Clomittaret 2013

Tervetuloa uusille :wave:
pahoittelut huonoista uutisista niille jotka ne on kohdannut :hug:
onnea hirmusesti plussista plussanneille :heart: tarrasukkia ja liimaa



täällä kp22 ovis pärähti aamulla tikkuun. kannattj tikuttaa edelleen vaikka toivo oli jo heitetty. talletuksia tehty. tyksiin soitettu ja sanoin etten pistohoitoihin vielä lähtis ja varsinkaan jos ja kun tuo jalkaleikkaus pian eteen pölähtää. siinä tulee pakostakin taukoa. hoitaja lupasi lääkärin kanssa keskustella ja sit kun vuoto alkaa niin soittoa sinne iin kuulen jatko suunnitelmat ja saan reseptin tai vaihtoehtoisesti jos raskaana niin pääsen ultraan sinne sitten. :)
 
Mintikka: Millä annoksella sulla noi Femarit aloitettiin? Mulla siis vaihtu nyt kans. Clomifen ei toiminut lainkaan :mad:. Mulla siis takana kaks Clomifen kiertoa. Ekassa munasolu kypsyi mutta ei irronnut, tässä kierrossa oli Pregnyl lisäksi mutta eipä vaan menkkoja oo näkynyt. Pregnylin laitosta tulee siis jo 19 päivää :mad: . Niin turhauttavaa. Mutta nyt sit Femarien lisäksi Pregnyl ja Lugesteron myös. Toivottavasti tämä jo toimisi..
 
Kuumeilija: Olethan tehnyt raskaustestin? :)

Mulla alkaa letrot seuraavassa kierrossa annoksella 2tbl/kierron päivillä 2.-6. Letrot on siis sama asia kuin femarit. Ovat vain halvemmat... Muuta tukea en saanut ja itsellä kanssa epäilys, että ongelma on oviksen jälkeisissä asioissa...
 
Vauvatoiveinen: Tänään on siis kp 34, viimeksi tein testin sunnuntaina ja silloin näytti negaa. Ajattelin varmuudeksi tehdä vielä huomenna vaikka en kyllä usko että tulos on muuttunut mikskään. :(

Mulla ne Femarit kp 3-7. Milläköhän perusteella ne määrää noi kiertopäivät?
 
Mulle voi kans päivittää kp1 On taas niin kurja olo ja tuntuu ettei oo kyllä mitää toivoa ikinä raskautua :'( Kiukuttaa että mistään ei löydy mitään syytä, helpottais sekin kun joku syy löytyis. Tiedettäs kuinka hoidettais.

Seuraavaks haluun kyllä tietää että se varmasti sieltä irtoaa? Verikokeellako se todetaan vai miten??
 
Kuumeilija87: Pahoittelut negasta. Toivottavasti se vielä muuttuis.
Mulla aloitettiin femarit yksi tabletti päivillä 3-7. Toivotaan, että niistä ois apua.

Siiri84 pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta. Paljon jaksamisia.
 
Siiri84: Juu se todetaan s-prog eli progesteroni kokeella. Se otetaan viikko ovulaation jälkeen. Googleta vaikka tuo koe niin saat lisätietoa ja näät ne viitearvot. Mutta luultavasti se irtoaa kun menkatkin tulevat. Minulla kun ei irronnut niin eipä tullut menkkojakaan. Tuo koe kun otetaan niin silloin ei saa käyttää mitään keltarauhashormonia. Ainakaan siis mun mielestä. :) Korjatkaa jos olen väärässä.
 
Pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille.

Kyllä mullakin on aina tullut menkat, vaikka ovista ei ole tullutkaan tai mahdollisesti ovisplussa on ollut ja jäänyt kuitenkin munasolu irtoamatta. Mulla on kuitenkin ollut ilman lääkkeitä ihan tyypillistä, että kierto on alkanut venyä ja ovis on tullut todella myöhään kp30 maissakin vasta tai ei ollenkaan.

Täällä tapahtui ihme ja hymynaama ilmestyi ovistestiin aamulla! En olisi uskonut kyllä, koska ilman lääkkeitä ei pysy yleensä kierto yhtään käynnissä. Ehkä nuo metut kuitenkin jotain vaikuttaa. Olen iloinen ovisplussasta, mutta laskennallisesti sattui pahimpaan mahdolliseen päivään eli nyt taitaa mennä se aukkari ja ultra metsään, kun ne seuraavan kierron päivät 7.-8. sattuvat sitten viikonlopulle. Perhana. Toivotaan tässäkin pientä ihmettä ja toki toivon sitä isoa ihmettä, että koko tutkimuksiin ei tarvitsisi mennä.

Letrojen ja clomien annokset ja syömispäivät taitavat tulla osittain ainakin kiertojen pituuden ja lääkeherkkyyden mukaan. Osittain lääkärit tempovat näitä hatusta... Mulla halutaan aikaistaa ovista ja varmistaa, että myös irtoaa. Siksi varmaankin annos on 2tbl ja päivät nuo 2.-6. Clomeja söin 1tbl päivillä 3.-7. Mulla ei ollut ultrissa koskaan muuta kuin se yksi johtofolli. Ehkä ne nyt toivoo, että tulisi useampi, jotta ei olisi sen yhden kypsyvän varassa... Jos se lopettaa kasvun, niin mitään ei ole jäänyt mulla kasvamaan...

Hyvää viikonloppua!
 
Huomenta!

Mut voi siirtää taustalijoista plussanneisiin :) Korkkaan näköjään tammikuun, mutta toivon että listalle tulisi kuun aikana muitakin!

Hirmuisesti tsemppiä kaikille! Älkää menettäkö uskoanne ja toivoanne, vaikka tiedän, miten vaikeaa ja turhauttavaa välillä on.

Seemi 3.1.14 lääkkeetön kierto, ½ pco, 1.lapsi
 
Seemi, onnea! :)

Vinkiksi kaikille, lista ei päivity, jos sitä ei joku päivitä ja ketjua ei tälle uudelle vuodelle synny, jos kukaan ei sitä tee. ;) Plussaonnea kaikille! Pidän peukkuja täällä taustalla. :) Terkuin entinen ahkera päivittäjä ja tän vuoden ketjun luoja
 
Viimeksi muokattu:
Meillä ei tosiaankaan ole uutta ketjua perustettu tälle vuodelle ja kukaan ei päivitä listaa. Valitettavasti en voi tarjoutua päivittäjäksi, koska käytän tablettia ja sillä ei päivityksiä kannata edes yrittää tehdä. Jos päivittäjä löytyy, niin sitten meillä on lista taas täällä. Meillä on edellinen lista viime vuodelta ja se ei ole kunnossa. Viimeinen oikein päivitetty lista on siis Lunan tekemä joulukuussa.
 
Mulle tää lista oli aikanaan aikamoinen henkireikä ja täältä sai korvaamatonta tukea. Siksi tykkäisin, että keskustelu jatkuisi virkeänä, koska tästä on varmasti muillekin apua. Toivottavasti joku tai vaikka muutama innokas päivittäjä löytyy. Pareittain päivitys onnistuu mielestäni kivasti, kun toinen voi aina paikata, jos toinen ei ehdi. Eikä se päivitys vie kuin sen pari minuuttia. :)
 
Moi!

Mahtuiskos mukaan yksi uusi clomisti? Toinen clomi-kierto alkoi eilen ja nyt tietty mieli maassa kun eka kierto ei tuonut toivottua tulosta! Meillä on yksi lapsi ennestään, tytär syntynyt 2011 ja nyt tätä kakkosta on yritetty saada alulle jo yli puolitoista vuotta. ELi eilen starttas yk18..
mulla todettiin pari kuukautta sitten pco ja siihen sain sitten avuksi nuo clomit. Ennen clomeja mulla tuli kaksi keskenmenoa heti alkuraskaudessa tämän vuoden toukokuussa ja heinäkuussa ja nyt tosiaan yritetään saada aikaiseksi se pysyvämpi raskaus.. alkaa kyllä epätoivo pikkuhiljaa iskemään, et mahdetaankohan toista lasta koskaankaan saada..

Mut vois lisätä listaan seuraavanlaisesti Markke………2/30…......ya 6/2012.........2.c.........pco, 1.lapsi, 31v
ja voisin kyllä myös samalla ilmoittautua päivittäjäksi. Viikonloppuisin oon huono päivittämään kun kotona ei oo kunnon konetta, mutta viikolla pystyn päivittelemään täältä töistä käsin! =)
 
Viimeksi muokattu:
Hei!

Täällä myös uusi clomitar, tarkoituksena aloittaa clomit seuraavassa kierrossa, noin parin viikon päästä. Pitkä haaveilu- ja yrityshistoria jo takana, sillä esikoiselle annettiin lupa tulla jo keväällä 2011. Vuosi sitten käynti tk-lääkärillä ja toukokuussa ensikäynti lapsettomuuspolilla. Aukkari tehtynä ja nyt toivotaan, että clomeista löytyisi se apu meille.

Mun rivi näyttää tältä: vastavirrassa………14/28-32…......ya 4/2011.........0.c......... 1.lapsi, 26v

Olinkin jo etsinyt tämän vuoden palstaa, mutta ette ole vielä sitä tehneet. Jos Markke olet halukas, niin sen voisi varmaankin tehdä.. :) Uskon, että joku löytyisi rinnalle viikonloppupäivittäjäksi.
 
Tervetuloa kaikille uusille.. :)

Mimmuskainen ja Vauvatoiveinen: Juu se mun lääkäri sanoikin viime kierrossa että jos limakalvo on todettu alkukierrosta vahvistuneeksi (muistaakseni 4 mm) niin jossakin vaiheessa se lähtee vuotamaan pois. Sitä ei vaan tiedä että koska ja mulla ei hermoja oo sitä ootella ni oon aina sit alottanut Terolutit. Koko viime vuosi meni niitä menkkoja ootellessa ni enää ei jaksa.. :( Nythän se lääkäri määräs mulle ne Lugesteronit sinne loppukiertoon. Vähän googlettelin asiaa mutta en oikein löytänyt kokemuksia siitä että ne olis määrätty näin. Onko muilla kokemuksia? Aattelin asiaa kysyä kun seuraavassa kierrossa meen folliultraan.

Ja vauvatoiveinen vielä :) Mulla tehtiin aukkari viime kierrossa kiertopäivänä 11. Ohjeeks sain kp:t 10-12 ja toi siis tehtiin folliultran yhteydessä. Eli sanomani piti sitä että onkohan sulla ne kp:t muka niin tarkat jos kerta menevät vkl:lle? :)

Mä oisin kyllä kans tosi huono päivittäjä kun aina naputan joko tabletilla tai puhelimella.. :( Mulla toki ei niin väliä vaikka koko taulukkoa ei oliskaan. Mulle riittää pelkkä keskustelu. Mutta mitä mieltä muut? Toki kiva jos joku jaksaa/ehtii alkaa päivitteleen sitä. :)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä