ELOMASSUJEN Elokuu 2007

Anteeksi merisimpukka! :ashamed: Missasin siut aiemmin, mutta tuhannesti onnea! :flower: Oletko LA listalla meris la 3.8?

Omasta navasta, neuvolakuulumiset:
Rv 37+
Painoa +1269g/vk (eli kahdessa viikossa päälle 2,5kg, tosiaan turvottaa. Ed. kerralla paino oli laskenut)
RR 147/87 (viimeksi 129/76)
Hb 98
Pissa puhdas
Rt
Sykkeet n. 150
Liikkeet +

Joudun turvotuksen ja verenpaineidentakia menemään heti ma uudelleen. Tai jos tulee näköhäiriöitä / alavatsakipuja, niin soitto Koksiin. Päätä mulla on särkenyt useamman päivän. :/ Mut se voip olla muutakin kuin alkava raskausmyrkytys.
 
olipa mukava alottaa tämän palstan lukeminen vauva-uutisilla. kun pääsis itekkin vaan tositoimiin. mulla supisteli siis 3 asti viimeyönä ja siinä kaikki.. et jee jee. tässä justiinsa siivosin hurjana koko torpan ja aattelin lähteä illalla vielä lenkillekkin, että jospas alkais vauveli irtoomaan. :D
 
Capri: Tämähän näyttää siltä että Koksissa saatetaan törmätä jo ennen synnytyksiäkin, kun minullahan on nyt myös tarkkailu päällä raskausmyrkytyksen varalta. Painoa oli myös tullut turvotuksen takia reilusti lisää, virtsassa oli proteiinia sekä glukoosia ja verenpaine oli noussut reippasti viime kerrasta (tosin melko alhainen edelleen). Päänsärky ja huimaus on myös vaivaillut viime aikoina. Mutta toivotaanhan nyt kuitenkin että tavataan siellä mielummin synnytysten merkeissä.

77mm ja Minimi 37+6
 
Eli tuonne kerho osioon on perustettu kaksi kerhoa elokuisille, ensin joku teki kerhon nimeltä elokuun tähtöset, mutta se lakkasi toimimasta, joten minä perustin kerhon nimeltä elokuiset-07!! ja tähän kerhoon on salasana elo. ja ensin täytyy hakea jäsenyyttä, jolloin hyväksyn sinut kerhoon ja sen jälkeen sulle tulee y-viestiä että olet päässyt sisään! :)

Menikohän ihan sekavaksi..
 
Maanantaina kävin viimeisessä lääkäri neuvolassa ja siellä todettiin että lapsemme on pyörähtänyt takaisin perätilaan. Tänään sitten kävin äitipolilla ja siellä taas sanottiin että vaavi onkin ihan oikein rt! Mutta, maanantaina painoarvio oli 2,6-2,7 kg ja nyt 3kg ja nyt kysymys kuuluukin voiko vauvan paino nousta noin paljon kolmessa päivässä?? Aika uskomattomalle se minusta tuntuu ja molemmat lääkärit sanoivat tehneensä mittaukset monta kertaa ja olevansa varmoja tuloksesta..

marsu rv 36+1
 
Niin ja sukulaisten osalta on saatu kyllä täällä ainakin olla rauhassa.. Äitiäni nään päivittäin ja hän tietää tilanteeni ja raportoi muutoksista mummolleni , isäni tuskin tietää koko raskaudesta mitään ja miehen puolen sukua se tuskin ees kiinnostaa.. Anoppi kyllä esittää kiinnostunutta ja niin onnellista mummoa aina, jos joku vieras on näkemässä, mutta muuten ihan sama meidän voinnille yms
 
Lara83
Marsu81 täällä myös tuli aikamoinen yllätys neuvolassa kun pari viikkoa sitten painoarvio oli 2,5kg ja tänään 3,8kg?!?! ja neuvolantädin mielestä kasvussa ei ollut mitään epänormaalia. Vauva eli ollut laskeutunut eikä kiinnittynyt, epäili edelleen että ei ole vielä muutamaan viikkoon syntymässä.. Ja jos paino nyt 3,8kg niin ei ole kovin pieni vauva tulossa kun kasvaa vielä pari viikkoa. :headwall:
Ja tämä ei yhtään ärsyttäisi muuten, mutta kun koko raskaudenajan on sanottu että pieni ja siro vauva tulossa niin olihan tuo aikamoinen yllätys tässä vaiheessa.

Alviinalle paljon :hug: kaikki varmasti pidämme peukkuja että teillä menisi kaikki hyvin!

Oikein paljon onnea sahei merisimpukka ja pipe75 vauvauutisista. :flower:
Ihanaa avata kone aamulla ja lukea vauvauutisia heti aamutuimaan!

Lara83 ja typy 38+6 :heart:
 
Mulla viikon neukkakäynti takana, nyt 38+1. Oma täti on kuukauden lomalla ja nyt oli sitten sijainen. Ihan ok tätönen. Kertoi, että neuvolan listoilla on hurja määrä odottavia, joilla on viikot 41 ja 42 täyttymässä. Ja TYKS:stä oli tullut tieto neuvolaan, ettei uudelleensynnyttäjiä saa lähettää sinne yliaikakontrolliin ennen viikkoa 42, ellei ole todella hätä. Elikkä vasta viikolla 42 ruvetaan TYKS:n osalta miettimään, että käynnistetäänkö vai odotellaanko vielä vaavin omaa lähtöä. Ilmeisesti tuo rajapyykki uudelleensynnyttäjille on ollut ennen rv 40.

Sf jatkaa kasvuaan, nyt 36 :-? Tajuaako tää ihmisen alku lainkaan, että sen pitäis laskeutua ei nousta mun keuhkoihin. Onneks on pitkä selkä, joten ainakaan vielä ei keuhkoissa tunnu pepun siirtelyt. Varsinainen hetkupeppu tää taimi kyllä onkin.
 
Kylläpä rupesi kovasti kiristämään mahaa! On niitä harjoitussuppareita ollukki jonkun verran mutta nyt kiristää jo ihan tolokusti. Ei satu kuitenkaan. Eilen kans vihloi jostain tuolta alhaalta ihan kunnolla. Käytiin aikasin saunassakin, ku minä toivoin että illalla lähettäis mut ei. Tulis jo vauva! Tuossa olisi kohta ruokakin valmista, söis eka ja sitte vois ruveta hiilautumaan laitokselle..
( toiveajattelua.. )

JoannaH 41+4
 
Profiilissa pitäis olla meidän pikku miehen kuva. Synnytyksestä ei ole paljoa kerrottavaa.

Lähdin siis perjantaina neuvolasta saadun lähetteen kanssa äitiyspolille. Lääkäri totesi vain että synnytys on ollut jo käynnissä, mutta jostain syystä supistukset ei tulleet. Lääkärin päätöksestä puhkaistiin kalvot, jonka jälkeen avautuminen pääsi vauhtiin. Siinä sitten avauduttiin 8h. Ilmoitin kätilölle että pakko ponnistaa, kätilö tutki tilanteen ja sanoi että anna palaa. Ponnistusvaihe kesti 1h 15 min. koska vauva oli kasvotarjonnassa. Multa alkoi voimat loppua ponnistamiseen, jolloin lääkäri hälytettiin paikalle. Lääkäri yritti imukupilla monta kertaa saada päätä syntymään, mutta ei. Loppujen lopuksi väliliha leikattiin ja vauva tuli nopeasti maailmaan. Siinä sitten itku pääsi kun kuulin vauvan ensimmäisen kerran itkevän. Iskäkin päästi pienen itkun. Osastolle siirtyi sitten väsynyt mutta onnellinen perhe. Koko synnytys kesti n. 10 ½h.

Niiskuneiti83 ja vaavi
 
Aivan ihana pikkumies niiskuneiti!! Onnea koko perheelle! :flower:

Eilen supisteli koko päivän. Kipeitä supistuksiakin tuli muutaman tunnin ajan illemmalla. Sitähän sitä on odotettu, mutta mites minä sitten reagoin... iski pakokauhu! Mies jo käski soittaa synnärille, mut en HALUNNU, ku pelotti niin. Onneksi kivut loppui. Nyt pitää sitten todella miettiä ja asennoitua että kyllä se lähtö vielä tulee, ei auta pelätä!
Nyt on sairaalakassikin suht valmiiksi laitettuna ja mies tuo sitten tarpeen mukaan jotain jos tarvii. Pyysinkin miestä ostamaan mulle sit "lahjaksi" sairaalaan juha vuorisen vaippaihottumaa-pokkarin :D

Mites.. olikohan vihertävä venyvä lima limatulppaa?
 
Kun pääsis jo itekin... Supistellut lahjakkaasti pari päivää, mutta yöllä aina lopahtaneet. Ottaa vain päähän kuin näillä suppareilla kakkonen synty (kalvot puhkastiin ja alko synnytys edistyä).

Kaiken lisäksi meidän koira ulissu tän viikon joka yö. Unet jää 3-4h, et aika loppu alkaa olemaan koko perhe. |O
 
Ja lämmin kiitos teille kaikille, jotka olette meille tsemppiviestejä lähettäneet! Jos se on ihmisten hyvistä ajatuksista kiinni, niin meidänkin vauvalla sitten kaikki varmaan lopulta menee hyvin. Nyt tällä hetkellä on mieliala taas luottavaisempi, mutta saapa nähdä, milloin taas epävarmuus iskee. Vaikka en olekaan pitänyt itseäni älyttömän hysteerisenä ihmisenä, on nämä vauvan sydänhuolet todella saaneet mut raiteiltaan. Varmaan raskausajallakin on asian kanssa tekemistä..

Puhetta on ollut sukulaisten ynnä kylänmiesten painostavista "joko-joko"-uteluista. Sektioon määrätty ihminen välttyy niiltä

;) , mutta tilanne on tuttu aikaisemmista raskauksista. Vaikka kukaan ei tietenkään pahaa tarkoita, on se jotenkin hirveän raskasta joutua vastailemaan jatkuvasti pärisevään puhelimeen. Ja onhan meillä nyt tälläkin kertaa niitä "läheisiä", jotka utelevat tarkkaa leikkauspäivää ja ilmoita sitten HETI, miten vauva voi. Joo, enpä taida ottaa paineita heti ilmoitella ja eihän sitä välttämättä heti tiedäkään, jos vauvakin joutuu leikkaukseen jne.

elo07 Kylläpä tuo minun mielestäni kuulostaa ihan limatulpalta :)
 
:flower: :flower: :flower: :heart: :heart: :heart:

Täällä touhutaan nyt kaikkea mahdollista ja mahdotonta jolla halutaan uskoa olevan supistuksia aikaan saavaa vaikutusta. *supistaa*
Lauantaina ehkä menemme ja annamme hieman vauhtiä tälle touhulle jos ei sitä ennen mitään ole tapahtunut. Eilisen tarkastuksen mukaan se 4cm ollaan avauduttu. Muistelen, et Niiskuneiti ja Kassu olivat samantyyppisessä tilanteessa pari viikkoa ennen synnytyksiään. Oloni on ahdistava.
 
Onnea tuhannesti kaikille pikkuisen jo saaneille :heart:

Mua ei tuolta listalta löytynyt, laskettuaika on 27.8. ja synnytyssairaala on SAS. En muista onko listaan merkattu kuinka mones, mutta meillä kyseessä on kolmas :)

Tänään oltiin koko perhe mustikkametsässä, ei sieltä paljoa löytynyt ja mulla tuli kauhee tuska siitä kyykkimisestä. Sitten kun käveltiin autolle ni meinas jalat lähtee alta ja tuli tosi heikko olo..
Pari sientä poimin matkalla ja paistoin ne mun äidin luona :p
Tytöt siellä metsässä poimi kans ahkerasti mustikoita, sit hetken päästä ne kaiveli jotain maasta ja alko juttelee perunoista... Sit ne meni mun ohi ja pyysin pysähtymään ja näyttämään perunoita ni olivat poimineet kippojen pohjat täyteen peuran/hirven kakkaa :LOL:

Nyt on ollu tosi huono-olo, jaska lentäny ja selkää jomottaa. Ei tainnu tehä kauheen hyvää toi kyykkiminen..
 
jos ei siis lähde tänään tulemaan.. kamala jännityspäänsärky jumittavista niskoista ja migreeniä olen tässä vältellyt panacodin voimin. Inhaa.

Onnea hirmuisesti uusille vauveleille perheineen :flower: :flower:

Neuvola oli tänään, Täti sai painoarvioksi n 3,5 kg ja tuumasi että käynnistämään vaan, tätä ei enää isommaksi uskalla laskea.. Huomenna siis sairaalaan ja sinne sitten kai jään viikonlopun viettoon. Sfmitta oli 36 cm ja vauva oli laskeutunut ja kiinnittynyt. Eli aika masu! :D
Jännittää! Mieskin on töissä aika raunio.. :headwall:

Tämä on siis toinen lapseni tuli vaan mieleen kun tuossa päivityslistassa luki perässäni 1.lapsi. Ei ole niin nöpö nuukaa, aattelin vaan ettei kukaan ihmettele et mitä toi horisee esikoisen kouluun menosta.. :kieh:

Lapsivesistä/ makuulla sairaalaan
kysyin neuvolassa ja kertoi että jos lapsi ei ole laskeutunut ja vesi menee on vaarana, että kun vedet humahtaa ulos ne imaisevat napanuoraa mukaansa ja kun lapsikin sitten laskeutuu alemmas, tulee napanuora ulos kohdun suulta. Eli jos ei ole laskeutunut olisi hyvä makuullaan olla, mutta esim mulla kun on laskeutunut ja kiinnittynyt jos vedet menee ei huolta. Tuskin menevät kovasti humahtaen vaan tulevat sitten liruttaen ulos kun lapsen pää siinä tulppana eessä.. :D

Jos en palaile ennen viikonloppua niin mukavaa sellaista kaikille! :wave:
Fee + Alien 38+6
 
Jellona83 oli vanhaan ketjuun laittanut, joten kopsasin tänne:

Poika syntyi 30.07.2007 klo: 17.43. Paino 3530g, pituus 51,5cm ja pipo 34cm. Raskausviikolla 39+1.

Lisään dokhtar:in listaan ja korjaan Feeniks:in lapsimäärän.
 
Paljon onnea Niiskuneiti, merisimpukka, Sahei, pipe75 ja jellona83!

Mä ajelin tänään nurmikkoa päältäajettavalla ruohonleikkurilla varmaan tunnin verran ja toivoin että jospa se tärinä ja keikutus jotain sais aikaan. Ja tietenkään ei niin mitään tuntemuksia... :) . No nyt oon päättänyt että en oottele vauvaa vielä ainakaan viikkoon, antaa mennä yli vaan kun olokin on niin hyvä! Ensi viikon torstai olis hyvä aika syntyä, kun silloin lapsi sais synttäripäiväkseen 090807! :D


inom 39+4
 
Pauzi

Mulla on tää palsta jökittänyt oikein kunnolla, en ole oikein meinannut päästä edes lukemaan kuulumisia. Mutta nyt tuntuisi taas toimivan.

Oikein sydämelliset onnittelut kaikille vauvan saaneille! :heart:

Kassun synnytyskertomus oli kertakaikkisen kaunis, voi kun saisi samoissa tunnelmissa itsekin synnyttää! Täällä ei kovin ihmeellisiä merkkejä synnytyksen alkamisesta ole, muutama suppari on tänään tullu, mut ei oikein muuta.

Poika menee huomenna mummulaan yökylään, on varmaan koko viikonlopun. Saas nähdä jos vauva syntyiski tossa viikonlopun aikana niin kävis aika hyvin. Mut voi olla et vasta ens viikolla pääsee synnyttään, la on maanantaina, ja jos voin esikoisen syntymästä jotain päätellä niin ens viikon lopulla syntyy tämäkin. Eskikoinen syntyi rv 40+4.

Huomenna neuvola, saa nähdä onko siellä mitään ihmeellistä... Tekis mieli pyytää sisätutkimus, olis niin kiva tietää et mikä se kohdun kaulan tilanne on, ja jos siitä saatais vähän suppareita aikaseks, mut ei nuo kätilö-terveydenhoitajat taida niitä tehdä, vaan lääkärille pitäs mennä. Ja ton takia ei kai sinne pääse...

Pauzi ja papunen 39+3
 
Olen kans miettinyt tuota lapsen syntymäpäivää =) Eli miehän menen taas maanantaina kasvukontrolliin ja silloin päätetään että mikä on syntymäpäivä. Lääkäri meinasi viimeksi että vaikka viikkoja on sillloin suht vähän (37+5), mutta istukka näytti jo kalkkeutuneelta viimeksi, niin voin pakata laukkuni mukaan ja jään sisälle. No jos maanantaina otetaan sisään ja tiistaina tai keskiviikkona leikataan, vauvan syntymäpäiväksi tulisi 070807 tai 080807 :LOL: Kivoja päiviä syntyä!

Saas nyt näkee sitten miten menee, tietenkin vois jo viikonlopunaikana syntyä, sillä olo alkaa olla jo aika kurja ja tuntuu ettei jaksa enää liikkua ollenkaan :|

Ihana kun joka kerta kun tulee koneella saa kuulla uusia vauvauutisia. Maanantain sectiolaisetkin tulevat varmaan kohta kertomaan mukavia uutisia!

Mulla ei ole sukulaiset vaivanneet juuri tuon sektioon menon takia. Vain isäni ja anoppi kyselee joka kerta kun ollaan puhelimessa että joko se tuntuu että olisi tulossa... No mitäpä siihen vastaat, ei tunnu, vaikka tuntuisikin välillä :LOL:

Menen jatkamaan lepotilaan odottamistani
=)

Seriina ja masuasukki 37+1
 
:flower: :heart:

Ihanaa, kun oli tullut paljon vauvauutisia. Palsta jökkinyt mullakin pari päivää, joten en ole päässyt edes lukee teän juttuja. Nyt sit saikin istua oikein urakalla koneen edessä, ku oli vielä tuolla heinäkuun puolellaki lukemattomia juttuja. =)

Serranon perhetäyttää myös mun jokaisen aamuni! =) Päivä ei ole mitään ilman ihania Serranoja! :kieh:

Makuulla sairaalaan menosta..Hyvä et teillä tuli asia esille. Nimittäin ihan uus juttu meikäläiselle. Ja tärkeä tieto, koska sairaalaan matkaa 130km.

Tänään oli neuvola.
Rv 35+5
Painoa tullut kilo/vko :eek: :whistle:
Turvotus +
Rr 123/78
Pissassa leukkarit + (TAAAAAS!!!)
Sf 35 :eek: :eek: :eek: (johtuu kuulemma siitä, kun vauva niin ylhäällä)
Rt
:heart: 140-165
Liikkeet ++

Kummastuttaa noi leukkarit ku ne on aina vaan plussalla, mut silti ei viljelyissä kasvua. :/ Sf oli kasvanu viime kerrasta 4cm. Huhu. :whistle:

Siivoilin tänään varovasti, kun nykyään pienikin rehkiminen saa suppareita (kivutomia kuiteski) aikaan. Selkä on edelleen helkkarin kipeä, ja näiden kipujen puolesta olisin valmis jo synnyttää. Mut jospa kestän vielä pari viikkoa.. (Mun tuurilla menee yli ja reilusti! :headwall: )

Mut koittakaahan kestää näitä viimeisiä aikoja!! :)

-May ja valtsu 35+5

ps. Uusille elokuisille tervetuloa! =)
 

Yhteistyössä