^^ELOMASSUT 2008^^ tammikuussa

Heips!

Kiitos synttärionnitteluista. Niitä juhlittiin rauhallisesti kotona lasten kanssa. Aamupalan sain sänkyyn ja lahjan avasin jo edellisenä iltana, ku mies koko ajan pyys, että avaa jo. :)

Vuosi vaihtu rauhallisissa merkeissä. Muutaman siiderin join ja lasin kuohuvaa. Tehtiin hyvää ruokaa, saunottiin ja poreiltiin ulkoaltaassa. :p
neitiperho, siinä teijän naapurissa oltiin ja vuoden vaihtuessa ulkona ollessamme, joku ampu isoja jytkyjä meihin päin ja T & K juos heti talon kulmalle kattoo, että te ammutte siellä. :LOL: Mut ne tuliki jostain muualta. :D

Hyppykiikku oli esikolla ja tykkäs ihan kauheesti siitä. Kävelemään oppi 10kk ikäsenä, joten ainakaan hänen kinttuihin se ei mitenkää haitallisesti vaikuttanut. Eiköhän me tytsyllekkin se hankita jossain vaiheessa.

Salahille jaksuja! Toivottavasti saatte Aleksin pian kuntoon. :hug:

Meilläkin kiljutaan ja kovaa! Jokeltelu jääny vähälle sen jälkee ku keksi ton kiljumisen reilu kk sitte.

Mä mietin kanssa yks päivä tota turvakaukaloon mahtumista. Koitin muistella, että minkä ikänen esikko oli, niin tais olla joku reilu 6kk, ku piti siirtää Gracon seuraavaan malliin, ku pää tuli jo yläreunasta yli ja toppavermeet päällä joutu oikein sullomaan hänet siihen. Turvakaukalosta pitäis siirtyä sillon isompaan tuoliin, ku pää tulee yläreunasta yli. Jos pelkät jalat tulee, niin ei haittaa.

Annoin äsken ekan kerran Aliisalle banaani persikka sosetta, ja voi jummi millä onnella sitä söi! Söi puol purkkia, kun yleensä menee hedelmäsoseita max. 1/3 purkkia.

Vitsi meil on ollu ihan luksusta jo parin viikon ajan: molemmat lapset on untenmailla kaheksalta. Ja Aliisa heränny vaan kerran yössä syömään, yleensä 02-04 välillä.

Mut nyt lopetan romaanin kirjottamisen.

Onnea kaikille vuoteen 2009!! :wave:

HooÄs ja Aliisa 4kk2vko3vrk
 
Hyvää uutta vuotta kaikille!

HooÄs Kiitos jälleen uudesta pinosta:)

Meillä uusi vuosi meni rauhallisissa merkeissä. Alkuillasta oltiin koko perheen voimin katsomassa lasten ilotulitusta ja siitä sitten isäntä suuntasi kaverinsa luo iltaa viettämään. Minä sitten hain hänet kotiin, kun soitto tuli |O

Meillä olis myös tuo hyppykiikku, mutta ei ole vielä tullut laitettua sitä roikkumaan. En sitten tiedä käytetäänkö sitä lainkaan. Ei yhtään pysy perässä näissä kuukausissa, kun juurihan Linski syntyi. :eek: Ja nyt jo hyppykiikkuja vois alkaa pikkuhiljaa käyttämään.

Turvakaukaloon täällä mahdutaan vielä hyvin. Neiti pientä sorttia. Ei ole ainakaan äitiinsä tullut :LOL:

Salahille voimia. Toivotaan, että Aleksi kohta tervehtyy.

No tämmöstä tällä kertaa. On jotenkin naatti olo. Johtuu varmaan viime yöstä.

Bella-Lumia ja Linski 5kk2vkoa2vrk
 
Kyllä meidän poju vaikka iso onki niin hyvin mahtuu vielä kaukaloon. En ole edes vielä kerenny ajatella siirtymistä isompaan istuimeen. Hommattiin uus auto niin tuo on ahtaampi ku edellinen et en tiiä mimmonen istuin me saadaan suosiolla mahtuun tuonne.

Meillä edelleen sairastetaan ja vauvaki on tukkonen ja yskii.

Tänään eka kertaa maisteltiin peruna/porkkanaasosetta. Ajattelin alottaa vaikka rintamaidolla pärjäiski vielä. Joskos se vähän hillitteis tuota oksentamista.

Meillä nukutaan tosi hienosti yöt. Viimeyönä kerran heräs syömään. :heart:

Möyryli-emo+ poju 4kk
 
Ja kiitos uudesta pinosta.

Me vietettiin rauhallinen koti-ilta miehen ja lasten kanssa :heart: Hilda nukkui viime yönä ekaa kertaa omassa sängyssään, joka on mun sängyssä kiinni. Laitoin sinne, kun tuntui että nukkuu meidän välissä levottomasti vähän väliä heräillen. Hyvin hän siellä nukkui, kolme kertaa heräsi syömään. Mulla vaan oli kauhea ikävä pikkuista kun ei ollut kainalossa...

Ruusunmarja on meidän neidin suurinta herkkua, sitä meni tänäänkin purkki kokonaan! Tänään aloitan tytölle antaa iltapuuroa, katsotaan jos maistuisi ja yöunet vaikka vähän paranisi(vaikka tuo 3 syöttöä on jo tosi hyvin).
 
Hyvää Uutta Vuotta!!

Ja huomenta!

Meillä I päätti aloittaa uuden vuoden aikasilla aamuilla. Eilen aamulla heräs 4.50, no mä ajattelin, että syö vaan ja nukkuu sit viä pari tuntia. Mutta ei, mä syötin ja syötin ja syötin, kunnes tunnin jälkeen totesin, että ei sitten nukuta ja noustiin ylös. Tänään aamulla heräs 5.20, syötin ja kun ei nukahtanu, niin otin viekkuun hetkeks touhuaan ja torkuin hetken.
Ei mua aamuheräämiset muuten häiritte lainkaan, mutta oon illalla kasin aikaan jo aivan poikki.

uusi vuosi vietettiin I:n kanssa kaksin kotona. Esikko on isällänsä ja mies lähti kaverin tupareihin. Ei ollu mitenkään tavallisesta poikkeeva ilta. Itekin menin nukkuun jo puol 11.

Tulikos tehtyä jotain uuden vuoden lupausta?
Mä en varsinaisesti lupaile mitään, itselleen kun on vaikee lupauksia pitää, mutta aion liittyä keventäjiin, jospa se auttais tähän motivaatio pulaan. Mun paino ei imetyksellä vähentyny juuri lainkaan ja kiloja kun muutenkin oli jo vähän ylimäärästä.

Jaaha, neiti tuoksahtaa kakalle, pesulle siis :wave:

Emeelia ja I 4kk ja jotain
 
meidän pikku-ukko aloitti uuden vuoden kunnon kakalla :D flunssa pikkuisella alkoi jo aatonaattona, voi kurjuus! :snotty: sylissä pitää pientä pitää paljon, kun muuten itkettää hirmuisesti. kuumetta ei ole, mutta nöösi tukossa ja väsynyt olo. aamuisin tosin virtaa on yleensä vaikka miten, mutta iltaa kohden meno hiipuu. höyryhengiteltiin tänä aamuna yhdessä ja nenätippoja on otettu silloin tällöin. samoin sängynpäätyä nostin parilla kirjalla, joten yöllä mies oli valunut sängyn puolivälin alapuolelle :D ei se nyt N I I N korkea korotus ollut mun mielestä :D
oisko teillä kokeneemmilla hyviä vinkkejä flunssavauvan hoitoon? tämä kun on eka vauva ja eka (vanhempien) sydäntä särkevä flunssa :/

irtis ja ukkeli 4,5 kk
 
hyvää alkanutta vuotta kaikille :)

Ja iso kiitos HooÄssälle uudesta pinosta

Jee, Aleksi on parantunut =) . Mutta nyt meillä tehdään hampaita, mutta arvatkaapa kuinka onnessaan tämä mamma on kun pienen puoltoista kuukautta kestänyt flunssa on ohi, kop kop, koputan kyllä puuta..

Uutena vuotena oltiin vaunulla mun vanhempien kanssa. Siis minä, aleksi ja esikko. Mies oli töissä. Hienosti meni, rauhallisesti, en mä osaa enää sillain juhlia tota uutta vuotta.
Tultiin eilen kotiin, oli vähän sellanen olo että äiti ja isä halus hetken viettää rauhallisesti kaksin. No, kun tultiin kotiin oli mies jostain syystä pahalla päällä, olis ilmeisesti halunnu olla hänkin omissa oloissaan yhden illan. Kiva, tuli sellanen olo että otan pojat ja lähden hotelliin. Olipa kiva tulla kotiin. Ja sitten olin luvannu esikolle että saa vielä kerran tulla tällä lomalla viekkuun nukkuun. Enkä sitten tajunnu mieheltä kysyä, ilmeisesti sitten vielä siitä suuttu/loukkaantu tai jotain koska ei puhunu loppu iltana mitään :/

Tänään olis suunnitelmissa pelkkää olemista, mihinkään ei mennä. Vähän joudun pari huonetta siivoomaan,tupperit olis sunnuntaina, mies olikin aika paljon täällä siivonnu :) .

Nyt jatkaan tosiaan sitä siivousta... ainiin, me ainakin laitettiin aleksille flunssassa joka ilta nasolin tippoja (saa käyttää 5 päivää ) ja hieroin vicks vaborubia rintaan ja selkään. Autto vähän, kannattaa koittaa. Nasolinia anto ihan lääkäri luvan käyttää yksi tippa molempiin sieraimiin kerran päivässä. Sängynpäädyn nostamisesta ei ollu meillä mitään apua, mutta jos nostaa niin kannattaa tukee vauva esim. tyynyillä ettei pääse valahtaan. irtosoralle voimia ja parantumisia :hug: . Mä todella tiedän kuinka kauheeta on kattella kun pieni sairastaa ja oikein mitään ei voi tehdä. Sitten vaan lääkäriin jos tuntuu pahalta

Salah ja Aleksi 4kk ja 17 vrk
 
neitiperho
Näin se uusi vuosi tosiaan taas vaihtui. Meillä onneksi edelleen pysytty terveenä.
Vuoden vaihde meni rauhallisin merkein, siis ainakin mulla ja Iinalla. Isäntä sitten otti ja lähti jo kolmen aikaan päivällä kavereidensa kanssa liikenteeseen ja alkoi sitten yhdeksän aikaa soittelemaan kuinka haluaa mut myös samaan paikkaan. Kyllä pikkusen alkoi kiukuttamaan. Itse kun istuu tytön kanssa sisällä ja yrittää rauhoittaa kolmea koiraa sisällä paukkeelta. Isäntä sitten tuli huppelissa kotiin puoli 11 jälkeen ja oikeastaan sanaakaan ei toisillemme mainittu. Tytön sain onneksi ajoissa nukkumaan ja sitten tämäkin äiti uskalsi muutaman olusen kotona ottaa...rietas ilta siis.
Eli me ei ammuttu raketteja ollenkaan HooÄs. Ihailtiin muutama teidän ampuma raketti tytön kanssa ikkunasta. Ja tosiaan ihan järkky pommeja jollakin naapureista oli. Ihme että meidän neiti yleensä sai nukutuksi niiltä pommeilta.

No mutta nyt helpottunu olo kun noikin pyhät takana. Alkaa jo pikku hiljaa kaipaamaan normaali arkea, eipä ainakaan koko ajan tarvi jännittää että kuinkahan taas tämä pyhä menee, onko miehellä taas meno jalka vippaamassa vai mitä. Mun pieni blondi pää ei vaan jaksa aina ymmärtää noiden miesten mieltä. Meillä kun mies kokee, ettei tosiaan missään koskaan käy niin siksi on etuoikeutettu ollut esim. uuden vuoden aattona pääsemään poikien kanssa kaupungille. Eli miehen mielestä ulos pääseminen ei tarkoita esim. jääkiekkopelejä mitä käy seuraamassa noin 4krt/kk, tai glögillä poikien kanssa käymistä niin että on ennen puoltayötä kotona. Sitten jos sanon ohi mennen, etten ole vielä kertaakaan käynyt kavereiden kanssa missään niin, että olisi yleensäkään edes ilta tai että olisin jossakin ilman tyttöä tai miestä, niin puhun ihan hölmöjä, koska eihän hänkään missään käy niin miksi sitten mun pitäisi. Missä kohtaan siis meidän ajatukset menee ristiin?! Vai kohtasko ne ollenkaan? Kuulostaako tämä edes kenestäkään tutulta asialta vai ollaanko me vaan ongelma pariskunta :D

Pohtien siirtyy siivouksen pariin.

Niin ja tietysti, hyvää tätä vuotta mammat ja suloiset lapsosenne!!!
 
Sone
Voi paska, just kirjotin pitkän tekstin ja se hävis |O

No jotain lyhennän nyt...

Meillä käännyttiin nyt mahalleen ekaa kertaa ilman äitin apua vähän ennen kun vuos vaihtu ja sit samalla punkesi jalat pyllyn alle ja alko harjottelee ryömimistä! Jalat kyntää mut kädet ei viel vedä :LOL: Mut ehkei mee kauaa kun lähtee kunnolla liikenteeseen. Hassua kun nyt yhtäkkiä heräs liikkumaan, kun tähän mennes on ollu hyvinkin rauhallinen ja viihtynyt selällään katsellen ja seuraillen, vähän käsiä heilutellen :) Aava on ollut kyllä enemmän syli/liiinalapsi kun esikoinen, joka viihtyi lattialla ihan alusta saakkaa kierien ja pyörien!

Joko muiden vauvat ryömii?

Kiinteitä nyt lykätään, ihan muutama lusikallinen meni alas sitä porkkanaa, mutta ihottumat minun mielestä paheni, joten lykätään nyt tota maistelua eteenpäin. Meillä on mennyt nyt muuatmia iltoja silleen että oma maito on riittänyt :) Varmaan kun itekkin on tervehtynyt flunssasta niin heruu paremmin:)

Pitääkö muiden miehet isäkuukauden? Meillä mies jää näillänäkymin kuukaudeks kotiin ja mie palaan töihin toukokuun lopulla. :) Miust tuntuu et tekee hyvää kaikille vähän vaihtaa osia :)

Sone ja Aava 4,5kk
 
Meillä ei vieläkään käännytä, eikä pahemmin edes yritä, pystyisi kyllä jos vain viitsisi, sillä kun vähän avittaa, niin kääntyy tosi helposti. Tänään jätkä mahallaan ollessaan punki jaloilla ylös, että ryömimään yrittää kyllä lähteä.

Meillä on nukkumaanmeno nyt tullut ongelmalliseksi, sillä jätkä vain näin iltaisin naureskelee ja ei millään kävisi nukkumaan. Välillä on todella väsyneen oloinen ja seuraavassa hetkessä taas niin virkeä että. Äitiä kyllä väsyttäisi. Kerran jo jätkän sain sänkyyn ja otti siellä puolen tunnin tirsat ja heräsi sitten taas virkeänä, plääh.

Raketteja me ei itse hankittu ainuttakaan, sillä kaupungin ilotulitukset riittävät meille ja niitä seurasinkin olohuoneen ikkunasta, muutenkin kun asutaan niin lähellä keskustaa, niin raketteja paukkuu ympärillä ihan riittävästi, ettei itse tarvitse niihin rahoja tuhlata. Toisaalta aamulla otti aikalailla päähän se, että sain niitä rojuja kerätä meidän omasta pihastakin. Sellaisia pieniä naulan paksuisia muovisia pötköjä oli pihalla vaikka kuinka paljon ja noiden koirien takia oli ne nopeasti kerättävä pois.
 
Kiitos uudesta pinosta :flower:
Hyvää uutta vuotta kaikille!!

Me oltiin kotona uutta vuotta viettämässä niin kuin yleensä. Saunottiin ,syötiin nakkeja ja muutama ilotulite ammuttiin, jotta esikko sai ihastella. Saatiin ihmeeksi tytöt unille pian yhdentoista jälkeen. Kuoharipullo avattiin meidän kolmannnen hääpäivän kunniaksia ja uudelle vuodelle. Kolmeen astii pelattiin Nintendo Wiillä ja kivaa oli. Aamulla mun piti ennen kasia ruokkiin hevoset ja kyllä väsytti.

Meillä myös kovasti ryömimistä treenataan. Taaksepäin mennään pikku pätkiä ja viisarikäännöksiä tehdään. Reipasta menoa on lattialla. Lelujen kanssa jaksetaan myös pitkiä aikoja seurustella. Edelleen on kyllä päiviä ,jolloin sylissä on paras paikka.

Nyt petiin ,kun aamulla pitää jaksaa siivota. Ystäviä tulossa kyläileen ja mennään niiden kanssa rekiretkelle.
-Poni ja vauva pian 5kk
 
Kylmää huomenta

Meillä jätkä kääntyili ahkerasti ennen kun tuli vajaa pari kuukautta sitten kipeex. Siihen loppu meitin kääntyilyt. Ei ole tainnut kertaakaan kääntyä sen jälkeen. Mahallaan viihtyy pieniä hetkiä, eilen yritti kovasti päästä mahallaan eteenpäin, mutta sitten hermostu.

Te kellä on vauvakeinu, viihtyykö teidän pikkuset siinä? Meillä on nyt vasta alettu oikein kunnolla viihtymään pitkiäkin aikoja. Aluksi se oli sellasta että maksimissaan viihty 5 minuuttia, mutta nytkin on poitsu keinunu jo kohta puolituntia. Hauskan näköstä kun jätkä kattelee keinussa telkkaria ja välillä jokeltelee. Ihan kun kommentois :LOL:

Kohta ollaan lähössä kaverille aamupäiväx. Piti ensin ottaa vaunut mukaan että laitan aleksin siellä ulos päikyille, mutta enpä taida ottaa. On sen verran kylmä ulkona. Kyllä meillä eilenkin nukuttiin kolmet päikyt partsilla, mutta jotenkin tuntuu että on paljon kylmempi nyt ja joutusin ottaan niin hirveen vaatevaraston mukaan, että taidetaan nukkua päikyt kamun sängyllä.

Huomenna olis tupperwarekutsut täällä meillä. Yksi ystäväni on esittelijä, joten ajattelin alkaa pitään säännöllisesti niitä kutsuja. Tykkään itsekin kauheesti tupperin tavaroista. Ajattelin nytkin tilata sellasia muovipurkkeja noille aleksin puurojauheille. Mulla on jo yksi sellanen maitojauheelle ja on ollu tosi hyvä. Ei kyllä valskaa mistään kun oon sitä kuitenkin aina kuljettanu mukana.

Nyt tuli hikka ja hermostutaan keinussa, puuron syöttöön :)

salah ja aleksi (ei kauan kun on 5kk )
 
Huomenta!

Mä päätin eilen, että tyttö alkaa nukkumaan yöt omassa sängyssä. Pinnis on ihan meidän sängyn vieressä, joten kauas ei tarvitse lähteä, kun on syöntiaika. Tytsy on siis tähän asti nukkunut meidän vieressä. Oli se kyllä rankkaa. Tyttö huusi ja parkui n. puoli tuntia ja sitten uni voitti. Silittelin ja jutustelin hänelle rauhallisesti koko ajan, ettei toinen tuntisi oloaan niin kamalaksi. Kyllä itketti tätäkin äippää. Voi miten kauhealta se tuntui!

Mutta edessä se olisi ollut jossakin vaiheessa. Jospa kaikkien yöunet paranisi nyt. Tyttö on meinaa alkanut nukkua aika rauhattomasti ja tuntuu, että tila loppuu meidän sängystä muutenkin. Kolmen ja kuuden aikaan syötiin tisua ja nostin hänet niiden jälkeen takaisin omaan sänkyyn. Taisi henkisestä napanuorasta pieni säie katketa viime yönä. Nyt alkaa uudestaan itkettää, parempi, että lopetan raportin tähän.

Bella-Lumia ja Linski 5kk2vko4vrk
 
hengissä ollaan :D

kiitos uudesta pinosta hooäs!!!

Mein neiti kiljuu kanssa ja kovenee vaan koko ajan, pyörii ku häkkärä väkkärä, mutta ryömiä ei vielä osaa, ei mee kauaa veikkaisin, koska jalkoja on punkenu jo pitemmän aikaa mahan alle ja peppu heiluu puolelta toiselle..

yöt on alkanu menee vähän levottomimmix, mut johtunee liikkumisesta ja kiljumaan oppimisesta :D . ainakin esikoinen oli jut sellanen, et ku oppi jotain uutta ni öisin huomas sen!!

nyt pylly pyykille

ä ja tipi 4.5kk
 
Just kun meillä alettiin nukkumaan parempia öitä niin iski flunssa :/ Danielilla on kamala yskä ja on muutenkin tosi tukkoinen. Olisko meilläkin aiempiin levottomuuksiin vaikuttanut kehitys kuten kääntymään oppiminen, huutamaan/kiljuminen/hihkuminen, tarttuilee leluihin ym. Viime yö valvottiin sitten melkein kokonaan. Nenä oli niin tukossa, ettei suostunut makuulleen olemaan, torkkui sitten istualtaan mun sylissä. Nukahti kyllä illalla kiltisti klo 21, heräs 01 ja sen jälkeen noustiin ylös sitten aamulla klo 9. Yhdestä yhdeksään nukkui välillä tissisuussa, välillä sylissä välillä piti kanniskella ym. Kävin hakemassa apteekista nasolinia, jos sitä kokeilisi ensi yöksi, suolatipat ei tunnu vaikuttavan.

Isäkuukaudesta meillä mies pitää isäkuukauden ja mä palaan töihin huhtikuun lopussa. Mies on kotona isäkuukauden + lomat 6 vko. Odottaa jo innolla, että saa jäädä kossin kanssa kahden :)

Kiinteistä nyt on suostunut syömään kaksi jääpalallista rintamaitoon tehtyä peruna-porkkanaa, pelkkä peruna ei mene, eikä kaupan peruna-porkkanasoseet . Alkuun kyllä meni, mutta nyt on jostain syystä pannassa. Kuningatarta ja päärynää kyllä söisi jos miten paljon, muitapa ei olla vielä maistetultukaan. Iltaisin olen antanut peruna-porkkanavelliä noin 50 ml, sen kyllä syö kiltisti ja on nukkunut sitten pitkiä pätkiä.

Lauren-78 ja Daniel 5 kk
 
Moi!
Laitoin tuossa jokin aika sitten huolestuneena kyselyä soseiden antamisesta,kun ei vihannessoseet oikein maistunut. Mutta nyt ollaan opittu syömään niitäkin. Et ei enää mitään ongelmaa.
Syö reippaasti kiinteitä...nimittäin annan ensin noin ½(tai jopa kokonainen) prk vihannessosetta ja saman verran hedelmä/marjasosetta jälkkäriksi, ja sekä aamupäivästä että iltapäivästä. Ja maitoa tissistä sitten muina aikoina ja kiinteitten jälkeen myös. Illalla en ole vielä antanut muuta kuin rintamaitoa ja päälle korviketta. Ja nukkuu tosi hyvin...eli meillä yöunet on 9h luokkaa.
En tiiä sitten milloin aloittais puuron antamisen ja olisko velli parempi??

Imetän minäkin niin pitkään kuin tuntuu hyvältä. En ole päättänyt mitään takarajaa,tai no varmaan siinä vuoden ikäisenä jätän pois...
Meillä ei ole hyppykiikkua hankittu ja luin noita teidän tekstejä et en tiiä sitten hommataanko.Eikä taida olla hyvä idea ripustaa sitä nykyiseen asuntoon jos siitä jää kovatkin jäljet.

Meidän poitsu kääntyilee kyljeltä kyljelle kovasti ja mahalta selälleenkin onnistuu. Selältä mahalleen ei oikein vielä taivu ja mahallaan kun on niin yrittää ryömiä mutta yhteistyö käsien ja jalkojen kaa ei vielä onnistu.
Ääntelyä oli tai kirkumista tuossa ennen joulua,mutta nyt ei enään niin kovasti kilju et kai se on hoksannut et oma ääni se oli ja vähemmälläkin kuulee. Jalat on nyt löydetty ja mielellään ottaa jaloista tai polvista kiinni. Kädet on löytynyt jo kuukausi sitten.
Niin Aleksi (meilläkin on Aleksi) on nyt 4kk ja 3vk. Seuraava neuvola menee vielä pari viikkoa,kun annetaan se rokote niin piti ottaa vasta 15.päiväksi et aikaväli edellisen kaa on 2kk.

No niin...ei kai tässä muuta..
Oikein hyvää alkanutta vuotta kaikille!!
T.Hansu27 ja Aleksi (heräilee päiväunilta)
 
Meillä ei vielä kääntyillä. Muutaman kerran on vahingossa mennyt vatsalta mahalleen jo reilu kuukausi sitten, mutta nyt ei mitään yritystäkään. Kyljeltä kyljelle menee kyllä ja kai jotain ryömimisharjoituksia on, kun käsiään ja jalkojaan heiluttaa vimmatusti, kun on vatsallaan. Saattaa siinä heiluessa jopa muutaman sentin peruuttaa. =)

Kiinteitä ei vielä olla kokeiltu. Imetys sujuu ihan hyvin, mutta kaipailen kyllä niitä öitä, kun neiti heräsi vain kerran tai kaksi. Se tosin auttaa, että otan neidin viereen nukkumaan jossain vaiheessa yötä. Silloin en herää edes kunnolla yösyöttöihin.

Marikki ja neiti 4,5kk
 
Moi!!
onko vauvojen ulkona nukkumiselle pakkasraja? meillä kun tämä poitsu ei nuku kun ulkona pitkät päikyt ja ulkona on -15, laitoin ulos sen mutta suojasin ja puin kyllä lämpimästi.
meillä poika nukkuu vielä meidän kaa samassa huoneessa omassa sängyssä kumminkin. tuumpa jatkaan myöhemmin vanhemmat lapset leikkii nyt vähän rajusti.
 
Moikka!

Ja HooÄs kiitos uudesta pinosta :flower:

Täällä on ollut pakkanen kymmenen pinnassa jokusen päivän ja ekana päivänä mietin et uskallanko laittaa Valtsua pihalle nukkumaan mut sit kun sisällä nukkumisesta ei tuu mitään, niin laitoin ulos. Villavaatekerros on toppapuvun alla normivaatteiden lisäksi ja peitto ja makuupussi ja rattaiden päällä vielä villaviltti. Toissapäivänä laitoin äippäpakkauksen lämpömittarin vaunuihin ja kävin välillä kattomassa mitä näytti. Ja lämpöisenä poika on sisälle tullut. Rajaa en tiedä mikä olisi, mitä muut on mieltä?

Isäkuukaudesta oli puhetta, meillä ei ole mitään mahiksia isän jäädä kotiin. Yhden miehen firmassa ei vaan pysty. Asia olisi ihan toinen jos olisi "vieraalla" töissä.

Täällä ei kauheasti edes yritetä kääntyillä. Kyljelleen kääntyy, muttei mahalleen. Mahallaan ei olla kuin pieniä aikoja kerrallaan, yleensä silloin alkaa kuola valumaan kauheasti ja saa olla siirtämässä lätäköstä pois. Selällään räpiköi kauheasti jaloillaan ja käsillään ja hoitopöydällä menee ihan kiemuralle, katselee jonnekin taka-alalle, vaikkei siellä verhoja kummallisempaa katseltavaa ole.

Muutama yökin on taas mennyt vaan muutamalla heräämisellä, tai niin, että Valtsu nukkuu ekan unipätkän ehkä viiteen asti ja sen jälkeen tunnin tai kahden välein, ei siis välttämättä nälkäänsä, kunhan heiluu. Meillä on renkaat pinniksen jaloissa ja vedän pinnasängyn meidän sängyn viereen yöksi vaikkei se metriä kauempana muutenkaan olisi. Nukumme miehen kanssa molemmat aika huonosti jos Valtsu nukkuu meidän sängyssä, toisinaan kyllä siihen jää, kun nukahdan kesken yösyötön.

Jospas sitä menisi tekemään jotain hyödyllistä, esimerkiksi siivoamaan. :/

Siili ja Valtteri 4 kk
 
Vauva-lehdessä luki niin, siis pakkasraja -10 astetta, ja siks mäkin kauheesti pohdin asiaa ekana pakkaspäivänä. Mut kun neljältä iltapäivällä ei oltu nukuttu yhtään aamun jälkeen, kyselin palstalaisilta kokemuksia ja laitoin lopulta lapsen pihalle nukkumaan. Oli niin väsynyt että nukahti samantien kun rattaisiin sain, kun yleensä pitää lähteä kävelemään ensin. Nyt siellä on enemmän pakkasta kuin tuolloin ja on nukkunut jo kauan pihalla. Laitoin taas sen lämpömittarin vaunuihin, se on makuupussin päällä ja fleecehuovan alla, ja oon käynyt välillä kurkkaamassa sitä ja siinä näyttää +3-4 astetta, eli makuupussissa on vielä vähän lämpimämpää. Yritettiin miehen kanssa saada sisällä nukkumaan eikä se tahdo okein onnistua ja jos nukahtaa niin ei kovin pitkäksi aikaa. Jos saisin pojan nukkumaan sisällä, niin varmaan täällä nukuttaisin, mutta kun ei niin ei.

Siili
 
kiitos uudesta pinosta =)

me kokeiltiin tänään hyppykiikkua mut ei ollu kun ihan pari minuuttia, tykkäs kyllä olla siinä, mutta tuskin ihan vielä otan käyttöön.

kiinteistä meillä mennään edelleen rintamaidolla, tosin ihan vähän luumusosetta olen antanut vatsan takia kun toimii kerran viikossa jos sitäkään ja ihan ÄLYTÖN määrä...

ryömimisestä ja kääntyilystä ryömimisestä ei puhettakaan, ja kääntyilee "akselinsa" ympäri, ei muuten, kovasti kyllä yrittää.

meilläkin on tullut levottomia öitä koko ajan ähisee ja puhisee, heräilee helposti. omaan sänkyyn ei rupea millään.

pakkasraja mä olen pitänyt jotain -15, tietysti riippu paljon että tuuleeko paljon, se lisää tietty pakkasen purevuutta.

pitääpä mennä, pitää tulla myöhemmin kommentoimaan lisää, kutsunhuuto käy.

t. hosso
 

Yhteistyössä