<<<ELOMASSUT>>> lokakuussa

Iltaa!

Täällä on poju ollu jo jonkun tovin yöunilla ja tää äippä viettä laatuaikaa itsensä kanssa, kun mies taas viikonloppu riennoissaan :/

Meilläkin mies kuorsaa jonkun verran, mutta yleensä siihen auttaa pieni töytäisy kylkeen, että vaihtaa asentoa ja näin saa kuorsaamisen loppumaan :)

Meillä ei vauvan pylly onneksi juurikaan punoita. Kerran oli pientä punotusta mutta siihen auttoi tosi tehokkaasti sinkkivoide. Laitoin sitä parinä päivänä jokaisen vaipanvaihdon yhteydessä ja punotus hävisi sillä.
Muutenkin vauvalla on todella hyvä iho ollut tähän asti, yhtään ei ole tarvinnut rasvailla.

Mitenkä muilla sujuu kaupassa käynti vauvan kanssa?
Meillä se ei ota ollenkaan sujuakseen. Poju hermostuu todella nopeasti kaupassa, enkä ehdi tehdä läheskään kaikkia ostoksia, kun huuto on jo niin kova, että on pakko suunnata kassalle ja ulos. Poika ei muutenkaan viihdy tuossa turvakaukalossa kovin hyvin, vaan aina tulee ääni kun sinne laitetaan... :/

Kaipa sitä voisi mennä jo vähitellen nukkumaan, nyt kun ei mieskään ole täällä mua viihdyttämässä, saisi kunnon yöunet!
Hyvät yöt kaikille :wave:

Ruusulainen ja poju 2,5kk
 
Meillä sujuu kaupassa käynti todella hyvin, sillä Alex vetelee sikeitä kun vaan kärryt liikkuu. Kaukalossa viihtyy, samoin vaunuissa todella hyvin.

Tänään kyllä hetken ajattelin, että mä en jaksa, sillä jätkä vaan kitisi ja kitisi, enkä itse saanut mitään tehtyä ja kun olen nälkäinen niin tulen helposti ärtyisäksi. No lopulta sain jätkän nukkumaan vaunuihin ja sain tehtyä itselleni ruokaa niin johan helpotti.
Muutenkin ärsyttää se, että mies voi mennä ja tehdä mitä huvittaa, siis omasta mielestään, ja minä joudun vastaamaan niin lapsesta kuin siivouksesta sun muusta, ja sitten pitäisi noita koiriakin laittaa, mutta en vaan kaikkea ehdi ja jaksa. Alex kun päivisin nukkuu todella epämääräisiä pätkiä, koskaan ei voi tietää nukkuuko hän 10 minuuttia vai 3 tuntia.
 
neitiperho
shihtzu tosiaan tiedän tuon tunteen. Eilen miehen kanssa juuri juteltiin ja yritin selittää kuinka miehen rooli väkisinkin on niin erilainen kuin naisen. Nainen joutuu juuri miettimään kaikki käytännön asiat, pohtimaan lasten hoidon, pärjääkö yleensä lapsi hoidossa yms. Mies vaan voi huikata ovelta et mä meen ja väkisinkin olettaa että tietysti mä lapsen kanssa olen ja sitä jää edes miettimään, niin se vaan menee. Millään vaan mies ei sitä tahtonut ymmärtää vaan väkisin piti inttää vastaan, päätinkin siis että turhaa yrittää edes asiasta puhua, joten olkoon. Nytkin mies siis parhaillaan kavereiden kanssa ulkona ja minä tietysti kotona lapsen kanssa. Vielä äsken soitti kysyäkseen, että mitäs teen...no mitähän??!

Kaupassa käynti meilläkin sujuu mutkitta. Yleensä tyttö nukkuu sikeästi kaukalossa ja tosiaan varsinkin kun kärryt vaan pysyy liikkeellä.

Peppu alkanut nyt myös heti helpottamaan, kun aloin käyttämään kortisoni voidetta nyt kuurina. Enää ei oikeastaan mitään punoitusta. Meillä siis kokeiltiin sinkkivoide, perusrasva, talkki, bepanthen ja öljy. Peppu alkoi muutenkin ihan yks kaks punoittamaan, ilman mitään ennakko varoitusta. Tiedä sitten mikä aiheutti. Muuten iho onkin todella hyvässä kunnossa. Niin ja ilmakylpyjä meilläkin harrastetaan joka ilta. Yleensä ennen yökkärin laittoa neiti saa maata vuoratun alustan päällä sängyllä ilman mitään ja höpötellään. Nauttii ainakin olostaan.

Ihanasti menny taas viime päivät...siis ainahan ne on menny mut nyt viel paremmin. Neiti alkanut nukahtamaan nyt ysin aikaan illalla, saattanut pikaiseen herätä kympin aikaa vielä, jolloin vaan syönyt ja jatkanut unta. Herää syömään 4-5 aikaan ja nukkuu tosiaan 8.45 asti. Edelleen saan siis olla onnekas tuon lapsen kanssa. Ja koko tämä kaksi kuukautta muutenkin kun on menty yhdellä heräämisellä yössä. Mutta nyt väsyttää tätä mammaa, joten taidanpa lähteä nukkumaan neidin seuraksi.

Öitä!!!
Neitiperho ja Iines 2kk4pvä
 
Heippa

Ja kiitos noista vauvauinti vinkeistä =) löysin täältäpäin vielä sellaisen joka olisi lauantai-iltaisin ja sopisi meille paremmin kuin se aamuaika, kun mies on aika aamu-uninen ja hidas aamuisin ja ihan yksin en tahtoisi mennä.

Meilläkin mies kuorsaa, alkuun yritin kaikenlaista kylkeen tökkimistä ja nenästä kiinni pitämistä ;) auttoi ehkä hetken ja sitten taas jatkui. Nyt olen opetellut nukkumaan metelissä.

Ja tuohon pepun punoitukseen auttoi se bepanthen onneksi, aika äkkiä hävisi kun aina vaipanvaihdon yhteydessä laitoin, mutta hyvä tietää että on monta muutakin keinoa =)

Meillä yleensä kaupassa käydessä poika nukkuu, usein ollaan noilla kaukalo ja matkaratas yhdistelmällä liikkeellä ja kun autoon nukahtaa niin jatkaa siinä uniaan. Eilen tosin oltiin kirpparilla ja alkoi kaukalossa kitistä niin nostin sitten syliin ja siinä tyytyväisenä katseli ympärilleen, eihän raukka tietysti sieltä kaukalosta nähnyt mitään niin johan alkoi ärsyttää :)

Pitäis vissiin lauantain laatuaikaa ruveta viettämään, tarkoittaa vissiin kauniita unia :LOL:

Öitä muillekin
 
Ihanaa taas kotona. Oltiin ekaa kertaa reissussa vauvan kanssa. Kivaa oli ,kun viime lomasta aikaa reilu vuosi. Raskausaikana en ennenaikaisuuden vaaran vuoksi mihinkään saannut lähteä. Olimme yhden yön reissussa siskoni perhee luona parin sadan kilsan päässä. Vauvan kanssa oli helppo matkata ja taaperomme nautti seukkujen seurasta. Olimme vauvan kanssa mm. katsomassa kummityttöni viulukonsettia. Hienosti meni sekin keikka :) .

Meillä ukko myös kuorsasi ennen ,mutta pakotin hänen uniapnea tutkimuksiin. No apnea todettiin ja nyt hän käyttää sellaisia hammastukia ,ettei enää kuorsaa. Rauha maassa.

Nyt unille. Mies lähtee huomenna taas työkeikalle viikoksi niin lepo on tarpeen.
Öitä!!
-Poni ja tytöt
 
Pikaiset kuulumiset täältäkin!

Eilen oltiin 7-viikkoisneuvolassa "pikkujätin" kanssa. Mitat olivat 61,5/6365/43 (54/4420/38). Yli +2SD- käyrää kasvaa, äiten pieni poika. Täysimetyksellä mennään, hyvin maito maistuu; välillä syö tiheämmin, välillä koisii 4-5h. Kovasti sätkii lattialla, osaa jo kääntyä vatsalta selälleen!!! Siis ojentaa käden ja jalan suoraksi ja kellauttaa itsensä selälleen. Aika epeli on. Äänekäs poika myös tarvittaessa, "komentelee" veljiään. Ihana vauveli kaikinpuolin :heart: (eikös meillä kaikilla!)

Ensi viikolla oma jälkitarkastus. Ehkäisyasiat eivät vielä tunnu itselle ajankohtaisilta, mulla kun menkat pysyvät poissa siihen asti, kun imetän öisinkin eli siihen asti kun vauva on 8-10kk. Parien menkkojen jälkeen olenkin aiempien lasten jälkeen ollut raskaana, jospa nytkin :whistle:

Surua kuuluu tänne myös. Eilen lähti meidän koiravanhus "koirien taivaaseen" niinkuin esikoinen 3v asian ilmaisi. Kauhea ikävä on.

Nyt vihdoin nukkumaan, koko päivä oltu menossa. Voikaahan hyvin mammat ja vauvat!

Bonus ja Kaurajätti 7vkoa
 
Sone
En oo kerenny lukee taaskaan yhtään teiän juttuja... Tulin vaan kertomaan että meillä syötiin viime yönä vaan yhden kerran!!!! Ihana oli nukkuu!!! 10 unille, söi 3-4 aikaan ja sit aamulla herättiin 8 aikaan!!!! :heart:

Meillä on alettu jokeltaa jotai omia juttuja ja viihtyy leluja katellessa jo hyvän tovin! Uhdet pitkä unet vetää iltapäivästä 3- 4h! Aamulla ja illalla nukkuu tunnin unet...

Sone ja Aava kohta 2kk!
 
Moikka pitkästä aikaa!

Oon joka pvä käyny lukemassa teidän jutut, mut ei ole tullut vaan kommentoitua.
Meillä menee ihan hyvin, miehen kanssa on vaan tosi tosi hankalaa ja vaikeaa, tapellaan melkein joka asiasta. Hän tarvitsee enemmän omaa aikaa, olla kavereiden kanssa ym, mikä on tietty ihan ymmärrettävää, mulla vaan sitä omaa tai edes yhteistä aikaa ei ole. enkä mä tiedä mihin yksin menisinkään, mutta ois ihan kiva jos herra viihtys mun ja tytönkin kanssa..

positiivista on että meillä on iltaitkut vähentyny!! :) ei enää monen tunnin itkumaratoneja ole ollut! *koputan puuta*

mut pitää käydä kirjottelee myöhemmin, pitää mennä. pärjäilkää!

t. hosso ja rinsessa 2kk 1 vko
 
neitiperho
:hug: Hossolle Ikävää käytöstä vähän mieheltäsi, että kaipaa omaa aikaa kavereiden kanssa....entäs sinä?

:hug: myös Bonustehtävälle koiran poismenon johdosta. Inhottavaa :'( Meillä taas tilanne hieman päin vastainen. Meillä odotetaan pentuja kolmen viikon päästä syntyväksi. Meillä siis kulkeekin kotona hieman laiskistunut koiruus nurkissa. Inhottaakin ajatella, että joskus omista koirista aika jättää....
 
voimia bonustehtävälle, me jouduttiin nukuttamaan meidän koira(kultainen noutaja) syyskuun alussa ois tullu nyt 17 päivä 6 vuotta mutta kun sille tuli lonkkavika suru on suuri mutta helpottaa hiljalleen, ollaan nyt viikon loppuna juhlittu esikoisen synttäreitä täyttää tiistain 3 vuotta kuun vaihteessa mennään sitten neuvolaan kattoon miten lapset on kasvanu nyt neiti alkoi tuoksua niin pitää mennä siivoamaan
 
Pyllyn punoitusta oli meilläkin muutamia viikkoja sitten, meni ohi kun muutaman kerran kortisonivoidetta laitoin, sen jälkeen ei ole punoitusta ollut. Meillä tosin potkutellaan ilman vaippoja lähes joka vaipanvaihdon yhteydessä noin 1-1,5 h. Daniel viihtyy tosi hyvin lattialla potkien ja naureskellen pitkät tovit.

Viime yönä ei meinattu saada kaveria millään nukahtamaan, taisi olla kello jo jotain 01:30 kun vihdoin ja viimein keskelle nukahti. Pääsääntöisesti meillä nukutaan omassa sängyssä, mutta kun on näitä iltoja, että kädet pyörii ja silmät loistaa niin ei rauhoitu muuten kuin viereen. Silloinkin peittosta käärittyyn "pakkopaitaan" ja tutti suuhun. Noustiin sitten vasta ylös 11:30.

Meillä mies osallistuu tosi hyvin kaikkiin pojan hoitoon ym. kunhan on vain kotona. On vain nykyään aina töissä, niillä on menossa paljon muutoksia jonka takia, on tyyliin aina töissä ja vuorot kestää 12 h. Joten välillä tunnen oloni hyvinkin yksinhuoltajaksi. Mutta aina, kun mies on kotona, haluaa ottaa niin kokonaan hoidon vastuulleen kuin vain voi. Toisin sanoen tekee kaiken muun paitsi imettää. Neuvolassakin on ollut yhtä kertaa lukuunottamatta aina mukana. Mies oli eilen vapaalla ja käski aamulla pojan herätessä minun nukkua, että hän hoitaa pojan. Heräsin sitten kymmenen jälkeen ja säikähdin kun niitä ei löytynyt mistään, olivat lähteneet mummolaan.

Juttelin juuri veljen vaimon kanssa heidän nuorimmainen täyttää huomenna 1-v. Heillä on ollut koko ajan nuorimmaisen kanssa jos jonkinlaista ja yöt todella huonoja. Nyt jo menee nukkumaan peräti yhdeksän aikaan illalla, mutta nukkuu vain max. 30 min pätkiä. Ovat käyneet unikoulua, yliopistollisessa sairaalassa olleet seurattavana/hoidettavana, mutta yöt vain ovat noin huonoja. Ennen "hoitoja" meni nukkumaan 04:00 nukkui pari tuntia, valvoi pari tuntia ja taas nukkui pari tuntia jne. Jos on itsellä ollut huonopäivä tai yö Danielin kanssa, niin soitto veljen vaimolle ja johan helpottaa =)

Mitä teillä muilla on päällä vaunuissa? Meillä on body, potkarit, jokin välipuku, kuten fleecepuku, collegepuku tms. kypärämyssy, pipo, tumput käsissä, villasukat jalassa ja päällä pakkauksen välipuku. Lämpimältä on ainakin niska, kädet ja jalat aina tuntuneet ja nytkin nukkuu siellä jo neljättä tuntia. Veljen vaimo vaan ihmetteli/kauhisteli, että kuinka pidän niin vähissä vaatteissa. Heidän nuorimmaisella on jo kunnon toppapuku ja vaunuissa lampaantalja ym.

Isänpäiväksi pitäisi tosiaan jotain keksiä. Meillä tosin vietetään sitä jonain muuna päivänä, mies on senkin päivän töisssä aamu kahdeksasta ilta kahdeksaan.

Joulusta eilen juteltiin, ajateltiin, että vietetään kolmistaan joulu. Aiemmin allaan rampattu molempien kotona, miehen mummon luona jne. Mua on jo vuosia ärsyttänyt koko joulu, kun se on sellaista menemistä paikasta paikkaan ja joka paikassa pitäisi syödä tai jotain. Mies jätti viikon isyyslomaa pitämättä ja pitää sen jouluna, jotta saa ainakin silloin olla vapaalla. Päätettiin ilmoittaa molempien vanhemmille, että ainakaan aattona emme tule, mutta pyhien aikana saatamme tulla käväisemään tai voivat tulla käymään meillä.

Lauren-78 ja Daniel 2 kk 19 pv
 
pukemisesta kommenttia, meillä vaunuissa emman kantokassi joka on niin paksu ja tiivis että vaunuihin ei pojalle laiteta ku pitkähihanen body ja potkarit tai muut housut, pipo, tumput, sukat ja äippapakkauksen vanuhaalari ja silti välillä on ihan hikinen. oonki miettiny et mahtaakohan tää olla semmonen kuumakalle että ei talvellakaan kestä kovin montaa kerrosta mut sitpä sen näkee..
 
Vauva nukkuu ja mies leikiin esikoisen kanssa. Mulla omaa aikaa koneella ennen kuin mies lähtee töihin neljäksi päiväksi.

Meillä mies hoitaa jo pakostakin paljon lapsia ,kun minä käy töissä noin 17 h viikossa. Olen aina välillä hieman jopa kateellinen niille ,jotka saavat olla koko ajan lasten kanssa kotona, mutta yrittäjänä tämä ei vaan onnistu. Kyllä siinä on puolensakin ,kun mies on myös yksin lasten kanssa niin tietää tarkkaan mitä se on. Kotitöitä tekee molemmat niin paljon kuin ennättää. Miehelle saa niistä välillä huomautella. Eilen illalla kävimmekin pitkät keskustelut elämästämme ,joka on ollut todella kiireistä. Nyt ,kun talomme on valmis ja tämä vauvakin on syntynyt niin mies "saa ottaa" itselle jonkin harrastuksen ja minä myös alan ratsastamaan taas aktiivisesti ja käymään valmennuksissa. Sovittiin myös ,että lapset viedään 2-3 kk välein hoitoon yöksi ja otettaan yhtestä aikaa. Lomalle koitetaan päästä 1-2 kertaa vuodessa koko perhee voimalla ja mieluusti ulkomaille ,jotta saadaan kunnon irtiotto. Toivon todella ,että näillä keinoin saisimme parisuhteemme taas paremmalle tolalle ja sitä kautta lapsille ihanamman kodin ilmapiirin. Olen taas niin onnellinen :) . Meillä on ollut todella piuhat solmussa jo pitkään ja nyt saatiin ne viimein auki. Mun jöröjukka mies ei helpolla ala parisuhde asioita pohtimaan.

:hug: Bonustehtävä. Meillä on pian sama edessä. Haudan kaivuu on ensi viikonloppuna miehellä jo urakkana. Sitten pitäsi vaan eläinlääkärin kanssa sopia aika. Pitää vaan muistaa ,että nämä on niitä viimeisiä palveluksia uskollisille ystäville ,joita voimme tehdä ,vaikka hyvin hyvin surullista on.

Punoittavaan pyllyyn meillä käytetään sinkkivoidetta.
Nyt on mun koneaika täynnä ,Heippa :)
-Poni ja vauva
 
Lauren-78, ei tuo vaatetus mielestäni mitenkään vähäiseltä tunnu. Meillä on vaunuissa pitkähihainen body, potkarit, kypärämyssy, tumput, pakkauksen vanupuku ja makuupussissa poika makoilee. Aina on ollut ihan lämmin, välillä jopa hikisen nihkeä. Mutta tokihan vauvat on erilaisia ja toiset tarvitsee paljonkin vaatetta.

Yösyötöistä, täällä on alkanut vauvat vähentämään yösyömisiään, hyvä niin äitien kannalta :) Meillä tosin asia on aivan päinvastoin, pitkään mentiin jo yhdellä syötöllä, mutta nykyään syödään jopa kolmekin kertaa...

Nyt tää mamma lähtee hakemaan jotakin roskaruokaa, nam!! (näinhän niistä raskauskiloista pääsee eroon... :ashamed: )
 
Heippa.

Meillä oli eilen ristiäiset ja tyttö on nyt virallisestikin Riina (tai milloin ne laput sinne maistraattiin asti ehtiikään...). Oikein ihana päivä oli, tuli itkettyä ja naurettua ja hössötettyä just sopivasti :D .

Meillä on molemmat lapset ennemminkin hikisiä, kuin palelevat. Ite taas oon aika vilukissa, joten välillä sorrun pukemaan näille liikaa. Esikoinen osaa kyllä ite riisua turhat vaatteet pois, tosin siitä on kiva juoksennella nakuna sisällä, eli riisuu kyllä vaatteita vähän turhankin paljon pois. No, eihän se kotona haittaa, kunhan ei keksi kerhossa tehdä sellaista. Vauvalle oon pitänyt kotona yksiä pitkähihaisia ja lahkeisia vaatekertaa, ulos sit kevyt vanupuku ja jos on tosi kylmä, niin myös fleecepuku tms. vanupuvun alle. Päässä on ollut välillä 2kin pipoa, kun tuntuu, ettei korvia muuten suojaa mikään. Niin, ja vaunuissa on makupussi tai peitto, talja ei tuohon koppaan mahtuisikaan, otetaan sitten käyttöön kun neiti kasvaa koppaansa liian isoksi (meillä on aika pienet/kapeat vaunut).

Peppu ja muukin iho on kestänyt tosi hyvänä, varmasti pitkälti kestovaippojen ansioista. Välillä jos on oikein löysää kakkaa, eikä oo heti sitä huomannut vaihtaa, pylly alkaa punottaa, mut ihan perusrasvoja tai sitten sinkkirasvaa oon laittanut ja niillä ollaan pärjäilty. Esikoisella käytin talkin sijaan perunajauhoja - toimii tosi hyvin ja on huomattavasti edullisempia, mitä talkit! Kypyveteen laitan aina öljyä, sekin auttaa pitämään ihon hyvänä.

Huomenna on neidin lääkärineuvola, ke oma jälkitarkastus. Vähän jo stressaan, kun joudun menee julkisilla näiden mussujen kera keskustaan&neuvolaan, kun oma auto on huollossa ja ne ei saa siihen osaa... ehkäisyä ei olla vielä mietitty. Pillereitä en ainakaan halua, kattoo nyt, haluunko mitään, vai pitäiskö unohtaa koko ehkäisyt... :p kattoo nyt, milloin tulee ekat menkat ja mikä on mieli silloin. Vielä ei olla käytetty mitään ja voihan se vahinko olla jo käynyt, hahhah. Neiti kumminkin nukkuu öisin jo lähes poikkeuksetta sellaisen 4-6t pätkän ja joskus päivälläkin 4-5t putkeen -> ei välttämättä enää toimi imetyksen tuoma ehkäisy.

Raskauskiloja on täälläkin n. puolet jäljellä (tuli kaikkiaan 18), ei oo paino muuttunut mihinkään varmaan viimeseen 3 viikkoon. Anopin mielestä kutistun silmissä, omasta mielestäni en. Mutta ei mulla mikään hoppu oo, luotan siihen, että nuo tippuu omia aikojaan pois, kuten esikoiseltakin. Oishan se toki kiva, et mahtuis omat vanhat vaatteet taas päälle, kun ei oikein viittis koko vaatekaappia laittaa uusiksi. Ratsastamaan ja juoksemaan oon kuitenkin jo päässyt ja se on omalle pääkopalle paljon tärkeämpää, kuin vaa´an lukemat. Mahastakin on raskausarvet hävinneet jo lähes kokonaan, oisin luullut et siihen menee paljon kauemmin!!! Johan sitä kohta ilkee mennä uimahalliinkin niitä esittelee :D (mulla on vaan bikinimallisia uikkareita).

No, nyt neiti lopetti syömisen tässä sylissä, vaipanvaihtoon siis!

Hemuli ja neiti 6 viikkoa
 
Vauvan kanssa kaupassa käynti sujuu välillä hyvin, välillä huudetaan naama punaisena. Useimmiten automatkalla nukahtaa kaukaloon ja kannan hänet siinä kaupan kärryihin nukkuvana. Kuitenkin hetken päästä herää ja yleensä alkaa se kitinä ja huuto. Siitä huolimatta teen kaikki ostokseni mitä listassa on, kuitenkin nopeaan tahtiin. Meillä on kauppaan matkaa 15 km/suunta, niin en usein sielä edes käy.

Meillä vaunuissa päällä: pitkähihainen body, potkuhousut, sukat, villasukat, puuvillalapaset ja päällä villalapaset (muuten sormet ihan kylmät), pikkasen paksumpi lakki, vähän paksumpi haalari (ei fleecehaalari) ja vielä makuupussin sisälle vaunuihin. Hyvin on neiti pysynyt lämpöisenä, mutta ei hikisenä. Tosiaan joku mainitsikin jo, että toiset lapset kaipaa vaatetta enemmän ja toiset vähemmän. Meillä 6-v. poika hikoaa välittömästi, kun vähänkin riehuu. Tukka on ihan märkä.

Camillalla ei ole pylly punoittanut kuin ehkä pari kertaa vähän. Siihen hoidoksi on riittänyt talkki. Sinkkivoide on myös hyvä apu. Eilen kylvetyksen jälkeen huomasin, että vauvan toinen kainalo oli aivan tulipunainen. Laitoin siihen talkkia runsaasti ja saas tänään nähdä oliko apua.

Mua välillä ärsyttää kovasti, kun Camilla syö päivisin tunnin välein tissiä. Hyvin ne on onneksi tätä "rääkkiä" kestäneet, mutta en mä ite kerkeä kuin istua sohvalla tissittelemässä. Meillä ei syödä pullosta ja en sitä hauis alkaa tyrkyttämäänkään. No, odotellaan kun saadaan aloittaa joku velli tai soseet...

Esikoinen on lähdössä eskariin, vauva nukkuu ja 2 muuta kattoo piirrettyjä. Pitäis sitä kehitellä pikkuhiljaa jo aamupalaa meille muillekin.

Tatjana80 ja Camilla 9 viikkoa tasan
 
Sone
JEs, toinen yö putkeen yhdellä syötöllä! Tätä tuskin jatkuu kauan, mutta pitää nyt nauttia näistäkin parista yöstä!!! Uskaltaudui jo ottaa vaunukopan pois käytöstä ja tyttö nukkui viime yön ihan omassa sängyssä ja illalla jäi nätisti nukkumaan sinne jo puol kympiltä. :heart:

Miehen osallisumisesta: Käytännössä minä hoidan vauvan melkeen kokonaan, mies iltasin nukuttaa ja on sillon kun minä oon harrastuksissa, su ja ti ilta. Meillä ei olis mitenkään mahdollista että mies töitten jälkeen ottais vastuunvuoron lapsista, omakotitalossa ja pihassa ja autoissa on aina jotain hommaa. Yleensä kyllä ottaa esikoisen mukaan ulkohommiin ja autoremontteihin, ja minä hoidan vauvaa. Pakko ihmetellä että miten joittenki miehet kerkee töitten jälkeen hoitaa koko illan vauvoja? No vuokralla jos asuu niin eipä niitä hommia tietty sillon niin kerry, paitsi jos remppaa kämppää tai autoa. Meillä ei juuri koskaan käytetä esim autoja huollossa, mies tekee kaiken itse, muutkin rempat.
 
Huomenta!

Vaunuissa päällä meidän neidillä on aika sama varustus kun muillakin näkyi olevan: body, sukkikset, villatöppöset, villalapaset, kypärämyssy, pipo ja fleecehaalari. Sopivan verran on tuntunu olevan, ku ei oo ollu kylmä tai kuuma sisälle tullessa.

Miehen osallistumisesta. Meillä isäntä osallistuu tosi paljon vauvan hoitoon. Tietty päivät hoidan yksin, ku mies töissä, mutta iltasin ja viikonloppusin hoitaa senkin edestä.
Ja ei oo nyt piiiitkäään aikaan ollu kavereidensa kanssa viihteellä. Mun raskausaikana, varsinki aika loppusuoralla kävi melkein joka viikonloppu, mikä sai mun veren kiehumaan, ku ei sitä tienny koska lähtö tulee. Ja hyvällä säkällä ois tullu just sillon ku hän hirveessä änkyrässä kaupungissa. Onneks ei kuitenkaan niin käyny. =)

Meillä nuo yösyömiset meni melkein viikon yhdellä syötällä, mutta nyt ollaan taas palattu siihen vanhaan malliin, eli kaks syöttöä yössä. Lie mistä johtu toi välissä ollu viikko missä vaan kerran herättiin?!

Aliisa on viikon sisällä oppinu ihan kauheesti uusia juttuja.
Nyt nyrkki menee jo melkein ekalla yrittämällä suuhun, eikä pyöri ympäri naamaa matkalla määränpäähän. Oppi kääntymää selältä kyljelleen kummallekki puolelle ja leikkimatolla ollessaan, koittaa tavotella hirmusesti leluja mitkä roikkuu yläpuolella. Ihania ilmeitä, ku pieni niin keskittyneenä koittaa tarttua leluihin. :D

Olikohan muuta...Ei tainnu. Mä meen aamupalalle.

Mukavaa viikonalkua!! :wave:

HooÄs ja Aliisa 2kk5vrk
 
neitiperho
Onpas teillä HooÄs hienosti neiti oppinut uusia taitoja :heart:

Hassua tosiaan kuinka nää lapset oppii uutta hirveetä vauhtia, mutta jokainen kuitenkin täysin yksilöllisesti. Aika monilla mennään parilla syötöllä yöt. Meillä ei sitten sairaalan jälkeen - tai plus kaksi yötä siihen - olla syöty kuin kerran joka yö. Tosin kyllä se syökin ennen yötä sitten urakalla, kun käytännössä tissillä roikkuu 18-22 ajan. Ja silläkään ei oikein ole merkitystä enää monelta nukahtaa. Eilen nukahti tosi myöhään taas, eli joskus 23.00 aikaan, heräsi syömään klo 5. Edelliset yöt nukahti klo 21 ja heräsi myös klo 5. Iinalla ainakin hyvä sisäinen kello.

Mut vähän lisää vielä kahvia naamaan ja kämppää järkkäämään. Tulee pappa tänää neidin kanssa ulkoilemaan ja pääsen itse samalla kauppaan ihan itekseni, oih!!

Neitiperho ja Iina 2kk6pvä
 
Eilenpä oli kiva päivä, olin tytön kanssa Emon suojissa-tapahtumassa ja nähtiin paljon tuttuja. Tyttö sai ihanat uudet villikset ja yhden uuden bambusisävaipan :p Söpöstelyyn vähän vaaleanpunaista. Muuten pidin ostovimmani tiukasti kurissa, hulinoilta sitten lisää:)

Vaunuissa meidän tytöllä on päällä sisävaatteet, kypärämyssy, villasukat, tumput ja hupullinen vanupuku, joka on vähän paksumpi kuin äp-vanupuku. Sitten on äp-makuupussissa ja vaunukopassa. liinakyydissä on sama vaatetus, mutta lisäksi on töppöset ja säärystimet.

Mies osallistuu esikoisen hoitoon enimmäkseen, vauvan hoitoon ei juurikaan, paitsi pitää sylissään jos itse teen jotain askareita. Mutta esikoisen vaippaa vaihtaa ja pukee, syöttää ja nukuttaakin:) Päivät hoidan tietysti molemmat yksin, lisäksi miehellä on vapaa-aikana kaikenlaisia menoja, kun kavereita pitää nähdä ja autoa korjailla ja mitä kaikkee... ei oo kyllä viihteellä käynyt, vaikka voisi mun puolesta mennä ihan hyvin. Sanoo että kun se seuraava päivä on sitten niin raskas. Kumma, kun sitä viinaa täytyy sitten väkisin niin paljon naamariin vetää vaikka tietää että tulee paha olo! Eikö voisi sitten ottaa vähän vähemmän. Mä en ite juo kun tosi vähän, ehdoton maksimi on 2 annosta ja siihenkin tarvitsen monta tuntia aikaa. Ja tuonkin verran ehkä kerran vuodessa, nyt on yli vuosi jo edellisestä kerrasta. Seuraavaksi lähden sitten kun tyttö on puolivuotias, se sovittiin jo:)

meidän Hilda syö vielä 2 kertaa yössä, mut meillä menee yöt hänen suhteensa hienosti. Esikoinen hulinoi silloin tällöin öisin, herää itkemään kun ilmeisesti pahaa unta näkee. Joskus on kovasti lähdössä olohuoneeseen leikkimään keskellä yötä:)

Hilda on oppinu ottamaan tutin pois suusta, mutta ei sitä takaisin saa:) Nyrkkejä ihmetellään kovasti ja imeskellään. Hymytyttö on, onnellinen neiti, vaikka alussa olikin vähän kiukkuinen kun masua nipisteli. Meillä tykkää tosi paljon kun otetaan vaatteet pois ja nakuillaan viltin päällä tai leikkimatolla:) Esikoinen on kyllä samanlainen; pesujen jälkeen lähtee karkuun kun haluaa juoksennella nakuna:)
 
Heippa

Meillä oli eilen ristiäiset ja Masa on nyt sitten oikealta nimeltään Aleksi Eero Kalevi. Mutta just puhuttiin että Masa hän on, ei se taida siitä miksikään muuttua. On niin kauan Masaksi sanottu ettei kukaan meistä osaa sanoa Aleksi nimellä :) . Kekkerit meni ihan hienosti vaikka porukkaa oli tosi paljon täällä meitin kuitenkin pienessä asunnossa. No, nyt ne ohi :) .

Meillä kaupassa käynti sujuu todella hienosti, Aleksi yleensä nukkuu, mutta jos sattuu olemaan hereillä ni tapittelee vaan niissä vauvakärryissä. Jos kauhean pitkään kärryt on paikallaan ni saattaa hetkellisesti harmitella, mutta loppuu heti kun jatketaan matkaa :) .

Mun vanhemmat lähtee huomenna takasin saksaan :( , on ollut tosi ihanaa kun ne on ollu täällä. On ollut apua ja seuraa koko ajan. Me lähdetään poikien kanssa huomenna niitä viemään turkuun.

Mulla tänään jälkitarkastus ja menkat :kieh: , mutta aion kyllä silti mennä sinne. Kai ne sitten mut käännyttää ovella jos ei saa mennä kun on menkat. Ja sitten meillä on 2kk neuvola iltapäivällä ja Aleksi saa sen rotarokotteen, täytyy vaan käydä se ostamassa ennen sitä. Onko kellään mitään tietoa onko siinä jotain sivuvaikutuksia?????

Nyt seurustelen vanhempieni kanssa vielä hetken ennen jälkitarkastusta, palailen illalla uudestaan kertoon neuvolakuulumiset

salah ja Aleksi (masa) 2kk ja 4vrk
 
Kylläpä teidän vauvat nukkuu hyvin öisin! Meillä oli ennätysyö: vain yksi herätys, mutta neiti nukahtikin vasta klo 01 ja heräsi lopullisesti klo 07. Jos nukkuu kunnon yöunet, niin herää kyllä vähintään kolmesti syömään. No, nyt neiti nukkuu harvinaisen pitkiä päikkäreitä partsilla. Yleensä nukkuu päivisin vain sellaisia puolen tunnin pätkiä silloin tällöin.

Kaupasta käynnistä: Jos ihan pikapikaa käy, niin onnistuu vauvan kanssa. Yhtään pidempään, jos on niin neiti pitää ottaa syliin, joten yleensä mies käy kaupassa yksin tai käymme koko perhe yhdessä. Harmi sinänsä, koska minulla olisi päivisin aikaa käydä kaupassa, mutta se ei onnistu kovin hyvin.

Mulla ei ole vieläkään aikaa jälkitarkastukseen ja neiti täyttää huomenna 2kk! Iik. Laitoin kännykkään muistutuksen, jos huomenna muistaisin soittaa neuvolaan. Näen jo painajaisia, että minulla on joku kauhee tulehdus, tai sitten vähintään menetän kela-etuudet, kun en ole käynyt jälkitarkastuksessa.

Neurootikko ja neiti 2kk
 
Sone
Kaupassa käynti: käyn aika usein lasten kanssa kaupassa aamulla, tai sitten mennään koko porukalla kun mies tulee kotiin töistä. Aava vaan öhmöttää ihan hissukseen ja viihtyy hyvin, ei siis ongelmia. Mutta tuo esikoinen, se kun ei kestä paikallaan missään jos sille päälle sattuu. Oli ihan yhtä helvettiä la kauppareissu ja piti viel ostaa älyttömästi tavaraa ja kantaa yksin autoon.. Sain raivarit kassalla kun esikoinen istu kauppakassin päälle, kun olin sekunti sitten juuri kieltänyt että älä vaan istu sen päälle... En nyt ihan huutanut mutta aika tiukkaa tekstiä tuli ja rivakalla liikkeellä poistuttiin kaupasta.. Saattoi olla että ihmiset vähän katto.. Ja unohin maksaa siinä rytäkässä kinkkupaketin joka oli jääny kärrin pohjalle, ja arvatkaa meninkö enää takas :LOL: Noh, sitten taas kun mennään lähikauppaan niin kaikki sujuu yleensä tosi hyvin, ilman kiukkuja. Sanokaa nyt joku että en oo ainut kellä ihan hermo pirtsaleina joskus julkisilla paikoilla...?? Pliis! :whistle: :D

T: Näpistelijä
 

Yhteistyössä