***ELOMASSUT 2008*** joulukuussa

Huomenta!

uuffff... siivota pitäs ja viedä lahjat.. illalla tulee onnex kaverit kylään, voi sit ottaa lasillisen punkkua ja asettua joulun viettoon!!

Pikku neiti kävi eilen yöunille 22.30 !!!! heräs jossain vaiheessa vähän ähisemään (tais olla siinä vaiheessa ku mie räväytin sipsipussin auki :D ) mut ei jääny hereille! Ihanaa jos nuo alkas tasottuu nyt nuo nukkumaan käymiset.. mut en vielä tuuleta, katotaan monelta tänään käydään..

Lihasoseet, jos teette niitä, ni mistä lihasta, siis mitä ottaisin kaupasta?? ja teettekö liha mössön erikseen vai kasvisten kanssa sekasin?? pieni innostus tuli, että jos kuitenkin tekis ite noita soseita (en oo kyllä lihaa vielä antamassa!!), ku tuo mieskin jää työttömäx vuoden vaihteessa, ni tulis säästöä ja helpommin vois keskittyy tekemiseen ku joku vahtii lapsia :D

Nyt on mentävä, joku komentaa siihen malliin :D

HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE!!!!!!!!!

Äiti lpr ja Tiitu 4kk+päiviä ja esikoinen 4.5v.
 
Meillä myös siivotaan tänään, koristellaan joulukuusta ja viedään lahjoja...

Itekki oon muistellut viime vuotista kuvotus oloa ja nyt tuolla ähisee se pahanolon aiheuttaja :heart:

Ihanaa joulua kaikille! :wave:

Mairo ja tyttö 4kk 1vko ja jotain
 
Mulla oli viime vuonna tässä vaihessa kauhea paniikki, sillä juuri ennen joulua tein testin ja raskaus ei ollut meillä ollenkaan suunniteltu, tosin ei täysin vahinkokaan, joten joulu meni aikalailla miettiessä ja yrittäessä salata asia muilta ja hyvin se onnistui.

Eilen käytiin 4kk neuvolassa ja mitat ovat 6355g ja 62cm.
Eilen maisteltiin ekan kerran pottua ja ilmeet olivat kyllä näkemisen arvoisia, irvistyksiä ja epäluuloisia ilmeitä, mutta kyllä se kurkusta alas pääosin meni.

Meillä jätkä on tähän asti nukkunut yöt todella hyvin, herää vain kerran syömään, mutta viime yönä kävi nukkumaan 23 jälkeen ja heräsi 2 kertaa syömään ja lopulta 8 noustiin kokonaan ylös. Nyt simahti tuohon keinuun.

Alexista on tullut varsin kärsimätön tyyppi, hermo menee kun lelut eivät toimi kuten haluaisi ja muutenkin koko ajan pitäisi jonkun pitää seuraa. Jos yritän tehdä jotain muuta, niin kauhea kitinä alkaa ja kun tulen jätkän luo niin väläyttää kunnon hymyn. Huomionhakuinen kaveri :D

Alex myös nostaa itsensä istumaan ja mutta kääntymistä ei viitsi edes harjoitella, kääntyisi jos vain viitsisi, sillä avustuksella kääntyy hyvin, mutta itse ei viitsi sen eteen tehdä mitään.

shihtzu + Alex 4kk jouluaattona
 
Hyvää päivää! Vihdoinkin se lumi sitten saapui ja saatiin valkoinen joulu =)

Vuoden takaisin tapahtumia on mietitty täälläkin. Me plussattiin joulukuun alussa ja perheelle kerrottiin jouluaattona, muita lahjoja ei sitten viime jouluna tarvittukaan :heart:

Rytmistä meillä on jo jonkun näköinen rytmi saavutettu, mutta välillä siinäkin on kyllä suuriakin poikkeuksia. Mutta pääsääntöisesti mennään niin että aamulla herätään 6-7, ensimmäiset nokoset otetaan 8-9 n. 30min. Klo:10.30 syödään kasvissosetta ja maitoa ja sitten ulos päikkäreille. Poju nukkuu siinä välissä noin 2h. Klo:13.30 syödään hedelmäsosetta ja maitoa ja sitten taas seurustellaan ja höpötellään yms. Toisille päikkäreille käydään n. klo 16, jolloin nukkuu n. 1h. Klo:17 maistellaan kasvissosetta. SItten ilta seurustellaan yms. ja yöunille käydään klo:20.

Joku kyseli kiinteiden vaikutuksesta yöuniin. Meillä kiinteiden aloitus on vähentänyt yösyömiset 1-2 kertaan yössä kun ennen syötiiin jopa neljä kertaa, että erittäin positiivinen vaikutus on ollut. Iltavelli ei auttanut yöuniin, mutta sitten kun soseet tuli kehiin, niin ne auttoivat.

Minäkin teen kasvissoseet itse, mutta hedelmäsoseet ostan kyllä valmiina. Minä soseutan perunat ja muut kasvikset ihan sauvasekoittimella, eikä ole tullut liisteriä. Käytän aina hyvin jauhoista perunalajiketta (Rosamunda yms.) Pakkasessa on jo peruna-porkkana, peruna-kukkakaali ja peruna-parsakaali soseita reilusti valmiina.

Onko joku huomannut ettei jokin ruoka-aine sovi vauvalle? Meillä maissi aiheuttaa aivan hirvittävät vatsanväänteet, mitään ihottumaa yms. ei ole tullut mutta vatsanväänteet ovat kamalia, joten sitä ei meillä ainakaan vähään aikaan syödä.

Ihanaa joulun aikaa kaikille :heart:

Ruusulainen ja poju 4,5kk
 
Heipat

Ihanaa tosiaan kun saatiin sittenkin lunta jouluksi =) heti on jotenkin enemmän jouluinen olo.

Me syötiin kotona jouluateria jo tänään kun huomenna mennään sukulaisiin. Poikakin sai maistella perunaa ekan kerran, eikä edes kauheasti irvistellyt =) ja kai sitä pikkuisen taisi alaskin mennä.

Vuosi sitten jouluaattona oli tasan rv 7, ja kyllä oli jännät ajat silloin.. Ja jo kauan ennen joulua hössötin niiden ruokien kanssa että ei sitten tarvitse sinne jouluruuhkaan lähteä ostoksille, niin sitten olin jouluna niiiin huonovointinen etten voinut edes kuvitella että mitään söisin. Mies sitten yksin varovasti (ettei ne hajut tule mun nenään) lämmitteli itelleen ruokaa keittiössä ja minä makasin huonon oloni kanssa sohvalla.
Niitä vauvojen purkkihedelmäsoseita söin aina välillä muutaman lusikallisen, ja silloin kyllä mietin että jos kaikki menee hyvin niin ensi jouluna meillä syö niitä joku muu.. ja onneksi kaikki meni sitten hyvin, pikkutonttu tuolla vetelee päikkäreitä nyt.

Iloista joulun aikaa kaikille :xmas:

miranth ja poitsu kohta 4kk
 
Millonkohan sitä oppis tekemään jouluvalmistelut ajoissa, ei kai koskaan :headwall:
Tänään vielä olen pyörinyt lahjoja ostelemassa ja huomenna haen vielä joulukukat huh. Kantapään kautta =) Kummasti aina näyttää muitakin matti myöhäsiä olevan liikenteessä kaupoissa, kun saa/joutuu jonottaa.

Mäkin olen miettinyt viime joulua. Meillä, kun kävi niin että sanoin miehelleni että voi kumpa olisin raskaana niin se olisi paras joululahja, noh empä tiennyt silloin, sain vasta 7.1 tietää olevani raskaana :kieh:

Poni06 missä päin sulla on hevostila?ite omistan ison ponin, siksi kyselen =)

Meillä neiti ei osoita kääntymisen merkkejä, makoilee vaan ja odottaa palvelua :ashamed:
Mahallaan ei viihdy tulee huuto n 2min päästä. Olen paljon pitänyt lattialla, etten istuta sitterissä.
Meillä ei ole mitään unirytmiä muuten kuin yöunet. Nukkumaan mennään 21 aikoihin ja herätään n4 syömään ja joskus 8 ja sit noustaan 10.
Onko muita vauvoja, mitkä ei tuttia syö?meillä yökkää vaikka on yritetty ja välillä huuto vaan kiihtyy.
Anoppikin yrittää väkisin pitää, mutta eihän se sitä ota :( Anoppi on jotenkin "kovakourainen" vauvaa kohtaan viimeksikin nosti sitä käsistä lattialta syliin ja neidillä on jo painoa 8kg!
Helpottaisi tuo tutin syöminen, kun on itkuinen ja sitten jos ollaan kaupassa niin se on meidän neiti kun huutaa kurkku suorana! kateellisena katson kun muiden vauvat syö tuttia ja katselee leluansa, tämä haluisi äksönii koko ajan :) Tulipas romaani!

Hyvää Joulua kaikille ja ennenkaikkea rauhallista ja pikkunyyteille kanssa, se onkin ensimmäinen joulu.

Neiti 4kk
 
Olen anoppilassa Joulun vietossa, kaukana kotoa. Koko perhe nukumme samassa ahtaassa huoneessa, huh. Pari yötä jo oltu. vauva heräs viime yönä parin tunnin välein, taapero voihki ajoittain tutin perään, oli itellä aika väsy olo, mutta onneks ei suorastaan joutun ut valvomaan. Mukavaahan täällä muuten olla, lapsilla serkkuja setiä ja tätejä ympäriinsä, sillä mun miehen koti on suurperhe. Mielenkiintoista olla osallisena tällaisen suvun Joulun vietossa :)

RAUHALLISTA JOULUA KAIKILLE!
 
Vielä maininta, että täällä tulee ikävä kestovaippoja, kun en täällä niitä ala pesemään ja kotona kestoilen kahdella lapsella. Kuluu kertiksiä huima määrä ja jätettä tuleee, että päätä huimaa. Vauvan peppukin punoittaa, kun ei kestoissa koskaan ole punottanut. Eli kestovaipat kunniaaan! Jo viikon kertiset meillä maksaa jo yli 15 e kahdella lapsella...
 
Kiroilisin jos kehtaisin näin jouluaattona. Tein kaksi haamuviivaa. Luulen ettei kuitenkaan mitään oikeita. Tulis vaan kamala show taas. Isä jo sanoi että nyt on pakko tehä abortti kun on tää elämä tämmöstä. En kuitenkaan tekis. Ihan p***a joulu!
Hyvää joulua teille muille!
 
Heips!

Taitaa olla kaikki joulun vietossa, kun hiljasta ollu täällä. :xmas:

ecculle jaksuja ja toivottavasti ei joulu ihan mönkää menny. :( :hug:
Ja onnittelut haamuista, vaikka ei vissiin ihan hyvään saumaan tullutkaan. On ne kuitenki aina niin ihania uutisia. :heart:

Meillä meni aatto mukavasti. Mun veli oli pukkina ja ei menny esikolle läpi. Repes kesken lahjojen jaon ja sano mulle: "toi pukki on Roope!" :D
Oli siinä pokassa pitelemistä koko porukalla ja koita siinä sitten vakavana väittää ettei ole. B)

Aliisa sai kymmenkunta pakettia. Pari helistintä ja loput oli vaatteita, ihania mekkoja enimmäkseen. :heart:

Nyt on jo kummatki muksut sängyssä ja mies meni käymää naapurirapussa kaverillaan, ni on hetki aikaa istua koneella. Sitä kuuluisaa omaa aikaa! ;)

Meillä ollaan nyt viitenä iltana syöty 1dl banaani puuroa ja siihen päälle 2dl velliä ja kuitenki heräillään yöllä syömään. Tai no kerran, kahen aikaan ja sit joskus kuuden seittemän aikaa, jollon joko jatkaa unia tai sit herää. Mut että ei muuttunu noi yöt mitenkää vaikka noin tuhdin iltapalan vetäsee.

Tyttökaverit pyyteli mua tänää mukaa rimpsalle. Eka meinasin, että oisin voinu vaikka mennäkki, en oo ikinää näin jouluna ollu missää kapakassa. Mut sit tulin toisiin aatoksiin, ku aika vetämätön olo.

Ootteko meinannu miten viettää vuoden vaihdetta?
Me ollaan menossa kaveri perheelle lapsien kanssa. Tehää kimpassa ruokaa, pelaillaan pelejä ja ampuillaan raketteja tietty. :)

Nyt mä taidan mennä koluamaa kaapista suklaata ja mennä sohvalle köllimää.

HooÄs ja Aliisa 4kk1vko
 
Sone
Eccu, vähän samat fiilikset täällä.. Ei ehkä paras sauma nyt vauvalle, mut on pien mahis et vois olla tuukka moottorissa.. Sanoin miehelle et hakee samalla testin apteekista kun käy jotain Rela tippoja tai vastaavia Aavalle..

Tuun sit kertoo tulokset! Ei oo nimittäin jouluruuat maistunu tänä jouluna, etoo vaan ja jääkaapin haju oksettaa. No voihan se olla että flunssan jälkitautiakin tuo etominen, TOIVOTTAVASTI!

Aavalla on puhennut tuo atopia aika ikäväks, taipeet on pahana. Kiinteet alotettiin ja tais pahentaa, vaikkei se ees niitä syö, just just saapi lusikallisen ehkä alas. Pelkkää porkkanaa nyt yritetään et lusikallinen per päivä. Yöt on aika kamalia edelleen. Siks tuntus aika rankalta nyt tehdä kolmas kun yöt joutuu valvoo.

Sone ja Aava 4kk

muoks* profiilissa Aavan kuva parin viikon takaa..
 
täällä taas ollaan, oltiin joulun vietossa ja nyt vasta viitsin avata koneen

Meillä ihanalla esikolla 8vuotis synttärit tänään :heart: . Kahdeksan vuotta sitten näihin aikoihin olin tainnu just saada epiduraalin ja sain todella pahat supistuskivut pois :) . Me lähetään tänään syömään johonkin ravintolaan esikon synttäreitten kunniaksi

ollaan oltu ilmeisesti koko perhe tosi kilttejä, kun saatiin tosi paljon lahjoja kaikki. Varsinkin pojat sai ihan mielettömän paljon. Mentiin aatoaattona mun vanhempien kanssa hauholle mökille ja oltiin siellä aattoiltaan asti. Ja eilen mentiin mun miehen vanhemmille. Molemmista paikoista pojat sai paljon lahjoja. Huomenna mun vanhemmat ja sisko tulee esikon synttärikahville ja täytys tehdä kakku, esikko päätti koristeluaineet, voi tulla tosi erikoinen kakku :)

Meillä aleksi edelleen kipeenä. 22. päivä käytiin päivystyksessä ja korvatulehdus siellä oli. Saatiin antibioottikuuri taas :( . Samana iltana alko hengitys vinkuun ja oli muutenkin vaikeen kuulonen. Aatonaattona olikin sitten menny tää tauti keuhkoihin, koska vinku, rohisi, yski ja kaikkee muutakin :( . No, aattona kuulosti jo paremmalta. Huomenna viimeinen lääke päivä ja ei kyllä kauheen hyvältä näytä. Musta tuntuu että ollaan sunnuntaina taas päivystyksessä :kieh:

En kerinny kauheesti teidän juttuja lukemaan ja mun teksti tais olla nyt vähän pelkästään tällästä omaa napaa, sori

salah ja aleksi 4kk ja 10vrk
 
Ecculle voima :hug:

ja sonelle :D

lisää joskus ku kerkee, joulu meni hienosti!!

*muoks*

Nyt kerkee :D

Mein neiti oppi hihkumaan/kiljahtelemaan jouluna , isoveli hihku lahjojensa kanssa ja pikku- neiti oli niin täpinöissään, ettei meinannu sitterissä kestää, ja kiljahteli minkä kerkes!! että jouluiloa löyty!!!

kohta pitäs lähtee ulkoilemaan, ei olla tänään vielä ulos keretty, oltiin miun vanhemmilla viime yö ja nyt vasta tehään ruokaa, JAUHELIHA KIUSAUSTA, ei enää kinkkua kiitos!!!

Uusi-vuosi meillä menee juhliessa!!!! kaverit menee naimisiin ja ei siellä kellään oo lapsia mukana, ihan on sellaset biletys häät!!! miuta ei kyllä haittaa, ja miun vanhemmat on ihan mielellään hoitanu muullonki noita uusia vuosia ym. ku heillä ei oo koskaan mitään tekemistä/suunnitelmia ni saavat sit juhlan aihetta ku lapsille voi järjestää kaikkee kivaa!!

Neitillä oli tänä aamuna silmä luomet turvoksissa..ei ollu punotusta eikä naarmuja.. mietittiin et annoin perunaa (uutena makuna) aattona, sit koira on siellä ja hyasintti.. laitoin hyasintin parvekkeelle, ni sen jälkeen alko turvotus laksemaan. et en tiiä oliko se siitä, ite oon reagoinu siihen pienenä.. toivottavasti ei olis koira allergia..

nyt taas suklaata (salaa) maistelemaan ja kohta ulos!!!!

Äiti lpr ja Tipi 4kk+1vk
 
Iltoja!

Poitsu pedissä ja mies töissä, joten nyt on taas aikaa kirjoitella!
Joulu sitten oli ja meni aivan liian nopeasti. Mä olen henkeen ja vereen jouluihminen, joten olisin aivan hyvin voinut viettää joulua vielä muutaman päivän :D Ja jouluruokakin maistuu vielä vallan hyvin.
No ensi vuonna taas sitten. Meni tämäkin vuosi niin nopeasti, että eiköhän se ensi joulukin taas jo kohta ole :D
Suklaata tuli syötyä enemmän kun laki sallii, mutta eipä se niin väliksi, paino on muutenkin tippunut imetyksen myötä vähän liikaa, joten en ota stressiä suklaasta (Ihania tekosyitä syödä hyvällä omallatunnolla kauheasti makeeta :LOL: )

Imetyksestä tulikin mieleeni, että kuinka pitkään immeiset aikoo imettää, mikäli siitä itse voi päättää, ettei maito lopu kesken tms.?
Itse olen miettinyt että jos mahdollista imettäisin tonne n. 6-7kk ikään asti. Minä en halua imettää enää sitten kun lapsi jo kävelee ja tulee itse rinnalle hakemaan maitoa, miusta vaan ei ole siihen.

Ja sitten toinen ruokailuun liittyvä kysymys, eli kun harjoittelette kiinteitä syömään, niin kuinka useasti otatte mukaan uusia makuja? Itse olen ottanut yhden maun per viikko, koska olen kuullut että näin olisi ohjeistettu joka paikassa. Mutta nyt neuvolatätimme oli sitä mieltä, että jos vauva ihan kunnolla maistelee uutta makua, niin jo 3-5 päivässä huomaa, josko kyseinen ruoka-aine sopii tai ei ja vauva tottuu kyseiseen ruokaan niin sitten voi jo ottaa uutta makua kehiin...


Kaipa sitä vois taas mennä koluamaan kaappeja ja miettimään mitä tällä kertaa söisi... :D
 
Sone
Ruusulainen: Aion imettää siihen asti kunnes lähden töihin, eli ens kesään, siis jos vaan maitoo tulee :) Jos alotan vaan iltatöillä niin voi olla että imetystäkin voi vielä jatkaa, ehkä.
 
joo, aleksilla tänään antibiootin vika päivä ja tänään jo ollu huonommassa kunnossa :kieh: ,haro aamulla korvaansa ja on ollu TODELLA yskänen ja räkänen yöstä asti. Aamuyöllä alotti jo pirunmoisen yskimisen. Viime yönä muutenkin heräs tunninvälein ja aamuyöstä puolentunnin välein. Pikkasen alkaa jo muakin väsyttään. Eikä loppua näy tälle taudille :kieh: . Inhottaa vaan kun ei voi millään tavalla auttaa toista. Nytkin ollaan joka ikinen ilta koko kuurin ajan laitettu vicks voidetta rintaan, nasolin tippoja ja särkylääkettä kun apteekissa niin neuvoivat. Pitää se hetken nenän auki, mutta ei läheskään koko yötä. Ja itseasiassa nyt tänään sitä nasolinia ei saa enää edes laittaa...

Esikko lähtee mummin ja vaarin kanssa huomenna vaunulle ja en tiä kuinka kauan siellä ovat. Ajattelin huomenna lähtee alennusmyynneille ideaparkiin. Olis pari juttua mitä pitäis ostaa kun pukki ei tuonutkaan :) . Maanantaina olis neuvola ja sitten jos mummi ja vaari meidät sinne huolii ni mentäs aleksin kanssa perästä yhdex yöks.

Nyt tais tulla esikon synttärijuhlijat (mun äiti ja isä)

salah ja aleksi 4kk ja 11vrk
 
Ihanan rauhallista, kun tytöt päikyillä ja ei mihinkään tarvi lähtee. Aika tavalla ollaan kyläilty koko joulunpyhät tai meillä ollut vieraita. Pukki toi paljon lahjoja molemmille tytöille. Syöty ollaan myös ihan liikaa. Eli perinteinen joulu.

Imetyksestä Mä varmaan imetän taas melko pitkään. Esikkoa imetin 1v5kk. Odotin jo vauvaa silloin niin siksi lopetin ,kun paino tuppasi laskemaan liikaa. Tuolloin lopussa imetin enää vain illalla ,kun nukkumaan mentiin.

Meillä on uudenvuoden aattona kolmas hääpäivä ,mutta ihan kotosalla ollaan tyttöjen kanssa. Mulla on aamutallin teko uudenvuoden päivänä ,kun meidän kaikki työntekijät ovat uudenvuoden pirskeissä niin heistä ei ole töihin :) . Varmaan miehen kanssa skumppapullo avataan ,kunhan saadan tytöt unille niin siinä meidän juhlat. Perinteisesti ollaan valokuvia häistä ja häämatkalta kateltu. Uudenvuoden päivänä mennään sitten johonkin syömään ilman lapsia.

Nyt herättään esikkoa päikyiltä..
-Poni ja vauva reilu 4kk
 
Pitkästä aikaa tänne kirjoitan,jos joku mut vielä muistaa.täydellisessä nettipimennossa ollaan oltu tietokoneen hajottua. ristiäiset tuli ja meni ja neiti sai nimeksi veera emilia.
nyt on neiti kohta 4,5kuukautta ja sellainen sydäntenvalloittelija!soseita ollaan nyt parisen viikkoa maisteltu ja pikkuhiljaa alkaa uppoamaan.
mahaongelmia on ollut meillä todella paljon.tyttöä ummetus vaivaa. kakkaa ei saa tulemaan muuta kuin microlaxin avulla.nyt seuraavassa lääkärineuvolassa aletaan asiaa tutkia tarkemmin. pikaisesti nyt kirjoitan kun ollaan anopilla kyläilemässä,mutta alkuviikosta saadaan kone kuntoon, niin varmasti taas kirjoittelen useammin!
oikein ihanaa joulunaikaa jokaiselle! :)
 
Moikka PITKÄSTÄ aikaan! :wave:
En ole oikein jaksanut käydä näillä sivuilla,mutta nyt tuli ongelma eteen tai haen neuvoja teiltä näihin ruokailujuttuihin. :attn:
Kun me olemme nyt syöneet kiinteitä pari kolme viikkoa ja vaihdeltu peruna-porkkana/kukkakaali/parsakaali-soseiden välillä miten milloinkin. Ja tuntuu ettei oikein maistu mikään näistä, niin voiko antaa pelkkää marja/hedelmäsoseita lapselle eli siis "herkkua" :/ ?
Meidän poika,Aleksi (4,5kk) on sellanen herkkusuu ettei tosiaan tahdo vihannekset maistua. Toki olen tehnyt nyt niin että olen antanut puolet vihannessosetta ja puolet marja/hedelmäsosetta aina per syöttökerta(eli aamupäivällä ja iltapäivällä),kun meillä meni kanssa maha ihan kovalle ettei kakkaa alkanut tulemaan(5 pv kakkaamatta). Sitten aloitin luumun annon vihannesten tilalla ja vaihdoin mustikkaan ja neuvolasta suosittelivat Levolacin lisäksi Cuplatonia ja Relaa olin antanut jo muutenkin(aika paljon lääkettä pikkuiselle:) :( ).
Veljenvaimo ehdotti sitten et antaa tällä tapaa et puolet ja puolet, kun mä annoin ensin aamulla marja/hedelmäsosetta ja iltapäivällä vihannessosetta.

Me emme ole iltoisin antaneet vielä mitään,mutta nyt kun olen lukenut teidän juttuja ja huomannut että moni antaa puuroa/velliä niin olen miettinyt et aloittaisin tuon banaanipuuron antamista. Peruna-porkkanavelli ei oikein käy tai siitä tuli muistaakseni mahaväänteitä. TOki siitä on jo se pari viikkoa aikaa kun annoin. Tai vaihtaisi vihannessoseet puuroon..hmm..vaikeaa tämä ruokailuhomma kun ei oikein tiedä miten PITÄISI tehdä.

Saakohan tästä mitään selvää,toivottavasti kun siis ongelma on se että vihannesta uppoo vain pari tl korkeintaan 1 rkl kerrallaan ja tätä "herkkua" menisi koko purkki kerrallaan. Niin ja sekin että voiko tosiaan tässä vaiheessa mennä niin paljon kerrallaan että oikein koko purkki yhdellä kertaa?

Paljon on meikäläisellä mietittävää kun ei tiedä miten tekisi. Toivottavast autatte tai kerrotte miten te teette.
Meillä oli 4kk neuvolassa mitat 7,3kg ja 63cm. Pipo oli jotain 44cm(muistaakseni) Imetän edelleen,osittaisimetystä et korvikettakin menee. Aamulla syö molemmat tissit tyhjiin noin 9h yöunien jälkeen,ja sen jälkeen jatkaa unia vielä korkeintaan 2h. Et tosi hyvin...heräilee toki yöllä mutta ei syönnille tai ei kokonaan et annan tutin suuhun ja jatkaa tyytyväisenä unia.

No niin..tässähän sitä olikin...odotan innolla vastauksianne...
Lähdenkin nyt nukkumaan...

T.Hansu ja Aleksi(nukkumassa) 4,5kk
 
Onhan se hyvä että ees jotain menee masuun noista kasviksista. Mie ite en korvais marjoilla noita kasvis ruokia. Ja onhan tein poitsu kasvanu hyvin pelkällä maidolla, että ei vielä varmasti ole hätää noitten annoskokojen kanssa..

Mein neiti 4,5kk, on kanssa nyt 3vk maistellu ja maissi oli eka, sit bataatti ja nyt kax kertaa oon antanu perunaa.. iltasin menee maissivelli. Mie en piä mitään kiirettä, koska meneehän tohon maisteluun ja totutteluun oma aikansa vauvallakin. nyt menee sosetta n. 1/3 prk päivässä(en tiiä tarkkaa määrää, ku oon pakastanu jääpalakuutioksi nuo ruuat, annan 2kuutioo kerralla) ja sit se velli. aattelin et ton perunan jälkeen maistattasin pari hedelmää/marjaa ja antasin sit välipalana niitä.. en oo vielä "antanu" syyä niin paljoo ku jaksaa, koska vasta 3vk ollaan maisteltu ja nyt se syöminen on alkanut vasta sujua kunnolla, eli muistuttaa oikeeta syömistä. Paitsi velliä annan sen koko 2dl ku se menee niin nopsaan se pullo tyhjäx, mut senkin alotin pikkuhiljaa annosta nostamalla.

Puuroja en oo vielä miettiny, koska näinkin menee ihan hyvin ja yöt on melkeen aina pelkkää nukkumista (viime yönä heräs 4 aikaan syömään)..

mutta tuo on vaan miun näkemys asiasta ja jokanen tekee tietenkin niin kuin lapsen parhaaksi näkee!! ja jos neitin paino on edelleen laskussa ku seuraavan kerran mennään neuvolaan, ni ehkä mieki rupeen sit antamaa reilummin sapuskaa :D

Tänään pitäs lähtee taas kauppaan.. ostaa hiusväri ja sit pitäs värjätä hiukset.. eilinen kauppareissu meni pilalle, ku 4.5v. poitsu alko ämpyilee, ni kannoin sen sit kaupasta ulos ja poistin karkkipäivän ja telkkarin kattomisen.. ei näytä toimivan koska sama ämpyily ja määräily jatkuu tänäänkin.. saa nähä miten onnistuu kauppa reissu..

sellasta kivaa, mutta nyt taas muihin hommiin, eli oottaa millon neiti herää ja syö ni mie pääsen suihkuun!!

Hikiongelma olikin vielä mitä kysyn?? eli onko muilla samaa, että hiki haisee tosi voimakkaasti.. :ashamed: .. mitä dödöö käytätte mikä auttaa?? miuta alkaa ärsyttää ku aina on hirvee hävetys olo ihmisten ilmoilla et mitä jos haisen..

nyt häviän..

äiti lpr ja tipi 4.5kk
 
Noista kiinteiståä, niin itse en ole vielä aikaan ajatellut ottaa noita makeita maisteluun, kunhan ensin tottuu noihin mauttomimpiin vihanneksiin ja niinhän sitä suositellaankin. Jostain myös luin, että toisille ne maistuu heti ja toisilla voi viedä viikkojakin ennen kuin alkaa maistumaan elikkä kärsivällisyyttä.

Kaverini syötti pitkään noita vihanneksia ja aloitti sitten hedelmäsoseet kuulemma ruusunmarjalla, joka ei ole niin makea.

Meillä on syöty ensin pelkkää pottua pari päivää ja nyt sitten olen antanut porkkana-perunaa, joka on pojan mielestä todella hyvää ja se menee hyvin alas. Siltikään en ole isoja määriä antanut ja ihan maistelulinjalla vielä mennään, hissukseen lisätään määriä. Poika kun kasvaa rintamaidollakin ihan hyvin, niin siksikään ei ole noiden kiinteiden kanssa mikään hoppu.

Mä sain ihanan joululahjan äidiltäni, nimittäin pääsen kampaajalle laitattamaan uuden värin ja leikkauksen. Oli ihan aikakin jo varattuna elikkä 16.1. saan pitkästä aikaa uuden pään. On ollut sen verran tiukkaa rahallisesti, että mulla on jäänyt noi kampaajareissut väliin ja hiukset ovat saaneet kasvaa villisti. Sattui vielä sopivasti että tuon kampaajareissun jälkeen seuraavana päivänä on kaverin synttärijuhlat, joten meidän poitsu menee ekaa kertaa yökylään kummin luokse.

shihtzu + Alex 4kk
 
neitiperho
Meillä menee edelleen peruna-porkkanaa purkillinen päivässä (jaettu kahteen osaan, aamulla ja päivällä) ja illalla purkillinen hedelmä-sosetta. Illalla vielä saa pullosta velliä n.2dl. Ruokailun jälkeen aina imetän ja vielä tarvittaessa lisäksi. Jossakin vaiheessa aletaan maistelemaan sitten puuroja, mutta sitten vasta kun tarve tulee. Alkuun syötiin tosiaan hyvin peruna-porkkanaa ja peruna-kukkakaalia. Nyt alkanut sylkemään kukkakaalin ulos. Maissikaan ei myös kelpaa. Kasvissose myös kelpaa hyvin.

Joulu tosiaan meni, lahjoja tuli, pukki kävi. Odotan vaan, että meidän koiran pennut lähtee uusiin koteihin niin saadaan tämäkin talo vihdoin vähän rauhoittumaan.
 
Ecculle paljon voimia tilanteeseen, ja onnittelut jos haamut vahvistuu!

Joulut meni meilläkin hyvin. Aatto oltiin ihan keskenämme kotona, syötiin ja jaettiin lahjoja ja sitten leikittiin loppuilta lasten leluilla:)

Anoppilassa käytiin joulupäivänä ja tapanina minun siskon luona, jossa laulettiin Sing Staria.

Meidänkin perheessä on ollut flunssaa. Ensin sairastui poika, sitten mies ja nyt minä ja Hilda. Hildalla on kaksi hammasta jo alhaalla ja tuossa ennen joulua oppi myös kääntymään molempiin suuntiin! Nyt kun laittaa selälleen lattialle niin kierähtää heti masulleen ja alkaa ryömimisharjoitukset. Eteenpäin ei ole vielä mennyt sentään. Hirmuisen liikkuvainen neiti tuo on!

Kiinteistä, maissi on meillä herkkua, mutta kun annoin sitä niin peppuun tuli punaisia läiskiä. Luulin aluksi että on ollut märkä vaippa liian kauan, mutta kun sama toistui niin ajattelin että on pakko olla se maissi. Meillä nyt sitten on ollut viikon verran kiinteät kokonaan tauolla ja iho on taas kaunis... mitenköhän tästä eteenpäin? Puuroa alan antaa ensi viikolla kun 5kk tulee täyteen, porkkanaa en ole uskaltanut antaa ollenkaan vielä. Esikoinen on allerginen sille ja jotenkin pelkään antaa sitä vaikka tietysti tuskin molemmat lapset allergisia olisivat samalle aineelle... No, perunaa sitten vaan ja ehkä kukkakaalia:)

Yöllä meillä heräillään tätä nykyä 3-4 kertaa syömään eli vähentynyt on yösyömiset tosi paljon. Tyttö nukkuu myös aamuisin tosi pitkään, taitaa olla aamu-uninen tapaus:) Esikoinen on aina herännyt aikaisin.

Aukku, minä ymmärrän sun kestojen kaipuun täysin:) Meillä on ollut reissuilla omat kestot mukana, mutta toisaalta meidän pisin aika reissussa on ollut 4 päivää ja sekin vain yhden lapsen kanssa. Mä en voi laittaa kertistä lapselle, tai pakon edessä, mutta se tuntuisi kamalalle! Meillä muuten tytön iho on sellainen, että voi parhaiten luonnonkuituisessa vaipassa, eli ei kestä edes kuivaliinaa, saati sitten kertistä! Pepun iho kuivaa tosi helposti, jos on ollut kuivaliinapintainen vaippa niin on ihan ryppykuiva iho, melkein hilseilee! Sitten kun on ollut harso, niin iho on paljon parempi. Pojalla taas vaippa hiostuu helposti, ja kun on allergikko ja atoopikko niin ei kestä sitä omaa hikeään ja se aiheuttaa helposti ihottumaa. Hänellä onkin täällä kotioloissa pelkkä sisävaippa joka sitten heti vaihdetaan kun kastuu, ja hän käykin jo potallakin aika hyvin.

Meilläkin sai lapset paljon lahjoja. Poika sai lisää Mega Blokseja(meidän suosikkeja), ison nallen, autoja, parkkitalon, Hakka-lelun ja palapelejä. Ja sen kauhean Fisher Prisen piparipurkin, äääk! Mä en kestä puhuvia leluja!!! Onneksi sitä ei tartte pitää päällä!!! Meillä on myöskin Fisher Prisen Learning Puppy, se vasta kauhea onkin!!! :)

Tyttö sai vaatteita, riepulelun, puruleluja, keikkunuken, nallen, lelukaaren sitteriin ja ihanat tossut.

Ise sain myös monta lahjaa, yöpaidan, dvd:n, kirjan, kalenterin, ison kattilan(toivoin sitä), kahvikuppeja, lapaset, pipon, aasialaisen jalkahoidon:) Tuolle viimeiselle pitäisi vaan saada aikaa järjestymään:)

On ollu ihanaa kun ollaan saatu olla rauhassa kotona koko perhe:) Ei kiirettä minnekään.

vib ja Hiltuska 4kk ja risat, kohta 5kk
 

Yhteistyössä