Kieltämättä, nyt mua on supistellu! :attn: Eilen illalla BB:tä kattoessa alkoi ja jatkuu edelleen., En oo kipee, mut suht säännöllisesti niitä tulee. Välillä jos on ollu pitempi tauko, käy vähän kipeämmin, mut ei mitään hatää, vielä ..
Kerron mielelläni edellisestä käynnityksestä, jos vaan joku jaksaa siitä lukea:
Eli menin synnärille yliaikaisuus käynnille kun viikot oli tasan 42. Se on täällä normi käytäntö. (sillon oli maanantai ja klo 8). Lääkäri tutki ja teki painoarvion 4300g ja totesi lapsen mahtuvan syntymään ja naureskeli vaan mun ehdotukselle apinoarvioon +/-500g heitosta. Sanoi tehneesnsä painoarvion yläkanttiin.. No, käynnistys päätettiin aloittaa. Sain joskus kympin aikaan ekan murun lääkettä kohdunsuulle ja klo 14 minut siirrettiin osastolle saamaan lisää llääkettä kun mitään ei ollut tapahtunut siihen mennessä. Klo 17 alkoi ekat supparit. Olisin päässy vielä yöksi kotiin mutta en halunnu lähteä. Yön yritin nukkua, kävelin sairaalan käytäviä, heijasin ja suihkuttelin. Aaamuyöstä sain lihaksia rentouttavaa piikillä reiteen ja klo 6 pääsin takas synnärille kun tilaa vaupautui. Mies kutsuttiin siina vaiheessa tueksi ja klo 8 sain epiduraalin. Siihen asti olin yrittäny ilokaasua, mut en saanu siitä mitään... Aamu katottiin miehen kans jääkiekkoo ja hiihtoo telkkarista ja avauduin pikkuhiljaa. Sängystä en enää ylös päässy kun pää ei kantanu, mut aika meni nopeasti. Kipu kyllä yltyi mutta sen kans pärjasi, kunnes tuli ne viimeiset supistukset ennen ponnistusvaihetta :$
Klo 16 sain luvan ponnistaa ja ajattelin siinä vaiheessa et se on enää max 2h ja meillä on vauva sylissä. Poika syntyi 12min ponnistamisen jälkeen
Kätilö kysyi painoarviota ja kun kerroin sen hän totesi että ei tämä lapsi niin paljon paina.. Nostettuaan lapsen puntarille totes vaan et Hups, se oli vähän enemmän
Sain muutaman tikin ja päästiin pian synnyttäneiden osastolle. Kaikki meni hyvin, kunnes jälkisupparit tuli ja kipu vaan yltyi. Se oli jotain aivan hirveetä! Tällä ei sinäänsä oo mitään tekemistä käynnistyksen tai lapsen koon kans vaan kohtu ei vaan alkanu supistumaan ja jäi vuotamaan, jouduin kaavintaan. Mutta kaikesta selvittiin ja kun lääkitykseltäni sain luvan niin imettäminen onnistui ja koskaan ei maidon puutteen vuoksi tarvinnut näinkään isolle pojalle lisämaitoa antaa :heart: Painoarvin tehnyt lääkäri koriutti minut ja totesi minun olleen enemmän oikessa lapsen painon suhteen kun hän
Nyt sitten täällä vaan odotellaan huomista aamua
Tai sitten voi olla että näin näiden suppareiden jatkuessa päästään jo yöllä lähtemään
Marsu81 41+6