Kiitos
77mm vinkeistä, mullakin sukat mukana ja omat alushousut, pitää sitten katsoa miten sitä vuotoa tulee, tiedän myös kokemuksesta ettei sairaalan omat vermeet ole mitenkään liian mukavat :/
Tuosta liikkumisesta supistusten aikana; mua ainakin hirvittää hiukan. Mulla vasen polvi leikattu toistuvien polvilumpioiden sijoiltaan menojen takia n. neljä vuotta sitten. Tasan vuosi sitten petti jälleen, lepäsin ihan sängyssä ja lihakset veti lumpion pois paikoiltaan ja MRI näytti että toinen "kiinnipitävistä" lihaksista jälleen repeytynyt halki. Mulla oli maaliskuulle leikkausaika mutta peruin sen sitten kun oli niin järkyttävät pahoinvoinnit ja halusin olla töissä ennen mammalomaa, viimeksi "paranemiseen" meni melkein vuosi josta puolet olin todella rankalla lääkityksellä joka nyt ei olisi tullut kuuloonkaan vauvan takia. Edelleenkään en pysty pitämään vasenta polveani suorana, eli kävellessä ja maatessa pitää olla koukussa koko ajan, mikä taas rasittaa lihaksia polven ympärillä. Se kramppaa pahasti välillä, mutta Sirdaludia en ole siihen voinut ottaa, mikä kyllä auttoi hyvin. Mietin vaan sitä että jos supistukset iskee kovasti eikä muutenkaan pysy silloin pystyssä niin polven sijoiltaanmeno saattaa olla edessä (jälleen). Ensimmäisen kerran polvi meni sijoiltaan normaalissa käännöksessä, 180 astetta käännyin ja jalka jäi polvesta alaspäin paikoilleen, eli ei todellakaan vaadi kummoista akrobatiaa mennäkseen pois paikoiltaan. Nyt olen ollut erittäin varovainen liikunnan suhteen, kaikilla kerroilla (paitsi viimeisin), olen kaatunut vatsalleni ja nyt ei todellakaan ole varaa moiseen. Olen miettinyt esim. jumppapallon käyttöä suppareiden aikana sairaalassa, saisi pienen liikkeen ilman rasittamatta polvea. Saa nähdä miten toimii. Mutta ei ainakaan mun kohdalla tule varmaan kamalasti liikuttua...
Samanlailla hirvittää lapsen nostelu ja kanto... Eiköhän kaikki kuitenkin järjesty, pitää vain olla todella varovainen. Jos sitä pääsisi uuteen leikkaukseen ensi vuoden alussa, kun ei enää imetä.
Juu, ei mitään synnytyksen alkuun viittaavaa, eilen tosin tuli YKSI (jesss) kipeä suppari. Muuten vaan palaa hermot. Mieskin jo puhuu vatsalle että tuu jo ulos =) Kamalasti se siellä edelleen pyörii, ei mitään merkkejä asettumisesta lähtökuoppaan. Huomenna viimeinen neuvola, sitten yliaikaiskontrolli 10.9. Eli juu, syyskuulle mennään, ja reilusti.
Onnea äideille ja jaksamista meille vielä odottaville.
Kirvash ja Pikku-Pekka 40+0