ELOMASSUJEN Elokuu 2007

zamppa
Tuli muuten mieleen että eikös joku sanonut aiemmin viikolla keksineensä hyvän keinon vauhdittaa supistuksia ja synnytystä.... olis kiva tietää mikä keino oli, jos on tepsinyt.
 
Tea84 Mulla oli myös tuollaista kylkiluiden tms. pistelyä vain oikealla puolella. Välillä sattui niin paljon, että teki mieli vääntää kylkiluut pois.. =) n. viikko sitten huomasin, että kivut on hävinneet ja neuvolassa todettiin vauvan kiinnittyneen ja laskeutuneen todella tiukasti. Eli kohtu taisi painaa..

soippa : ihan kuin olisin lukenut omaa neuvolakäyntiäni tältä viikolta!! Kyllä niin odottaa, että alkaisi supistelemaan tai vedet menisi...

Hyvää viikonloppua kaikille!! Voi kun pääsisi synnyttämään vaikka jo tänä viikonloppuna.. :)

T:Vauvamaha82 ja pikkuinen 38+1
 
täälä kans alkaa hermot menemään, vaikkakin viikkoja vähemmän kuin muilla hermonsa menettävillä. :D ensituimaan aamulla ilmotin masulle suurella äänellä, että viimestään huomenna olis todella hyvä päivä syntyä, kun vaarilla on synttärit ja olishan se aika siistiä antaa sille synttärilahjaks 11. lapsenlapsi... et saa nähä kuis pitkät piuhat meidän pikkusella on. :p
täälä ei supisteluista oo sitte tietoakaan sen toissapäiväsen jälkeen. ja kyllä pikkusen pystyy ärsyttämään! |O
hyväku kehtasin ees postin hakea laatikosta, ku naama niin turvoksissa että sitä vois veivata ku pullataikinaa.. (valivali)

se on vaan semmosta. onneks aurinko paistaa ja on lämmintä. nam.

-yopa ja peltsu 37+4-
 
Pauzi

Juuh, neuvolasta juuri tulin, ja loistvia uutisia!!! Pyysin terkkaa tekemään sisätutkimuksen koska hän on myös kätilö, ja yllätys oli iloinen kun kohdun suu on jo 2cm auki, ja kanavaa vajaa 1cm jäljellä!! Terveydenhoitaja sanoi tunteneensa jo vauvan pään :heart: Voi kun mä niin haluaisin sen oman rakkaan nyytin syliin, mulla hormoonit hyrräilee jo muutenkin kun teidän ihania synnytyskertomuksia ja vauvan kuvia katselee :)

Joo, ja painoo oliki tullu 2kg/vko :eek: siis wtf ?!
RR 142/72
sf kasvanut sentillä eli 37cm
tarjonta rt
syke +140
liikkeet ++

Jos kerran elämässä kävis hyvä tuuri ja vauva syntyis nyt viikonloppuna niin esikoisella olis ainakin hyvä olla mummin luona, siellä kun poika viihtyy niin hyvin ja tiedän että pitävät kivan viikonlopun.

Sellaista siis tänne, nyt tavaroita pakkaamaan ja sit päiväunille.

Pauzi ja papunen 39+4
 
kateellisena lueskelen :saint: jo vaavinsa saaneilta tulleita viestejä ja kaikilta jotka supistusten kanssa painivat...juu teillä on varmaan synnytys jo lähellä...
itsellä ei sitten mitään tuntemuksia...oonkohan mä ees raskaana..jospa tää on valeraskaus...siis ei mitään supistuksia minulla ..nukkuminen on kyllä katkonaista ja monta tuntii yöstä tuleepi luettua kirjoja...
eilen sain loppuun järjestettyä näitten 5 nuorimman vaatekaapit , vanhinman on vielä läpikäymättä...miks muksut kasvaa kun rikkaruohot kesäisin...
illalla otin vielä sessioks leikata koko nurmikon..eikä siihen mennykään ku 3 tuntia....kyllä hikivirtas..
toissa iltana kun olin koirien kanssa iltalenkillä poimin puolimuovikassillista kanttarelleja...
no nyt sitten pitää alkaa laittamaan tota meijän makkaria kuntoon ja hakea kehto ja muut tarpeet vintiltä..ja jospa jo petais valmiiks vaaville niin tuliskohan sit todellisempi olo ja tää vaavikin sen huomais ja pyrkis tulemaan ulos...
no olen kyllä jo asennoitunut että meijän pikkanen syntyy vasta syyskuussa
:LOL: ....
joo ei nyt hommiin..
t.nirzu 36+ jotain
 
Onnea Jellona83, Augustmam sekä Neiti-84 :flower: :flower: :flower:

Täällä tuntemuksekset vähissä. No, se ei mikään yllätys siis tosiaan ole. Mukava on lukea toisten vauvauutisia. Pari viikkoa saan itse vielä odotella että saan vauvan syliin. Maha alkaa olla jo aivan liian iso, tekee olon tukalaksi. Turvotusta on vieläkin mutta ei aivan niin kauheasti kuin pari päivää sitten. Helteitä luvannut viikonlopulle, saas nähdä miten hankalaksi olo käy!

Että näin :wave:

Edie 40+1
 
Neuvola takana..Paineet 102/70 hb 128 sf 34 ja painoa yli kilo/vko turvotusta ON!!!! Tämä kouluterveydenhoitaja kyseli sitten et miten on mamma saanu nukuttua yöllä...vastasin et aikasta heikosti että vessassa saa ravata ja peiton kanssa painia... No ei hätää, hänellä oli oikein hyvä ehdotus- annetaan sulle unilääkkeitä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |O :eek: Vastasin että voit olla varma etten rupea sellasia syömään!! Kuulemma pienempi paha vauvan saada vähä myrkkyjä ku että äiti ois väsyny!!!! Minä lähen ulos purkaan nyt vähä höyryjä..... #¤T&%¤?!½
 
Täällä ollaan vielä yhtenä kappaleena valitettavasti la olisi sunnuntaina. Toivon jo kovasti,että neiti päättäisi tulla tähän maailmaan!!

Olo on jo todella tuskainen ja turvotus pahenee päivä päivältä! jalat niin turvoksissa ettei enää mee uudetkaan kengät jalkaan mitkä ostin! Taitaa mennä neiti yli las ajan. Nyt tuntuu kyllä odottavan aika todella pitkältä! Neidille näköjään tuli hikka taas...voi pientä

Mutta hyvää vkoloppua kaikille ja hyviä vointeja!! Niin ja onnea kakille vauvansa saaneille!! =) :flower: Toivottavasti saisi tulla pian itse kertomaan, että on nyytti kainalossa!
 
Noppis
Minun sijainen neuvolatäti olikin oikein ihana. :heart: Kertoi viimeinkin sen kauan kaivatun tiedon, että onko vauva kiinnittynyt, kuulemma on. Ja ensimmäistä kertaa kuulin minkäänlaista kokoarviota, 3400 g ja ei kuulemma tunnu kovin pitkältä. No ihan sama, onko kokoarvio paikkansapitävä, mä olen niin onnellinen siitä että joku ylipäätään vaivautui esittämään jotain arviota. :)

Suppareita on tullut neuvolan jälkeen kiitettävästi, muttei kipeitä. Paremmalla mielellä odottelen nyt. :heart:

Mies meinas, et jossei se oo pitkä, niin sitten se on varmaankin tyttö. :D

Noppis 39+5
 
ei tästä tuu yhtään mittään! en osaa keskittyä mihinkään asiaan ja vaellan ympäri kämppää ja muka oon tekeväni jotain! tuntuu että nyt tais lentää viimesetki lepakot tornista... :LOL: miksei tämä vauveli voi jo alkaa syntymään!?!? |O
 
Minulle yksi lääkäri (mahtava lääkäri!!!) iski silmää lauantai-iltana 28.7 ja sanoi:"pysy liikkeellä,Kassu"......ja niin tein.Koko lauantaiyön vaelsin unettomana ja sunnuntaiaamuna kävelin piiiiiitkän lenkin kuopuksen kanssa.Sitten saunoin ja saunan jälkeenkään en istunut,vaan käveleskentelin ja keinuttelin lanteita.Myös torstaina ja perjantaina viikko sitten tein kaksi hurjaa kävelylenkkiä kaksostenrattaiden kera,kuten kerroinkin jo silloin.Myös sairaalaan saapuessani en mennyt maate sydänkäyrälle vaan sanoin että pysyn ylhäällä ja liikuin koko ajan melkein niin,että itseäkin alkoi jo "ärsyttämään" se edestakaisin kävely!Niin vain tyttö syntyi sitten sunnuntai-iltana ;)


Kyllähän sen synnytyksen pitää olla jo hieman käynnissä,että tällainen auttaa,mutta minun kohdallanii se ainakin vauhditti kivasti,koska aina kun istuin tai makasin,tunsin kuinka supistusten teho lieveni,mutta kun olin liikkeellä sain niihin pontta koko ajan lisää!

TSEMPPIÄ ja VOIMA :hug:


Kassu ja Klaara
 
Mulla on vähä samanlainen olo kuin nirzulla, mie oon ihan varma että en oo raskaana ees. Oon vaan yhtäkkiä lihonu kakskyt kiloa ja mulla on ihan kamalia suolistovaivoja, ja luulen niitä vauvan potkuiksi. Ultrassa ovat erehtyneet ja raskaustesti oli viallinen.

JoannaH 41+5 eikä mitään synnytykseen viittaavaa
 
Perjantaita!

Paljon onnea augustmam! Ihanaa että vauva loppujen lopuksi pysyi rt:ssä ja synnytys toteutui toiveittesi mukaisesti! :heart: Ihailen kyllä suuresti itsevarmuuttasi tuon polikliinisen synnytyksen suhteen, itse en taida "uskaltautua" sairaalan seinien ulkopuolelle ennen kuin väkisellä minut sieltä pois vinssaavat ;). No taitaa sekin vaikuttaa että meillä siis vasta esikoinen tulossa, ja kaikki muutenkin niin uutta ja ihmeellistä!

Violet: :hug: Kylläpä kuulosti tukalalta viime yösi :/. Tulehan kertomaan mitä polilla sanoivat, ellet sitten päässyt jo tositoimiin!

Siellä taitaa ainakin Feeniks olla tänään tositoimissa, onnea ja tsemppiä ainakin hänelle ja muillekin synnäriläisille!

Oma napa voi edelleen mainiosti. Yön nukuin kuin tukki, neljältä nousin kerran vessaan ja viskasin paidan pois päältä kun oli kuuma, ja sitten jatkoin unosia aina tuonne kymmeneen saakka. :whistle: Edelleenkään ei tietoakaan suppareista, ainoastaan vähän vihloo tuonne alapäähän joskus kun vauva liikkuu vähän rajummin.

Kovasti myötätuntoilen teidän kaikkien puolesta joilla huono olla! :hug: :hug:

inom 39+5

 
Noppis
Alkuperäinen kirjoittaja JoannaH:
Oon vaan yhtäkkiä lihonu kakskyt kiloa ja mulla on ihan kamalia suolistovaivoja, ja luulen niitä vauvan potkuiksi. Ultrassa ovat erehtyneet ja raskaustesti oli viallinen.
Niin, ehkä se olisi mahdollista noinkin päin. Tänään tuli Vauva-lehti ja siinä oli artikkeli 17-vuotiaasta tytöstä, joka sai 13 h ennen vauvan syntymää tietää olevansa raskaana. Vauvan liikkeistä siinä luki muistaakseni, että tyttö luuli että on ilmaa mahassa. Melkoiset ilmavaivat. :LOL: Kyllä mä JoannaH silti luulen, että sä olet raskaana. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Noppis:
Alkuperäinen kirjoittaja JoannaH:
Oon vaan yhtäkkiä lihonu kakskyt kiloa ja mulla on ihan kamalia suolistovaivoja, ja luulen niitä vauvan potkuiksi. Ultrassa ovat erehtyneet ja raskaustesti oli viallinen.
Niin, ehkä se olisi mahdollista noinkin päin. Tänään tuli Vauva-lehti ja siinä oli artikkeli 17-vuotiaasta tytöstä, joka sai 13 h ennen vauvan syntymää tietää olevansa raskaana. Vauvan liikkeistä siinä luki muistaakseni, että tyttö luuli että on ilmaa mahassa. Melkoiset ilmavaivat. :LOL: Kyllä mä JoannaH silti luulen, että sä olet raskaana. :D
Toivon todella että oot oikeassa. :|

:D
 
Ihanaa, mies jäi tänään 5 viikon mittaiselle lomalle. Eipähän tarvii yksin kärvistellä kotona... Hän jo heti aamusta tosin sanoi "koska se vauva oikein syntyy, meneekö siinä vielä pitkään" :LOL: Itsehän olen siis 7 viikkoa ollut kotosalla ja hän ei ollut ollut vielä aamuakaan....

39+2 :wave:
 
Onnea uusille vauvansa saaneille :flower: !!! Niin suloisia kuvia profiileissa!

Toivotaan, että JoannaH:n vauva syntyy pian! Oot saanut jo tarpeeks kauan odotella! Koska sulla käynnistellään?

Täällä aletaan olla aikast kypsiä. Lekurit sanoivat, että ois hyvä päästä rv 30 saakka, sitten rv 35 ja varmasti syntyy ennen rv 38. Täällä ollaan edelleen rv 39+4 :eek: ! Oon kyllä todella, todella kiitollinen, että vauva on pysynyt masussa täysiaikaiseksi, mutta mun kärsivällisyys on tehnyt nyt täydellinen lopun viime viikon jälkeen! Täytyy kokeilla Kassun liikkeelläolotaktiikkaa :whistle: !

Oon vähän huolestunut liikkeistä. Yleensä tulee puolessa tunnissa 30-40 liikettä. Eilen illalla tuli tunnissa 28 ja äsken laskin, niin tuli 27. Siis reilusti yli sen 10 kpl kyllä on, mutta vähemmän kuin ennen. Millaisia määriä liikkeitä muille tulee? Ovatko vähentyneet? Neuvolaan on ihan turha mennä (ei osaa sanoa mitään) ja äitiyspolilla oon ollut käyrillä rv 35+0 ja rv 38+0, kun oli hiljaiset päivät. Ei kehtaa mennä enää, kun on paljon yli 10 liikettä :ashamed: !
 
Alkuperäinen kirjoittaja Violet:
muoks. :attn: Vielä kyselisin, että tietääkö joku voinko vaatia sektiota, jos painoarvio huitelee sellaisissa lukemissa että alkaa hirvittää ja käynnistystä ei luvata jostain syystä? Viikko sitten arvioivat vauvan painoksi 3600g.
Kyllä mulle kätilö äitiyspolilla sanoi että nykypäivänä kenenkään ei ole pakko synnyttää alakautta joten sekin sai mieleni hieman kohenemaan kun ei alkanut käännyttää alakautta. Sanoi että en ala sun päätä kääntää jos sektio tuntuu minusta parhaimmalle ja että päätös on lopullisesti aina äidillä. Toki lääkäri voi myöntää sektion eikä kätilö, mutta ilmoitin siitä tosiaan keskiviikkona ekan kerran että en halua alakautta synnyttää niin se tehosi... ei tarvinnu montaa kertaa valittaa, toki myös sanoin että tiedän kaikki mahdolliset riskit ja että mitä leikkauksen jälkeen on ja sekin varmasti auttoi asiaa.

Reipasta mieltä mihin päätökseen tuletkin!



 
Hei taas! Ja ONNITTELUT TEILLE JOTKA OLETTE VAUVANNE MAAILMAAN SAATTANEET ! :flower: :flower: :flower:

Tässä olen nyt kaksi päivää lukenut nettipimennon jälkeen näitä juttuja välillä itkenyt ja välillä nauranut, mutta kiva kun on näin aktiivista porukkaa!

Minä olen myös kyllästynyt tähän olotilaan kun supistelee ja supistelee mutta mitään ei tapahdu sen enempää. Toi Kassun antama vinkki kannattaa kokeilla on kai täyttä asiaa, mun supparit hiipuu siihen kun läsähdän sohvalle joka kerta kun ne oikein jyllää mut kun vanha ei jaksa 40v.
Päätin ettei vauva saa syntyä ennen la 16.8 sillä samana päivänä olisi hänen isoveikan synttärit ja ikäeroa tulis tasan 22 v. Joten jos ottaisin vielä ihan rauhallisesti ja lepäisin kun vielä voi.

Ajatelkaa kohta sitä istutaan yötkin silmät kierossa syöttämässä vauvaa ja nukuttas niin makeasti, syöttöjen väli kun tuppaa olemaan maximissaan se 3-4 tuntia joten yrittäkää vielä levätä ja nauttia loppuajasta =)
 
JoannaH: toivotaan että sinät olet seuraava synnyttäjä. Olet saanut jo tosi pitkään odotella... Jaksamista jaksamista!

Tulin juuri kotiin katsomasta kaverin viikon vanhaa vauvaa. Onneksi on oma vauva tuloillaan, muuten olisi iskenyt hillitön vauvakuume. Tahtoo OIKEASTI jo oman nyytin kainaloon. piste.

Huomenna on yhdellä miespuolisella kaverilla polttarit ja lupasin leipoa sinne tissikakun :) Taidan alkaa sitä jo nyt tekemään jos ensi yönä tarvitsee sairaalaan lähteä. toiveajattelua...
 
Tää polikliininen synnytys oli mulle kyl ihana ratkaisu =) Vauvan nukkuessa suurimman osan ajasta oon ollut taaperon ja isompien lasten kanssa ja tänään leivoin jo sämpylöitä,ja siivosin kodin....Miljoona kertaa mieluisempaa,kuin sairaalassa makoilu ja unettomat yöt,jos kaikilla ois vauvat vierihoidossa...herään joka itkuun...

Tänään kävi terkka kotikäynnillä ja pikkuisen paino oli tippunut 100g,normaalia kuulemma.Huomenna klo 12 mennään jälkitarkastukseen Keskus-sairaalaan ja ens to terkka tulee 2. krt kotikäynnille,kun tuolloin on eppulaisen eka koulupäiväkin,niin ei tarvitse koko pesueen kans lähteä vielä neuvolaan...

Ihanaa,kohta mies tulee kotiin töistä ja voidaan ihailla yhdessä tyttöä

:heart:
 
Paljon onnea kaikille vauvan saaneille :flower: Elovauvoja onkin ilmestynyt jo varsin hurjasti! lisää ehkä hieman uskoa siihen että itsekin joskus sellaisen saa..

Liityn siis kärsimättömien joukkoon. Vaikka viikkoja on paljon vähemmän kuin muutamilla olo on niin suuri ja turvonnut, että saisi jo pikkuinen tulla!! Mitään merkkejä siitä ei tosin ole, eikä yksikään s:ssä ole edesauttanut asiaa. Ehkäpä sitten pitää lisäillä kävelylenkkejä.

Tikille: meidän johannes oli pari päivää huomattavasti tavallista hiljaisempi ja rauhallisempi kuin yleensä. Soitin siitä sekä naistenklinikalle että neuvolaan ja kummastakin sanottiin ettei ole huolta kunhan saa sen kymmenen liikettä laskettua. Tuon (oli siis n. rv 37) liikkuminen on ollut aika vaihtelevaa. Jos ei olisi lisääntynyt sen parin päivän jälkeen olisin kyllä varmaan yrittänyt vaatia jotain tutkimusta, sen verran sitä ehti huolestua.

(.) Sf-mitta vaan jatkaa kasvamista, vaikka vauva on laskeutunut.. Nyt olivat myös verenpaineet nousseet. On kuulemma normaalia, että palaavat lopuksi samalle tasolle kuin olivat alussa. Onkos jollekin muulle käynyt näin? Hieman huolestuttaa, kun paino oli taas lisääntynyt kilon ja sitä turvotusta tosiaan riittää vaikka miten yrittää juoda paljon ja syödä ananasta (josta en ees pidä yhtään :/ )

h&j 38+2
 

Yhteistyössä