*** ELOKUUSSA PLUSSAAVAT ***(syyskuuta suunnittelevat)

Ai että kiukuttaa.. Ensin ootan ikävissäni miestä kotiin töistä, sit se vielä oitkitti kotiintuloaan menemällä ostoksille. Kotiin kun tuli, lähti melkeen samantien kaverin luona pikasesti käymään, mutta matkalla tapasi toisen tutun, jonka jää jäi jutustelemaan.. Että mulla alko keittää! Ihan sama onko ukko töissä, jos ei niin nyt sitten millon missäkin, kotona jos on niin tuijuttaa MM-kisoja vain :kieh: Nyt kiukuttelen ihanku ennen menkkoja. Mut edelleenkään menkkojen ei kuuluisi yli viikkoon alkaa..
 
vieläkin netissä vaikka pitäs jo painua nukkuun! tuli vaan mieleen, että voitteko suositella jotain hyvää kirjaa, jossa käsitellään kattavasti raskautta aina hedelmöityksestä lähtien... googlettamalla aina löyttää itsensä joltain irrallisesta keskustelusta.. olis kiva lukea ihan faktaa. niinkun ensmäisissä viesteissäni totesin, niin en ennen tätä vauvakuumetta ole sitten lukion biologian tuntien asiaa yhtään tutkiskellut (ja lukiossakin vaan nauratti vielä nämä jutut, että kaikenlaista) =)
 
Onks toi syntyy uusi ihminen sellanen "valokuvilla" kuvitettu kirja? Siis siitä ihan hedelmöityshetkestä asti valokuvia pienestä ja tosi iso kirja? Mä lainasin esikoisen aikana sellasen kirjan, ja oli ihan mahtava! Suosittelen, jos se on just toi kirja. =)

ON: Voikohan mun ovis olla vast nyt?! Nyt on kp 22/29, ja eilen illalla bongasin kunnon liisterilimat ja tänää oikeeta munasarjaa krampannu ihan sairaasti!! Kokoajan sellanen pien juiliminen koko alavatsalla, mut sit vähän väliä tulee ihan kauhee kipu tonne oikeelle puolelle. :|
Ja jos se nyt vasta on, niin missähän vaiheessa tätiä osais ootella?! Voiko ovis tulla näin myöhää, vaikka menkat alkais viikon päästä? Vai siirtyykö menkat automaattisesti 14vrk eteepäin? :eek: Kerpele sentää!! :kieh:
 



Hippuli-81..................kp 60/65...............................yk4
Katyana.....................kp 38/?.................................yk1
Eva-Q........................kp 36/28...............................
Ainoska.....................kp 33/32...............................yk1
UuTeEnNoUsUUn.......kp 32/28...............................yk2
Varanikki...................kp 28/28...............................yk4
Ilolintu.......................kp 25/28-30.........................yk 9
Vuorovesi..................kp 25/26...............................
KS09..........................kp 25/44..............................yk2
kaapo80....................kp 24/28-30..........................yk4
Sanelma....................kp 23/30...............................
HooÄs........................kp 22/29...............................yk1
Ella-83.......................kp 19/24-46..........................yk10
HayLina.....................kp 18/29................................yk9
höyrypää...................kp 18/?.................................yk1
Danuli79....................kp 18/28-41..........................yk6
Lilianne......................kp 16/28-32............................
Ansku-82...................kp 15/35...............................yk10
Cladoceran................kp 14/37-42..........................yk7
pata-ässä..................kp 13/28...............................yk2
Katinka-82.................kp 12/31-42..........................yk3
marrr.........................kp 10/32................................yk10
Kylkiluu......................kp 10/??................................yk1
JospaKuitenkinVieläYksi.........kp 4/?.......................yk 1
piprane ema..............kp 3/20-30............................yk2
Sintsu78....................kp 2/?...................................yk 8




Taustalla


Dreaming86
Myrtle
wannabemama
Marta



Plussanneet



LillaMy83..................8.7.....(kp 24/25-30).....DPO 9......yk3
ÄitiysLomaIainen.....11.7....(kp 28/27-28)....................yk1
Minna77..................11.7.....(kp ???18/26-30)...............yk9
nan-nan-naa...........12.7.....(kp 19/28-30)....................yk1
Hemmi.....................26.7...
Neila........................28.7...
JääKyynel................31.7...
Sintsu78..................14.8...
Quukkeli..................20.8...







 
Tervetuloa Ilolintu ja Vuorovesi.

Itseasiassa monellakin on samat kiertopäivät Vuorovesi, minäkin tässä odottelen tätiä tulevaksi. Takuulla on semmoinen olo että.. Päätä särkee ja vatsaa särkee. Ainoska, EvaQ ja Uuteennousuun ainakin ovat jännityspäivissä menossa :D

Minua pissattaa koko ajan ja perhosia vattassa vaikka takuulla ihan turhaan |O Ja voin luvata, et jos minua ei aamulla näy, niin täti on tullut ja oon niin vihainene etten tule tänne aiheuttamaan paha mieltä.
Joku saa sit tehdä päivityksen mun puolesta :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Varanikki:
Tervetuloa Ilolintu ja Vuorovesi.

Itseasiassa monellakin on samat kiertopäivät Vuorovesi, minäkin tässä odottelen tätiä tulevaksi. Takuulla on semmoinen olo että.. Päätä särkee ja vatsaa särkee. Ainoska, EvaQ ja Uuteennousuun ainakin ovat jännityspäivissä menossa :D

Minua pissattaa koko ajan ja perhosia vattassa vaikka takuulla ihan turhaan |O Ja voin luvata, et jos minua ei aamulla näy, niin täti on tullut ja oon niin vihainene etten tule tänne aiheuttamaan paha mieltä.
Joku saa sit tehdä päivityksen mun puolesta :kieh:
mulla ainaki varpaatki pystyssä sun puolesta ja paree tulla kuule heti kertoon kävi miten kävi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ella-83:
No kyllä on komea plussa!! :heart: Mulla on kanssa vatsa toiminut normaalia aktiivisemmin muutaman päivää, mutta mä reagoin niin moneen asiaan vatsalla, että voi johtua oikeestaan mistä tahansa.
Tämänhetken oireita:
- väsymys
- aamulämpö koholla, ainakin olen ovuloinut
- nännit aristavat
- naama kukkii, hiukset rasvoittuvat norm. nopeammin
- nälkä
Näitä oli pari päivää sitten mutta ei enää..:
- vihlasut, pistot alavatsalla, paineen tunne
- pissatti usein, heräilyjä myös öisin 1-2krt/yö.
Tuohan on ku mun tiimarivihkosta varastettua :D eli siis oireita..

-väsymys
- lämpöö en tosin oo mittaillu
-jäässä oon jatkuvasti...
-sattuu nänneihin jos niitä "hipasee" mutta ei muuten..
- hiukset rasvoittuu TOSI nopeesti, vois köydä 2 kertaa pvässä pesemässä ne.. :S
-pissaa, pissaa... tosin ei yöllä
-HIRVEE veden nälkä.. eli siis janottaa..

Tosin mulla oli hiukan menkkaoireitakin, mutta ei ainakaan oo vielä alkanut..
maha turvoksissa koko ajan.. :S

 
Alkuperäinen kirjoittaja HooÄs:
Onks toi syntyy uusi ihminen sellanen "valokuvilla" kuvitettu kirja? Siis siitä ihan hedelmöityshetkestä asti valokuvia pienestä ja tosi iso kirja? Mä lainasin esikoisen aikana sellasen kirjan, ja oli ihan mahtava! Suosittelen, jos se on just toi kirja. =)
Luulisin että sama.Paljon kuvia kohdusta,ultrakuvia,faktatietoa,synnytyksestäkin!Mun mielestä aina ollut kiintoisaa siitä seurata missä mennään!
 
Vuorovesi tsemppiä huomiseen testailuun, pidetään peukut pystyssä et sulla ois tänne plussauutisia kerrottavana :)

Hooäs en nyt muista et monesko luomukierto sulla on menossa, tai siis että ovatko kiertosi heitelleet joskus, tai olleet pitkiä? Mulla oli pillereiden lopettamisen jälkeen muutama n.30 päivän kierto, sitten yks 28 päivää, josta sitten kierrot pitenekin tohon reiluun 40 päivään, ja samalla ovulaatiot astuivat kehiin siinä kp 26-27, eli tuntemusten mukaan ja verrattuna omiin vastaavan ajan oireisiin, voisin kuvitella että sulla ois ovulaatio, mulla ainakin viimeks kipu oli selkeesti enemmän vasemmalla puolella, ja kun vaikka nous sohvalta ylös, tuntu et lähes tajua lähtee (ehkä hiukan liioteltu ;) ) kun juilas vasemmalta puolelta lujaa. En tiedä et jos sulla ois ovis, et siirtyykö menkat 14pvä eteenpäin, mulla kyllä siirty :) mut kai sulla vois olla lyhyempi luteaalivaihe (en tiedä menikö nyt ihan oikein :ashamed: ).
 
danuli79, mulla on nyt menossa yk1. Edelliset raskaudet on saanu alkunsa kummatkin ekasta kierrosta...Mut joo, ei oo tarkkaa tietoa siitä, että alkaako menkat ens pe. Pilsujen kanssa ku ne aina sillon alko. Saa nähä venyykö kierto vai alkaako ne ajallaan. :/
Ihmetyttää myös se, että alavatsan paine sekä muut kipuilut alavatsalla alko jo toissa viikon su! Eli nyt sunnuntaina siitä on jo kaks viikkoa! :eek: Mitä ihmeen kipuiluja ne on voinu olla jos nyt vasta ovis? Voiko johtua siitä kun pillerit lopetettu vasta?
 
Mää kans tunnen kaikenmaailman menkkaoireita, alaselkäkipua ja vatsassa kouristelee ja nivusseudulla tuntuu välillä "säteilyä". Ovulaatioaikana oireet oli selvät ja näät menkkaoireet alko nelisen päivää arvioidun ovulaation jlkn. Varmaan oon sitte PMS-oiretyyppiä, kun näin hyvissä ajon ennen menkkoja aletaan kärvistelemään? :| Vai johtuuko nää oireitten tuntemiset vaan siitä, että mulla on nyt eka luomukierto menossa vai kiinnitänkö muuten vaan niihin nyt extrahuomiota?
 
HooÄs mullakin oli pillereiden kanssa kellontarkka kierto, onkin nyt ollut outoa totutella kun ei ikinä oikein tiedä millon täti kaartaa paikalle :) Mulla koski alavatsaa n. viikon veran viime kierrossa, ja tohon väliin mahtuu ovisplussa. Aika hassua että sulla on ollut noin kauan tuntemuksia, toivotaan että se painon tunne oiskin joku matkustaja :) Mullakin on aina aikoajoin kipuilija alavatsassa, joita tulee ja menee, mut ei ne yhtäjaksoisia ole olleet, yleensä niitä on aika kp 14 kohdilla, ja sit ne katoavat ja tulevat takas kp 20 jälkee, et ota näistä kehoista nyt selvää :whistle: Toivotaan HooÄs et sun ekasta kierrosta -putki jatkuu :)
 
Todennäköisesti kuumeilevana kiinnittää huomitotakin enemmän. Mulla oli tossa kaksi kiertoa, joissa en tarkkaillut mitään kun olin niin maassa ettei tärpännyt, ja eipä niissä kierroissa oireitakaan tuntunut... Noh mä kirjottelinkin että oireet mulla on häviämään päin muutenkin. Nyt jäljellä väsymys ja näläntunne, vaikka söisi 2-3h välein.

Mä pidän omia oireitani ihan PMS-oireina jo, alkoi kanssa melkein heti oviksen jälkeen.. Turhalta tuntuu huomenna testata, mutta saan sitten hyvällä omallatunnolla häitä juhlistaa kun sen negan taas tikusta bongaan..
Huomenna mulla on läpöjen mukaan DPO9 mutta ovistestin mukaan DPO6...
 
Niinpä kai... Kyllä mä tunnustan, että olen ovulaation jlkn koittanu kuulostella ja tunnustella kaikenlaista. Ei minkäänlaisia oikeita raskausoireita, mutta menkkaoireita tosiaan... Kyllä mulla ehkä joskus ennen pillerien käyttöä saatto menkkaoireet alkaa viikkoja ennen vuotoa, mutta toisaalta en tuollon vielä tiennyt enkä osannut yhdistää oireita liittymään mahdollisesti ovulaatioon.. :ashamed: Nyt oli oviksen jlkn muutama pv ihan rauhallista, nyt taas maha ronklaa ja sillain... Oon tainnu sekottaa pääni jo tässä vaiheessa raskautumishaaveillani... :/
 
Ei tätiä vieläkään.

Mites toi PregentStick liuskatesti marketista. Kun tossa lukee että tikkua uitetaan 5min niin ootteko tosiaan noin kauan uitelleet? On vähän hankalan oloine noin.. Meinasin että jos täti ei tule yöllä, niin aamulla testaisin.. Ei mulla ole enää mitään oierita kyllä, paitsi vatsaa jomottaa koko ajan. Uskon että oon vaan jännittäny menkat myöhästymään.

 
^^ Olen lukenut palstoilta, että PregentStick on toiminut oikein. Kannattaa aina tehdä testi sen omien ohjeiden mukaan. Mä tässä jo mietin etten testaisikaan huomenna kun nega se on ja viikon päästä alkaa menkat kuitenkin.. Mutta testaan mielenrauhani takia kuitenkin niiden häiden takia. Sit odotankin kierron loppuun ennen uutta testiä. Rinnat aristaa ja nälkä on, ei tunnu mitenkään että olisin raskaana.
 

Yhteistyössä