*~ ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET~* vol 2.0

johanna ei mitään varsinaisia juhlia pidetty, muutamalle kaverille tarjottiin kihlajaiskahvit. :) Vanhemmat järkkäs pienet illanistujaiset sitten erikseen vielä, mut ei mitään isoja juhlia.

Meillä tulee olemaan isot häät... sitten joskus! :LOL: Oli tarkotus tosiaan ens kesänä mennä naimisiin mut nyt keskitytään vauvaan. Eli häät siirtyy hamaan tulevaisuuteen (lue: sitten kun on rahaa) Mä haluan isot häät ja samoin puoliso. :) Me mennään vaan kerran elämässämme naimisiin niin niitten bileitten on paras olla mahtavat! :D

Jos isä tunnustaa lapsen omakseen sen syntymän jälkeen niin lapsi saa isän sukunimen automaattisesti. :)

(.) eilen illalla kun dodo ei liikkunut niin se korvasi sen kyllä yöllä. :) Vessareissun jälkeen yhessä vaiheessa Dodo piti jonkun kymmenen minuutin zembalot masussa.... siinä makoilin yön pimeydessä käsi vatsalla ja hymyilin kun vauva muksi. :heart:

EM ja Dodo 15+0!! (POKS!) :heart:
 
Suukkis niin siis jos haluaa äitin sukunimen niin sen saa antaa, mut jos ei niin yleensä menee suoraan/automaattisesti isän sukunimi... ainakin näin mä oon käsittäny. :) Ei oo siis mulla mikään tieto. Tää on vaan tällanen olettamus.

 
suukkis kävin tarkastamassa. ;) Jäi häiritsemään... ja niinpäin se menee että lapsi saa automaattisesti ensin äitin sukunimen ja jos isyys tunnistetaan niin lapsen sukunimen voi vaihtaa isän sukunimeen. :)

Tuolta löytyi:

http://www.om.fi/Etusivu/Julkaisut/Esitteet/Puolisonsukunimijalapsensukunimi/Lapsensukunimisyntymanperusteella

Tämmönen mä oon aina... jos en jotain asiaa tiedä varmasti niin se jää häiritsemään ja sit on pakko tarkistaa se. :D Me ollaan siipan kans molemmat sellasia! :LOL: Jos ei olis nettiä niin vähänkö olis kauheeta.
 
EM no sitähän minäkin, että äit se on, jonka nimi automaattisesti tulloo :whistle: Tiesin mie siis ees jottain :D Ja juu, isyyttä jos ei tunnusteta ni miehen sukunimeä ei lapselle voi antaa. Mut mulla tuos asias oli se, et halusin kaikkien meidän olevan samannimisiä ja siks oliki ihana viettää häät jo sillo syyskuussa :heart:
 
mekään ei olla miehen kanssa naimisissa, mut lapsi saa kuitenkin isänsä sukunimen, ku ollaan me jossain vaiheessa menossa naimisiin... ettei tartte sit kaikkien (mun ja lapsen/lasten) vaihtaa nimeä. enkä mä ees välttist ota miehen sukunimeä vaan yhdistetyn. mulla on niin ihana harvinainen sukunimi et ei pysty luopuu :heart:

mullon flunssa. :ashamed:
 
Talvis mullakin on harvinainen sukunimi, meitä löytyy suomesta vain 7 kpl. Mut jos mä tekisin yhdistelmäsukunimen puolison (tulevan aviosellainen) kanssa niin siitä tulis niin kamalan pitkä ja ihan vaan kamala. :D Et mä en vielä tiiä mitä teen. :/ Yritin ehdottaa sellaista kompromissia siipalle et puolet mun sukunimestä ja puolet sen sukunimestä. :LOL: Ei oikein lämmenny ajatukselle. Mut olis tullu aika hieno nimi. :D

Paranemisia :hug:

(.) Siis voi että mulla on jo iso maha. Nyt jo yhtä iso kun viimeks viikolla 20... :whistle: Laitan myöhemmin kuvaa kun se piuha on jossain siipan matkassa jolla saan ne siirrettyä tänne. :)
 
Ihan pikasesti vaan kerron, kun satuin lukaseen, että en oo vielä poksahtanut :D Lauantaina lähdetään, mikäli vielä jatkuu näin hyvin eikä pahasti suppaile. Kysyn viel varmistukseksi vikasta neuvolasta perjantaina et jos sais lekurin kattoo kohdunsuun tilanteen, vaikka se tossa vajaa kaksi viikkoa sitten katottiinkin ja sain lentoluvan. Mut varmasti tiedetään et onnistuuko reissu vai ei vasta sit koneessa, kun en siihen koneeseen nouse jos vähääkään tuntuu siltä että saattais syntyä. :) Kiitos huolenpidosta vauvis ja EM!

DD ja potkurineiti 36+0 *poks* (neuvolan viikot 35+3, ja siksi saan siis lentää vielä la)
 
Chamorphis
nanakuu :hug: :'(
vauvis onpas sulla komee masu! :D Mulla on edelleen mielestäni tosi pieni maha verrattuna muutaman muun masuun.
DD toivottavasti sulla on neuvolassa sit kaikki hyvin et pääset lähteen! Mulla tosiaan oli lähteny se proteiini nousuun, mut ei onneksi vielä pahoin. Kehotti kuitenkin neuvolas tänään pistään jo kaiken valmiiksi, et jos joudun sit kun meen seuraavan kerran äitiyspolille 8.12 jäämään sisään... :/
Suukkis sulla kans masu jatkaa kasvuaan söpösti! =)
Zoe mulla kans ottaa sellasen iltaspurtin yleensä sillon ku meen sänkyyn... Eilen tosin mua potkittiin niin rakkaasti rakkoon et sai hypätä alkuyön vessas... Sit rauhottu onneksi. Muutaman kerran kyllä sen jälkeen tuli kipee potku kylkee vielä... :LOL:
Omaa napaa... Kävin tosiaan neuvolassa tänään...
RR 107/72
Virtsas samat jutut...
:heart: 141-144
SF-mitta 27 cm, olin tipahtanu pikkasen keskikäyrän alapuolelle, mutta neukku meinas ettei se aina niin sillä käyrällä meekkään. Toivottavasti ei mitään kasvun hidastumiseen viittaavaa...
paino +1,2 kiloa eli nyt yhteensä n. 7 kiloa tullu.
Turvotuksia ei onneksi ole.
Vointi muuten ihan ok, välillä tuntuu, että meinaa happi loppua, kun kohtu painaa keuhkoja kasaan.. :(

Chamorphis ja Nasu 31+1
 
Voi nanakuu :'( Toivon teille molemmille aikaa ja voimaa surra, en osaa kuvitellakaan miten pahalta täytyy tuntua. :hug:

Kiitoksia vauvis, toivis, EM ja Cham. Ootte mahtavia kun jaksatte tsempitellä ton lähdön suhteen, ettekä moralisoi tai hauku :) Sen verta oon saanut kuulla tästä asiasta tosi ikävää kritisointia, et tuntuu kivalle että vaikka "vain palstatutut" on hengessä mukana! Tuntuu et tarvii kokoajan olla puolustelemassa, että meille on synnytyksen erikoislääkäri (joka tietää lennon pituuden, tarkan ajankohdan ja on tutkinut minut huolella ja selvittänyt taustani) sanonut, ettei minun lentämiseni ole tippaakaan vaarallisempaa kuin kenenkään muun vastaavilla viikoilla (ja riskithän on olemattomat, ei muuten lentoyhtiöt ottaisi koneeseen!). Ja hän korosti myös moneen kertaan, ettei lentäminen käynnistä synnytystä. Joten ainoa mahdollinen ongelma on se, että jos sattumalta sattuisi käynnistymään sillon, mut mun kohdunkanavan mitalla sekään ei liioin ole mahdollista. Toki täytyy odottaa lentopäivään, et tietää, mut jos ei suppaile ennen koneeseen nousua niin eihän se sieltä syöksymällä täytenä yllärinä tule 7h sisällä (ja vaikka tulisikin, lennolla on lääkäri ja tarpeen mukaan sairaalaan pääsee melko pian). :p Ja vauva ei enää ole keskonen, ja 4d ultran mukaan täysin terve ja RT:ssä. Me ei todellakaan lennettäisi, jos olisi pienintäkään syytä uskoa että pikkuinen olisi vaarassa. Nyt on sit tänneki tilitetty. :headwall: Kivittäkää jos tahdotte. :p

Cham, että joutuisit jo jäämään :eek: Huii! Nyt vaan kaikki tosissaan valmiiksi, mut elä ittees siltikään ylirasita. Saahan miehesi tuotua mitä tarttee :) Toivon ettet turhan pitkään joutuisi sairaalassa loikoilemaan, ja että vauva syntyis sit hyvinvoivana, vaikka sitten etuajassa. Tuo keuhkojen litistyminen ei oo kivaa, kuten ei moni muukaan loppumetrien vaiva. Voimia sulle niitten(kin) kanssa kamppailuun, keskitytään molemmat siihen maaliin eikä niin ajatella tätä kärsimystä matkalla sinne :hug:

Vauviksen massun kasvu on oikein söpöä :)

Tässä mun poksukuva tältä aamulta 36+0:

Roikkuu siis yhä :) Naureskelin tuossa miehen kans, ettei mulla taaskaan (kuvassakaan) ole yhtään äitiysvaatetta päällä. Toi vihree satiinipaita on ihan normipaita kokoo XS ja farkut leviksen erityisen kapeemitotettua skinny fit-mallistoa. Mä en ymmärrä, miten mulle on tullu 10kg painoa, mut nää menee täysin kiristämättä ja istuu loistavasti :| Ei tuo mahakaan niin isolta näytä. Kait se on vaan kun tissit on turvonneet kahdella kupilla ja verimäärää lisääntynyt, ja loput sit kohdussa. Väkisinkin. Siinä mielessä oon kyllä onnekas, ettei vieläkään turvota tai oo tullut arpia! Ajatella, et on raskausvaivoja jolta jopa minä olen säästynyt :D :heart:
 
nanakuulle kovasti voimia!! Toivon, et tuut nopeesti takaisin sit ku oot valmis taas yrittämään! Haleja kovasti sinne :hug: :hug:

Kivoja masukuvia taas ollu=)

Mie varmaan ny 19+2 vkolt asti aloin tuntea säännöllisesti liikkeitä ku tänäänki on kuplintoja tuntunu :heart:

SS & mytty 19+5
 

Yhteistyössä