Kerronpa kuulumisia minäkin pitkästä aikaa.
Vuotoja on ollut minullakin ja olen seuraillut niitä laittamalla siteen housuun ja seuraamalla jonkun tunnin että kastuuko. Ei ole kastunut.
Selkä on alkanut tosissaan vaivaamaan... selkärangan ja lantion yhtymäkohdasta särkee hermoa (samaan tapaan kuin löisi kyynärpään pöydän kulmaan) ja ainoa asento, jossa ei satu on kontallaan lattialla.

Samanlaisen säryn vuoksi edellinen synnytys käynnistettiin, mutta kituutin kuitenkin viikolle 40+4 ennenkuin soitin lähes itkun partaalla synnärille etten jaksa synnyttää mikäli vielä monta yötä menee valvoessa. (Sen verran hysteeriseltä taisin kuulostaa että lupasivat käynnistysajan heti seuraavalle aamulle

) Nyt odotan pelonsekaisin tuntein, kumman kahdesta äitipolin lääkäristä saan viikon 37 kontrolliini.... toinen on sama täti joka viimeksikin päästi minut pinteestä, ja toinen (erikoistuva lääkäri), jolle viime käynnillä valittelin särkevää selkää, yritti ehdotella minulle jumppaliikkeitä.

Jumppaaminen tässä viimeiseksi tulee mieleen, kun tosiaan hermo tuntuu olevan puristuksissa jossain välissä. Pelkopolin kätilö minulle sanoi ettei sekään ole mahdottomuus että vauva painaisi jotain hermoa... tämä kun on minulla jo kolmas raskaus samanlaisten kipujen kanssa.
Supisteluja on ollut päivittäin, kipeämpiä tulee yksi tai kaksi päivässä, mahan kovettumisiakin satunnaisesti. Pari kertaa olen onnistunut säännöllisiäkin supisteluja kellottamaan, mutta ovat lopahtaneet alkuunsa. Huomenna tulee täyteen viikko 34, ja lääkäri sanoi ettei sen jälkeen enää estellä jos synnytys lähtee käyntiin. Vauva oli viime ultrassa hyvän kokoinen (rv32+1, 2150g) joten minua ei haittaisi jos tulisi sieltä hieman etuajassa :saint: pelottaa vain että jään taas selkäni kanssa kitumaan odottaen lääkärien käynnistyspäätöstä....
Vielä lisäys
limatulpasta, sellaisen osia on näkynyt täälläkin, kirkkaita/valkoisia limaklönttejä, huomattavasti sitkeämpää kuin normi vuoto. Joskus (en muista missä raskaudessa...) neuvolan täti on sanonut että tarkoittaisi että kohdunsuulla tapahtuu jotain. Yleensä kyspsymistä, mutta verensekainen lima voi merkata käynnistyvää synnytystä.
Violet, rv 33+6