Haaveena vauva 2020

Ei alkanutkaan vuoto eilen. Tasan kerran tuli liman seassa vähän vaaleanpunaista. Eli menkat on virallisesti nyt myöhässä ainakin päivän. Mutta kun se testi ei vaan vahvistu, nii ei paljoa oo positiivinen fiilis tästä. Tietty pieni toivo aina on. Mutta oottelen silti vuotoa alkavaksi, nii ei tuu suurempi pettymys ainakaan. Vaikka kyllä sitä jo vähän innostui,kun oli jo niin selvä haamu.
 
Viimeksi muokattu:
  • Vau!
Reactions: Shibali ja Lilmi89
Ei alkanutkaan vuoto eilen. Tasan kerran tuli liman seassa vähän vaaleanpunaista. Eli menkat o än virallisesti nyt myöhässä ainakin päivän. Mutta kun se testi ei vaan vahvistu, nii ei paljoa oo positiivinen fiilis tästä. Tietty pieni toivo aina on. Mutta oottelen silti vuotoa alkavaksi, nii ei tuu suurempi pettymys ainakaan. Vaikka kyllä sitä jo vähän innostui,kun oli jo niin selvä haamu.
Toivotaan, että olisi kyseessä joku harmiton vuoto ja jostain syystä ei vaan vielä viivoissa näy vahvistumista. Ei ole toki kokemusta tai tietoa, pitäisikö jo selkeästi näkyä muutosta. Kuullut joskus juttuja, että ei ole koskaan tullut kunnon viivoja tms silti raskaus edennyt. Peukut pystyssä ja toivon onnistumista (y)

muokkaan, Yhdellä siskoistani on joka raskaudessa tullut ekat menkatki melko normaalina, vähän niukempana tosin. Mutta en tiedä sitten hänen testailuistaan sen kummemmin. Mutta tuo vuotojuttu nyt tuli mieleen.
 
Toivotaan, että olisi kyseessä joku harmiton vuoto ja jostain syystä ei vaan vielä viivoissa näy vahvistumista. Ei ole toki kokemusta tai tietoa, pitäisikö jo selkeästi näkyä muutosta. Kuullut joskus juttuja, että ei ole koskaan tullut kunnon viivoja tms silti raskaus edennyt. Peukut pystyssä ja toivon onnistumista

muokkaan, Yhdellä siskoistani on joka raskaudessa tullut ekat menkatki melko normaalina, vähän niukempana tosin. Mutta en tiedä sitten hänen testailuistaan sen kummemmin. Mutta tuo vuotojuttu nyt tuli mieleen.
Vuoto ei mua huoleta kun se oli tosiaan hyvin vähän vaaleanpunaista, mutta samanlaista toki oli pidemmälle keskenmenossa, mut sitä vaaleanpunaista limailua tuli sillon tällön, kestäen pari-kolme viikkoa ennen kun kunnok vuoto alkoi.
Enempi nuo viivat, kun haaleenee tai ei vahvistu. Mulla on ollut 3 raskautta(joista 2 meni kesken) ja kaikissa oon saanut jo dpo 14 leffaviivat. Dpo 10 selkeä haamu. Siksi tää on vähän outoa. Varsinkin se että dpo 11 iltana oli niin vahva haamu, ja sit se haaleni :/ eka keskenmeno meni niin et toisen merkin yhtä herkkä testi lähti haalenemaan ja seuraavana päivänä haaleni toinenkin ja sit siitä muutama päivä ja alkoi vuoto. Se kävi tosi nopeasti se haaleneminen,kun olin vasta rv 6. Viimeisin Rv 9-10 keskenmenossa(joulun alla) niin meni pari-kolme viikkoa negatestiin.
Mulla nousee tosi nopeasti hormonitasot yleensä. Tuosta viime keskenmenossa mulla nousi jopa rintoihin maitokin, kun kroppa luuli mun synnyttäneen.

Mutta ainaki aika kivuton olo on. Välillä pientä menkkamaista jomoa. Rinnat kipeytyi uudestaan. Väsy, jano ja välillä huonoa oloa, mitä en oo raskauksissa kokenu ennen ku yhden pienen hetken.
Ei uskalla vaan yhtään vielä iloita tai ees antaa kauheasti itse toivoa et tulis vauva 2020.
 
@Titi-Love niin joo, sinulla aiempien kokemusten mukaan voisi ajatella, että hormoni nousisi nopeasti. Kuulostaa kyllä piinalliselta tilanteelta :( kun ei voi mitään tehdä muuta, kuin odottaa. Samaa olin minäkin kysymässä, kuin Lilmi, että oletteko käyneet tutkimuksissa? Vai onko vielä ollutkaan aiheellista?
 
Yksi yhteinen lapsi on joo. En oo kokenut että vielä olis tarvetta tutkimuksille. Huonoa tuuria vaan. Käsittääkseni täälä ei edes tutkita, jos ei oo kolmea peräkkäistä keskenmenoa. Itsellä nyt ei ole "kuin kaksi".
Ja tästä jouluisesta kävin jälkitarkastuksessa, niin kaikki oli kuin pitää ja mun kroppahan toimii kuin pitää ja ei oo mitään semmosta ongelmaa. Huono tuuri, jolle ei voi mitään, toivotaan että jossain vaiheessa sit onnistaisi taas :)
 
Viimeksi muokattu:
VAUVA 2020 ❤

20.4.2020

★★★★★★★★★★★★★★★★


Nimi Kiertopäivä

Amadecasa.................kp 41/34-55
Loree................................kp 35/23-28
Wanti................................kp 35/30-48
Nieve30..........................kp 35/29
Jjenn................................kp 29/30-31
Futurmama.................kp 29/29-34
Hipposka......................kp 27/30
Brunet82.......................kp 25/26-28
Shibali...............................kp 25/23-28
Ilona Eloisa...................kp 23/28

★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:

Wanti........................................dpo 15
Loree........................................dpo 12
Brunet82................................dpo 9

★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
Yöllä alkoi tiputtelee, ja aamusta enempi, eli eiköhän se oo kp 1 tänään. Eli pari päivää myöhästyi menkat, jotain yritti tapahtua, uuteen kiertoon paremmalla onnella :) jotenkin ihmeen hyvä fiilis vaikka en saanut "kunnon raskautta" . Tää on näitä ennen menkkoja testailun huonoja puolia, kuinka monta kemiallista ihmisillä oliskaan jos kaikki testais aina dpo 10 lähtien. Tästäkään en olis tiennyt mitään jos en olis testannut.
Mutta itseni kun tunnen niin en osaa olla testaamatta seuraavassakaan kierrossa jo dpo 10 :D
 
Voi ei @Titi-Love että kävi noin :cry:toivottavasti tulevassa kierrossa tärppäis pysyvästi ❤

Täällä kp 25 ja ihmetys päällä. Tein ovistestin ihan huvikseni koska on taas halut päällä ja limoja näkyvissä ja mitä ihmettä, eikös tää ovisplussalta näytä tai ainakin oo lähellä sitä? En oo siis juuri tikutellut ja sillonki kun tikuttelin kerran en sitä plussaa saanu kiinni joten ei oo kokemusta. Mut on tää outoo kun viimeks kp 25 illal alko menkat ja yleensäkin kierto max 28, ihan max 30 päivää... en sit tiedä onko vaan tosi outo kierto kyseessä... oon kyllä kohta syöny kuukauden dhea:ta ja mietin voiks se sit sekottaa kiertoo näin? No, jos joku kokeneempi kertois näyttääks tää ovisplussalta niin oisin kiitollinen ☺ Ainakin pitää tänään talletella heti kun mies lopettaa etätyöpäivänsä https://aijaa.com/ZIJS1k
 
Voi ei @Titi-Love että kävi noin toivottavasti tulevassa kierrossa tärppäis pysyvästi

Täällä kp 25 ja ihmetys päällä. Tein ovistestin ihan huvikseni koska on taas halut päällä ja limoja näkyvissä ja mitä ihmettä, eikös tää ovisplussalta näytä tai ainakin oo lähellä sitä? En oo siis juuri tikutellut ja sillonki kun tikuttelin kerran en sitä plussaa saanu kiinni joten ei oo kokemusta. Mut on tää outoo kun viimeks kp 25 illal alko menkat ja yleensäkin kierto max 28, ihan max 30 päivää... en sit tiedä onko vaan tosi outo kierto kyseessä... oon kyllä kohta syöny kuukauden dhea:ta ja mietin voiks se sit sekottaa kiertoo näin? No, jos joku kokeneempi kertois näyttääks tää ovisplussalta niin oisin kiitollinen Ainakin pitää tänään talletella heti kun mies lopettaa etätyöpäivänsä https://aijaa.com/ZIJS1k
Plussahan tuo on. Mut jospa ootkin raskaana? Mul näytti just lokakuun raskaudessa tolta! :love::love:
 
  • Vau!
Reactions: Shibali
Voi ei @Titi-Love että kävi noin toivottavasti tulevassa kierrossa tärppäis pysyvästi

Täällä kp 25 ja ihmetys päällä. Tein ovistestin ihan huvikseni koska on taas halut päällä ja limoja näkyvissä ja mitä ihmettä, eikös tää ovisplussalta näytä tai ainakin oo lähellä sitä? En oo siis juuri tikutellut ja sillonki kun tikuttelin kerran en sitä plussaa saanu kiinni joten ei oo kokemusta. Mut on tää outoo kun viimeks kp 25 illal alko menkat ja yleensäkin kierto max 28, ihan max 30 päivää... en sit tiedä onko vaan tosi outo kierto kyseessä... oon kyllä kohta syöny kuukauden dhea:ta ja mietin voiks se sit sekottaa kiertoo näin? No, jos joku kokeneempi kertois näyttääks tää ovisplussalta niin oisin kiitollinen Ainakin pitää tänään talletella heti kun mies lopettaa etätyöpäivänsä https://aijaa.com/ZIJS1k
Kyllähän tuo plussalta näyttää (y)
Joskushan ovulaatiotesti voi näyttää plussaa kun on raskaana:

Ovulaatiotesti raskaustestinä

LH ja HCG ovat lähes identtiset hormonit. Ne ovat molemmat rakenteeltaan glykoproteiineja jotka koostuvat aminohapoista. Molemmat hormonit sisältävät saman alfaketjun sekä lähes samanlaisen beetaketjun. Niiden toimita on myös hyvin samankaltainen. Tämän takia HCG-ruiskeita käytetään hedelmällisyyshoidoissa. HCG:lla saadaan aikaseksi LH huippua muistuttava hormoni piikki, joka käynnistää ovulaation.

HCG:n ja LH:n ero on beetaketjussa, jossa HCG:n on lopussa noin 30 aminohappoa enemmän. HCG testit ovat kehitetty erityisesti etsimään tätä beetaketjua, jolla hormonit eroavat toisistaan. LH testi tunnistaa beetaketjun alkuosan, eikä loppuosalla ole väliä, joten se näyttää positiivista tulosta molemmille hormoneille.

Ovulaatiotestit eivät tyypillisesti ole yhtä herkkiä kuin raskaustestit, vaikka herkkyyksissä onkin iso kirjo. Ovulaatiotestejä on markkinoilla 20-50miu/ml ja raskaustestejä 10-40miu/ml. Positiivisen tuloksen saa ensimmäisenä herkimmällä testillä. Kannattaa tarkistaa käytettyjen testien herkkyys.

Raskaana ollessa herkempi ovulaatiotesti näyttää ensin positiivisen tuloksen kuin epäherkempi raskaustesti.

Raskaus näkyy testeillä munasolun kohtuun kiinnittymisen jälkeen, jolloin HCG:n tuotanto alkaa ja nousee tasolle jossa se on mahdollista havaita. Tämä on aikaisintaan muutama päivä ennen kuukautisten odotettua alkamisajankohtaa, mutta on hyvin yksilöllistä. Munasolu kiinnittyy kohtuun noin 7 päivää hedelmöittymisen jälkeen. Ovulaatiotesti ei jää positiiviseksi LH huipun jälkeen vaikka raskaus olisikin alkanut. Tulos on ovulaatiotestillä negatiivinen LH huipun jälkeen ennen kuin munasolu kiinnittyy ja istukka alkaa tuottamaan HCG hormonia riittävän määrän havaittavaksi.

Loppuen lopuksi positiivinen tulos raskaustestillä tarkoittaa sitä, että on raskaana. Positiivinen tulos ovulaatiotestilla tarkoittaa että ovulaatio on lähenemässä tai että on raskaana. Ovulaatiotesti voi olla negatiivinen vaikka olisi raskaana. Positiivisen raskaustestin jälkeen ei ole enää epäselvyyttä asiassa; Positiivinen ovulaatiotesti voi antaa vihjeen kuinka asian laita saattaa olla, mutta se ei anna varmaa vastausta vaan raskaustesti on syytä tehdä.
 
  • Vau!
Reactions: Shibali
Apua @Alinna86 ja @Loree mitä nyt mun päähän pistitte!
pakko tehä kohta nyt sit raskaustestikin tänään viä vaik olin aatellut tehä vasta pe. mut on vaan jotenkin vaikee uskoo raskauteen ku on näitä limoja ja halujakin... mut oishan se niiiin ihanaa jos ootte oikeessa
Kannattaa odottaa vielä ehkä se pari päivää, koska tosiaan jos ovistesti on näyttäny raskauden, niin raskaustesti ei sitä välttämättä vielä näytä. Mutta parin päivän päästä voi näyttääkin :X3:
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: Alinna86 ja Shibali
@Shibali joku herkempi testi varmaan jo näyttäisikin, itsehän sain plussan jo viikkoa ennen menkkoja, clearblue earlyllä
Iik! :D mä luulen et ootan viä pari päivää ku mul plussatessa tuli viimeks niin myöhään vasta ees haamuplussa vaikka testasin herkällä testillä et turhaa ittensä kidutusta testata liian aikasin... edelleen kyl tuntuu enemmän siltä et ois ovis ku et oisin raskaana, mut toivotaan kovasti et raskaana oltais ❤
 
Voi ei @Titi-Love että kävi noin toivottavasti tulevassa kierrossa tärppäis pysyvästi

Täällä kp 25 ja ihmetys päällä. Tein ovistestin ihan huvikseni koska on taas halut päällä ja limoja näkyvissä ja mitä ihmettä, eikös tää ovisplussalta näytä tai ainakin oo lähellä sitä? En oo siis juuri tikutellut ja sillonki kun tikuttelin kerran en sitä plussaa saanu kiinni joten ei oo kokemusta. Mut on tää outoo kun viimeks kp 25 illal alko menkat ja yleensäkin kierto max 28, ihan max 30 päivää... en sit tiedä onko vaan tosi outo kierto kyseessä... oon kyllä kohta syöny kuukauden dhea:ta ja mietin voiks se sit sekottaa kiertoo näin? No, jos joku kokeneempi kertois näyttääks tää ovisplussalta niin oisin kiitollinen Ainakin pitää tänään talletella heti kun mies lopettaa etätyöpäivänsä https://aijaa.com/ZIJS1k
Ei muuta kuin testiä kehiin. Itsellä rfsu liuskat näyttänyt kaikkein aiemmin tässä odotuksessa
 
  • Rakkaus
Reactions: Shibali
vierailija
Hei osaako joku kertoa että lasketaanko lomarahat mukaan äitiysrahan hakemukseen vaikuttaviin tuloihin?
Pohdin vain että aloittaako äitiysloman esimerkiksi heinäkuun vai elokuun puolella että olenko jommalla kummalla 12kk ajanjaksolla tienannut paremmin ja kannattaisi ajoittaa äitiysloma alkamaan ennemmin heinäkuun vai elokuun puolella

Entäpä miten vaikuttaa jos on edeltävällä 12kk ajanjaksolla ollut sairaslomalla useamman viikon ja saanut kelan päivärahaa muutaman viikon?
 
@Shibali täällä on nyt vähän sama jännitys. Mulla ei ollut r-testejä kotona, niin tein tän innoittamana ovistestiin ja se oli plussa! Nyt on kp 29. Pitäsköhän mennä ostaa r-testejä... Olin jo, et odotan vaan et menkat alkaa ja testaan sit ku ne on selkeästi monta päivää myöhässä, kun en kuitenkaan raskaana oo, mut nyt alko jännittämään...
OI miten jännää! :love: :X3: Ei muuta kun r-testiostoksille siis :D Mä niin pidän peukkuja että oisit raskaana :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Futurmama

Yhteistyössä