nea85: Yleensä noi soseet justiin aloitetaan yhdellä teelusikalla, seuraavana kaksi lusikkaa, sitten kolme jne... Meillä vauva on 3 kk 2 viikkoa, niin sillä menee porkkana-perunasosetta nyt puoli purkillista ja tarkotus olis jossain vaiheessa saada menemään koko purkki. Eli jos vauva syö koko purkillisen sosetta, niin se on ihan sopiva määrä mun mielestä. Meillä neiti syö rintamaitoa sitten vähän myöhemmin ettei heti soseen perään sitä halua/jaksa.
Camilla edelleen takkuaa rinnalla (jo yli 2 viikkoa) sekä huutaa päivät/illat osittain. Ollaan käyty sen kans nyt 2 kertaa vyöhyketerapeutilla ja huomenna olis kolmas ja ilmeisesti viimeinen kerta. Terapeutti sanoi, että jos ei oo siitä ollut apua, niin ei kannata jatkaa. Ja ei tuo vyöhyketerapia ole kyllä tähän tenavaan tepsinyt millään lailla :headwall:
Edelleen odotellaan postissa aikaa lastenpolille, kun hällä ne maksa-arvot oli koholla, mutta harmittaa vain kun lääkäri ei sanonut, että paljonko ovat koholla. Ilmeisesti ei paljoa, kun lähete laitettiin normaalina eikä kiireellisenä.
Myös perjantaina, kun saatiin noi verikokeen tulokset, niin lääkäri tutki vielä kunnolla neidin suun ja kielessä oli edelleen sammasta aika vahvasti eikä puolukka enää tepsinyt siihen, kuten aina ennen. Nyt saatiin vahvin sammaslääke mitä on, mutta tuntuu ettei se ole sammakseen juurikaan auttanut. En tiedä mitä teen. No, torstaina olis se 3 kk neuvola, odottelen sinne.
irtosora: Ite päivisin en kauheesti touhuile vauvan kanssa, kun ei kertakaikkiaan ehdi. Täytyy pestä pyykkiä/kääriä ne kaappiin, tiskit koneeseen/koneen tyhjäys, normaalit viikkosiivoukset yms. Neiti on sen aikaa aina sitterissä taikka lattialla ja aikansa siinä viihtyy. Touhujen lomassa lepertelen vauvalle yms. Sitten on noi kolme muuta lasta vauvan lisäksi, joiden kanssa pitää olla. Ja et ole ainut joka on iltaisin ihan poikki!! :wave: Päivän oon neljän lapsen kanssa yksin (mitä nyt esikoinen on eskarissa muutaman tunnin) ja touhuan muita kotihommia ja teen ruokaa, niin kyllä mä oon illalla jo ihan naatti, kun saadaan koko lapsikatras unten maille. Ei siinä paljon seksit eikä muutkaan kiinnosta, enkä jaksa edes sellaisia ajatellakaan!!! Onneksi mies yrittää tuolla saralla olla aika ymmärtäväinen eikä painosta.
Teillähän ihmiset vauvat nukkuu aika hyvin öisin, kun heräävät vain 3-5 kertaa yöllä syömään!! Meidän neiti herää öisin yleensä noin parin tunnin välein aamuun asti ja välillä jopa tunnin välein. Se jos mikä on välillä rankkaa. Viime yönä heräsi ihme kyllä ekan kerran tasan 24 (meni 20.00 jälkeen nukkumaan), sitten 3.30, 5.45 ja 7.20.
Kävin aamulla jo hammaslääkärissäkin ja anoppi tuli kahden pienimmän kanssa meille, eli 3- vuotiaan ja vauvan. Mulla lauantaina syödessä lähti hampaan kärjestä pala pois, onneksi pieni, mutta tuntui ilkeesti koko ajan karhealle. Sitä hiottiin ja laitettiin pieni ns. paikka siihen, joka pysyy tai ei pysy. Jos lähtee irti, niin ei tarvi mennä uudelleen hammaslääkäriin muutakuin sillon vasta, jos hammas rupeaa vaivaamaan tai lähtee enemmän paloja. Että kyllä on näköjään ihmisen hampaat sitten heikot :headwall:
Ite oon suurimmaksi osaksi voinut hyvin eikä mitään masennukseen viittaavaa ole onneksi tullut. 2 ekan lapsen jälkeen olin lievästi masentunut. Päivät kuluu välillä niin siivillä, että tuntuu ettei oo kaikkia hommia päivän aikana edes tekemään.
Lunta on sitten tullut aika reippaastikin tässä lähiaikoina. Kyllä on nyt ihanaa, kun maa on valkoinen. Nyt olis sopiva määrä lunta joka paikassa. Yhtään enempää ei tarttis tullakaan!! Mä en muutenkaan tykkää talvisin ajaa autolla, kun on liukasta. No, kukapa tykkäis...
Tatjana80 ja Camilla 3 kk 2 vkoa 2 pvä