*** ELOKUUSSA PLUSSAAVAT ***(syyskuuta suunnittelevat)

No kyllä on komea plussa!! :heart: Mulla on kanssa vatsa toiminut normaalia aktiivisemmin muutaman päivää, mutta mä reagoin niin moneen asiaan vatsalla, että voi johtua oikeestaan mistä tahansa.
Tämänhetken oireita:
- väsymys
- aamulämpö koholla, ainakin olen ovuloinut
- nännit aristavat
- naama kukkii, hiukset rasvoittuvat norm. nopeammin
- nälkä
Näitä oli pari päivää sitten mutta ei enää..:
- vihlasut, pistot alavatsalla, paineen tunne
- pissatti usein, heräilyjä myös öisin 1-2krt/yö.
 
Sintsu ison iso :hug: ja jaksuja! Ei kun päättäväisesti uuteen kiertoon ja toivon todella, että teille plussa tulis pikaseen ja pikkuinen jaksais mukana!

Jee Quukkeli!! Onnea ihan hirmuisesti selvästä plussasta!! :heart:
Mua kävi jänskää ihan hirveesti, ku mulla noi samat oireet ollu jo 1½vkoa... :p
Ja tosiaan toi mahan toiminta on ehkä vähän liianki vilkasta ollu viime päivinä! :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja HooÄs:
Täällä myös naama saanut "kauniin" kukinnan. :kieh: :D
Mulla normaalisti tulee yksi finni leukaan tai nenän viereen viikko ennen menkkoja. Joskus myös yksittäinen ennen ovista. Nyt finnejä on ties kuinka monta, lisäksi ärsyttävää pikkufinnirykelmää.. Ja finnejä on ollut pari ennen ovista mutta sen jälkeen niitä on tullut paljon lisää.. ja finnejä on tullut lähes 2 viikkoa ennen menkkoja jo..

 



Hippuli-81..................kp 59/65...............................yk4
Katyana.....................kp 37/?.................................yk1
Eva-Q........................kp 35/28...............................
Ainoska.....................kp 32/32...............................yk1
UuTeEnNoUsUUn.......kp 31/28...............................yk2
Varanikki...................kp 27/28...............................yk4
KS09..........................kp 24/44..............................yk2
kaapo80....................kp 23/28-30..........................yk4
Sanelma....................kp 22/30...............................
HooÄs........................kp 21/29...............................yk1
Ella-83.......................kp 18/24-46..........................yk10
HayLina.....................kp 17/29................................yk9
höyrypää...................kp 17/?.................................yk1
Danuli79....................kp 17/28-41..........................yk6
Lilianne......................kp 15/28-32............................
Ansku-82...................kp 14/35...............................yk10
Cladoceran................kp 13/37-42..........................yk7
pata-ässä..................kp 12/28...............................yk2
Katinka-82.................kp 11/31-42..........................yk3
marrr.........................kp 9/32.................................yk10
Kylkiluu......................kp 9/??..................................yk1
JospaKuitenkinVieläYksi.........kp 3/?.......................yk 1
piprane ema..............kp 2/20-30............................yk2
Sintsu78....................kp 1/?...................................yk 8




Taustalla


Dreaming86
Myrtle
wannabemama
Marta



Plussanneet



LillaMy83..................8.7.....(kp 24/25-30).....DPO 9......yk3
ÄitiysLomaIainen.....11.7....(kp 28/27-28)....................yk1
Minna77..................11.7.....(kp ???18/26-30)...............yk9
nan-nan-naa...........12.7.....(kp 19/28-30)....................yk1
Hemmi.....................26.7...
Neila........................28.7...
JääKyynel................31.7...
Sintsu78..................14.8...
Quukkeli..................20.8...






 
Onnea kovasti Quukkeli! :hug:

Sintsu, tännekin vielä pahoittelut :( :hug:

Noista limakalvoa paksuntavista pitää kyllä etsiä kunnon tietoa jostakin! Mää syön jo valmiiks tuota foolihappoa kalkkivalmisteessa. Noita muita en oo kokeillut. Paska kun tässä ei vaan oo rahaa mihinkän kalliiseen :(

JKVY ovislaskureilla kannattaa katsastaa suuntaa antavaa aikaa ovikselle, jos ei itse osaa tarkkailla oireita.
http://metku.net/~pesu/ovulaatiolaskuri.php
Tuolla esim^

Mulla oireilu alkaa limoilla. Selvää venyvää kirkasta limaa tulee pyyhkiessä noin kp 12-13 ja sitten alkaa lorista valkkaria reilummin. Tässä vaiheessa alkaa halutki olla korkeimmillaan, joten.. :p


Päätä kolottaa tätimäisesti :(

 
Onneksi olkoon Quukkeli!! Meikä kävi just lekurillä päivittään lääkityksen sopimaan nykyiseen raskautta haikailevan naikkosen elämään.

Juu, Katinka, mäkin kyllä lapsesta asti jossain määrin ajatellut, että JOSKUS hamassa tulevaisuudessa sitten niitä lapsia... Ja nyt pillerien jättämisen jlkn olin aluksi maha ruikulla jo pelkästään siitä ilosta ja onnentunteesta, että nyt se hamatulevaisuus on tässä ja kaikki mahdollista... =) Toivotaan parasta kaikille meille!
 
Ainii, ja eilisestä lorahdellu pöksyihin ja pönttöö vetistä/maitomaista valkkaria.
Kummassakin edellisessä raskaudessa tulllut sitä enemmän, ku laki sallii. Niin, että oli pakko pitää pikkuhousun suojaa yötäpäivää. :x En muista yhtää missä vaiheessa alko.
 
Sintsulle iso :hug: :(
Täällä ei ovista kuulu eikä näy... Nyt pelottaa oikeesti, jotta menee taas monikuiseks tämä kierto, ja sillon on ihan turha edes toivoa vaavia piiiitkään aikaan :(

Joku jossain kyseli kauanko toisia yritetty, niin meillä ekaa väsättiin puoltoista vuotta.
Ja toista sitten varmaan vähintään yhtä kauan :(

Kun toinen lapsi kyseessä, kuinka pian sinne hoitoihin kannattaa ja voi hakeutua? Tiedän meinaan, että mulla ei välttämättä joka kk edes munasolu irtoa, ja siihenhän on jotain lääkkeitä olemassa...
 
HooÄs, mulla myös eilen ja tänään on tullut tuollaista valkkaria. Mutta välillä tommosta on mulla tullut myös muutamia päiviä ennen menkkoja..
KS09, mulle gyne sanoi, että jos on pitkät kierrot ja/tai epäilyjä vaikeasta raskautumisesta mm pitkä yritys aiempaan raskauteen niin suosittelee gynen tarkastusta jo ennen kuin vuosi yritystä on takana, mulle sanoi että 6kk yritystä omatoimisesti riittää kun tiedossa on jotain häikkiä.. Eka raskaus mulla autettiin yhdistelmällä clomit-terot ja varsinaisesti ei oltu edes yritetty vielä mutta ehkäisyttä yli 8kk, riitti mun kuukautishistoria ja ultraus sillon ja sain jo ekalla käynnillä reseptit matkaan.

Nyt toista raskautta kun suunniteltu, kävin jo heti 2kk ehkäisyn lopetuksesta loppusyksystä gynellä ja sanoi että puoli vuotta voidaan yrittää ennen lääkkeitä. Mulla nopea tärppi lääkkeillä kertoi hyvästä vasteesta kuitenkin. No sitten olin toukokuussa kunnallisella gynellä muissa asioissa mutta mukava gyne kuunteli huoleni ja ultrasi, ja siellä oli useampi epäkypsä munarakkula, sain 3kk Terolut- reseptin, (joita en alkanut kuitenkaan syömään kun käännyin homeopaatin puoleen) ja puhui että kun vuosi tulee täyteen voisi kunnallisella aloittaa tutkimukset.

Eli kunnallisella tarvitaan vuosi (tosin tavallinen tk-lääkäri voi kyllä Terolutit kirjoittaa kiertohäiriöitä tasaamaan koska vaan) ennen tutkimuksia, ja yksityiselle pääsee tietenkin heti gynen tarkastukseen ja ultraan. Tilanteesta sit riippuu, aloitetaanko heti hoito vai odotetaanko. Itse oon tykännyt käydä yksityisellä, koska vastaanottoajat ovat pitkät eikä ole kiireen tuntua plus saa gynen tutkimuksen lisäksi ultrauksen.
 
Onnittelut quukkelille :flower:

Sintsulle :hug: ja muillekkin jotka ovat tässä välissä tädin kohdanneet.

Juu tää on nyt palaillut sukuloimasta/möksältä, ja vaikka olin poissa vain 4 päivää, tuntuu et täällä on tapahtunut vaikka mitä!

Ella, mullekkin gyne sano että jos on pitkät/epäsäännölliset kierrot, niin 6kk omatoimista yrittämistä riittää, ja sit voi tulla vastaanotolle. Itellä toi 6kk on just ylittynyt, ja kai sitä pitäs lekurille aika varata, jotenkin vaan innostyuin kun viimeks sain ovisplussan, mutta vasta kp27, et ei ihan normaalia :) aattelin et jos tän kierron vielä kattos ja sitten varais ajan.

Ovista täälläkin yritetään bongata, nyt oon 5 päivää tikuttanut, ja enkä tietenkään ole kuin haamuja saanut, luulen että kierto venyy taas. Toivon niin että kierto vähän lyhenus, ja siks tikutan jo nyt, etten vaan missaa ovista (jos sellanen nyt tässä kuussa tulee), siis tohon oletettuun ovikseen on aikaa n.10 päivää :whistle: eli aika turhan aikaseen tikutan, ja tuhlaan 3kk paketin yhdessä kierrossa :)
 
Moiii!
Täällä yks, joka hartaasti toivoo plussaavansa ylihuomenna... Kierto siis clomien takia tavallista pidempi, normaalisti mulla on 23 päivää, nyt kuitenkin kp 24/26. Huiiii! Kaikenmaailman oireita on ollu, eli oon vähintäänkin valeraskaana.

Ollaan päätetty puolison kans, et jos tätiä ei näy lauantaina ja ruutuun tulee kaks viivaa, lähetään Serenaan ja sen jälkeen syömään hyvin jonnekin. Jos täti tulee, vedetään kännit kotona. Mulle voi tulla aika halvaks, kun en oo kahteen viikkoon ottanu pisaraakaan :D
 
Hyvältä kuulostaa Vuorovesi teidän suunnitelmat :LOL: Mä fiilistelin juuri lukemalla ekaan raskauteeni liittyviä tuntemuksia ennen testiä. Ainakin nänniarkuus ja väsymys ovat yhtenevät oireet tällä hetkellä.
 
Mul on kans nännit tosi arat ollu pari päivää. Oli vaikee pestä tissit tänään suihkussa, kun koski :| Tosin se voi olla perusmenkkaoireiluakin jo tässä vaiheessa. Erityisen väsyny mä en oo ollu, mut lämpö on ollu koholla. Ai niin, ja sain JUST tähän väliin hiivatulehduksen, jeejee. Kutittaa niin saakelisti, mut en uskalla ostaa lääkettä ennen kun oon varma tosta raskausjutusta...

Kaikista eniten kuitenkin on häirinny alavatsa. Se on TOSI kipee välillä.
 
Tarkkaa ovulaatiopvm en mene näin kylmiltäni vannomaan, mutta varmasti se oli, sillä oireet tunnistin ja ne kesti parisen päivää. Veikkaisin kp13 (15.8.), joka oli fyysisten oireitten osalta loppusuoraa. Kuinka monta päivää sitä nyt sitten yleensä ovulaation jlkn kestää seuraavien menkkojen alkuun? 14 pv??? Sillonhan mulla olis kierron pituus 27 pv? Näin ollen mulla olis tänään menossa kp 18/27...

Minkään valtakunnan oireita en ole havainnut! Mutta en mä kovin todennäköiseltä myöskään näkis, että "yksi kerta vähän liian myöhään" mitää aikaan saiskaan... :whistle:
 
Iso halaus Sintsulle :hug:
Itsellä tosiaan oli kesäkuussa keskenmeno, mutta ei saa antaa masennukselle valtaa vaan yrittäkäämme uudelleen kunnes onnistutaan :heart:

Mä olen antanu itelleni luvan ottaa muutaman lonkeron ku tuo tyhmä täti kerran taas tuli kyläileen..
 
Höyrypää kyllä nimimerkkiä myöten pukee hyvin sanoiksi munkin mietteet. =) Itekin tosiaan oon aina ajatellut, että lapsien aika on sitten joskus. Nyt se joskus on sitten konkreettisesti käsillä ja tuntuu, että sydän pakahtuu, kun ei sitten millään meinaa tärpätä. Kai se on osittan biologiaakin... 30 ikävuotta lähestyy hyvää vauhtia, alle puol vuotta enää. Eipä silti, että se aiheuttaisi mitään kriisiä, mutta näköjään biologinen kello ainakin tikittää :LOL:

Danuli mäkin tässä oon tikutellut noita haamuja jo useita siinä toivossa, että kierto olisikin yhtäkkiä TOSI lyhyt (mun mittapuulla siis). Toivon, että ovis ei osuis ens viikolle, jollon oon työmatkalla koko viikon ja se jäisi hyödyntämättä. Jospa kierto vaikka palautuisi vanhaan kunnon 40 päivän mittaan ainakin tän kierron ajaksi ja ovis tuliskin vasta reissun jälkeen? Miks siis tikutan? No emmä tiedä... just näin rationaalista tää homma on...

Vuorovesi hyvät pläänit sulla! Tsemppiä odotteluun!
 
Ollaan siis lähes samanikäisiä, Cladoceran

Vuoroveen suunnitelmat on tosiaan erinomaiset.. Ite tässä lonkeron kumosin... Mä en todellakaan kuvittele, että olis onnistanut tällä eka yrittämällä. Lähinnä oon "kauhuissani" luomukierron vaivoista! Ovulaatio tuntu ja näky selvästi, sitte oli pari pvää tyyntä myrskyn edellä, eilen alko juiliin taas selkää, mikä mulla kuuluu menkkoja edeltävään oireiluun. Siis normaalia oireetonta aikaa on vaan muutama pv kuukautisten loppumisen ja oviksen välillä ja just oviksen jlkn... Huh huh!

Kiitos ihanasta vastaanotosta! Tää vauvahaaveilijoiden palsta tuntuu olevan täynnä hyviä tyyppejä, jotka haluaa äideiksi mutta samalla elää mukana toisten samassa jamassa olevien kanssa. Vähän eri meininki täällä kuin muualla, jossa väitellään ja ilkeillään aina toisille... :heart:
 
Onnea Quukkelille kovasti plussasta! Mau-ahtavaa! :) :heart:

Hirmu iso lohtu :hug: Sintsulle!

Tervetuloa munki puolesta höyrypää ja vuorovesi! :)

ON: ovis on nyt näillä näkymin takana päin. Ainaki maanantaina oli taas niin kivulias alavatsa ja kunnon limailut (kiitos greippimehun :D ) ettei voinut olla huomaamatta. Tosin kipuilu kummasti helpotti heti pupuilun jälkeen, et oiskohan sitä ollu vaan nii yltiö himokas et mahaaki kolotti. :LOL:

Tsemppiä edelleen kaikille jännäilijöille! =)
 

Yhteistyössä