*** ELOKUUSSA PLUSSAAVAT ***(syyskuuta suunnittelevat)

Hmm. Mulla on ennemmin mennyt niin päin, että aamun eka näyte olisi se hedelmällisin ja päivän mittaan on tullut osittaista kuviota tai ei kuviota laisinkaan :snotty:
Mutta tekisin niin, kuten limojen tarkkailussakin, että päivän hedelmällisin tulos on se, joka merkkaa..
 
Varovaiset onnittelut Quukkelille täältäkin! Toivottavasti vahvistuu. =)

Millonkohan sitä aikasintaa uskaltais testailla?
Kun kalentereiden mukaan ovis ois ollu la, mut se alapään juilinta alko jo kyllä viikko sitte su!? Jos kierto pysyis normaalina pilsujen lopetuksen jälkeen, menkkojen ois määrä alkaa viikon päästä pe. VASTA! Mä en malta oottaa! Tää on kyllä yhtä hiton odottelua koko kuumeilu. Ja sit jos/kun raskautuu, niin TAAS saa odottaa. :kieh:

 
Tervehdys täältäkin pitkästä aikaa. On vähän ollut kiireitä ja tuntuu, että ne jatkuvat edelleen, mutta päätin hengähtää hetken ja kirjoitella tännekin. Viime viikon oli nännit tosi arat, et epäilen, että ois ovis ollu edellisenä viikonloppuna. Kokeilin tehdä raskaustestin perjantaina, mutta eipä mitään näkynyt... Toki liian aikaista jokatapauksessa mut vähän harmittaa silti. Nyt sit mökille viikonloppuna ja sit ku tuun kotiin, on varmaan pakko tehdä taas testi, ellei menkat ala. KP:t huitelee taas jossain käsittämättömissä lukemissa.... Peukut pystyyn, että elokuu tuo huiman määrän plussia!!!! :flower:
 
Terve!
Suoraan sanoen aika hulluja juttuja täällä; ovistestejä, kohdunnapukan tunnustelua, piinailua ennen menkkoja, raskaustestejä.. Joo: arvasitte oikeen, olen todellakin UUSI kuumeilija!! Pian 30v, ei edellisiä raskauksia eikä lapsia. Ja niin tyhmä oikeasti olin, että olin unohtanut ovulaatiot tykkänään, kun olen siis käyttänyt tähän asti pillereitä/kortsua seksisuhteissani. Nyt eka kierto menossa ilman pillereitä ja ajatus oli ukon kanssa se, että jos sattuu pamahtaan paksuksi, niin ei haittaa... No, minähän huomasin heti alkuunsa todella haluavani sitä lasta NYT! Mietin ja näin unia asiasta muutaman vrk:n, jonka jlkn "päätin", että raskaus olisi hieno, PARAS asia, mitä voi mulle tapahtua tällä hetkellä. Tämän oivalluksen jlkn aloin pärtsäillä näillä vauvasivustoilla. Ja nyt rekisteröityneenä höyrypäänä joukossa mukana! =) Niin ja mulle selvis, ettei sitä niin vaan milloin vaan voi vauvaa alkaa odottamaankaan! Tarvii olla ovulaatio ja sekin kestää vaan 12-24h! Kuvitelkaapa, miten pönttö sitä on ollut, vaikka en muuten itseäni aivan sivistymättömänä pidäkään! :LOL:
Mulla on nyt 16kp, tarkkaa kiertopituutta en tiedä, kun pillereitä kuitenkin useamman vuoden käyttänyt. 10kp:n kieppeillä alkoi menkkaoireisiin verrattavat ovistuntemukset, jotka yllätti mut selkeydellään (pillereitten aikaan en oo huomannu tai ajatellu); selkäkipuja (mulla harvoin menkkojen aikaan vatsakipeenä), PÄÄNSÄRKYÄ (eikä mikään migreenilääkekään tuntunu auttavan!). Perjantai aamuna suihkussa huomasin liukkaat ovislimat. Selkäoireet jatku lauantaille. Mitään vihlasuja tms en tuntenu. 13kp:n olin vielä pää kipeenä ja mieli ihan superherkkänä. Oiskohan se itse ovulaatio sitten kenties tapahtunu tullon 13kp, jos ajattelee noiden kipujen olleen munasolun kasvukipuja...?? Joka tapauksessa 13-14kp:n välissä oli makuuhuoneessa tapahtumia siihen malliin,että jos ovis ei ollut ohi, niin mahkut olis olemassa... tämmösiä...
 
Varvovaiset onnittelut Quukkeli :flower:

Ella-83:lle testeistä.Mulla vuosien varrella kokemusta ties kuinka monista ja eri merkkisistä testeistä.Clinicistäei hyvää sanottavaa,antaa haamuja/viivanpaikkoja vaikkei raskautta.Siis ihan selkeitä turhia ja vääriä viivoja :headwall:
Ja toinen on prisman halpis testi,olisko pregent,antaa myös haamuviivoja ilman raskautta!
En siis voi suositella!!!!!
Apteekin oma testi on ehdottomasti paras ja luoettavin!!!!Eikä edes se kallein!

On:kp 3/?
Ja vuotaa kuin seula!sen lisäksi Yön oon valvonut kuumeisen pienen kanssa.Täytyy soittaa päivystykseen.Pienellä oli pahimmillaan 39.3 astetta kuumetta :(
 
do dii, täti tuli ja rytinällä tänä aamuna. KP1/20-30 ja yk2
mun plussa siirtyy siis ainakin syyskuulle, mutta siinä oliski itelle synttärilahjaa sitten kerrakseen ku plussais :)
En vaivu alakuloon tässä vaiheessa kun elämä muuten niin mallillaan ja rakkaus kukoistaa :heart:
 
en tiiä..! täällä ihmeellisyydet senkuin jatkuvat :kieh:
eilen illalla maha oli aikasta kipeä,olin melkeen jo varma että täti kurvaa yöllä paikalle,melkeen laitoin jo siteenkin varuiksi,mutta aikastahan sillä viel ois kurvailla tänne päin.. nyt sit ku kävin lenkillä ni taas oli alamaha kipeänä ja tuntu että joku tippuu pois mahasta,siis semmostä ihmeellistä painon tunnette tai jotai,aivan outoa, ei ikinä ennen tommosia oo ollut..
vähän epäilyttää että tästä kierrosta tulee joko tosi tosi lyhyt tai sit se venyy ja venyy ja venyy...
arkh!
 
Jos pari päivää mulla on ollut "varma tunne" raskaudesta niin tänään aamulla se oli poissa. Aamulämpö hitusen laskenut mutta edelleen oviksen jälkeisellä nousseella tasolla kuitenkin. Mua väsyttää.. Illalla menen väsyneenä nukkumaan mutta piristyn sängyssä ja herään taas aamuyöllä 1/2 -1 tunniksi. Ihmeellistä. Tänään ei ole tuntunut nippailuja missään, nännit aristavat mutta ei läheskään niin paljon kuin eilen ja toissapäivänä.. Vatsa on ollut kolmena aamuna sekaisin, mitä se yleensä on juuri ennen tädin kyläilyä. Nyt tosin, tätiä ei odotella vielä yli viikkoon..
 
Pipris :hug: Hyvä ettei vituta kuin pientä elukkaa ;)

Sanelma, jospa se toukka siellä painaa d =) b

Ella-83, samalla tapaa mullakin katosi tuo varma tunne muutama päivä sitten. Jotenkin sitä oli NIIIN varma kun yritystä sentään oli 8 kertaa joka toinen päivä tossa hedelmällisillä päivillä.

Mikäs se nyt oli millä saa vahvistettua kohdun limakalvoja? Kun tosiaan on niin oireita ollut oviksen jälkeen, että jospa mää oon hedelmöittynyt ja sitten ei kiinnity tuo alkio vaan? APUVA! |O

Höyrypää, tervetuloa listoille, sulla on ainakin tälle puolelle sopiva nikki ;)
 



Quukkeli........................DPO12................................yk1
Hippuli-81..................kp 58/65...............................yk4
Katyana.....................kp 36/?.................................yk1
Eva-Q........................kp 34/28...............................
Ainoska.....................kp 31/32...............................yk1
UuTeEnNoUsUUn.......kp 30/28...............................yk2
Varanikki...................kp 26/28...............................yk4
KS09..........................kp 23/44..............................yk2
kaapo80....................kp 22/28-30..........................yk4
Sanelma....................kp 21/30...............................
HooÄs........................kp 20/29...............................yk1
Ella-83.......................kp 17/24-46..........................yk10
HayLina.....................kp 16/29................................yk9
höyrypää...................kp 16/?.................................yk1
Danuli79....................kp 16/28-41..........................yk6
Lilianne......................kp 14/28-32............................
Ansku-82...................kp 13/35...............................yk10
Cladoceran................kp 12/37-42..........................yk7
pata-ässä..................kp 11/28...............................yk2
Katinka-82.................kp 10/31-42..........................yk3
marrr.........................kp 8/32.................................yk10
Kylkiluu......................kp 8/??..................................yk1
JospaKuitenkinVieläYksi.........kp 3/?.......................yk 1
piprane ema..............kp 1/20-30............................yk2




Taustalla


Dreaming86
Myrtle
wannabemama
Marta



Plussanneet



LillaMy83..................8.7.....(kp 24/25-30).....DPO 9......yk3
ÄitiysLomaIainen.....11.7....(kp 28/27-28)....................yk1
Minna77..................11.7.....(kp ???18/26-30)...............yk9
nan-nan-naa...........12.7.....(kp 19/28-30)....................yk1
Hemmi.....................26.7...
Neila........................28.7...
JääKyynel................31.7...
Sintsu78..................14.8...





 
Mikäs se nyt oli millä saa vahvistettua kohdun limakalvoja? Kun tosiaan on niin oireita ollut oviksen jälkeen, että jospa mää oon hedelmöittynyt ja sitten ei kiinnity tuo alkio vaan? APUVA! |O [/quote]

Mä olen käyttänyt välillä tyrniomegakapseleita, niillä ainakin on tullut reilummat ovislimat kun normisti ja tuo tyrni on hyväksi limakalvoille ja iholle muutenkin ja omegat kanssa. Tässä kierrossa oon ottanut Bioteekin herukansydän-tyrni-omega- kapselita mutta en alottanut ihan alkukierrosta niin en tiedä onko miten ehtinyt limakalvoja auttaa..

 
Onnitteluja taas plussanneille.. täällä vilu vaan lisääntyy, liekö tää toimiston ilmastointi :D

Nyt pääin etten testaa ennen viikonloppua tms. jos ei menkkoja näy.. oireet oli kyl sellaset MENKAT ALKAA oireet, mutta ne on hieman hävinnny.. JÄNNITTÄÄ :ashamed:
 
Nyt kun tää vauvakuume on noussu ja oon tutustunu "alan" faktoihin, niin tuntuu suorastaan kummalta ns. vahingot!! Ajotus on kuitenkin niin oleellinen asia näissä asioissa. Toiset yrittää ja yrittää moniamonituisia kertoja, kuukausia, vuosia... Oon intona ja toivon kovasti, että saatais vauva alulle (ukko vähän hangottelee vastaan, mutta ei se siihen pillerien poisjättämiseen silti mitään, että kait sekin "vahingon" ottaa ihan vastaan, jos on tullakseen).

Pillerien aikaan mun kierron pituus oli 28, ja muistaakseni ei paljoa tuosta alle sitä ennenkään. Aika säännölliset menkat mulla oli mielestäni, tosin joskus sain "ajatuksen voimalla" siirrettyä niitä jos oli esim. lomamatkaa tm tiedossa!

Nyt ei mitään tavallisesta poikkeavia tuntemuksia... Odottelen menkkoja tämän kuun 30. tai 31. pv. Mielellään sitä yrittää tunnustella itestään olisko jotain kummallista... Mutta ei ole. No tästä ponnistetaan eteenpäin!
 
Piprane ema: Ihanan positiivien asenne kuitenkin, noin on syytä muistaa ajatella tuli plussaa ta ei =) Höyrypäänomen est omen, tulet huomaamaan ;) Heti alkajaisiksi sun kannattaa tilata vähintään 10 kpl säästöpakkaus raskaustestejä, sillä saatat käyttää ne kaikki jo yk1; jos saat negan et usko sitä, jos taas plussan et usko sitäkään :LOL: Tää on vaan ehkä naisten elämän hysteerisen vaihe. Maalaisjärki katoaa ja yhtäkkiä kroppasi raportoi jokaisen "oireen" aivastuksesta suonenvetoon. Voisin alkaa valmistaa raskaustestejä jos joutuisin työttömäksi ;) UuteenNousuun mun mielestä tuo vilu aika totinen oire! Ella-83; myös sulla samanlaisia tuntemuksia kuin mulla.. Eilen vedin tiukan sauvaluistelun kovassa tuulessa ja matkan aikana tuntui lorahdus ja ajattelin heti et nonnii verta!melkein luistimet jalassa kaaduin vessaan, huh ei verta. että hermona ollaan. Illalla sorruin mittailemaan lämpöä 36,9, mutta en jaksa muistaa miten menee vai meneekö mitenkään. Tänään haen pullon vinkkua, sillä haluan ehdottomasti nauttia muutaman lasillisen vielä. Sitä ei uskois kuinka tekeekin mieli saunalonkeroa kun on raskaana eikä voi ottaa. ..

Plussauutisia odotellen: Quukkis
 
Alkuperäinen kirjoittaja Quukkeli:
nomen est omen, tulet huomaamaan ;) Heti alkajaisiksi sun kannattaa tilata vähintään 10 kpl säästöpakkaus raskaustestejä, sillä saatat käyttää ne kaikki jo yk1; jos saat negan et usko sitä, jos taas plussan et usko sitäkään :LOL: Tää on vaan ehkä naisten elämän hysteerisen vaihe. Maalaisjärki katoaa ja yhtäkkiä kroppasi raportoi jokaisen "oireen" aivastuksesta suonenvetoon. Voisin alkaa valmistaa raskaustestejä jos joutuisin työttömäksi ;)

Quukkis

Siis tämän paremmin ei asiaa voisikaan ilmaista,pätee niin hyvin :LOL:
Tilasin just 7 ovistestii+3 raskaustestii,ihan varalta vaan kun eka kierto synnytyksen jälkee niin eihän voi ilman tikkuja tietää.... :ashamed:

 
Tänään alotin oviksen testaamisen, tuli hailakka haamu..joka ei ilmeisesti tarkoita mitään. Toivottavasti viiva kuitenki tummenee parin seuraavan päivän aikana:/. Nyt limat näyttää olevan venyvää... et kaipa se oviski sielt lähestyy :whistle:

Tervetuloa uusille :heart:
 
Heh, nyt olikin osuva nimi palstalla, ainakin minun kohdalla =)
Ovista ei kuulu eikä näy. Sylkitesti näyttää välillä hedelmällistä, välillä ei mitään ja tikut ei mitään. Limoista ei voi arvailla mitään ja muutenkin olo on kuin ei mitään :(
Eli siis taitaapi taas tulla oikein ennätyspitkä kirto (pisimmillään joskus ollut 3kk). Ei vaan tee hyvää noin pitkä kierto nyt kun ihan mahoton vauvakuume päällä.
Eli ei taida mein pieni saada ainakaan kovin lyhyellä ikäerolla kaveria :/
 
Siis aivan uskomatonta kerrassaan, miten sitä mieli muuttuu!! Mä en koskaan oo ollu mikään vauva-/lapsi-ihminen. Oon aina ajatellu, etten osaa olla niitten kans, enkä oo osannukaan! Mutta siis nyt!! Oi voi sentään! Kait se on joku defenssi ollu, että oon uskotellu itelle ja muille toista mitä luonto sanois tai sitten nyt on vaan se aika mulle... Mä näin viime yönä unta, että tein raskaustestin ja se oli negaa... Oma äiti siinä unessa lohdutteli, että kyllä se onnistuu vielä.. Ei mulla oo edelleenkään oireita ja epäilen, että meiän jänespuuhat tapahtu liian myöhään tään kierron ovikseen nähen. Se ovis tuli aiemmin ku luulin ja mies oli just parhaat ajat poissa maisemista! :D Mutta jos mun kerto nyt yhtään asettuu semmosiin uomiin, kuin muistelen sen ennen pillereitä olleen, niin seuraavaan kiertoon pitäis sattua yhteistä aikaa ennen ovista.. Kun ei tarkkaa ovulaatioaikaa tiiä (enkä oikeen nuihin ovulaatiotesteihin vielä menis), niin parempi kait panna rytkästä varastoon.. :LOL:
 
Olen vähän huolissani. Monia oireita oli mutta nyt eilen ja tänään oirekirjo on vähentynyt. mm. eilisen yön nukuin kokokaan, edeltävissä piti käydä pissalla 1-2 krt yön aikana... Mitä mulla nyt on niin finnit ja nänniarkuus, joka myöskin vähentynyt..
 
on se ihana että muutkin on yhtä"kaheleita" vauvakuumeensa kanssa ku vain minä :D :LOL:
tänä aamuna tuli mieleen,että meikä on varmaan hullujenhuoneella ennen ku saan plussan siihen raskaus testiin,mielikuvitus laukkaa välillä niin nopeasti ja uusia oireita muka koko ajan,tai jotai ihme tuntemuksia ropassa, hah! ku ei oo ees päiviä viel niin paljon että vois olla raskaus oireita :LOL: :LOL:
viimeyönä "heräsin"tai siis unen läpi tunsin että maha oli oikealta puolelta kipeä,siis pisti aika kipesti (munasarjaa???) ja näin jotain untakin vauvasta,tai siis tyyliin että oli ovis ja tulin raskaaksi (en päässyt unessa ees raskaustesti vaiheeseen) vaan oli semmonen tunne siinä unessa että nyt tärppäs, olikohan enne uni vaan kuumeisen hömppää, oliskohan mulla sitten ollutkin nyt vasta se ovis,mene ja tiiä.
mutta jos tämmöistä kuumehömmppää jatkuu ikusuuksiin,mulla lähtee varmasti järki jossai vaiheessa ;) varsinkin jos tätä toista joudutaan tekemään yhtä kauan ku ensimmäistä eli kokonaista 2 vuotta!
kuinkas helposti/vaikeesti teillä muilla on tullut aikaisemmat lapset?
joko ootte käynyt kahtomassa tuolla odottajien puolella vauvamasuja? ite eksyin eilen niitä ihailemaan,ai että oli ihani vauvamasuja,tuli ikävä omaa odotusaikaa...
toivottavasti meillä kaikilla on pian omat vauvamasut mitä ihailla! :heart:
 
Mä palailen tänne takas kun ei se kestänyt tämän pidempään :'(

Eli siis nyt kp1 ja ties monesko yritys kerta 8? vois kai laittaa...Mä varasin ajan lääkärille ku kohta yritystä vuosi kuitenkin jo takana eikä alkua pidemmälle olla päästy :(
On ihan outoo kun mulla kuitenkin on onneksi kolme lasta niin miksi ne menee nyt kesken!?
Missään ei pitäis olla mitään vikaa? Ja on kuitenkin...
Vituttaa nyt niin p*rkeleesti :headwall:
 
Höyrypää on ollut ihana lukea ajatuksiasi. Olet pukenut sanoiksi kaikki omat mietteeni, minä en vaan niitä uskaltanut tulla silloin heti alkuun tänne tarinoimaan vaan opiskelin parikuukautta tätä lyhenteiden maailmaan ihan itsekseni. Mutta kuten sinäkin, minä pitkään ajattelin, että lapset ei ehkä ole se minun juttuni, en ole mikään äitiluonne, vaikka toisaalta ajattelin, että kyllä niitä lapsia jossain vaiheessa varmastikin hankitaan. Tämä jossakin vaiheessa vaan pääsi jotenkin yllättämään, pillereiden lopettamisen jälkeen on täälläkin oltu järkeä vailla. Nyt olen kyllä yrittänyt hiukan rauhoittaa tilannetta ja ajatella muutakin. Niin varmaan :LOL: . Vauvakuumetta ei yhtään vähennä, että moni ystäväni on raskaana ja veljeni esikoinen, yksivuotias kummityttömme on todella valloittava persoona.

Toivotaan vaan, että se plussa sieltä tässä syksyn kuluessa meille kaikille vielä tulee!

Tilasin muuten ajan lekurille papanäytteen ottoon ja ihan vain jutellakseni omasta kierrostani, jotta saan selville, onko tuosta tuhruttelusta ja kierron epäsäännöllisyydestä haittaa ja jos on niin kuinka paljon. Mielenrauhaa siis täällä metsästetään...
 
Huomenta =)

Plussa pärähti, eikä mitään epäselvää tulkinnassa, sen verran vahva plussa:heart: Vappuvauvaa sitten odotellaan. Mieletöntä!Eli palstafaktat vielä.tänään Kp 27 / 28 ja Clearblue. Aiemmin kaksi haamua joista jälkimmäinen kp 25 /28. Ja ihan oikeita oireita oli on :
-oviksesta asti ollut "paineen" tunne kohdun seudulla
-rintojen sisäinen loimutus ,paine ja jäytäminen, ulkoisesti ei mitään tuntemuksia
- nenän tukkoisuus
-terästynyt hajuaisti
-palelu

sitten näitä joista en ihan tiedä, mutta:

-huippaus
-vatsa toimii normaalia enemmän, ruikkutautinen olo

kukahan muu vielä plussaa tässä kuussa :heart: =)

Tässä sinistä valkoisella ;) ( jos osaan laittaa kuvaa.. hmm..)

 

Yhteistyössä