**ELOVAUVAT 2006**

Täälläkin alkaa ensimmäisiä mökkihöperyyden oireita ilmaantua ja vielä kun mieskin lähti parin päivän työreissulle, niin kahdestaan tytön kanssa täällä jälleen ollaan :kieh:
No, huomenna se on pakko kipaista neuvolaan ja kauppaan, pääsee ainakin hetkeksi ulos :D

Eilen Emilia oppi pyörimään napansa ympäri mahalla ollessaan =) Nyt kääntyy jo hienosti aina sinne suuntaan, missä on jotain mielenkiintoista.

:wave:
 
Hei!

Nyt tiedän syyn Topiaksen yökiukutteluihin. Eli taas oli huono yö. eka pätkän 4,5 tuntia nukku hyvin, mut sen jälkeen heräili tosi usein. Topiakselle on tulossa ihan varmasti hammas sen toisen viereen. Ien on ihan turvonnu ja muutenkin Topias kiukuttelee päivällä paljon. Sillon viimeks ku tuli hammas, ni just 4 edellistä yötä oli tosi huonoja. Toivottavasti puhkeis pian. ja varmaan sitten taas pukkaa seuraavaa. Onko muilla hampaiden tekeminen tehny kiukkupussiksi ja yöt itkusiksi?

Nyt Topias sitten syö soseita taas kiltisti. Ja syy on ehkä syöttötuoli. Saatiin tosiaan eilen lupa neuvolassa siinä syöttämiseen, ni eilen syötettiin iltapuuro siinä, ni johan maistui, ei nyt ihan niin hyvin, ku sillon hyvinä aikoina, mutta kuitenkin. Tänäänkin on syöny suht hyvin kasvissoseen ja hedelmäsoseen. Mietin vaan, että uskaltaako sitä kuitenkaan vielä istuttaa siinä niin kauaa vaikka istuukin siinä hyvin. Tietenkin välillä keikkuu. Syökö täällä muitten lapset jo syöttötuolissa?

Täällä kans alkaa mökkihöperyys vaivata. Taas on kylmä, eikä voi lähtä ees kävelylle. Ei muutenkaan olla käyty Topiaksen kans missään yli viikkoon, ku on ollu sairaana. Nyt kyllä alkaa jo helpottaan tuo yskä.

Nyt syömään!

<br><br>
 
Voi hammas täälläkin! Jos nyt en ihan kuvittele niin alaikenistä loistaa valkoista läpi! :eek: Nooh kohta sen kai näkee että onko hammas vai mikä. Viime yö oli meilläkin aivan kauhee... Nukuttiin sitten lähes koko yö tissi suussa kun muuten ei ollu hyvä... Muutenkin tuntuu et yö unet on taas tosi lyhyitä ja jo puol seiska pitää herätä \|O

Me ollaan pidetty Riinaa syöttötuolissa pieniä aikoja jo. Tykkää ihan hirmusti olla siinä. On siinä esim ku me syödään tms. Sitterissä ei oikein voi enää pitää kun punkee ittensä istumaan ja mä pelkään et kaataa koko hökötyksen... Meil on kans bumbo jossa neiti kovasti tykkää istuksia ja katsella.

Soseet tuntuis nyt taas maistuvan ihan kivasti. Aika suppee on vaan tuo meidän valikoima kun en oo nyt uusia ruokia uskaltanu alotella kun ihottumaa tuli. Ihottuma on kyllä nyt jo paljon paremoi onneksi.

Imetyksestä... Eli edelleen imetän. Kauhean ristiriitaiset on tunteet imetystä kohtaan. Toisena päivänä olisin valmis jatkamaan sinne vajaa vuoden ikään ja toisena (kuten tänään...) valmis lopettamaan heti. Meillä Riina huolii hyvin pullon ja korvikkeen mutta mutta... Miksi toisaalta lopettaa kun omaa maitoakin on saatavilla... En tiedä. Pitää mennä päivä kerrallaan ja katsoa...

Meilläkin on ilmassa mökkihöperyyttä... Onneksi pääsee sentään koiran kanssa vähän tuulettumaan.

Mies on Riinan kaa päikkkäreillä ja kovin on hiljasta... Taidan minäkin kallistaa itseni tuohon sohvalle! :wave:

Emppu & Riina

päivitin vielä profiiliin meidän pikku porkkana hirmusta kuvan...<br><br>
 
Emppu teidän tytöllä on samanlainen kampaus kuin meidänkin. :D

Mä imetän myöskin vielä ja aijon jatkaa ainakin vuoden ikään asti, jos vain maitoa tulee ja tyttö huolii. Kahden vanhimman lapsen kanssa on imetys loppunut jo ennen neljän kuukauden ikää ihan itsestään, kun jouduin antamaan lisämaitoa ja pullostahan saa maidon helpommin kuin tissistä. Nyt tuntuu maitoa tulevan ja haluan jatkaa imetystä vielä. Mä tykkään siitä.

Anna Karenina. Heffalump oikeestaan jo kertoi, että täällä käydään hammashygienistillä 6 kuukauden iässä. Ihan kiva juttu, saa ohjeita hampaiden hoidosta pienellä. Seuraavan kerran käydään 2 vuotiaana.

Mä sain kans 2 kirjettä Libero-kerhosta. Vaipat olivat samaa kokoa mutta kirje oli eri.

Heffalump. Me käydään 19.30 ryhmässä uimassa. Mä tykkään kyllä siitä uimahallista vaikka kylpyhuoneessa välillä on vähän viileää. Jos te tuutte siihen ryhmään, on siinä 4 vauvaa Vihdistä. :) Jandhe. Oletteko tekin Vihdistä?

SantaMaria. Ei meidänkään tytölle annettu calmettea. Vanhemmat lapset ovat sen saaneet, mutta silloin siinä oli eri aineet eikä heille tullut siitä mitään sivuoireita. Wilhelmiina. Jokainen mun lapsistani on ollut kiukkuinen rokotusten jälkeen useamman viikon. Vanhemmat lapset ovat saaneet rokotukset vanhan rokotusohjelman mukaan ja he ovat saaneet monta piikkiä enemmän kuin nyt. Kerralla saattoi saada 3 piikkiä. \|O Onneksi on saatu tungettua yhteen rokotteeseen kaikki.

Täällä kans vaivaa mökkihöperyys. Minjalla on tauti jatkunut nuhana ja itelläkin on ollut kurkku kipee. Emme siksi ole menneet ulos. Tytti nukkuu vaan tosi huonosti sisällä. Nyt hän on nukkunut isin sylissä tunnin.
 
Onpas taas vallan ihana yö takana, kahden tunnin välein yöllä hereillä ja sitten seittämältä ylös :headwall: Nyt sitten känisee kokoajan ja mikään ei kelpaa kun väsyttää.. Isäntäkin totesi töistä tullessaan että onkin varmaan helppo tapaus vieroittaa tissistä ja olen kyllä ihan samaa mieltä, meilä on varmaan sitten joskus muutama päivä huutoa luvassa..

Meilläpäin tulee kutsu hammaslääkäriin joskus 8 kk:n iässä, ei tarvitse itse muistaa tilata aikaa, onneksi. Eipä tuo muisti aina meinaa pelata kunnolla.

Kissat on tosi kiva juttu tällä hetkellä, niitä vois katsella ja silitellä koko ajan. Täytyypi koittaa saada tyttö nukkumaan :wave:
 
Hei!

Pakkasta sen kun piisaa. Eilen täällä oli aamulla - 31 ja tänään taitaa olla aika lailla saman verran. Laitoin kuitenkin Alexin eilen iltapäiväunille parvekkeelle. Aurinko kun paistoi partsille niin siellä oli jo lämpötila plussan puolella. Tais olla pojalla kuuma kun olin topannut sen huolella. Alex heräili aluks koko ajan mutta kun aurinko lakkasi paistamasta parvekkeelle niin nukkuikin 2h. Taidan tänäänkin topata tonne parvekkeelle vaikka siellä näkyy olevan -17 mutta sinne ei kuitenkaan tuulee kun on lasitettu. Sisällä Alex ei nuku oikeastaan kuin tissillä.

Alex on alkanut mahallaan pyörimään napansa ympäri oikein kunnolla ja peruuttelee taaksepäin :LOL: . Nytkin se on tuolla lattialla peruuttanut itsensä mun viherkasveja potkimaan :LOL: ja välillä peruuttaa itsensä huonekalujen alle esim. tv-tason. Onneks se on sen verran matala ettei kokonaan pääse sinne alle jää yleensä pepusta jumiin :LOL: . Joo sää nähdä koska se keksii lähteä eteenpäin.

Alexille maistuu soseet hyvin. Ainoa mikä aiheuttaa suuren huudon on kaurapuuro. Kaikki mahdolliset konstit olen yrittänyt mutta ei kelpaa. Täytyy varmaan seuraavana testata jotain toista puurolaatua esim. ohraa jos se maistuis paremmin. Mitä puuroja teillä muilla syödään?

Täälläkin vielä tissitellään ja maitoa tulee vielä reilusti. Tarkoituksena olisi kyllä kohtapuoleen lopettaa toi tissittely. Välillä olen valmis lopettamaan tissittelyn vaikka heti mutta toisinaan voisin jatkaa vielä pidempäänkin.

Meillä yöt menee vaihtelevasti. Alex on nyt useampana yönä syönyt vain 2-3 kertaa mutta nyt saa joka kerta syömisten jälkeen hyssytellä toista nukkumaan. Yleensä alkaa ihmeellinen vehtaus kun nostan omaan sänkyyn nukkumaan eikä se auta vaikka olis vieressä kun siinäkin alkaa vehtaamaan. Alex nukkuu mahallaan niin vähän aikaa pitää hyssytellä pepusta heiluttelemalla poikaa uneen :LOL: Aamut meillä on aikaistunut ihan hirveästi. Ennen herättiiin klo 7-8 mutta nykyään Alex herää jo klo 6 yhtenä aamuna ylös olisi pitänyt päästä jo klo 5.30 mutta äiti ei suostunut nousemaan. Reilun puolen tunnin vehtauksen jälkeen nukkui kuitenkin klo 7. Tyhmää nousta ylös klo 6 kun poika ei kuitenkaan jaksa olla hereillä kun reilun tunnin ja sit pitää päästä jo ekoille päikkäreille. Toivottavasti tää olis joku ohimenevä juttu.

Eevellä oli asunnon ostosta puhetta. Me käytiin kans kattomassa yhtä omakotitaloa mikä vaatisi täydellisen remontoimisen. Mies olisi valmis ostamaan talon vaikka heti mutta mä jarruttelen mua hirvittää se remontin määrä.

Huh tulipas tekstiä. Nyt täytyy mennä poikaa viihdyttämään ja laittaa se kohta partsille nukkumaan.

Mimmi + Alex
 
Maxine: Ei asuta Vihdissä, mutta aika lähellä kuitenkin, Hyvinkäällä asustelllaan =) pakko udella että mistä niin ajattelit? ;)

Mimmi: Meillä syödään riisipuuroa, ja sekin on vielä siitä jauheesta tehtyä. Pitäisi varmaan koittaa kunnon riisihiutalepuuroa. Sen jälkeen on seuraavaksi ohjelmassa kaurapuuron maisto :D Se riisipuuro on kyllä Pihlan suurinta herkkua!
 
Puuroista sen verran että meillä syödään riisipuuroa joka on tehty hiutaleista. Kaurapuuron maistelu olisi sitten seuraavana vuorossa. Te ketkä olette jo kaurapuuroa antaneet niin mistä sen olette tehneet?
Mimmi me vuoroellen toppuutellaan toisiamme sen remontoimisen suhteen..olisihan siinä kova työ mutta saisi ainakin sitten sellaisen kun haluaisi..
Anna K. meille on kanssa muuttanut oikea känisiä, tosin meillä voi kyllä johtua piikistäkin käninä, mutta kuitenkin luulisin että alas olisi tulossa lisää hampaita.
 
Heini79
Me aloitettiin toi puurojen syönti ihan perinteisellä eloveenalla ja mikrossa valmistan. En edes mitenkään pienentänyt hiutaleita ja hyvin uppoaa. Joskus pistän jotain hedelmäsosetta joukkoon, mutta puuro menee kyllä ihan sellaisenaankin. Veteen teen ja lisään sitten maitoa joukkoon. Seuraavaksi voisi sitten tuota riisipuuroa kokeilla.

Tuo poika on kyllä niin kova syömään noita kiinteitä, että jos vaan lautasen näkee, niin maitokin maistuu vasta jälkiruoaksi :).

Juoko muilla vielä tuttipullosta maidon vai ootteko jo siirtyneet nokkamukiin tms kokonaan? Meillä muuten suostuu juomaan vain tuttipullosta, mutta kasvislihasose-aikaan maito menee mukisematta alas nokkamukista ja vielä ilman venttiiliä paremmin(vaikkakin maitoa löytyy sitten ihan kiitettävä määrä ruokalapun kaukalosta ;) ).

Mä imetän myös edelleen pullon ja kiinteiden ohella. Tarkoitus olisi kanssa alkaa lopettelemaan, mut samat fiilikset täälläkin kuin muutamalla muullakin, toisena päivänä voisi imetyksen lopettaa kuin seinään ja toisena miettii, että mikäs kiire sillä lopetuksella on. Poika vaan nukahtaa lähes poikkeuksetta tissille, että siinä se suurin vierottamisen vaikeus on vielä edessä.

Mä olen tässä kohta viikon sairastellut flunssaa. Edellisyönä Oskarikin alkoi olla todella tukkoinen nenästä ja eilenkin, mutta tänään ollut jo parempi. Voi kumpa menisikin hänellä se noin pienenä ohi!

Lauantaina olisi tarkoitus lähteä siskon luokse yökylään, kun heillä poika saa sunnuntaina nimen. Vähän jännittää, että nukkuuko Oskari yökylässä yhtä nätisti kuin kotonakin.

Illalla miehen kanssa teatteriin, ennakkonäytökseen ollaan menossa katsomaan Viivi&Wagner. Oskari menee siksi aikaa mummilaan hoitoon, peukut pystyyn, ettei vierastaminen ole alkanut ;).
 
Ihan pikana neuvolakuulumisia...

Käytiin nyt siis 5kk neuvolassa piikki hakemassa. Kovasti vierasti neuvolantätiä ja tuli sitten ne kaikki itkutkin itkettyä jo ennen piikkiä :D

Muttamutta, painoa oli tullut kuukaudessa vain 100g!!! :eek: :eek: Pituus ja py kasvaneet hyvin. Mitat nyt siis 5600g/62,2cm ja py 41,2cm. Olin kyllä ihan monttu auki, kun noin vähän oli painoa tullut, vaikka kiinteitä tyttö syö tosi hyvin :/ En kyllä ymmärrä, mikä tässä oikein on... Muuten kaikki on ok, hyvin kehittynyt, virkeä ja seurallinen tyttö. Nytkin tuossa sitterissä touhuaa ja kiljuu itsekseen...

Puuron aloitan sitten heti huomenna, ja ihan Elovena kaurahiutaleilla ajattelin aloittaa. Syödään sitten sama aamupuuro tytön kanssa (paitsi pienellä tietenkin suolaton...) Lihat pitäisi kanssa aloittaa.

Olen nyt tehnyt niin, että olen antanut ensin kasvissosetta ja sen päälle hedelmä- tai marjasosetta. Näin x 2 päivässä. Neuvolantäti kuitenkin kehoitti antamaan lounaalla kasvissosetta ja päivälliseksi hedelmää. Hänen mielestään lasta ei saa totuttaa siihen, että saa jälkiruoan. Mitä mieltä tästä olette? Kun näinhän kasvissosetta siis tulee määrällisesti vähemmän päivässä :eek: Eikä ne kaupan hedelmäsoseet kyllä paljoa tuohon painoon vaikuta, kun suurin osa niissä on kuitenkin vettä :/

Täytyy mennä, hieman on kyllä nyt mieli maassa... :'(

W & pikku-Emilia :heart:
 
Hei!
Ja aurinkoiset terveiset taalta teneriffalta. Lampoa yli 25 astetta ja aurinko paistaa pilvettomalta taivaalta. Illalla aurinko laskee akkia ja pimeys suomalaisen yllattaa. Yot ovat viileita mutta lampimampia kuin kuvittelin.
Aatu on sopeutunut yllattavan hyvin kuten muutkin lapset. Kuinkahan onnistuu toisinpain sopeutua nakupellena kellimisesta pakkasessa nukkumiseen. ;)

Vaippoja ja kaikkea tarvittavaa saa hyvin. Omat ruoat kuitenkin turvallinen vaihtoehto.

 
Wilhelmiina - onpa teidän tyttö kyllä todella siro :heart: . Meijän Riina oli tuon kokoinen jo kaksikuisena ja saman kokoisia tytöt oli syntyessään! Nooh jokainen lapsi on oma yksilönsä ja eiköhän se teidänkin Emilia kerkiä vielä painoa keräämään!! :hug: . Mä olen kyllä antanut jälkkäriä kasvissoseen päälle. En ymmärrä et miten niin ei saisi opettaa siihen kun lapset päiväkodissakin saavat jälkkäriä ja mun mielestä siinä ei ole mitään pahaa.

Viime yö oli taas vähän parempi. Herätyksiä vain 3. Ja joka kerta oli kuin nälkään kuolemassa...

Tänään päästiin jo onneksi pihalle kun ei ollu enää niin hirveesti pakkasta.

Nyt syömään...

Emppu & Riina
 
Oli Emilia tosi väsy, kun laitoin sen sitteriin oottelemaan, että teen itelleni ruoan ja sitten olisin antanut soseen, mutta tyttö nukahtikin siihen sitteriin :eek: Eipä oo noin käynyt sitten ihan alkukuukausien... Taisi tuo rokote hieman väsyttää. No, kannoin raasun sitten pinnikseen jatkamaan uniaan :heart:

Emppu80: Juuri tuota ihmettelinkin, että mitä pahaa on opettaa lasta siihen, että saa jälkkärin..? Varsinkin kun se jälkiruoka on hedelmä tai marjoja ;) Kiltisti tätin ohjeille vaan nyökyttelin, joo joo... mutta taidan kuitenkin tehdä tässäkin asiassa kuten itse parhaaksi näen, eli jatkan samalla tavalla kuten ennenkin, mutta alan itse tekemään nuo "jälkiruokasoseetkin" tuoreista. Oli taas uusi terkka ja kovasti ihmetteli sitäkin kun sanoin tekeväni kaikki soseet itse... Sanoi, että on harvinaista nykyään! No, alusta alkaenkin on olut itsestäänselvää, että teen ruoat itse :whistle:
On meidän tytöt kyllä kasvaneet ihan eri tahtiin :LOL: Eipä heti uskoisi, että olivat syntyessään samankokoisia... tai oikeastaan meidän neiti oli jopa muutaman gramman painavampikin :snotty: :whistle:

Jatkan kahvittelua... :wave:
 
½-vuotis neuvolakuulumisia!
Eilen käytiin, mutta en kerennyt sitten illalla enää koneelle...
Painoa oli tullut tasan kuukaudessa 775g :eek: Eli paino oli nyt 8520g. Pituutta oli tullut lisää 2cm eli 71cm ja päänympärys oli 43.7cm (tarkka terkka :LOL: ). Eetu oli tosi hyvällä tuulella ja tosi seurallinen vaikka onkin ollu maanantaista asti nuhassa... :( Yllättävän levollisesti on nukkunutkin (lue paremmin kuin normaalisti). :eek:

Mitähän muuta... Meillä ei liikuta vielä muuten kuin navanympäri pyöritään. =) Ihan hyvä, niin säästyy mammankin voimat, kun ei oo kahta ikiliikkujaa vielä... ;) :LOL:

Wilhelmiina Oon kyllä sitä mieltä, että neuvolatätejä ei kannata aina ottaa ihan kirjaimellisesti! Hyvä on tietenkin neuvoja kuunnella, mutta tee kuitenkin niin kuin itsestä tuntuu parhaalta! :hug: Toiset kasvaa nopeemmin ja toiset hitaammin. Onpahan ainakin kevyt kanneltava! ;) :D
 
Nosto :attn: Jopas oltiin tiputtu kauas :eek:
Kylläpä on ulkona kaunis ilma :xmas: mut vähän liian kylmä. Kävin koirien kans aamupäivällä vajaan puolen tunnin kävelyllä tuolla metsässä ja mies lähti nyt lumikenkäilemään, saas nähdä kauanko tarkenee olla ;)
Miusta on nyt tuntunu paljon helpommilta nää päivät kun ei tarttee lähtee lasten kans ulos, kun mieskin on ollu päivät töissä. Esikoinen vaan oottaa kovasti että pääsis mäen laskuun ja makkaran paistoon ulos :p
Aaro yrittää kovasti mennä eteenpäin mut ei ihan vielä onnistu. Napansa ympäri osaa pyöriä ja pari kertaa on nostanu ittensä konttaus asentoon mut on samantien romahtanu alas, ja eilen meni hiukan taaksepäin.
Nyt pitää lähteä pyyhkimään pölyjä kun illalla tulee vieraita kakkukahville, mies täyttää vuosia (jo 31v.).
t:vilivilpertti ja Aaro 5kk9pv. ja melkein 10 kg :eek: :whistle:
 
nosto :attn:
Eipä tänne kummempaa. Olin viihteellä eilen, ja kyllä teki terää :D
Hyvin oli mennyt täällä iltasella ja yöllä neiti oli syönyt vain kerran pullosta neljän aikaan. Ite olin kotonakin kyllä jo sillon, mutta en noussut :LOL: . Aamulla jo imetin kahdeksan aikaan.

Ens viikolla puoli vuotisneuvola. Saas nähdä kuinka on puuron ja vihannesten voimalla kasvettu, meillä kun ollaan tän palstan pienimmästä päästä. Viikolla aloiteltiin jo lihatkin, tai nautaa toistaiseksi vasta. Tänään olisi tarkoitus maistaa kanaa.

Puuroista on syöty riisi ja kaurapuuroa. Joku kyseli, mistä kaurapuuro tehty... Eka tein eloveenasta, mutta kun hieman tökki, niin osti provenan kaurajauhoja, jotka sekoitan kylmään veteen ja keitellään n.10 min. kyllä tulee samettista ja hyvin uppoaa :p

Kipakkaa pakkaspäivää kaikille :wave:
 
Terve pitkästä aikaa :wave:

Meillä ollaan maisteltu/syöty soseita nyt kolmisen viikkoa ja hyvin uppoaa peruna-porkkana-sose ja luumu jälkkäriksi. Ja kyllä annan jälkkäriä, vaikka joku täällä sanoikin terkan kertoneen, että lapsi tottuu jälkkäriin :\| Syönnin päätteeksi juodaan tilkka vettä. Muutoin mennään rintamaidolla. Ja Tuttelin juontia pullosta olen vähentänyt kahteen kertaan päivässä (100ml/krt) eli ennen päikkäreitä ja nukkumaan menoa. Meillähän on juotu pullosta ja syöty rintamaitoa alusta asti.

Ja painoa senkun tulee lisää ;) Ensi viikolla on 6kk tarkastus, mutta veikkaan, että painoa pojalla on jo 10 kg ja pituutta 73 cm, kun 74 cm vaatteet käyvät jo pieneksi. Syntymämitathan olivat 4490g ja 56 cm eli siitä ollaan hyvin kasvettu yläkäyrillä :)

3kk ja 5 kk rokotuksista meille tuli kyllä känkkäränkkä kylään tuoden pienen lämmön mukanaan. Onneksi meni parin päivän jälkeen ohi.

Meillä on jo käännytty selältä mahalleen jo monta viikkoa, mutta mahalta selälleen ei vielä onnistu. Paljon höpötellään ja hymyillään ja kikatellaan ja nauretaan. Nauru on kyllä musiikkia äidin korville :heart:

Olen hakenut vauvauintipaikkaa, mutten sellaista ole vielä saanut :( Kovasti olisin kyllä sinne menossa, koska itse olen kova uimaan! Varmaankin täällä Espoossa on kova tunku muillakin uimaan :p

Leikkimatto on nyt kova sana. Siellä jyystetään elefantin korvaa ja pureskellaan kirahvin koipea :LOL: Hyvin näyttää maistuvat. Hampaita ei vielä ole, mutta luulen, että kohta niitä alkaa tupsahtelemaan! Niin paljon jyystetään äidin ja isän sormia! Ja kuola valuu :LOL: Suurinta huvia on katsoa itseään peilistä ja tökkiä peiliä, että "Kukas sä oot, oot niin tutunnäköinen :LOL: "

Yöllä syötän normaalisti 2 krt (klo 04, ja 07). Eli hyvin nukutaan yleensä. On tässä tullut tällä viikolla tosin pari yötä, jolloin neljän jälkeen olen tuttia saanut nostella tunnin välein :/ Mutta niin taitaa olla levottomia muidenkin elomammojen yöt! Jaksuja kaikille :hug:

Pakkasta on ollut -15 paikkeella, ja ulkona on nukuttu! Mittasin vaunujen lämpötilankin eli +1 on ollut hengitysilma vaunuissa, joten hyvin suojassa siellä nukutaan! Ja hyvä niin, sillä sisällä nukutaan tosi pätkinäisesti ½-1 tunnin unia. Ulkona nukutaan magalomaaniset 4 tunnin päikkärit. Ja äiti on mielissään, kun saa siivottua, tehtyä ruokaa ja nettailtua rauhassa.

Tässäpä tätä meidän eloa lyhyesti! Voikaa hyvin kaikki elomammat ja - vauvat :wave:

Eloveena ja poika kohta 6kk
<br><br>
 
Iltaa!

Jes, se hammas puhkesi eilen (alas) ja kitinä loppui siihen. =) Syöminen ei vielä kuitenkaan kunnolla suju, onneksi sentään vähän paremmin kelpaa ruoka kuin pari päivää sitten. Tänäänkin piti huijata, että napero viitsii avata suun. :/ No, eiköhän se tästä ala sujumaan paremmin.

Käytiin eilen rokotetutkimuksen loppukäynnillä. Piti ottaa verikoe pojalta, mutta ei ne saaneet herumaan tippaakaan verta. Vähän oli suonet hukassa. :( Ei onneksi sattunut yhtään poitsua, kun olin laittanut emlat jo kotona vaikuttamaan. Lupasin mennä ensi viikolla uudestaan kokeilemaan, mutta täytyy nyt katsoa jaksanko... :ashamed: Kun kerran pakko ei ole. Onneksi sentään oli lääkärintarkastus siinä, niin ei ihan turha käynti ollut.

eeve, taisit kysellä lempilaulua. En nyt tiedä onko naperon lempilaulu, mutta mä olen huomannut laulavani hyvin usein Mikko Alataloa!! :LOL: Nimittäin Äidin pieni poika -laulua. Eilen lauleskelin radion tahdissa jotain enkunkielistä kipaletta, niin poika katsoi koko sen ajan tosi vakavana mua. Ei tainnut oikein tykätä mun suorituksesta. :D Tai sitten ihmetteli sitä englantia. :whistle:

hansu: Mä syötän jo syöttötuolissa tuon naperon. Tosi hyvin istuu siinä, ja muutenkin.

Ihanaa, kun napero on alkanut nukkumaan yöunia vähän aiemmin, niin saa puuhailla omiaan näin iltaisin. :)

:wave:
 
Nostelen meitä pikkasen :wave:

Me viedään Pihla tänään ekaa kertaa hoitoon vähäksi aikaa, hui että äitiä jännittää :ashamed: Pihla menee mummille pariksi tunniksi, ihan siis kokeilumielessä, ei meillä mitään erityistä menoa ole. Sillä kokeillaan josko päästäisi joku kerta miehen kanssa sitten vaikka kaksisteen syömään, leffaan tms. Nyt jännitetään kotona miten menee :LOL:
 
Nyt täytyy myöntää et oon vähän kade kolmen äidille kun saa olla etelän lämmössä :D B) hyvää loman jatkoa B)

Kyllä meilläkin syödään jälkkäriä. Tosin ei aina, mut usein miten, riippuu miten täysi masu on.

Maxine me ollaan siinä 19.00 ryhmässä uimassa, ei siis osuttu samaan ryhmään. On toi uimahalli tosiaan paljon mukavampi ja musta tämä ilta aika on kivempi kuin et pitäis aamulla aikasin herätä.

Meidän neiti oli aivan tohkeissaan taas uimassa ja nyt ei enää suihkutkaan jännittäny niin paljon ku ekalla kerralla :heart: Taitaa tytöstä tulla varsinainen vesi peto. Ens kerralla kuulemma ois tarkotus jo sukeltaa ja mua jännittää jo nyt :eek: :ashamed:

Ronjalla on muutamana yönä tällä viikolla ollu ihmeellisiä itku kohtauksia. On kesken unen ruvennu itkemään ihan hädissään eikä sylissäkään tahdo ensin rauhottua. Sit kun vihdoin rauhottuu, niin kun yrittää laittaa takas sänkyyn niin itku tulee :ashamed: :snotty: toissa yönä meni kaksi tuntia ennen kuin Ronja rauhottu niin että nukahti taas. Ainoa selitys mitä mä oon keksiny, että neiti on nähnyt pahaa unta :/

Mut nyt taitaa olla ruoka valmista, joten syömään :p
 
Hei kolmen äiti75! Missä päin Teneriffaa olette? Miten lento meni? Meillä on puolentoista viikon kuluttua lähtö, Americassiin. Meille kolmas Teneriffan matka, tytölle ensimmäinen (6kk)!!! :D Ruoat otamme mukaan, allergioiden takia, mutta vaippoja taitaa saada paikan päältä!?! Äiskää jo vähän jännittää... B)
Meillä on alettu nukkua vähän paremmin! Viime yönäkin syötiin vasta lähempänä neljää ja sitten vasta seuraavan kerra aamupuuro! Toivottavasti näin jatkuisi... Kitinää on tavallista enemmän päivisin, luulisin että hammaspropleemaa. Vielä ei ole yhtään hammasta, mutta kovasti pullottaa.
Ensi viikolla mennään allergiatesteihin ja myöskin 6kk neuvolaan! Saa nähdä miten on tyttö kasvanut! Toivottavasti ei neuvolatäti huomauta painosta... :D
 
Anna Karenina: Se taitaa olla Tapani Kansan laulu toi: Äidin pikkupoika menee ulkomaille, äidin pikkupoika jää nyt lämpöäs vaille.. IHANA laulu muuten :)

Viikonloppu menyt taas todella nopeasti! ihana, kun pääsin vaunuttelemaan ja oikein kunnon hikilenkille!! Ja sitten saunaan sen jälkeen. Voisiko olo parempi olla ;)

Eloveena ja poika kohti 6kk ikää
 
ihanaa seurata kun neiti kehittyy, viikossa tuntuu jo tulleen älykkäämmät ilmeet ja hommailee tosissaan lelujensa kanssa. 5kk alkaen kehitys ollut huimaa... on tää ihanaa aikaa. muistakaa valokuvata! me ollaan kuvattu joka päivä nykyään, neiti kasvaa ihan silmissä. paras juttu on varpaiden imeskely ja jaloista kiinni pitäminen, pitää toisella kädellä jalastaan kiinni rinnallakin :xmas: ennenkuin taipuu nukkumaan
 
lumikki
Heippa pitkasta aikaa!

6kk tulee tayteen viikon paasta ja tytto kasvaa vauhdilla, soseita ja puuroa on syoty nyt melkein kuukausi ja taallakin tehdaan soseet paaosin itse, joitakin marjasoseita saan suomen tuliaisina valista ja niita puuron seassa annan. Kaurapuuro tehdaan ihan tavallisista kaurahiutaleista ja soseutan sen sitten sauvasekottimella, hyvin menee.
Soseiden teko on itse asiassa yllattavan helppoa ja taalla on tehtava, kun kaupan valikoimat ovat heikot ja kalliita.
Hedelmia ja vihanneksia on onneksi runsaasti ymparivuoden tarjolla.

Aurinkoa taalla valimerellakin jo ja kevaan tuntua ilmassa, toppahaalaria ei tarvittu ku suomen lomalla joulun aikaan. Kauhulla kuitenkin odotan kesaa, kun mittarilukemat nousevat kohtuuttomiin...

Ada oppi kaantymaan vatsalleen juuri muutamia paivia sitten ja nyt tuntuu, etta liikkuu ihan hurjasti lattialla. Hampaita ei ole tullut, eika tunnukkaan viela. On tama tosiaan ollut kehityksen kannalta hurja kuukausi. Painoarvio on nyt 8kg ja pituus 68cm.

Yot on hieman rauhoittunu, mutta herailee edelleen useamman kerran, hyvin menee jos vaan kolme heraamista, joskus heraa jopa tunnin valein tai ei sen kummemmin heraa, mutta itkee ja pitaa laittaa tuttia tai vaihtaa asentoa. Edelleen nukkuu rauhallisemmin vieressa, vaikka olen yrittanyt omassa sangyssa nukkumista, mutta joskus vaan on itse niin tilt, et helpompi kun on vieressa. Yolla syodaan oikestaan vaan kerran enaa ja muutenkin on rintasyonti vahentynyt kiinteiden myota, maitoa kylla tulee.

Paivaunet ovat pidentyneet, ennen se max puoltuntia, niin nyt jopa kaksi tuntia ja olen yrittanyt, etta nukkuis kahdet pidemmat paikkarit ja sitten viela pienet ltatorkut jos silta tuntuu, joskus onnistuu, joskus ei.

Seuraavat puolivuotta on varmasti myos ihmetta taynna seka itselle, etta pikkuiselle.

 
Heips vaan kaikille :)

Enpä ole jaksanut (laiskuri oon, trallallaa,,, :$ ) tekstailla, mutta teidän muiden jutut olen lueskellut melko ahkerasti :D No, mutta kuitenkin, nyt on aika paikata tämäkin puute :eek:

Vauvakuumeesta oli juttua. Ei oo eikä tuu. Ihana kun tuo Johankin nyt kasvaa ja kehityy niin pääsee sitten isojen poikien kanssa klapihommiin :whistle: (kauhiaa, meillä käytetään lapsityövoimaa. Mutta maastahan se pienikin ponnistaa....)

Jälkiruokaa mukamas EI saisi antaa :eek: Taitaa olle neuvolantäti joku terveysintoilija :kieh: Kyllä meidän Johan saa jälkkäriä ja kaikki lapsemme ovat saanneet. Hyvin ovat oppineet syömään kaikenlaisia ruokia. Johankin syö lihaa hyvin ja hymyilee kun saa sitten jälkiruoankin. Osaa poika sitä odottaa =)

Johan kävi 6kk neuvolassa ja mitat: paino 8715g pituud 70m pipo 45.7.

Puolivuotis pirskeitä pidettiin ihan vain perheen kesken =) Syötiin hyvin ja poitsu sai pieniä lahjoja (leluja), kävi ratsastamassa tuttavan hevosella. Johania nauratti :LOL: kun heppa haisteli poitsua varpaista päähän asti. Ja tietty otettiin valokuvia :hug:

Liikkumisesta.. Johan oppi paria päivää ennen puoltavuotta, pyörimmällä menemään paikasta toiseen. On se kivan näköistä kun pieni pallero katsoo ensin suunnan ja sitten lähtee pyörien menemään haluttuun suuntaan =)

Pienessä flunssassa ollaa meilläkin. Onneksi se on nyt paranemaan päin. Ei ole kiva kun pikkuisen nenu on tukossa ja pienestä suusta tulee niin pieniä yskähdyksiä....

No, mutta nyt täytyy lopetella. Muuten jää iltahulinat väliin :kieh:

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille elokuisille mammoille ja vauvoille =)

Unohdetaan murheet ja eletään täysillä :D Yritetään aineskin :hug:
 

Yhteistyössä