9. Plussanneet kesä- ym. yrittäjät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tinnu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hyvää vappua! On tullut syötyä munkkeja, tippaleipiä ja simaa juotua, huh huh.

Jännät paikat Tinnulla nyt on. No kohta se päivä koittaa että saat vauvan syliin.
Athenella vielä siis vappupallo mahassa vai?=) Jännää nyt nähdä että koska nämä vauvat syntyy.

Olen viime päivät touhunnut niin että selkä on ihan jumissa ja kävely hankalaa, en ole jaksanut käydä salilla enkä uimassakaan vähään aikaan, joten pitää mennä tällä viikolla ettei tämä selkä ala enempää oikkuilemaan. Mulla olis vielä kaappien siivousta edessä, mutta taidan huilata. Kaapit ovat vaan aika hurjassa kunnossa, siis vaatekaapit kaipaa kevätsiivousta ja lasten vaatteet pitäisi lajitella kun osa alkaa olla pieniä jne...talvi vaatteet sain jo onneksi pois. Olis kyllä kiva saada kaapit siistiksi ennen vauvaa. No onhan tässä aikaa vielä onneksi.

Ihana ilma ulkona joten parasta painua pihalle koko konkkaronkka=). Mukavaa vappua vaan kaikille!

Huomisaamuna täytyy sitten mennä klo 9 sairaalaan yliaikakontrolliin. Saa nyt nähdä, että joko alkavat käynnistelemään synnytystä, vai vieläkö laittavat kotiin. Tänään olen siivonnut, haravoinut pihaa ja touhunnut muutenkin niin paljon, etten ole kerennyt asiaa jännittämään yhtään... mutta ihan pelottaa, että yöllä kun herään vessaan, uni ei enää tulekaan ja jään valvomaan ja jännittämään tulevaa tuntikausiksi. Ja kuitenkin sitä haluaisi lähteä sairaalaan hyvin nukutun yön jälkeen :)

Äsken muuten päästin melkein ilon kiljahduksen, sillä nyt bongasin varmasti ihan oikeasti limatulppaa vessareissulla! Oli vertakin seassa, joten sitä sen on oltava. Eli tapahtuupas minunkin elimistössä edes JOTAIN, mikä voisi viitata synnytykseen. Elättelen siis toiveita, ettei käynnistys olisikaan niin rankka, jos edes pientä edistystä olisi etukäteen tapahtunut luonnollisesti.

Jos minusta siis ei kuulu huomenna mitään, niin ovat aloittaneet käynnistyksen. Tinnulle erikoistsempit, meitä on varmaankin kaksi uutta vauvallista tulevalla viikolla :)

Hyvää tulevaa viikkoa kaikille! Palaillaan...

Athenelle hirveästi tsemppiä matkaan, eiköhän sullaki ole pian käärö sylissä!!!!

Mulla on kans tänään kontrolli kl 13, jolloin päätetään myöskin leikkauspäivä. Hui, vähän kyl jännittää et jäädäänkö jo tänään sisään vai vasta loppuviikosta. Toisaalta tympäsee tää kotona makoilu et vois jäädäki osastolle jo tänään, mut sit taas toisaalta tekis mieli odottaa perjantaille. Viime yönä näin unta että olin pieni ja tapeltiin pikkuveljen kaa...tuli jotenki haikee olo että näin sitä jätetään tää lapsuus ja nuoruus vihdoin taakse ja nyt on aika itse astua vanhemmaksi.

Mulla samat sanat kuin Athenella eli jos ei minustakaan mitään enää tänään kuulu, niin oletettavaa on että olen jäänyt osastolle. Muussa tapauksessa kuulostelen taas iltasella.:)

Onnea matkaan Athene ja Tinnu!

Mäkin olen menossa tänään äitipolille, mutta ""vaan"" katsomaan, että onko vauva oikeassa asennossa... Odotan kyllä innolla painoarviota ja kohdunkaulan tilannettakin!

huhhuh, täällähän on oikea jännitysnäytelmä menossa! tiedä vaikka molemmat tinnu ja athene on tositoimissa tänään... ihan kamalasti tsemppiä ja voimia ja haleja molemmille, on itsellekin tosi tärkeää saada kuulla muiden kokemuksia tulevaa varten.

minä kävin vapun aatonaattona pyörähtämässä ihan baarissakin kavereiden kanssa, vaikka aika pitkiä katseita siellä tällaisen massun kanssa saakin. jaksoin yhteen asti ja sitten menikin kaksi päivää ihan lepäillessä, supisteli jonkin verran erityisesti aattona ja vähän vielä eilenkin. eli eiköhän biletykset ole tältä mammalta ohi vähäksi aikaa.. itse vappu meni siis melkeinpä kotona, grillattiin parvekkeella, laitoin kukkia ja yrttejä kasvamaan ja vieraita kävi erityisesti eilen ""piknikillä"" eli grilliruokaa olohuoneen lattialla. ihan hauskaa oli!

katsottiin parhaan kaverin rakenneultravideota ja bongattiin tytön merkkejä sieltä. yritin verrata omiin muistikuviini meidän ultranäkymistä ja olen taas kallistunut enemmän poikavauvan puoleen...:)

vatsa on alkanut painaa tosissaan keuhkoja ja varmaan verisuoniakin, henkeä ahdistaa ja puutumista on havaittavissa. eli ihanat selällään makoilut on nyt ohi vähäksi aika. kylkiasentoa uttaa kyllä ja kävely/seisoskelu.

minä olen jotenkin ihan asennoitunut siihen että vauva tulee (reilustikin) ennen laskettua aikaaa, lähinnä siksi kun koko on aina ollut viikkoja suurempi ja omakin kasvaminen on ollut niin hurjaa. mutta nämähän ei ole niitä asioita mitä kukaan voi itse päättää, joten ihan turha edes vaivata päätään moisella. mutta sellainen fiilis minulla vaan on ollut. saa nähdä onko minussa meedion vikaa:)

mutta, oikein hyvää alkanutta viikkoa kaikille, täällä on enää kaksi ja puoli viikkoa töitä jäljellä..jihuu!!!

Äitipoliterkkuja:
kohdunsuuta ei tutkittu, mutta vauva rt:ssa ja painoarvio 3,2 kg.......... Eli jos menee samaa käyrää laskettuun aikaan, niin olisi sellainen 3800-3900g. Sanottiin ihan suoraan, että kyllähän ne on ne mun syömiset, mitkä tuohon on vaikuttaneet :(

Taitaa olla herkässä nuo mielialat kun tuli tuostakin aika paha mieli. Mullehan on siis painoa tullut reippaasti (osa turvotustakin, mutta tiedän kyllä, että ylimääräistä on tullut), mutta neuvolassa ei ole kertaakaan mitään sanottu syömisistä tai painosta yleensä. Nyt ruvettiin puhumaan sokerirasituksestakin ja että kannattais dieetata nämä viimeiset viikot :(

Mikäköhän kauhean suuri sokerivauva mulle nyt sitten on tulossa :( :( :(

Toisaalta taas tuntuu, että eihän tuo 3800-3900 mikään hirvittävän suuri ole, mutta ajattelikohan lääkäri sitten, että saisin syömisilläni vauvan painon sitten vielä jonnekin ylemmälle käyrälle? Tai jos menee yli, niin minkä kokoinen se sitten on.

Höh.

ellinoora: mulla on ihan päinvastoin, eli vaikka olen itse isomahainen, niin jotenkin tuntuu, että yli se menee ja sitten maha on vain järjettömän suuri...

Kotona ollaan...

Ava, ei minusta 3800 g vauva ole vielä mikään erikoisen iso! Ja en tiedä, mikä lienee sitten totuus omien syömisten vaikutuksesta vauvan kokoon? Tuntuu, että mielipiteet aiheesta vaihtelevat ihan alan asiantuntijoillakin. Tietty sen ymmärrän, että jos on raskausajan diabetes, niin pitää syömisiään erilailla tarkkailla. Mutta jos sokeriarvot on ok, niin vaikuttaakohan ne omat syömiset sitten miten kovasti vauvaan...

Minä ainakin olen syönyt ja herkutellutkin melko ronskinsti koko raskausajan ja tänään sain vauvan painoarvioksi 3400 - 3500 g. Eli miksi ne syömiset ei sitten kaikilla vaikuta vauvan kokoon... mutta älä Ava syyllisty syömisistäsi, ei tuo miltään sokerivauvalta kokonsa puolesta kuulosta! Tsemppiä!

Kävin siis yliaikakontrollissa, ja kotiin laittoivat, kun kaikki oli ok. Aika jännä juttu: kohdunsuu oli auki jo 2 cm, vaikka minä en ole tuntenut ainuttakaan kivuliasta supistusta ennen kuin tuon reissun jälkeen! Lääkäri sanoi sisätutkimusta ja lantion koon arviota tehdessään, että koettaa tarkoituksella ärsyttää paikkoja, jos vaikka tapahtuisi jotain edistystä... ja tuntui siinä onnistuvan, sillä nyt on tullut kivuliaita supistuksia parin tunnin ajan. Epäsäännöllisesti vielä tosin, mutta nyt on mulla toiveet tosi korkealla, että vauva syntyisi ennen torstaita, jolloin on muuten edessä käynnistys.

Mikähän on Tinnun tilanne... jännää!

voi itku ava, onpa inhottavaa puhetta neuvolasta! minä myös pahoitan mieleni aina kun syyllistetään painon noususta... kovasti tsemppiä ja älä harmittele sitä liikaa. muista vanessa kurri ja 2x 30kg ylimääräistä... eikä alle nelikiloinen vauva ole todellakaan mikään erityisen iso.

voi athene, kunpa alkaisi vaan vauva jo syntymään, jännää on kyllä. tinnu lienee osastolla kun ei mitän kuulu..

HELOU!!!! Täällä ollaan vielä!=) Sektiolle päivämäärä: se on sit perjantai 5.5.2006 kun me saadaan meidän mussukka maailmaan!:) Viikon takaisesta ei ollut juurikaan tapahtunut kasvua ja painoarvio edelleen se 3 kg (itse asiassa tällä kertaa mittaukset näytti parikymmentä grammaa vajaa 3 kg ku se viimeks oli parikyt grammaa yli 3) mut lekurikin sanoi että eipä tuo ole aivan eksaktia tiedettä ja koneen arvio heittää sen +-10%. Mut suurinpiirtein kolmikiloinen jörrikkä siellä on.

Perjantaina tulee 39+1 ja painoa vaaka näytti tällä kertaa 70,8 kg mikä on 14,8 kg enemmän ku lähtöpaino ennen raskautta kun tavoitteena oli 70 kg, eli ei paha, ei paha (vaikka oonki vaan tämmönen 158 senttinen persjalka). Ja olen kyl herkutellu!!!! Et älä Ava säkään ota siitä niin painetta, kato Lolaa ja Vanessaa, ei sulla ole mitään hätää eikä tuo vauvan koko nyt miltään jättiläiseltä kuulosta, paa kilo vielä lisää niin vois jo jotain sanooki.

Athenen oireet kuulostaa jo sen verran lupaavalta että mä toivon ja uskon että huomenna viimeistään sulla on vaavi sylissäs.:) Vähän kuitenki mua ennen!

Suurkiitos teille kannustuksesta ja ""reality checkistä""! Vaikka sen itsekin järjellä tietää, että se vauvan paino ei ole yksi yhteen äidin syömisten kanssa (eilen tuli mieleen yksikin tuttu, jolle ei kyllä tullut yhtään ylimääräistä raskausaikana ja silti tyttövauva yli nelikiloinen), niin harmitti tosi paljon, kun asia esitettiin niin, että ""itse oot vauvas tuon kokoiseksi syömisilläsi saanut"" ja että ""yritä nyt vähän kattoa, ettei mene ihan hirveän kokoiseksi"".

Varsinkin kun olen koko ajan ajatellut ja käsittänyt, että ne extrakilot on sitten ihan vaan ittelle kurjia (eikä vauvalle), kun niitä lähtee sitten synnytyksen jälkeen tiputtamaan. Kun mulla on ollut pissakin koko ajan puhdas.

Ja sit vielä tosiaan se, että kun se painoarviokin voi heittää ja jos se alle nelikiloinen olisi syntyessään, niin ei kyllä munkaan mielestä mitenkään kuulosta poikkeuksellisen suurelta. ""Tää vasta 38-viikkosta"", ei kuitenkaan kuulostanut lääkärin sanomalta kovin kivalta :(.

Ihanaa Tinnu kun tiedät jo vauvan syntymäpäivän! Pääsettekin Athenen kanssa jo tänä vuonna viettämään äitienpäivää!!

Itsellä ei taida tuo olla vielä tänä vuonna ajankohtaista, kun ne supparitkin on aika lailla kokonaan loppuneet. Tänään aamulla tosin on ollut sellaisia menkkamaisia särkyjä, eli josko mullakin jotain tapahtuisi tuolla alhaalla... Ei sillä, että tässä nyt vielä kiirettä olisi viikkojen puolesta (MUTTA äitienpäivänä mulla olis kyllä jo 37+6, vink vink, vauva....).

Mites muuten Athene, kun eilen oli noin lupaavia oireita, mikä on tilanne tänään?

tuli mieleen tuossa että siskon vauvan painoarvio heitti kilolla, piti tulla reilusti yli nelikiloinen poika ja vähän yli 3kg oli lopputulos. eli eipä ne oikeasti kauhean varmoja juttuja ole!

mua stressaa taas tuo paino paljon vähemmän kun sain puhuttua itselleni kolmen viikon tauon neuvolakäynteihin, eli seuraavan kerran vasta ensi maanantaina taas se harmi..:) en kyllä tykkää yhtään käydä siellä.

tinnulle onnea päivämäärän varmistumisesta (tulee kiva syntymäpäivä) ja odotellaan athenen kuulumisia.

pitää alkaa töihin, palataan taas!

Aah, kylläpä helpotti. Heräsin taas pari tuntia sitten vessaan ja jäin sitten valveille pyörimään ja miettimään taas tuota neuvolan toimintaa. Eipä siinä sit auttanu muu kuin nousta ylös ja kirjoittaa palautetta, joten se on nyt tehty! Toivon mukaan se nyt vähän herättelee noita immeisiä tuolla ettei näin kävis kovin monelle muulle. Tiedän kyllä että monesti perätarjonta käy ilmi vasta synnytyksessä ja hengissä siitä selvitään, mutta toisaalta toinen mahdollisuus on huomattavasti synkempi jos lapsivedet menee ja napanuora luiskahtaa ulos...

Jep jep, 6 tunnin kuluttua sitä pitää sit lähtä sairaalaan. Miehen kans vähän puhuttiin et jos kuitenki jäisin osastolle nukkumaan ja mies tulee sit aamulla. Muuten pitäis olla osastolla viimestään 6.30 huomenaamulla niin tällä tavalla saadaan molemmat nukuttua vähän pidempään.:) Huomenna sit alkaakin meidän vauva-arki!!!=)

kovasti kovasti voimia ja hirveästi haleja sinne synnärille tinnulle! seuraavan kerran kun ""tavataan"" vauva on jo kainalossa...oih!!

eiköhän athenellakin ala kohta tapahtua..huh kun on jännää!

Täällähän on monella jännät paikat. Tinnulle paljon tsemppiä sairaalaan, ihanaa, kohta jo tulettekin kotiin oman vauvan kanssa! Athenekin lienee jo tositoimissa...? Jännää kun tulee lisää vauvoja ketjuun.

Ava, tosi ärsyttävältä kuulosti nuo neuvolan kommentit vauvan koosta. Minulla on yksi tuttu, joka kanssa odottaa, ja hänellä paino oli noussut vkolle 30 mennessä 15 kiloa ja vauva on ilmeisesti arvioitu aika isokokoiseksi ja sf-mittakin huitelee käyrien yläpuolella. Tuttavani ei kuitenkaan ole kova syömään, päinvastoin, mutta silti painoa vaan tulee ja tulee koko ajan... Joten ehkä se asia ei ole niin yksinkertainen että jos vauva kasvaa liikaa äiti on syönyt liikaa... Ja tosiaan, kyllähän nuo painoarviot välillä vähän heitteleekin.

Täällä on voitu ihan hyvin, aika köykäistä on kyllä kävely ja liikkuminen kun on noita liitoskipuja ja supistuksia... Eilen intouduin käymään vähän kaupoissa katselemassa vaatteita sekä itselle että vaaville, ja kyllä illalla jalkoja turvotti ja särki...Ostin kyllä aivan ihanan potkupuvun vauvalle, sitä on tullut hypisteltyä tässä paljon ja mietittyä tulevaa :).

Ihanaa, ensi viikolla viimeinen tentti ja sitten voi alkaa keskittymään täysillä vauvan tuloon. Aah, en jaksa odottaa...

Aurinkoista päivää kaikille!

Avalle ajattelin vielä hihkaista et kun pyörit tuolla perhiksen puolella, niin jos viitit niin käy huomenna/viikonlopun aikana kurkkimassa josko mun ukkokulta olis käyny ilmottamassa mun puolesta kumpi meille tuli ja ilmota se sit tänne. Kiitän ja kumarran!:)

Tuli mieleen kun meitä pyörii ilmeisesti tuolla perhiksenkin puolella ja kun näitä vaaveja alkaa nyt syntyä enemmänkin niin voitaisiin perhiksen kautta tehdä sähköpostirinkiä kun siellähän voi vaihtaa sähköposti osoitteita yksityiviesteinä niin näkisi teidänkin vauvoja.

Itse olen perhiksellä kirjoitellut maaliskuisissa, tosin nimimerkillä Naty

Eme

Joo Tinnu, ilman muuta! Kovasti tsemppiä ja onnea huomiselle!

Missä muuten Athene? Taitaa olla jo tositoimissa! Tsempit sinnekin, vaikka taitaa varmaan olla jo pikemminkin onnittelujen paikka :)

Ja tosi hyvä idea, Eme, oon itekin miettinyt tuota sähköpostirinkijuttua, mutta en oo saanut aikaan ehdottaa... Olis kivampi tapa kirjoitella, kun voisi olla vähän vapaammin, kun ei olisi niin julkista. Sitä kauttahan voisi jossain vaiheessa, kun meidän vauvat ovat syntyneet, harkita jopa treffejäkin, jos siltä tuntuu.

Eiliset menkkasäryt ja kiristelyt jatkuu tänään ajoittain, ei mitään säännöllistä kuitenkaan.

Ja muuten tuo vauvan painon kommentointi tuli siis äitipolilla ultranneelta lääkäriltä (jota en ole koskaan ennen tavannutkaan), neuvolassa ei ole koko aikana kommentoitu asiaa millään tapaa! Senpä takia ottikin aika paljon päähän, että nyt sitten yhtäkkiä viikolla 36 pitäisi alkaa muka ""laihikselle"" ja mennä johonkin sokerirasitukseen (vaikka pissa puhdas koko ajan), niin kuin tässä nyt ei olis tarpeeksi hankalaa muutenkin... En todellakaan siis aio mennä.

kertokaa hölmölle että mikä perhis..? kyllä mullekin sähköpostirinki sopii, olen yrittänyt muiluttaa kannettavaa tietokonetta töistä ainakin äippäloman aluks, ettei tää lupaava nettiriippuvuus vain katkeaisi ikävästi. onhan meillä koneita kaksikin kotona, mutta mies omii ne aika tiukkaan omiin peleihinsä ym. ja olis kiva kun olis ihan oma! kauheeta, kyllä sitä on ajat menneet mielenkiintoisiksi kun pitää olla kolme pc:tä kotonakin...

aika jännää ava, mun mielestä just sairaalassa ja lääkärissä ovat olleet jotenkin ymmärtäväisempiä kuin neuvolassa, mikä on sinänsä ihme kun enempi kai nuo neuvolantädit sitä todellisuutta näkee. usko vaan niitä neuvolan ihmisiä ja jätä tuo lääkäri ihan omaan arvoonsa.

http://perheklubi.net on siis perhis!

Mulla on kyllä ollut tosi hyvä tuuri neuvolantädin suhteen, on todella hyvä tyyppi! Mä ihan odotan neuvolakäyntejä, kun hänen kanssaan on niin mukava jutella ja sitten lisäksi hän tuntuu tosi asiantuntevalta ja on muutenkin rento, mutta asiallinen.

Ja se on kyllä ihan totta, että pitää jättää tuo lääkärikäynti omaan arvoonsa ja muistaa siitä vain kohdat ""vauvan vointi erittäin hyvä, virtaukset kunnossa, lapsivettä normaali määrä ja raivotarjonta"".

En ennätä lukea teidän viestejä, kirjoitan sairaalasta. Mutta ilmoitan, että meille syntyi poikavauva 3.5. klo 8.43, 3540 g ja 51 cm.

Tuli kuulkaa paljon mutkia matkaan, joten pitkä synnytystarina aikanaan tulossa. Kotiutuminen meillä vielä kestää...

Athene ja poika 2 vuorokautta :)

ONNEA Athene ja perhe!

Kertomusta odotellaan, kurjaa, että oli ollut hankaluuksia, toivottavasti teillä molemmilla nyt kaikki hyvin?

Tinnusta ei ollut vielä perhikselle uutisia kuulunut, mutta toivottavasti jo huomenna kuullaan!

Kirjoitin äsken pitkät pätkät, mutta ne katosivat jonnekin sählätessäni, mutta siis omaa napaa:

Suppareita on ollut jonkin asteisia nyt kolmen päivän ajan (taukoa olikin muutama viikko). Nämä ovat nyt vähän erilaisia luonteeltaan ja tulevat myös levossa, mutta siis hyvin vähän kipeitä edelleen. Jännä, miten heti toivo herää, ettei tässä kauhean kauan tarvisi enää kärvistellä... No, toivon tietysti, että vauva pysyy mahassa juuri niin kauan, että on todella valmis tulemaan maailmaan, mutta itellä alkaa olla aika kurja olo. Varsinkin kävely on melkoisen tuskaista, liitoskipuja jonkin verran ja lisäksi alavatsa ja -selkä sattuvat.

No, ihanista ilmoista kuitenkin on nautittu, mukavaa viikonloppua kaikille!

Sydämelliset onnittelut Athenelle ja koko perheelle! Ikävää, että teillä oli ollut hankaluuksia. Toivottavasti kaikki on kuitenkin nyt jo hyvin ! Paljon tsemppiä!

Täällä näyttää poikia vaan syntyvän!

Eme ja ukkeli 5vko ja2pvä

Moikka!

Ihanaa kylläpäs täällä on tapahtunut paljon. Etin tätä ketjua yksi päivä oisko ollut perjantai vai mikä päivä, mutta en kuitenkaan löytänyt. en tiedä missä piileskeli=).

Niin Onnea Hirveesti Athenelle!!!=) Toivotaan että kaikki menisi hyvin nyt vauvan kanssa. odottelemme synnytyskuulumisia sitten kun ehtii/jaksaa kertoa.

Ja Tinnun kuulumisia sitten odotellaan että kumpi sieltä tuli maailmaan=).

Mulla on kanssa aina ollut hyvä palvelu neuvolassa. kurjia komentteja Ava saanut, mutta onneksi neuvolatäti mukava.

Olin ultrassa viime viikolla istukka kontrollissa ei osannut kätilö sanoa onko istukka noussut tarpeeksi. Eli kahden viikon päästä sitten lääkäri aika ja katsoo vielä uudestaan että miltä siellä näyttää. Vauva voi ainakin hyvin=). 1400g oli nyt painoarvio eli käskikäyrää suunnilleen. Pojat on ollut sellaisia tasan kolmekiloisia veikkasi että tämäkin samaa. Luulin jo että tosi iso vauva olis tällä kertaa kun jotenkin maha ja tuntuu niin isolta=) mutta ei sitten. Saa nähdä tuohan on vaan arvio. Kyllä mullakin on aina ollut hirveen hyvä ruokahalu raskausaikana eikä ne vauvat ole mitään isoja ollut. Niin eipä tuota paino asiaa liikaa pitäisi stressata.
Ainiin vauva oli raivotarjonnassa siellä ja kaikki siis ok.

Nyt sitten jännitellään tässä Tinnun kuulumisia ja kohta Avakin varmaan pääsee tosi toimiin.=)

Mulla oli tässä kovaa allergiaakin, mutta silmätipat ja avaavat auttaneet sain myös nasonexin nenäsumutetta ja on ollut riittävän tehokas. Lääkäri sanoi että näillä viikoilla voi joitakin lääkkeitäkin ottaa. Yhden jouduin aluksi ottamaan että sain pahimmat ahdistukset pois. Mutta nyt pärjännyt noilla sumutteilla kiva niin.
Heippa!

Tinnun uutisia perhikseltä: heille on syntynyt poika perjantaina klo 9.16, painoa pikkasen vajaa kolme kiloa ja kaikki hienosti! ONNEA KOKO PERHEELLE!

Koskakohan niitä tyttöjä alkaa tosiaan syntymään tähän meidän ketjuun? Hmmm, neljä poikaa jo...

Mulla on ihan hirvee olo koivuallergiani kanssa, vaikka olen allergialääkettä ottanutkin (lääkäri sanoi, että voi ottaa). Mutta taitaa olla pahimmillaan koivun siitepölyt, eli ehkä tää kohta tästä.