Voi harmi Äityli kun et ole onnistunut vielä liittymään rinkiin. Kokeile nyt tosiaan vielä lähettää doralle postia jos onnistuisi!
Meille syntyi tosiaan 11.6 poika, 3835 g ja 51 cm. Synnytys oli aikamoinen kokemus koska lopussa päädyttiin imukupin käyttöön vauvaa uhkaavan hapenpuutteen takia. II asteen repeämä ja episiotomia ja menetin yli kaksi litraa verta. Veren menetyksen takia olin aika huonossa kunnossa vielä ihan tälle viikolle asti, mutta nyt olo on jo parempi kun on saanut levätä vähän paremmin kun sairaalassa ja hemppakin varmaan hyvässä nousussa. Vauvalla oli alussa vähän keltaisuutta mutta onneksi arvot korjaantuivat itsestään ja lopulta kotiuduttiin 16.6 perjantaina.
Vaikka synnytys olikin aika rankka niin silti se oli kokemuksena aivan upea. En siinä itse tilanteessa hirveästi ehtinyt miettimään ja jännittämään, noudatin vaan synnytyslääkärin ohjeita ja ponnistin niin kovaa kun ikinä jaksoin. Jälkeenpäin vasta on tullut mietittyä synnytystä ja tajuttua että tilannehan oli aika vaarallinenkin vauvalle - tultuaan saliin lääkäri tutki tilanteen ja sanoi että puolessa tunnissa on saatava vauva ulos tai on sektio edessä. Tosi asiantuntevaan porukkaa kuitenkin oli tilannetta hoitamassa ja paniikki ei iskenyt missään vaiheessa. Ja synnytys käytiin läpi sekä kätilön että lääkärin kanssa jälkikäteen. Epiduraalipuudutus toimi muuten minulla aivan loistavasti, siitä olen kyllä kiitollinen, muuten olisi varmasti ollut paljon kamalampi kokemus.
Nyt on sitten kotona ihana pikku tuhisija. Välillä olen tosi väsynyt niinkuin kai on tyypillistä tuoreille äideille

. Nytkin vauvalla ilmeisesti menossa tiheän imemisen kausi koska syötöissä on ollut eilisestä asti maksimissaan tunnin väli lukuunottamatta viime yön yhtä kolmen tunnin taukoa... Välillä uuvuttaa mutta eihän tämä syömätahti kauaa jatku varmastikaan. Miehellä vieä viikko lomaa ja sitten elokuussakin pari-kolme viikkoa. Silloin ehkä uskalletaan jo liikkuakin enemmän vauvan kanssa. Tähän asti käyty vaan muutamalla lyhyellä ulkoilulla, eikä olle mihinkään kauppoihin tms. vielä uskaltauduttu vauvan kanssa ollenkaan. Jotenkin haluaa vähän varmuutta tähän hoitohommaan ensin.
Oikein hyvää vointia Äityli sulle, pian on laskettu aika käsillä! Yritä tosiaan liittyä rinkiin vielä. Niin ja onkohan ellinoora jo saanut vauvan kainaloon...