***ELOMASSUT 2008***marraskuussa

Äiti lpr: Kiitos tummennus ohjeista! Ehkäpä se nyt onnistuu tältäkin mammalta...

Me ollaan nyt päivittäin harjoiteltu pullosta juomista, jotta se tarpeen tullen sitten onnistuu. Ja mitään ongelmia ei ole ollut, poju juo ihan mielellään pullostakin. Toki en ole koittanut mitä siihen sanoo, jos pullossa on korviketta, olen aina pumpannut omaa maitoa ja antanut sitä pullosta.

Omasta ajasta, mulla olisi yhdet pikkujoulut joihin tekisi kovasti mieli mennä, ja jo kesällä lupasin, että niihin kyllä tulen, mutta nyttemmin en sitten kuitenkaan raaskii vielä jättää pojua hoitoon, joten en sitten menekään niihin kekkereihin :ashamed:
Mahdollisuus siis olisi viettää omaa aikaa, mutta en ole vielä ainakaan kokenut sitä tarpeelliseksi.

Joululahjoista, me päätettiin myös miehen kanssa, että ei vielä tänä vuonna osteta pojulle mitään lahjoja kun saa kuitenkin niitä niin paljon ystäviltä ja sukulaisilta. Ja tänä vuonna eniten häntä kuitenkin vielä kiinnostaa ne värikkäät paperit :D

Meilläkin kuolataan todella paljon, jatkuvasti roikkuu oikein kunnon jojoja suusta :)

Olen jo nyt tehnyt jonkun verran soseita valmiiksi pakkaseen. Mutta katsotaan sitten jatkuuko innostus soseiden tekemiseen kun niitä aikanaan ruvetaan syömään...

Ruusulainen ja poju, reilu 3kk
 
Heipat täältäkin

Meilläkin poika nyt 2,5 kk eikä vielä käänny mihinkään, välillä kyljelleen mutta muuten ei. Sylissä pönkeää pystympään kyllä. Muutenkin on pieni ja pyöreä =) (vähän niinkuin vanhempansakin taitaa olla, tai minähän en enää kauan ole kun huomenna menen ostamaan kuntosalikortin ) 2kk neuvolassa oli 56cm ja 5385 kiloa, nyt oli jo 6 kiloa kotivaa'assa. Vaatteista meillä on 62 cm bodyt käytössä, mutta housuista menee vielä 56 senttiset.
Kuolaa tulee jonkun verran ja kuvakirjojakin on mukava jo katsella. Nyt on ruvennut myös vähän tarttumaan esineisiin. =) ihana kyllä tuota kehitystä seurata.

Omia menoja ei vielä kauheasti ole ollut, mutta miehen kanssa tähän asti poika on ollut jos on tarvinnut, yöksi en vielä ole raaskinut jättää mihinkään, ja toisaalta on vielä vähän hoitajapulaakin kun ihan lähellä ei asu ketään kenelle voisi jättää. :/

Lahjoja ei pienelle varmaan juurikaan ostella, ehkä jonkun pienen lelun, niitä saa sitten myöhemmin ostella kuitenkin ihan tarpeeksi.. isompia toiveita kuten syöttötuoli ollaan lähetetty isovanhempien mukana joulupukille :)

Pitäisköhän sitten keskittyä illan elokuvaan
Mukavaa viikkoa
miranth ja poitsu 2,5kk
 
mammaliini83: Meillä 2kk neuvolassa mitat oli 4955g (3445g) ja 56,5cm (51cm). Suluissa syntymämitat. Toi jätkä on tollainen kaponen malli, kaikki 60cm puolipotkarit ei pysy päällä, kun ne on ihan liian väljiä vyötäröstä. Mulle silloin aikanaan sanottiin, että 56cm vaatteita ei tarvitse paljoa, kun ne jää melkein heti pieniksi ja vieläkin niitä on meillä siis käytössä, joten kyllä ne meillä aika kauan kesti.
Meillä on 3kk neuvola 2 viikon päästä, joten sit tiedän uudet mitat.
 
neitiperho
Heissan

aika ihan lentänyt, kun on tullut asuttua viime päivinä ahkeraan tuolla meidän pentulaatikolla. Ikävintä vaan, että hirveesti ollaan yritetty nähdä vaivaa meidän ainokaisen pojan eteen, mutta nyt tilanne näyttänyt tämän päivän taas siltä, että on aika luovuttaa. Nyt vain odotetaan koska poika muuttaa koirien taivaaseen :'( Pikku reppana. Onneksi sentään kolme tyttöä ovat olleet sitkeitä ja kasvavat silmissä.

Kävin lisäämässä muutaman keskustelun aiheen tuonne kerhoon. Niitä pystyy jokainen myös sinne lisäilemään.

Mutta nyt nukkumaan...tää oli tällainen pika käynti. Voimia kaikille mammoille. Ja hirmuista myrskyn yötä...ainakin tänne :/

Neitiperho ja Iina 3pvää vajaa 3kk
 
Shihtzu: meillä syntymämitat 3190g ja 49cm eli vajaa kilo oli tullut painoa ja 6cm pituutta. Sama homma että pituus on housuissa hyvä mutta vyötärö löpsöttää! Esikoisella taas piti pienenä olla isompi koko että oli hyvät vyötäröltä mutta lyhentää olis saanu. Keskimmäinen sitten siltä väliltä, aika pieni oli 2v asti. Nyt hänen kanssaan kontrolliin joskus 3kk päästä siitä että painoa on tullut "liikaa"!!! Ensin pienenä ravattiin painokontrollissa kun oli niin pieni ja nyt sitten on muka liikaa painoa... ei voi käsittää niiden käyriä... :headwall:
 
Täällä vielä valvotaan.. Nyt molemmat tytöt taas kukkuneet myöhään, kun viime viikko oli niin loistava. No tämmöistähän tämä lasten kanssa juuri on.

Me oltiin tänään jouluostoksilla. Esikko jäi papalle päikyille ja minä ,vauva ja mommo lähdettiin shoppaileen. Vauva menee niin kätevästi liinassa mukana. Nopea mennä ,kun ei tarvi miettiä missä on hissi ja miten pikku putiikkeihin yleensä pääsee sisälle. Vauvalle ostettiin Riihipeikon mekko jouluajan juhliin. Etsin vauvalle lahjaksi sellaista Playskoolin perhoslelua ,mutta en löytänyt. Muuta ei vauvalle ostetakkaan. Itse en paljon osta lahjoja lapsille ,kun molemmat mummot on niin kovia osteleen :) .

Täällä kuolataan myös paljon :wave:

Kääntyilystä Meidan vauva alkoi kääntyä 2½kk:n iässä. Nyt sunnuntaina tuli kolme kk täyteen ja pyöriin jo selältä masulle ja masulta selälle. Alkaa oleen vaippojen vaihdossa kiirus ,kun pyörii niin sukkelaa. Sylissä ei yhtää viihdy enää makullaan ja väkisin pönnää ylös. Jokeltaa monivivahteisesti, kiljuu ja naureskelee ääneen. On nuo lapset niin erilaisia ,kun esikko kääntyi vasta 5½kk iässä.

Nyt taisi vauvakin simahtaa viimein tähän syliini. Pääsee itsekin nukkumaan.
-Poni ja vauva 3kk
 
Joululahjoista: Ollaan ajateltu Aleksille ostaa kävelytuoli ja ehkä joku pieni lelu, ei muuta. Mummi ja vaari lupas joululahjax pikkuselle syöttötuolin, kun meillä ei sellasta vielä ole. Ajattelin sanoo kummeille ja muille, että vaatteita ja kunnon talvihaalarin tarvittais. Olis kiva kun ei niitä leluja niin kauheesti kaikki hommais, koska niitä meillä kyllä on ja eipä noi vaavit niitä vielä niin kauheesti tarvi. Mielummin jotain oikeesti tarpeellista jos aikovat jotain hommata.

Eilisilta meni Aleksin kanssa mielettömän hyvin :) . Käytiin saunassa ja hienosti meni sekin :) . Esikon kanssa ei sitten mennytkään yhtään hyvin. Se alko pelätä kauheeta tuulta ja halus että mä nukutan sen omaan huoneeseensa :( . Olin niin ajatellu että kattelen kerrankin töllöö ihan rauhassa kun saan Aleksin nukahtaan. No, siellä mä sitten kökötin esikon huoneessa yhteentoista asti :kieh: . Se ei sitten meinannu nukahtaa millään ku mä olin siellä huoneessa. Meillä esikko siis kohta kahdeksan vuotias. Pakko oli sinne mennä sitä nukutteleen, koska muuten olis meidän makuhuoneessa vaan huutanut ja vauva nukkuu siellä. Olin sitten ihan raivona.

No, se siitä. Katotaan miten tää ilta menee. Luultavasti vaavi huutaa tänään ja esikko on kiltti kun mikä. Muutenkin yö meni ihan piparix. Aleksi kääntyili vähän väljä sängyssään ja mä jostain kumman syystä heräsin jokaiseen pieneenkin ääneen. Esikon takia varmaan en antanut itseni nukahtaa sikeeseen uneen.

Nyt täytyy lähtee suihkuun. esikko pitää viedä kymppiin kouluun.

:wave:

salah ja aleksi kohta 3kk
 
salah: Meilläkin on uusioperhe (vai mikä se nyt oli). Poika oli 2 v 3 kk ja tyttö 1 v, kun tapasin uuden, ja nykyisen mieheni. Molemmat lapset kutsuu isäpuoltaan isiksi vaikkei kukaan ole käskenyt eikä pakottanut. Aluksi kutsuivat häntä omalla nimellä, mutta jossain vaiheessa se itellään muuttui, että ISI. Ei olla pidetty sitä ollenkaan pahana. Heillä ei nyt muuta isää olekaan, kun biologinen isä otti iteltään hengen keväällä.... Ja meillä siis noiden lisäksi yhteiset lapset: pian 3-v tyttö ja 3 kk tyttö.

Lauren-78: Mä en oo koskaan kenellekään lapsistani tehnyt soseita itse. Aina oon ne ostanut kaupasta. Sielä on toki kovasti valinnanvaraa, muttä äkkiä sitä oppii mistä vauva tykkää ja mistä ei. Vatsaystävällisin on vissiinkin se porkkana-perunasose ja sillä oonkin yleensä soseet aloittanut ja sen jälkeen oon ottanut päärynän.

Neuvolan ohjeiden mukaan aloitan maissivellin (vatsaystävällisempi kuin muut) tänään puolen päivän aikoihin, suurinpiirtein. Tällä konstilla EHKÄ saataisiin Camillan päiväsyöttöjä hieman pidempivälisemmiksin. Nythän se syö joka päivä tunnin välein :'( Se alkaa itestä tuntumaan jo aika raskaalta. Tiedä sitten onko noista velleistä mitään apua. Koskaan en ole velliä muille lapsille antanut, joten tämä on tälläistä opettelua sen kanssa nyt :LOL:

Juu, kyllä täällä ainakin kuolaa riittää välillä, vaikka muille jakaa!! Joskus on koko leuka märkänä ja joskus taas vähän vähemmän.

Täällä jonkun muunkin vauva takkuaa tissillä, varsinkin vasemmallakos se oli. Meillä takkuaminen on kestänyt jo perjantaista asti. Aina kun otan tissin esiin ja asettelen vauvan siihen, niin siitä alkaa armoton huuto ja pää kääntyy heti tissistä poispäin. Näin tekee molemmilla tisseillä. Oon sitten joutunu ihan puoliväkisin pitämään päästä kiinni, että syö nyt hyvä ihminen. Usein on näin ruvennutkin syömään, mutta välillä sekään ei auta, vaan ennemmin huutaa kuin syö :headwall: Mä en ymmärrä mistä tuo takkuaminen oikein johtuu ja kun on kestänyt jo monta päivää.

Meillä Camilla kääntyy vasta selältä kyljelle, mutta ei siitä vielä mahalleen. Toki yritystä on välillä kovastikin, mutta ei vielä käännyt. Yleensä kyllä vauva suuttuu melkein heti, kun sen laittaa mahalleen lattialle. Ei tykkää sitten yhtään.

Sylissäkään ei juuri enää haluta maata, vaan väkisin vain pönkää itteään ylös. Ja sitterissä ollessaan se hihkuu, naureskelee ja jokeltelee, kun hälle juttelee ja siinäkin pönkää jaloillaan itteään ylöspäin. Että on hauskan näköistä :LOL:

Flunssaa meillä kesti toista viikkoa ja nyt se on jo antanut aika hyvin periksi. Camilla eikä isi saanut sitä ollenkaan, meillä muilla oli. Vielä mä saan kyllä niistää, että mistä kummasta sitä räkääkin vain aina piisaa.

Viime yö meni taas pitkästä aikaa huonosti. Camilla söi varmaan 1-2 tunnin välein aamuun asti. Usein se kyllä pitää melkein sen 2 tuntia väliä, mutta nyt ei. Joskus en millään jaksaisi yöllä nousta ylös, mutta pakko se vain on. Mies sitten yöt päivystää tuota pian kolmevuotiasta itkuhälyttimen välityksellä (tyttö ylhäällä, me alhaalla). Se kun tahtoo öisin huutaa ja joskus sielä saa ravata jopa 10 kertaakin. Ei tulisi mitään jos syöttöjen välissä jotuisin vielä valvoa isomman lapsen kanssa.

Ideoita millä miehen kuorsauksen saa loppumaan, että hän sais jo pian siirtyä soffamajoituksesta makuuhuoneeseen?? Mä en kertakaikkiaan pysty nukkumaan jos ukko vähänkin yöllä inahtaa tai alkaa kuorsaamaan. Herään jo siihenkin, kun vauva vähän äheltää sängyssään. Ja ukko kuorsaa joka ikisessä asennossa eikä paljon piittaa vaikka mä kuinka hakkaisin sitä yöllä, että lopeta :headwall:

Lauantaina olis tarkotus Camillan kanssa aloittaa vauvauinti. Saa vain nähdä viihtyykö se sielä, jännittää jo. Kylvyssäkin se välillä huutaa kuin riivattu.

Tässäpä täältä kuulumiset tällä erää. Sateisen syksyn jatkoa kaikille.

Tatjana80 ja Camilla tasan 3 kk
 
Moikka kaikille elomassuille.
Olen ahkerasti taustalta lueskellut teidän juttuja kolmen kuukauden ajan ja nyt tulin uutena tänne vähän kirjoittelemaan omia kuulumisiamme.

Raskausaikana kävin lukemassa heiniksien juttuja, koska oma laskettu aikani oli 25.7.
Esikoispoika kuitenkin syntyi käynnistettynä rv 42+1 9.8.2008, joten koen
saavani elomassuista enemmän irti.
Kiva lukea suunnilleen samanikäisten vauvojen tekemisiä ja kokemisia.

Meidän poika on nyt 3kk + 2pv. Neuvolassa käytiin viime viikon torstaina.
Painoa pojalla oli 5160g, pituutta 60,5cm ja päänympärys 41cm. (Syntymämitat 3470g ja 52cm) Taitaa olla hieman keskimääräistä pienempi poika. Ollaan vielä täysin rintaruokinnalla.

Muutaman kerran on vahingossa käännytty selältä vatsalleen. Kovasti kyllä potkitaan ja poika onnistuukin kääntämään itsensä pinnasängyssä ylösalaisin. Välillä löytyy sängystä poikittain ja välillä taas jalat on tyynyliinalla. Kovasti on sylissä pykäämässä ylöspäin ja viihtyy paremmin pystyasennossa.

Poika jokeltelee kovasti ja nauraa ääneen. Itse oikein välillä liikuttuu, kun toinen on niin iloinen ja hymyileväinen pienistä asioista. Nyrkit on suussa kokoajan tai jos ei nyrkit niin hihansuut vähintään. Voisikohan ikeniä jo kutittaa? Ja kuolaa valuu ihan urakalla.

Yöt meillä sujuu mukavasti. Poika nukahtaa klo 22 ja herää normaalisti ensimmäisen kerran syömään klo 5-6. Itsekin saa mukavasti nukuttua.

Täällä sitä tylsistytään sisällä kun on niin ikävä ilma. Poika on tottunut nukkumaan päiväunensa vaunuissa ja onkin nyt vähän kiukkuinen. Pitänee mennä syötölle ja laittaa hänet parvekkeelle vaunuihin nukkumaan. Mukavasti uni maittaa sateen ropinassa.

Kivaa syksyn jatkoa ja talven odotusta kaikille. =)
 
Tatjana80 Meidän ukko kuorsasi ennen ,mutta passitin hänen lääkäriin ja hän sai lähetteen uniapnea tutkimuksiin. Tauti todettiin ja häneltä leikattiin nielurisat ja pikkukieli pois sekä "poltetiin kitalakea isommaksi". Lisäksi hänelle tehtiin sellaiset hammastuet jolla kuorsaaminen loppui kokonaan. Apteekista saa nykyisin ainakin kahta tuotetta ,joista apua kuorsaukseen. Joitain laastareita ja nenäsuiketta, joita kannattaa myös kokeilla. Joskus taustalla kuitenkin apnea ja se kannattaa hoitaa ,koska altistaa mm.sydänkohtaukseen.

Mirmi Tervetuloa!!
 
Heippa pitkästä aikaa ja vitsit mikä keli ulkona on.. Tuulee ja sataa kaatamalla. Poju nukkuu ulkona tyytyväisenä topattuna vällyihin, kun sisällä nukkuu vaan pieniä torkahduksia. Tulee kyllä itellä vähän syyllinen olo, kun makaan sohvalla viltin alla ja toinen on tuolla myrskyssä:)

mirmi Tervetuloa mukaan juttelemaan:) Itseänikin naurattaa, kun poju tunkee kahta nyrkkiään suuhun minkä kerkeää ja maiskuttelee niitä sitten tyytyväisenä. Oon kyllä vähän kateellinen noista yhtäjaksoisita pitkistä yöunista, meillä heräillään yöllä vaihdellen 2-5 kertaa.

mammaliini83:lle paranemisia sinne päin ja myötätuntoterveiset, täälläkin taistellaan melkoista syysflunssaa vastaan ja lämpöäkin pukkaa päälle. Toivon niin kovin, ettei poju saisi tätä tautia :/

Rinnalla takkuamisesta: Meillä tuo on onneksi helpottanut, mutta sitä kestikin sitten kuukauden ajan. Aloin tarjoamaan aluksi aina maitotilkkasta pullosta, jonka vaihdoin vaivihkaa tissiin ja jossain vaiheessa huomasin, ettei pulloa enää tarvittukaan. Ihanaa, kun ei tarvi stressata toisen syömisestä. Muutamat itkut tuli kyllä itkettyä, kun ajattelin, että tähän se imetys sitten kaatui Meillä tilanne vain paheni, jos väkisin yritin tuputtaa, mutta ymmärrän kyllä, että huoli vauvan ravinnonsaannista on todellinen.Olikohan se Triinu , joka taisteli saman asian kanssa, miten syöminen nyt sujuu?

Kääntyilemäänei meillä olla vielä alettu, muutaman kerran on vahingossa kääntynyt selältä vatsalleen ja on sen jälkeen kyllä niin huvittavan näköinen, kun ihmettelee kulmat kurtussa mitä tapahtui :D Kummallekin kyljelle pyörähdellään aina vaipanvaihdon yhteydessä.

Miten kiinnostuneita teidän pikkuiset ovat leluista? Meillä ne eivät kovinkaan paljon vielä kiinnosta, joskus jaksetaan hetken kunnella soittorasiaa, tai katsoa jumppakaaren leluja, mutta enemmän kiinnostaa äitin ja muiden ihmisten kasvot. Entä miten kauan teidän vauvat viihtyy yksikseen,, meillä ehkä noin minuutin ja luulen kyllä, että se johtuu ihan äidistä, joka pienestäkin inahduksesta syöksyy kultansa luo viihdyttämään:LOL:

Niin ja huhuilen täällä taas taustailijoita, mitä esim.irtosorateidän arkeenne kuuluu
:wave: ?

oviili ja poju(viikon vajaa 3kk)
 
Tervehdys!

Tervetuloa mukaan Mirmi :wave:

Meilläkään ei vielä kääntyillä muuta kuin kyljelleen, eikä pojulla vielä oikein ole kunnollista yritystäkään kääntyä, mieluummin vaan makoilee selällään ja ihmettelee :)

Nykyään poju viihtyy yksikseen jopa melko hyvin! Ensimmäiset 2kk hän olikin täysin sylivauva, eikä viihtynyt lattialla/sitterissä lainkaan.
Lattialla viihtymistä edesauttaa kyllä huomattavasti se, että poju on hyvinkin kiinnostunut leluista nykyään. Lelukaaren alla saattaa makoilla pitkiäkin hetkiä leluja ihmetellen ja usein tutkitaan myös kirjoja, joiden kuvia jaksaa kanssa katsella välillä kauankin!

Meilläkin esiintyi hieman tuota rinnalla takkuamista, mutta se loppui samantien kun otettiin taas rintakumi takaisin käyttöön. Oltiin jo oltu useampi viikko ilman, mutta sitten poju yhtäkkiä hoksasi, että jokin on vialla :D

Jee huomenna päästään neuvolaan taas kuulemaan uudet mitat, joten palailen huomenna kertomaan neuvola kuulumisia :wave:

Ruusulainen ja poju 3 kk 1 vko
 
tervetuloa mirmi!
meillä luka aika paljon leikkii leluilla ja katsoo kovasti jo piirrettyjä. naama vääntyy aina väkisin telkkariin päin. täällä ei ole vielä käännytty kertaakaan.. tai on 2 kertaa vahingossa mahalkta selällee.. meillä poika viihtyy leikkimatolla joskus jopa tunnin yksin. juttelee ja leikkii leluillaan ja katsoo televisiota. meilläkin poika kiukkuaa tissillä välillä. yöllä ei onneks sitä tee. mut rintakumi auttaa välillä ja tilkka pullosta annettua maitoa myös.

nea ja luka 10 päivän päästä 3 kk
 
Meilläkin lelut kiinnostavat kovasti tällä hetkellä, värikkäitä kuvia jaksaa katsella pitkäänkin. Leikkimatolla viihtyy pitkiäkin pätkiä ihan itsekseen.

Meillä on nyt aikalailla vakiintunut se, että poika vetäisee pitkät päikkärit tässä illansuussa, voi nukkua 5 tuntia putkeen, yleensä pitää käydä herättelemässä, ettei mene yöunille meno liian myöhäiseksi. Nytkin on nukkunut 4 tuntia ulkoeteisessä vaunuissa.
Aamupäivisin nukkuu 1-2 tuntia ja yleensä senkin vaunuissa joiden pitää liikkua, mutta nyt illalla ei tarvi vaunuja edes heijata kun pojan sinne vie, simahtaa heti kun sinne laittaa.
 
Heippistä hei,
Takana taas 1,5h nukuttamista ilman tulosta, isäntä sai sitten jatkaa kun en enää jaksanut...

Tatjana80 oli puhellut syömisraivareista ja juuri tuosta mun piti eilen tulla kyselemään mut en sitten enää unitaisteluiden jälkeen jaksanut koneelle. Meillä on aivan samanlaista raivoa ja ei auta pullot eikä mitkään, pienelle on aivan sama onko tissi vai pullo raivot tulee joka tapauksessa kun ruokaa tarjoaa. Päivällä tuolla ei niin väliä mutta kaikista useimmiten raivo tulee just vikalla iltasyötöllä jolla pitäis pystyä tankkaamaan mahdollisimman paljon mutta eihän siitä syömisestä meinaa tulla mitään :headwall:
Puhuin tästä tänään neuvolatätsyn kanssa puhelimessa ja sanoi että todennäköisesti ja toivottavasti menee pian ohi.

Toinen mistä piti kysellä on että miten teidän pienet nukahtaa?
Päivisin meillä nukahtaa sohvalle kun taputellaan pyllystä jonkun vartin verran mutta iltaisin sama homma vaatisi kahden tunnin pyllyyn taputtelut ja eihän tuossa ole mitään järkeä?!
Ollaan nyt yritetty vaikka mitä rutiini-orjailua ja kaikkea mutta ei tunnu mikään auttavan. Syliin on turha nukuttaa koska herää samantien kun siirretään sänkyyn.
Mikä siis avuksi??

Meilläkin ollaan kovasti kiinnostuneita leluista ja tänään viihtyi ekaa kertaa mahalleen leikkimatollakin. Pienelle nalle puh pehmolle höpöttelee kovasti sylissä ja antaa nyrkistä :D

Meilllä on viime neuvola ollut 6vkon iässä joten neidin koosta en osaa sanoa. Viikon päästä on 3kkn neuvola niin sitten lisää tietoa. 56 vaatteet menee vielä nipin napin ja 62 on vielä vähän reiluja, neiti siis 4pv vajaa 3kktta.

Yksikseen tyttö viihtyy tosi harvoin. Joskus saatan saada käydä nopsaan suihkussa kun pieni on jumppamatolla tai keinussa, tämä kuitenkin vielä harvinaista herkkua.

Täällä käännytään hienosti masulta selälle mutta toiseen suuntaan ei ole vielä merkkejä. Kovasti pieni pönkää itseään eteenpäin sylissä ja makuulla ei oo pystynyt pitämään enää moneen viikkoon.

Nyt kuuluu makuuhuoneesta niin kauhea huuto että pakko mennä katsomaan oisko minust avuksi.

Jaksuja mammoille syysmyrskyjen keskelle :flower:


Tini+Ada melkein 3kk:tta
 
meillä kans on nuita syömis ongelmia, onneksi öisin syö ilman ongelmia mutta päivisin takkuaa kaikki syönnit nukkumiset...raivostuttavaa!!!
meijän jässikkä kääntyilee jo kumminkin päin selältä mahalleen ja toisin päin, leluista ei oikeestaan oo kauheen kiinnostunut veljiänsä seurailee innokkaana.
poitsulla on aika pahasti hautunut nivuset vaikka on joka päivä pesty ja talkitettu ja annettu ilmakylpyjä, tänään onkin oltu melkeen koko päivä ilman vaippaa jospas ne rupeis paranee.
musta on tullut melko horopää jässikällä ois ollut eilen 3kk neuvola niin minä onneton olin unohtanut sen johtunee tosta univelasta jota on nyt päässyt kertyyn kun on nuo korvatkin pojalla reistaillut no onneksi saatiin uus aika ensviikolle.
täytynee lähtä suihkuun ja unten maille!
jaksuja mammoille!
öitä
 
tinii: meillä luka nukahtaa yleensä yöunille silleen että otan sen kainaloon ja laitan unirätin silmille ja tissin suuhun. siihen poika sit usein helpsti nukahtaa. jos ei huoli tissiä niin sit tutti. joskus tietysti on vaikeampia iltoja, kuten viime lauantaina herra ei nukahtanu millään ja lopulta napotti klo 00.30 turvakaukalossaan ja katto james bondia :LOL:
päivisin yleensä simahtaa tissille sohvaan tai sänkyyn. syliin harvemmin nukahtaa. ei pahemmin tykkää sylissä ees olla..
 
Meillä on noita nukahtamisongelmia myös. Alex nukahtaa kyllä syliin, mutta heti kun laskee omaan sänkyyn tai johonkin vaakatasoon, niin alkaa armoton huuto tai jos ei heti ala niin hetken päästä kylläkin, silmät rävähtävät heti auki, kun selkä koskettaa sängyn pintaa.
Mun pitää vähän väliä liikkua, sillä istuminen on kiellettyä, jos pojalta kysyy tai se käy, että istun tuossa sängyn laidalla pompin, mutta paikallaan ei saa olla.

Tänään sain kolmannella yrityksellä jätkän nukahtamaan.
Silloin kun Alex on oikein väsynyt, että ei siksi tahdo nukahtaa, niin silloin ei tarvitse kuin heittää harso naamalle, niin jätkä on jo unessa :LOL:
 
Nukuttamisesta: Meillä on sama tapa kuin esikoisellakin oli, eli illalla viedään sänkyyn, sanotaan hyvät yöt ja sitten pois. Muutaman kerran pitää käydä tuttia laittamassa, mutta nukahtaa kyllä itsekseen. Esikoinen on nukahtanut aina hyvin itsekseen, tietenkin iän myötä on alettu lukemaan iltasatu ja laulu... Jossain välissä, muistaakseni 1v. kieppeillä, kun muutti omaan huoneeseen, niin piti vähän aikaa silitellä, mutta ei aivan nukahtamiseen asti. Toivottavasti Rasmuksen kanssa menee yhtä helposti. Tietenkin yksittäisiä poikkeusiltoja on ollut esim. kipeänä...

Tänään 3kk lääkäri-neuvola, siitä sitten...

Tiitu ja Rasmus viikkoa vajaa 3kk
 
huomenta. hankala yö takana kun poika heräs kolmen aikaan tosi flunssaisen oloisena ja nuhaisena ja nukahti uudestaan vasta kuuden maissa.. oletteko te mitä tehneet parantaksenne vauvan oloa flunssassa? nyt aamulla oli kyllä jo parempi mut vieläkin vähän kipeen oloinen.. meillä tuntuu kyllä että on aina aamuisin vähän nuha.. onkohan normaalia? poika o kyl semmonen että on yöllä potkinu aina peiton pois niin saattaa olla kyl aina vähän vilustunu..
 

Yhteistyössä