ELOMASSUJEN Elokuu 2007

....pitänyt oikein kiitellä ja kummastellakkin,kun meillä elokuisillahan on mennyt tosi upeasti asiat synnytysten suhteen.Meinaan,ettei kukaan saanut vauvaansa liian aikaisin ja vaikka te massulliset saattekin tuskastella vielä siellä,niin parempi kuites näin päin,vai kuinka.

Voimia kaikille ja nirzu:eek:len palannut vkl reissulta Suomenlinnasta,joten nyt saat lähteä sitten synnyttämään :LOL: Meinaan,että vauvallesi tarttui paketti mukaan Hkistä ja haluan jo päästä sen tuomaan bb:lle :wave: :wave: :wave:

Kassu ja pikkuflunssainen Klaara
 
käväsin neuvolas ja kaikki arvot priimat...eli kyl se joskus vielä kaiketi syntyy ...
ai kassulla olis nyt aikaa tulla bb: lle kattomaan.no pitää informoida masukkia... :D
juu ei tääl mitään sen kummenmpaa..ajattelin tänään vaan hiukan lepäillä ja ryystää panadol hottia...kaipa se siitä
 
Soitin sairaalaan ja kyselin, että millonkahan siellä pääsen käymään. Kuulemma ens viikon tiistaina!! |O Ja sillon vaan katotaan, että mikä on tilanne. Jos ei oo paikat auennu ja vauvalla kaikki hyvin, niin laittavat vielä kotiin! Ja sillon ois viikkoja tasan 42.

Tuntuu vaan, että alkaa jo hermot olemaan kireellä. Kun ei oikein voi mihinkään kauas lähtee, jos sattuu että synnytys alkaa.. Ja kotona kaikki tehty jo moneen kertaan. Kävin jo portaatkin (5 krs.) kävelemässä moneen kertaan ylös alas, eikä tullu yhtään ainoota supistusta..

Veera
 
Taas yksi neuvolakäynti takana. Huih, kilo tullut lisää painoa neljässä päivässä. Se on aika hyvin. Kokoarvioksi sanoi n. 3500g, totesi että voi olla väärässäkin (miten niin, hoitajat on AINA oikeassa :)), verenpaineet oli koholla, oli siitä huolissaan. Mulla aiemmin ollu koko raskauden ajan alapaine n. 50-60, nyt oli pompannu kahdeksaan kymppiin. Mittasi kolme kertaa joista kerran digitaalisella. On mulla päänsärkyjäkin ollu tavallista enemmän... Huomenna uudestaan mittaamaan paineet, josko olis laskenu. Jos ei niin sitten Kättärille. Emmä kamalan huolissani oo, ei tätä voi enää kauaa jatkua.

Veera-, toi oli kyllä aika v-mäisesti sanottu sairaalasta, toisaalta, jos ei mitään vialla niin suht ymmärrettävää. Hermot täälläkin tiukalla, älä huoli, et ole yksin =) Kaikki päivät vaan himassa ja tunnustelee oloa, mitään ei oikeen pysty/jaksa tehdä, olisi ihan kiva käydä jossain muuallakin ku Itäkeskuksessa neuvolassa ja S-Marketissa... Kun en edes ole ns. "shoppailija", tulee paniikkikohtaus (yksi lisä"oire" raskauteen liittyen, ei mulla aiemmin ollu tollasta) viimeistään kassalla. Ja netissäkin on liian vähän tekemistä... Koti on puhdas ja kaikki ketuttaa. Eikä supistele täälläkään. Kaikki ässät suoritettu useampaan otteeseen, ainoastaan nivuset on niin perhanan kipeät :LOL: . Odottavan aika on pitkä....

Kirvash ja Pikku-Pekka 40+5
 
Kirvash: Monellahan nousee alapaine kun synnytys käynnistyy, joten voihan se johtua siitäkin... :whistle:
Juu, näin on. Se th oli vaan huolissaan kun nuo turvotukset on edelleen aika kovat ja päänsärkyä on aika usein, mitä ei ole ollut aiemmin.

Mulle sopisi ihan hyvin että olisikin alkava myrkytys, pääsis sairaalaan ja kattoisivat siellä sitten käynnistystä yms., mua kun hiukan pelottaa että meneekö kaikki ihan putkeen *varovainen optimisti*. Tietysti parashan olisi että menisi raskaus "kunnialla" loppuun, eli ei tulisi mitään ongelmia. Noh, eiköhän kaikki mene kuitenkin ihan hyvin, jännittää vaan tosi paljon kun tietää että viimeistään kahden viikon kuluttua on ihan oikeasti äiti, eikä vaan enää kuvittele sitä mielessään =)
 
AnQ
Tänään oli miulla myös neuvola, seuraava aika varattiin perjantaille, joka sit joka tapauksessa on viimonen, jos tän päivänen ei sitä ollut. Perjantaina pitää varata aika käynnistykseenkin, jotenkin hirveen helpottunut olo nyt, kun tietää että ensi tiistaina viimeistään saa nyytin syliin. Kaikki on kunnossa, joten mikäs tässä nyt sit odotellessa (alan oikeesti vaan alistua tähän ikiodotukseen :D).

Kaikki arvot oli neuvolassa hyvin, paino jopa tippunut pari sataa grammaa (tosi omituinen fiilis, kun viimoset 9 kuukautta paino vaan on noussut ;)) ja sf-mitta laskenut sentillä. Siellä se vaavi ilmeisesti odottelee, että millon lähtee ulkoistumaan.. :) Nytkin ois taas hyvä hetki, köh-köh, vaavi!

Jaksamisia vielä meille mahakkaille, enää ei kauaa tarvitse kenenkään kumpua kantaa :flower:

AnQ + myy 40+6
 
eilisiin päivän lepäilyihin kyllästyneenä käväsin koirien kanssa 5km metsälenkillä..ja arvata saattaa..ei mitään totta mooses onhan lenkin vauhti hidastunu huimasti mutta kummasti sitä taaperretaan ylämäet ylös ja läähätetään kilpaa koirienkanssa... :LOL:
juu siis ei supistele... tänään sain jo lattiat pestyä ja nyt pitäs alkaa katella jotain pöperöö muksuille...
onko enää ketään muuta kotona...anQ, kirvash, veera...halloo...ja meijän tsemppaajat...pliis älkää jättäkö mua tänne yksin... :saint:
nirzu 41+1
 
Eka yö kotona takana...ja kyllä oli ihan päästä omaan sänkyyn!!! :D
Sairaalaan sängyt on ihan kauheita :kieh:

Nirzu Kyllä se sieltä tulee!! Meidän prinsessa tuli nyt 41+3 :heart: Odottavan aika vaan on tosi pitkä tiedän :hug:

Paineista oli puhetta!! Mulla oli ma alapaineet koholla! Terkkari vaan sanoi että synnytys lähenee!!! Ja perjantaina siis alkoi nuo synnytys supistukset!!! Kait niillä jotain viitetta on synnytykseen!!!

Bebes & Muru 4pv :heart:
 
nirzu:Älä pelkää, minä en sua tänne ainakaan yksin jätä!!! :D Kävin eilen neuvolassa ja kaikki edelleen ok.. Sain käynnistykseen ajan 12.9 klo 9, eli sitten häviän täältä, mutta siihen asti olen erittäin todennäköisesti täällä teidän muiden kiusana :LOL: perjantaina on vielä neuvola.

On se jännä, et mitä pidemmälle tämä raskaus etenee, sitä parempi olo mulla on! :saint: Ei kolota, ei jomota, ei koske, eikä tosiaan supistele! Mielialat kyllä heittelee, tai eihän ne heittele, vaan oon jatkuvasti pahalla päällä :kieh: Voi mies parkaa, kun se joutuu kärsimään, vaikka ihan varmasti se kyllä parhaansa yrittää, mut ei näköjään voi mua miellyttää.. ihan pahalta tuntuu itestäkin välillä kun tulee sanottua tosi kärkkäästi ja pahasti, vaikka ei oo aihetta.. :'( Ja välillä tästä väsymyksestä saa osansa toi miedän ihanaakin ihanempi ja reippampi 1,5v poitsu.. :headwall:

Mutta sit 12.9 se on ohi, tai viimeistään sit seuraavana päivänä, tai sitä seuraavana, riippuu miten nopeesti käynnistys edistyy.. Viimeks meni kaks päivää.

Marsu81 40+6
 
Kävin sairaalassa kun jo luulin, että lapsivettä tihuuttaa.. Turha toivo! Antoivat torstaille uuden ajan, kun vauvan kokoarvioksi tuli sama 3 kg kuin kolme viikkoa sitten. Yritin taas käynnistyksestä kysellä, ei kuulemma vielä ens viikollakaan, jos kaikki on hyvin!!! Että mennään sitten reippaasti ainakin kaks viikkoa yli! Toivottavasti torstaina ois sellanen lääkäri, joka käynnistykseen päästäis, eihän tässä oo mitään järkeä, jos vauvakaan ei enää kasva!

Alkaa jo olemaan ihan sama, syntyykö tämä vauva ikinä. Olkoon sitten kun ei voi pois tulla. Oli mukava katella toisia äitejä siellä supistusten kourissa kun itellä ei mitään tapahu..

Ai niin, niistä verenpaineista.. Mulla ne on ollu koholla koko ajan jonkin verran. Aluksi niitä seurattiin tiheemmin, mutta nyt ei enää haittaa vaikka koholla ovat. Että se siitä sitten, ei taida mulla ainakaan ennustaa yhtään mitään..

Että täällä ollaan eikä ihan helpolla pois näköjään lähetä.

Veera tasan 41
 
:heart: voi kiitos kiitos kassu kyl mä voisin vaikka tullakkin kerhoon huomenna.. :saint: flunssa on mulla parempi et mikä ettei...tuskin täs nyt mitään lähtöjä tulee eihän vielä joulu ole :LOL: ..
ihanaa marsu81 ja veera onhan meitä sitten ainakin vielä 3 mahallista..ja ihanaa mahattomat seepakuvioisten vyötärölaukkujen omistajat ja pienten nyyttien haltijat että vielä jaksatte muistaa meitäkin...siis ihan täs liikuttuu :'( ..alkaa hormonit hiukan taas hypellä)
 
Meilläkin perhe on vihdoin kasvanut. 28.8 syntyi pieni prinsessa (2960g ja 46 cm) maailmaan hätäsektiolla. Lyhyt kertomus synnytyksestä siis on, että joku muistaneekin kun valittelin aiemmin omia silmissä mustenemis ja pyörrytys juttuja sekä vauvan liikkumattomuutta lopussa... Kävin neuvolassa ja ihana terkkari-sijainen ohjasi äitipolille (josta aiemmin tyly kätilö käski hakeutu hoitoon :ashamed: ) No menin sit sinne ja kolmasti ultrattiin ja otettiin käyrää, mutta vauva vaan ei liikkunut. Lääkäri sit passitti synnäärille seurantaan/käynnistykseen. Oksitosiinitipassa sitten vauvan vointi seikkeni aina suppareiden aikana ja siinä kahteen kertaan jouduttiin vauvaa "elvyttämään". Huoneen vaihdon jälkeen paikat aukeni 5-6 senttiin, mutta vauvan vointi huononi entisestään ja jouduttiin hätäsektioon. Syykin kaikkeen selvisi hyvin pian, napanuora oli kolmasti kaulan ympärillä, eikä vauva siis saanut henkeä eikä mikään toiminut... Mutta onneksi loppu hyvin, kaikki hyvin. Terve neiti syntyi eikä onneksi koitos saanut aikaan mitään pahaa. Ihana, terhakka tyttö voi hyvin. Syö ja nukkuu. Ja äitikin alkaa pikkuhiljaa parantua kovasta koitoksesta. Tänään sain sektiohaavasta tikit pois, enkä taida uskaltaa pariin vuorokauteen liikkua mihinkään :LOL: :LOL: :LOL:

Onnea myös muille vauvan saaneille sekä jos vielä joku kantaa masuvauvaa, ni terkut sinnekin suuntaan!

:heart: Nikideemus ja Maija 1 viikko
 
AnQ
Onnea taas tuoreilla mammoille :flower:

Täälläkin YHÄ pallona, tänään siis tasan 41 viikkoa täynnä. No, enää maksimissaan viikko, huhh. Vaavi alkanut enemmin ilmeisesti työntää päätään alaspäin, kävely alkaa olla jo aika koomisen näköistä :D No, koneellahan mie istun muutenkin kaikki päivät.. :xmas:

Äh, taidan palata takasin lukemaan, anoppi lainasi kivan oloista synnytyskertomus-kirjaa, jos vaikka sen tässä lukasisin..
 
Joo-o. Näin näyttäisi että meitä aktiivisia ikiodottajia on enää AnQ, Veera-, Marsu81 ja Nirzu. Vähiin mennään. Mä täällä taidan viimeisimmäksi jäädä, vasta 10.9 se käynti Kättärillä, käännyttää sieltä vielä kotiin varmasti. Ehkä käynnistys 15.9 tjsp.

Tänään käytiin mittauttamassa ne paineet, toisella yrittämällä tuli lähemmäs normaaleja (aiempia) ja virtsa ok myös. Ei siis ainakaan vielä myrkytystä. Paino oli laskenu 600g eilisestä (miten ne oikeesti voi heitellä noin paljon??). Normaali ja viimeinen neuvola torstaina ja sitten pitäisikin jo soittaa Kättärille ja varata aika. Ei vieläkään mitään suuria tuntemuksia, alaselkää vihloo välillä niin että vetää vasemmalle puolelle lonkkaan, vaikea seistä just silloin. Mutta ei sekään tunnu miltään "siltä". Supistaa kun nousee istumasta tai makaamasta, mutta ei satu. Vähän ehkä kiristää. Ei muuta. Vauva liikkuu innokkaasti, niin paljon ku rassukka pystyy.

Kyllä mäkin aion tässä keskustelussa pysyä, vaikka menisi lähemmäs lokakuuta. Kiitoksia valtavasti kaikille ketkä on jo saaneet vauvelit, ihanaa että meitäkin muistetaan :hug:

Kirvash ja Pikku-Pekka 40+6
 
Onnea taas uusista vauvoista! :flower: Päivittelen huomenna LA-listaan syntyneet, kun nyt yhdellä kädellä kirjoittelen samalla kun imetän. Kova on poju syömään. Terkka kävi tänään ja painoa oli viikon ikäisellä poitsulla tasan 4kg. Syntymäpaino ylitetty 410g:lla. =)
-Capri ja Pojan Paapula 7pv-
 
pitikö sen kassunki eilen huudella siitä kerhosta niin johan tää meijän tottelevainen masukki ajatteli että sinne pitää mennä...o:$ ...no pitää yrittää...
kohta pitää muksuille kattoo vaatetta ja mennä kattomaan isoa klaara neitiä :D
 

Yhteistyössä