*~ ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET~* vol 2.0

Hauskaa reissua EM:lle!! :heart:

Mie juuri pistin henkilöstövuokrausfirmalle viestiä, etten jatkossa toistaiseksi ottaisi työvuoroja enää vastaan. Alkaa se oma jaksaminen kyllä tulla vastaan kun ei saa taukojakaan pitää oikeastaan. Ny pitää vaa jaksaa viel pari työvuoroo ens vkon vkonloppuna B)

Huomenta kaikilille...

suukkosuulle Anoppi oli kokelaana alkuun ihan jees... ihminen jonka kanssa pystyi puhumaan.
Hän vain muuttui totaalisesti, silloin kun muutimme virallisesti yhteen.
asuimme ennen sitä kyllä vuoden samankaton alla... ja maksoimme kahdesta yksiöstä vuokrat :D
Enpä tiedä "kuka tahansa ex olisi parempi kuin sinä"... eli ehkä siitä voi päätellä jotain...

Nasu85 *voimahali* olen todella pahoillani.

olo on aivan uskomaton, nukuin sitten 5 tunnin unet... nyt ei väsytä enään yhtään... vaikka nukkumaanhan sitä on tästä suunnattava :D

Huomenta :wave:

Tänneppä ei erikoisempaa...kaupoille pitäs lähtee kattelee jotaki sisustusjuttuja :D ...

Tänne tuli taas talvi, lunta maassa, liukasta ja kylmää :eek: ...Onneksi ei tartte enään töihin lähtee käveleen, säästyy siltäki liukastelulta =)

Huomena poksahtelis taas viikot :p

vauvis neiti 33+6 :heart:

Mie ostinkii täytekakkutarpeita :heart: Ja sitä lasten kuohuviiniäki ostin =) Täytekakun jos viimeistelis huomen ku tänää tekis pohjan. Ja annan varmaa sen isyyspakkauksenki jo huomen, ai nii paitti en ostanu niit sisuja+muita juttuja.. Noh, pitää viel miettiä B)

Nii juu.. okei. Voi se kyl hyvinki olla niin, et se on asuntokohtainen. Mitenkäs sit semmonen, et tää ei mahollista varmaan ois: ostettais talo mun nimiin, mutta laina otettais miehen nimissä. Sittemminhän se ei silti ois ensiasunto? Kun mä en varmaan lainaa sais ku en oo töissäkään..

Zoe mut miten voi saada jos on työtön? Tai siis kun ny teen tosi vähän niit hyllytystöitä ja sit jään äippälomalle, sit vanhempainloma ja viimeisemmäks jään kotiin kotihoidontuella.. Ni miten ne sillo voi lainaa antaa? Ja entäs jos mies kuoliskin, sithä mä olisin iha kusessa? Tai ainakin pitäs varmaan se kämppä sit myydä? Tos ois kyl ideaa, et saiskin lainan ni ois edelleen ensiasunto.. hmm... Eli tässä ideana ois vaa se, et sais valtion takaamaan ku ois taaskin ensiasunto, eikä tarttis maksaa sitä jotain veroa sitten.

Zoe-F
Suukkis Kaikki pankit ei ajattelekkaan tollasia. Siis mullakin oli "tuloja" neljäsataa per kk. 200 lainaa ja 200 opintotukee, ja silti laina ja asunto on puoliks mun nimissä. Eihän sun tarvi sanoo et jäät kotihoidontuelle äippäloman jälkee. Sanot et oot menossa heti töihin kun äippäloma loppuu. Ei ne nimittäin sitä lainaa pois ota jos huomaa ettet töihin mennykkään. Ja voihan ottaa sen lainaturvan. Eli jos sun siippas kupsahtaa, nii asunto on sun ilman velkoja. Mut se asunto ei oo sit ku 50% ensiasunto, eli sun miehes jotuu maksaa niit omaisuussiirtoveroi sun muit muistaakseni muutaman tonnin.

Heips kaikille! :heart:

Nasu Voimia sinulle,toivottavasti pääset tänne takaisin nopeasti :hug:
Tänne ei kummosia,työharjoittelussa olen ollu nuokkarilla. :) Ihanaa on ollut.En ole oikein jaksanut kirjoitella :| Mutta nyt sit ajattelin edes jotain ilmoitella.Meillä oli neuvola tuossa torstaina,sydänäänet kuuluivat ihan hyvin.Paitsi pikkuinen oli ihan peräkammarin puolella ja meni piiloon koko laitetta :D
Pienen pieniä kosketuksiakin on tunnistettu,juuri sellaisia kuplan tuntuisia. :) Mutta aina kun menen lukemaan kirjaa ennen nukkumaan menoa tuntuu liikkeet enemmän,eli kannattaa olla makuullaan ja aivan hiljaa :p

Hyvää päivän jatkoa! :flower:
Sannya ja Nuppu 15+4 :heart:

Zoe, Meil on saunallinen kaksio, kouluun noin puol kilsaa ja kauppaan alle 200m. Rautatieasemalle 1,5km-2km. Isompaan kauppaan noin 1,5km (citymarket + prisma). Päiväkoti noin 500m jos oikein muistan. Ei vaan tää taloustilanne oo nyt ollu kummosempi, ni sen vuoks ei uskalleta luottaa, et menee het.

Zoe-F
Suukkis Toi on kyllä ihan totta. Miekin pelkäsin et meneeks kämppä alta. Mut kyllähän noita töitä riittää. Ja jos kämppä meneeki alta ja kolmen kymmenen prossan hinnan pudotuksenna, niin jäädään silti voitolle.
Meillä on tässä kolmio, kun suunniteltiin, ettei tarvis muuttaa ku joskus omakotitaloon sitte.

Mie en Sampopankista ottais mitään ku mikään siellä ei tunnu pelittävän :LOL: Mut jos sitä kahtelis sit pankis käynnin jälkeen, että mitä sitä tekis. Ja useinhan on itsemurhiakin tehty nimenomaan kahden asunnon loukon vuoksi, kun on niin kuseen itsensä ajanu. Ja tosiaan ku nyt on niin surkeat asuntomarkkinat ku lama/taantuma tullut/tulossa, ni ihmiset ei uskalla ostaa enää samaan tyyliin kuin ennen. Mutta katsellaan, josko vaikka saisi tuon kämpän! :heart: Useita perheitä kuulema käyny katsomassa sitä ja kuukauden nyt ollu myynnissä. Yks tarjous tehty, mutta se oli alle lähtöhinnan eikä sitä hyväksytty. Pitänee siis toivoa, et kukaan ei sitä halua vielä ostaa :D

Zoe-F
Suukkis Mulla on just se parinkymmenen vuoden kokemus sammosta ja luotan ihan 100% niitten toimintaan. Hyvä palvelu voi kyllä johtua mun tädistäkin ;) Ja mistään osuuspankista ei saatu tarpeeks lainaa ja tasan mistään nordeasta ei sitä hakemaan lähetty. Muita ei ees tullut mieleenkään.

Zoe :D Sekin varmaan riippuu asiakassuhteen pituudesta. Ja Sampo -pankillahan on tiettävästi ollu tosi paljon vaikeuksia nyt tai ainakin aiemmin. OP:sta en oo aikonutkaan lähtee mihinkään ja viel vähempi Sampoon jossa mikään ei toimi (verkkopankki, laskun maksut yms.). Ja itsehän se tunaroinnillaan sen maineen itsellensä hankki :saint:

Mut juu, se niistä pankeista :D Mennee iha dialogiks tää ko muut ei puhu mittää :LOL:

Ei ni :D Mut mitäs muut ovat nii hilijaa! :p

Mie just pistin koneen pyörii.. Mitä haaskausta!! En voi ku yhen päiväpeiton pyörittää tos konees :D Muuta ei mahtuna :saint: Jos sit pesis pari muutakin koneellista ja sit kävis sen täytekakun teon kimppuun :heart: Pittää vaa täs välis hakkee miehelle siihe isyyspakkaukseen myös niit energiajuttuja :D

Me ostimme kesällä keskustan tuntumassa olevan rivari kolmion...
nyt olis kyllä käyttöä kolmannelle makkarille... mutta kaipa me työhuoneesta sitten luovumme ainakin osittain..
tarha on tuossa kivenheiton päässä, junaasemalle kävelee n. 5 minuttia... siwa on vieressä... ja isommat kaupat prisma ja cittari myös... kouluun on varmaan se vajaa kilometri...
Hintaa asunnolla oli... ja remonttiin meni/menee myös sievoinen summa...
mutta laina tuli otettua, ja nyt sitä maksellaan pois... näillä koroilla aika isoja summia kuussa...
mutta ehkäpä tässä pärjätään...
jos en hoitovapaille jää vaan menen suoraan töihin äippäloman jälkeen... niin minun tulonikaan ei pääse tippumaan...
laskettiin että ensi vuonna kun tulee verohelpotus, lainan puolesta, niin äippärahasta ja saman verran käteen kuin nykyisestä palkasta nykyisillä vero prosenteilla...

suukkosuulle voisko sitä kakkua lähtettää pienen palasen???
TA mitä kaikkea mukaan tarttui.. jos saa udella???

yritän vieläkin pestä tuota kylppäriä... ei vain jaksa...
ja tämä rouva on ärsyyntynyt, kun unohti kaupasta sen mitä lähti sieltä hakemaan...

noh mun täytyy vielä itsekkin lähteä auton rattiin tänään... palauttaamaan tuo auto joka on ollut lainassa tämän viikon... et kaipa sitä pitää kurvata abc.n kautta kotiin... tulee pieni mutka mutta tulkoot... vauva tahtoo... menee läpi miehellekin ;)
Mitäs suukkosuulle meinasi illan tehdä?

Yhteistyössä