***ELOMASSUT 2008*** joulukuussa

Sone
Onpa meillä reilu vauva, eilen kun olin luokkakokouksessa ja illanvietossa niin Aava kävi nukkuu 9.30, söi klo 2.00 ja klo 5.00 ja heräs 9.00 aamulla!!!! |O :xmas: :D Eipä vaan kun mie oon kotona!!! Olin ihan varma et syö tunnin välien isukin kanssakin. no, pullosta tarjottunahan tietysti saa kerralla enenpi ja nopeesti. No oli kyl ihana itekki nukkuu yks pitempi pätkä, olin kotona 1 jälkeen ja sain nukutuks 9 asti aika hyvin :) Hyvää teki kaikenkaikkiaan tuo poissaolo kotonta yhden illan. Heh, tulin samalla taksilla äitini kanssa ja sekin tuli meille yöks, oli pikkujouluissa sekin seurahuoneella :) Sitä sit kopisteltiin korkkareit jalassa äiteen kaa kotio. Outoo :whistle: Eipä ole edes Krapula, kun en juonu ku pari sidukkaa, joten kaikinkaikkiaan onnistunut reissu, kerrankin :)

Ööh, nyt täytyy mennä...

Saas nähdä miten menee ens yö ja imetänkö taas tunnin välien! :eek: Tsemppiä muillekkin asian kanssa painiskeleville!!!

muoks* häviipähän ainakin läskit tällä imetyksellä, lohduttaudun sillä yön pimeinä tunteina et saapahan ainakin kerran elämässä syödä paaaaaljon ;)
 
onpas ihana saada rakkaat ihanat lapseni kotiin, eilen illalla oli TODELLA kova ikävä kumpaakin ja ajattelin jo hakevani pojat illalla kotiin. En ole koskaan aikasemmin ikävöiny noin paljoa. Pojat on kyllä ollu aika paljon viime aikoina hoidossa, että ehkä liika on liikaa. No, nyt n taas elämää täällä.

Aleksille syötin ekaa kertaa matkarattaissa äskön soseen, olipa oikein ison miehen olonen kun istua nökötti siinä :heart: . Heti kun se joulupukki tuo sen syöttötuolin aleksille niin ostan siihen sen pehmusteen ja turvavyöt ja alan istuttaan sitä ruokailujen ajan siinä. Mun kaverin tyttökin oli alkanu siinä viiden kuukauden iässä istuun syöttötuolissa. Aleksi kuitenkin tosi hyvin osaa jo istua sylissä ja rattaissa ja on tosi jämäkkä kaveri ollu alusta asti.

Kuinka suuria määriä teillä muilla menee lusikkaruokaa? Meillä menee aamupäivisin marja- tai hedelmäsosetta sellanen puolipurkkia ja iltapäivällä kasvissosetta nykyään sellanen kokonainen purkki. Sitten illalla vielä velliä 100-140ml. Ja maitoo silti kaipailee yöllä nykyään sen yhden kerran :/ . Tai sitten meillä ei välttämättä tarvita sitä maitoo, mutta juo koska annan :ashamed: . En oikein tiedä mitä muutakaan yöllä nykyään tekisin, kun ei tutillakaan rauhotuta.

Nyt facebookin puolelle piipahtaan ja sitten pannukakkua kattoon ettei pala uuniin.

salah ja aleksi ylihuomenna 4kk
 
neitiperho
Meillä nyt menee purkki hedelmäsosetta ja about puolitoista purkkia perunaa plus jotain muuta seassa. Ja siltikin neiti alkanut nyt heräilemään yöllä syömään pariin otteeseen. Tosin eipä sillä aina taida nälkä olla, herää muuten vaan. Nukkumaan takaisin saan vaan sillä, että imetän ja tyytyy siihen.
Neiti heräs päikkäreiltä, loppuu kirjoittelu siis tähän.
 
Tänne on helpompi kirjotella kun fb:n ryhmään... Joten. Nyt on sitten Eelin kaikki sisarukset tietoisia velipuolestaan, vaikka isänsä näin kauan sen salasi öö..ainakin kuudelta... ja sieltä löytyi yksi tosi kiva sisko, jolla itelläänkin kaksi pientä lasta, tänää nähtii ekaa kertaa ihan pikasesti ja kyl oli niin kiva todeta ettei ainakaan hän ole lainkaan katkera tai mitään negatiivista, oikeen pusutteli vauvan. Siihen joukkoon tosin sopii monta luonnetta ja mielipidettä, yhdeksän erilaista. Isukkikin melko rento jo nykyään, myönteisempi ja iloisempi, vaikka minä aina kettuilen ja olen tosi vaikee. Meinataan, siis huom. meinataan, jos nyt osaan olla kiltti, viettää joulu yhdessä me kolme. Halukkaita olis tosin seuraksi ainakin tämän yhden siskon perhe mutta iskä ei oikee jaksas kun se olis sitte hänen luonaan. Ja muakin ahdistaa se talo...siellä liikaa läsnä heidän perheen menneisyys. Joo olen skitso :D
 
Heippa!

spip80, tervetuloa joukkoon! Halutko teidän vauvan tiedot tonne syntyneiden listaan? Jos haluat, niin ilmotatko vielä syntymäpäivän? =)

Meillä menee päivässä kiinteitä, hedelmäsosetta 1/3 purkkia ja kasvissosetta ½-1prk ja illalla velliä 2dl. Mä en tiiä mikä noissa hedelmäsoseissa on, ku ne ei uppoa ei sitte millää. Mut esim. peruna ja kukkakaali on nyt Aliisan lempparia. OUTOA! B)

Meillä oli ihan superhauska viikonloppu miehen kanssa. Pippalot suju railakkaasti, puol seittemältä aamulla käytiin vasta nukkumaan. :D Tosin juomisen lopetin jo yhen jälkee.
Ja sunnuntaina ootin koko ajan vaan, että kello tulee kaks ja pääsen hakemaa lapsia kotii. Oli ihan kauhee ikävä kumpaaki!! :heart: :heart:
Vieläki on kyllä vähän heikko olotila, suussa maistuu kissan pissi... :x :D

Meillä on huomen aamusta neuvolalääkäri. Kivaa taas päästä kattomaan kuinka likkakasvanu. :)

Nyt pitää mennä ottaapyykit pois koneesta.

Mukavata viikon alkua kaikille!! :wave:

HooÄs ja Aliisa tasan 4kk :heart:
 
Moi!

Joko teillä kaikilla vauvat syö soseita? Täs lukiessa huomaa, että monella teistä syödään ja isoja määriä jo. I täyttää viikon päästä 4kk, enkä mä ole viä antanu muutakun tissiä. Enkä nyt suinkaan sillä kirjota, että milläänlailla paheksuisin asiaa :)
Ootteko huomannu, että kiinteitten alotus ois vaikuttanu yöuniin jotenkin? I syö vähintään kaks kertaa yössä, usein jopa enemmän. Tosin tiedän, että joka kerta ei oo nälkä, kun lähinnä lussuttaa ja pari kertaa nielasee, mutta kun tuttia ei syö.

Ja jokos teidän vauvat nauraa ääneen? Meillä ei viä, pari kertaa on naurahtanu ja kerran oon kuullu kikattavan, mutta siihen se sitten jääkin.

Kävin eilen vähän jouluostoksilla ja huh minkä määrän ostin esikolle lahjoja! Eihän se edes tarttis mitään ja tiän, että muutenkin saa hirveesti joka puolelta, mutta vähän taisin innostua :) I:lle ostin yhden lelun joka sopii tohon meidän lelukaareen. Ens vuonna sit enemmän :heart:

Mitkäs on joulusuunnitelmat? Perheen kesken vai sukulaisten kanssa? Mä tykkään olla mummuloissa, tänä vuonna lasten kanssa mennään miehen vanhemmille, ens vuonna sit mun. Mä tykkään hirveesti siitä, että on paljon läheisiä ihmisiä jouluna ympärillä.

Jaaha, pesukone kutsuu mua. Nyt täytyy tehdä, kun sain I:n torkuille.

Palaillaan, Emeelia ja I kohta 4kk
 
neuvolalääkäri 4 kk
paino 7555 (kk sitten 6220)
pituus 63 (kk sitten 62, selvästi ollu massankasvatuskausi tässä :D )
pipo 44,5 (viim. 43,3)

kaikki oli "just smashing"! jei!
ja kiinteät aloitetaan nyt sitten kunnolla :) jatketaan potun maistelua ja iltapäivällä otetaan bannaania.
kisu muutti eilen poijes, joten meidän perhe pieneni nyt kolmeen henkeen, öö, kymmenestä. täyttä 9ä henkeä ei kisulilla enää ollut, sen verta sillä on "elämänkokemusta". kivalta uus koti vaikutti ja etenkin uudet kissakamut, oikein sävyisiä otuksia olivat :) hyvä mieli kissan puolesta!
 
Meillä mennään pelkällä tisulla. Eikä ole vielä aikomusta aloittaa. Katotaan ainakin kuukaisia tai kaksi pelkällä tisulla, kun näin hyvin kasvaa ja nukkuu yöllä. Anoppi eilen jo kyseli etteikö ne neuvolassa kehoittaneen jo pottua antamaan ,kun vauva on niin iso. Eipä kehoittaneet ja sanoinkin neuvola tätille ettein ole aikomusta vielä kiinteitä aloitaa ,kun sitä kyseli.

Meillä vauva alkoi nauraa äänee muistaakseni alle 3 kk iässä. Nyt hekottelee jo vaikka miten, kiljuu ja jokeltaa moni sävyisesti.

Joulusta Meillä eka joulu uudessa kodissa ja ihanaa olla kotona. Aatoksi ollaan mummot ja papat kutsuttu ja mun vanhemmat ovat ainakin tulossa. Mun sisko tulee pyhinä myös perheen kanssa käymään ja meidän kummityttö pidemmäksi aikaa. Miehen sisaruksista en tiedä ,kun heidän kanssaa ei juuri tekemisissä olla. Joulupukki tulee ja esikko jännää sitä jo paljon. Lahjoja ei paljon ite olla laitettu..esikolle kolme ja vauvalle yksi. Meillä sukulaisilta ja kummeilta tulee niin paljon ettei ite viittitä paljon laittaa.

Nyt jatkaan ruuan laittoa..
-Poni ja vauva reilut 4 kk
 
neitiperho
No niin. Taas neiti olisi nukkumassa ja äidillä tämä oma hetki meneillään :D
Meillä selkeästi auttoi öihin soseiden alottaminen. Tosin sitä kesti se muutama viikko kun nyt taas otettu pakkia ja neiti herää yön aikana sen 1-3 kertaa. Tosin väitän että nälän takia ei herää. Usein kyllä tisuttelu auttaa nukahtamaan uudestaan, mutta ei varsinaisesti syö vaan kunhan pitää äitiään taas tuttinaan. Kiva että äitinä voin olla hyödyksi :LOL:

Voi tätä meidän menoa täällä nykyään. Koiran pennut nyt viisi viikkoa vanhoja ja täytyy myöntää että pikku hiljaa alkaa laskeminen siihen, koska ne lähtee uusiin koteihin. Ne siis ihan täysiä riiviöitä. Juoksevat suht vapaasti meillä nykyään ja kuljettavat kaiken mahdollisen suussaan, jyystävät varpaita, mattoja yms. Söpöjä ja hauskoja kyllä myös osaavat olla. Mutta se että niitä kolme juoksee eri suunnissa..joo kieltämättä välillä keittää :D Ainoa siis ehkä sellanen iso asia on se, ettei tyttöä voi niin vaan enää pitää lattialla köllöttämässä. Pennut kun tuntuu hyökkäävän sen kimppuu heti, näykkiä korvia yms. joten aika pelottavaa. No tämä tilanne vain väliaikaista.

Naurusta meillä tyttö myös oppinut nauramaan ääneen. Jos riittävän hauska juttu on niin alkaa kyllä ihan hekottamaan kunnolla, muttei aina.

Joulu mennään tällä kertaa viettämään anoppilaan. Eipä hirveesti innosta, mutta ihan jees nyt silti. Appiukko kun on syövän vuoksi sen verran epävakaassa tilassa, ettei tiedä onko tämä viimeinen yhteinen joulu.

Syömisestä aiemmin jo kirjoittelinkin minkä verran sosetta menee päivässä, mutta päälle siis aina imetän edelleen ja tarvittaessa välissäkin. Kolme kertaa päivässä syödään nyt soseita. Piti ottaa yksi kerta taas lisää kun tuntuu olevan niin nälkänen taas.

Josko sitä sitten alkaisi vaihteeksi imuroimaan. Viisi koiraa talossa teettää karvaa kiitettävästi, huh.
Neitiperho ja Iina 4kk 1pvä
 
Meillä ei vielä kiinteitä syödä, ensi viikolla olisi tarkoitus aloittaa kun käydään 4kk neuvolassa. Meillä ei ole tarvetta muutokseen yöunien suhteen, sillä jätkä on nyt kahtena iltana käynyt nukkumaan klo 21 ja herännyt syömään aamu 6 jälkeen ja sitten jatkanut vielä vähän aikaa unia, joten uni maistuu pelkällä maidollakin ja melkeimpä pelkällä tissimaidolla.

Me vietetään joulu muuten kotona, mutta aattoiltana mennään mun vanhempien luo syömään ja jakamaan lahjat, niin ollaan tehty joka joulu. On niin paljon helpompaa mennä valmiiseen pöytään ja tuttuun kaikenlisäksi.

Meillä nauretaan välillä ääneen, mutta tänään Alex suorastaan huusi, ei siis itkenyt vaan keskusteli mun ja mun siskon kanssa todella kovaäänisesti, desibelit sen kun nousivat ja meillä meinasi mennä korvat lukkoon :LOL:
Muuten meidän poika on aika vieno hymyilijä, aina hymyillessä pitää pää kääntää pois, ihan kuin ujostuttaisi.
 
Huh! Reissusta selvitty, kävimme Helsingissä koiranäyttelyssä ja vietimme pidennetyn viikonlopun veljeni luona, matkaa kertyy 470 km/suunta. Kohtuu hyvin Daniel jaksoi. Hän oppi perjantaina "virallisesti" kääntymään vatsalleen ja taitoa piti sitten treenata myös yöllä :D
Tulomatkalla viimeiset 60 km huusi taukoamatta, hän päätti, että nyt riittää matkustaminen.

Tänään maisteltiin ensimmäisen kerran peruna-porkkanasosetta ja ilme oli näkemisen arvoinen. Välillä oikein puistatti, kun oli niin omituisen ja pahan makuista, mutta kyllä hän muutaman kerran sitä nielaisikin. Huomenna jatkamme harjoituksia. Tänään pyörähti vatsalta selälleen, joten päivän on sitten pyörinyt kuin porakone. Ei löydy enää edes siitä huoneesta mihin jätti :LOL:

Meillä nauroi ääneen ensimmäisen kerran ehkä 3 kk ikäisenä. Nykyään "räkättää" kovastikin, jos on tarpeeksi hauskoja juttuja, kuten pyykkien laitto tai niiden puistelu ennen narulle laittoa.

Lauren-78 ja Daniel 4,5 kk
 
Täällä pieni vesirokko potilas! Tilda tuli sitten eilen vesirokkoon, nyt kuumeessa ja näppyjä tulossa varmaan ihan mukavasti. Ärsyttää kun tänään olis ollu aika silmäpolille ekan kerran kolobooman toteamisen jälkeen ja nyt se siirtyi tammikuun alkuun. :headwall: no ei voi mitään.

Ite kävin tänään uudestaan hierojalla ja kyllä vaan tekee hyvää!! Saa nähä oonko aamulla kipeä kun nyt tohti jo hieroa kovempaa. Sen jälkeen hain vielä kaupasta muutaman joululahjan ja ootan tilaisuutta hakea ne auton perästä (toivottavasti yks ei oo menny pakkases pilalle, siinä on patterit..) ja mahdollisuutta paketoida ne. Kahelle isommalle tytölle käyn vielä kattoos jos jotain kivaa löytyis joku päivä. Niille ei oo leluja tulossa kuin isäbarbiet ja pikkupehmolelulemmikit sekä vaatetta (normikäyttöön plus prinsessamekot). Jos dubloja tai jotain ostais vielä. Mummoloihin ostin fleecehuovat ja jos laittais konvehtirasiat niiden kans. Itelle löysin kirjan kirpparilta pukin konttiin.

Tylsiä nää isännän iltavuoropäivät (ja viikot), nyt varsinkin kun ei ees pihalle pääse--- |O

.. meijän herkkis (3v) tuolla vollottaa kun kattoo Utelias Vili- dvd:tä! .... eikä oo ees mitään kovin surullista.. :/

Nyt pikkupotilasta hoiteleen.. Toivottavasti te muut pysytte terveinä joulun ajan ja muutenkin!

 
Hyvää iltaa!

4kk lääkärineuvola takana:
paino: 7300g
pituus: 66,9 cm
Kaikki hyvin, mutta kehottivat jälleen ottamaan kiiteät kehiin. Nyt ollaankin kyllä jo otettu peruna ja porkkana kuvioihin mukaan.
En osaa sanoa paljonko menee päivässä kun teen soseen itse, mutta suunnilleen varmaan puolikas peruna ja porkkana.
Mielellään poju syö soseita, on aina suu auki kun vähänkin vilauttaa lusikkaa :D Enemmänkin söisi, mutta en ole vielä uskaltanut antaa, pikku hiljaa lisäillään määrää. Koskahan vauvalle uskaltaa antaa niin paljon sosetta kerralla kun vauva tahtoo syödä?

Onko vinkkejä vauvan kovaan vatsaan? Nyt kun tosiaan tuo kiinteämpi ruoka on tullut kuvioihin, niin pojun vatsa tuntuu olevan kovasti kovalla. Luumua koitettiin ja se auttoikin kivasti, mutta sitten puklutkin oli sellaisia mustia ja se sotki aivan kaikki paikat, joten lopetettiin luumun maistelu...

Meilläkin nauretaan ääneen nykyään kovasti. Lähinnä iltaisin ennen nukkumaan menoa pojua naurattaa kovasti monet asiat.
Ihan kuin Shihtzu olisit kirjoittanut meidän pojusta. Meillä on myös tuota kovaa huutamista ja tekee myös tuota, että hymyillessään useasti kääntää päätään pois ihan kuin ujostelisi :D

Joulua me vietämme anoppilassa, ollaan melkein aina oltu siellä joulut, joten miksi ei nytkin. Viihdyn siellä oikein hyvin jouluna, joten mulla ei ole mitään sitä vastaan ettei olla mun vanhempien kanssa.

Mutta nyt sipsi pussin kimppuun :D

Ruusulainen ja poju 4kk 10pv
 
:wave: Piiiitkästä aikaa!

Ei ole koneelle ehtinyt ja nytkin sain pintapuolisesti luettua teidän juttuja.

Meillä poitsu nyt sitten joulunpyhinä tulee 4 kk ja kovasti kasvetaan.
3,5 kk:n iässä painoi jo vähän yli 8kg, joten mitä lie nelikuisena... varmaan 8,5 kg!
Pelkällä tissillä mennään ja nyt on yli viikon jo olleet yöt tuskaisia. Tunnin välein heräilee poika tisulle.... huoh. Nukkuu kyllämun vieressä, joten ei tarvitse kuin kylkeä välillä kääntää, mutta kuitenkin. Meilläkin oli jo sellaisia 2-3 herätyksen öitä aiemmin.

Käännytä ei vielä, mutta yritystä on selältä masulle.
Jahas, nyt käyn välillä pyllypyykillä :)

Noin, kakkapylly pesty :)

Kiinteistä: meillä aloitetaan joulunpyhinä maistelut perunalla tai peruna-porkkanalla.
Nukkumisesta: päivällä ei vielä kovin selkeää rytmiä. N. 9-11 välillä nukahtaa päikyille ja nukkuu 30min-2tuntia riippuen siitä ollaanko ulkona vai sisällä (rattaissa siis nukkuu hyvin, sisällä ei) ja sitten toiset päikyt n. klo 13-15 alkaen. Välillä voi ottaa tissitorkkuja :) Ja käy kyllä noin tunnin välein tissillä ellei nuku. Mutta esikko kävi tisulla vielä useammin, joten ei tästä osaa ressiä ottaa :)

Lämpöistä joulun odotusta kaikille!!! :heart:

Hannele
 
neitiperho
Mulla alkaa iskemään taas paniikki joulusta tai lähinnä lahjoista. Kummipojalle tiedän mitä hankin, mutta sitten onkin ongelmana sisko ja oma aviomies. Mitä ihmettä niille keksin?!
Ärsyttää aina kun pitää miettiä näitä...olisi niin helppoa kun toinen sanoisi mitä haluaa, mutta kun ei. Mitään turhaa haluaisi alkaa toiselle ostelemaan.

Piti nyt vaan jonnekin purkaa tämä ahdistus ajatus, hehehe. Heti helpotti...-> jatkaa kahvin juontia.
 
halleluja, täällä jo kaks yötä putkeen niin, että kertaakaan ei oo syöty yöllä!! senpä kunniaks heräsin tänä aamuna flunssaisena, damn.
me ollaan alotettu potut ja banaani. banaani voittaa 6-0.
me vietetään joulu kans anoppilassa, oikeen mukavaa :) ihanaa mennä sillai jouluun, ettei tarvii ite hösätä, mitä pitää ostaa ruuaksi kaupasta. tekemisessä kyl autetaan mieluusti, jos apua tarvitaan, puuhastelu kuuluu jouluun ehdottomasti!
oon miettinyt, että jatkossa oltais ainakin aatto kotona, mutta toisaalta - mitä enemmän väkeä, sitä kivempihan joulu on! eli ehkä jatkossakin tulee kyläilyjouluja. ainakin isovanhemmat arvostaa kovasti, kun mennään välillä minnekin jouluksi. siis arvosti jo ennen vauvan tuloa, nyt se on vielä hullumpaa se villitys, että tuutteko tänne jouluksi :D
 
Tässä meitin 4kk neuvolalääkäri kuulumiset:

Paino 6695g (3kk 6090g)
Pituus 64,5cm (3kk 62,8cm)
Pipo 42,7cm (3kk 41,8cm)

Lääkäri kirjotti korttiin;
Terve ja tyytyväinen lapsi. Ausk. ei erityistä. Kasvaa hienosti.

Ja Aliisa vierasti ensimmäisen kerran. Kävi itkemään hysteerisesti kun näki vaan lääkäritätin naaman, eikä äitiä ollenkaa. :(

 
Eipä oo taas täälä ehtinyt käydä lukemassa, saatikka kirjoittamassa. Jotenkin ne päivät on kauhean kiireisiä tehden kotihommia yms. ja vauva useimmiten valvoo lähes koko päivän :headwall: Joskus taas tuntuu ettei kerkee mihinkään ja vauvan kans on hankala esim. siivotakin.

Meillä kuolataan ihan kiitettävästi ja kädet ja lelut menee samantien suuhun. Hampaita ei oo vielä ainakaan tulossa.

Vauvalle oon ostanut joululahjaksi pehmonallen ja ensilusikan sekä siihen kuuluvan lautasen. Neiti kuin ei tartte oikein mitään, kun leluja on muilta lapsilta jäänyt iso kopallinen ja vaatteitakin on vaikka muille jakaa!!! Tuokoot muut sukulaiset sitten enempi lahjoja.

Sone: Synnytyksen jälkeen ensimmäinen kuukausi imetyksen suhteen oli täyttä helv***. Toinen rinnanpää hajos melkein heti laitokselta kotiuduttuamme ja imetys sattui joka kerta aivan MIELETTÖMÄSTI. Kun tissit tottui viimein imetykseen, niin nyt tästä jo osaa nauttiakin, ilman kipuja!!! Eli alun jälkeen imetys on aika ihanaa ja helppoa :) Kirjoitit, että teillä syödään välillä 5 kertaakin yössä. Meillä neiti syö joka yö oikeestaan 2 tunnin välein, eli syöttöjä öisin tulee yhteensä 4-6 kertaa :headwall: Joskus on aamuisin silmät ristissä ja koko päivä on kuin olis toisen asialla. Mutta oon jo tottununut herätyksiin, mutta olis se joskus kiva saada nukuttua koko yö heräämättä.

Meillä aloitettiin soseet neidin ollessa tasan 3 kk ikäinen. Ensin koitettiin neuvolan luvalla velliä, mutta ei siitä mitään tullut, kun ei tuttipullo kelvannut sitten millään. Omin luvin siirryttiin sitten soseisiin eikä neuvolassa siihen onneksi sanottu mitään. Aloitettiin porkkana-perunalla, sitten kasviksia ja nyt päärynää. Noi perunat uppoo tosi hyvin alas, mutta päärynä hieman takkuaa, jännä juttu. Luulis, että ennemmin vauvat tykkäis makeista, mutta ei ainakaan meillä!!!

Meidän neidin yöuniin ei soseet oo sitten millään vaikuttaneet. Samalla lailla ne menee kuin ennen sosettakin, eli usein herätään syömään. Meillä sosetta menee puoli purkkia perunaa ja puoli purkkia päärynää. Oon perunan antanut puolen päivän maissa ja jälkiruuaksi päärynää ja vielä menee tissimaito perään. Pitäis ehkä antaa 2-3 kertaa päiväs sosetta...

Meillä ollaan naurettu jo kauan ääneen. Se on sitten hauskan ja suloisen kuuloista, kun noin pieni nauraa räkättää!!! Ja monenlaisia ääniä ja jokellusta tulee jatkuvasti ja hymyjä satelee enemmän kuin laki sallii :LOL:

Jouluna ollaan tällä kertaa vain oman perheen kesken. Meille tulee pukki illemmalla ihan ensimmäistä kertaa! Saa nähdä mitä 6-v poika, 5-v tyttö ja 3-v tyttö pukista tuumaavat!!! Vauva nyt ei siitä mitään vielä ymmärrä vaikka kovasti jo seuraakin muiden touhuja yms. Tapaninpäivänä mennään mun vanhempien luo syömään ja uudesta vuodesta ei vielä tietoakaan.

4 kk lääkärineuvolakuulumiset:
Paino: 7565 g
Pituus: 63,4 cm
Lääkäri kehui neitiä erittäin jänteväksi ja päätä vauva kannattelee hienosti. Kaikki oli ok.

Millähän sais noi viimeiset 6 ylimääräistä kiloa pois?? Tuntuu, ettei ne sitten millään lähde vaikka mitä tekis :headwall: Kaikki housut ei vielä mahdu jalkaan, mikä alkaa jo raivostuttamaan!! Vaikka niin se on, että 10 kuukautta odotetaan (1 raskauskuukausi on 28 päivää) ja yhtä kauan menee synnytyksestä toipumiseenkin. Kauheet läskimakkarat roikkuu housujen päällä, yäk.

Mut nyt mentävä. Neiti nukkui päikkäreitä oikein 45 minuuttia tällä kertaa. Mukavaa ja rauhallista joulun odotusta kaikille ja nautitaan jouluruuista täysin rinnoin!!!!!!!

Tatjana80 ja Camilla 4 kk 1 vko (vissiin)
 
hei vaan,

J. nukkuu päiväunia joten ajattelin sillä aikaa kirjoitella kuulumisia.

Joku mainitsi nauramisesta, meillä nauretaan paljon ns. "inside"-vitseille, samoin kaikenlainen nostelu ja kävelyttäminen naurattaa. Peiliin katsominen on myös kovin hauskaa :) .

J. on tällä hetkellä 3,5kk vanha ja painoi viime neuvolakäynnillä jo 7,5 kg! aikamoinen sälli. Pituutta pojalla on 62,5cm. Pelkällä tissimaidolla mennään, korvikettakaan en ole nyt antanut kun siihen ei oo ollut tarvetta. Maitoallergian takia korvike on Almironia, sen verran kallista kamaa, etten viitsi turhaan antaa ellei ole ihan pakko. Pakkaseen olen pumpannut jonkun verran omaa varamaitoa. Kiinteitä emme ole suunnitelleet ihan vielä, ehkä sitten viiden kuukauden tienoilla!

Mulla on raskausajan kilot (+19) lähteneet melkein kokonaan, ehkä kilon verran on tällä hetkellä enää "ylimääräistä". Kroppa on silti erinäköinen, vatsan alue on isompi, sille ei mitään voi :). Ehkä sitten, kun vatsalihakset ovat palautuneet... :snotty:

Meillä ei vielä käännytä muuten kuin joskus vahingossa. Kovasti nyt viime päivinä J. on yrittänyt selältä vatsalle, niska kenossa vääntyilee. Ehkä siis pian!

Olemme tällä viikolla laulaneet kovasti joululauluja, J. tykkää musiikista kovasti. Netistä löysin kaikkien vanhojen kunnon joululaulujen sanat, niitä sitten hoilailen :)

Nukkumisesta...meillä nukutaan klo 22:sta noin kuuteen asti aamulla, sitten syödään jonka jälkeen nukutaan vielä noin 2-3h, taas syödään ja sen jälkeen pitääkin päästä jo leikkimatolle! aamupäivään mahtuu vielä yhdet päiväunet noin yhdentoista-kahdentoista maissa.

Mutta nyt pikkuherra heräsi, hyvää päivänjatkoa kaikille :) :flower:

sibirica
 
Sone
Tatjana: Meillä taas imetys oli alussa tois helppoa, ja maito riitti tosi hyvin, kaikki vaikeudet alko omasat flunssailusta, ja taas on yks räkätauti. Ollaan kumpikin vauvan kanssa oltu jo 4 kertaa! Meillä vauva syö tätänykyä ihan miten sattuu yöllä, aamuyöstä syö tiheesti. Välillä tunninkin välien, joskus harvakseltaan jopa 3 tuntia väliä.

Lääkärineuvolassa 4kk mitat oli 6,3kg ja 64cm. Pituutta kasvaa enenpi ku painoa. Mut siis ihan hyvin kasvaa:)
 
Taas ollut vähän väliä kirjottelussa ja pikasesti vaan lukasin teidän juttuja :) ´Tulin vaan purnaamaan että MULTA LÄHTEE TUKKA PÄÄSTÄ |O :ashamed: Lähteekö muilta? Pojan imetyksen aikana mitään tällästä ei ollut, mut nyt mun hiuksia on kämppä täynnä, voileivistä tytön kaulamakkaroihin :/ Meillä kanssa toi tyttö punkee koko ajan istumaan:) Alkaa oleen mukamas niin iso jo että voi vaan istua sylissä :heart:
Alkukuusta täällä kyselin vähän apuja noihin meidän uniongelmiin..Meillä melkein joka ilta nykyään nukahdetaan omaan sänkyyn, mutta saattaa olla helvetti-iltojakin ja päikyt väliin on 3+2+tirsat tai sit 45+45+45 ja paaljon hyssyttelyä vaunuissa :| Riippuu niin neidin mielestä. Viime yö oli ihan kauhea: Tyttö heräs aina puolentoista tunnin välein jutteleen ja nauraan ja tissillä sammutin sen varmaan 10 kertaa. Yhtään ei voi ennustaa.. Mutta nautitaan nyt kun kerran on se vauva :LOL:
Meillä joulu on meidän porukoilla ja sit miehen äiti tulee joulupäivänä meille. Mua vähän oksettaa noi jouluruuat kun viimevuonna oli jostain syystä järjetön pahoinvointi sillon jouluna :whistle: Mutta paljon sulkaatia ja marmelaadia ja torttuja jajaja... :p
Tyttö on käyny läpi jo porkkanan, perunan, maissin ja parsan(joka pieretti paljon), tänään ajattelin mennä hedelmien ihmeelliseeen maailmaan:) Maistatatteko te bataattia olleskaan? Poika sitä söi, mut mietin et pitäskö se ohittaa kun ei meillä koskaan mitään bataattia ruokana ole. Kerran tein peruna-bataatti muusia ja sitä sitten kukaan voinu syödä kun oli niin makea, eli se siitä..
4 kk Lääkärineuvolassa mitat 6360 ja 61,8.

fosfori ja tyttö V 4 kk
 
Sone
fosfori: Miulta lähti esikoisen synnytyksen jälkeen ihan hemmetin paljon tukkaa! Nyt on kans ohut fleda, mut kato ei oo niin paha.

Selkään ja mahaan nippailee, jokohan menkat meinaa alkaa :eek: Ei tarviis vielä!
 
hain juuri rakkaat vanhempani turusta tänne jouluviettoon, asuvat siis saksassa ja näen heitä neljä kertaa vuodessa joten on tosi ihanaa saada heidät tänne :heart:

En nyt kerinnyt kaikkia mitä olette kirjoitelleet lukemaan, mutta luen tarkemmin niitä illalla kun saan pojat nukkumaan

Meillä ei kyllä kanssa tykätä noista hedelmä- ja marjasoseista, mutta kasvissoseet menee todella hyvin alas. Tänään alotettiinkin tekemään niin että annan kaksi kertaa päivässä kasvissosetta. Puuro alotettiin myös meillä. Olen antanut aamulla ja illalla sellasta vauvoille tarkotettua banaanipuuroa. Pariin otteeseen oon sekottanu siihen myös marjasosetta. Aleksi tykkää siitä todella paljon. Oon silti antanu illalla vielä velliä, mutta eilen huomasin että ei enää uppoo niin hyvin.

Me taidettiin selättää aleksin eka todella paha flunssa. Saatiin siis antibioottikuuri. Yöt on nyt sujunu paremmin. Kahtena yönä ollaan nukuttu 9 ja puolituntia heräämättä. On ollu itellekin luksusta kun on saanu nukuttua, kun valvo melkein neljä viikkoo flunssan takia.

Taitaa olla uniaika pikkusella, joten heipat :wave:

salah ja aleksi tasan 4kk
 

Yhteistyössä