Mulla on ollut tää pahoinvointi tosi pientä, kuin mitä oli esikoisen kanssa.. Silti tää on vähän sellainen juttu, että kun siitä mainitsee niin kohta varmaan alankin laattailla kahtakauheammin. Siis yhden ainoa kerran olen oksentanut, yhden kerran on noussut pienen pieni pala kurkkuun ja loput onkin ollut sitä yökkimistä. Tytön kanssa mä vietin näillä viikoilla vessanpytyn äärellä enkä edes tyhmänä osannut arvata vielä raskautta
D).
Mulla on nippailut tosi paljon molempia munasarjoja, välillä todella kivuliaastikin. Myös häpyluun kohdille tulee sellaista viiltelevää tunnetta välillä, mitä oli esikoisen kohdalla varmaan joskus viimeisillä viikoilla(?). Osaisko joku kertoa mitä tää vois olla, tuntuu, että pitäis heittäytyä ihan kasaan ettei koskisi.
TÄÄ TURVOTUS! Tää on ihan mahdotonta! Joo, mä tiedän, että toisen lapsen kohdalla kohtu kasvaa nopeampaan, mut oikeasti miten mun vatsa voi olla jo niin turvonnut, että se näyttää samalta kuin esikoisen kohdalla viikoista 15+ eteenpäin.
Tokihan varmaan vaikuttaa, että tässä raskaudessa lähtöpaino on kymmenisen kiloa vähemmän kuin aiemmassa, kun rasvakudostakin on nyt vähemmän jo ennalta, mutta tuntuu silti hullulta käyttää näillä viikoilla jo mammahousuja kun farkut kiristävät. Ja juuri kun ehdin myydä pois kaikki kivoimmat vaatteet ja lahjoittaa pinnasängyn eteenpäin tulee niille sittenkin heti tarvettakin(toivottavasti), tää on jotenkin niin ironista!
Mun mielialat heittelevät hulluina ja saatan hermostua tolle uhmikselle todella pienestä, sitten tulee huono omatunto kun on rähjännyt ja alan itsekseni pillittelemään.
Tyttö katsoi äsken seikkailija doraa ja se ohjelma saa mut repimään jo hiuksia päästäni, samalla sitten nauran melkein pissat housuissa joillekin ihan tyhmille jutuille.
Ja nää tissit! Siis oikeasti, olin joku noin kuukausi, vähän reilu sitten ehtinyt jo juhlia kuinka maitorauhasten aiheuttama patti rinnassa oli kadonnut, niin mitä vielä se tuli heti takaisin ja kaksin kertaisena. Nyt jos tän raskauden kanssa päästäänkin loppuun asti niin en kuuntele mitään neuvoja neuvoloilta ja tutuilta imetyksen suhteen, sen takia mulle viimeksikin se imetys tyssäsi kun neuvolassa käsketään heti antamaan lisämaitoa, vaikka toinen ei osaa edes kunnolla rintaa ottaa suuhun. Ja miksi imetysotteita ei voitu ohjeistaa?
Nää sokeriarvot vaan jatkaa pomppimistaan, ja otti päähän ihan sikana se äitipoli ajanvaraus; neuvolan ajanvaraukseen jonotus, käskevät soittaa äitipolille, soitan sinne käsketään soittaa neuvolaan uudestaan lähetettä varten, jonottelen ja odottelen takaisin soittoa, varaa soittoaikaa seuraavalle päivälle, mutta kuitenkin soittavat mulle paskimmalla mahdollisella hetkellä takaisin ÄITINI EDESSÄ, joka ei vielä tiedä koko raskaudesta, ja kaiken huippu on ettei tää neukkutäti tiedä mitään diabeteksestä, ei ymmärrä kun selitän etten todellakaan pistä mitään kiinteitä määriä insuliinia aterioille päivittäin vaan se määräytyy hiilareiden mukaan.. Sit hän miettii pitkään mitä kirjoitella lähetteeseen. Öööööö kirjoita siihen, että yksi yksikkö per 10 grammaa, että vaikka sinä et ymmärrä noista mitään niin siellä äpllä tietävät varmasti.
Nyt en tiedä sit et tuleeko kättäriltä puhelua vai laittaako kirjeen ja mua jännittää ihan kauheasti. Sit kun en tiedä, että mitä ne ekalla käynnillä tekevät? Ultraako vai onko se pelkkää liibalaabaa??? Onks kellään hajua?
Meillä kävi hyvä tuuri kun tyttö oppi 1,5v. Päiväkuivaksi, koska en jaksaisi varmasti vaihdella sitten myöhemmin kahden lapsen vaippoja yhtäaikaa, tai en tiedä, mutta helpottaaan se elämää ja nyt kun ei vaippojakaan mene kuin se kaksi päivässä, nukkuessa, niin saa vaipparahoistakin kivasti säästöön!
Plääh tulee sekavaa tekstiä kun puhelimella kirjoitan, sit nää mun sekavat mielialat niin tuntuu kuin välillä huutelisin ja välillä olisin ihan normaalina. Äh, nyt aamupalalle ennen kuin alan rageemaan taas jostain.