10.Plussanneet yrittäjät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kevät-kesä-syys jne. yrittäjät
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tosi ikävää kuulla uudesta käänteestä Äityli! Toivotaan nyt että kaikki on hyvin vauvalla kuitenkin, hyvä että lääkärikin sanoi että niin luultavasti on kun ei aikaisemmin ole huomattu mitään. Toivottavasti pystyt olemaan suht rauhallisin mielin kuitenkin. Voimia!

Kiva kuulla että Airilla oli kaikki hyvin rakenneultrassa! Tuntuu että siitä on niiin pitkä aika kun itse siellä kävin tammikuun alussa mutta äkkiä se aika vaan menee ja kohta se laskettu aika jo koittaa. Usko pois Airi kohta sinäkin olet jo synnyttämässä :).

Ollaan kirjoiteltu aika ahkerasti tuolla sähköpostiringissä, sen takia tänne kirjoittelu on jäänyt vähemmälle. Tulkaa tekin sinne mukaan. Lähettäkää vaikka Emelle sähköpostiosoitteenne yksityisviestillä Perheklubilla, sen osoitteen näette kun selaatte tätä ketjua taaksepäin. Eme on perheklubissa nimimerkillä Naty. On ihan kiva kun sähköpostiringissä voi henkilökohtaisemmin jutella kun täällä, jossa kaikki näkee mitä kirjoittaa.

Hyvät voinnit ja tulkaahan mukaan kirjoittelemaan!

edelleen yhtenä kappaleena, ei mitään ihmeempiä merkkejä. Vauva myllertänyt aika paljon parina iltana. neuvolan täti sanoi että voi olla että ""hakee paikkaa""syntymää varten. paino oli neuvolassa laskenut 100 g vaikka oon syöny paljon. kuulema ennakoi synnytystä mut en tiedä millä aikataululla. 24.5. taas neuvolaan ja silloin varataan 29.5 äippäpolille yliaikakontrolli aika. Toivottavasti ei tarvi kumpaankaan mennä, onhan täs vielä 4 pv aikaa tapahtua...

Tsemppiä Äitylille! Aika erikoista, että antavat tuolla tavalla odottaa! yhdellä tutulla oli ultrassa todettu, että vauvan päässä on patti ja he pääsivät tarkempiin tutkimuksiin ihan muutamassa päivässä. Kaikki oli heidän kohdallaan onneksi hyvin ja varmasti on teilläkin, mutta inhottavaa, että joutuu odottelemaan noin kauna ennen kuin saa varmuuden.

Kevätkukkaselle ponnistusvoimia synnytykseen, pian se kuitenkin on!
Niin ja laittakaa ihmeessä sähköpostiosoitteenne niin liitän teidät rinkiin!

hei kaikki!
suosittelen tosiaan tuota sähköpostirinkiä, tulee samalla vastailtua kun tsekkaa muutenkin spostia. jos ette halua paljastaa henkilöllisyyttä ym. niin voihan aina tehdä jonkun feikkispostiosoitteen...

TÄNÄÄN VIIMEINEN PÄIVÄ TÖISSÄ! tuntuu melkein yhtä hyvältä kuin euroviisuvoitto ja jääkiekkopronssi:) sijainen on hommissa ""mun"" tietokoneella niin siksikin tullut vähemmän kirjoiteltua, kotona tulee varmasti oltua taas tiiviimmin koneella, jos nyt meis sitä ikinä mun käyttöön luovuttaa..

maha tuntuu kasvavan about puol metriä viikossa, en kyllä yhtään jaksais enää töissä. onneksi on äitiysloma keksitty!!

saatta jäädä mökkireissutkin tekemättä kun on niin kiva olla kotonakin, katotaan nyt.

tsemppiä äitylille, kuulostaa kyllä ihmeelliseltä, mekin saatiin aika sikiöntutkimusyksikköön tyyliin viikossa kun sinne soittelin. toivottavasti saat asiaan pian selvyyden!

nyt vielä viimeisiä hommia viilamaan, huomenna olenkin jo lomalainen!

Kiitos teille vaan kaikille rohkaisusta.

Mulla on viime päivät ollut ihmeen hyvä mieli, ihmettelen sitä itsekin. jotenkin vaan rauhallinen mieli, tuli mitä tuli se pitää sitten vaan vastaan ottaa siellä tutkimuksissa. Mutta tässä taas miettinyt sitä, että mikään ei ole elämässä sattumaa ja asiat menee niinkuin on tarkoitus se on hyväksyttävä ja luotettava siihen. Opettanut tämäkin taas lisää.

Harmittaa kyllä kun kestää sinne Helsinkiin pääseminen, mutta huomenna menen neuvolaan ja juttelen ja kyselen sitten lisää asiasta.

Olen pessyt ja silittänyt vauvan vaatteet kaikki valmiiksi kaappiin, kohta varmaan sänky laitetaan, ihana kun on nyt voinut keskittyä tähän ja kokenut iloa näistä valmisteluista.

kaikkea hyvää muillekin!

edelleen yhtenä kappaleena... ei jaksais enää...
ei se synnytyskään varmaan mitään herkkua oo mutta kun tässä nyt joka tapauksessa koko ajan jostain kolottaa niin kai se olis sama lähtee synnyttämään... ja sais se vauvan sitten...
kovasti vauveli pyrkii ulos mutta suunta vaan on väärä, eilenkin potki ja pyöi ihan hulluna...

ei kai auta muu kuin jatkaa odottelua... tahtois viikonlopuksi vauvan :-)

Täällä alan pikkuhiljaa toipua loppuviikon mahataudista...

Ikävä tilanne Äitylillä, vaikka todennäköisesti kaikki onkin hyvin, niin varmasti huolestuttaa. Kuulostat kuitenkin kivan positiiviselta, kyllä kaikki hyvin on!

Koska kevätkukkanen sulla on yliaikaiskontrolli, jos vauva ei lähde syntymään? Täällä ilmeisesti se on 41+3, eli mulla siis parin viikon päästä, jos ei mitään tapahdu. Ei ole kyllä mitään fiiliksiä mistään (eikä mitään limatulppaa tai muuta), jotain satunnaisia menkkajomotteluja ja mahan kovettumisia, mutta enpä usko, että lähipäivinä olen synnyttämään menossa. Tai ehkä vauva yllättää positiivisesti ja tulee äkkilähtö joku päivä (toiveajattelua....).

Heippa!

Ava ja kevätkukkasella nyt jännät paikat. Kivaa kun näitä vauvoja tässä alkaa putkahdella tasaiseen tahtiin=).

Neuvolassa olin tänään ja helpotti taas oloa kun sai rauhassa jutella tädin kanssa, käydä läpi ne lääkärin paperit yms. Nyt sitten vaan odotellaan tutkimusta.
Neuvolassa kaikki oli hyvin, paino oli nyt tippunut 300g kahdessa viikossa ja sanoi että stressistä varmasti johtuu että näin sitten helposti käy vaikka syönyt olen kyllä ihan hyvin. Mutta onneksi ei nyt mikään iso pudotus ja sf mitta oli kasvanut hyvin oli nyt 31 cm.

Uimassa olin lasten kanssa tänään ja tässä koittanut kaikenlaista touhuilla parasta myös koittaa levätä välillä.

Mieli vaihtelee, mutta eiköhän tämä tästä taas, hyvä mieli jäi kuitenkin neuvola käynnistä onneksi on siellä ihminen jolla hyvä sydän ja oikealla alalla=).

Voimia kaikille. Ja nyt sitten jännätään Avaa ja Kevätkukkasta.

Moi!'
Voisitteko vielä selventää mulle tota perheklubi juttua? kävin siellä mutta en löytänyt haluisin itekin tulla sinne kirjoittelemaan.

Nyt lähden kyllä isovanhemmille huomenissa koko viikonlopuksi, mutta ensi viikolla sitten en varmaan siellä ehdi nettiin...
heips!

Äityli:

mene http://perheklubi.net

rekisteröidy sinne ja sitten lähetä yksityisviesti nimimerkille Naty (joka on siis Eme), jossa kerrot sähköpostiosoitteesi. Eme lisää sinut sitten sähköpostilistalle.

Selitin tuossa aikaisemmassa viestissä yksityisviestin lähettämisen, että miten tapahtuu.

Kysy toki vielä, jos et ymmärtänyt :)

Ava: huomenna mulla on aamupäivällä neuvola ja täti sanoi että jos vielä sinne ""pääsen"" niin sitten hän varaa mulle ajan yliaikakontrollin 29.5. äippäpolille, eli sääntönä täälläpäin 10 pv lasketusta ajasta. Toivottavasti ei tarvis yliaikakontrolliin asti odottaa. Vaikka se kai monesti voi käynnistää synnytyksen kun ronkkivat kohdunsuuta yms. minäkin odottelen että jos se synnytys alkais ihan yhtäkkiä ...

tänään ollu kyllä menkkamaista jomotusta selässä/alamahassa mut ei supistuksia tai mitään muuta järkevää... olis se ihan kiva synnyttää kuitenki sellainen pikkuvauva eikä mitään puolivuotiasta :-)

joo ja sun pitää ensin kirjautua systeemiin äityli! mullakin kesti jonkin aikaa ennen kuin pääsin perheklubin jutusta perille..

ja kevätkukkaselle ja avalle hirveesti jaksamista loppujännäyksiin..:)

tänään siis oli neuvola ja siellä kaikki ok, yliaikakontrollin sain ajan sittenkin jo nyt perjantaille... saa nähdä mitä siellä sitten sanovat. Vois kai sitä elää toiveessa että jotain tapahtuis ennen perjantaita mutta alkaa kyllä olla ""toivo mennyt""...

Täällä näkyy tuttuja nimiä... En tiedä vielä uskallanko jäädä tälle puolelle. Plussasin viikonloppuna, mutta jotenkin pelottaa tämä jatko. No, tulen kurkistelemaan taas jossain välissä :)

Onnea hirveesti suvi 79. Kävin sua tuolla toisella puolella jo onnittelemassa. Tervetuloa mukaan kirjoittelemaan vaan.

kiitos ohjeista tonne perheklubille, yritän tässä joku päivä sinne tulla.=)

Hyvin olen jaksellut. Välillä vähän supistelee ja maha kovettuu, mutta kuuluu asiaan tässä vaiheessa jo vähän supistellakin.

Ihanaa kun allergiakin rauhoittunut.

Vauvalle olen kohta kaikki laittanut valmiiksi vielä pitää sänky ja hoitopöytä viritellä valmiiksi. Hoitopöydän alapuolella olevan lipaston täytin jo vauvan vaatteilla. Mulla olikin niitä kertynyt kahden vauvelin jälkeen ja vastasyntyneen vaatteet on onneksi aika neutraaleja siis kun kaksi poikaa ennestään. Nythän ei tulokasta tiedä, mutta valkoiset ja beiget sävyt käy kummalle vaan ja jos sattuu tyttö tulemaan niin sitten ostamaan tyttömäisempia vaatteita, kun näkee sukupuolen ja noi 50cm alkaa käydä pieneksi. Ei noita 50cm kyllä kauaa tarvii ennimmäkseen löytyy noita 60cm yläpuolelta mutta niistä useammat on sitten poikamaisempia. Joten jännä nähdä sitten kumpi tulee.

Mulla on maanantaina se tutkimus. Tällä hetkellä oon ihan rauhallisella ja hyvällä mielellä. Mutta varmasti sitten maanantaina jännittää. Mutta ihana jotenkin kun mieli on pysynyt nyt levollisena.

Mua närästää välillä kauheesti. Rennietä on tullut käytettyä, välillä auttaa välillä ei. Cokis on kanssa aika hyvä lääke, sitä vaan ei hirveesti viitti juoda, siis koko aikaa.

Tsemppiä nyt Avalle ja kevätkukkaselle!!!

kävin kirjautumassa perheklubille, mutta ei onnistunut viestin lähetys vaikka tein avan ohjeiden mukaan...no en löytänyt sitä lähetä ykstyisviesti, vaikka menin sinne asetukset sitten tuli se hallintapaneeli. Mutta en nähnyt ykstyisviestin lähetysmahdollisuutta. Sokea vissiin.

Kiitos tsempeistä, Äityli!

Hallintapaneeli jos sulla on edessäsi, niin sen vasemmalla lukee (ylhäältä alaspäin): valikko, viestikeskus, kirjoita yksityisviesti.

Toivottavasti löytyy, niin pääset mukaan tuonne sähköpostirinkiin!

Äityli: tuli vielä mieleen, että jos kerrot, millä nimimerkillä rekisteröidyit perheklubille, niin voin laittaa sulle yksityisviestin, jos päästäisiin sitä kautta jatkamaan!

Paljon onnea suvi79 plussan johdosta! Hieno homma, teillä on sitten laskettu aika helmikuussa vai meneekö jo maaliskuulle?

Kiva oli kuulla Äitylinkin kuulumisia. Hyvä että olet ihan rauhallisella mielellä niiden tutkimusten suhteen. Toivotaan että kaikki on hyvin vauvalla, eiköhän!

On se varmasti aika erilaista saada jo kolmas lapsensa kun odottaa esikoistaan. Itse juuri ajattelin että osaan ehkä mahdollisista tulevista raskauksista nauttia enemmän kun tästä ensimmäisestä, jotenkin kun kaikki on ihan uutta ja suunnilleen tähän asti on pelännyt että joku asia menee pieleen ja että onko kaikki normaalisti jne. Nyt olen onneksi jo jonkin aikaa ollut ihan rauhallisella mielellä ja rento, synnytys kyllä jännittää tietysti kun siitäkään ei yhtään tiedä että miten sen kokee ja miten kaikki menee.

Olisi tosiaan kiva jos Äityli ja Suvikin tulisitte tonne sähköpostirinkiin kirjoittelemaan. Toivottavasti se onnistuu.

Hyvät voinnit!

Valo 38+2