ELOMASSUJEN Elokuu 2007

Nauravamamma!!!
Vuoto on ainakin hyvä merkki!!!
Itellä tällä hetkellä tulee polttoja 10 min välein!!!
Kyllä ne sitten taas tunnistaa kun niitä alkaa tulemaan!!!
Itellä jo kolmas synnytys ja unohtanut miltä ne tuntui!!! :whistle:
Kohta toivon mukaan saan kunnon muistutuksen :LOL:
 
AnQ
Onnea vauvan jo saaneille ja tsemppiä hakemaan lähteville :flower: Vääntäkäähän nyt nopeesti viimoset elovauvat, taitaa meikäläisen kohtaloksi mennä häiritsemään noita syyskuun odottajia :D Täällä ei mitään merkkiä, anoppi vaan veikkasi että varmaan kohtapuoliin lähtö tulee, mutta en jaksa siihenkään uskoa :whistle:

AnQ + Myy 40+3
 
IHANA tummatukkainen typykkä syntyi 28.08-07 :heart: :)
Synnytys oli nopea ja supistukset kivuttomia vaik en saanut puudutusta. :eek:
Ihmeellinen synnytys sinänsä mut sit ku se alko tosissaan tulemaan niin tietty sillon piti vähä huutaa. :ashamed:

ONNEA KAIKILLE Vaavinsa saaneille ja Onnea matkaan niille kellä se on vielä eessäpäin. :hug:
 
En oo käynyt aikoihin edes lukemassa.Onnea vauvaantuneille ja tsemppiä kärvistelijöille.

Täällä on mennyt tosi hyvin(lukuunottamatta perheen reissua Lapissa,jossa mies kiukkuili ja 7v ja 10v riiteli liki taukoamatta ja 10v poju ja 13v poju otti myöskin yhdesti kovasti yhteen).Lahja on uskomaton vauveli....nukkuu järjestään 4-5t unia,ei itke oikeastaan ikinä,kasvaa kovasti tissillä ja ihaninta vauvan tulon jälkeen on ollut se,että taaperomme ei oo ollut vielä mustis lainkaan =)

Kestoja on käytetty 5 päivän iästä lähtien ja kertiksiä aion käyttää vain ulkomailla.Olimme taaperon ollessa vajaa 3 vkoa ulkomailla ja nyt olen lähdössä ystäväni,hänen lapsensa ja meidän kaikkien tyttöjen(vauva,2v tyttö ja 7v tyttö)kanssa etelän lämpöön.Passia haettiin tänään,nimi ilmoitettiin etukäteen maistraattiin faxilla,kun tyttö ristitään vasta ensi la.Hassu tuuri oli,että tyttö hymyili juuri passikuvaa otettaessa,on hymyillyt 3 vkon iästä lähtien silloin tällöin,eritoten,kun hänen kasvojaan silittelee,tän päivän hymy oli ihan silkka sattuma.

Tyttö oli syntyessään 3360g ja 50cm,nyt 1kk neuvolassa hän oli jo 4450g ja 54,5cm :heart:

Laitan profiiliin ihan kohta tuoreemman kuvan Lahjasta isoveljen ja siskon sylissä.

Yritän käydä silloin tällöin kirjoittelemassa ja lukemassa,etten aivan porukasta pois tippuisi :whistle:

A-Mam ja Lahja 1kk 2 päivää :heart:
 
Huomenta. Ei mitään tuntoja tänäänkään, yö meni hyvin, ei kertaakaan edes vessaan tarvinnut nousta. Kerran heräsin ku piti kääntää kylkeä. Nyt taas banaania ja piimää ja Yle Teemalta Olipa kerran elämä. Mukavaa lauantaiaamua!

Kirvash ja Pikku-Pekka 40+3
 
syödään hyvin ja nautitaan synttäreistä.. ei edelleenkään mitään tuntemuksia jotta tarvis synnyttämään lähteä,, :)
onnea taas uusille elovaavaille...minähän en pinoa vaihda vaikka tää nyt syntyykin vasta syyskuussa... :kieh:
 
AnQ
Onnea Kaunokki ja elo07! :flower:

Mie jo ajattelin, että oon ainut kasassa oleva |O - onneksi ilmeisesti en ole :xmas: Just nyt on vaan tylsää, tylsää ja tylsää, voisin vaikka lähteä SYNNYTTÄMÄÄN, haloo vaavi! :D Eääääh.

AnQ + myy 40+4
 
AnQ: sulla näyttää olevan ollu sama la kun mulla! Katotaan kumpi pääsee aikaisemmin tositoimiin.. =) Mä oon jo asennoitunu siihen, että käynnistykseen menee, mies jaksaa vielä joka ilta toivoa, että jos yöllä pitäs lähtee..

Jaksamisia kaikille!!

Veera 40+4
 
AnQ
Veera-: tasapuolisuuden nimissä toivotaan, että ollaan tahoillamme samaan aikaan vääntämässä :D

Kyllä tässä vähitellen alkaa sitä käynnistyspäivää pitämään "laskettuna aikana", jokainen yli menevä päivä on kun pieni ikuisuus (eikä oo vasta kun 4 :xmas: ). Niin pitkä matka on takana, ja sit vaan näistä viimosista päivistä vaan jaksaa valittaa :whistle: No, jos vaikka ens yönä.. ;)
 
Ja tsemppiä viimoisille elomassuille! :hug: Mitähän teille keksisi tekemistä päivien ratoksi? Odottavan aika on pitkä, siitä ei pääse mihinkään. Mutta kyllä se teidänkin aika koittaa! Ykkössivun listaa syntyneistä ei vissiin ole päivitetty mihinkään? Mie edelleen lisäilen syntyneet kakkossivun LA-listaan. Tosin siinä ei ole kuin sukupuoli ja päivä, kun ei tila riitä.
-Capri ja Poikaliini 4pv- :heart:
 
niin, ja kasassa edelleen.. :kieh: Oon varmaan ite niin asennoitunu vaan siihen tämäkin synnytys käynnistetään rv 42, kuten edellinenkin, etten osaa vielä ees hermostua tähän odottamiseen. Tottakait olis jo ihana saada nyytti syliin, mut toisaalta tää voi olla viimeinen kerta mulle tässäs tilassa, joten nautin nyt tästä
:heart:
Käytiin eilen hakemassa vauhtia synnytykseen 150km päästä mökiltä, saunottiin ihan urakalla ja arvatkaa mitä?? Ei supistuksen supistusta!!! :LOL:

No, mutta 12.9 sitten, toivottavasti :D


Marsu81 rv 40+4
 
Täällä mennyt jo yli viikolla yli lasketun. Jatkuvasti supistelee kivuttomasti mutta itse olen ihan kysymysmerkkinä kun en tiedä merkitsevätkö mitään. Joskus noita kivuttomia supistuksia tulee ihan 5 minuutin väleinkin ja menkkamaista kipua on silloin tällöin mutta mitään radikaalimpaa ei ole tapahtunut vaikka tätä on jatkunut jo viikon ajan. :x

Saisi tulla jo... :headwall:
 
:D ihanaa onhan täällä vielä muitakin...tsemppii..ja kiitos vaavin jo ssaaneet kun jaksatte tulla tänne meitä mahakkaita kannustamaan...

siis tää raskaus jää niin peevelin kalliiks...nyt oon tilannu jo kaks isohkoa pakettia kestovaippoja ja tänään vielä löysin aivan ihanan antiikki sohvakaluston ja minähän se tietty ostin....ja nyt järjestettiin tää meijän tupakeittiö/kirjasto/olohuone yhdistelmä uusiks ja ei mitään tuntemuksia...no eipä se tullu mitään siiitä eilisestä ikkunanpesu/verhonvaihdostakaan....
no kattoo ens perjantaina...ehkä sitten.....
:heart: isot jaksamis halit meille mahakkaille
 
Poitsun kanssa menee hienosti. Herää kerran yössä syämään. Ainoa huono juttu on tuo mieletön pulauttelu, tulee jopa nenästäkin ulos. Mukavaa välillä että helpompi tapaus.

Eipä ole tullut synnytyskertomustakaan laitettua, mutta jospa huomenna ehtisi.

Leticia ja pikku-matti 2vkoa3pv
 
Täällä taas oltu hereillä aamu kuudesta. Kumma juttu tuo uni. Joskus tulee, joskus ei. Ulkona sataa ja masentaa muutenkin *valivali*.

Eilen vähän jomotusta alaselässä, siinäpä se. Kamalan levoton olo iskee aina iltaisin. Sellainen ahdistuksen sekainen, ettei saa happea kunnolla ja sydän tykyttää ja mitenkään ei ole hyvä olla. Tuota on nyt ollut jo muutamana iltana. Kaipa sitä on kuitenkin koko ajan niin ylikierroksilla ja jännittynyt, vaikka yrittää olla "antautunut" tälle odotukselle. Eilenkin olisi tehnyt mieli lähteä vaikka kävelylle, mikä välttämättä ei olis ollu fiksuin idea kello yksi lauantai yönä itä-Helsingissä... :LOL:

Onnea uusille äideille, jälleen kerran. Ja voimia meille ikiodottajille. Kiitoksia muuten kannustuksesta ja kauniista sanoista jo äitiintyneille :hug: .

Kirvash ja Pikku-Pekka 40+4
 
AnQ
Huomenia (mitä huomenia tähän aikaan toivotetaan :xmas: ) täältäkin *haukotus* !

Eilen illalla valittelin kaverille, että miten tulee kyllä kivuttomia supistuksia aika-ajoin ja joskus juilii mahaa, mutta nää kivut ei kohtaa. Illalla siinä lukiessani sit tuli YKSI supistus, joka tuntu selässä ja mahassa ihan älyttömästi. Siinä olin jo että "joko nyt, joko nyt" - koskee, ja silti naurattaan kun jännää. No, yksi suppari sieltä tosiaan tuli.. :kieh:

No, vaikka käynnistykseen menisi, ei sinnekään mikään hirveän pitkä aika ole, jotenkin se on vaan jaksettava odottaa. Tsemppiä kaikille muillekin mahakkaille, ja kiitoksia muistamisesta jo vauvaantuneille (osa varmasti tietää, miltä täällä tuntuu :D)!

AnQ ja Myy 40+5
 
Minä en kyllä nyt ees halua synnyttää! Esikoinen on kuumeessa :headwall: ja mies uhkailee et sekin on tulossa kipeäksi! Kiva jos nyt pitäs synnyttä ja tuoda sit vaavi tänne missä kaikki on räkätaudissa :'( ja entä jos tässä nyt vielä ite sairastuu, niin mitenpä synnytät nenä tukossa?!?! :snotty:

-valivali- taas tänään, mut pelottaa.. :/

marsu81 40+4 (vasta tännän, elin eilen väärää viikonpäivää...)
 
Pääsin sittenkin vielä elokuun puolella synnyttämään. Perjantai-iltana lähdettiin vähän ennen salkkareita ajelemaan kohti Hämeenlinnaa. Ja synnärin pihalla koin sitten tämän synnytyksen pahimmat hetket, kun kaikki kolme nappulaa rupes itkemään autossa äitiiiii, meillä tulee ikävääää, me tullaan mukaan, äitiiiiiiiii, byääääääääääääääää jne. No, niinhän siinä kävi että hetkenpäästä minä yhdyin itku-kuoroon ja neliäänisesti siinä sitten nyyhkittiin. Mies sitten käännytti mut kuitenkin synnärin oven soittokellon suuntaan ja se oli sitten menoa. Piti sitten siinä kätilölle selittää että en minä synnytystä itke vaan saattojoukkojen itku tarttu. Kello oli jotain 20 yli kasin siinävaiheessa ku sisälle selvisin. Alottelin ilokaasun naukkailun melkein heti ja supistukset oli alkuun 5min välein, hetkenpäästä 3min välein. Kaikki eteni vauhdilla. Spinaalin kerkesin saada ja jonkun p:llä alkavan puudutteen... Sitten koittikin jo se karu toteamus kätilöltä että tää on kuule kokonaan auki ja pää tuntuu että alahhan jo ponnistella. Yritin pitkittää että josko vielä vähän odoteltais ja yritän keräillä voimia, ku ajattelin että se ponnistaminen taas kestää ja kestää (aikaisimmat 20-30min ähräämisen jälkeen tulleet). Vedetkin siinä jo holahti menemään ja sitten varovaisesti aloittelin. En kerinny ku yhen kerran vähän yrittää äheltää kun poika jo sukeltikin ulos. Tuli semmoinen olo että ihan oikeesti, oliko tää tässä, eihän tää näin nopeesti voi olla ohitte. Mutta siis vajaan neljän tunnin synnärillä olon jälkeen mulla oli suloinen punahiuksinen pojan pötkylä sylissä. Kello oli 23.38 (ja päivä siis 31.08), viikkoja 41+2. Pojalla oli painoa 3790g ja pituutta 53cm. Kotia päästiin jo eilen iltapäivällä.
 
AnQ: toivotaan, että samaan aikaan päästään!

Mulla ei vielä YHTÄÄN AINOATA kipeää supistusta oo tullu!! Tulis edes yks, että tietäs suunnilleen, miltä se tuntuu.. Nyt vaan oottelen huomista, jos sais jo tiedon, millon pääsis sairaalassa käymään.. Vaikka enpä usko, että ne mitään alkaa tekemään, kun sinne pääsen.

Kiitos tsemppiviesteistä kaikille, jotka meitä odottajia jaksaa vielä muistaa. Odotellaan..
 
Pikaisesti tulin vain ilmoittelemaan että poika tuli!
30.8 klo 3.19 synty 53 senttiä ja 4450 grammaa täyttä tavaraa :)
Itte vähä huonos kunnos, joten synnytyskertomukset jää hamaan tulevaisuuteen kerrottaviksi :)

Bubble ja pikku-ukko
 
ja voimia kaikille mahakkaille!!!

meillä vauva-arki on lähtenyt hyvin käyntiin. vauva on mitä suloisin :) napa oli vähän tulehtunut, mutta onneksi irtosi tänään ja parani heti. Pulauttelut hieman vaivaavat ja syödään rauhakseltaan niiden takia.

hyvää syyskuuta kaikille!

t.soippa ja pinku 2vk
 
Kello on kymmenen illalla ja ensimmäistä kertaa tänään kerkesin tulla tänne kurkkaamaan. Kummasti on vähemmän aikaa roikkua netissä, kun on poitsu maailmassa! Tänään oli koko päivän vieraita (päättivät sitten näköjään tulla kaikki samana päivänä ) joten meni päivä siivillä. Vielä kun iltasella kylvetettiin paapula ja käytiin saunassa, niin venähti vähän esikoisenkin nukkumaanmeno myöhäiseksi. Mutta eiköhän se rytmi tästä löydy! Vauva taitaa ottaa kaikista rennoimmin meidän perheessä. Ei turhia kitise. Ihana tapaus! :heart:

Taitaa bebesillä olla jo nyytti kainalossa, kun ei ole toissapäivän jälkeen mitään kuulunut. =)

Öitä yhdessä ja kahdessa paketissa oleville! Toivotaan että halukkaat pääsivät ensiyönä tositoimiin! :wave:

-Capri ja Pojan paapula 5pv- :heart:
 

Yhteistyössä