Omanapaisesti lääkärineuvola kuulumisia kirjoittelen eiliseltä päivältä.
Elikkä Topi 2kk sai sitten neuvolassa Rota rokotteen ja mitään kummallista ei ainakaan vielä ole ilmaantunut. Vähän on ollut kiukkusempi ja pari kertaa huutanut oikein kunnolla (ei ole muuten kotona aikasemmin IKINÄ huutanut
) Sitten ne kuuluisat mitat: painoa oli tullut taas erinomaisesti 6505g (3650g ) ja pituutta 59,5cm (52cm ) ja pipo oli 40,3cm (34cm ) että tällänen jässikkä! Lääkäri tarkistli jätkää. Sydämmestä löytyi hienoinen sivuääni, mutta meille tehtiin sairaalassa olo aikana se ultraäänitutkimus sydämeen niin ei siihen sitten ottanut mitään muuta kantaa kuin että semmoinen siellä on :/ Silmien karsastusta ruvetan tutkimaan tarkemmin jos ei sitä itse lopeta seuraavaan nevolaan mennessä, ei siis ole kokoaikaa vinksallaan vaan aina välillä. Pikkuvarpaat meillä on kaatuneet eli silleen että jää muiden varpaiden alle ja nämäkin pitäisi korjaantua aikanaan kun pääsee jaloilleen. Muuten oli aivan terve ja jäntevä jätkä! No minä sitten
Tuo alapään tilanne on hyvin kuiva ja limakalvot ovat olemattoman ohuet, kyllä teki aivan kaueeta sen sisätutkimuksen jälkeen, hirvittävä polte
muuten kaikki arvot oli hyvät Hb 140 verenpaneetkin 120/80 ja paino -12kg
eli 5kiloa olis pudotettavaa. Pissa oli puhdas...
Pitkästä aikaa kävin teidänki kuulumisia lukemassa ja paljon oli uusia odottajia tullut, ONNEA kaikille tasapuolisesti ja erikseen!!
Tuosta synnytyksestä että mulla on siihen sanottava pari OIKEIN hyvää neuvoa
A: luota itseesi!sinun kroppa kyllä tietää mitä se tekee!!! Luontoäiti on aika fiksu veijari jos ette sitä ole jo huomanneet tässä raskauden aikana. Kuuntelette vaan niitä vihjeitä mitä se antaa niin hyvin menee (eli nukkukaa kun nukuttaa jne! )
B: älä usko satuihin! Aina kaikilla on joku joka tuntee jonkun jolle kävin jotain- jutut kannattaa suosiolla unohtaa ja jos joku niitä omaa tyhmyyttää rupee kertomaan niin minusta kannattaa sanoa että hei mä en halua kuulla noita juttuja, kiitos vaan!
C: ennen kaikkea älkää suunnitelko liikaa, itseasiassa mitä vähemmän sitä miettii sen parempi! Jos on kauhean tarkat suunnitelmat niin voi olla hankalaa muuttaa niitä tarpeen tullen ja siitä jää paha maku sitten jälkikäteen. Ajatelkaa että olette kuin tyhjä taulu mitä piirrätte pitkin synnytystä, jokaiselle tulee varmasti upea ja erilainen taulu!!! Lähtekää niin sanotusti avoimin mielin kohti elämänne yhtä upeintakokemusta.
Kivusta täytyy sanoa vielä sen verran että mä lupaan teille että se yksittäinen supistus ei ole mikään "järki lähtee"- kivulias, niin kuin moni muukin synnyttänyt on sanonut että se on sellaista hyvää kipua, sillä on tarkoitus! Ja rohkeesti vaan kivunlievitystä peliin kun sitä tarvitsee nim. merkillä 3 vuorokautta synnyttänyt ja kaiken dropin vastaan ottaneena
Sitä paitsi teistä tehdään äitejä ja isiä, se nyt sattuu olemaan vähän kivulias toimenpide ja hyvä niin!
Kaikille ihanaa odotusta ja voimia toivottelee...
Koiruus ja Topi 2kk