Esikoishaaveista 2011 & 2012 plussanneet

Laretzki
Hillitön omanapa vuodatus kopiona, kun en jaksa samaa kirjottaa uudestaa :D

Ei taamupäivä mennyt ihan putkeen, soitin aamulla lääkäriajan, kun totesin että nyt toi vasen korva on niin kipeä, ettei sen päällä pysty enää edes nukkumaan, ja ollut kipeähkö sen verran pitkään, et ei se itestään mee ohi. Aattelin, että todennäkösesti siinä on sama kuin 2 vuotta sitten, korvakäytävän tulehdus, kun ihan samalla lailla oireilee (viimeks taisin saada eläinpölystä sen, että olisko tällä kertaa remonttipölystä johtuvaa? Kun mullla aina ollut "märät" korvat niin jospa keräävät sit herkemmin tuollasta isohiukkasta pölyä)

Sain joo ajan 12 ja lähdin joskus 11.20 pihalle putsaan autoa (voi jumalauta taas tätä lumen määrää täällä, puhumattakaan siitä että tuntuu olevan ihan onneton aurauskalusto Kokkolassa). Alakerran vanhus menee kans omalle autolleen, ja lähtee mua ennen pihalta ja sit kun mä saan auton putsattua ja lähden ajamaan, niin eikö se ole sit jumahtanut pihaliittymään autollansa kiinni niihin kinoksiin mitä siihen oli aurattu. No minä sit pallomahani kanssa hakeen kolaan ja kolaamaan auton edestä lunta pois josko auttaisi, mutta totta kai pappa oli kaasuttanut niin hirveesti että kiinni oli ja pysy. Vierestä olis periaatteessa mahtunut, mutta siinä kanssa kinosta, niin en mä uskaltanut siitä ajaa kun olisin itekin jäänyt kiinni. Auto takas parkkiin ja jo itku kurkussa soittoa miehelle, että mä tarviin apua, mä en ehi ikinä (vihaan olla myöhässä) juoksemalla lääkäriin (normaalisti ehkä joo, kun matkaa 900 m mutta ei mahan kanssa). Mies sit pyysi työkaveriltaan apua ja ne heitti mut TK:lle. Lähtiessä miehet mietti, että joo olishan sitä vanhuksen autoa voinut pukata, kun ei siinä oikein ollut oikeita auttajia (lauma vanhoja naisia), mut nopeempi näin et mut heittää vaan lääkäriin.

12 ilmottauduin ja lääkärille kun pääsin niin siellä meni tyyliin 5 min. kun lääkäri vain katto korvia ja sano, että joo tipat ja ab-kuuri korvakäytävän tulehdukseen. Kun pääsin kävellen takasin, niin oli vissiin auramies auttanut auton pois tieltä, kun oli koko piha aurattu. Mutta tulipahan taas tälle päivälle tarpeeksi ohjelmaa oikein urakalla, loppuiltapäivän aattelin nautiskella kuumaa kaakaota ja olla koneella. Lääkkeet haen varmasti vasta sit kun mies tulee, se saa ajaa mut apteekkiin :LOL:

atl Vaikka meille on ultrassa näytetty että yks tulee, niin siitä huolimatta mäkin oon aika ajoin miettinyt, että voiko mun maha olla näin iso vaan yhestä :D Meinaa mulla ollut toi sf-mitta 27 viikolla 26. :D Et ei meilläkään mennä yhen kanssa ihan noita peruskäyriä :LOL: tosin enää ei huidella niiiin paljon yläkäyrän yläpuolella kuin aikasemmin, vaan silleen maltillisemmin siinä pikkasen päälle yläkäyrän
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Pikaisesti vain omaa napaa:
Vauvalla kaikki hyvin, kasvanu viikossa hyvin ja painoarvio nyt 2500g eli pieni on mutta kasvaa kuitenkin tasaisesti omalla käyrällään. Ei siis tarvitse käynnistää vaan odotellaan jospa luonto hoitais homman kotiin. Lääkäri sanoi pienellä olevan kaikki kunnossa ja että hyvät eväät elämään olemassa. Vähän huomautti mun painosta ja kehoitti panostamaan imetykseen niin lähtee sitten kilot pois. Hyvä mieli. :) Vielä pitää ensi perjantaina käydä varmuuden vuoksi kgt-käyrällä eli sydänäänikäyrällä ja sit 2 pv ennen laskettua aikaa on vielä yksi lääkärikäynti+ultra varattuna jos jotain tulee ja saadaan sitten vielä nähdä että pieni on kasvanu. Todella ihana lääkäri oli ja vielä sellanen tilanne että tekivät vajaamiehityksellä töitä ja hän leikkaussalista tuli mut tutkimaan mutta ei voi kyllä asiakaspalvelusta valittaa. Huomioi tosi ihanasti mut ja miehen vaikka hänellä oli kandikin vielä opastettavana. Eipä muuta, palainen paremmalla ajalla :)
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
tiuhti_ Ai että sulla on ihana massu :heart:

Namppis88 Kuinkas sattuikaan! :D Meillä taitaa olla samanlainen maku noiden lipastojen suhteen. Minusta se näyttää ainakin kuvastossa todella nätiltä ja siksi ajattelinkin hankkia sellaisen! Nyt onkin hyvä tietää, kun sulla on jo kokemusta siitä ja on käytännöllinen.

Sokruli Aikamoinen synnytystarina, mä täällä jälleen kerran herkistyin tarinalle :heart: Sä olet ollut rohkea nainen! Itse en varmaan olisi kyennyt moiseen... olen tosi kipuherkkä. Olet tehnyt todella ison urakan ja nyt teillä on kaikesta huolimatta rakkauspakkaus sylkyssä :heart: Vauvantuoksuisia hetkiä koko perheelle!

syysmyrsky Paljon tsemppiä ja voimia :hug: Ihmiset osaavat olla todella ajattelemattomia, päästelevät suustansa kaikenaista sen enempää ajattelematta. Ja sitten sitä kuvitellaan, että esim. diabetes on tullut omista elintavoista eikä yhtään ajatella, saatikka tiedetä, että taustalla voi olla ihan muuta. Todella törkeää ja ajattelematonta!

mynttikselläkin jo raskaus pitkällä! Eikä ois enää pitkä aika äippälomaan. Tsemppiä vielä viimeisille metreille töissä, kyllä se aika loppujen lopuksi nopsaan menee.

Laretzki Meillä on sama laskettu aika ja näköjään oli myös sama neuvolakäyntipäiväkin :) Ai teillä tulee aikavaraus suoraan äippäpolille. Meillä kaikki tällainen pitää itse soittaa ja varata ensineuvon kautta. Tee ihmeessä se pinniksen reunasuojus itse, kun sulla on taitoja siihen!! Onpahan itsetehtyä ja aina vaan parempi :D Kun osais itsekin väsäillä kaikenlaista, mutta kun ei niin ei. On sulla kyllä ollut päivä, huh!!! Nyt todellakin otat rennosti ja lepäät, passuutat miestä hyvällä omalla tunnolla etkä sä nosta takamusta penkistä mihinkään muualle kuin vessaan, jääkaapille ja sänkyyn :D

lemonade Hyvä kuitenkin, että sait saikkua. Ja nyt muistathan levätä ja nukkua sit vaikka päivällä, jos uni vaan tulee! Tsemppiä, toivottavasti olosi helpottuisi pian.

Vanilja87 Tuo malttamattomuus taitaa kuulua asiaan, et todellakaan oo ainoa :D Toivottavasti sinunkin olosi helpottuisi ja saisit jotakin vastausta työnantajalta! Tulehan sitten heti kertomaan?

Namppis88 Kiva kuulla, että sulla on nyt hyvä mieli! Ihana lääkri tosiaan ollut.

Omaa napaa Eilen käyty neuvolassa ja poika oli hyvin urheilullinen juuri sydänääniä kuunnellessa. Toinen vaan kääntyili ja potki, terkkaakin ihan nauratti, kun vatsa vaan hyllysi joka suuntaan :D Nyt oli hemppa laskenut 116 ja terkka suositteli menemään apteekin kautta rautatabletteja 1tbl/vuorokausi. Kuulemma yleensä ei näillä lukemilla vielä määrätä rautaa, mutta ihan varmuuden vuoksi mun kannattaisi kuitenkin ottaa. Painoa tullut koko raskauden aikana hieman päälle 11kg, ei paha :D Oon niiiiin iloinen tuosta uutisesta!!!! Meille tulee vieraita viikonlopuksi, saan 1,5v kummipojan kylään. Kivaa vaihtelua! Palaillaan murut :heart:

Niin ja lisäyksenä vielä se, että sain tänään vihdoinkin varattua meille kirkon 19.5. lapsen kastamista ja avioliittoon siunaamista varten. Eli riittää, kun lapsi rekisteröidään maistraattiin ja kastaa voidaan sen jälkeen milloinka itselle on paras aika. Soitin sinne juhlapaikkaankin ja maksetaan varausmaksu viimeistään alkuviikosta, mutta tuo samainen päivä on meille varattu! Ihanaa, alkaa yksi asia kerrallaan järjestyä ja vauvan kanssa ei enää tarvitse näistä huolehtia.

Ja huomenna lauantaina poksutaan eli poksunpa jo nyt valmiiksi "kuumeilija" ja poika 34
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_ ja Sokruli
Siis ei hitto vie flikat!!

Nyt se iski tajuntaan! Mä tosiaan olen raskaana ja meille tosiaan tulee kesäkuussa vauvva o_O huiiiiijj! :D :LOL: ..tein siis tänään ekan isomman oston, kun sain aivan naurettavan halvalla, ostin kaksi kaukaloa / telakkaa ja yhden Gracon turvaistuimen. Kattelin niitä sitte siellä takapenkillä ja tajusin, "Helvetti, mä oon oikeesti raskaana!" :D Jännä fiilis..

tiuhtilla näkyy tosi selvästi toi Linea Negra! :) Söpö massu!

Ja syysmyräkkä, tosiaan, helpommin sanottu kuin tehty, että antais asian olla. : / Tosi kurjaa, et täytyy tuollai käyttäytyä! :( Koita jaksaa! :hug:

Emby^ ja nökö 17+4
 
  • Tykkää
Reactions: lemonade ja tiuhti_
kuumeilija Sektioon mennään maanantaina. Osastolle pitää mennä heti seiskalta, mutta saa nähdä moneltako leikkaussaliin asti päästään. Kaikki kiireelliset ja hätäsektiot menee tietysti edelle, mutta siis maanantaina on vauvan syntymäpäivä joka tapauksessa :heart: Ikeasta tarttui mukaan pari punottua koria vauvan lipaston päälle, pehmoinen kettu-soittorasia, poljinroskis vaippoja varten sekä kattolamppu eteiseen. Aiemmin ollaan isompia hankintoja Ikeasta jo tehty useammankin kerran eli meillä on vauvan vermeille Malm-lipasto ja pinniksenä Gulliver. Tästä on Ikeaan matkaa muutama hassu kilometri, joten sinne tulee aika helposti lähdettyä, ikävä kyllä :D Nyt tuo viime reissu oli kyllä jo vähän semmonen, etten jaksanut sitä huonekalunäyttelyn puolta kiertää pingviinityylillä...

tiuhti_ Ihana masu sullakin :heart:

syysmyrsky Harmin paikka, että jouduit insuliinille, mutta eihän sille oikein mitään voi. Ja tosiaan, älä kuuntele muiden juttuja, se tuntuu olevan ihan randomia kenelle se rd puhkeaa ja kenelle ei. Mulle on painoa kertynyt raskausaikana reilu 25 kiloa ja sokerirasituksessa oli arvot ihan ok. Ylipainoa oli ennestäänkin jo parikymmentä kiloa, joten ei tosiaan ole tuo rd:n puhkeaminen omista elintavoista kiinni ainakaan pelkästään!

Sokrulilla on ollut iso urakka, mutta onneksi edes palkinto on maailman ihanin!

mynttis Kiva kun kävit täälläkin ilmoittautumassa :)

Namppis Ihana kuulla, että pikkuisella on kaikki hyvin! Ehkäpä hän on vaan sirompaa mallia :)

Täällä alkaa jännitys tiivistyä. Ja pelottaakin. Maanantaihan on ihan kohta! Huomenna täytyy siivoilla ja laittaa vielä hoitonurkkaus kuntoon, sunnuntaina on ohjelmassa äänestys ja kaupassakäynti. Nyt meinasin äheltää itseni vielä tonne saunanlauteille rentoutumaan... Ei oo ihan helppoa hommaa sekään :D

Jomi & SS 38+5
 
  • Tykkää
Reactions: Sokruli ja Zophie
Kiitos kaikille! Kyllä tää tästä :) Muutenkin hiukan herkillä ja sit musta tuntu et ainoat jotka tajus kuin paljon tää tilanne mua harmitti oli mies ja meen äiti mut sit kaikki muut vaan kirjaimellisesti hyökkäs päälle ja alko paukuttaan sitä sun täytyy sun tarvii-juttua. Mut nyt kun oon saanut sulateltua tän asian niin tästä on suunta vain ylöspäin ja sain äidiltä nipun kaikkia ruokareseptejä. Ja oon muutenki aatellu enemmänki opiskella tätä asiaa ihan tulevaisuuden varalta kun tää nyt sit kertoo siitä riskista sairastua aikuisiändiabetekseen 10-15vuoden sisällä.

Namppis Hyvä että kaikki oli hyvin!! :heart:

Jomille iso tsempitys päälle,pian sulla on jo valmis paketti sylissä :)

Kuumeilija Voi että,toi on mun mielestä niin ihanaa ku pidetään häät ja kaste samassa :) Meillä oli kerran tällainen ylläritilanne et oli tosiaan häät samassa kun pieni kastettiin. Niin kivaa mun mielestä,kun mä en muutenkaan niin perinteiden perään ole niin innostun kaikesta vähänkin erilaisesta :)


JA tässä hei pohjattomasta mahasta kärsiville hyvä aamiasmunakas ohje! Kaloreilta ei mikään tuhti mut todella täyttävä!

Eli 3 isoa kananmunaa (sekoitetaan keltuaiset ja hiukan suolaa seoksen joukkoon)
kinkkusilppua
savujuusto/juustoraastetta noin puoli dl
tomaattiviipaleita

Paistetaan 4teholla noin 15min kannen alla. Ei käännetä vaan odotetaan että päällinen jähmettyy.
Tästä tuli joku 1,5cm paksu ja aivan järkyttävän hyvää


Tää lähtee nyt salille polkemaan hiukan sitä lihavien/vammaisten kuntopyörää :D Se hikoilun määrä on muuten raskaana ollessa aivan käsittämätöntä! Mulla oli eilen ku olin polkemassa niin selkämyskin aivan märkä,kun yleensä en hikoa yhtään,tulee vaan nihkeä olo.
 
Jomille Tsemppiä sektioon. Kohta sullakin on maailman paras palkinto sylissä. :)

Ja kiitos kaikille, urakka oli tosiaan kauhea mutta alkaa jo pikkuhiljaa unohtua. Tyttö on tosi helppo tapaus, syö ja kakkaa ja nukkuu jne :D

- Sokruli ja pikku neiti 8vrk -
 
Laretzki mä niin tiedän mistä sä puhut! Eilen itekin manasin kun autolla liikuttiin, risteykset ihan hirveessä kunnossa. Kokkelby rules! :D Onneks kuitenkin pääsit lääkäriin!!

).( Ihanaa, sain nukuttus puol kymmeneen! Huono olo meinaa olla, mutta ajattelin siitä huolimatta lähtee bodypumppiin, tekemään ihan varovasti. Mietin tuossa että oksentaa jos oksentaa, ei se miksikään tässä muutu. En kuitenkaan ole sairas! :p Ja onneks on tukijoukkoja (kaveri) ja äippäkin lähtee ekaa kertaa testaamaan :heart:
Oisko meikäläisen aika soittaa neuvolaan? Vaikka meen polille ultraan 26.1..? Täällä vissiin ensikäynti viikoilla 7-9..
 
Hei vaan kaikille, saapi nähdä kumpi saa vauvan ensin Jomi vai minä! Tultiin käymään käyrällä kun en tuntenu kunnolla liikkeitä tänään ja sydänäänissä on sen verran laskuja että tänne jäätiin ja käynnistetään. Että hei vaan. Oon vieläkin ihan pyörällä päästäni, vielä piti kaksi viikkoa olla aikaa! Seuraavan kerran kuulette musta varmaan kun pieni on syntyny.
 
syysmyrsky Kuulostaa ihanalta tuo munakasohje. Mulla alkoi tehdä ihan sairaasti mieli savujuustoa :p

Namppis Voi että, onnea matkaan oikein kovasti! :heart:

Vaniljalla suloinen masunalku siellä!

Kiitoksia tsempityksistä. Palailen seuraavan kerran sitten vauvauutisten kera... :)

Jomi & SS 39+0 poks viimeistä kertaa!
 
Hei kaikille!

Nyt pitäisi olla taas päivitykset ajantasalla. Anteeksi, että kesti.

Lemonade Laita sitten vain infoa kun haluat listalle. :)

Jomi ja Namppis88 Onnea koitoksiin!!

(.) Täällä käytynä ekassa neuvolassa. Mies oli mukana. :) Nyt varmistui sitten tuo synnärikin, eli Naistenklinikalle olisi tarkoitus sitten elokuussa viipottaa. :) Verenpaine ok. Jännitin mittausta aika paljon, mutta ei se sitten ollut koholla. :) Nt-ultraan pitäisi tulla kutsu ensi viikolla. :)

Ihania masuja ihmisillä täällä. Itsellä ei vielä näy oikeastaan ollenkaan. Turvoksissa olen iltaa kohden, mutta vauvamahasta ei ole tietoakaan. No, kaipa se sieltä viimeistään viikolla 19 alkaa puskea. ;)

Taiteilijatar 9+6
 
Siiis.. nyt tulee tyhmiä kysymyksiä verojutuista.

Onko mitään järkee muuttaa veroprosenttia nyt, jos tekee töitä enää viitisen kuukautta? Kun Kela vie kuitenkin sen 20%, oli sun veroprosentti mikä tahansa..

Ja sitte toinen kysymys, että ottaako Kela viime vuoden tulot huomioon vai tämänkin vuoden? Vai meneekö se niinko 2010 ja 2011 vuoden tulot?

Tyhmä kyselee.. taidan men kyselee Kelaan..

Emby^ ja nökö 17+6 :heart:
 
Lyhyesti: yön käyrän jälkeen lääkäri toteaa ettei vauvan syke kestä supistusrasitetta ja päädytään sektioon. Klo 9.33 meille syntyy suloinen pieni poika rv 38+3 mitoilla 2130g ja 44cm. Napanuora 2 kertaa kaulan ympäri ja lisäksi nuorassa solmu mikä selittää pientä kokoa. Poika voi muuten hyvin mutta verensokerit eivät pysy ylhäällä joten viettää ainakin tämän yön lastenosastolla. Itse olen todella kipeä leikkauksesta mutta sinnittelen. Huomenna täytyy nousta sängystä ja aloittaa vauvan hoito. Palailen asiaan kun voimia riittää.
 
APUA :O mitä täällä tapahtuu!!!!!!!

Namppis, hui kauhistus!!! mä itken täällä ja olin jo huolissani, nyt kylläkin itken jo onnesta! onneksi kaikki hyvin :heart: ihanaa! onnea suloisesta pojasta :heart: pieni mies saapui maailmaan! koita parantua siellä, ota ihan rennosti :)

myöskin Jomilla tänään the päivä :heart: ONNEA ja TSEMPPIÄ!!!! täällä mä odottelen kuulumisia kuumeisesti :)
 
täällä sairastellaan kotosalla, hirvee flunssa ja kuume!!! tätä mulla ei olekkaan ollu moneen vuoteen ja tuntuu ihan kamalalle! :) onneksi on kuumetta niin varmaan flunssakin lähtee nopsaan pois!

mie oon vieläki ihan sekasin palstan tapahtumista :confused: kauheen nopeasti kaikki edenny Namppiksella.. onneks kaikki hyvin :) toivotaan vielä että Jomillakin menee kaikki hyvin!

ostettiin viikonloppuna pinnasänky, vaunut, toinen telakallinen ensi-istuin ja kaikkea muuta pientä :) vaunut on nyt sitten emmaljungan nitro cityt, siihen siis tuli mukana se kantokoppa talvivarusteilla ja adapteri niin saa istuimenkin siihe kätevästi kiinni :) ja joo, nämä siis kaikki käytettynä pakettihintaan 450€, ollut yhdellä käytössä ja ihan kuin uudet!!!!! =) paremmin ei olis voinut mennä!!! he halusivat vaan eroon tavaroista ja sehän passasi mulle paremmin kuin hyvin.. meinaan tuon koko paketin hinta menee reilusti yli 1000€! pinnasänkykin maksanu uutena joku 300€ :whistle: siihen vielä reunasuojat, sellainen ihana verho siihen yläpuolelle, patja, aluslakanoita/suojia, 2xpeitto ja tyyny, pussilakanoita.. ja sähkökäyttöinen rintapumppukin tuli kaupanpäällisiksi ;) mie oon niin tyytyväinen!

vaatteitakin oon alkanu ostelemaan, aika paljon kirpparilta kattellut niitä :) ja löytänytkin ihan kivoja! mummit ja vaarit ostelee meinaan aika paljon kaikenlaista, onhan se heillekin eka lapsenlapsi!

pinnasänkykin laitettiin jo meidän huoneeseen ja mä en enää millään jaksaisi odottaa pienen miehen tuloa :heart: mulla on oikein kaiho iltaisin kun katselen pinnasänkyyn, haluan lapseni jo sinne! onhan tämä odotus ihanaa, mutta silti, voisin ihan hyvin hypätä jo loppuajan yli ja ottaa nyytin omaan syliini :heart:
Larellako oli samanlaisia ajatuksia?

Larella oli muuten aivan ihana kylppäri, meillä aika samanlainen maku, meinaan meillä on melkein samanlainen kylpyhuone ja sauna :D

"kuumeilija", pikkuhiljaa asiolla on tapana lutviutua :) tokihan niiden eteen pitää tehdäkkin jotain, mutta mä oon aina ollu sitä mieltä että kyllä kaikki järjestyy! sullakaan ei olis enää pitkä aika :O hui kun se aika meneenopiaan!

Onnea POKSujille :heart: aina ollaan askeleen lähempänä omaa pientä kääröä!

Memelisaa mä kaipailen aika paljon, onhan kaikki kunnossa? :eek: ei ole pitkilleen kuulunut mitään tai sitten mulla on mennyt ihan ohitse?!

tiuhti ja pikkumies puupponen 23+4
 

Yhteistyössä