***ELOMASSUT 2008***marraskuussa

Iltaa!

Päästiin miehen kanssa pitkästä aikaa kahestaa kaupoille pyörimään. Tosin rahaa palo taas ihan järkyt määrät, ku sai rauhassa kierrellä! Ei kyllä passaa kovin usein kahestaa näköjään lähteä. :D

Miehen kanssa ollaan puhuttu seuraavasta vauvasta. Hän on sitä mieltä, että meidän lapsiluku on tässä kahdessa, mutta mä haluisin vielä jossain vaiheessa ehkä kolmannen. Sitte ku esikko lähtee 4v päästä kouluu... =)

Triinu, toi jatkuva janon tunne tosiaan on imetyksestä johtuva vaiva. Ja pitää muistaa juodakkin reilusti niin pysyy tuotanto kohillaan. :wave:

Meillä on tällä hetkellä tuttava piirissä montakin vauvaikästä. Taitaa olla neljä, ikähaarukalla 1kk-7kk. Mukavaa, ni voi vaihdella kuulumisia ja jutustella samoista mieltä painavista asioista. :)

Meillä on lauantaina miehen kaverin häät. Löysin Aliisalle ihanan mekon sinne tänää. Ja itelle piti löytää ruskee neulebolero, mutta ku ei löytyny, ni piti ostaa uus koko juhlavaate kerrasto. :whistle: :D

Nyt taidan lähtee sohvalle.

Hyvää yötä mammat !! :wave:

HooÄs ja Aliisa 2kk3vko
 
Iltaa, sain pojan nukkumaan jo kymmeneltä, ehkä eka kerta kun se nukkuu jo näin aikaisin! Tosin melkein puolitoista tuntia nukutin. Vitsi olis mukavaa jos pikkuhiljaa sais rytmiä muutettua niin, että poika menisi aikaisemmin nukkumaan. Ollaan pojun kanssa kaksin oltu kaksi päivää, mies palaa huomenna työreissulta, kyllä on ikävä!

Mä oon joutunut maidottomalle ja munattomalle dieetille. Muutenkin oon ollut vähän huono syömään ton pojun kanssa ja nyt tuntuu vielä hankalammalta. Ja joka paketin saa lukea tarkkaan että mitä kaikkea sisältää. Eilen söin epähuomiossa pullan taloyhtiön kokouksessa, mietin oikein etten ota teetä kun en siitä pidä ilman maitoa ja sit söin pullan. Tajusin sen vasta tunteja myöhemmin :ashamed:

En nyt mitään kauhean suurta muutosta oo vielä huomannut, aloitin viime lauantaina. Maha pitää pienellä yhä kauheaa mekkalaa, puklailu jatkuu runsaana ja poskissa on ihottumaa ja tuntuu että vähän myös sormissa.

Käytiin eilen tuossa lähistöllä vauvakerhossa, mutta siellä oli kaikki muut vauvat sellasia kymmenen kuukauden ikäisiä. Olisi ollut kiva jos siellä olisi ollut joku vähän nuorempi, nuo kaikki lopettaa vuoden lopussa kun lapset täyttää vuoden.

Ristiäiset meillä on viikon päästä ja vieläkin pohdin nimiasiaa. Jos viikonloppuna saataisiin päätettyä :D

Nyt nukkumaan, viime yö oli vähän repaleinen :/

Hyviä öitä kaikille!

Siili ja poju 2 kk1 vk

ps. Neitiperho, saisinko mäkin sen salasanan? -kiitti- :)
 
Täällä tytöt nukkumassa. Ovat molemmat olleet jo 23 maissa nukkumassa monena iltana. Jää itsellekin iltaan vähän omaa aikaa. Tänään tulikin postissa yli 800 valokuvaa ,jotka pitäisi järkkäillä. Vuoden ajalta oli kuvat tilaamatta :) .

Triinu Janotus liittyy tosiaan imetykseen. Vauvat ei tosiaan paljoa silmiä räpyttele ,mutta en kyllä tiedä mistä se johtuu..

Korvatulehduksista Esikolla oli korvakierre viime talvena. Juuri tuo jyffen mainitsema Clavurion auttoi meillä parhaiten. Pyysinkin lopuksi aina heti sitä. Amorion oli meillä ainakin yhtä tyhjän kanssa. Kannattaa seurata mikä kuuri auttaa omalle parhaiten. Myös jos tulehtukset jatkuu niin mennä yksityiselle korvalääkärille. Voihan toki joillakin TK:ssakin olla hyvä lääkäri ;) .

Lauren-78 Teillä on kyllä hyvän kokoinen poika. Meillä ensi viikolla myös 3 kk neuvola. Saas nähdä paljonko yli 7 kg:n meillä mennään.

Meillä ei tutuilla ole pieniä vauvoja ,mutta MLL:n kerhossa ,jossa käymme niin onneksi on paljon pikku väkeä. Tänään olimme siellä askartelemassa isäinpäivä lahjoja.

Vauva on nyt täs tisulla jo ,kun äsken heräsi..mutta pian nukkumaan ..öitä.
-Poni ja vauva pian 3kk
 
neitiperho
Yötä
Täällä vaan valvotaan...tosin Iina kyllä nukahti onneksi vihdoin tuossa tunti sitten, mutta itse joutuu täällä valvoskelemaan silmät solmussa. Meidän koiran synnytys hetket on nimittäin käsillä...no ollu kyllä jo viimeset 12 tuntia, mutta nyt alkaa olemaan jo selkeästi levottomampi. Toivoa vaan voi että synnyttäisi pian, että pääsisi tässä itsekin joskus nukkumaan.
No, sen sitten näkee.
 
Sone
Ei meillä ollukkaan korvatulehdusta :whistle: Mysteerinen huutaminen loppui eilen illalla ja tyttö alkoi syömäänkin. Käsittelin kyllä tytön jalkapohjia iltapäivällä että voihan se olla että silläkin on ollut jotain vaikutusta. Kävi nukkuu 10 mais ja miun piti se herättää syömään aamulla puol kasilta!!! :eek: Olipas vissiin väsynyt vauva siitä huutamisesta. Nukku sit 10h unet heräämättä!!! Ja nyt aamulla ei mitään kiukkua! On se vauvan elämä aika ihmeellistä.

Outoo sekin et tissit oli aamulla ihan rukkaset vaikka koko yön olin imettämättä, yleensähän ne on menny pinkeeks jo 4 tunnin jälkeen..

Ps. Meil on lunta
 
Huomenta!!

Meillä ei oo kuulema lunta, ku tuo on pakkasen aiheuttamaa huurretta maassa.. mies selitti pojalle ku se äsken hihku ikkunassa tuota harmahtavaa maata :D , niihä se varmaa on, mut lumi kuulostaa kivemmalta!!

Vauva kavereita on meillä muutama, ja heillä on myös esikon ikäsisä lapsia, että kiva on kyläillä, ku kaikille on jotain :D . ja se on kyllä ihan mielettömän ihanaa ku on samassa tilanteessa olevia ystäviä!! varsinkin nyt ku poitsu ei oo päiväkodissa, ni tarvii kyllä päiväsaikaan leikkikaveria, ni on muutama ketä on myös äitiyslomalla ja lapset kotona!!

Onko neitiperhon vaavit jo syntyny? mie muistan ku mein kissa teki poikaset, ni tajuttii vasta sinä iltana ku se alko synnyttää et haloo hei se on ollu paksuna :LOL: .. mie en voinu kattoo sitä synnytystä.. aamulla menin vaan tuumailee pieniä kisuvauvoja :heart: ja kohta on vuosi ku mein kissa kuoli.. ja kohta on vuosi ku tein raskaus testin.. hui ku aika menee nopsaan..

Meillä on aika laaja skaala vaatteitten koossa.. yhtenä iltana oli 56cm body päällä ja seuraavana päivänä 74cm tunika :D . mutta aika paljon nuo koot heittelee.. esikon Äpakkauksen 60cm potkarit on ihan erikokoset ku nykysen pakkauksen 60cm potkarit..?? ja mein neiti on varmaa nyt n. 60cm ja 6kg, viikon päästä on neuvola sit tietää!! Mie oon kyllä aina pitäny pojallaki noita vaatteita niin että ostan aika reiluja, ja sit ku ne näyttää päällä siltä että voi jo pitää, ettei tipu, ni niitten käyttöikäkin on pidempi.

Nyt pitää mennä!!

Lumista vkloppua ja isänpäivää!!!!

Äiti lpr ja Tiitu n. viikkoa vailla 3kk

 
Heipsan

Täälläkin on pikku pakkanen, taas saa ihmetellä mitä sitä vauvalle pukee päälle ettei kylmety. Ja meinaa iteltäkin pipo unohtua, kun näyttää että on lämmin kun aurinko paistaa, mutta on kuitenkin kylmä tuuli.

Meilläkin on toisesta lapsesta vähän vitsailtu, mutta saa nyt nähdä. Näyttää siltä että menkat alkaa :/ , oisivat nyt vähän kauemmin olleet pois..

Jokohan siellä neitiperholla on synnytetty? Meilläkin kävi eilen koiravieras :) , menishän yksi semmoinen täälläkin, mutta miten sitä selviäisi kun on tuo vauva ja jos vielä tulisi koiravauva siihen päälle? Kai se samalla tohinalla menisi. =)

Laitoin siellä kerhon puolella myös hakemusta, kai tuli perille, en oikein tiennyt mitä ja miten tarkkaan siihen olisi pitänyt kirjoitella.

No, mukavaa viikonloppua ja isänpäivää kaikille!
 
Sone
Rintaliiveista: Onks muilla ketkä imettää sama ongelma, kun mitkään liivit ei oo oikeesti hyvät ja tukevat! Välillä on tissit ihan pinkeenä dd-hinkkeinä ja tulee liiveistä ulos, no välillä taas b tai c-kupin nahkaverhot ja liivit on liian isot! Tosi ärsyttävää! Nyt kyllä huomaa minkälaiset rukkaset näistä tulee sitten kun imetys loppuu, kun vauva on imenyt rinnan ihan tyhjäksi niin sais hakee virvelin ja kelata nahkat rullalle :LOL: Pitäs olla kolmee kokoo koko ajan vaihtelemassa.
 
Heipat kaikille :)

Täällä myös oikeestaan aikas ihana pakkasaamu. Vietiin esikoinen kouluun kasiin ja käytiin kaupassa. Piti sitten yhden ystävän tulla kahveelle, mutta soitti tossa että ei tulekaan, kun niillä on kuulemma kesärenkaat vielä autossa. Nyt meni itellä sitten suunnitelmat ihan uusiksi.

Meillä on mun parhaalla kaverilla kohta 9kk vauva ja on niillä sitten vielä esikoisen ikäinen tyttö ja vielä neljän vanha tyttö. Eli siis kolme tytsyä. Nähdään ainakin kerran viikossa.

Aleksi on nyt tottunu että nukutaan näihin aikoihin vaunussa, kun oon joka päivä tälläkin viikolla lenkkeilly. Nyt sitten ajattelin laittaa partsille nukkuun, ni ei millään taas meinais suostua nukkuun siellä. Vaunut kun ei koko ajan liiku. Yritetään nyt kuitenkin. Mieli tekis lähtee käveleen, mutta ei jotenkin nyt jaksais.

Nyt menen kattoon täydelliset naiset tallennukselta :wave:

salah ja Aleksi 2kk ja23vrk
 
Päivää!

Tultiin juuri pojan kanssa aamulenkiltä, hän jäi vielä hetkeksi ulos nukkumaan! Ihanaa nukkuu paikallaan olevissa vaunuissa =) Täällä on kanssa ihanan kirpakka pakkasaamu, mutta aurinkoa täällä ei kyllä näy :(

Mä ratkaisin rintaliivi ongelmani pitämällä koko ajan imetystoppia. On mun mielestä tarpeeksi tukeva, mutta ei kuitenkaan purista ja kiristä mistään. Mulla ei kyllä enää juurikaan koskaan ole rinnat pinkeinä ja todella täyden tuntuiset, mutta kyllä sieltä silti tarpeeksi tulee maitoa, kun poju sillä hyvin kasvaa ja on tyytyväinen.

Meillä käytetään nyt 68cm vaatteita. Juuri pari päivää sitten pistin ison kasan 62cm vaatteita pois, kun oli jäänyt pieneksi. Kovaa vauhtia tuntuu poika kasvavan. Ensi viikolla on onneksi neuvola niin saa tietää taas uusia mittoja!

Ruusulainen ja poju 3kk 3vrk
 
Rintaliiveistä Mulla on kahdet liivit. Yöllä pehmeät, ei napakat = eivät kiristä, ja mahtuu rinta olipa pinkee tai tyhjä rukkanen.
Päivällä pienemmät liivit, napakammat=kiristävät kylläkin jos maitoa paljon.
Harmittelen rintojani, ennenkään ne eivät olleet hirveen töröt eivätkä täyteläiset, niin nyt ne vasta onkin näköiset. Puolessa välissä mahaa roikkuuvat, mitä ne onkaan imetyksen loputtua. ÄLLÖTTÄÄ ihan. Eipä ole kovin sexy olo.

Käytättekö te kaarituellisia jo? Minä jätin silloin hommaamatta kun myyjä sanoi ettei ainakaan ennen 3kk kannata ostaa niitä, koska ne painavat maitorauhasia ja voivat aiheutttaa rintatulehduksia kun pakkaantuu maito?!

Tyttö nukkuu vielä yöuniaan vaikka äippä lähti vierestä jo 45min sitten. HISTORIAA!!!!

Ens viikolla on se 3 kuukautis neuvola. Pelottaa se rokotus ja saatikka se jälkimaininki siitä.
Minä aina ajattelen kaikki pahimman mukaan(erittäin huono tapa) Ajatella jos terveydenhoitaja iskeekin sen neulan liian syvälle ja se osuu luuhun tms...

Mairo ja neiti kohta 3kk
 
äkkiä tulin piipahtamaan, pitäisi alkaa siivoamaan kun on niin kauhean pölyistä..mieskin lähti pojun kanssa äidilleen jotta saan siivota rauhassa, otti oikein tuttipullon ja hätävarana ollutta korviketta mukaan jotta voivat pitempään viipyä :)

mullakin on rintaliiviongelmia. Varsinkin öisin rinnat tuntuvat tosi täysiltä ja turvonneilta kun poika syö harvemmin, joten myös liivit inhottavasti kiristävät. Päivisin sitten voinkin sulloa harson liivien sisään kun on enempi tilaa :LOL: ei mutta oon todennu että harsot on parempia kuin liiviensuojat, maitoa heruu kuitenkin niin paljon että liiviensuojat on heti märkinä :kieh:

Oon vähän ihmetelly että miten voi Casperille vielä niin hyvin mahtua 56cm bodit kun poika on varmasti jo yli 60cm pitkä, mutta housujen pitää olla jo kokoa 62cm.
Mistä muuten yleensä ostatte vauvalle vaatteet? itse aika paljon oon tilannut h&m:ltä (tässä kaupungissa kun ei valitettavasti kyseistä liikettä ole :ashamed: ) mutta nyt on lindexillekin tullut hirveästi ihanuuksia, joten sieltäkin löytää vaikka mitä. Mies on marmattanutkin kun tuhlaan rahani pojan vaatteisiin, mutta kaikkia vaatteita ollaan kuitenkin keretty käyttää useasti ettei ole jäänyt kaapin pohjalle, eli ei niitä liikaakaan ole ollut :D

kiitoksia vielä vastauksista kysymyksiini :wave:

nyt imuroimaan --->
 
neitiperho
Taas väsyneenä merkki tähän. Meille syntyi aamupäivän aikana 1uros ja 3 narttu pentua. Kyllä ne on niiiiin ihania. Väsyttää ihan kamalasti. Nyt tytön kanssa keskenään kotona, takana 3 tunnin yöunet pätkissä, synnytyksessä avustettu ja toisella kädellä neiti syötetty/hoidettu. Ja parin tunnin päästä viedään siskon kanssa isukki leffaan Bondia kattomaan.. Taidan nukahtaa sinne leffaan..kääk
 
Täällä tytöt kerrankin samaan aikaan unessa. Sain juuri puhtaat lakanat sänkyihin ja kolmas koneellinen pyykkiä pyörimässä. Onneksi on kuivausrumpu :)

Meidän vauva kääntyy nyt koko ajan selältä massulle. Pari viikkoa sitten kääntyi ekan kerran ja nyt pyörii jo tosi ketterästi. Ei vaan jaksa kovin kauaa olla masulla ja sitten pitää olla kääntämässä takaisin. Tänään myös tartui lelukaaren leluihin useaan otteeseen ja piti tiukasti kiinni. Meidän 2-vuotias on kyllä hyvä auttamaan vauvaa kääntyilyssä. Jos hän huomaa ettei vauva heti pääse kääntymään ja pian hän menee vauvaa auttamaan :) .

neitiperho Onnea vauvoista :flower:

Istuttamisesta Meillä on molemmat tytöt alkaneet pönätä 2½kk iässä sylissä istuma-asentoon niin sen jälkeen olen sylissä hyvin tukien antanut "istua". Esikko istui vaunuissa tuettuna 4 kk iässä ,kun ei muuten viihtynyt. Hän oppikin itse istumaan jo 5 kk iässä. Jotku suositukset sanovat ,että vasta 6 kk iässä, mutta kai näistäkin ohjeista on jo luovuttu ja lapsen kehityksen tahdissa saa istuttaa. Eli kun itse pysyy istuma asennossa niin sitten tai pienesti tukien niin hetkiä voi istua esim. syöttötuolissa.

Vaateista Me ostetaan paljon H&M:ltä. Sitten tilaa nettikaupoista, kun haluan jotain erilaista. Eilen taisin tilata Kids Cornerilta. Siellä kivoja vaatteita.

Nyt kuppi kaffia ennen kuin typykät herää..
 
LaurenHyvän kokonen teidänki poika.
Meillä Sampo punnittiin kaks vikkoa sitten. eli 2kk neuvolassa ja oli 7050g ja 62cm. Mä ihan jännällä oottan et paljon painaa kahden viikon päästä. Eilen kävin kyläilemässä niin siellä ei uskottu et poika on vasta 2kk :eek:
 
Piti tulla kurkkaa onko neitiperholle tullu perheenlisäystä ja olihan sitä tullukki. Isosti onnea!!! :wave:

Me ollaan täällä miehen kanssa vatsatautisia. Kauhee vääntö ollu koko päivän ja miehelle nous nyt kuumekki. :/
Lapset jo nukkumassa, pitää lähtee itekki. Ihan järkky väsymys. ZZZzzzZZzz

Mukavaa viikonloppua kaikille ja hyvät isänpäivät kaikkien iskille! :wave:

HooÄs ja Aliisa 2kk3vko
 
Heips pitkästä aikaa!
Pikaiseen tulin ilmoittamaan, että mukana vielä ollaan ja luetaan aina kun ehditään. Kirjoittaakin yritän paremmalla ajalla joku kerta.
Kävimme pohjoisessa pitämässä nimiäiset. Huomenna pidämme täällä Helsingissä lähistöllä asuville toiset samanmoiset juhlat. Tässä olemme juuri anopin kanssa koristelleet meidän kodin ja aamupäivä meni siivotessa oikein kunnolla =) .
Pojasta tuli Jooa Ensio Johannes.
Mukavaa viikonloppua ja isänpäivää kaikille. Meillä onkin ensimmäinen sellainen luvassa, varasin miehelle ja mulle pöydän ravintolasta ja anoppi jää vahtimaan poikaa :heart: .

Elo-onni08 + Jooa
 
Voi vitsi mikä yö.. mie ja poitsu ollaa flunssassa, ja hurjan tukkonen ja vilunen olo itellä ja en tiiä tuhisko/ähiskö vauva enempi mitä normaalisti, mutta mie pomppasin koko ajan pystyy yöllä.. syötin vauvan 00.30 aikaan ja sit 4 aikaan kävin lämmittää pulloo et nyt sillä on nälkä, ku tulin takas ni hän nukku niin tyytyväisenä :D , no nyt herättii 7 aikaa ja menin sit laittaa sitä pulloo Tytölle ja kaavoin maitoo ja ihmettelin et eipä se pullo täyty millää et kohta on jo purkki tyhjä, ni olinki ottanu ison tuttipullon enkä pientä.. ja pohjalla oli vajaan tutteli purkin jämät, ni en viittiny sit kaataa enää purkkiin takasii liikoja.. hirveesti menee hukkaan (varsinkin jos lämmittelee noita eikä vauvalla oo ees nälkä :kieh: ) tota tuttelii, ku ei ikinä tiiä minkälainen nälkä' neitillä nyt on.. laitan pulloon vaihdellen 100-140ml, yritän arvata voisko nyt olla iso nälkä (yleensä yöllä ja aamulla osun oikeeseen!!), eihän tuo nyt niin iso raha hävikki oo mutta harmittaa se silti, ku monta monta milliä menee päivässä hukkaan.. ainakin yksi syöttö kerta!

Isänpäivä, kohta pitäs alkaa tehä lahjaa.. taikataikinasta pienen kädet ja jalat :heart: ja varmaan jotain myös isoveikalta, vaikka hän onkin tehny kerhossa kuulema kravatin isille!! ja sit iltapäivällä tehään kakku, meinasin tehä batman kakun, salmiakki kuorrutus ja marsinpaanista batman logo :D :D , saa nähä onnistunko!! myö juhlitaa isänpäivä tänä, koska hän on töisää tänään 6-18 ja huomenna 9-21, ni ei huomen aamulla oikeen kerkee kakkuu syyä, ku mies haluu nukkuu mahollisimman pitkään et jaksaa sit olla duunissa.. kökköjä nuo vuorotyöt, mut minkäs teet..

Neitiperholle onnea vauvoista :heart:

nyt hommiin, ja flunssan toivotan huitsin nevadaan.. toivottavasti maistan mille kakku maistuu :eek:

Äiti lpr ja Tiitu viikon vajaa 3kk
 
Äiti Lpr voi että kun kuulostaa hyvältä tuo batman kakku, otathan siitä kuvan ja tuut näyttämään meillekin minkälainen tuli :wave: miten muuten teet sen salmiakkikuorrutuksen? (täällä ollaan myös salmiakin ystävä :D )
 
Jännittää kovasti tuleeko kakusta hyvä.. Kuorrutus : 200g kick karkkeja ja 2dl kermaa, sulatetaan kattilassa (ei saa keittää..) ja sit annetaan jäähtyä ja kakun päälle!! en oo ite kokeillu koskaan, kaveri on kokeillu ja tuli kuulema hyvä!! Väliin laitan sitruuna rahkaa ja siihen sekotettu sitruuna laku paloja..
 
Vaatteet: Ite ostan koko perheelle vaatteet yleensä Anttilan ja H & M:n nettikaupoista. Niistä löytyy ihan kivoja ja edullisia vaatteita kaikille. Joitain lastenvaatteita ostan myös Citymarketeista. Meillä kun lähimpään vaatekauppaan tai Citymarkettiin on matkaa noin 80 km :headwall:

Istuttaminen: Mulle on aikoinaan neuvolassa sanottu, että poikavauvoja saa istuttaa kunnolla vasta noin 5-6 kuukauden iässä niiden kiveksien takia (tai jotain) ja tyttöjä sitten pikkasen ennemmin. Meilläkn neiti sylissä ollessaan pönkää itseään ylöspäin, mutta en ole kenenkään antanut häntä vielä kunnolla istuttaa. Kerkeäähän sitä istua elämänsä aikana ihan riittämiin :LOL:

Jahas, pitää mennä lisäämään hellaan puita, että tarkenee. Ja toinen koneellinen pyykkiäkin pesee ja kämppään tulee niin kostea ilma, niin puita polttaessa pyykitkin kuivaa äkkiempää. Meillä kun ei oikein muualla ole tilaa pyykkitelineille kuin olohuoneessa. Joskus oikein ärsyttää nää hemmetin pienet huoneet ja sitten kaikki tavarat on aina tiellä :kieh:

Huomenna sitten kaikki vietellään isänpäivää ja joillekin se on ihan ensimmäinen!!! Joten isille onnea ja syödään paljon kakkua ;)

Tatjana80 ja Camilla 11 viikkoa 5 päivää
 
Huomenta!

Meillä noustiin vasta tunti sitten ...

Me tytön kanssa tehtiin myös iskälle jalanjäljet(soikeaan) ja kädenkuva (sydämenmuotoon) taikataikinasta. Värjäsin taikinan karamellivärillä vaaleanpunaiseksi ts. siitä tuli lähes ihonväristä. Paistoin uunissa tunnin ja maalasin sydämen tummemman vaaleanpunaiseksi askartelumaalilla ja lakkasin glitterlakalla. Laitoin roikkumaan valkeaan
naruun... tuli ihan kiva. Eilen kävin Anttilassa ja siellä oli puoleen hintaan kehys mihin se ois mahtunut sisään mutta en viitsinyt sitä sit ostaa kun oli lanka reikineen jo kuvassa, mutta sellaisella siitä saisi ihanan taulun eikä pölyyntyisi...

Iskä on huomenna kotona joten salassa kokkaus ei onnistu joten kysyin suoraan mitä haluaa. Ja meillä on sitten huomenna tarjolla lihaa kermaperunoilla ja jälkkäriksi brownieskakku jäätelöllä...

Mairo ja tyttö (huomenna tasan 3kk)


 

Yhteistyössä