Heippa, uusi viikko pyörähti täällä taas käyntiin, nyt siis 23 viikkoa kasassa!
Oli tullutkin paljon uutta juttua teiltä, kiva oli lukea. Itse olin perjantaina neuvolassa, kaikki oli hyvin ja painoa oli tullut lisää n. 2,5 kiloa kolmessa viikossa, huh huh! Vähän kyllä hirvitti mutta terkka ei ollu moksiskaan ja sanoi että tässä vaiheessa painoa yleensä alkaakin tulemaan enemmän ja sitäpaitsi alussa sitä ei niin paljon minulle tullut. Kokonaispainonnousu nyt n. 6 kiloa. Pitää nyt yrittää rajoittaa herkkujen syömistä ettei tulisi 'turhaa' painonnousua kovin paljon.
Muuten, onko sf-mitta se mitta minkä terkka mittaa häpyluusta kohdun korkeimpaan kohtaan?
Vauva on liikkunut ahkerasti, eilen illalla oikein säikähdin kun tuntui niin kova kopautus tuossa etupuolella. Varmaan se oli vauvan jalka joka siihen sitten sohahti

.
Nyt en enää muista kaikkea mitä piti kommentoida... ellinoora ainakin kyseli miehen seksihaluista. Meillä on seksielämä sujunut ihan hyvin tähän asti, alussa tosin oma pahoinvointi vähän rajoitti haluja. Mutta miehellä ei vielä ainakaan ole halut vähentyneet. Jostain olen lukenut ja kuullut, että miehet saattavat joskus pelätä satuttavansa vauvaa tai että monista saattaa tuntua oudolle kun touhussa on joku kolmas osapuoli eli vauva mukana... Ja varmasti miestä voi jotenkin muutenkin jännittää naisen muuttunut olemus ja uusi tilanne muutenkin. Varmaan kannattaa yrittää jutella ja miettiä, mistä haluttomuus voisi johtua.
Täällä on aikamoiset selkäkivut alkaneet vaivata. Viime yönä oli pakko laittaa selän alle tyyny tueksi, kun särky oli niin vietävää... Kipu säteili alavatsaankin ja aloin jo vähän huolestua, että mitä tämä oikein on. Onneksi se meni sitten lopulta ohi. Päivällä kipua on lähinnä kävellessä ja välillä on kyllä inhottavaa kun oikein vihlaisee tuolta ristiselästä. No, pääasia että vielä pääsee liikkumaan, toivotaan ettei kivut tästä nyt kauheasti ylly.
Oliko se Tinnu joka oli saanut ennustajalta vastauksen että vaan yksi lapsi olisi kaikkiaan tulossa... niin ja ellinoorakin oli kysellyt madamelta kohtaloaan. Itse en ole koskaan käynyt ennustajalla, enkä ehkä uskaltaisikaan kysyä mitään. Alkaisin varmaan liikaa ajatella että kohtalo on jotenkin sinetöity ja että en voi siihen itse niin paljon vaikuttaa. Onhan se tietysti ihan hauska sitten katsoa toteutuvatko ennustukset

. Luulen kyllä että kohtalo on aika lailla omissa käsissä ja että pitää vaan tehdä töitä että saa mitä haluaa elämässä.
No, nyt pitää taas aloitella viikon opiskelu-urakkaa. Hyvät voinnit kaikille!