Ambrosia85 ja Mequ: Kaikkea hyvää jatkoon :heart:
Esikoista vailla: Ihan huippua! Onnea tuplasti!!
Tervetuloa kaikille uusille
:flower:
(.) Kävin tänään neuvolassa, vaikka varhaisultran perustella nyt onkin vasta 6+4 eikä 8+3, mikä saadaan kuukautisten mukaan. Jotenkin tuli paljon parempi ja varmempi olo koko jutusta, niin kuin luottavaisempi että kaikki menee hyvin. Terveydenhoitaja oli mulle uusi ja tosi mukava. Hän oli niin iloinen ja positiivinen, että alkoi itsellekin tulla sellainen olo, että kyllä tässä sitten odotetaan ja tosiaan olisi kolmas lapsi tulossa
Tuntuu siis jotenkin epätodelliselta, enkä vielä uskalla kamalasti riemuita tai kertoa kenellekään. Meillä on työpaikalla uuden vuoden avajaislounas 13.1. jolloin taas saa olla jollain syyllä holiton :O Silloin on viikkoja 10+1 joten voi olla että kerron silloin esimiehelle. Muuten haluaisin kyllä pitää salassa np-ultraan asti. Siinä on vaan hiukka vaikeeta torjua juomat ilman mitään syytä, kun alle 10 ihmistä istuu saman pöydän äärellä... Varattiin muuten Kanarialle matka talvilomaviikolle, lähdetään yhdessä appivanhempien kanssa. Ihanaa odottaa sitäkin
Hurjasti muistettavia aikoja ja varattavia asioita sain: suuhygienistille varmuuden vuoksi, labraan tammikuun puolessa välissä, np-ultraan tammi-helmikuun vaihteessa,
lääkäri + kätilö parille (4.2.), sokerirasitukseen ennen rv 15...
Kiitos
Mmaria vinkistä, nyt minäkin löysin Lumiasta plussan...
Painoarvioista. Itse olen käynyt molemmissa raskauksissa tosi tiuhaan raskausdiabeteksen takia äitiyspolilla Taysissa ja siellähän ultrataan joka kerta ja myös lapsen paino arvioidaan. Siitä on aika hyvä seurailla että painokehitys menee loogisesti. Siitäkin huolimatta ensimmäistä odottaessa arvioi joku kätilö tunnustelemalla, että on varmasti jo yli 4 kg. Ja minä ihan kauhuissani... Kokoarviot mittauksilla oli jotain vähän alle 4 kg. No lapsi oli 3440 g kun käynnistettynä syntyi 40+6. Toisesta meni paremmin kohdilleen, vajaata neljää kiloa taas veikkailtiin ja 40+6 3770 g samoin käynnistettynä syntyi.
Joku linkitti jonkin kiinalaisen (?) sukupuoliveikkauskalenterin tänne jonkin aikaa sitten. Sen mukaan mun esikoistytön olisi pitänyt olla poika, ja pikkuveljen tyttö
Nyt se taisi veikata poikaa, eli uskoakseni on tyttö tulossa...
No joo. Luulen ehkä muutenkin että on tyttö, koska tyttösiittiöt on sitkeämpiä kestämään hengissä ja poikasiittiöt nopeampia uimareita. Koska ovulaatio ja hedelmöittyminen tapahtui oletettavasti vasta 5 vrk yhdynnän jälkeen, olisi siis mun mielestä loogista että siellä on ollut enemmän tyttösiittiöitä jäljellä
Todella tieteellistä pohdintaa, ehehhehe...
Kivaa päivänjatkoa kaikille!
Mussukka82 ja pikkumussukka 6+4