***ELOMASSUT 2008*** joulukuussa

Hassu viikonloppu oli, kun olin perjantaina ihan viihteellä:) Oli mukavaa, mutta ei tule tavaksi. Ehkä sitten vuoden päästä taas, on paljon ihanampaa olla kotona :heart: Lapset oli isinsä kanssa ihan kotona, hyvin olivat pärjänneet ja tyttökin syönyt tuttipullosta hienosti.

Meidän Hilda on nyt 4kk 1vk ja syö kiinteitä iltapäivällä noin puolikkaan sosepurkin verran(olen nyt antanut ihan kaupan soseita vielä, kun sen täytyy olla niin samettista) sekä illalla 100ml maissivelliä. Muuten tissitellään, yöllä kolme-neljä syöttökertaa(on vähentynyt). Minä kyllä röyhtäytän tyttöä edelleen, hän jää ähisemään tukalan oloisena jos en röyhtäytä:)

Sipe ihmetteli, miten on aikaa istua koneella :whistle: No, mä en tee päikkäreitten aikaan mitään kotitöitä =) (poika nukkuu päiväunet n klo 12-13.30)Olen alusta asti ottanut sen linjan, että se on mun omaa aikaa. Varsinkin kun olen iltaisin niin väsynyt että nukahdan pian lasten jälkeen. Tyttö ei yleensä nuku koko pojan päikkyjä, joten yleensä tyttö sylissä istuskelen koneella ja juon kaakaota :p Tai syötän tyttöä. Joskus voin neuloa tai lukea, mutta mun ei kannata yrittääkkään esim nukkua, koska nukahtamiseen menisi noin tunti ja sitten juuri kun olisin saanut unta, niin poika heräisi ja siitä tulisi vaan äkäinen olo. En ole päivänukkuja:) Ja kotitöitä voin tehdä lasten ollessa hereillä, isompi touhuaa mukana ja pienempi seurailee tarkasti joko kantoliinasta tai sitten lattialta.
 
hei!

en ole muistaakseni ennen kirjoitttanutkaan vaikka olenkin seurannut keskustelua jo vuoden päivät :).

Minulla siis hieman 3kk 1vko vanha poikavauva. Hän painoi 3kk-neuvolassa 7,5 kg ja pituutta on 62,5 cm. Potra poika siis! Poika syntyi alatiesynnytyksen päätteeksi sektiolla Kätilöopistolla Helsingissä elokuun lopulla.

Kaikki on mennyt tosi ihanasti, olen kiitollinen myös siksi, että kyseessä on ensimmäinen lapseni, eikä minulla ole oikeastaan aikasempaa kokemusta vauvoista.

Poika on nukkunut alusta asti hyvin, 2kk iässä jäivät yösyötöt kokonaan pois. Yöt nukummekin klo 23:sta aina aamuyhdeksään. Toki poika heräilee, kolmen maissa on pieni "tuttirumba", kuuden, seitsemän aikoihin syödään ja sitten taas yhdeksältä jonka jälkeen noustaankin sitten aamupuuhiin. Olen alusta asti todella tarkasti pitänyt kiinni ilta/yörutiineista, liekö sillä osuutta öiden sujuvuuteen.

Imetyksessä
olen aika kiinni, pojalla on luultavasti lehmänmaitoallergia (ihottumaa, atooppista ihoa, nuhaa) joten joudun imettämään/tarjoamaan pakastettua maitoa joka syötöllä. Onneksi maitoa on vielä riittänyt ongelmitta. Kiinteät ajattelin aloittaa kuukauden päästä hiljakseen. Tällä hetkellä poika syö päivisin 2-3 tunnin välein.

Synnytyksestä toipuminen
kesti melko kauan sektiosta johtuen. Nyt olo on kylläkin jo hyvä ja kroppakin palautunut lähes entiselleen.

On ollut tosi mukavaa lukea viestejänne tämän vuoden aikana! Ja vihdoinkin uskaltauduin itsekin kirjoittamaan ;)

tässä nyt nämä päälimmäiset kuulumiset...

joulunodotusterveisin,

sibirica + J. :heart:
 
Lasange uunissa ja joululimput nousemassa :) , mies lähti aleksin kanssa mummulaan hetkex että saan hetken hengähtää. Meillä kun ollaan edelleen järkyttävässä nuhassa, käytiin taas tänään lekurissa, nyt omalla lääkärillä. Se oli sitä mieltä että kaikki on ok, tän ikäisillä vauvoilla nyt on sen verran isot kitarisat mikä vaiva korjaantuu kuulemma puolen vuoden ikään mennessä :/ . Kontrolloidaan uudestaan keskiviikkona ja sitten mietitään uudestaan mitä tehdään jos pahempi sillon. Lämpö nousi 37,8 tänään, normaali meillä ollu koko ajan 37,5. Saas nähä kuinka pahax vielä menee :(

Viime yö taas valvottiin |O , mieskin on flunssassa, onnex ei ole vielä mulle ja esikolle tullu, kop kop.

Nyt täytyy mennä kattaan pöytä, jos miehet kohta kotiutus niin sais syödä kaikki yhdessä

salah ja aleksi 3kk ja 22vrk
 
Kiva huomata että muutkin muistelevat näitä vuosipäiviä, mulla mielessä pyöriny että näinä päivinä tää poika on tehty...

On aika ikävää kun lapsen painosta huomautellaan... itelläni on niinpäin että sanovat Eeliä laihaksi vauvaksi, mikä on ihan ymmärrettävää koska kaikki suvun vauvat olleet kauheita läskei :whistle: ...tota en kyllä oo viittiny niille sanoa.
 
Voiko pullovauvoilla olla tiheänimunkausi?!
Aliisa heräs taas viime yönä kolme kertaa syömään. Joi illalla 20.30 200ml velliä, heräs 23.30 joi 80ml maitoa, heräs 02.30 joi 80ml maitoa viimesen kerran 06.00.
Miten voikaan ärsyttää näin paljon, ku viel pari viikkoa sit nukku koko yön heräämättä. Miten voi noin muuttua yörytmi?!?!? :headwall:

Nyt aamupalalle...

HooÄs ja Aliisa 3kk3vko
 
HooÄs: On kai niillä samalla tavalla, ku rinnasta syövilläkin, eihän ne periaatteessa varmaan ite sitä maidon tulolähdettä tiedä... Meilläkin on aina välillä öitä, jollon poitsu herää tiheämmin ja syö vähemmän. Sitten taas tasaantuu kertaan tai kahteen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti lpr:
Onko muitten vauvoilla pienentyny syömis määrät?? ku monet puhuu tiheen imun ajasta, ni mites sitte pullo ruokituilla?? mein neiti söi jokuaika sitte 80-140ml 3h välein.. nyt oon aatellu muutamia päiviä et menee joku 80-110ml ja parin tunnin välein?? aattelin tänää mitata paljonko menee päivässä!!
HooÄs mie mietin kanssa tota tiheetä imua, mut mitasin neitin syömiset eilen, ja 730ml meni vrk, ja joku aika sit meni 900ml.. että eikai nuo vauvat koko aikaa syö samalla lailla.. ja tihee imu jos ois, ni eikö tuon määrän pitäs kasvaa?? vai tarkottaako et nyt pitäs ottaa kiinteet esiin?? No onnex huomenna on lääkäri neuvola, ni voin sitte kysyy!!
 
tervetuloo "uudet"!

pikku-ukko pyörii nyt keskiakselinsa ympäri sekä mahallaan että selällään. ei hän kyl viel oo hokannu, miten ite käännytään selälleen tai mahalleen, mutta kylelleen hän kyllä menee.
ens yönä kokeillaan ekaa kertaa "yövaippoja", pampersin baby dry:tä. niillä pitäis pärjätä 12 tuntiakin ilman, että vaippa tuntuu vauvalle märältä. se ihme on kokeiltava, sillä mulla on pitkään ollu tunne, että kaveri herää vain siksi, että vaippa on niin järkyttävän märkä. onko teillä muilla kokemusta noista tai vastaavista vaipoista, ovatko auttaneet?

irtosora ja ens viikolla ukkeli 4 kk
 
aijuu, multa jo kysyttiin töihinpaluuhetkeä. onko liian aikaista gallupille: koska olette aikoneet, että vauvelinne menee päivähoitoon?
meillä suunnitelmana on, että 1-vuotispäivän tienoilla. pidämme kesälomat ristiin ja isä pitää isäkuukauden, jotta saadaan venytettyä kotonaoloaikaa. ehkä vähän hoitovapaatakin käytetään, riippuu tilanteesta.
 
irtosora: Meillä on käytetty noita Pampersin baby dry-vaippoja jo ties kuinka kauan päivällä sekä yöllä. Kertaakaan ei ole vahinkoja tullut yöllä (eikä päivällä) vaikka aamuisin vaippa on NIIN täynnä pissaa kuin vain voi olla. Että ite tykkään noista!!!

Gallupiin: Meinaan olla siihen saakka vauvan kanssa kotona, kun se täyttää 3 vuotta. Sen jälkeen olis kai töiden etsiminen ja lapsi hoitoon.
 
neitiperho
Vielä ei mitään tietoa töihin paluusta. Ehkä kun tyttö vuoden kieppeillä...saa nähdä. Riippuu aika paljon tuosta talous puolesta. Jos siis saadaan talous suht hyvään tasoon tässä seuraavien kuukausien aikana, niin en aio pitää kiirettä töihin. Mutta jos tilanne vaan heikkenee tai jatkuu samaan tahtiin suusta suuhun meiningillä niin pakkohan se on alkaa ensi vuonna töihin paluuta ajattelemaan :( Eipä aina voi kuitenkaan odottaa, että mies tekee vaan töitä ja hankkii meille rahat ja sitten ollaan ihan perse aukisia noin suoraan sanottuna. No joo, eiköhän se aika tuttua monelle lapsiperheelle, mutta silti.

Meillä ei koskaan ole vaihettu vaippaa öisin...hyvin riittäny vaipat yön läpi, ovat kyllä ääriään myöten täynnä aamulla, mutta silti. Eri asia toki, jos kakat yöllä vaipassa niin toki sitten vaihtaisin. Harvoin vaan tyttö yöllä kakkii.

Täytyisköhän itsekin alkaa miettimään jotakin ruokaa tälle päivälle. Olisi kerrankin ajoissa sen puolen hoitanut sitten. Neitikin kun hetken aikaa sitten meni nukkumaan. Toi lasagne kuulosti aika hyvältä, pitäisköhän matkia sua salah :D Jos menisi varastoon tonkimaan joulukoristeitakin vähän esiin. Mulle joku ihan ihme into tullu joulusta. Aikoihin en siitä enää oikein ole välittänyt ja tuntunut koko päivä jotenkin turhalta, mutta nyt vuosien jälkeen...vaikuttaisko sitten tuo oma tyttö asiaan. Mutta eihän se edes siitä mitään tajua..mutta silti :D Mä vissiin vähän hönö, hihiih. Ainii varasin pitkästä aikaa itelleni kampaajallekin ajan torstai aamuun...kivaa. Josko mamma vihdoin tekisi itselleen jotain. Alkaa näyttämään erehdyttävästi maatalous emännältä nimittäin. Tukka nutturalla, maha edessä, naama ruvella ja silmäpussit poskilla. Rinnat roukkuu polvissa ja vaatteet suoraan oman äidin kaapista. Oih, mikä ihanne vaimo mun miehellä siis :LOL:
 
Päivää!

G: Meillä kanssa hoitoon joudutaan laittamaan jo 1-vuotispäivän tienoilla. Mulla ei yksinkertaisesti ole varaa jäädä pidemmäksi aikaa hoitovapaalle, se ei ole taloudellisesti mahdollista. Vähän kyllä surettaa koska olisin todella mielelläni kauemmin kotona poitsun kanssa.

Meillä opittiin kääntymään itsenäisyyspäivän kunniaksi. Olimme veljeni luona vierailemassa ja poju päätti että nyt hän sen tekee ja kääntyi ihan yhtäkkiä vatsalleen. Sen jälkeen sitä onkin harjoiteltu ahkerasti =)

Käytättekö jotakin pesuainetta kylvyssä? Meillä laitetaan pari tippaa kylpyöljyä, kun se pitää ihon ihanan pehmeänä ja kosteana. Mutta nyt olen ruvennut miettimään että pitäisikö käyttää jotakin pesuainetta kun poju kuolaa ja puklaa niin runsaasti?

Vaipoista me käytettiin ennen vain Liberon vaippoja, kunnes sain paketin Pampersin baby dry -vaippoja ja ihastuin niihin täysin. Nyt meillä siis käytetään vaan niitä :D

Pakkasrajaa en ole edes vielä miettinyt, kun asutaan etelä-suomessa ja täällä tuskin taas edes on pakkasta koko talvena :kieh:

Röyhtäyttämisestä uskoisin että se on ihan vauva kohtainen juttu, pitääkö räyhtäyttää vai ei... Itse nostan poitsun kyllä hetkeksi pystympään asentoon ja röyhy tulee, jos on tullakseen. Jos ei tule niin en sen kummemmin rupea taputtelemaan tai muuta. Välillä taas tulee heti kunnon röyhy, riippuu vähän onko poju malttanut syödä rauhallisesti vai onko hotkinut.

Ruusulainen ja poju 4kk 4pv
 
HooÄs: Elmerillä on ollut noita tiheämmän syömisen kausia pariin otteeseen ja meillä on menty pulloruokinnalla jo kaksikuisesta... Nyt taas tuntuu, että poika tankkaa iltaisin kunnon satsit ja öisin herää vielä lisäksi kaksi kertaa syömään.

neitiperho: Täällä taitaa asua ulkonäkökuvauksestas päätellen sun kaksonen :LOL: Ainakin pelistä tuijottelee suht samannäköinen emäntä :D

Ruusulainen: Oon alusta saakka käyttänyt muutaman tipan Natusanin kylpyöljyä pojan ammekeikoilla. Iho on ainakin pysynyt ihanan pehmeänä ja hyvänä eikä nivusia ja kassien alusia lukuunottamatta oo tarvinnut paljoa rasvailla tähän mennessä. Saa nähdä sitten jos tulee pakkasia, kuinka ne ihoa kuivattaa. Ainakin jos äitiinsä tulee, niin mun iho melkein kuoriutuu veks aina talviaikaan pelkkää kuivuuttaan :headwall:

Mä oon myös jatkanut edelleen röyhtäyttämistä. Pari kertaa koitin ilman, niin hetken päästä tuli kunnon puklut...

Käytiin eilen nelikuukautisneuvolassa. Poju innostui läpättämään terkan ja lääkärin kanssa niin paljon, että lääkäri kysyi onko Elmeri koskaan hiljaa :LOL: Kaikki oli hyvin, mitä nyt kaulalihaksia pitää alkaa vahvistamaan sylissä pukemalla ja istumaannousuharjoituksilla.
Painoa oli 6470g ja pituutta 65,2 cm.

Mua niiiiiiiiiiiiiiiiiiin ottaa päähän mein äiti silloin tällöin! Olivat tässä viikonloppuna kyläilemässä ja aamusta iltaan sain taas kuulla sivulauseissa mitä kaikkea me nyt tehdäänkään pojan hoidossa väärin jne :headwall: Tämän kerran olin vielä hiljaa, mutta sanoin miehelle, että seuraava kerta on jumaliste sitten viimeinen! Neuvoja ja ohjeita otetaan kyllä mielihyvin vastaan, mutta jatkuvaa v**tuilua ja arvostelua ei oo mukavaa kuunnella - etenkin, kun poika on vielä hyvinkin tyytyväinen ja hyväntuulinen, naureskeleva vesseli :heart: =)

Mut nyt suuntaan tästä kotihommiin tän Dumlepussini kanssa :D Oon kirjoitellessani tyhjentänyt siitä puolet ja taas on varmaan huomenna yksi rengas vyötäröllä lisää...

Suklaisin terveisin, kaneliomena ja tänään perunaa maistelemaan aloittava Elmeri
 
yhden käden kuulumisia, tyttö sylkyssä =)

gallupista. mä kyllä ajattelin mennä syksyllä töihin, mutta en kykene laittaa lapsia sillon vielä hoitoon elikäs teen iltaa ja viikonloppua niin lapset saa olla kotona. Ehkä sitten kun ovat 3 ja 4, niin on parempi aika. Jokainen tekee kuten parhaaksi näkee, mutta mun mielestä 1-2v on vielä liian pieni hoitoon vietäväksi. Tämä on siis ihan mun mielipide vaan, älkää kukaan pahastuko =)

irtis, meilläkin tyttö pyörii kellonviisarina :) ei käänny vielä vaikka kovin yrittääkin.

hildalle vissiin tulee kohta hampaita, on tosi kiukkuinen ja syö kiivaasti nyrkkiä! viime yö oli tosi rikkonainen,tyty heräili itkemään muttei kuitenkaan joka kerta halunnut syödäkään.

me ei hirveästi kylvetetä vauvaa, suihkutellaan enimmäkseen. tämä johtuu enimmäkseen siitä kun meillä ei ole ammeen jalkoja, eikä mun selkäparkani oikein kestä kylvettää lattiantasolla vaavia... sama juttu esikoisen kanssa että sit kun itse on osannut jo ammeessa istuskella niin on kylpenyt enempi. hän kun vaan on atoopikko niin enimmäkseen häntäkin suihkutellaan.

mä olen ite joulufriikki :) meillä on jouluvalot ja koristeet olleet jo lokakuusta, kun alkoi olla pimeät illat. ollaan jouluna kotona ja välipäivinä kyläillään sitten anopilla ja tädillä.
 
Mä olen ajatellu laittaa aleksin hoitoon sitten kun jätkä on sen kaksi vuotta. voi olla että jotain työpäiviä käyn tekemässä ens syksynä. Siis viikossa paria päivää jos pappa vois hoitaa pikkusta. En aio laitta kunnalliseen hoitoon ennen kahta ikävuotta.

Meillä edelleen sairastetaan. Tänään tuli bakteeriviljelyn tulokset ja kaksi bakteeria siinä oli, saatiin antibioottikuuri. Toivottavasti nyt sitten puree että saadaan pikkunen kuntoon ja yöt jos sen jälkeen alkais meneen pikkasen paremmin. Nyt tuntuu että on tosi väsyny kun ei ole kahteen viikkoon nukkunu kunnolla |O

Mieskin kipeenä, hänkin sai antibioottikuurin. On tää nyt mahdotonta sairastamista.

jätkä on nukkunu partsilla nyt kohta kolme tuntia

salah ja aleksi
 
Töihin olisi tarkoitus palata jo toukokuun alussa. Mies pitää isyyskuukauden, sitten hänellä on loma kesäkuussa ja minun olisi tarkoitus olla lomalla heinä-elokuu, joten jos suunnitelma pitää niin Daniel menee hoitoon reilu 1 v ikäisenä. Liian nopeasti tämä aika on mennyt ja mieluusti voisin hoitovapaalle jäädä, mutta mun talous ei anna myöten. Enkä osaa miehen elätettävänä olla.

Meillä on yöt olleet nyt pari viikkoa tosi rikkonaisia. Alkoi tiheänimun kautena, nyt ei enää syödä kuin keskimäärin 2 kertaa yössä, mutta heräilee muuten vain. Ähisee ja kähisee sängyssään ja pitää käydä rauhoittelemassa, jotta uni jatkuu. Viime yönäkin heräsi 3 kertaa ja 2 syömään :/
Ensi viikolla olisi tarkoitus aloittaa kiinteiden maistelu, kuten lääkäri viime viikolla suositteli, jospa niistä saataisiin jossain vaiheessa apu (taitaa olla toive ajattelua).

Lauren-78 ja Daniel 4 kk 9 pv
 
mä palailen töihin joko ensi syksynä tai sitten vasta seuraavana keväänä/syksyllä. Mies jää nimittäin myös hoitovapaalle mutta ei ole varmistunut vielä milloin.

Onko teillä muilla esiintynyt jo tässä vaiheessa allergioita? J. on allerginen ilmeisesti lehmänmaidolle, jouduimme kolmisen viikkoa sitten antamaan neljänä iltana peräkkäin korviketta, ensin meni nokka tukkoon pienellä, sitten alkoi naama punoittaa ja pian olikin koko kroppa atooppisen ihottuman ja nokkosihottuman vallassa. Lopetimme heti korvikkeen annon ja ihokin lähti heti rauhoittumaan. Saimme Almiron-reseptin ja rasvoja, nyt ollaan pelkällä tissimaidolla menty toistaiseksi. Kova pakastamisprojekti menossa jatkuvasti =) .

Pieni kysely vaipoista: meillä käytetään kertisvaippoja ja olemma todenneet ehdottomasti parhaimmaksi vaihtoehdoksi LIDLin vaipat. Millaisia suosikkeja teillä muilla on?

hauskaa iltaa! :flower:

sibirica ja J.
 
Mä käytän vaippoina nyt harsoja/sisävaippaa ja pul-kuorivaippaa. Öisin laitan isoveljen vaipan. Miettikää tälle 3kk ikäselle passaa sama vaippa ku mitä 2v pojalle :snotty:
Minulla on niskat,selkä ja kädet kipeet tästä jöllikän kantamisesta.Ku on vielä tosi veltto.ei yhtään jäntevä.Ja pitää pitää ihan niinku vauvaa. Minun äitiki sano et eikait se ole ihme ku otti pojan syliin et tuntuu selässä.
Tässä muutaman päivän seuraillu et onko poju tulossa sairaaksi ku kaikki isommatki rykii ja yskii.Vähä nuhanen on vauvaki ja kolkattavaa yskää.
Mä en tiedä vielä millon lähden töihin . Minusta tuntuu et minua tarvitaan nyt enempi kotona. Ja ku vanhin lähtee syksyllä eskariin niin pitää sinnekki joka aamu viedä... Olin tämän pojan syntymää ennen ja edellisen lapsen syntymää ennen ni töissä.Tosin en tiedä mitä nyt teen.Aika näyttää.
 
Meillä ihan luksus ilta pitkästä aikaa ,kun molemmat tytöt unilla klo 22.55! Vauva simahti jo 22.15. Ei ole kyllä neljään päivään nukkunut pitkiä päikkyjä. Nukkuu vaan 3x30 min. Viime viikon alussa nukkui neljänä päivänä 3h pitkät päikyt. Uskon ,että syy päiväunettomuuteen ovat hampaat. Kaikkee pitää koko ajan suuhun tunkea, kuolaa huimasti, hyvin herkkis on ja nyt vatsakin löysällä. Joten jospa pian ekat hampaat tulisivat. Onneksi ei ole yöuniin vaikuttanut vaan edelleen nukkuu reilut 8h putkeen joka yö. Saisi vaan tuo esikonkin joskus nukkumaan kokonaisia öitä :) .

Mun ei tarvi töihin palata ,kun työt tässä kotona ja koko ajan olen töissä käynnyt :) . Lapset eivät ole hoidossa ja eikä niiden tarvi mennä ,kun mies hoitaa. Yritykseni asiat onneksi niin hyvällä mallilla ,että on varaa pitää työntekijää niin mun viikkotunti määrä ei ole kuin n.20h. Ennen lapsia se oli 60-70h/vko ,että tuntuu ettei olisi ollenkaan töissä nyt:) .

Vaipoista Meillä on käytössä Pamperssin Baby Dry:n vaipat. Kohta varmaan siirrytään Aktiv Fit- vaippoihin ,kun vauva alkaa liikkumaan ennemmän. Meillä ei vaipat falskaa vaikkei yöllä ole koskaan vaihtanutkaan.

Kylvetys Me ei laiteta veteen mitään. Kylvetään noin kaksi kertaa viikossa. Esikolla alettiin käyttään pesuaineita vasta joskus reilu 1 vuotiaana, kun alkoi varsinaisesti käymään suihkussa ja saunassa. Vauvalla on tosi hyvä iho. Ei yhtää kuiva niin ei mitään tarvi. Saa nähä alkaako pakkaset kuivattaan.

Niin meillä tuli tänään 4kk täyteen. Tissimaidolla mennään ,eikä kiinteitä ole tarkoitus vielä 1-2 kuukauteen aloittaa. Torstaina lääkärineuvola. Saas nähä paljoko yli 8 kg painoa on :) -
-Poni ja vauva 4kk :heart:
 
Heips!

Viime yö meni vähän paremmin ku edellinen, ei heränny ku kerran syömää 02.30. Mut heräski sitte 05.00 lopullisesti. :kieh: Onneks mies oli jo hereillä ja viihdytti tyttöä puol seittemään asti, ku läks töihin sitte. Nyt Aliisa vedelly unia partsilla jo 2½h. =)

Kylvyssä, me ei olla tytsyä käytetty parii kuukautee. Tulee aina jommankumman kanssa suihkuun. Siellä paljon helpompi pestä. Pestään hiukset vauva shampoolla ja yleensä 3x viikossa käy pesulla.

Töihin paluusta, ollaan puhuttu miehen kanssa. Mä varmaan rupeen kevään aikana tai viimeistään ens syksynä tekee keikkaa iltasin ja viikonloppusin, ettei tartteis viedä Aliisaa hoitoo.

Vaipoista meillä on ollu alusta asti käytössä Liberot, nyt nro3. Musta Pampperssit menee heti yksien pisujen jälkee sellasiks painaviks geeli möykyiks.

Allergioita ei oo ainakaan vielä ilmennyt. Toivottavasti ei tuukkaan mitään. Esikolla ei oo mitään, eikä kummallakaan meistä vanhemmista.

Nyt ottaa sämpylät pois uunista. :wave:

HooÄs ja Aliisa 3kk3vko
 
neitiperho
Voi väsymys...juuri kun meillä alkoi nukkumaan menot olemaan iltaisin helppoja niin tietysti ilmenee sitten uusi ongelma. Neiti nukahtaa siis edelleen hienosti yhdeksän jälkeen illalla, mutta...herää joskus kahden pintaan ja sitten heräileekin jatkuvasti. Viime yönä en kerenny kertaakaan edes harkitsemaan omaan sänkyyn nostoa, kun heti avasi jo silmät ja oli levoton. Aamullakin aloitti heilumisen kuuden jälkeen. Yritin aina vaan jatkaa omia uniani ja odottaa, että neitikin jatkaisi uniaan mutta ei. Silti pysyttiin sänkyssä normi puoli ysiin asti jolloin luovutin. Nyt ei onneksi tarvinut miettiä että mies herää kun lähti työreissulle jo seiskan jälkeen.

Toivoa nyt vaan ettei joka yö ala näin menemään. Uni vaan ei tytöllä tunnu siis riittävän. Nälkäkään ei ole kun ei suostua tissiä syömään. Mutta katsellaan. Nyt taas touhuilemaan..josko pääsisi tytön kanssa lähtemään kauppaan juuri ennen sen kunnon heräämistä päikkäreiltä.
 
en oo saanu taas aikaseks kirjotella mitään vaikka päivittäin about 20krt käyn lukemassa =)

töihin paluusta no sikäli ettei mulla ole ollut työpaikkaakkan olin opiskeusta kuntoutustuella, mutta haluisin olla kyl tytön kans kotosalla jos vaan mahd. niin parisen vuotta. ja pikkukakkosenkin haluisin ei-isolla-ikäerolla..

vaipoista meillä on ollut käytössä vaan libero vaipat. nyt on 4 koko menossa, tuntuu tosi haikealta katsoa synnärikuvia missä vaipat nro 1 oli melkein kainaloon asti =)

Eilein käytiin neuvolassa ja tyttö paino 7,5kg eli hyvin kasvaa edelleen vaikka siitä vähän huolissani olenkin ollut, rinnalla siis jatketaan.

niin, joku kyselikin tuosta pakkasrajasta mä mietin ihan samaa!

neitiperholle jaksuja yöheräämisten kanssa, meillä tyttö kanssa välillä on tosi huono nukahtaa tai sit heräilee ihan jatkuvasti, pyöriskelee yms. varsinkin jos yrittää että nukkuin omassa sängyssä.

mä olen miettinyt ja miettinyt että josko lähtis miehen kanssa jonnekin, tätä samaa vääntöä ollut jo jonkin aikaa, siis että jos lähettäs ihan aikuisten kesken käymään jossakin, mutta sitten aina peruuntuu kun keksin vaikka mitä tekosyitä ettei tyttöä voi viedä hoitoon mummolleen. ois kiva käydä mutta toisaalla, en tiedä osaisinko olla.

hirvee myräkkä ollu pari päivää, mies kävi viime yönä tunnin nukkumassa ja nyt tuli sit kotiin muutamaks tunniks ja sit taas töihin, auraamaan..

t. hosso
 
Meillä on käytössä Pampersin New Babyt numeroa kolme (4-7 kg), mutta kohta pitänee vaihtaa seuraavaan kokoon.

Pakkasraja ulkona nukkumisessa on uusimman Vauva-lehden mukaan -10 astetta. Ja jos on kovinkin tuulinen sää, niin se lisää pakkasen voimaa.

Töihin ajattelin palailla ens syksynä tekeen aluks osaviikkoo... Koitetaan tosin järkätä miehen kanssa vuorot niin, että hän hoitaa poikaa kotona niinä päivinä eikä tarvis vielä hommata hoitopaikkaa.

Mutta nyt pitää ehdottomasti alkaa siivoamaan ja laittaa vihdoinkin joulukoristeet paikoilleen. Pääsee pikkuisen fiiliksiin ennen joulukorttien kirjoittamisen aloittamista :xmas:

kaneliomena ja Elmeri (4 kk 1 vko)
 
tänään tapahtui ihme..Casper nukkui yli neljän tunnin päikkärit :eek: :D olin jo huolissani että onko jokin vialla kun niin kauan nukkuu, yleensä kun ottaa vain puolentunnin torkkuja. Oliskohan sitten tuon perunaporkkana-soseen ansiota nämä ennätysunet. Öisin vielä herää sen 2-4 kertaa, että siihen ei muutosta ole tullut..

Niin tosiaan, aloitin pari päivää sitten soseiden maistattelun ja illalla poika saa maissivelliä. Alkoi olemaan niin huonoja öitä välillä että päätin kokeilla josko kiinteä ruoka toisi muutosta asiaan.

Töihin menosta mullahan ei ole työpaikkaa johon palata äitiysloman jälkeen. Muutenkin olen ajatellut että pari vuotta haluaisin kotona Casperin kanssa olla, jos vain mahdollista.

vaipoista
,meilläkin nyt pampersin baby dry käytössä ja oon ollu kyllä tyytyväinen niihin..ei falskaa :)
 
syntymä mitat 3655g, 49cm, pipo 35cm

1vk : n. 3800g
3vk : 4460g, 52.6cm, p.37.3cm
6vk : 4890g, 55.5cm, p.38.3cm
2kk : 5325g, 57.8cm, p.39cm
3kk : 5895g, 60.5cm, p.40cm
4kk : 6330g, 62cm, p. 40.8cm. paino laskussa, kiinteät kehiin sano lääkäri!!

Siinäpä mein neitin paino/pituus historia!! ja tosiaan paino hieman laskussa ja saa alkaa kiinteitä maistattaa, johan tuo neiti viikon päästä onkin 4kk täynnä!!

esikoinen oli 4kk reilu kilon isompi ja pari senttiä pidempi, kiva seurata ja vertailla :D

Töihin meen ensi syyskuussa.. ja hoitoon pitää laittaa pikku neitikin, ellei isi ole työtön sillon.. mut pitää kattoo sit miten teen töitä, joka päivä vai miten.. perhe yritys, helppo sumplia!!

nyt kahville!!
 

Yhteistyössä