ELOMASSUJEN Elokuu 2007

Huomenta. Nyt on sitten menty virallisesti viikko yli. Lohduttavaa; enää ei voi mennä ku viikko. Ja viiden päivän kuluttua yliaikaiskontrolli. Hmmh. Jos ne sanoo mulle samoin ku Veeralle, niin mä tinttaan siellä jotakuta. Mä otan laukkuni mukaan maanantaina, astun sisälle ja totean; "Mä tulin nyt, tehkää taikanne." :LOL:

Yö meni hyvin, mies hieroi päätä ja käsiä niin kauan kunnes nukahdin, kerran heräsin vessaan lähempänä neljää ja nyt, n. tunti sitten nousin ylös. Vähän väsyttää, mutta ei se ole mitään uutta.

Kaveri täyttää tänään kaksikymmentä, tulee käymään illalla. Mä en edes omia kaksikymmentä vuotispäiviäni parin vuoden takaa muista, kai mä otin silloin alkoholia. Kumma juttu, ei oo kamalasti tehnyt mieli juoda tän odotuksen aikana. Viimeksi uutena vuotena join. Pari kertaa ehkä halunnu Passoa Drinkin ja joskus Bailey'siä kun ne sitä mainostaa, jotenkin se aina tippuu niin herkullisen näköisesti niiden jääkuutioiden päälle... Niin, ja toissapäivänä himoitsin yhtä Staropramenia, muistelin sen taivaallista makua, viimeksi juonut sitä häämatkalla Prahassa pari vuotta sitten... Kyllä mä tiedän että sitä saisi ottaa silloin tällöin, kohtuudella, mutta ei vaan oo tullu otettua. Seuraavan kerran voisi maistaa olutta kymmenes päivä ensi kuuta, Eppu Normaali esiintyy Tavastialla ja sinne tuli eilen ostettua liputkin. Saa nähdä miten omatunto antaa periksi jättää n. kuukauden vanha vaavi isovanhemmille hoitoon, nyt jo tuntuu inhottavalle ajatukselle. Toisaalta, oon miettiny että ei sitä voi lopettaa omaa elämistänsä kokonaan, muuten sitä hajoaa (tai tulee sellaseksi ku mun äiti). *pohtii syvällisiä*

Tulipahan taas tilitettyä.

Kirvash ja Pikku-Pekka 41+0
 
Minä jo säikähdin et te muut ikiodottajat ootte jo jättäneet minut tänne yksin ku tämän sivun aukaisin niin ketju löytyi vasta toisen sivun lopusta, mutta on täällä ainakin aamulla vielä ollu muutakin elämää :LOL:

Itselläni yö meni tosi hyvin. En heränny kun kerran vessaan, tai siis heräsin siihen kun esikko ähisi sängyssään, ja ajattelin sit vääntäytyä samalla itse ylös. Vauva liikkuu nykyään huomattavasti vähemmän kuin ennen. Mietin jo eilen että pitäskö soitella neuvolaan ja kysyä et pitäskö tästä huolestua jotenkin ,mut sit sain pari niin mojovaa potkua, että en enää ollu huolissani, mut tänään taas... :/ Kyllä se vauva liikkuu, mutta tooosi paljon vähemmän kuin ennen ja liikkeet on paljon vaimeempia.. Mitähän tää meinaa...? Onkohan siellä masussa joku hätä? :|

Viikon päästä tosiaan pitäs sit olla jo tosi touhuissa. Tai ainakin sinne päin menossa, jos ei vielä oliskaan käyntiin lähteny.. Mut kuitenkin! Se on ihan kohta!!! :heart:
 
kävinpä sitten näitten kahden pienimmän kanssa 40km ajelulla ku piti ny käydä kerhoilemassa ja samalla ihastella kassun söpöä tyttöä..
nyt ku ei oo mitään fiksua vielä tehny niin ehkä sitä vois laiskotella vielä muutaman tunnin ja mennä lukemaan lehtiä sängynpäälle ;) ..
 
Jaksamista viime metreille tulin toivottelemaan teille vielä mahakkaille :hug: . Minulla on repeämän korjaushaava hienosti parantunut ja raskauskilotkin hävinneet käytännössä jo kaikki. Syynä (ansiona) jälkimmäiseen on pojan mieletön syömistahti. Hereillä ollessaan haluaisi olla koko ajan tissi suussa ja silleen nukkuisikin mieluiten. Onneksi tämä ei ole päässyt yllättämään sillä isoveljensä oli samaa sorttia. Mietityttää vaan että miten näiden kahden kanssa kädet ja aika riittää sitten kuun puolivälin jälkeen kun mies palaa töihin :| .

Vauvapuolella nähdään pian!

77mm ja Pikku-M 12 päivää
 
Vihdoinkin 29.8.07 meille syntyi ihana pikku-neiti 3390g 47cm ja myssy 34cm. :heart: eilen vasta kotiuduttiin erinäisten "ongelmien" takia. Mut kerron myöhemmin lisää!! Onnea kaikille uusille mammoille ja kamalasti jaksuja vielä masuaan kantaville!!

Vauva-arki on ihanaa!!!!!

Maypo ja pikku-akka 1vko :heart:
 
:flower: lämpimät onnittelut kaikille vauvaantuneille!

Tuntuu kyl jännälle,et vieläkin syntyy uusia elokuisia,kun oma vauveli tulee jo 5 viikkoa :eek: Täällä vauvakuume vaan ei laannu,on ollut jatkuva kun alettiin 4v sit yrittämään nyt 2 vuotiasta taaperoa ja yhä vaan jatkuu.

Lauantaina meidän pikkuinen saa nimen kotonaan :heart:

A-Mam ja Lahja (huomenna jo 5 viikkoa ) :heart:
 
Tänään pääsen siis käymään sairaalassa. Eilen oli sellanen päivä, että välillä itketti, välillä nauratti. Välillä tuntuu, että kunhan vaan käynnistäsivät tänään, välillä taas tuntuu siltä, että eihän tässä mihinkään kiire ole kun kaikki on kuitenkin hyvin.. Saadaan vielä olla hetki miehen kans kahestaan. Katotaan nyt, mitä siellä sanovat..

Eli ilmoittelen sitten taas kun kotiin iltapäivällä tulen!! Siihen ainakin valmistaudun, ettei tuu kauheeta pettymystä jos en sisälle vielä pääsekään..

Jaksamisia kaikille odottajille ja kiitoksia muistamisista jo vauvansa saaneille!

Veera 41+2
 
...30.8 klo 16.28 :heart: Mitat:4190g ja 53cm,hattu 37cm :saint:
eli potra poika.Poju joutui sokeritippaan 3h synnytyksen jälkeen :(
Ma aloitettiin antibioottikuuri joka kestää 5vrk...Tulin kotia 160 kilsan päähän ti kun kaksi lasta kotona....Kyllä otti koville jättää toinen sinne :'( Mut hyvissä käsissä siellä ollaan,la näillä näkymin saadaan hakea nyytti kotia :saint:
Syntyi siis 41+4 käynnistyksellä!!!
 
Ja taas on tullut lisää vauvoja ja vanhempia =)

Mulla taas neuvola tänään. Viimeinen laatuaan taitaa olla. Ja sitten pitääkin varata aika Kättärille maanantaiksi. Eikä vieläkään mitään merkkejä Pikku-Pekan ulostulon suhteen. Tätä tää vaan on joka päivä... Ehkä viikon kuluttua viikonloppuna olisi vauveli sylissä. Ei se siitä enää oikeen kauemmaksi voi lykkääntyä. Vieläkin tuntuu tosi epärealistiselta, siellä se masussa potkii, ei sitä voi ymmärtää että kohta se on ulkona. Eikä se mene enää takaisin :LOL:

Veera-: Toivottavasti pääset sisälle jo. Tai ainakin suhtautuisivat hiukan paremmin kuin mitä puhelimessa sanoivat muutama päivä sitten. Odotus on hermoja raastavaa :kieh:

Noh, mä täällä ainakin olen. Varmaankin vielä viikon, puolitoista. Saa tulla morjestamaan!

Kirvash ja Pikku-Pekka 41+1
 
AnQ
Vauvaantuneille suuret onnittelut :flower:

Täälläkin ollaan hyvin tukevasti kasassa, varmasti ollaan vielä viikonlopun ylikin. Ei ne mitään ala tekemään ennen tiistaita, PÖH! Eilen vähän jomotteli päätä, ja tottakai mietin jo paniikissa että nythän miulla on tietenkin joku myrkytys, mut meni sit ohi enkä kehannut enää polille soitella. Jotenkin tuntuu, että siellä ajattelisivat kuitenkin, että joku yli-hysteerinen mamma vaan siellä riehuu ja yrittää päästä käynnistykseen, mut kieltämättä se nyt olis se tavoite :D

kirvash, miunkin on tosi vaikea käsittää että masussa on OIKEESTI pieni vauva, joka tulee olemaan osa miun elämää eikä vaan sit katoa johonkin. Ihan uskomatonta! :D

veera-:lle tsemppiä, toivottavasti sie nyt edes saisit vaavin syliin :)

Jatketaan siis odottelua! Tää syö miuta sisältä, vaikka kuinka koitan keskittyä muuhun (sit tulee yks suppari ja innostaa et "joko nyt", mut kuitenkin lopahtaa) |O


AnQ+ myy 41+2
 
Ihanalta synnäriltämme:nirzun vauvaa kävin äsken katsomassa.Yöllä syntyi kahden aikaan.Hän saa tulla itse kertomaan lisää ja loput,mutta oli pakko tulla tänne ihan vaan pikaiseen kertomaan,kuinka ihana poika oli!


Kassu ja Klaara
 
AnQ! Sinäkin vielä täällä. Juuri pääsin manailemasta tonne vauvapuolelle että taidat sinäkin olla jo laitoksella. Mutta se olikin nirzu siellä. Hmmh. Nyt meitä on enää me ja Veera-. Ainakin aktiivisista. Vähiin mennään... *syvä huokaus*

Kirvash ja Pikku-Pekka 41+1
 
Edes yksi meistä viimesistä pääsi synnyttämään! Kiitos Kirvash, AnQ ja bebes, täällä vielä ollaan!

Minä siis tulin takaisin kotiin. Oli niin mukava lääkäri. Olis päästäny mut jo tänään käynnistykseen jos olisin sitä kovasti vaatinu. Mutta siinä kun juteltiin, niin sai mun mielen muuttumaan ja laitettiin aika maanantaiksi. Jos nyt sattus niin hyvin, että viikonlopun aikana käynnistys itestään.. Kun mulle ja vauvalle ois parempi ihan luonnollisesti käynnistyny synnytys kuin käynnistetty.

Mutta nyt siis viimenen viikonloppu miehen kans ihan kahestaan. Jos vaikka kävis jossakin syömässä ja levähtelis kun kohta ei enää pysty.. Mielialakin on jo parempi, kun ei tarvi olla epätietoisuudessa, vaikkakin voi mennä monta päivää käynnistyksestä ennenkun mun elimistö tajuaa, että pitäs synnyttää..

Aika outoa ja jännää, kun ajattelee, että kohta se vauva on sitten täällä.. Ja meistä tulee äiti ja isä..

Veera 41+2
 
AnQ
Alkuperäinen kirjoittaja Kirvash:
AnQ! Sinäkin vielä täällä. Juuri pääsin manailemasta tonne vauvapuolelle että taidat sinäkin olla jo laitoksella. Mutta se olikin nirzu siellä. Hmmh. Nyt meitä on enää me ja Veera-. Ainakin aktiivisista. Vähiin mennään... *syvä huokaus*

Kirvash ja Pikku-Pekka 41+1
Mihinkäs mie täältä olisin pääsyt.. :kieh:

Vähiin käydään tosiaan, toivottavasti kukaan ei jää yksin huutelemaan tänne (suunnittelin jo vähän, et se on varmaan miun tehtävä ), kun muut on jo jakautuneet :(

Eiks myö kaikki viimoset nyt voitais päästä kanssa synnyttämään, joohan?! :xmas:

MUOKS: veera-: Toivotaan, että lähtee nyt sit itsestään käyntiin! Ehkä se "viimoisen päivämäärän" saanti nyt sit helpottaa, ja kun ei asiasta tarvitse stressata, pamahtaakin synnytys päälle :) Miun pitäisi huomenna varata aikaa äippäpolille, viimonen neuvolakin olisi edessä. Kyllä se tästä.. ;)
 
Onnea maypo, syreeni, nauravamamma ja Nirzu! :flower: Vähiin käy odottajat, mutta mie ainakin käyn täällä uskollisesti teitä tsemppaamassa! Kyllä työkin kohta omat nyytit saatte! :hug: Jännä juttu, kun istahdan koneelle, samantien kuuluu lääh-itkua vauvansängystä. Meillä on sellainen lääh-poitsu! :D :heart: Mutta tulen sitten taas myöhemmällä päivittämään vauvat LA-listaan, kun tosiaan Lääh-kutsuu!
-Capri ja Pojan paapula 9pv-
 
minäkin oon täällä edelleen yhdessä kasassa! :kieh:

Huomenna olis viimeinen neuvola ja sit tosiaan keskiviikko aamuna käynnitykseen klo 9. Oon joutunu/saanu seurailla nyt kotona verenpaineita ja pissata tikkuun ja siitä proteinija seurata, et jos jotain muutosta tulee niin sit pääsisin hommiin jo aikaisemmin, mut arvatkaa mitä?? Kaikki paineet on täydellisiä ja pissa piiiitkäää miinusta! :kieh:

Eli siis odotellaan edelleen =)

Marsu 41+1
 
Tyttö syntyi 28.8 klo 1.31 eli rv täydet 42! -Aamulla olis ollut meno käynnistykseen.

Palailen toisena päivänä raapustamaan tarinan synytyksestä, joka oli nopea luomusynnytys. Jaksamista viimeisille masukkaille -voitte arvata että tiedän täsmälleen, miltä tuntuu!!! :hug:

:flower: Ja tietysti lämpimät onnittelut uusille vauvoille perheineen! :flower:

Piitu ja prinsessa 9vrk
 
Eli neljä meitä on enää. Onneksi on nuo mammautuneet tsempparit kuitenkin mukana meiningissä =)

Juu, täälläkin neuvolassa käyty. Vielä huomen aamulla mentävä ottamaan paineet, paino ja pissa. Oli nimittäin paino noussut toissapäiväisestä 900g!! Olivat kätilön kanssa sitä mieltä että tehosyyniin vielä ennen maanantaista yakontrollia.

Soitin Kättärille, sieltä antoivat tosiaan ajan maanantaille, siellä sitten lääkäri päättää että jäänkö saman tien sisälle vai pitkitetäänkö (näin uskoisin). Mutta viimeistään to 13.9 käynnistys. Eli viikonloppuna nyytti sylissä.

Iski ihan tajuton paniikki soiton jälkeen. Siis sellanen että ei elämä, se on nyt ihan oikeesti sitten tässä. Mulla ei oo ollu mitään synnytyspelkoa raskauden aikana (aiemmin oli kyllä julmettu pelko), mutta nyt jotenkin alkoi ahdistamaan. Kipu ja kesto ja se että sitä ei voi paeta. Se on kestettävä ja vielä viikon sisään!! Oon ajatellu että olisi oikeasti niin paljon helpompaa jos käynnistyisi luonnollisesti, ei siinä sitten ehkä ehtisi niin paljoa panikoida kun repisi kamoja mukaan ja ilmottelisi ihmisille että nyt on menoa. Mutta jos tietää etukäteen että se on sitten keskiviikkona klo 9 ku aletaan käynnistämään, niin tulee paniikkiahdistus. Ainakin mulle. Sitä jotenkin ehtii miettiä ihan kamalasti päässänsä ja stressaamaan. Kai se on helpottavaa että tietää ettei se voi olla sisällä ikuisuuksiin, haluaahan sen vauvan jo ulos, mutta nyt tuntuu että ihan hyvä näinkin on... Ja sitten. Kun se syntyy se on siinä. Sitten meitä on oikeasti kolme. Ei oo enää paluuta entiseen, ehkei sitä sitten edes haluakaan takaisin, mutta nyt tuntuu niin oudolta että elämä muuttuu radikaalisti ja siitä voisi oikeasti nauttia... Kai nää on ihan tavallisia pelko- ja tunnetiloja, ja tiedän että asioilla on tapana järjestyä yms. Ainakin jälkeenpäin sen huomaa taas. Herää vaan kysymys että miten tällainen 22-vuotias "kakara" voisi kantaa vastuuta ja opettaa jotain viisaita arvoja uudelle avuttomalle ihmiselle joka sitten on omalla vastuulla ja josta näkee vasta kahdenkymmenen vuoden kuluttua että onko kasvatus onnistunut vai ei...

Eli hyvin ristiriitaisin tuntein astun kohti vääjäämättömästi lähestyvää vanhemmuutta. Luotan siihen etten ole ainoa tuleva äiti tässä maailmassa joka näitä asioita pelkää :) Kai se jonkunlaista vastuuta osoittaa että huolehtii moisista jutuista... *tulee päänsärky*.

Kirvash ja Pikku-Pekka 41+1
 

Yhteistyössä