Heippa.
Meillä oli eilen ristiäiset ja tyttö on nyt virallisestikin Riina (tai milloin ne laput sinne maistraattiin asti ehtiikään...). Oikein ihana päivä oli, tuli itkettyä ja naurettua ja hössötettyä just sopivasti
.
Meillä on molemmat lapset ennemminkin hikisiä, kuin palelevat. Ite taas oon aika vilukissa, joten välillä sorrun pukemaan näille liikaa. Esikoinen osaa kyllä ite riisua turhat vaatteet pois, tosin siitä on kiva juoksennella nakuna sisällä, eli riisuu kyllä vaatteita vähän turhankin paljon pois. No, eihän se kotona haittaa, kunhan ei keksi kerhossa tehdä sellaista. Vauvalle oon pitänyt kotona yksiä pitkähihaisia ja lahkeisia vaatekertaa, ulos sit kevyt vanupuku ja jos on tosi kylmä, niin myös fleecepuku tms. vanupuvun alle. Päässä on ollut välillä 2kin pipoa, kun tuntuu, ettei korvia muuten suojaa mikään. Niin, ja vaunuissa on makupussi tai peitto, talja ei tuohon koppaan mahtuisikaan, otetaan sitten käyttöön kun neiti kasvaa koppaansa liian isoksi (meillä on aika pienet/kapeat vaunut).
Peppu ja muukin iho on kestänyt tosi hyvänä, varmasti pitkälti kestovaippojen ansioista. Välillä jos on oikein löysää kakkaa, eikä oo heti sitä huomannut vaihtaa, pylly alkaa punottaa, mut ihan perusrasvoja tai sitten sinkkirasvaa oon laittanut ja niillä ollaan pärjäilty. Esikoisella käytin talkin sijaan perunajauhoja - toimii tosi hyvin ja on huomattavasti edullisempia, mitä talkit! Kypyveteen laitan aina öljyä, sekin auttaa pitämään ihon hyvänä.
Huomenna on neidin lääkärineuvola, ke oma jälkitarkastus. Vähän jo stressaan, kun joudun menee julkisilla näiden mussujen kera keskustaan&neuvolaan, kun oma auto on huollossa ja ne ei saa siihen osaa... ehkäisyä ei olla vielä mietitty. Pillereitä en ainakaan halua, kattoo nyt, haluunko mitään, vai pitäiskö unohtaa koko ehkäisyt...
kattoo nyt, milloin tulee ekat menkat ja mikä on mieli silloin. Vielä ei olla käytetty mitään ja voihan se vahinko olla jo käynyt, hahhah. Neiti kumminkin nukkuu öisin jo lähes poikkeuksetta sellaisen 4-6t pätkän ja joskus päivälläkin 4-5t putkeen -> ei välttämättä enää toimi imetyksen tuoma ehkäisy.
Raskauskiloja on täälläkin n. puolet jäljellä (tuli kaikkiaan 18), ei oo paino muuttunut mihinkään varmaan viimeseen 3 viikkoon. Anopin mielestä kutistun silmissä, omasta mielestäni en. Mutta ei mulla mikään hoppu oo, luotan siihen, että nuo tippuu omia aikojaan pois, kuten esikoiseltakin. Oishan se toki kiva, et mahtuis omat vanhat vaatteet taas päälle, kun ei oikein viittis koko vaatekaappia laittaa uusiksi. Ratsastamaan ja juoksemaan oon kuitenkin jo päässyt ja se on omalle pääkopalle paljon tärkeämpää, kuin vaa´an lukemat. Mahastakin on raskausarvet hävinneet jo lähes kokonaan, oisin luullut et siihen menee paljon kauemmin!!! Johan sitä kohta ilkee mennä uimahalliinkin niitä esittelee
(mulla on vaan bikinimallisia uikkareita).
No, nyt neiti lopetti syömisen tässä sylissä, vaipanvaihtoon siis!
Hemuli ja neiti 6 viikkoa