Clomittaret 2014

Onhan se kiva kun edellinen lääkäri ois lopettanut mun kilpparilääkityksen ja nyt toinen lääkäri tuplas annostuksen!! Oli ihan eri mieltä arvoista ja ohuautta ajatellen puhui.

Paastosokeri ylärajalla ja pitkäaikaissokeri rajoissa.

Joo tollasia oon saanut wondfoon ja ollut plussa, kun vanhoi kuvia katoin.. mutta toi on pc niin en siitä tiiä. Oon sit saanu sellasiakin missä ihan ohut vahva viiva toisessa reunassa ja muuten haalea.. ne ei oo plussaa ollu, toi vaan on niihinkin nähden leveempi.
 
Tuo se on v*ttumaista just, kun joka lääkäri on erimieltä lääkkeistä, arvoista, hoidoista jne.. :mad: Siinä sitte ite miettiä ketä uskoo.. Minäkihän jätin nyt ne terot syömättä, ku yks lääkäri sano, että voi syödä, toinen sano, että sen mielestä ei kannata syödä ja kolmas oli sitä mieltä, että hänenkään mielestä ei välttämättä kannata, mutta kun kysyin, että estääkö terolutit ovulaation vai miksi niitä ei kannata syödä jos ne on määrätty tasoittamaan kiertoa, niin en kyllä saanu oikein selvää vastausta. Sen se sano, että ei pitäis estää ovulaatiota.. :confused:
 
Ja toiset sanoo kun on keltarauhashormooni niin sen takia estää ovista mahdollisesti. Kun se hormooni tulee vasta kun folli puhjennut.

Ei tullut vieläkään mun digit! Huomiseen odotan ja sen jälkeen lähtee palaute! Enkä tilaa halpatestiltä enää mitään.

Kiva nyt arvailla oliko ovis vai ei.. kysyn huomenna kun gyne soittaa että otetaanko uusi proge vai meenkö fiilispohjalta..
 
Heips kaikille! Olen tässä jo kolme kiertoa lukenut kuulimisianne ja seurannut keskustelua tiiviisti. Tarinani lyhyesti, ekaa lasta yritimme melkein kaksi vuotta ja PCO diagnosi on selvä. Miehellä kaikki ok. Clomien avulla yritettiin ensin saada tuloksia mutta siitä ei mitään tullut koska lääkkeet eivät minulle sopineet.
Sen jälkeen vaihto letrozol kuuriin ja sillä sitten tärppäsi vihdoin ja viimein. Tämä prosessi siis 2013 ja olin silloin ketjussa 2013 aktiivinen. Nyt päätettiin lähteä heti kakkosta yrittämään sen takia että näitten ongelmien kanssa on vaikeata toivoa lapsille pientä ikäeroa jos ei heti lähde peliin mukaan. Hyvillä mielin lähdettiin projektiin ja nyt kaksi kiertoa letrozolilla takana, omatoimisesti. (Yksityisellä ultralla vaan tarkistuttamassa).. Meille sanottiin niin positiivisesti että raskauden jälkeen PCO voi ns parantua..no minun tapauksessani keho on aivan jäätynyt raskauden ja synnytyksen jälkeen joten pahemmassa jamassa kuin aikaisemmin. Lasketaan siihen vielä raskauskilot niin kyllä sitä synkäks menee. Te jotka ekaa lasta yritätte niin ymmärrän että "marinani" varmasti ottaa päähän mutta otan riskin sillä nyt tarvitsen taas vahvojen naisten tukea ja samalla haluan tsempata omasta puolestani samassa tilanteessa olevia. Toivottavasti otatte minut mukaan listalle ja saan liittyä joukkoonne. Tänään tipuin taas sinne samaan pimeään koloon missä oltiin melkein kaksi vuotta. Kiertopäivä 1 ja uuteen nousuun mutta pelko on kova että tästä tulee yhtä kova kamppailu kuin ensimmäisen kanssa.
Jos suostutte ottamaan minut mukaan listoille niin tässä olisi rivi. Kiitän etukäteen jomppea (huomasin että olet listan viimeksi muokannut)

RooRoo1.......1/27-56.....ya09/2014.....letrozol.....pco, 2lapsi,27v
 
Tervetulo RooRoo!! Lisään sut listaan mukaan. :)

Pisamapeikko, saitko sen progekokeen tuloksen? Mulla on vissiin menny se ihan ohi jos oot siitä maininnu.. :/

Kengumamma täällä on peukut pystyssä!! Toivottavasti saat hyviä tuloksia!

Minä lähen kymmenen maissa käymään siellä progekokeessa, ku samalla käytän kuopuksen hoitsulla, ku sillä on ollu jo kolme päivää kurkku kipeä. :(
Täällä ei oikeestaan ole mitään erittyisiä oireita suuntaan tai toiseen. Ainut, että oon nyt jo 3-4 yönä heränny pissahätään ja pakko on ollu käydä vessassa, se on harvinaista mulle! Ja nännit on edelleen arkana ja alamahaa repii ja vihloo esim. tuolilta noustessa.. Mutta ei ne mitään kerro.. :)
 
Jompe75, kuulostaa hyvälle.. ;)

Ultrassa käyty, limis 8.3mm, eli hyvä, munasolu 14mm, eli maanantaina irroitetaan..
"paska"juttu on se että vasen munasarja on ottanu damacea ja lakannu toimimasta kokonaan. Eli mulla on vielä puolet pois raskausmahdollisuuksista luomusti, ei ihme että on ollu hankalaa..

Pisamapeikon kuulumisia?!
 
Jomppe, toivotaan että oireet enteilisivät hyvää.
Kengumama, onko tietoa mistä vasen munasarja ottanut nokkiinsa? Itse epäilen vähän samaa mutta sitä ei ikinä katsottu kunnolla joten nyt ajattelin yksityisellä käydä katsomassa tilanteen.
Pisamapeikko, tuliko vaihto letroihin? Saitko muuten testit halpatestistä? olin ajatellut sieltä tilata mutta nyt epäilyttää että kannattaako kun maanantaina alkaa ekan pillerin popsiminen..

Täällä otin itseäni niskasta kiinni eilen ja soitin fertonovan klinikalle turkuun. He sanoivat että voin hyvin popsia nyt ne kotona olevat letrot ja sitten käyn ensikäynnillä samalla tekemässä folliultran. Mukavaa palvelua, mutta yksityisellä kait se näin on. Sitä saa mistä maksaa.
 
Clomittaret 2014

Perjantai 28.11.2014


Nimi___________kp________YA/YV______hoitokerta__muuta
..
Hannuliini........43/30-40.tk.....ya08/2011.......m+mp+pr........pco, 1. lapsi,25v
Jomppe75.......26/34-37.........ya08/2013........2.c+t.......4.lapsi,32v,pco
Sannui ............59/24-32........ya05/2013........lz+o+pr....1.lapsi,29v
Miukula............51/28............YK3................m+tf+pu+pr+l.....2.lapsi
heirii...............41/26-30........ya07/2013.......??............32v, 2.lapsi
Pisamapeikko.......26/?..........11/14..............t+c..........31v,4.lapsi,pcos+kilp.
Kengumamma.....10/28.........yk16................c+irr (pri+l).............4.lapsi
Bambini..............kp19/32......ya2011?............c.............33v..2.lapsi,(uusioperh.4.lapsi)....kkm1-2/2012......tjottailua
RooRoo1.............kp2/27-56....ya9/2014..........lz............2.lapsi...27v.....pco



c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, gp=gonapeptyl, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, tf=tamofen, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, lu=luveris, df=diformin, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol, org=orgalutran, x.lapsi=monennesta haaveillaan, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco(1/2)= pco toisella puolella, pk=pitkät kierrot, ovl=ovuloimattomuus, tk=tauko
Tauolla/taustalla/kadonnut
Marjis, Marke, Malla84, Melody89, Siiri, Kais, Tiuhti, Heluna, Inessa, Kaktuspiikki83,Mistid, Suvipilvi



PIINAILIJAT JA JÄNNÄPÄIVÄT

Pisamapeikko

dpo=day(s) past ovulation, dpo-1=plussa ovistestiin, dpo0=ovispäivä, dpo1=päivä oviksen jälkeen jne. jännäpäivä= raskaustestin tekopäivä



:heart: PLUSSANNEET :heart:
Lokakuu
ievukka.............plussa 27.10.2014..c......2.lapsi
ellie_88.............plussa 23.10.2014..df+lz+mp+pr+cn.1.lapsi
Tikkerituu...........plussa 3.10.2014....yk1...1.c+m+t...2.lapsi
Kesäkuu
hannuliini...........plussa 24.6.2014.....ya 8/2011....m+mp+ov+l / 1. lapsi/km 07/2014
mari1980............plussa 13.6.2014.......yk4...........2.c...........2.lapsi
CHILIGAIL .........plussa 09.06.2014......ya2012.......lz+mp+pr+l.........1.lapsi
Toukokuu:
~SeaWind~...plussa 28.5.2014...yk2..1.c+t+df../1.lapsi/km 06/2014
Hillevi80............plussa 27.5.2014.......ya04/2014........1.c.........la?/2.lapsi
nallukkan...........plussa 26.5.2014......ya11/2011..... 1.c+m/df...la?
Maaliskuu:
Melody89...........plussa 15.3.2014.....ya06/12..5.c..la20.11.2014/km 04/2014
kaathy................plussa14.03.2014....ya2012.......lz+mp......la 11/2014
maljens..............plussa11.03.2014.....ya06/13.....lz+mp......la20.11.2014
moon stars........plussa19.03.2014.....ya08/2011..6.c...........la17.11.214
Helmikuu:
Ambrosia85........plussa24.02.2014....ya10/2010....tauko.....la04.11.2014
Miyaka................plussa22.02.2014...ya2010.........metut....la30.10.2014
Penni79..............plussa15.02.2014....ya01/2013.....1.c.....la 25.10.2014
Tammikuu:
seemi...................plussa.03.01..................taukokierrolla tärppi, pco, 1.lapsi
vauvatoiveinen.....plussa.21.1......................la04.10.2014/kkm 02/2014
Vastavirrassa.......plussa.25.1......................la04.10.2014/1.lapsi

Plussanneet Clomitteret - pinkka
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2266091-clomittarien-plussaketju-lapsettomuushoidoista-plussanneet-a//
Clomittarien aikaisemmat pinot
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2222299-clomittaret-2013-a/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2072054-clomittaret-2012-a//


Päivitys pyynnöt PUNAISELLA
Ohjeita listan päivitykseen:
1) Hae viestiketjun viimeisin viesti, jossa päivitetty lista.
2) Klikkaa ko. viestin (listan) alapuolelta "LAINAA"
3) Listan alapuolelle avautuu uusi muokattava lista. Poista lainausta osoittavat hakasulut edellisen päivittäjän nimi nimimerkkilistan alusta ja lopusta (QUOTE). Siis kaikki se joka on ekojen ja viimeisten hakasten sisällä!
4) Voit esikatsella muokkaamaasi listaa, kun klikkaat painiketta "muokkaa ja esikatsele".
5) Sitten lopuksi painat, "Lähetä". Näin voit halutessasi päivittää joko koko listaa tai omalle kohdallesi omia tietojasi aina halutessasi.
 
Siis joo eilen nurisin asiasta :( ei ovista ennen kp 21.

Mulla jomottaa kans alamahaa ja tissit arat.. niin ku oli viimeksikin lopoukierrosta. Se muniksen nippailu ja vihlonta on poissa..

Tuli testit eilen.. viime pe olivat postittaneet. En tiiä miks noi digit kestäö kun yleensä tulee 2pvässä.

Mä oon henkisesti jo seuraavassa kierrossa.. tekis mieli ite ottaa 3tbl clomeja mutta viimeks kahella tbl oli kp9 11mm joka joko ei kasvanu tai ei irronnut.
 
Kukkuu!

Kengumammalle
täältä peukut. Toivotaan, kuulostaa hyvälle!

RooRoo, tervetuloa minunkin puolestani :)

Jomppe, päivitätkö mulle kkm 1-2/2013. Aika rientää niin nopeeta että menee sekaisin. Ja tokikin, myös dpo5.. Ovisplussa ja ovis samalle vrk:lle. Tekis jo niin mieli testata ku on niin vahva fiilis että olis onnistanut - mikä tarkoittaa sitä, että pettymyksen myötä rymistellään pilvilinnoista alas ja kovaa. Muniksia nipistelee ja tuikkii, päätä särkee lähes 24/7, jalat on tosi levottomat koko ajan (useinkin on, nyt vielä enemmän ku normaalisti) ja muutenkin olo jotenkin kärsimätön :)
 
Dpo 5-7 jos ovis tapahtunut. Eilen lämmöt oli 36.6 ja tänään 36.3 kun normisti 35.5-35.8.

Voihan olla että on ihan muuten korkeella ja huomenna taas normaali.

Kn on ainakin muuttunut kovemmaksi ja vetisyys tahmeaksi.. mutta eipä ne kerro mitään.
 
Viimeksi muokattu:
Clomittaret 2014

Maanantai 1.12.2014



Nimi___________kp________YA/YV______hoitokerta__muuta
..
Hannuliini........46/30-40.tk.....ya08/2011.......m+mp+pr........pco, 1. lapsi,25v
Jomppe75.......29/34-37.........ya08/2013........2.c+t.......4.lapsi,32v,pco
Sannui ............62/24-32........ya05/2013........lz+o+pr....1.lapsi,29v
Miukula............54/28............YK3................m+tf+pu+pr+l.....2.lapsi
heirii...............44/26-30........ya07/2013.......??............32v, 2.lapsi
Pisamapeikko.......29/?..........11/14..............t+c..........31v,4.lapsi,pcos+kilp.
Kengumamma.....13/28.........yk16................c+irr (pri+l).............4.lapsi
Bambini..............kp22/32......ya2011?............c.............33v..2.lapsi,(uusioperh.4.lapsi)....kkm1-2/2013......tjottailua
RooRoo1.............kp5/27-56....ya9/2014..........lz............2.lapsi...27v.....pco



c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, gp=gonapeptyl, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, tf=tamofen, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, lu=luveris, df=diformin, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol, org=orgalutran, x.lapsi=monennesta haaveillaan, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco(1/2)= pco toisella puolella, pk=pitkät kierrot, ovl=ovuloimattomuus, tk=tauko
Tauolla/taustalla/kadonnut
Marjis, Marke, Malla84, Melody89, Siiri, Kais, Tiuhti, Heluna, Inessa, Kaktuspiikki83,Mistid, Suvipilvi



PIINAILIJAT JA JÄNNÄPÄIVÄT

Pisamapeikko dpo 6-8
Bambini dpo 8

dpo=day(s) past ovulation, dpo-1=plussa ovistestiin, dpo0=ovispäivä, dpo1=päivä oviksen jälkeen jne. jännäpäivä= raskaustestin tekopäivä



:heart: PLUSSANNEET :heart:
Lokakuu
ievukka.............plussa 27.10.2014..c......2.lapsi
ellie_88.............plussa 23.10.2014..df+lz+mp+pr+cn.1.lapsi
Tikkerituu...........plussa 3.10.2014....yk1...1.c+m+t...2.lapsi
Kesäkuu
hannuliini...........plussa 24.6.2014.....ya 8/2011....m+mp+ov+l / 1. lapsi/km 07/2014
mari1980............plussa 13.6.2014.......yk4...........2.c...........2.lapsi
CHILIGAIL .........plussa 09.06.2014......ya2012.......lz+mp+pr+l.........1.lapsi
Toukokuu:
~SeaWind~...plussa 28.5.2014...yk2..1.c+t+df../1.lapsi/km 06/2014
Hillevi80............plussa 27.5.2014.......ya04/2014........1.c.........la?/2.lapsi
nallukkan...........plussa 26.5.2014......ya11/2011..... 1.c+m/df...la?
Maaliskuu:
Melody89...........plussa 15.3.2014.....ya06/12..5.c..la20.11.2014/km 04/2014
kaathy................plussa14.03.2014....ya2012.......lz+mp......la 11/2014
maljens..............plussa11.03.2014.....ya06/13.....lz+mp......la20.11.2014
moon stars........plussa19.03.2014.....ya08/2011..6.c...........la17.11.214
Helmikuu:
Ambrosia85........plussa24.02.2014....ya10/2010....tauko.....la04.11.2014
Miyaka................plussa22.02.2014...ya2010.........metut....la30.10.2014
Penni79..............plussa15.02.2014....ya01/2013.....1.c.....la 25.10.2014
Tammikuu:
seemi...................plussa.03.01..................taukokierrolla tärppi, pco, 1.lapsi
vauvatoiveinen.....plussa.21.1......................la04.10.2014/kkm 02/2014
Vastavirrassa.......plussa.25.1......................la04.10.2014/1.lapsi

Plussanneet Clomitteret - pinkka
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2266091-clomittarien-plussaketju-lapsettomuushoidoista-plussanneet-a//
Clomittarien aikaisemmat pinot
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2222299-clomittaret-2013-a/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2072054-clomittaret-2012-a//


Päivitys pyynnöt PUNAISELLA
Ohjeita listan päivitykseen:
1) Hae viestiketjun viimeisin viesti, jossa päivitetty lista.
2) Klikkaa ko. viestin (listan) alapuolelta "LAINAA"
3) Listan alapuolelle avautuu uusi muokattava lista. Poista lainausta osoittavat hakasulut edellisen päivittäjän nimi nimimerkkilistan alusta ja lopusta (QUOTE). Siis kaikki se joka on ekojen ja viimeisten hakasten sisällä!
4) Voit esikatsella muokkaamaasi listaa, kun klikkaat painiketta "muokkaa ja esikatsele".
5) Sitten lopuksi painat, "Lähetä". Näin voit halutessasi päivittää joko koko listaa tai omalle kohdallesi omia tietojasi aina halutessasi.
 
Huomenta näin joulukuun aamuna clomittaret! :)

Kengumamma mää en osaa sanoa mitään tuohon limailuun.

Mulla on välillä vähän ihmeolo.. Munasarjoja vihloo vieläki, mutta eilen ja nyt aamulla on tullut myös toisenlaista vihlontaa ja se ei oo yhtään mukavan tuntuista ja eilen huomasin, että lämmöt on yllättävän korkealla, eilen joskus kuuden aikaan oli 36.93 ja illalla ysin aikaan 36.84 ja nyt aamullaki oli 36.5 ja normi lämmöt on yleensä 35.8-36.2.
Nännit on edelleen arat ja vessassa käyny edelleen vähintään kerran yössä. Mutta nyt kyllä sitte taas tuntuu vähän menkkakipuja mahassa.. ootellaan ootellaan, jos sitä malttais perjantaihin asti ennen ku testiä teen..
Niin ja lääkäri oli kirjottanu epikriisiin, että limakalvo paksu ja kiinteä, sopii hyvin kierron puoleen väliin. Eli sillon kp16.
 
Jompe75
Mullakin on ollu kiukkusta munasarjoilla jo viikon, vaikka vasen ei ees toimi niin silti.. Millos sun ovis olikaan? joko siis piinailet?

Kävin ultrassa, taas, folli 17mm, (kasvanu vaivaiset 3mm pe-ma) ja limis paksuuntunu entisestään.. (ihan hyvä) Eli keskiviikkona pregnylli, nyt oli pois mun oma lääkäri ja tää toinen tokas vaan että otappa ovistikut kotona ja teeppä niillä.. KERRANKIN sain sanottua ei, koska olin oman lääkärin kanssa juteltu siitä irrotuksesta ja haluttiin molemmat se pistosirroitus niin aukasin suuni ja pyydettyä sen reseptille koska en keskiviikkona enää kerkiä taas sinne. Nyt on piikki kotona ja isäntä saa puikata sen masunahkaan(IIIKk!!)... yllätys että viime kerralla apteekissa meni toista sataa lääkkeisiin ja nyt tuo ampulli maksokin vaivaiset 7e... yllätyin positiivisesti.. Ettei kaiken tarvi maksaa miljoonaa...
 
Kengumamma mulla ei oo mitään tietoa millon ovis on ollu, mutta nyt vois olla ehkä dpo8-10.
Minä oon kans vähän samanlainen, että jostain syystä en osaa sanoa lääkärille vastaan, mutta yhelle piti melkein ärähtää, ku meinas että ensin tehdään kaikki tutkimukset jne, ennen ku kirjottaa yhtään clomikuuria..

Just soitin gynepolille ja progekokeen tulos oli 31 eli sen mukaan mulla on todellakin ollut OVIS!!! :D Huomenna vielä soittoaika lääkärille ja keskustellaan sen kans tuloksesta ja jatkosta. :)

Plussan suhteen itellä on kans melko pessimistinen olo, vaikka toivoa en heitä ennen ku perse vuotaa!!

Muoks. Lämmöt 36.75...
 
Viimeksi muokattu:
Hellou!

Jomppe, täällä peukutellaan sun puolesta. Kuulostaa hyvälle ;)

Omaanapaa: Täälläkin ihme oloja. Palelee aika lailla 24/7, tuskastuttaa. Mulla on normaalistikin nuo levottomat jalat, nyt tuntuu entistä levottomammilta koko ajan.. Väsyttää ihan mielettömästi, tosin voi johtua mm. siitä, että viikonlopun unet jäi hitusen vähälle. Mulla on huono olo koko ajan. Aaltoilevaa yökötystä, kuvotusta. Osa eväistä jää syömättä, kun tuntuu ettei vaan mene alas. Päätä särkee päivittäin ja nyt iski ientulehduskin. Muniksia repii, tuikkii ja pistelee päivittäin. Tissit on "sivuilta" kipeät, nännit tuntuu aroilta ja jotenkin kohonneilta :LOL: Lämmöt äsken 36.8, normaalisti ollaan lähempänä 36 astetta.

Tekis jo niin mieli testailla, mutta ei siellä mitään näkyis vaikka raskaana oliskin.. aiemminkin hcG noussut ihan liian hitaasti. No, toivossa on hyvä elää. Eiköhän täältä alas rymistellä. Milloin Jomppe meinaa testailla? pisamapeikko? Mulle iskee pian himotestaajan hulluus, kunnes täti piipahtaa pirttiin. Ihan vissiin. Kävin jo varautumassakin, ostin PC:n tikkuja kaksin paketein :ashamed:
 
Bambini minähän vannoin, että testaan vasta PERJANTAINA, MUTTA tänään tulin apteekin kautta asioilta kotiin ja pakkohan se oli lirrauttaa. No päällään seisten jalat ristissä peukalonenässä siinä EHKÄ näky jotain, mutta jos siis ihan normaalisti katto, niin kyllä se nega oli. :D ja enköhän huomenna aamulla tee seuraavan testin.. :) ei oo vaan minkään näköstä itsekuria ton testaaminen suhteen.
 
  • Tykkää
Reactions: Bambini

Yhteistyössä