*~ ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET~* vol 2.0

Voi ku sen voiskin noin päättää :D Se on vaa aika paskamaista, et jos kuoleekin täs iha het koht silleen eikä ota sitä ni huonompi homma toisen sit kaikki maksaa. Tosin mitenkäs sit henkivakuutuksen laita? Oisko se järkevämpi? Ku mu ymmärtääkseni tulee likelle 70? jonku 120 000? lainalle se kuukausittainen lainaturvamaksu (mitä ny nopsasti googletin). Toki sit pienenee sitä mukaa kai ku lainakin. Mites muute semmonen, et jos laina on KOKONAAN miehen nimissä, ni jos mies kuolis ni joutuisko sit myymään sen talon ja maksamaan lainan sillä? Vai mites sen laita kun eikös laissa sanota, et leskeksi jäävällä ois oikeus sit jäädä siihen parin yhteiseen kotiin asumaan? Eli eikö sit kummiskaan käytännössä oo ellei sit puoliso ota sitä lainaa maksettavakseen?
 
Hö.. jopas menee vaikeeks. Ja mite mie oon kuullu joltain, et ihan turhaan jotkut itsemurhia tehny laajentaen ne lapsiinkin ku ei lapset joutuis lainoja maksamaan.. Eiks se ookaan ne takaajat jotka maksaa? Voiko muka lainaa periä?

Säilyykö muute täytekakku miten jääkaapissa jos ei oo mitään kupua tms siin päällä? Ku meil ei oo mitää tarpeeks isoa ko jos pistän mikrokuvun siihe päälle ni ne kermavaahdot lässähtää siit ja menee huonoks. Eiks se ny ainaki iltaan kestäis iha ok:na ja sit jos pistäs kuvun? Ku mies tulee varmaan sit joskus illemmalla.
 
Zoe-F
Suukkis No ainut sellanen ni olis se kakkukupu erikseen, mikä menee ihan kiinni siihen alustaan. Jos siihen läntää vaan kuvun päälle, nii kyllä sinne aina johonkin rako jää.
Ja jos kakku säilyy ilman kupua muutaman päivän, nii eiks se riitä, miä en ainakaa uskaltais enää sen jälkee syödä kuitenkaan, bakteerikanta moninkertaistuu jo tossa muutamassa päivässäkin.
Ja jäähän sinne happee sisälle siihen oikeesee kakkuastiaankin, ja se kestää siellä aika kauan, niin en tiiä, onks siinä niin mitään kummempaa hyötyä.
 
Zoe-F
Suukkis Juu, mulla olikin vanhaa tietoa, laina ei periydy, ellei ole takaajana tms. Eli jos teillä (jos oikein muistan) niin miehellä nyt velkaa, ja äiti takaajana, jos jotakin käy, niin hänen äitinsä maksaa sen summan minkä on taannut ja loput hoidetaan asunnon myynnillä, jos se ei riitä, niin en kyllä tiedä kuka maksaa.
Jos asunnon kauppaamisesta jää voitolle, ei sun miehes äiti joudu maksamaan, (en oo ihan satavarma tost takaajan osuudest) ja siä perit ne loput, miinust perintövero.
 
tohon laina-asiaan, että parhaiten asiat selviää tosiaankin omasta pankista. Eli riippuu ihan pankista millaisia lainaturvia ne myöntää. Jotku pankit tarjoaa työttömyyden varallekkin lainaturvaa ja toiset vaan kuoleman varalle. Meidän pankissa on vaan kuolemanvaralle ja se takaa vain sen kuolleen laina osuuden.
Me ei sitä ees otettu kun se oli niin kauheen kallis. Vaikka oishan se kyllä hyvä turva jos jotain sattuis.
 
Heippa!

Vai että talousasioista täällä puhutaan... *haukotus* |O Mun aivoissa tapahtuu aina joku oikosulku kun yritän alkaa lukea noita laina-asioita... :LOL: Ei vaiskaan, nyt on aivot pihan kohmeessa. :)

Tampereella kävin, oli mukavaa nähdä ystäviä. :) Nyt auto on motissa, en saa sitä ajettua takaisin äitille. :D Meillä on tuossa sellainen kapea kapea kapea käytävä mitä pitkin voi ajaa auton ihan oven eteen, muuten parkkipaikalta on meijän ovelle n. 30 m. Mulla oli auto täynnä kamaa niin aattelin et ajan sen oven eteen nii voin purkaa siinä... ja eikös päätyhuoneistoon oo muuttamassa joku uus perhe. :kieh: peruuttamalla ei pääse takaisin ja peräkärry + 2 autoa seisoo mun tiellä. Motissa ollaan. Noh, täytyy ootella millon ne lähtee. =)

Suukkis hieno masu! :D

EM ja Dodo 14+5 :heart:
 
Voi ei, Nasu :'( Tuollaista ei soisi kenellekään. Voimia sinulle ja miehellesi myös, koittakaa jaksaa olla toistenne tukena :hug:

Noista laina-asioista on näköjään keskusteltu, en ole kyllä sen kummemmin jaksanut lukea kun on aikas unettavaa asiaa =) No ei vais. Toivottavasti Suukkis saatte laina-asiat järjestymään ja sen ihanan kämpän. Hienosti sulla massu tullut esiin!

EM, toivottavasti ne ei sua loukussa ikuisuutta pidä! :D Sullakin oli oikein söpö pikkukumpu. :heart: Ja onnittelut liikkeistä! Mulla ihan samalla viikolla tuntui ekat :heart:

Toiviksella kaikki hyvin ja pallo sen kun kasvaa :heart: Perätilassako se poitsu meinaa viihtyä? Toivotaan että tajuaa tässä seuraavan kuukauden aikana, että äitin kannalta olisi erittäin kiva jos tulisi mieluummin pää edellä. :D

Cham: Vai että oli arvot hieman nousseet :/ Onneksi ei kuitenkaan vielä mitenkään pahasti! Eiköhän Nasu saa viihtyä massussa ihan niin kauan kun täytyy, muutaman viikon päästähän olisi jo ihan hyvä :heart: Malttamattomuutta sullaki ilmassa :D

Muuta ei sit mieleen jäänytkään.. raskausdementia ja laiskuus :ashamed: Mie luulen et tää pino siirtyy Suukon päivitettäväksi lauantaista lähtien, kun on se lento. :attn: Yritän ahkerasti tulla kyllä kertomaan kuulumisia viimemetreiltä, mut pelkään etten ehdi tarpeeksi usein käymään et lista pysyis ajantasalla. Enkä varmasti ehdi lukemaan niin hyvin et pysyisin teidän muiden massujen mukana, ja nolohan tänne on kirjottaa kun ei tiedä mitä kommentoida ku on ollu niin pitkää poissa. :)

Koko viikonloppu mennyt pyykätessä ja pakatessa, pikkuhiljaa kun saisi kamat kokoon ois hyvä. Nyt koneessa pyörii toistamiseen meidän kestovaipat, sitku kuivavat saankin viikattua ne kaikkien söpöjen pikkuisten pinkkien, violettien ja muiden ihanuuksien viekkuun matkalaukkuun. :heart: Kaikki ois valmiina meidän pikkuneidille, viikon päästä oltaiskin jo määränpäässä ja tyttö saisi syntyä täysaikaisena. =)

Illalla miehen kanssa leffaan! Viimeistä kertaa varmaan hetkeen aikaan :D Ei voi sitten pikkuihmisen kanssa ihan näin helposti ja spontaanisti ottaa vaan ja lähteä kaksin.

DD ja potkurineiti 35+4 *saa jo ihan miettiä mitkä viikot, ku ei hetkeen tänne kirjottele :D* :heart:
 
Lainaturvasta Sitä ei kaikki välttämättä saa. Mulla evättiin lainaturva aikanaan jopa migreenin takia, miehellä korkean verenpaineen. Olis kyllä ollut aika arvokaskin, että en tiedä oltasko otettu. Op:ssa ainakin olisi saanut työttömyyden ja sairauden varalle. Mutta kai siinä työttömyyden varalle piti olla vakipaikka, jossa on ollut jo jonkun tietyn ajan.
 
kyllä noi lainakuviot on monimutkasta touhua...
ja parhaan tiedon saa soittamalla omaan pankkiin...
oman muistin mukaan, lainaturvakattaa sen puoliskon laina osuuden, kumpi kupsahtaa... ei molempia... samoin työttömyys jutut ja sairasjutut... mitä siihen lainaturvaan sit ottaa... näin ainakin nordealla....

sunnuntai ilta kääntynyt jo paremmalle puolelle, ja kohta voi lähteä tutimaan... ai kun ihanaa :D
 
Zoe jep =)

Nyt tuossa ko juteltii jotai miehen kans ni yhtäkkii tunsin kaks pienen pientä potkua!! :heart: Jospa sitä kohta alkais tuntea useammin. Ja ny ainaki tuli vähä varmempi olo taas, että kyl se siel elossa ois :heart: Ainaki toivottavasti tunsin oikein. Ny se tuntu sillai tosi oudolta ja isommalta liikkeeltä ku enne :saint:
 
Voi IHANAA suukkis, kyllähän mä arvasin että ei mee kauaa et alat tuntemaan niitä säännöllisemmin! :heart: Onnea! :D

mä oon kans tuntenu jo melkein joka ilta muksaisuja tuolla masussa... :heart: hassua et ne tuntuu nyt joka ilta, mä olin varustautunu et ei välttämättä tunnukkaan uudestaan ku joskus myöhemmin... :)
 

Yhteistyössä