***ELOMASSUT 2008***marraskuussa

ponille pahoittelut rakkaan lemmikin menetyksestä :hug:
mutta hienoa että saitte kokea noin pitkän yhteisen matkan. itsellä on todella rakas koira, täytää 4 vuotta ja monesti olen sitä miettiny että kuinka siitä selviää kunhan siitä pitää lupua. mutta kaipa se suru sitten joskus hellittää :'(
 
Huomenia

pahoittelut lemmikin menettäneille :hug:

ja mellulille onnittelut!

Neitiperho saisinko myös sen salasanan kerhon puolelle =)

meillä ei vielä olla sairasteltu, kop kop, ollaan kyllä paljon liikuttu milloin missäkin. kai niitä tauteja tulee jos on tullakseen.

tuosta hienhajusta oli puhetta niin kyllä olen saman huomannut kuin muutkin, että haju on muuttunut, eikä paljon tarvitse puuhastella niin jo tuoksahtaa
:/

Yösyötöt ei mulla ainakaan vielä ole unettomuutta aiheuttanut, välillä olen nukahtanut kun olen saanut vauvalle tissin suuhun ja herään joskus myöhemmin yöllä rintaliivin läppä auki ja tissit levällään.. nukun siis imetysliivit päällä ja nosta vauvan yöllä omasta sängystä viereen syömään ja siihen sitten jää loppuyöksi. Yleensä kyllä pysyn hereillä sen aikaa että vauva syö, sitten kun on selvästi lopettanut ja pitää minua vaan tuttina niin irrotan tissistä ja rupean nukkumaan itekin.

Mulla ei kyllä ole tällä hetkellä vauvautuneita kavereita, välillä olisi kiva jos lähellä asuisi joku samassa tilanteessa oleva, tuntuu että vaunuilemassakin olisi kiva käydä yhdessä ja tulisi ehkä myös useammin lähdettyä. Yksin on välillä niin tylsää kävellä.. hyvää kuitenkin tekisi näille munkin kiloille.

Nyt pitää vissiin mennä viihdyttämään pikku-ukkoa =)

 
Ajattelin liittyä tännekkin teidän joukkoon! :)

Laskettuaika vauvalla oli 28.8 (virallisesti paperien mukaan 1.9, mutta me pidimme tuon 28.8, koska se oli arvio varhaisultrassa)

Poika syntyi sitten kuitenkin hieman etuajassa 25.8 klo. 15.15, mutta lääkärin mukaan reilusti yliaikaisen oloisena.

Nimekseen poitsu sai sitten 11.10 Topi Toivo Verneri :)

Topilla painoa syntyessään oli 3665g ja pituus 50,5cm.
Nyt mitat olivat 2kk neuvolassa 5880g ja 60,5cm..että hyvin on jäppi kasvanut :)
 
Poni06 :hug: Kovasti jaksamista, me jouduttiin vuosi sitten luopumaan rakkaasta tolleri pojasta :'( häneltä löytyi luusyöpä oli 9-vuotias. vieläkin tulee itku kun häntä muistelee..

Meille ei mitään ihmeellistä, terveenä ollaan oltu! Sairaudet on tietenki inhottavia, mutta en ole silti rajoittanut menemisiä. tietenkään ei mennä kylään, jos siellä sairastetaan. mut kyllä liikututaa joka paikassa, muuten lähtisi järki.

Lunta oli vähä aikaa ja oli niin kivaa, taas on harmaata :(
pulkat piti heti kaivaa esiin ja esikko olis jo pulkkamäkeen halunnu :LOL: siellä vaan ei vielä ollu tarpeeksi lunta.

ja sitte aletaan tuon 1.5 vuotiaan kans valmistautuun muskariin. isi jää vauvan kans kotiin. Alkuun sain pumpattua maitoa sen verran et pärjäs ku olin pois, mut enää ei maitoa tule ylimääräistä ja korviketta on iskä pari kertaa antanu. muuten mennään pelkällä tissillä.

ja joku oli raskaana?? tuhannesti onnea! :flower:

Triine ja mussu 2.5kk
 
Enpäs muistanutkaan kerhon salasanaa, joten lähetätkö sen neitiperho minullekin!

Huomenna taasen neuvola, täytyypä palailla sitten neuvolakuulumisin paremmalla ajalla. Kovasti on poika ainakin kasvanut, äitin pieni tissitakiainen :p

B ja Lauri 2kk+melkein viikko
 
Iltaa!

Tervetuloa Nanna89!

Täällä on yksi supertyytyväinen mamma :heart:
Olen saanut tänään pojun nukkumaan päiväunet sisällä tänään kahteen eri otteeseen. Sitä ei ole tapahtunut sitten pariin kuukauteen. Unet ei ollet pitkät, mutta olipahan unet kuitenkin!!
Ja sitten vielä söimme pumpattua maitoa tänään pullosta ja hyvin meni alas, ei mitään ongelmia. Ihanaa, minäkin uskallan joskun lähteä johonkin kun tietää, että pojalle kelpaa myös pullo.
Pienet on ilon aiheet mullakin, mutta olen oikeasti ollut aivan pulassa välillä kun poika ei ole suostunut ummistamaan silmiään sisällä päivisin.

Meillä ei vieläkään ole alkanut se vauvakerho, että pääsisi tutustumaan muihin äiteihin, mutta kaipa se vähitellen starttaa. Itellä kun ei ole tuttuja joilla olisi pieniä lapsia, olisi oikein kiva tutustua muihin ja saada vaikka seuraa välillä päivisin.

Yösyötöistä ollu puhetta. Ei ole yösyötöt mullekaan pahemmin aiheuttanut unettomuutta, mutta toki sitä mieluusti nukkuisi vähän ehjempiä öitä ilman syöttöjä :D Meillä poju ei nuku koskaan meidän sängyssä, vaan nostan aina takaisin omaan sänkyyn syötyään, joten valvon sitten aina sen ajan kun poju yöllä syö, onneksi se toimitus on yöaikaan melko nopea.

Nyt tuntuu, että on tullut niin sekavaa juttua että on parasta lopetella tältä erää :wave:

Ruusulainen ja poju tasan 3kk
 
Tervetuloa Nanna89 mukaan. Ircin puolelta ollaanki jo tuttuja... :D

Mä kävin siellä hammaslääkärissä tänää iltapäivällä ja selvisin hengissä. Luulin etten selviä ku pelkään ihan kauheesti niitä. Alkuvuodesta pitää mennä vielä uudestaa paikkailee muutama hammas. Tästä lähin mä kyllä käyn kerran vuodessa tarkistuttaa, ni ei pääse ihan käsistä luistaa. Nyt viime käynnistä aikaa jo vierähtäny 3v... :ashamed:

Esikko oli tänää ykänny päiväkodissa, ni mies haki sen aamulla heti pois sieltä. Onneks oli vaan joku tilapäis häiriö, ei oo sen jälkee oksua tullu. :)

Nyt mun pitää mennä herättää Aliisa nokosilta, että käy ajoissa yöunille.

Heipsan mamit ja vaavelot. :wave:

HooÄs ja Aliisa 2kk3vko
 
Äitylikin täällä huutelee salasanaa kerhoon!!!

HooÄs: Mulla edessä viisudenhampaiden poisto 15.12, kaikki neljä napsaistaan yhtäaikaa ja tikkien poisto sitten 23.12..Eli voin heittää hyvästit jouluruoille :(
Ja minähän en pelkää ampiasten lisäksi mitään enempää kuin hammaslääkäriä. Rauhoittavia se määräsi mulle peräti kolme kappaletta otettavaksi ennen toimenpidettä. Mies joutuu kuskaamaan mut edes-takaisin ja vielä todennäköisesti pitämään pystyssä tuollaisen lääkemäärän jälkeen.
 
neitiperho
Merkki tähän. Kävin hyväksymässä kerhoon pari kappaletta hakemuksia. Yritin laittaa myös halukkaille salasanaa, toivottavasti kaikki halukkaat sen sai.
Kerhoon siis tosiaan pitää ensin hakea tai minun kutsua, Hyväksyn hakemukset ja tämän jälkeen sinne pääsee salasanalla sisään. Nyt iltapuuhiin....
 
1. Lapsen ikä
- 2kk 1vk ja 5pvä

2. Miten nukkuu (päivällä, ulkona,yöllä jne.)
- Yöunille käy 19-20 välillä, mutta viim. klo. 21 (ei jaksa pidempään valvoa enää). Yleensä nukkuu koko yön, eli 12h. Joskus herää 03 aikaan syömään. Päivällä seurustelee paljon ja jaksaa olla 3-4h:kin ylhäällä yhtäsoittoa. Nukkuu kahdet n. 2-4h päiväunet.

3. Mitä syö ja syöttövälit
- Syöttöväli yleensä 2-4h, yöllä pidempi eli jopa se 12h. Korvikkeeseen on siirrytty nyt kokonaan, koska oma maito loppui yhtä äkkiä kuin seinään vaikka imetin :/

4. Painoa ja pituutta
- Edellisessa neuvolassa 2kk ikäisenä. 5880g ja 60,5cm eli pitkä poitsu :)

5. "taitoja"
- Oikea papupata, jokeltaa ihan mahdottomasti, hymyilee leveästi, nauraa ja kannattaa päätä hyvin :) Seuraa katseella esinettä ja kääntää päätä sinne päin missä itse on tai kuuluu puhetta.
 
Merkkiä minultakin, palailen päivemmällä tarkemmin :)

Ollaan esikkoa lähdössä viemään kouluun kohta, Aleksi nukku taas hienot yöunet. Nukahti 21.00 ja heräs 6.30. Kerran muistaakseni joskus 05 jouduin tutin suuhun laittaan. Kyllä o jotenkin ihanaa kun Aleksi on löytänyt ton unirytmin yöllä. Päivällä ei sitten mitään rytmiä taas olekaan. Aina kun luulen että nyt on muutama päivä mennyt samalla lailla, ni eiköhän taas muutu.

Uudet firkonit tuli eilen ja heti oli pakko lähtee reippaileen ja kokeileen uusia kärryjä :) . Kyllä ainakin ensivaikutelma oli tosi hyvä. Tänään lähdetään taas Aleksin kanssa moikkaan kamua sen työpaikalle kun esikko on viety. Oon nyt päässyt ton lenkkeilyn makuun ja Aleksi nukkuu tosi hyvin ulkona vaunuissa.

Tänään olis tupperit kaverilla illalla, pakko mennä. Pojat tulee mun mukaan.

Joku kehu Gracon vauvakeinua, me ollaan oltu tosi tyytyväisiä siihen. Ostettiin joo ihan uutena, kun ajateltiin eka ettei osteta sitteriä ollenkaan. Ostettiin kyllä sitten se sitterikin. Meillä Aleksi viihtyy siinä ihan kiitettävästi, paitsi jos jää yksin huoneeseen keikkuun. Pari kertaa on myös nukahtanut siihen, tai siis torkahtanu.

salah ja Aleksi 2kk ja 21 vrk
 
Sone
Merkkiä taas...

Jep jep, jo toinen flunssa Aavalla.. Lähden käyttää lääkärissä päivällä. Epäilen korvatulehdusta. Tytsi on tosi kiukkunen ja selvästi johonkin koskee. :/
 
sone: meillä sama homma lääkäriin ollaan menossa poitsu huutanut jo pari päivää ja yöt on mennyt kans ihan mahottomiksi eipä tullu viime yönäkään nukuttua ku pari tuntia ja senkin ajan mies hoiti poikaa, pari kuuria on jo korviin syöty saapa nähä onko vieläkin tulehdus päällä.
kyllä ne lapset kasvaa nopsaa eilen meidän eskarilaisella lähti eka hammas, kyllä se oli mielissään piti heti mummullekkin pojan soittaa että nyt se lähti! hammaskeiju oli yön aikana tuonut sitten kolikon, ja siitähän se vasta mielissään olikin hirveellä kiireellä lähti eskariin kavereille kertoon =)
joku kirjoitti siitä yö valvomisesta ja nukahtamisesta niin mulla se eka syötön jälkeen ei oo ongelmia saada unesta uudestaan kiinni mutta siitä eteenpäin on vaikeuksia saada unesta kii saatan sitten yöllä järkkäillä paikkoja jos uni ei tuu.
jaahas täytyy mennä laittaan ittensä ihmisen näköiseksi kun on tuo lääkäri reissu edessä.

 
Sone
Jyffe: Meillä oli esikoisella korvatulehduskierre, mut hää oli jo isompi, puol vuotias. SItä huutoa ja tulehdusta kesti puol vuotta!! Nyt vähän ahdistaa jos on taas sama homma edessä... Toivon nyt kuitenkin ettei olis kun vaan pelkkä flunssa.

Mitä kuureja teiän poitsulla on ollu? Määräskö lääkäri panadolia annettavaks? Onko ollu kuumetta?

Mie en oo kans nukkunu juur mitään... :/
 
kiitos neitiperho, en muistanut että se hymiö pitöää laittaa siihen loppuun myös.

Meillä on ensimmäinen pakkas päivä. aamulla oli 4 astetta ja vielä ollaan just ja just pakkasen puolella. Ulkona on todella kaunis ilma, aurinko paistaa nätisti. Neiti simahti juuri äsken taas ihan itsekseen päivä tirsoille, haukoitteli hetken ja nostin sänkyyn ja sinnehän hän sitten simahti. Meillä tuo meidän 6v on alkanut oireilemaan vissiin vaavin tulosta, tänään aamulla rähjäsi aamupalalla oikein kunnolla ja kiire meinasi tulla että ehti taksiin. Millä olette lieventäneen mustasukkaisuus kohtauksia, meillä ei muut ole koskaan olleet mustasukkaisia kun on vaavi syntynyt mutta nyt taitaa olla tuo 6v pikkaisen. sillä on muutenkin tullut ihan älyttömiä päähän pistoksia mitä touhuilee ja aina silloin kun syötän neitiä että en pääse heti katsomaan mitä hän touhuaa.
 
Kauhea hulinoimisyö takana, esikoinen ei pysynyt yöllä sängyssään vaan lähti tuon tuostakin seikkailemaan. Aina välillä on tuollainen muttei onneks joka yö...

Täälläkin ihana ilma, mittari näyttää +1 astetta ja aurinko paistaa, ihanaa:) Ja mikä parasta, posti toi mulle MaM Kantotakin:) Ostin nettikirppikseltä, helpottaa huomattavasti kun vauvaa ei tartte pukea ulos lähtiessa paitsi tietty pipo, lapaset ja tossut. Tuo takki on hyvä ilman lastakin ulkoiluun:)

Meille ei ole suunnitteilla lisää lapsia vähään aikaan, nämä kaks tuli niin pienellä ikäerolla. Mutta ehkäisyä ei silti käytetä, eli pidetään mahikset avoimina kuitenkin:) Mutta ei siis ainaskaan yritetä raskautua. Menkat ei ole vielä alkaneet, mutta outoa jomotusta tuntuu vähän väliä. Tuskin raskaana olen kuitenkaan kun sekstailtu on vissiin kaksi kertaa Hildan syntymän jälkeen :D Aluksi pelotti että sattuu, joten meni pari kuukautta ennen kuin uskalsin edes ajatella moista.

Tervetuloa joukkoon Nanna89;kiva nimi teidän pojalla, meidän esikoinen on Verneri:)

Onnittelut Melluli :heart: Meilläkin kaksi vaippapeppua ja hyvin ollaan pärjätty:)

Tytöstä on tullut oikea neiti päivänsäde, nauraa kihertää ja hymyilee silmät sikkarassa:) Niin suloinen! Välillä kikattelee yksinäänkin jos on vaikka sitteriin laitettu. Esikoinen on enemmän nyt alkanut tajuta vauvan olemassaoloa, käy tätä mielellään silittelemässä ja halimassa, mutta osoittaa myös mieltään esimerkiksi tulee väliin vaipanvaihdossa tms. Ei kuitenkaan joka kerta. Yhdessä kuitenkin ollaan tiiviisti kaikki täällä joten saa paljon huomiota edelleen.

Meillä ei ole tyttö vielä sairastanut kunnolla, yhden päivän hänellä oli nuha:) Onneksi ei ole vielä tarvinnut sairastaa. Ei ole meillä esikoinenkaan sairastellut paljoa, hampaat on oireilleet nuhana mutta muuten on ollut kipeänä vain kerran ja senkin sai minulta. Oli sillon vissiin 7 tai 8kk. Ollaan ihan normaalisti kuljettu ihmistenilmoilla, molemmat olleet pariviikkoisia, mutta olleet kantoliinassa "turvassa", kaupan vauvakaukaloita ei olla kyllä käytetty kun näyttävät epämukavilta.

Vielä vauvan syömisistä, meillä tiheänimun kausi on kestänyt nyt puolitoista viikkoa ja hieman mulla jo nännit aristaa(ei ole rikki), mahtaakohan mun olla viisainta aloitella kiinteät sitten kun 4kk tulee täyteen? Alunperin ei ollut siis tarkoitus ihan noin aikaisin, mutta nyt en enää ole varma. Yölläkin syödään neljä tai kuusikin kertaa, se nyt ei mua haittaa, mutta onko nyt ihan normaalia 3kk ikäiselle?
 
very important baby: Meillä myös syödään öisin todella usein. Yht´äkkiä laskettuna Camilla syö yön aikana noin 5 kertaa. Oon miettinyt, että pitäiskö kohta kokeilla iltavelliä jos sillä sais yöunta edes pidemmäksi. Päivällä roikutaan tissillä tunnin välein ja se on musta välillä todella raskasta. Täysimetyksellä mennään enkä haluis pullomaitoa ruveta antamaan...

Joku kyseli osuuspankin lahjoista vauvalle. Meidän neiti sai lehtipankista tililleen 10 euron lahjarahan, kirjan jossa on tyhjät sivut ja poppi-pankin.

Kyllä meidän asuinpaikkakunnalla (kylässä) on muutamia vauvoja, jotka on tänä vuonna syntyneet. En vain sen kummemmin tunne ketään äideistä vaikka ollaan täälä asuttukin jo neljä vuotta. Oon niin arka jotenkin tutustumaan outoihin ihmisiin muutenkin. Ystäviä ei ole kuin yksi ja sukulaiset asuu 100 km päässä ja kauempanakin. Että yksin oon joka päivä lasten kanssa ja se tuntuu usein raskaalta, kun ei ole sitä aikuista juttukaveria päivällä jolle sais kertoa ne ilot ja surut.

Mulla ei öisin ole ongelmia saada uudestaan unta, kun on syönyt. Camilla syö tissiä öisin mun peiton alla ja usein mä nukahdan siihen kevyesti ittekin!! Hetken päästä havahdun, että jahas, vauva on edelleen siinä ja nostan sen sitten omaan sänkyyn jatkamaan uniaan.

Ei meillä varsinaisesti ole keskusteltu seuraavasta vauvasta. Sen mies on kyllä sanonut useampaankin otteeseen, että tähän taloon ei enää vauvoja tule ikinä. Mulla on siis edellisestä liitosa kaksi lasta ja nyt on kaksi yhteistä lasta lisäksi. Mä kyllä haluisin vielä yhden lapsen, kunham muut hieman kasvaa. Voipi jäädä vain haaveeksi....

Nuha on melkein mennyt ohitse. Vielä jotain pientä on, että saa niistää ja lapsetkin on jo tervehtyneet flunssastaan. Camilla on edelleen säästynyt flunssalta ja mä uskon, että johtuu täysimetyksestä.... Tiedä sitten.

Tässäpä pikaisesti täältä.

Tatjana80 ja Camilla 11 viikkoa 3 pvä
 
Mellulille suuret onnittelut plussauksesta! :hug:

ootte yösyömisistä ja nukkumisjärjestelyistä jutelleet. Meillä poitsu nukahtaa siinä 22.00-23.00 tienoilla ja laitan hänet omaan sänkyynsä nukkumaan, nyt on kuitenkin siihenkin tullut mutkia matkaan: Casper alkaa melko pian kitisemään ja sillon ei auta muu kuin ottaa syliin ja tuudittaa uudestaan uneen. Siitä on tullut kauhea sylivauva, eikä malta kauaa olla itsekseen. Voinpa tästä melkein itseäni syyttää vain kun oon ehkä liian helposti ottanut syliin jos on kitissyt :/ yöllä herää ensimmäisen kerran siinä kello yhden maissa syömään jolloin otan pojan viereeni, siinä hän sitten nukkuukin koko yön, herätäkseen taas joskus aamuviideltä.

Täytyy alkaa laittamaan hänet takaisin sänkyynsä, kun on alkanut niin hirveästi potkimaan,huitomaan käsillään ja ähisee joten en saa enää nukuttua :headwall:

Nyt sitten typerä kysymys: mistähän mahtaa johtua ettei Casper räpyttele silmiä yhtä tiheästi mitä normaalisti räpytellään? Onko tämä vauvoille ihan tyypillistä?

Niin ja onko kellään muulla kokoajan jano? Siis tuntuu siltä että saa koko ajan olla lipittämässä vettä ja herään öisinkin kauheaan janontunteeseen. Voiskohan tämäkin "oire" johtua imetyksestä?

Mitähän mahtaa Upp3:lle ja Jabba the Hutille kuulua, eipä ole kumpaakaan palstalla näkynyt pitkiin aikoihin? :whistle:

Koiraystävän menettäneille osanottani :'(

Triinu ja Casper 2kk 13vrk
 
3 kk neuvola oli eilen ja komeasti oli poika jälleen kasvanut:
paino 7 550 gr
pituus 61,6 cm
pipo 42,7 cm
Kuten arvata saattaa niin yläkäyrillä mennään ja reilusti. Taitaa Daniel olla suuri kokoisin näistä elokuisista. Rokotetta ei saatu, koska Danielille iski viikonloppuna flunssa. Pikkuinen on ollut tosi räkäinen ja tukkoinen. Eilen ja tänään alkoi sitten henki vinkumaan, joten tulimme hetki sitten lääkäristä. Mitään ei löytynyt, joten turha reissu, tietysti hyvä niin. Keittosuolatipat ja nenä frida käytössä.
Me ei olla kyllä pöpöjä pelätty, joten ei ihmekkään vaikka flunssa iski, minulla itsellä on myös flunssa. Lääkäri arvelikin, että koska minulla itsellä ei ole tähän pöpöön vastustuskykyä niin ei sitä ole sitten pojallakaan.
Yöt on nukkunut tosi hyvin flunssasta huolimata, nukahtaa klo 21-22 herää 07-09 aikaan, syö yöllä kerran noin klo 05-06.

Toisesta vauvasta on ollut puhetta, minä joka aiemmin sanoin että yksi riittää, olenkin alkanut tulla toisiin ajatuksiin :) Vasta oli miehen kanssa puhetta, että parin vuoden ikäerolla voisi olla kiva saada Danielille sisar tai veli.

Nyt nuha nenä kutsuu...

Lauren-78 ja Daniel 3 kk
 
sone: meillä poitsulla on ollu eka amorion toka ditrim duplo ja tänään saatiin sit clavurion kuuri kun vasen korva on edelleen tulehtunut ja jos tää kuuri ei auta niin joudutaan puhkaseen. silloin kun saatiin tuo eka kuuri niin poitsu oli kuumeessa mut nyt ei oo ollut, reppana huutaa ku on nälkä vaan ku ei pysty kunnolla syömään ja sit se huutaa ku nukuttaa mutkun sekään ei onnistu kunnolla.
joo meilläkin on esikoisella ollu tuo korva kierre siltä sit putkitettiin korvat ja poistettiin kitarisat ja tokaks nuorimmaisella oli kans korvakierre joka katkes seitsämänteen lääkekuuriin ja uhkaus leikkuusalilla niin se parani.
vauvakuumeesta on joillain ollut puhetta musta kyllä tuntuu että nää neljä varmaan riittää meille, mut nuin oon kyllä sanonut kaikkien jälkeen et saa nyt nähä ku ei tota ikääkään nyt vielä niin huimasti oo.
mut nyt iltahulinoihin, jospa sitä tälle yötä sais jo itekki nukuttua jonku verran.
 

Yhteistyössä