*~ ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET~* vol 2.0

Chamorphis
DD joo voitaishan me kritisoida täällä tota sun lentoa sun muuta, mutta mitä sä siitä hyötyisit?! Kannustusta sä tarttet! :hug: :D Kuten jo sanoit, että tuskin sua päästettäis noin pitkälle lennolle jos se olis sulle tai vauvalle vaarallista. Juu vähän kyllä pisti mietityttään se, et jos joutuis sit jäämään sairaalaan. Ei kauheesti houkuttele ajatus siitä, et joutuis useita viikkoja sielä oleen. No toisaalta mulla on viikkoja suurinpiirtein 34, sitten kun meen äitiyspolille et jos siitä muutaman viikon pystys vielä sitten oottaan eli oltais viikoilla 36-37 niin vauvalle olis turvallista jo syntyä. Meillä onkin suurinpiirtein kaikki jo valmiina turvakaukaloa lukuunottamatta ja se me ehditään kyllä täs välis sit hommata. =)
 
Suukkis onnee onnee onnee... ihanaa että Mytty on alkanu potkimaan. :D

DD kyllä mä ainakin uskon että sä oot asiat varmistanu. :) Mut aattele, olishan se jännää jos syntyis lentokoneessa... vois melkein valita että missä maassa syntyy... ;)

(.) kaamee päänsärky ja panadol ei auttanu. :headwall: mummo tulossa kylään kahville ja mä oon ihan puolikuntoinen. Taidan ottaa toisen panadolin. Jos se auttais... :(

EM ja Dodo 15+1 :heart:
 
Tul tuosta panadolista mieleen, et se panacodin (ku siitä joskus oli puhetta palstalla et saako raskaana oleva käyttää vai ei) kyseenalaisuudessa on kyse kaiketi siitä, et ihmiset on erilaisia ja toisilla aineet häviää elimistöstä hitaammin ku toisilla. Ni jos sitä ainetta on liiaksi (kerääntyy elimistöön siis), ni sit se on vaarallista. Vaikka siis muutoin panacodin tehoaineet ei oliskaan vaarallisia.
 

Eilen kärsitty kamalasta päänsärystä. Heti töiden jälkeen otin panadolin ja menin sohvalle nukkumaan eli 17.00-21.30 tuli nukuttua sohvalla.Sänkyyn menin nukkumaan 22.30 Eli milteinpä koko päivä/ilta meni nukkumiseen.Tänään onneksi hyvä ja pirteä olo.
Tiistaina ja tänään töissä olen tuntenut Pirpanan liikkeitä. Nyt olen kyllä aika varma että se tosiaankin on pikkuinen vauveli joka minua kutittelee. =) :heart: :heart:


ElinaMaria Toivottavasti päänsärkysi on hellittänyt.


TinyAngel & Pikku Pirpana 16+6
 
:'( nyt menee hermo...
luin monta sivua teidän juttuja... mutta tuntuu etten lukenut mitään...
lentoon oli jotkut lähdössä ja joku myös potee päänsärkyä...

sitä minäkin itkun kanssa... 9 päivä särkyä tänään... panadoli ei enään pure... kävin sairaanhoitajan päivystyksessä tänään... kun tämä on selkeää migreeni tyyppistä särkyä...
hää tuumas vain että kotiin nukkumaan 2 päivää ja panadolia...
enään ei vain jaksa... päässä räjähtää...

onneksi tuli postia seerumista tänään... tutkimus tulos on ollut normaali... eli sen puoleen vaavi voi hyvin :D
 
nakuu: Voi ei, ei saa olla totta! :hug: :hug:

vauvis: Ihana vatsa :heart:

Tänne on tullut sitten viime lukeman paaaljon asiaa. Viikonloppu meni vanhempien luona, joille vauvauutinen taisi tulla aika yllätyksenä -ovat keskittyneet vouhottamaan lähinnä meidän elokuuksi suunniteltuja häitämme. Tässä vaiheessa mun ja siipan mielestä on järkevintä siirtää noita pirskeitä joko ensi talveen tai vuodella, että voi keskittyä kokonaan uuteen perheenjäseneen. En ollut itse tehnyt ( vielä ) hirveästi häiden eteen, varannut kirkon, juhlapaikan, valokuvan.. mutta vähän riipaisi kun selvisi, että äiti oli järjestänyt ja varannut jo vaikka minkälaista upeaa yllätysohjelmaa meitä, mua ja siippaa, varten. Mutta, ehtiihän ne häät pitää myöhemminkin. Etenkin äitini päästi suustaan muutamia sammakoita, jotka satuttivat aika pahasti, vaikka tietäänkin, ettei hän missään tapauksessa tarkoittanut pahaa. Jo koulutuksen puolesta tiedän itsekin varsin hyvin, että avoliitossa puolisoiden oikeudet ovat aika olemattomat, jos esim toiselle sattuu jokin ikävä onnettomuus. Ovat kuulemma iloisia ja onnellisia vauvasta ja varmasti myös mitä parhaimmat isovanhemmat.

Kerroin töissä raskaudesta ja työkuviot näyttävät varsin lupaavilta, että hommat jatkuvat samassa paikassa vauvan jälkeenkin. Lisäksi mieltä lämmitti se, että siippa olisi innoissaan jäämässä kotiin hoitamaan nyyttiä, jos palaan töihin aiemmin.

Muuten, kuinka moni teistä on ottanut/ottamassa influenssarokotuksen?
 
emiliana Minä en ainakaan aijo ottaa influessarokotetta.
Mukava kuulla että vanhemmat suhtautuivat vauva uutisiin hyvin, vaikka pettymys varmasti suuri
kun häät lykkääntyivät.Kerkeehän niitä häitä myöhemminkin viettää. Mukava kuulla että töissäkin suhtautuivat uutiseen hyvin.
 
heipä hei!

nyt vaan tympeesti omaa napaa ( luin kyl kaikki teiän jutut )
Eilen oltiin katsomassa kaverin 1,5 viikkosta vauvaa ja aah kun se oli niin ihana! :heart:

Pahoinvointia ei ole ollu parina ed. päivänä, mutta alaselkäsärky entistä viheliäisempi :/ hassua kun en ole eläissäni ollut selästäni viel kipee... jumppapallon hommasin tänään josko auttaisi yhtään.

Olen hirvittävän pahoillani nanakuu :'(

Täytyy myöntää, että mitä lähemmäksi ultra lähenee, ni enempi alkaa pelkäämään et mitä jos kaikki ei ookaan hyvin :ashamed:

Ihania massuja muuten :heart:
 
meillä jäi rokote ottamatta... riskit sairastua infuenssaan ja pahempaan kuin ilman rokotetta on 50-50 joten jäin ottamatta... työterveydessä ei myöskään kovin suosiollisesti katsottu kun juteltiin rokotuksesta ja möntistä...

päätä särkee ja särkee ja särkee vain... kokeillut liki kaikki kikka kolmoset mut mikään ei tunnu auttavan... jos joku osaa tehdä pään amputitaation niin tervetuloa kylään...
 
tässä katselen nelosen sairaala sarjaa...ja kohta on vuorossa kaksosten synnytys...kääk! :eek:
Mulla kun on lievää synnytys pelkoa niin sitten pitää kattoo tommosii...noo onneksi mulla on lyhyt muisti...ehdin unohtaa ennen omaa synnytystä....toivottavasti.
 
HanTa toivottavasti pääkipu hellittää...mullakin on ollut noin kuukauden ajan joka viikko ainakin yhden päivän pääkipeenä, enkä tiiä miksi...johtuukohan raskaudesta vai mistä ihmeestä?
Ainoo mikä mulla auttaa on uni tai panadol ja uni...
 
TA eipä se poissa vielä ole mutta helpotti jo vähäsen... join pari kuppia kahvia niin ehkäpä se auttoi? Mä oon taas kattellu paljon synnytyksiä, mä yritän turruttaa itseni.. :p Ei vaan, ei mua pelota ollenkaan synnyttäminen.

HanTa :hug: :hug: mullakin tänään päänsärkyä. taitaa olla hormonaalista...

emiliana minä ajattelin että voisin ottaa. :) katsotaan nyt. Meillä oli muuten ihan sama tilanne - häät oli suunnitteilla ens kesälle/syksylle mutta päätettiin siirtää vuodella. Sekä aikataulullisista että taloudellisista syistä. Ja halutaan rauhassa tutustua uuteen perheenjäseneen eikä höslätä häitä siinä. :) Onhan se harmi jos on jo jotain ehtinyt varata mutta mikään ei ole peruuttamatonta. Ja eipä niitä avioliiton suomia etuja nyt niin paljon ole... siis ettei vuotta voisi odottaa. Ehkä vanhempasi vaan hämmästyivät eivätkä oikein osanneet suhtautua asiaan. Uskon että kunhan toipuvat hämmennyksestään niin ymmärtävät että tuo häiden siirtäminen on hyvä ratkaisu. :)

johanna mulla kans tänään alkanu sattumaan alaselkään... taitaa olla iskiasongelma mulla. Oli nimittäin viime raskaudessakin... :ashamed:

(.) pieni helpotus päänsärkyyn saatu... vieläkin vähän jomottaa. :headwall: Kohta suihkuun ja sohvalle pötkölleen. Mummo kävi kylässä kahvilla mun vanhempien kanssa. Tein sienipasteijoita ja siippa leipoi kuivakakun. nam. :p

EM ja Dodo
 
DD mitä sun juttuja on yhtään lukenut, ni kyllä monet alan ammattilaiset on sua ja vauvaa seuranneet, ja kyllä ne puuttuis asiaan, jos ei lento ois vauvalle hyväksi. anna niitten päivitellä ketkä tykkää, ne varmaan päivittelee ihan kaikkea muutakin eli toisest korvast sisään toisest ulos. niin että täältäkin vaan kannustusta ja onnea että kaikki menee hyvin!! :heart:

nanakuu :hug: :hug: olen pahoillani :hug: voimia!!

johanna mulla on ihan samoja fiiliksiä ton ultran suhteen, kun tuli se varattua. pelottaa, et jos joku asia onkin huonosti, ni mitä tehdään :'( yritin eilen hakea mieheltä tukea mut se vaan kieltäytyy ajattelemast näit asioita ja käskee mua ajattelee positiivisesti. onneks sain kaverille tänään purkaa.

huomenna eka neuvola :heart: toivottavasti kuunneltaisiin sydänääniä ja ne myös kuuluisivat

Palleron viikot 10+1
 
ElinaMaria no hyvä että ees hieman helpotti pääkipu.
Mua kyllä hieman jänskättää synnyttäminen. ja äsken tosiaankin menin katomaan sen kaksosten synnytys jutun. onneksi ei siinä juurikaan sitä näytetty, mutta se tuska mikä sen synnyttäjän kasvoilla oli ja se epätoivoinen kipulääkkeiden pyytäminen sai kyllä mut taas tirauttamaan muutaman kyyneleen.
 
Talvis Mulla ei ekassa neuvolassa kuunneltu sydän ääniä. Tosin olin silloin vasta rv 8+5 Minulla kuunneltiin sydän ääniä ekan kerran vasta 12+1
Toivottavasti saat kuitenkin ajatuksesi pois ikävistä asioista. :heart: :hug:
 
TA sun kannattaa sitten neuvolassa puhua siitä jossain vaiheessa että synnyttäminen pelottaa. Ne lähettää sut pelkopolille tms. ja se voi auttaa asiaa. :hug:

Talvis muista sit et ei välttämättä kuulu vielä ne :heart: äänet. Sit jos ne yrittää kuunnella ja ei löydä niin sit sä pohdit ja panikoit sitä et onks joku vialla... :/ Eikä kannata hirveesti etukäteen murehtia, tietty ultran tulos pelottaa mutta mä ainakin ajattelen että mennään asia kerrallaan. Jos jotain tulee vastaan niin käsitellään se sitten jos se tulee. Turhaa etukäteen sitä on liikaa surra kun asialle ei mitään voi. Tsemppihaleja!! :hug:

 
ElinaMaria onhan se pettymys jos eivät kuulu mut voi, kunpa kuuluisivat :heart: kyl tässä aika menee tosi nopsaan, vaikka välillä tuntuukin matelevan, ja ultra on sit ihan pian ovella!! =) kiitos sullekin lohdutuksesta :hug:

TA kyl meil mies kattoo kans monttu auki niitä.. =) mä oon ainaki utelias, ku oma mielikuva synnytyksest on ollu et niin perkulasti huudetaan mut noi telkun synnytykset on ollu tosi hiljasia.. kerran se yks nainen karju minkä kerki KOLMATTA lasta ja mä olin ihan et ou-nou. :LOL:
 

Yhteistyössä