*~ ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET~* vol 2.0

HanTa en mie kai oikee mittää. Kuha oon ja möllötän.. Ja kahton vaiks telkkuu ja sit unelle. Mitäs sie? Ja mies on varmaa kotona sit kans?

Ei tuo mun kaakun teko kyl ny kovin vahvasti menny :LOL: Osalta liian kosteeks tuli ja muuteski iha aluks lässähti :LOL: :LOL: Nooh, ensikertalainen on ensikertalainen... Ja onneks mieski aina aattelee, et ajatus se tärkein on :heart: Ja jospa se kermavaahto siin pelastais sit huomen osan :saint:
 
suukkosuulle
täällähän minä meinasin vain möllötellä... tosiaan pitäis auto viedä takaisin isille... kun se oli mulla viikonlainassa, en uskalla omallani ajella, kun siihen alko tulla jotain häikkää... nyt saan miehen auton huomisesta enteenpäin käyttööni...
Miten mul oli sellanen tunne ettei siltä tänäänkään tule mitään kivaa katsottavaa...
päivällä katoin sen rokkileiri ohjelman... kivaa lässynlässynläpäläpäläätä pitkästä aikaa ;)

No hei, kyllä mä uskon että se kakku on kuitenkin ihan syötävä...
 
Suukkis Toivottavasti saatte asuntoasian järjestymään. Mä en kyllä oikein pysynyt perillä teiän laina- yms. aikomuksista. Suostuuko miehesi siihen, että asunto olisi vain sinun nimissäsi? Jos tulee esim. ero, niin mies on maksanut asuntoa, mutta ei omista siitä puolikasta. Tai sitten sinä kuolet ja mies joutuu maksamaan perintöveron? Eihän sitä halua ajatella pahinta mahdollista vaihtoehtoa, mutta meille oli ainakin selvää, että laina otetaan puoliksi ja osakkeet omistetaan puoliksi.

Teillähän on nykyisessä lainassa kuitenkin asunto osittain vakuutena? Kyllä munkin mielestä pitää ottaa oma lainansa, missä käytetään vakuutena sitä asuntoa, minkä omistaa. Koska ettehän se sitten enään sitä vanhaa omista, kun myytte sen.

Nää on mulle ainakin vaikeita asioita ja mun ei varmaan kannata sekaantua siihen enempää :D

Eilen oli tosi tylsää pikkujouluissa. Oli mulle tosi paljon vierasta porukkaa ja kaikki tosi kännissä. Yhden tutun kanssa sinniteltiin siellä yhteentoista ja lähdettiin kotiin. Tosin tänään olin koko päivän partiokisoissa, että ei sitä kovin myöhään olisi jaksanut valvoakaan.
 
Sompio Ei, tän asunnon vakuutena ei ole ollenkaan asuntoa. Ei siis osaakaan tästä. Valtio takaa suurimman osan ja miehen vanhemmat noin kymmenesosan. Ja voihan se olla, että otetaan sit se laina miehen nimiin tai puoliks mun nimiin. Saa ny nähä miten tehdään =) Mut siis ainoo mikä tuossa ois ideana ollu, ois ollu se, et ensiasunto ois ollu taas ni ois valtion saanu takaajaks. Ja totta tuokin, et jos ero tulee/kuolee. Mut pitää tässä viel miettiä =)

Harmi jos oli tylsät pikkujoulut... Pittää kaveriporukal sit järjestää kivemmat :heart:
 
Suukkis Ok. Olin siis aika pihalla :D . Onko nykyinen asunto siis miehesi nimissä ja hänen ensiasuntonsa? Ja sä olisit sitten ottanut sen uuden nimiisi ensiasuntona?

Tuolla pikkujouluissa oli koko kunta, eli tosi paljon myös sellaisista yksiköistä, joista en tunne ketään. Ja kun meillä on töissä 3 henkeä :whistle: Ja sitten en oikeesti ollut ajatellut, että porukka on noin kännissä.
 
Suukkis Onhan mulla sitten jonkunlainen sisälukutaito, kun asiaa ensin aikansa jankkaa :LOL:

Mä jouduin eilen sellaiseen leikkiin pikkujouluissa, missä oli 5 hengen joukkueet. Jokaiselle annettiin 1 kirjain (mulla L). Sitten kyseltiin kaikkia kysymyksiä ja niistä kirjaimista piti saada vastaus vaihtamalla rivissä paikkaa. Kysyttiin, millä ajatellaan. Ja vastaus siis AIVO. Mä seison tyhmänä rivissä ja mietin, että mihin siinä tulee L-kirjain... Ja ei siis tarvinnut kaikkia kirjaimia käyttää, jos vastaus sitä ei edellyttänyt.
 
iltaa B)

pankkikuvioista ootte keskustelleet... ne onkin kimurantteja juttuja, saa olla silmä tarkkana lippujen ja lappujen kanssa. mutta kyllä ne siellä pankissa sitten asiat selvinnee :)
-ja musta on ainakin järkevää lainan olla puoliks molempien nimissä, mutta tää vaan miun mielipide.

Sompio: voin kuvitella kuin tylsää on kattella muita kaatokännissä, mä en ois varmaan ees viittiny lähteä joten hatunnostoa! on muuten tuttu tunne, kun joku lamppu ei meinaa raskaana ollessa syttyä :LOL:

(.) kyllä on kummallista: kun syön terveellisesti ja pienin väliajoin ni yleensä on huono olo, mutta sitte ku saa jotain roskaruokaa niin tilanne muuttuu :eek: söin tos äsken pannupizzaa ja nyt on taas paras olo koko viikossa!
 
Juu kyllä mä nuo takausasiat suht ok:sti tiedän. Mut mietitytti juurikin lähinnä tuo, et kenen nimiin velan ottais yms. Ollaan naimisissa. Ja ehkä sen vois ottaa molempien nimiin, mutta en tiedä sitten.. Kun mulla ei kuitenkaan oo mitään mahdollisuuksia lainaa maksaa. Eli tuun olemaan pitkään vain minimiäippä- sun muilla tuilla. Ihan riippuen siitä, kuin nopsasti saatais seuraava lapsi vai saadaanko ollenkaan (toki yritetään). Ni sit mietin, et onko sekään reilua ottaa asuntoa molempien nimiin ku mies tulis kuitenki oleen se, joka lainan maksaa.
 
Ai siin oli se aikarajakin, et kaks vuotta pitää olla naimisis? Ja avioehdollahan toki sen sais rajattua, et mä en sais mitään jos ois miehen nimissä. Mut mitään avioehtoo meillä ei oo. Eikä se mun mielestä olis reilua toisen maksamasta kämpästä vaatia itelleen sitä puolikasta jos ero tulis.. En mä varmaa osais niin kylmä olla. Mut noh, eihä täs onneks eroomassa ollakaan :saint:
 
SuukkoSuulle ja HanTa kivaa oli messuilla vaikka voimille kävi, nukahdin eilen meinaan seiskan pintaan sohvalle. Ostin sieltä mm. erinlaisia helmiä ja muita koruihin liittyvää, korttiaskerteluun liittyvää materiaalia, ja bambupuikkoja. :D Nyt pääsee siis koruja tekemään, askartelemaan ja kutomaan :D
SuukkoSuullemullakin kakut aina hieman epäonnistuu, kermavaahdolla sitten parantelen, eikä kukaan huomaa mitään...maku on ollut aina hyvä, onneksi. =) Sinulla se massu vaan kasvaa söpösti
:heart: Mulla jäi eilen kuva ottamatta kun olin siellä messuilla. pitääpä tänään kuvailla. :heart:
 
Suukkosuulle söpö masu sulla... mäkin haluun...
vaikka luulen että keväällä siihen masuun on jo ehtinyt kyllästyä, ja toivoisi että tipahdappa pois :LOL:

ensimmäinen yhtään kertaa heräämättä yö... varmaan muutamaan kuukauteen... olo on kuin voittajalla...
mutta tämä hemmetin päänsärky... miten tästä pääsee eroon...
olis ees kunnon migreeni kohtaus, eikä tälläistä jokapäiväistä huminaa ja jomotusta....

ensiasunnnosta siis voi olla totaalisesti väärässä, mutta jos toisen nimissä on ollut jo asunto, mutta toisen ei, ja uuden asunnon ostaa puoliksi, niin eikös se jonka nimissä ei ole ollut ensiasunto, saa siihen omaan puolikkaaseensa verohelpotuksen ja valtion takauksen...
näitä juttuja kesällä pyöritettiin... ja pohdittiin, ostetaanko asunto kokonaan toisen nimiin ja seuraava toisen... mutta järkevin vaihtoehto oli yhdessä puoliksi...
 
Ja noinhan se asuntoasia menee, koska sillon se ois mulle ensiasunto ja miehelle ei. Mut sit sais vaa kokonaa valtiontakauksen jos ois vaa mun nimissä :p Ja saisha mies sit automaattisesti siit osansa jos se ois kokonaa mun nimissä. Tosin siin tulis sit se ärsyttävä perintövero mukaan jos kuolisin :headwall:
 
Suukkis Joo, ei se juttu kuulostanut ollenkaan hauskalta kirjoitettuna :ashamed: Pointti oli siis se, että mä en tajunnut, missä kohtaa sanassa AIVO on L-kirjain... Ja kun siinähän ei ole.

Nukuin kanssa tänä aamuna pidenmpään kuin normaalisti :)
 
Juu siis mie tarkotinkin tuota, et just se suurin sallittu valtion takaus. Eli kyl mie tiesin, et ei kokonaan saa koskaan tietystikään valtiontakausta ees ensiasunnonostaja. Mut juu, se laina sit kai pitäs laittaa molempien nimiin kai.. En tiä. Ku mul tosissaan ei oikeen oo rahhaa maksella sitä jos mies kuoliskin. Eli sillonha sil ei mittää väliä ole sillä lainaturvalla muuta kuin sen miehen osuuden suhteen. Noh, pitää viel kahtoo :D
 
Zoe-F
Eli jos sun mies ottaa lainan yksin, niin ei valtion takausta tuu.
Jos otatte sen yhdessä, niin valtion takaus tulee, mutta varaisiirtoverosta pitää maksaa puolet.
Ja yksin sä et taida lainaa saaha, jos sulla ei tuloja oo.

Valtiontakaus tulee sulta siihen lainaan jos otatte sen yhdessä. Mutta varainsiirtovero "jaetaan kahtia" ja mies joutuu maksamaan sen, mikä yleensä tarkoittaa lainassa muutamaa tonnia lisää.

Lainaturva maksaa koko lainan pois jos toinen kuolee, siis koko lainan. Ei vain osaa.
Jos lainaturvaa ei ole, ja toinen kuolee, niin koko laina siirtyy toisen nimiin.
 
Juu niinhän se menee... Eli joko mies ottaa tai sit puolittain otetaa :p Ko oli tarkotus, et kolmioon/neliöön mentäs rivitaloon ja sit omakotitaloon jossain vaihees. Mut jos neliön ottaa het, ni ei sillai tuu kiirettä pois siittä. Ai lainaturva vetäsee koko höskän pois? Ai.. Sitä en tiennykää.. No paljos siittä sit tulee lisää kustannuksia?
 

Yhteistyössä