10.Plussanneet yrittäjät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kevät-kesä-syys jne. yrittäjät
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sun käyttäjätunnus ei ole ilmeisesti aktivoitunut, eli en pystynyt lähettään viestiä. MUTTA tuli vielä yksi konsti mieleen, eli Dorahan laittoi sähköpostiosoitteensa ihan tähän viestiketjuun aiemmin, eli mitä jos lähettäisit siihen sähköpostia, niin Dora varmasti lisää sinut listalle?

Tulin kertomaan että kaikki oikein hyvin tutkimuksissa. Olipa niillä on tosi hyvät laitteet=) ja oikein ihanaa oli nähdä vauva kun oli se kolmiulotteinen kuva. Siis tosi tarkkaan näkyi ja sukupuolikin selvisi mutta sen pidän salaisuutena=).
Ihana olo kun kaikki hyvin.
Kaikkea hyvää teille. En ole päässyt sinne perheklubille. Koitan vielä jos doralle saisi viestin.

Ihana kuulla Äityli että kaikki oli tutkimuksissa hyvin! Varmasti olet tosi helpottunut ja onnellinen.

Hyvää vointia ja toivottavasti pääset pian mukaan sinne sähköpostirinkiin!

Mites on muiden vointi?
Tänne nyt edelleen kirjoittelen.

Valollakin alkaa olla jo jännät paikat.=)

Tänään on tullut luuhattua kaupoissa. Jännä juttu kun tuolla tutkimuksissa kävi niin ei enää supistelekaan, on jotenkin niin rentoutunut.

Tulkaahan kirjoittelemaan kuulumisa kun ehditte.

Tässä vaan odotellaan että aika kuluu ja pääsee jo näkemään sen pikkuisen.

Äitylin kuulumisia tulin utelemaan? Sinulla on jo raskausviikkoja vaikkas kuinka kasassa... joko 36 vai paljonko?

Täällä eleltään pojan kanssa normaalia vauva-arkea. Olo on väsynyt mutta onnellinen :) Ja uskomattoman äkkiä aika kuluu, huomenna poika on jo kuusi viikkoa vanha.

Ilmoittelehan äityli78 itsestäsi, kun ennätät ja hyvää loppu odotusta sinulle!

Heippa!
Kiitos vaan kaipauksista=). Oho tosiaan aika mennyt nopeesti kun poikasi on jo kuusi viikkoa Athene , kiva että on mennyt mukavasti.

Joo hyvin täällä jaksellaan. Tänään oli neuvola. Huomenna tosiaan rv 36 täynnä.
Kaikki oli neuvolassa oikein hyvin sf mitta oli sama kuin viimeksi eli 31 cm, joten näyttäisi ja tuntuukin siltä että vauva on jo aika alhaalla. Maha kovettuu ja välillä tulee lyhykäisiä supistuksia alamahassa, mutta ei sen kummempaa.
Viikon päästä sitten olisi viimeinen lääkärineuvola joten kiva tietää että onko vielä mitään tapahtanut tuolla kohdunsuulla.
Niin tämä aika vierähtää.

Mahtavat ilmat olleet nyt, ulkona tuo aika menee lasten kanssa, onneksi ei ole kauheasti turvotusta vaikka kuuma kyllä on, mutta pitää siitä nauttia kun suomessa niin harvinaista.

En tajua miksi en onnistu sinne perhekerhoon pääsemään, jokin siinä mättää, mutta kirjoittelen nyt sitten täällä. Nimittäin dorallekaan en saanut sähköpostia menemään vaikka yritin...omituista. Joo mutta ollaan täällä sitten=).

Tulkaahan kertoman kuulumisianne muutkin kun vaan kerkeette. Mikäs tilanne teillä joilla laskettu aika käsillä?

moi äityli ja dreamer!!!

on teitä kaivattukin!

ollaan kirjoiteteltu ahkerasti sähköpostilla viime aikoina, kun haluttiin kirjoittaa henkilökohtaisemmin kuin tällä palstalla, voi kun jotenkin pääsisitte mukaan!!!! ohjeita en osaa antaa muuta kuin että rekisteröiydytte perheklubin jäseniksi ja sitten lähetätte yksityisviestin nimimerkille naty (eme). jos ei onnistu niin laittakaa sähköpostia doralle jeemhe(a)utu.fi tai mulle vaikka osoitteeseen karoliina(a)iusy.org..(toivottavasti ei tule hirveesti roskapostia..:) niin lisätään teidät listaan! tuo (a) merkki on siis miukumauku eli at.

olis kamalan kiva kuulla teistäkin! tähän mennessä ollaan saatu pieniä ihania poikia ketjuun (dora, eme, ava, tinnu, athene) ja valo ja nipsu liene parhaillaan omia nyyttejään hakemassa.

kovasti tsemppiä dreamerille lähestyvään synnytykseen ja toivottavasti kuullaan teistä pian!

Voi mie niin kahdehdin kun saatte kirjoitella siellä. En tajua mikä mättää. Yritän vielä sinne päästä....
on niin ikävä tätä ketjua.

Voin ihan mukavasti kuumuudesta huolimatta.
Pojat uivat tänään ja minä istuskelin rannalla, kivaa oli.=)

Kiva kuulla syntymä uutiset siis poikia tullut, Onnea kaikille hirveesti!!!!Ihanaa.
Toivotaan että tavataan siellä henkilökohtaisemmilla linjoilla=).

Moikka!

rekiteröidyin uudelleen sinne mun nimimerkki tai käyttäjätunnus on ""helsu"" yritin lähettää viestiä, niin luki että "" virhe, sinulla ei ole oikeutta lähettää yksityisviestiä tämän keskustelun kautta..."" siis jotakin tohon suuntaan. En ymmärrä missä vika nyt sitten on.

Mutta kai mun pitää sitten vaan jättää koko yrittäminen sinne=(.

Täällä jaksellaan ihan hyvin=) vauva painaa jo tosi alas, viime neuvolakäynnillähän mun sf mitta ei ollut kasvanut yhtään.
Välillä ihan vaimeita supisteluja, mutta muuten kaikki ennallaan.
Mitäs muille? Uusia vauvoja tullut?? miten meni synnytykset?

Kaikkea hyvää teille!!!

voi äityli, entäs sähköposti? ei me sitä perheklubia käytetty kuin sähköpostiosoitteiden vaihtamiseen, ihan perinteisesti mailaillaan nyt. eli kokeile vielä lähettää doralle jeemhe@utu.fi tai mulle karoliina@iusy.org sähköpostia niin pääset viestittelemään! uusia vauvoja on kovasti, avalla ja valolla pojat ja nipsulla tyttö..:)

kokeile tuota sähköpostia, pakkohan sen on toimia!!!

heippa!
Yritin lähettää ellinooralle sähköpostia, mutta mitään ei ole kuulunut. Jospa nyt doraan saisi yhteyden. Olisi kiva päästä kirjoittelemaan ja kuulla teistä.

Itsellä takana viimeinen lääkäri. Oli viime keskiviikkona. Kohdunsuu oli pehmeä ja vähän auki kanavaa jäljellä 1,5 cm tai 2,5cm en saanut lääkärin käsialasta selvää...oli eri lääkäri kuin viimeksi ei oikein selvästi sanonut että paljonko on kohdunsuu auki n. sormelle ehkä...no vauva on tosi alhaalla jo sf mitta vain 30. Ja välillä sattuu aika lailla kun tuolla alhaalla on. Ollaan kotona olleiltu tässä ja ajateltiin myös juhannus perheenä olla tässä rauhallisesti.

No kirjoitellaan taas lisää jospa pääsisin sinne sähköpostirinkiin koitan nyt doralle laittaa postia.
Voikaa hyvin. Jos ei minun sähköpostit tule perille niin kirjoitelkaa tänne joskus kuulumisia jooko, olisi niin kiva kuulla teistä.

Voi harmi Äityli kun et ole onnistunut vielä liittymään rinkiin. Kokeile nyt tosiaan vielä lähettää doralle postia jos onnistuisi!

Meille syntyi tosiaan 11.6 poika, 3835 g ja 51 cm. Synnytys oli aikamoinen kokemus koska lopussa päädyttiin imukupin käyttöön vauvaa uhkaavan hapenpuutteen takia. II asteen repeämä ja episiotomia ja menetin yli kaksi litraa verta. Veren menetyksen takia olin aika huonossa kunnossa vielä ihan tälle viikolle asti, mutta nyt olo on jo parempi kun on saanut levätä vähän paremmin kun sairaalassa ja hemppakin varmaan hyvässä nousussa. Vauvalla oli alussa vähän keltaisuutta mutta onneksi arvot korjaantuivat itsestään ja lopulta kotiuduttiin 16.6 perjantaina.

Vaikka synnytys olikin aika rankka niin silti se oli kokemuksena aivan upea. En siinä itse tilanteessa hirveästi ehtinyt miettimään ja jännittämään, noudatin vaan synnytyslääkärin ohjeita ja ponnistin niin kovaa kun ikinä jaksoin. Jälkeenpäin vasta on tullut mietittyä synnytystä ja tajuttua että tilannehan oli aika vaarallinenkin vauvalle - tultuaan saliin lääkäri tutki tilanteen ja sanoi että puolessa tunnissa on saatava vauva ulos tai on sektio edessä. Tosi asiantuntevaan porukkaa kuitenkin oli tilannetta hoitamassa ja paniikki ei iskenyt missään vaiheessa. Ja synnytys käytiin läpi sekä kätilön että lääkärin kanssa jälkikäteen. Epiduraalipuudutus toimi muuten minulla aivan loistavasti, siitä olen kyllä kiitollinen, muuten olisi varmasti ollut paljon kamalampi kokemus.

Nyt on sitten kotona ihana pikku tuhisija. Välillä olen tosi väsynyt niinkuin kai on tyypillistä tuoreille äideille ;). Nytkin vauvalla ilmeisesti menossa tiheän imemisen kausi koska syötöissä on ollut eilisestä asti maksimissaan tunnin väli lukuunottamatta viime yön yhtä kolmen tunnin taukoa... Välillä uuvuttaa mutta eihän tämä syömätahti kauaa jatku varmastikaan. Miehellä vieä viikko lomaa ja sitten elokuussakin pari-kolme viikkoa. Silloin ehkä uskalletaan jo liikkuakin enemmän vauvan kanssa. Tähän asti käyty vaan muutamalla lyhyellä ulkoilulla, eikä olle mihinkään kauppoihin tms. vielä uskaltauduttu vauvan kanssa ollenkaan. Jotenkin haluaa vähän varmuutta tähän hoitohommaan ensin.

Oikein hyvää vointia Äityli sulle, pian on laskettu aika käsillä! Yritä tosiaan liittyä rinkiin vielä. Niin ja onkohan ellinoora jo saanut vauvan kainaloon...

Meille syntyi ihana peikkotukkainen tyttö 17.6.06, mitoilla: 50cm ja 3400g. Päädyttiin käynnistykseen korkean verenpaineeni takia (176/104).Olipahan melko raju rutistus, mutta ihanainen on palkinto!=) Kotona ollaan oltu nyt viikon verran ja hyvin rullaa.Ihanaa....=)