**ELOVAUVAT 2006**

sasu79 - Paljon onnea plussasta :heart: :heart:

severiina - Jaksuja :hug:

Meidän vauva on tänään puolivuotias =) . Kamala kun aika menee nopeaan. Eipä oo enää pikkuvauvaa meillä vaan kohta jo iso tyttö. Neuvola on vasta perjantaina että mittoja silloin sitten.

Täällä lueskellessa muiden plussa uutisia kasvaa taas oma vauvakuume ihan uusiin mittoihin :ashamed: .

Soseet meillä uppoo taas hyvin, tosin puuroja eikä lihaa syödä vieläkään. Pieni epäily on että johtuisko Riinan ihottumat viljoista joten viljojen aloitus jätetään nyt suosiolla vähän myöhempään ja tällä viikolla maistellaan jotain lihaa sitten, ehkäpä kanaa. Iho on nyt hyvä ja taas jännittää alottaa mitään uutta jos ihottuma taas lehahtaa... toivottavasti ei. Syödään nyt kaksi kertaa päivässä kasvissosetta ja aamuin illoin jotain hedelmää tai marjaa. Eli neljä kertaa päivässä, mutta vielä melko pieniä annoksia.

Makeeta kun tekee ittellä koko ajan mieli niin päätin näin aamusta leipoa täytekakun :ashamed: . Onhan meillä ihan juhlanaihetta kun on puolivuotis päivä....

Riina heräilee, pitää mennä jatkamaan :wave:

Emppu & Riina 6kk


*päivitin vielä profiili kuvan*<br><br>
 
Heissuli kaikille!!! :D :flower:

Pikaisesti ajattelin jotain rustailla kun poitsu nukkuu...

Severiina Jaksamisia pikku Petruskan kanssa!! Serkkupoika lähettelee ilotuulahduksia jos ne tarttuisi petraankin. :whistle: :hug:

Meillä Lenni on ihan mahdoton menijäinen! Meillä 70 neliön asunto ja poitsu pääsee hetkessä ihan minne täällä tahtookin. En ymmärrä miten poitsu jaksaakin ryömiä niin pitkiä matkoja ja niin hirmuisen nopeasti! :D Toissapäivänä löytyi koiran vesikuppi ja kuinka hauskaa olikaan laittaa sinne molemmat kädet kun äiti käänsi vähän selkäänsä. Ja pistorasit olen piilottanut pahvilaatikoiden taakse kun on tuo muutto päällä niin täytyy hyötykäyttää nuo laatikot. :D
Jennyli Kuinkas teillä on muutto ja pakkaaminen sujunut kun poikia vielä kaksin kappalein? Välillä tuntuu itsellä että ei millään ehdi pakata kun poitsu ei edes pysy paikoillaan hetkeäkään. Ja viikon päästä pitäisi kämpän olla jo tyhjänä...Apuva! :whistle:

Mutta nyt jätkä huutelee...JAtkan myöhemmin... :wave:

*Tuisku ja Lenni 6kk* :heart:
 
Hei! :wave:

nyt onkin pitkä aika kun viimeks kirjotin. ei oo jaksanu eikä ehtiny :ashamed:

sasu79 onnittelut plussasta! =) itselläni ihme ja kumma ei oo vauvakuumetta. no ihan hyvä että ei oo, ku ei oo ollu suunnitteilla tehdäkään toista ihan heti.

severiinalle jaksamisia! :hug:

Topiakselle tuli viime keskiviikkona sitten toinen hammas :9 en muista oonko kirjoittanu siitä...ensimmäinenkin on kasvanu paljon. tänään Topias oli hoidossa mummulassa kun minä kävin hierojalla. Oli kyllä ihanaa! Sain synttärilahjaksi 2 lahjakorttia. oli sellanen luontaishieroja. hiero selän, kädet ihan kokonaan, niskan pään, kasvot, korvan, mahan. alko vähän naurattamaan, kun hiero mahaa, kun tuli mieleen kun silloin kun topias oli pieni, niin hieroin päivittäin topiaksen mahaa.

Yöt on ollu aika väsyttäviä, ku Topias on heränny välillä yli 10 kertaa ja kuitenkin aina vähintään kolmesti. eilen annoin tissiä vasta aamuyöstä, ku pojalle on tullu tavaksi syödä tissiä aina ku herää, ku äiti on ollu sen verran väsyny, ettei oo jaksanu paljoo nukutella vaan on antanu tissin suuhun. viime yönä menikin sitten melkein 2 tuntia, että sain pojan takas unten maille. ja sitä ennen oli jo heränny kahdesti. saa nähä minkälainen on ens yö. nyt sitten päätin, että en anna tissiä vasta ku aamuyöstä, ku varmasti jaksaa sinne asti, ku syö jo kaikki 5 ateriaakin päivällä. vähän vaihtelevalla menestyksellä kylläkin. mutta ei kyllä varmasti 23-00 aikaan oo vielä nälkä, ku nykyään herää silloin ekan kerran.

Topias on alkanu "puhumaan" hirveenä, tai on ennenkin jutellu, mutta nyt jutteluun on alkanu tuleen oikein tavuja. Sanavarastoon kuuluu esim. tätätä, vauvauvau, lalala. Poika ihan tohkeissaan juttelee. aiban ihanan kuulosta! :heart: ja kiljahdukset erittäin ylhäältä on nyt pop :) luulin että ne meni jo, ku oppi sen jo aikaisemmin, mutta nyt tuli takas. välillä oikein korvia hivelee, kun menee niin korkeelta. huutaminen, öriseminen ja muriseminen on myös kivaa. Kova poika muutenkin on juttelemaan. Topias on alkanu nauramaan välillä oikein räkättämällä, nauru ei meinaa millään loppua kun naurattaa niin kovasti =) se on kaikista hauskinta, ku iskä tai äiskä kopsauttaa omaan päähän palikalla ja vähän pelleilee ja lyyhistyy lattialle. ei ymmärretä miten se voi olla niin hauskaa. poika on vähän vahingoniloinen. myös iskän tekokaatuminen on erittäin hauskaa.

mutta nyt täytyy mennä nukkuun \|O öitä!

hansu & topias 6,5kk
 
Ostin tänään unipussin petralle. Oon kuullu siitä niin paljon hyvää, et pitää koittaa toimiiko se myös meidän neidillä. Saattaa kuulemma totuttelu kestää parikin viikkoa, mut kyl se sit palkitsee jos toimii... =)
Äsken ainakin nukahti nopeasti, eikä ollut havaittavissa minkäänlaista rimpuilemista. :heart:
Onko muilla käytössä unipussia?? ja minkälaisia kokemuksi??

Nyt katsomaan tv:tä hetkeksi ja sit nukkumaan
 
Ostin tänään unipussin petralle. Oon kuullu siitä niin paljon hyvää, et pitää koittaa toimiiko se myös meidän neidillä. Saattaa kuulemma totuttelu kestää parikin viikkoa, mut kyl se sit palkitsee jos toimii... =)
Äsken ainakin nukahti nopeasti, eikä ollut havaittavissa minkäänlaista rimpuilemista. :heart:
Onko muilla käytössä unipussia?? ja minkälaisia kokemuksi??

Nyt katsomaan tv:tä hetkeksi ja sit nukkumaan
 
Ostin tänään unipussin petralle. Oon kuullu siitä niin paljon hyvää, et pitää koittaa toimiiko se myös meidän neidillä. Saattaa kuulemma totuttelu kestää parikin viikkoa, mut kyl se sit palkitsee jos toimii... =)
Äsken ainakin nukahti nopeasti, eikä ollut havaittavissa minkäänlaista rimpuilemista. :heart:
Onko muilla käytössä unipussia?? ja minkälaisia kokemuksi??

Nyt katsomaan tv:tä hetkeksi ja sit nukkumaan

HUPS!!! MITES TUO NOIN MONTA KERTAA TULI??<br><br>
 
Huomenia!

Severiina jaksuja sinne :hug: . Kyselit unipussista. Meillä ei ole vielä kokemusta siitä mutta juuri viime viikolla passitin mummin tekemään Pihlalle sellaisen kun minäkin olen kuullut siitä niin paljon hyvää ja Pihla pyörii unissaan sängyssä ihan hirveästi! Ja aina on aamulla ihan viileä tyttö kun on ilman peittoa. Tällä viikolla kait saadaan se että katsotaan sitten... Kerropa sitten miltä se teidän käytössä tuntuu =)

Sasu79 onnea plussasta! :flower:

Pihlalle on tulossa eka hammas! viime viikon loppupuolella alkoi olla selvästi kiukkuisempi ja nyt on parina iltana etenkin ollut itkuinen, olen sitten antanut yötä vasten panadolia. Ja eilen ei suostunut syömään tissiä koko päivänä, soseet kyllä onneksi upposi hyvin. Hammas ei ole vieläkään puhjennut läpi asti mutta tuntuu ihan selvästi ikenen läpi, tuossa alhaalla edessä oikealla puolella.

Kävin sitten eilen epätoivoissani ostamassa sellaisen nuby-merkkisen nokkamukin ja kas kummaa, ainakin eilen Pihla suostui juomaa siitä kohtuu hyvin, paremmin kuin pullosta ikinä! Eilen sitten söi tissiä ekan kerran vasta kun meni yöunille. Ajattelin nyt kokeilla tänäänkin niin että nyt aamulla imetin, mutta jos mentäisiin päivä soseitten ja nokkamukin voimalla ja sitten imettäisi vasta taas "unimaidon" illalla, niin josko sitä pikkuhiljaa saisi ainakin vähennettyä tätä imetystä. En tiedä miksi, mutta jotenkin olisi halu pikku hiljaa lopetella :ashamed: mutta katsotaan tämä päivä taas miten menee, jos menee huutamiseksi niin sitten ei vielä, eilinen meni sen takia niin hyvin kun Pihla ei itse huolinut tissiä (varmaankin siis sen hampaantulon takia).

Meillä on nyt mennyt yöt ihan hyvin (kop kop kop :) ), Pihla menee nukkumaan vaihtelevasti 20-22 välillä ja herää 1-2 kertaa syömään ja herää sitten aamulla 7-8 aikaan. eikä me muuten vielä siirretty Pihlaa omaan huoneeseen niinkuin kirjoitin, ei raaskittu :LOL: mutta joskus tässä lähiaikoina olisi tarkoitus. Hansulle jaksuja Topiaksen yöheräilyihin ja "unikouluun"!

Pihla syö soseita hyvin, 4 ateriaa päivässä (aamupuuroa meillä ei vielä ole). Pihla peruuttelee ja pyörii napansa ympäri ja hakee konttausasentoa, mutta ei pääse vielä varsinaisesti eteenpäin ja sekös välillä harmittaa! Täällä kanssa kiljuminen eri äänenkorkeuksilla on in :D

Nyt en muista oliko jotain muuta mihin piti kommentoida, palaan asiaa! :wave:

Jandhe ja Pihla-Julia 6kk ja risat :heart: <br><br>
 
Hei vaan!

Ihan nopsaan vilkaisin viestejä, pitää lukea hieman tarkemmin, kunhan tässä ehtii...

Sasu79: Onnea plussasta!! :flower:

Jandhe:Kiva, että nokkis kelpaa Pihlalle! Meillä menee pullosta vaihtelevalla menestyksellä korviketta. Toisinaan tulee huuto jo pelkästä pullon näkemisestä, mutta joskus taas maito maistuu hyvinkin :/ Tänä aamuna meni 100ml hujauksessa... Mulla on ihan samanlainen fiilis tuosta imettämisestä jo... Ehkä tuo pullokin alkaisi kelvata sutjakkaammin, jos lopettaisi imetyksen kokonaan "unitissiä" lukuunottamatta. Noh, katotaan nyt, mitä tässä tekee. Huomenna käydään kontrollipunnituksessa, kun viimeksi sitä painoa oli tullut vain se 100g. Sen mukaan katon sitte jatkot ;) Nyt kuitenkin menee jo se 5 ateriaa...

Kävin sitten eilen kampaajalla ja kyllä oli ihanaa... sain ihan uudet hiukset ;) Nyt on sitten otsatukka ja punaista väriä :eek: Ennen kun oli sellaiset ihan tavikset ruskeat... Aluksi olin kauhuissani äristä, mutta kyllä on tämä mamma nyt melko rock :LOL: Hienot ne on :) Ja kummasti piristää...

Nyt kyllä pitää taas mennä :wave:

Wilhelmiina & pikku-Emilia :heart:
 
Heissan!

Meillä löytyi Mirkolta allergiatutkimuksissa maito- ja muna-allergia. Kotona pitäisi nyt alkaa testaamaan kotimaisia viljoja. Aiemmin valmis moniviljapuurosta ja kaurapuurosta tuli iho-oireita, poika muuttui punaiseksi ja meni näpyille, sekä alkoi hirveä kutina. Nyt sitten minäkin olen maidoton, munaton ja viljaton dietillä. Sairaalassa kylläkin sanoivat, että voin syödä viljoja normaalisti. Noh, viikonloppuna söinkin, mutta heti tuli mirkolle iho-oireet, niinpä lopetin viljojen syönnin. Tämä äippä mussuttaa nyt sitten myös gluteenittomia tuotteita. Alussa tuntui, ettei mitään saa syödä, mutta nyt kun on alkanut tottumaan niin onhan nuita sallittuja ruokia vaikka kuin paljon. (paitsi himoitsemani suklaa).

Emppu80 meillä minun syömä kaurapuuro aiheutti samanlaiset oireet pojalle, eli punotus ja näpyt.

Eteisestä kuuluu jokellusta, näkyy poika heränneen päiväunilta. Laitoin vaunuihin nukkumaan sinne kun siellä on vähä viileempää. Ulkona on taas niin paljon pakkasta, ettei lähetty ulkoilee.

Vaipoista vielä. Meillä käytössä Lidlin vaipat ja liberot, ja molemmat falskaa yöllä. Nyt on parina yönä saanu vaihtaa lakanat jo kahden aikaan.

Yöt on ollu rauhattomia eli mirko usein tissillä. Saas nähä miten saisi yö syönnin vähitellen pois. Imetän edelleen päivin ja öin. Kiinteetä Mirko saa päivällä kasvista ja illalla riisihiutalepuuron hedelmäsoseen kera. Eilen aloin antamaan myös hedelmäsosetta iltapäivällä.

Sasu

 
Sasu79 Onnea plussasta!! :flower:

Severiinalle jaksamista kitisijän kanssa :hug:

Meidän pitäis kans varmaan unikoulua aloitella. Eilen lueskelin mll:n unikouluohjetta ja kai sitä kohta täytyy ruveta noudattamaan. Meillä Alex menee nukkumaan klo 20-20.30 ja ekan kerran herää 22-00 ja tissiä pitää saada. Huuto senkun yltyy jos menee tutin lykkäämään suuhun. En usko että nälkä voi Alexillakaan vielä olla siihen aikaan kun kuitenkin vetää lautasellisen puuroa hedelmäsoseen kera ja iltatissit päälle. Yöllä syö 3-5 kertaa + kaikki muut vehtaukset siihen päälle. Ja aamuherätys on klo 6-7. En vaan ymmärrä milläköhän sitä jaksaa jotain unikoulua ruveta pitämään kun aina on niin väsynyt.

Mä alan myös olla todella kypsä imetystouhuun ja lopetus on täälläkin mielessä. Alex vaan ei huoli korviketta sitten millään. Olen yrittänyt "piilottaa" sitä tissimaidon joukkoon pulloon mutta ei se vaan kelpaa. Pullosta kyllä juo mutta se korvike ei kelpaa. Onko vinkkejä miten saisi korvikkeen maistumaan? Sit olen miettinyt että onkohan järkevämpää lopettaa päivätissittely ensin ja sitten yö vai kuinka?

Alex syö neljä ateriaa päivässä eli aamu- ja iltapuuron, lounaalla kasvissoseen ja päivällisellä hedelmäsoseen. Kai sitä voisi siihen viiteen ateriaan kohta siirtyä. Huomenna aloitan Alexille lihat. Tänään tein broilerisosetta. Sillä sitten aloitellaan.

Nyt ruuanlaittoon :wave:

Mimmi + Alex
 
Mimmi-78 kuulostaa tutulta nuo teidän yöt :hug: viimeyönä Topias heti eka heräämisen jälkeen n. 23 ei sitten nukahtanukaan vaan meni n. 2,5 tuntia saada nukahtamaan, kun tissiähän en antanu. no lopulta kun nukahti, niin itse en saanu unta ja topias sitten heräskin vajaan tunnin päästä jolloin olin edelleen hereillä. no silloin annoin tissiä, muistaakseni tai ainakin seuraavalla kerralla. aamuyön nukku onneks hyvin. Tosiaan jos Topias herää illalla ekan kerran 2-3 tunnin päästä nukahtamisesta, ni sillä ei tosiaankaan oo nälkä, ku ei päivälläkään syö ees 3 tunnin välein. sen vaan tarvii saada tissi tottumuksesta että nukahtaa uudestaan. saa nyt nähdä millon oppii, että ei saa sitä tissiä ku vasta aamuyöstä vai meneekö joka yö vaan pahemmaksi. en siis huudata poikaa vaan tassuttelen ja jos se ei auta, niin syliin ja sit sänkyyn ja tätä jatketaan niin kauan että nukahtaa. jospa tämä tästä, pikkasen vaan alkaa jo väsyttään nuo yöt \|O :kieh:

mut eipä mulla muuta...
 
Sasu onnea plussasta :flower:
Severiinalle jaksamista pienen kitisijän kanssa :hug:

Tässä meidän 6kk neuvola kuulumisia. Pituus 66.9 cm ja paino 7830g ja pipo 44cm. Aika huimasti on tyttö kasvanu, kun pituutta on tullu 4,2cm kuussa :eek: minä kun luulin että kasvu rupee tasaantumaan :whistle: Muutenkin kaikki oli ok, mutta neuvolatätiä Ronja vierasti, niin että huusi melkein koko käynnin ajan :snotty: Ronjan kuumeilu rupeaa onneksi vähän helpottamaan, eilen oli vielä lämpöä mut tänään on ollu ihan normaali. Mun tauti ei sen sijaan hirveesti tunnu helpottavan \|O ja lisäksi vielä on ihan älyttömän väsyny kun Ronja on nukkunu niin levottomasti nyt kipeenä ja mies kuorsaa ihan hirveesti kun on kans tässä samassa flunssassa, niin musta tuntuu etten ole nukkunu ollenkaan :headwall: Mä en käsitä kuinka te, joiden vauvat nukkuu aina levottomasti, jaksatte :eek: mä oon ihan kuollu kun viikon verran oon nukkunu huonosti :ashamed:

Taidanpa painua takas sohvan pohjalle kun Ronjakin nukkuu vielä päikkäreitä :wave:

Heffalump ja Ronja 6kk 1pv
 
sasu reagoiko teillä pojan iho korvikkeeseenkin? Meillä pojalla on ollut
jo usean kuukauden ajan atooppistyyppistä, kuivan punakan karhea iho, mutta nyt on alkanut lehahtamaan ihan punaisen näppyläiseksi yks kaks ja kovasti kutiaa. Meillä otettiin 3 kk:den iässä testit jotka näyttivät negaa, mutta torstaina olemme menossa taas lääkäriin. Kropan kuivahko iho on ainakin vielä pysynyt hyvin hallinnasssa.
Kokeilen nyt parhaillaan kauratonta ruokavaliota pojalle, kaurapuuron alotuksen jälkeen oireet ovat pahentuneet tai voihan johtua maidostakin, kun lopettelen imetystä :/

Lellu1 itse huomasin, että kun kiinteiden määrä lisääntyi pojalla, niin maidon "tuotanto" alkoi laskemaan. Ihanat "kansallispuvun taskut" tiedossa :LOL: Meillä myös sairastettiin vatsatauti ja poika säästyi siltä, en tiedä vaikuttiko imetys ja rota rokote asiaan, mutta hyvä näin!

Jennyli
onnea uuteen tulevaan kotiin =)

sasu79
onnea vauvauutisten johdosta :flower:
 
Viime yö meni hyvin!! En tiedä oliko syy unipussin, mut kaksi kertaa vain herättiin. Yhden aikaan alkoi itku. Otin tytön kainaloon ja jatkoi miltei heti uniaan. Viideltä heräs syömään ja hiukan ennen ysiä noustiin ylös. tänään nukkui ulkona vain puoli tuntia. Sisällä vetäisi kolmen tunnin päikkärit. Toivottavasti uni maistuu ensi yönä samanlailla. Kyllä heti huomaa miten parempi mieli on itselläkin, ku on saanu nukkua hyvin.
 
Päivitin profiiliin uuden kuvan, siinä Pihla on viime viikolla ostetussa syöttötuolissa polleana ensimmäistä kertaa :heart:

Wilhelmiina: Emiliahan on tosi kivasti alkanut syömään pullosta :) ja eiköhän ne kiukuttelut välillä kuulu asiaan. voihan olla että pullo kelpaisi paremmin jos imetystä vähentää... Pihla ei tänään ihan niin hyvin juonut nokkamukista kuin eilen, mutta ihan kohtuullisesti kuitenkin. Kyllä mä sit päivällä vähän imetin ja mitä enemmän mentiin iltaa kohden, sitä tärkeämmäksi tissi kävi :kieh: ja saikin sitä silloin kun halusi. mutta koko päivänä Pihla söi tissiä ehkä noin puolet normaalista vain, eli jospa se tästä pikku hiljaa, toivoa saa ainakin :D
 
Se mitä vielä viime viikolla luulin pelkästään tarttumattomaksi ruokamyrkytykseksi miehen kohdalla osoittautukin norovirukseksi :kieh: . Ja jokainen perheestä sai sen vuorollaan, minä viimesenä. Onneks sentään ei kaikki oltu kipeänä ihan samaan aikaan, mutta olipa viikonloppu. Järkkyä pelätä koko ajan, et millon kuivuu koko poika kokoon :'( .

Onnea Sasulle! :flower:

Severiina ilmoittele kuinka tuon pussin kanssa jatkuu. Me saatiin lahjaksi sellainen, mutta en ole sitä vielä meidän vieteriukkoon kokeillut.
Mun mies ehdottaa yleensä vaikeina öinä (mitkä ei todellakaan ole hänelle vaikeita) että josko pakkaisi auton valmiiksi aamulla, että lähtisimme pojan kanssa isoäitilään pariksi päiväksi ja hän jää kotiin...

Jaaha ei sittenkään tainnut meidän poika vielä nukkua... ja ei kun tassuttelemaan.

Jaksamista kaikille kipeiden ja yökukkujien kanssa!
:heart: E ja Robert

P.S. ihania uusia kuvia kaikilla!!! Kylläpä on monella upeat hiukset. Meillä ollaan vielä melko kaljuja...<br><br>
 
Huomenia!

Voi pakkanen... Taas on niin kylmä ettei ulos oo asiaa...

Riina oppi muutama päivä sitten vilkuttamaan :wave: . Nyt on sitten kivaa kun koko ajan pitää kaikelle vilkuttaa :heart: Aivan syötävän herttainen :heart: :heart:

Me ostettiin eilen Riinalle hyppykiikku, mutta jotenkin asento siinä on tosi huono? Tyttö jää jotenkin oudosti kainaloista roikkumaan ja sit kohta on sormet siniset :eek: . Pitää nyt vielä kokeilla. Kivaa oli kaikesta huolimatta!!!

Meillä Riina osaa juoda aventin taikamukista melko hienosti. Tosin välillä on vaan kiva narskutella sitä nokkaa ikenien välissä...

Nyt aamukahville!

Emppu & Riina
 
Unipussi kuulumisia!!
Petra nukahti omaan sänkyyn illalla. Nukkuu yleensä meidän välissä =)
Heräs puoli kahdelta syömään ja jätin viereen nukkumaan. Neljältä heräs itkemään, mut otti hiukan tissiä ja pyllystä kun heilutteli nii nukahti. Seuraavax herätttiin kahdeksalta. Eli jälleen kahdella herätyksellä yö läpi!! Oon kyl tyytyväinen ostokseen.
Kyllä kannattaa koittaa joilla se jo on. :heart:

Eilen huomasin et omena ei meidän neidille sovi. Oli isomummolla saanut omenakiisseliä ja itse oon antanu omena-porkkana sosetta. Posket hehkui punaisina ja yöllä kun heräs väänteli sen näköisesti et massuun koskee. Senkin takia saattoi herätä neljän aikaa. Nälkä ei ollut, kun ei tissiä paljon syöny.

Kuukauden päästä tämä mamma on lähdössä ensimmäistä kertaa viihteileen. Toivottavasti tuo yötissittely on siihen mennessä "loppunut". Siis että pärjäis ainakin yhden yön ilman...
 
Emppu: mistä ostitte sen aventin taikamukin? ku sitä yritin etsiä, mutta en mistään täältä löytänyt, ainakaan isomissa marketeissa ei ollut :/ vai olenko vaan niin sokea ;) siks ostin ton nubyn prismasta, kyllä sekin vaikuttaa hyvältä, mut sen aventin oisin halunnu... Onks teillä siinä kova vai pehmeä nokka?
 
severiina minkä merkkinen unipussi teillä on? ja onko jollain muulla? ajattelin itsekin käydä ostamassa. Topias kyllä nukkui viime yönä 20.45-2.50 heräämättä :eek: minäkun luulin, kun alkoi kitisemään että kello on jotain kakstoista ja tassuttelin takas uneen. no nukkui 15min lisää ja annoin sitten tissiä kun tiesin paljon kello on. olipas ihana kun nukkui eka pätkän noin hyvin =) . no klo 5.30-6.45 sitten heräilikin 3-4 kertaa kun massu oli kipeä ja piti piereskellä. ja sitten 6.45 herättiinkin. toivottavasti noilla kahdella "opetusyöllä" ois ollu vaikutusta, että ei herännykkään 23-00. ja toivottavasti ens yö menee kans paremmin. mut nyt täytyy lähtä syöttään lounasta..
 
Heini79
Sasu79 rutkasti onnea plussasta! Mä en vielä haaveile seuraavasta vauvasta, vaikka Oskari niin helppo tapaus onkin ollut.

Mulla oli eilen illalla PITKÄSTÄ aikaa kunnon migreeni, oksennuskin lensi ja niin että keittiön tapetitkin sai osansa, kun en vessaan ajoissa ehtinyt. Onneksi meni ohi tavallisilla särkylääkkeillä yön aikana, kun en sitten uskaltanut täsmälääkettä ottaa, kun en tiedä kuinka pian sen jälkeen saisi imettää, onko jollain tietoa?

Unipussi tosiaan meilläkin ollut jo pitkään käytössä. Mummin tekemiä pari kappaletta löytyy ja kyllä sen huomaa, jos ei unipussissa yötään nuku, niin nukkuu paljon huonommin yönsä. Meillä nyt muuten on kolmena iltana nukahdettu yksikseen sänkyyn, jee! Tähän asti Oskari kun on vaan tissille suostunut nukahtamaan.

Laivareissunkin tuossa sitten varailin, 8.3. ollaan Turusta Vikingille menossa, Oskarikin pääsee sitten ensimmäistä kertaa laivalle. Mies jää maaliskuun alussa viideksi viikoksi vanhempainvapaalle ja siinä se meidän lomareissu sitten taitaakin vaan olla :LOL:

Ulkona kovat pakkaset, mutta onneksi tässä meidän vanhassa talossa on kylmä kuisti, niin siellä Oskarin on hyvä nukkua päikkärit. Toivottavasti pakkaset nyt vähän alkaisi taas lauhtua.
 

Yhteistyössä