***ELOMASSUT 2008***marraskuussa

ja vielä ylpeäkin... olemme siis palanneet kehään! Helvetillisten viiden viikon jälkeen poikanen, Eeli, alkoi syödä tissiä, ja siitä vasta päästiin alottelemaan oikeeta vauva-äiti-suhdetta. Nyt ikää tasan 12viikkoa ja sopusointu verraton, poika iloinen ja äitilläkin pää hiukan paremmassa kunnossa.
Kuivasta ihosta: Eelin naamassa niitä läikkiä, pahenee ulkoillessa, olen laittanut bepanthenia joka kerran kun ulos mennään ja on auttanut.
Isä-elämä meillä aika sekavaa, kun ei yhdessä asuta jne...se mua eniten nyt harmittaa.

paraneva eccu ja Eeli.

Reissusta palattu kotiin. Vauva oli vähän levoton automatkan jälkeen ja piti ottaa tutti käyttöön ku rupes lutkuttaan peukkua.
eccu :hug: kovasti voimia ja jaksamista sinulle. Sinun pojalla on ihana nimi. Mä ehdotin edelliselle pojalle nimeksi Eeliä mutta se on vähän haasun kuulonen meidän sukunimen kans niin pojasta tuli sitten Eelis.

Huomenta!

Täällä myöskin mökkireissusta palanneina.
Ihan järkky keli oli eilen ajaa kotiin sieltä, meinas usko loppua jossain kohissa, että kotiin selvitään. Mutta onneks selvittiin kuitenki. :)

Mä meinasin tänää alotella perunan maistelun Aliisalle. Veti viikonloppuna maitoa vajaan kahen vrk:n aikana 1,8l, mikä on paaaaljon enemmän ku aikasemmin. Ja yöllä on alkanut taas heräilemään syömään.

Salamanteri ja joku muu kyseli kiinteiden aloittamisesta, niin mun mielestä ohje on että yhtä raaka-ainetta viikon, jolloin näkee jos ei aine sovi vauvalle. Ja ekana päivänä yks lusikallinen, toisena toinen jne.

Nyt pitää mennä ottaa pyykit koneesta, kauhee määrä pyykkiä kertyy parin päivän aikana, ku ei pese.

Lumista viikonalkua mamit ja vauvat!! :wave:

HooÄs ja Aliisa 3kk1vko2vrk

eccu mukava kuulla sinustakin pitkästä aikaa. =)

Meillä poitsun nuha tuntuu olevan paranemaan päin, mietin vielä meniskö sinne srk:n kerhoon huomenna vai ei, pelkään vaan että muille tarttuu vaikka eihän noin pieni missään kontaktissa vielä keneenkään ole.
Ollaan nyt pari päivää sisällä kökitty kun en ole uskaltanut pihalle viedä ja sitten oli vielä tuo kamala myrsky eilen.

Kova hinku olisi pojalla kääntyä jo mahalleen, ei vaan vielä ole ihan hoksannut miten se tapahtuu, yrittää aikansa sitten tulee huuto, pitää käydä kyljelleen auttamassa ja siitä osaa jo kiepahtaa mahalleen, jonkun aikaa jaksaa ihmetellä ja sitten taas käännettävä selälleen =)

Mukavaa viikkoa kaikille!
terkuin miranth ja Teemu kohta 3kk

neitiperho
Heipat vaan mammoille.

Mukava kuulla sinustakin eccu. Varmasti sekavaa isä-tilanteen kanssa, mutta toivotaan että löydätte tilanteelle ratkaisun. Voimia!!!

Meillä vissiin alkaa pikku hiljaa neiti vierastamaan. Oli mummolassa eilen ja oli saanut siellä aivan hirveän raivo/huuto kohtauksen. Tätä ei siis ole tapahtunut koskaan tai jos vähän raivonnut on illalla niin rauhoittuu kun pääsee syömään, joten yleensä nälkäänsä on huutanut ainoastaan. Nyt ei ollut millään rauhoittunut. Käytiin sitten neiti hakemassa kotiin ja heti kotona oli taas aurinkoinen itsensä. Tosin pientä lämpöilyä nyt myös ollut rokotuksen jälkeen ja toinen silmä vaivannut. Rähmii nimittäin koko ajan, välillä helpompi ja sitten taas pahempi. Tänään sitten käytiin lääkärissä silmää näyttämässä ja testataan nyt tippoja siihen.

Meillä edelleen kamppaillaan tuon yöunille käynnin kanssa, mutta syöttövälit alkaneet palautumaan normaaliin yhteen kertaan yössä. Nyt siis tyttö saanut hitusen velliä iltamaidon seassa. Me ollaan tosiaan kyllä kokeiltu noita hyviä vinkkejä jo aiemmin joita joku kävi kertomassa esim. kapalo, pulloa illalla. Ne siis eivät meillä auta. Ja neitiä muutoinkin ollaan kapaloon aina nukutettu kun siinä viihtyy. Eilen tyttö nukahti kyllä sillä että oli alkuun sylissä kapalossa...heräsi...sitten nostin sen vaan viereeni kapalossa ja sai olla ihan kiinni mussa. Yleensä tytöllä tapana pitääkin mun paidasta kiinni. Siihen sitten rauhoittui. Äidin vieressä paras paikka. Sitten kun sikeästi nukahti, nostin omaan sänkyyn jatkamaan uniaan. No, se toimi ainakin eilen. Tiedä sitten mikä toimii tänään :D

Nyt sitten ruokaa tekemään. Tyttö onneksi nukkuu hyvin ulkona vaikka hirveä myräkkä siellä edelleen. No hyvä että tyytyväinen kuitenkin. Palataan taas. Jakselkaa mammat arki juttujen keskellä.

Neitiperho ja Iina 3kk reilu viikko

neitiperho
Hei noihin tutteihin vielä piti sanomani. Meillä toimii ainoastaan Tupperwaren tutit. Ne silikonisia, mutta tutista ei tule kaatamalla mitään. Ainoastaan kun lapsi alkaa itse imemään niin tutista tulee jotain. Nämä siis meillä parhaimmat. Normit kaupasta ostetut ei kelpaa kun niistä tulee aivan liian kovaa vaikka ovatkin ihan pienireikäisiä.

Mut näin meillä.

Argh! Meillä meni pitkään yöt yhdellä syötöllä, niin nyt on neljä viime yötä herännyt syömään 1-2 h välein ja viipyy rinnalla 20-35 min. Jos tässä vielä muutaman vuorokauden odottaisi ja jos ei mene ohi, niin kai se on kaivettava soseet esille. Maissivelliä annoin eilen ja tänään, mutta ei näytä olevan vaikutusta, tosin määrät ovat olleet vain 20-30 ml.

Hankin Hug-a-bub kantoliinan, jota nyt opetellaan käyttämään. Helppo on sitoa ja miellyttävä käyttää, tosin Daniel ei suostu olemaan siinä muuten kuin kasvot eteenpäin. Kai se on ihan ok, asento näinkin pienelle?

Ja-has ja taas kutsu käy, nukkui peräti 2 h päikkärit

Lauren-78 ja Daniel 3 kk 3 vko

lauren: tekstis oli aivan kun miun kirjottama. tähän asti on menty yhdellä syötöllä ja 4 edellistä yötä n herätty varmaan 5 kertaa! pitänee varmaan parin viikon päästä kokeilla sosetta jos ei ala helpottamaan. maiisivelliä täälläkin annettu parina iltana 20 milliä mut ei ole ollu apua

Neuvolassa käyty ja kaikki hyvin, poika kasvaa hitaasti, mutta varmasti. Ollaan edelleen palstan pienimpien joukossa, kun painoa on nyt 3-kuisena 5815g ja pituutta 59,5cm.
Rokotuksesta Alex ei pitänyt, mutta tokeni kyllä nopeasti ja väläytteli terveydenhoitajalle hymyjäkin, joten nopeasti meni harmistus ohi.

Me mennään vielä kuukausi pelkällä rintamaidolla ja korvikkeella ja jouluna päästään maistelemaan uusia makuja, sillä meillä on 4kk neuvola 22.12. ja silloin kuulemma saadaan "lupa" alkaa maistelemaan muutakin. Ei mulla olekaan vielä ollut mikään kiire, kun maitoa riittää ja syömisvälit ovat varsin pitkiä.

Eilen illalla oli taas nukkumaanmenon kanssa ongelmia, poika raivosi oikein kunnolla ja lopulta simahti mun syliin puolen yön jälkeen elikkä meillä on samat ongelmat neitiperhon kanssa. Meillä yksi rauhoittamiskeino on kädestä kiinni pitäminen, laitan siis pojan sänkyyn ja otan kädestä kiinni niin aika usein niin rauhoittuu ja nukahtaa kun saa hetken näplätä mun sormia.

Kävin tänään ostamassa pojalle Novalania tuohon kuivaan ihoon ja katsotaan jos se tehoaisi.

shihtzu ja Alex tänään tasan 3kk

Neitiperho ja shihtzu tutulta kuulostaa noi nukahtamisongelmat...
Mulla alkaa usko loppua kun joka ilta pitää pientä nukuttaa monta tuntia! Syliin ei enää nukahda ja väsy on kova mutta silti vaan potkii ja raivoaa sängyssä kunnes uni sitten tuntien taistelun jälkeen korjaa...

Oh, nyt pieni kutsuukin joten lyhyeksi jäi tällä kertaa!

Tinii+Ada 3kk + 1vko

Hengissä ollaan, ei ole olliut aikaa enää palstailemaan, joskus käynyt lukemassa. Hyvin mennyt, mutta touhua kolmen kanssa riittää ja hiukan lisätöitäkin pukkaa päälle :D . Vauva kiltti, isompien kans enemmän hermot koetuksella.

Hmm.. tuli mieleen kun en ole koko ketjua lukenut, onko joku täällä jo uudelleen raskautunut? Mulla meinas käydä köpelösti...neljä viikkoa synnytyksestä uskoin neuvolan tätin valistusta ja ilman ehkäisyä sen yhen kerran, mutta ONNEKS tuli kuukautiset, 6viikkoa synnytyksen jälkeen, eli olis ollu kovin todennäköistä tulla raskaaks jo sillon. Nyt syön minipillereitä. Kovin nihkeetä ja vähättelevää oli suhtautuminen täällä neuvolassa ehkäisyyn.

Iltaa!

Kiva ettei kaikki ole ihan kokonaan sentään hävinnyt sinne facebookin puolelle :)

Kuulostaa kovin tutulta monien puheet täällä, meilläkin on yhä enenevässä määrin ilmennyt noita rintaraivareita, mutta onneksi ainakin vielä sentään melko lievinä, eli kiukkuaa tovin ja ottaa tissin vaan hetkeksi suuhun, mutta sitten hetken päästä rupee kyllä syömään kunnolla.
Tutulta kuulostaa nuo tiheentyneet yöheräämisetkin... meillä on jo muutama viikko heräilty useammin 3-4 kertaa yössä, mutta viime yö oli kyllä huippu kehno. Poju heräili kolmen vartin - tunnin välein kitisemään/itkemään. En joka kerta kylläkään tarjonnut tissiä kun suostui joskus sentään rauhoittumaan tutillakin. On muutenkin ollut kyllä hieman kärttyinen tuo poju.
Siitä tulikin mieleen, että millaisista "oireista" kannattaa alkaa epäilemään esim. korvatulehdusta? Meillä ei kyllä ole ollut yhtään lämpöä tms. mutta kiukkunen on ollut ja nukkunut huonosti...

Vierastaminen sen kun jatkuu meillä... Pojua ei voi yhtään laittaa vieraaseen syliin tai alkaa aivan kamala itkukohtaus. Tutusta sylistä kyllä naureskellaan vieraillekin ihmisille, mutta sylissä ei suostu olemaan hetkeäkään. Tutuntuu itsestäkin pahalta kun vierastaa omia isovanhempiaankin niin kovasti, vaikka ollaan yritetty olla tiuhaan heidän kanssa tekemisissä, että poju tottuisi, mutta ei....

Mutta nyt iltapalan laittoon, jotta pääsee nukkumaan, jos vaikka taas joudutaan heräilemään koko yön... toivottavasti ei!!

Ruusulainen ja poju 3kk 3vko

onko täällä paljon jo juteltu siitä, mitä te teette vauvojen kanssa päivällä? jos siitä löytyy jo keskustelu, voisiko joku vinkkailla sivua? kun en ole nyt ehtinyt täällä pyöriä aktiivisesti :ashamed:

mulla meinaan välillä tulee vähän ahistus, kun en oikein tiedä, miten vauvojen kanssa tulis päivänsä viettää... outo ongelma, tiedän, mutta kun ei ole paljoa vauvojen kanssa pyörinyt, niin tässä sitä ollaan esikoisen kanssa... musta olis ihanaa kuulla, mitä te teette päivisin! (herranmunjee, oonkohan mää ite jo kysyny tätä??? :D imetysdementia, totisesti... )

öö, no, me syödään, nukutaan, jutellaan ja vaunuillaan, ja lattialla lauletaan ja jumpataan vähän ja ollaan mahallaan, ja sitterissä poika istuu, kun hoidan naamapesuni tai syön. hätäseen yleensä pesen pyykkejä tai tyhjennän astianpesukoneen, mutta muuten musta tuntuu, että on velvollisuus (ja siis myös oikeus!) olla viihdyttämässä häntä, just jumpata, laulaa, jutella, kantaa esittelemässä kämppää (siitä hän tykkää kovasti)...

miten paljon te ite teette muuta kuin kiinnitätte huomiotanne tai hoidatte vauvaa? kun mä oon aina ihan poikki iltaisin, kun oon koko päivän aina ollut vauvan kanssa, tuntuu, että teen jotain "väärin". ei meidän vauva oo mitenkään tyytymätön tai itkuinen, ite mää täällä huhkin, ja eka idea tietty olis vähän hellittää ja enemmän vaan nautiskella olosta, mutta mutta... onkohan kenelläkään lähellekään samanlaista fiilistä? kun kysyin neuvolassa, että miten paljon vauvan kanssa pitää seurustella, niin ei se täti oikein tajunnut, mistä oli kyse.

ei tää nyt isoniso ongelma ole, mutta olis kiva olla muutakin kuin poikki iltaisin, kun ei välttämättä tarvis olla. vai ootteko tekin kaikki ihan poikki iltaisin?

irtis ja yli 3 kk ihana poika

Päivien kulku meillä on aika kiireistä aina välillä, sillä käyn laittelemassa koiria kuntoon pari kertaa viikossa ainakin ja poika kulkee siinä mukana. Tää jätkä osaa varmaan trimmata koiria heti kun harja kädessä pysyy :LOL:
Kotona ollessa päivät menevät niin, että käyn kerran vaunulenkillä, joka yleensä suuntautuu keskustaan kirppikselle tai kauppaan. Kotona oleskellaan välillä seurustellaan ja välillä poika saa itsekseen yrittää olla, kun teen jotain pieniä kotihommia, mutta ei sitä pysty suurempaan keskittymään, kun koskaan ei tiedä milloin jätkä vaatii huomiota.
Tänään sain pojan iltapäiväunien aikana pestyä ja laitettua yhden omista koiristani, onneksi tuo ottaa pitkiä päikkyjä, kun koiran pesu ja föönaus ei ole ihan nopeaa hommaa.

Nytkin poika makaa tossa vieressä ja välillä jutustellaan tän kirjoittelun lomassa :)

Meidän niin helppo ja kiltti lapsi on näköjään taakse jäänyttä elämää. Nyttenkin vain odotellaan että milloin neiti mahtais väsähtää että päästäis nukkumaan. Eikun kitisee joka paikassa... Ennen nukahti tissille aina klo:22-23. Nyt ei tunnu tepsivän mikään ja aikakin venyy ilta illalta. Viime yönä nukahti klo:1. Voi kun tietäis missä vika. Ei voi syyttää edes myöhäisiä päiväunia kun viimeiset lyhyet torkut vietti joskus 17.30.

Mairo ja tyttö 3kk 2vkoa 2pv

irtosora, miulla tulee monesti päivän aikana mieleen, et voi vitsi pitäs mennä lattialle neitin kanssa seurustelee.. eli en siis hirveesti jouda siellä istuu häntä viihdyttämässä.. liinassa piän jos kitisee seuraa, enkä kerkee sylitellä muuten. mein neiti onneksi tykkää katella ku laittelen pyykkiä ja muita kotihommia teen. ja sit isoveikan kanssa ku leikitään (sitäkin vois kai tehä useemmin), ni tykkää neiti katella..

Ja nyt ku oikein rupee miettimään, ni en mie tiiä mihin miun aika hävii?? tuntuu kyllä et mitään ei kerkee tehä ja silti on taas yx päivä pulkassa..

eli yhteen vetona : mie en hirveesti piä seuraa, mutta koska hän viihtyy pieniä aikoja itekseenkin, niin ei oo tarvinnuihan koko aikaa olla siinä vierellä..

Mutta iltasin varsinkin, neiti on sohvalla miun vieressä ja heiluttelen leluja ym.. jutustelen hänen kanssa :D ja siihen häne sitten aina nukahtaakin!!

Kohta taas pulkkamäkeen!!!!

ä ja tipi 3kk 1vk+

Heipat kaikille :)

Olen ollut tuolla facebookin puolella, nyt kun opin sitä käyttämään :)

Meillä Aleksi tuli sitten nuhaan, heräiltiin pitkin yötä kun oli niin tukossa, vaikka laitoin nenätippojakin illalla :( . Mulla itellä on joku ikuinen räkätauti kun olen koko ajan tukossa.

Nyt on alkanut meilläkin meneen isompia määriä soseita ja vellejä. Huomaan vaan että jos jätkä on väsynyt niin ei suostu millään syömään sosetta. Yöt menee muuten taas ihan hyvin ja edelleenkään meillä ei enää yöllä syödä. On alkanut muutenkin nukkuun nyt sellasia yhdentoista tunnin yöunia.

Nyt taas jatkaan aamutoimia.

Jaksamisia eccu :hug:

salah ja Aleksi

heippa hei! lukan huonon nukkumisen takia olen ajatellu nyt viikonloppuna kokeilla niitä soseita ja velliä niin voitteko kertoo kuulostaako tällanen hyvältä: eli aluks päivällä 2 lusikallista peruna-maissi sosetta ja illalla 30 milliä maissivelliä omaan maitoon sekotettuna ja sit jos ne käy hyvin masulle niin sit nostaa joka päivä satsia vähän? paljon niitä saa enimmillään antaa vauvalle ja paljon pitää sit vielä maitoa antaa lisäks?

voi luoja että oon tonttu kun ihan hävettää kysellä mut en osaa ollenkaan tämmösiä.. :|

neitiperho
Meillä meni vähän paremmin eilinen ilta. Muutamaan otteeseen kyllä piti ns. laittaa uudestaan nukkumaan, mutta jotekin tuntui kivuttomammalta kuin yleensä. Nukahti siis mun viereen imetyksen jälkeen klo21. Kannoin omaan sänkyyn, heräsi huutamaan klo21.30, hetken tarjosin tuttia, pidin kädestä kiinni ja heijasin niin nukahti. Pariin otteeseen heräsi vielä huutamaan. Nostin tytön sitten viereeni kiinni meidän sänkyyn johon aina lähes heti nukahti. Loppujen lopuksi viimesen kerran heräsi ennen 23 ja sitten nukahti lopullisesti. Heräsi seuraavan kerran 4.30, söi ja taas nukahti. Hitusen ennen ysiä aamulla noustiin.

Ihan hyvältä tuo Nea85 kuulostaa. Ite tosin en vielä ole antanut kahta eri lajiketta samaan aikaan, eli annan vain maissivelliä tällä hetkellä iltamaidon seassa, mutta se nyt taas vaan on mun tapa. Toisella toinen tapa. Jos se sujuu teillä niin jatka ihmeessä =)

Viihdyttämisestä. Yleensä päikkäreiden/heräämisen jälkeen neiti tyytyväinen. Vaihdetaan vaippa ja sen jälkeen neiti yleensä itsekseen viihtyy omalla viltillään lattialla. Sitten kun huuto alkaa niin yleensä ruoka-aika. Syömisen jälkeen taas viihtyy itsekseen. Sitten kun alkaa kitisemään niin vietän tytön kanssa siihen asti aikaa kun taas onkin nukkumaan menon aika. Me yleensä jutellaan, jumppaillaan, katsellaan helistimiä tai leluja. Siinä meidän puuhat. Hyvin yleensä on aikaa touhuta myös kotihommia, tyttö kun edelleen nukkuu päivällä 3-4 tunnin päikkärit tähän aikaan. Se vaan sitten on eri asia, mitä saan siltikään aikaa. Yleensä kun on niin laiska että istun koneella, hörpin kahvia ja ohhoh. Kolme tuntia meni ja tyttö herää. Sitten kiroon kun hitto en kerenny sitä ja tätä. Eli vähän hölmö vaan oon :D

Nyt siis taas yrittämään jotain aikaan saamista.
Neitiperho

nea85: Yleensä noi soseet justiin aloitetaan yhdellä teelusikalla, seuraavana kaksi lusikkaa, sitten kolme jne... Meillä vauva on 3 kk 2 viikkoa, niin sillä menee porkkana-perunasosetta nyt puoli purkillista ja tarkotus olis jossain vaiheessa saada menemään koko purkki. Eli jos vauva syö koko purkillisen sosetta, niin se on ihan sopiva määrä mun mielestä. Meillä neiti syö rintamaitoa sitten vähän myöhemmin ettei heti soseen perään sitä halua/jaksa.

Camilla edelleen takkuaa rinnalla (jo yli 2 viikkoa) sekä huutaa päivät/illat osittain. Ollaan käyty sen kans nyt 2 kertaa vyöhyketerapeutilla ja huomenna olis kolmas ja ilmeisesti viimeinen kerta. Terapeutti sanoi, että jos ei oo siitä ollut apua, niin ei kannata jatkaa. Ja ei tuo vyöhyketerapia ole kyllä tähän tenavaan tepsinyt millään lailla :headwall:

Edelleen odotellaan postissa aikaa lastenpolille, kun hällä ne maksa-arvot oli koholla, mutta harmittaa vain kun lääkäri ei sanonut, että paljonko ovat koholla. Ilmeisesti ei paljoa, kun lähete laitettiin normaalina eikä kiireellisenä.

Myös perjantaina, kun saatiin noi verikokeen tulokset, niin lääkäri tutki vielä kunnolla neidin suun ja kielessä oli edelleen sammasta aika vahvasti eikä puolukka enää tepsinyt siihen, kuten aina ennen. Nyt saatiin vahvin sammaslääke mitä on, mutta tuntuu ettei se ole sammakseen juurikaan auttanut. En tiedä mitä teen. No, torstaina olis se 3 kk neuvola, odottelen sinne.

irtosora: Ite päivisin en kauheesti touhuile vauvan kanssa, kun ei kertakaikkiaan ehdi. Täytyy pestä pyykkiä/kääriä ne kaappiin, tiskit koneeseen/koneen tyhjäys, normaalit viikkosiivoukset yms. Neiti on sen aikaa aina sitterissä taikka lattialla ja aikansa siinä viihtyy. Touhujen lomassa lepertelen vauvalle yms. Sitten on noi kolme muuta lasta vauvan lisäksi, joiden kanssa pitää olla. Ja et ole ainut joka on iltaisin ihan poikki!! :wave: Päivän oon neljän lapsen kanssa yksin (mitä nyt esikoinen on eskarissa muutaman tunnin) ja touhuan muita kotihommia ja teen ruokaa, niin kyllä mä oon illalla jo ihan naatti, kun saadaan koko lapsikatras unten maille. Ei siinä paljon seksit eikä muutkaan kiinnosta, enkä jaksa edes sellaisia ajatellakaan!!! Onneksi mies yrittää tuolla saralla olla aika ymmärtäväinen eikä painosta.

Teillähän ihmiset vauvat nukkuu aika hyvin öisin, kun heräävät vain 3-5 kertaa yöllä syömään!! Meidän neiti herää öisin yleensä noin parin tunnin välein aamuun asti ja välillä jopa tunnin välein. Se jos mikä on välillä rankkaa. Viime yönä heräsi ihme kyllä ekan kerran tasan 24 (meni 20.00 jälkeen nukkumaan), sitten 3.30, 5.45 ja 7.20.

Kävin aamulla jo hammaslääkärissäkin ja anoppi tuli kahden pienimmän kanssa meille, eli 3- vuotiaan ja vauvan. Mulla lauantaina syödessä lähti hampaan kärjestä pala pois, onneksi pieni, mutta tuntui ilkeesti koko ajan karhealle. Sitä hiottiin ja laitettiin pieni ns. paikka siihen, joka pysyy tai ei pysy. Jos lähtee irti, niin ei tarvi mennä uudelleen hammaslääkäriin muutakuin sillon vasta, jos hammas rupeaa vaivaamaan tai lähtee enemmän paloja. Että kyllä on näköjään ihmisen hampaat sitten heikot :headwall:

Ite oon suurimmaksi osaksi voinut hyvin eikä mitään masennukseen viittaavaa ole onneksi tullut. 2 ekan lapsen jälkeen olin lievästi masentunut. Päivät kuluu välillä niin siivillä, että tuntuu ettei oo kaikkia hommia päivän aikana edes tekemään.

Lunta on sitten tullut aika reippaastikin tässä lähiaikoina. Kyllä on nyt ihanaa, kun maa on valkoinen. Nyt olis sopiva määrä lunta joka paikassa. Yhtään enempää ei tarttis tullakaan!! Mä en muutenkaan tykkää talvisin ajaa autolla, kun on liukasta. No, kukapa tykkäis...

Tatjana80 ja Camilla 3 kk 2 vkoa 2 pvä

Yhteistyössä