9. Plussanneet kesä- ym. yrittäjät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tinnu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Toivotaan Tinnu, että et joudu vielä sairaalaan lepäilemään! Kyllähän nuo lukemat aika huimilta kuulostavat, joten hyvä tietysti, että tarkistavat tilanteen. Tsemppiä!

Minäkin valvoin viime yönä klo 1.50 - 5 ja jotakin. No, suunnilleen kuusi tuntia tuli kuitenkin unta koko yölle, mutta olo ei ole nyt kuitenkaan virkein mahdollinen. Mutta sainpas vihdoinkin sairaalakassin pakattua!!! Tosin alan olla ihan varma, että tämä vauva ei tule ulos kuin käynnistyksellä. Ei MITÄÄN merkkejä synnytyksestä. Eme, käynnistyikös sulla synnytys supistuksilla vai lapsiveden menolla, kun muistaakseni sinullakaan ei ollut yhtään ennakoivia supistuksia?

Toivon nyt kuitenkin, ettei käynnistykseen tarvitsisi lähteä, sillä olen kuullut useammalta taholta, ettei se ole välttämättä mitenkään kiva kokemus, jos kohdunkaula on täysin epäkypsä. Siskoni esikoisen synnytys esim. oli ollut tosi pitkällinen ja kivulias juttu, kun olivat yrittäneet käynnistystä useampaan otteeseen, ennen kuin mitään oli tapahtunut. No, onneksi nämä ovat yksilöllisiä juttuja nämäkin.

Onpas Airillakin muuten jo viikkoja mukavasti kasassa! Usko pois, kohta sinäkin kirjoittelet jo kolmosella tai nelosella alkavia raskausviikkoja :) Ainakin itsestäni tämä raskausaika on mennyt mielettömän äkkiä. Vastahan sitä rakenneultrassa käytiin...

Nyt ajattelin lähteä pesemään talon ikkunat ulkoa päin. Kuten ellinoora, minäkin olen aivan ""hurahtanut"" näistä mahtavista aurikoisista päivistä! Kuten joka kevät. Krookuksetkin näkyvät jo tunkevat takapihalla esiin lumen alta. Ihanaa, kun on kevät!

Athene. pikaisesti vastailen kun ukkeli on sylissä ja saan kirjoitettua vaan yhdellä kädellä :)

Mulla käynnisty synnytys supistuksilla, eikä niistä ollut mitään merkkejä edes samana päivänä vaan alkoivat yöllä heti suht säännöllisinä. Ja mulla vaavi ei ollut edellisenä päivänä edes kiinnittynyt ja majaili muutenkin vielä todella ylhäällä, niin ja limatulppa lähti vasta synnärillä sisätutkimuksen jälkeen. Eli todella nopeasti kaikki eteni sitten kun kaveri päätti lähteä syntymään!
Paljon tseppiä sinulle Athene, kohta se oma nyytti on sylissä!

Eme

Niin ja mukavia odotushetkiä vielä kaikille muillekin!

Me käytiin Ukkelin kanssa eilen neuvolassa ylimääräisessä punnituksessa kun olin vähän painosta huolissani noitten rintaraivareitten takia. Mutta kaikki oli hyvin, painoa oli 4900g, pituutta ei nyt otettu. Terkka epäili, että meillä ilmavaivat voisi johtua Ukkeli hurjasta ruokahalusta eli maha ei olisi vielä valmis käsittelemään niin suuria maitomääriä :) Tiedä häntä, mutta yöllä meillä nukutaan onneksi yleensä todella hyvin, vaikkakin edelleen äidin viekussa ja päivälläkin vähintään yhdet pidemmät unet.

Mutta nyt syöttöpuuhiin!
Eme ja Ahmatti

Terveisiä äitiyspolilta: vauva onkin perätilassa ja ensi viikolla viimeistään leikataan! Vettä sen verran vähän ja mulla raskausmyrkytysepäily, joten siksi näin. Joudun äitiyspolilla käymään pe, su ja tiistaina viimeistään sovitaan leikkauspäivä. Levossa saivat paineet 140/100 luokkaan, joten nyt täytyy mennä maaten...Kirjottelen myöhemmin lisää jahka saan läppärin tuonne sänkyyn ja vähän nukuttua.

Oho Tinnu! Olitko yhtään osannut epäillä tuota perätilaa? Mitkä tunnelmat leikkauksen suhteen? Onneksi olet jo noin pitkällä, niin ei tarvitse ennenaikaisuudesta huolehtia! Halaus ja tsemppiä, toivottavasti saat levättyä!

Omaa napaa sen verran, että liitoskivut ovat helpottuneet huomattavasti (ei nyt ihan kivutonta ole, mutta paaaljon mukavampi olo kuin viikko sitten). Ihanat ilmat, mutta tänään taas masennus/itkupäivä :(

Toivotaan, että Athenellakin käynnistyisi synnytys itsellään, vaikka ei kai se käynnistys aina tosiaan välttämättä kamalaa ole, eikös Dorallakin käynnistetty ja hyvin meni?

No tuo oli varmaan aika yllätys Tinnu tuo perätila?! Oho, voin vain minäkin kommentoida! Mutta siinä oli varmaankin selitys vauvan vähäisille liikkeille ja kai se tuosta vähäisestä lapsivedestäkin voi johtua... koetahan nyt saada levättyä. Mitkä on nyt tunnelmat, kun tiedät, että sulla on vauva sylissä jo ensi viikolla?

Tsemppiä! Onneksi et joudu viikkoja pötköttelemään, niin eiköhän ne äkkiä nämä viimeiset päivät mene!

Levätä pitäs vaan en voi kun olen niin shokissa. Tosiaan kävin aamulla neuvolassa, missä todettiin verenpaineen kohonneen mut pissa oli puhdas ja ""pää"" nätisti kiinnittynyt jne...Sain siis lähetteen äitiyspolille, missä eka otettiin verenpaineet (taas luokkaa 160/110) ja sit vauvan sydänkäyrää. Sydänkäyrä oli oikein mallikas (syke vaihteli 120-178 välillä) ja ipana liikkui ja siinä puolen tunnin pötköttelyn jälkeen saatiin tulokseksi 140/90 tasoa ja sit ei kun lääkäriä odottamaan. Lääkäriin päästyä otettiin ultra ja minä pöljänä kysyin että mikäs se tuossa oikein on kun näkyi joku pyöreä pallo tuossa ylämahalla ja lääkäri että no päähän se siinä...ei juma mulla meinas sydän pysähtyä. KOKO ajan kaikki sanoneet että vauva pää alaspäin enkä itekään osannu yhtään epäillä perätarjontaa. Lääkäri voivotteli vähäistä lapsiveden määrää vaik muuten oli kyl kaikki ok ja tuloksena se, et viimeistään ens viikolla leikataan. Kohdunkaula niin epäkypsä ettei voi ruveta kypsytteleen kun menis luultavammin päiviä ja lapsivettä vähän ja korkea verenpaine ja perätarjonta= ei hyvä homma alatiesynnytykselle, joten ei muuta vaihtoehtoa kuin sektio. Näillä näkymin luuultavammin ens keskiviikkona jos tiistaina jään osastolle. Sanoi kyl et kannattaa joka käynnille ottaa hampiharja mukaan. Voi elämän kevät että oon päästäni pyörällä...ei tahdo ymmärtää ei. Päässä vaan pyörii et miten tässä ois käyny jos synnytys ois käynnistyny ja salissa huomattu perätila tai jos lapsivedet ois menny tmv?

Niin tai näin, nyt saan vaan maata (ok, pakko välillä läppärillä leikkiä tässä sängyllä) ja jos olotilassa tapahtuu muutosta huonompaan niin äkkiä sairaalaan. Onneks on kotona verenpainemittari ja sain nyt niitä tikkuja millä mun pitää mitata joka aamu proteiinit pissasta. Epäilevät siis raskausmyrkytystä vaikkei siis mulla ""subjektiivisia"" oireita ole, kuten he niin korrektisti sairaalassa sanoivat. Tällä hetkellä päässä päällimmäisenä pettymys sektiopäätöksestä, kiukku tarjonnan väärinarvauksesta neuvolassa ja jos vaikka mitä, mut eiköhän tämä tästä vielä iloksi muutu...Ai niin, vauva arvioitiin olevan noin 3030 g ja pitkäsäärinen mut sukupuolta ei kyl nähty kun istui niin nätisti jo lähtökuopissaan.

Että näin tällä kertaa...

Voi Tinnu, uskon, että on aika rankkaa, kun noin moni asia tuli yhtäkkiä yllätyksenä. Onneksi tilanne on kuitenkin huomattu ja hallinnassa!

Tuon kokemuksen jälkeen olen ihan iloinen, että mulla on ensi viikolle lähete äitipolille ultraan, jossa tsekataan vauvan asento (kun sehän oli aika pitkään perätila). Jos sitä vaikka itsekin on tulkinnut väärin sitä asentoa.

Tulee jotenkin vaan mieleen tuosta Tinnun tilanteesta ja tunnelmista, että vaikka kuinka ""tietää"", että synnytyksessä ja loppuraskaudessa voi tulla vaikka mitä yllättävää, eikä synnytystä sen takia kannata kauheasti suunnitella, niin kuitenkin sitä on tavallaan asennoitunut, että kaikki menee jonkun tietyn kaavan mukaan.

Mutta, vaikka onkin varmasti helpommin sanottu kuin tehty, niin yritä Tinnu keskittyä tilanteen hyviin puoliin! Sinulla ja vauvalla on kuitenkin kaikki kunnossa ja tilannetta seurataan!

Iso halaus Tinnulle! Koita jaksaa ja kaikesta huolimatta levätä viikonloppuna! Minullahan loppuaikana terkka epäili sitä perätilaa, vielä päivä ennen synnytystäkin, vaikka äippäpolilla oltiin käyty tarkistuksessakin. Mutta kuitenkin muistan, että ajatus mahdollisesta sektiosta tuntui jotenkin pettymykseltä. Pääasia kuitenkin, että synnytys menee hyvin tapahtui se sitten sektiolla tai alateitse!

Ensi viikolla teillä on sitten kuitenkin oma pieni nyytti!
Tsemppiä!
Eme

Ohhoh! Paljon tsemppiä Tinnulle! Onneksi tosiaan kävit siellä äitiyspolilla ja tuo perätila huomattiin. Eihän tässä siis hätää kun tilannetta seurataan tarkasti. Ymmärrän kyllä että tuollainen on aika järkytys, kun itse on koko ajan luullut vauvan olevan oikeassa asennossa. Ja vielä tuo raskausmyrkytyskin... Lepäile nyt ja yritä keskittyä positiivisiin ajatuksiin, ensi viikolla teillä on jo vauva kainalossa :). Jaksamisia!

Pikkuisen kyllä alkoi minuakin jännittämään tuo raskausmyrkytyksen mahdollisuus, kun Tinnullakaan ei tosiaan muita oireita ole kun tuo verenpaine... Olen menossa huomenna kontrolliin kun tiistaina paineet oli aika koholla (120/90) neuvolassa. Luulen kyllä että kyse voi olla ihan stressistäkin, olen ollut todella kiireinen opikeluprojektien kanssa tässä viime päivinä. Täytynee vähän rauhoittua...

Nyt menenkin tästä lepäilemään. Paljon positiivista energiaa Tinnulle vielä ja kaikille muillekkin hyvät voinnit!

no onpas täällä tapahtunut! kovasti tsemppiä tinnulle, ajattele miten hyvä että tilanne tuli selville! eli kiitos verenpaineille..:)

hienosti kaikki menee varmasti ja loppuupahan ainakin odotus. vaavin kokokinhan on jo tosi hyvä, saat ihan valmiin ihanan vauvan kotiin sitten:)

nyt lepäilet viikonlopun ja otat niin rauhallisesti kuin pystyt. ja hommaat jostakin sitten apua kotiintuloon, kun olet varmaan leikkauksen jälkeen vähän kipeänä.

kovasti terveisiä kaikille muillekin!

Kiitoksia tuesta!!! Täällä alkaa pahin shokki olla ohi ja mieli huomattavasti rauhallisempi ku mitä eilen. Oli tosiaan aika pommi, mut hyvä että selvisi tässä vaiheessa, joten tosiaanki kiitos verenpaineelle, vaikka se nyt kotona on taas suht aisoissa. Huomenna taas kontrolli.

Sitä minä(kin) olen tässä hiljaa päässäni miettinyt miten ei KUKAAN ole epäillytkään vauvan perätilaa (käyny kuitenki lääkärillä ja kahdesti terkan tilalla ollu th-opiskelija + terkan sijainen eli yhteensä 5 eri ihmistä on mua mittaillu). Esim viime lääkärissä alatutkimus kesti valehtelematta alta puolen minuutin, törkkäs suurinpiirtein sormet vaan sisään ja ulos ja sanoi että kohdunsuun tilanne ennallaan. Toukomammoissa puhuivat että lääkäri on jotenkin alakautta tunnustellu et onko se tosiaan vauvan pää vai peppu, mut ei oo kyl mulla tuota tehty. Tunnusteli sentään päältä jonkun verran, mut kovin heppoisesti mun mielestä.

Mut nyt kun miettii taaksepäin niin ei kukaan ole kyllä kovinkaan tarkkaan tutkinu vauvan ylä- saati alapäätä, kevyesti paineltu vaan että selkä tuossa ja pikkuosat tuossa ja joo pää alhaalla (aivan ku vaan ajateltais et se nyt on vakio että pää on alhaalla). Sanotaanko näin että uskoni meidän neuvolaan romuttui aikalailla. Sekin kun kerran mainitsin että liikkeet on voimakkaimmat nivusen tietämillä kuitattiin vaan sillä että kyllä ne nyrkiniskutkin voi olla voimakkaita. No...eipä sille enää mitään mahda, eikä tää tästä kummeksuen muuksi muutu joten eipä se auta muu kuin hyväksyä että näin kävi.

Ensi viikkoa odotellessa...:)

hyvä tinnu, että olet jo saanut positiivisen vaihteen päälle! niin sitä pitää. kieltämättä on itseäkin ihmetyttänyt kun raivotarjonnassa pitäisi vauvan kaikkien arvioiden mukaan olla, mutta ""potkuja"" tuntuu lähes ainoastaan alapäässä. eli nyrkkeilyä harrastetaan siis meilläkin.. meillähän on varmaan ensi viikolla kaksi uutta ketjuvauvaa, eiköhän se athenekin pääse tositoimiin myös!

täällä taas itkupotkuraivaripäivä tänään, suututin miehen taas aamulla ja nyt itkettää koko ajan. uh, pitäis varmaan soittaa kotiin ja käydä lohdutukseksi itselle vaikka pullat aamukahville...:) onpa ihme että paino nousee!!!

Tinnu, Itse muistan, että myös meillä tuo neuvolalääkärin tapaaminen oli tosi pikainen, kesti max.10min ja siinä ajassa ehti tehdä kuitenkin sisätutkimuksen ja täyttää paperit, joten en usko, että hänkään kovin tarkkaa mitään tutki. Aika rutiinilla tuntui menevän, mutta hyvä, että selvisi tuo perätila edes nyt!

Ja ensi viikolla eiköhän ketjun pojat saa kaksi ""leikkikaveria"" lisää, oliskohan joukossa jo tyttökin?

Eme ja Ukkeli 4 vkoa ja 1pv

Ai kun aika menee nopsaa sunnuntaina Ukkeli on jo kuukauden vanha jässikkä!

Äsken oli sitten kenties viimeinen neuvolakäynti ilman vauvaa. Ensi viikon tiistaina on siis yliaikaiskontrolli sairaalassa, mutta minun tuurilla laittavat meidät vielä kotiin kasvamaan ;) Olen kuitenkin mahdottoman kiitollinen tästä hyvästä olotilastani, että pystyn vielä kunnolla liikkumaan jne. Mutta saisi jo vauva syntyä, ettei tarvitsisi käynnistellä...

Tinnu, kerrohan tämän päivän sairaalakuulumiset, jos jaksat (mutta kiltisti petin pohjalta!). Kumpikohan meistä ensin ehtii nyytin lunastamaan?! :)

Ihana sää jälleen. Lähdenkin tästä pihalle haravan varteen heilumaan, kun maa on jo kuivunut haravointikuntoon. Aurinkoista perjantain jatkoa!

Heissan !

Olen myös palannut kotiin ja mieli virittäytymässä vappuun ja ihana olla taas miehen kanssa. Kyllä ikävä aina tulee.=).

Meillä on toukokuun lopulla luvassa miehen kanssa yhteinen parin päivän lomakin, jos mulla kaikki ok ja isovanhemmat hoitaa sitten poikia pari yötä. ajateltiin että olisi kiva mennä nyt kaksin vielä jonnekin ennen vauvaa. mummu ja vaari sitten sanoivatkin että menkää koko viikonlopuksi, ihana juttu toivotaan että toteutuu siis että olo pysyisi hyvänä ja massu kunnossa että päästään lähtemään. suomessa siis lomailtaisin yhdessä kaupungissa.

Voi Tinnu, olipas tuo aika yllätys...kiva että olet paremmalla mielellä. Onneksi nyt sitten huomasivat tässä vaiheessa, tuntuu kyllä erikoiselta tuo, itseltäni aina aika tarkkaan katsoneet lääkärit että mikä tilanne. Mutta onneksi nyt on sulla selvää tuo juttu ja kaikki menee varmasti hyvin. Voimia nyt tähän viimeiseen aikaa=) ja odotamme kuulumisiasi aina kun jaksat kirjoitella.

Voimia kaikille ja ihanaa vappua!!! Lasten kanssa jo koristeltiin koti vappukuntoon. Ja tänään paistetaan vähän munkkeja ja vapun aattona jos vielä jaksan niin paistan tippaleipiä. TYkkään vapusta kauheesti se on niin kiva kevätjuhla=).

Jakselkaahan.

Kontrollissa käyty ja kaikki ns. ok verenpaineita lukuunottamatta eli vuodelepo kotona jatkuu. Sunnuntaina sit taas uudestaan, sillon pitää vaan mennä synnyttäjien vastaanottoon ku äippäpoli on vaan arkisin auki mut samat tutkimukset sillonki eli otetaan vauvan sykekäyrää, verenpaineet, pissanäyte ja ultra missä katotaan napanuoravirtaukset.

Kysyin tuolta lääkäriltä, tai enemmänki totesin, että miten mua ihmetyttää miksei kukaan ole edes EPÄILLYT vauvan tarjontaa ja se sanoi että mulla on sen verran pinkeä massu et päällisin puolin tosiaan hankala sitä tuntea ja kun olen niin lyhyt eli massukin on rajoitettu niin vauvaa ei mahdu heiluttelemaan niin että voisi varmistaa onko ylhäällä pää vai peppu (kuulemma käyttäytyvät jotenki erilailla). Ja mahan muoto kuulemma paljastaa sen usein (tätä sanoi sit kätilö joka otti sitä sykekäyrää), mut mulla on kuulemma ihan sellanen massu ettei siitä vois sitä kyllä millään uskoa että perätilassa on eli vauva on kyl hyvin mun sisuskaluissa. =)

Em seikoista johtuen mun mielestä olis kyl pitäny terkkarin jossaki vaiheessa sanoa ettei voi olla varma tarjonnasta ja laittaa eteenpäin tutkittavaksi...jos siis ylipäätänsä olis tutkinu kunnolla, mut niinku oon aiemmin kertonu niin terkkakäynnitkään ei oo ikinä montaa minuuttia kestäny....Huolimattomuutta mun mielestä ja tästä tulen varmasti antamaan palautetta terveysasemalle sit kun jaksan ja pystyn!

Mut ei kun lepäilyä jatkamaan...

Ikävä asia toi Tinnun tilanne, mutta itseltäni on aikankin menny luotto neuvolaan jo aikoja sitten. Mun tutulle kävi juuri samalla tavalla että oli yrittänyt sanoa että potkut tuntuvat alavatsassa eikä ylhäällä, ja neuvolassa oli vähätelty asiaa. Vasta synnytyksen ollessa jo käynnissä oltiin huomattu vauvan olleen perätilassa, ja tuttuni oli viety leikkaukseen. Lapsi juotui sitten käyttämään muutaman kuukauden lonkkalastaa koska oli saanut lonkkavian ollessaaan ns. väärin päin siellä.
Mustakin neuvola käynnit ovat tosi pikaisia ja siellä tehdään sellaiset rutiini asiat joka kerta. TYö on varmaan aika liukuhihnalta hommaa... Tosin poikkeuksiakin löytyy. Jollekin ossu kohdalle oikeen hyvä ja mukava neuvolatäti.
Eihän sitä voi esikoistaan odottavana tietää kaikkea, ja jotenkin sitä on vain luotettava että ne siellä neuvolassa osaavat asiansa.
Itseäni hieman mietityttää se että kävin äippäpolilla muutama päivä sitten oman sairauteni takia tarkastuksessa ja samalla tsekkasivat vauvan voinnin, mutta ultrasivat ainoastaan, vaikkakin mulla on viime aikoina ollut aika paljon kivuliaita suppareita. Eivät siis tehneet sisätutkimusta. Totesivat vain että jos vauva päättää nyt syntyä saa se syntyä, eivätkä he ole huolissaan suppareista. No onneksi mulla on vielä edessä yksi lääkärikäynti neuvolassa että tsekkaavat kohdunkaulan tilanteen....
Mukavaa vappua kaikille!!!!!

Ihmetyttää kyllä minuakin tuo Tinnun tilanne, että miten ei aikaisemmin ole kunolla tutkittu vauvan asentoa. Ehkä neuvolatäti luuli olevansa asiasta varma, ja varmaan usein ensisynnyttäjien tuntemuksia vähän vähätellään, kun ajatellaan että ollaan niin kokemattomia. Mutta ehdottomasti kannattaa kyllä Tinnu antaa palautetta kun vaan on aikaa ja jaksamista, tuo olisi voinut johtaa hankalaankin tilanteeseen jos perätila olisi huomattu vasta synnytyksessä!

Eilen kävin verenpainemittauksessa kun alkuviikosta oli paineet aikas koholla, ihan ok oli nyt (114/79). Helpottui olo kyllä suunnattomasti, ajattelin jo että kohta joudun sairaalalepoon jos on raskausmyrkytyksestä kyse. Ihmettelen kyllä vähän, kun minulla on seuraava neuvolakäynti (vika lääkärintarkastus) vasta viikolla 36+1, että miten tähän näin pitkä väli tulee... Oma terkka on ensi viikon lomalla ja sekin vaikuttaa,mutta eikös tässä vaiheessa pitäisi jo kahden viikon välein käydä neuvolassa? Pitää varmaan itse käydä joku päivä mittaamassa verenpainetta ettei se vaan pääse salakavalasti nousemaan kun on näin pitkä tauko käynneissä.

Ihanaa tosiaan kun vappu tulee! Äityli jaksaa oikein munkkejakin paistaa, se on kiva :). Lasten kanssa on varmasti mukava touhuta vappujuttuja. Meillä on vaan kaupasta ostettuja tippaleipiä ja donitseja, aiotaan mennä miehen kanssa lähialueelle vappupäivän piknikille jos sää vaan sallii. Huomenna ajattelin tehdä perunasalaattia, nam! Hauskaa vappua kaikille ja ehkä jo pian athenekin ilmoittelee vauvan syntymästä! Tinnulle jaksamisia, pian on teilläkin kaikki jännitys ohi ja vauva sylissä!

Valo: kannattaa varmaan käydä itsenäisesti mittauttaan se vp, jos huolestuttaa, se voi kuitenki nousta aika äkkiä nimimerkillä kokemusta on. Taitaa olla nykyään kaikissa terveyskeskuksissa se itsemittauspiste ja jos ei ole, niin eiköhän sieltä joku löydy joka sen äkkiä voi mitata.

Täällä tulee olemaan aikas mälsä vappu kun ei mihinkään saa mennä. Pitää pyytää miestä ostamaan edes pari munkkia niin saa vähän vappufiilistä tänne vällyjen väliin.=) Kun sais jostaki itsetehtyjä munkkeja...snif, ne on niin hyviä!

Hauskaa Wappua kaikille, saas nähdä saataisko me yks Wappuvauva tähän rinkiin...Athene: mikä on tilanne?

Huh huh, onpa taas vaivaista tää elo! Välillä tuntuu (esim aiemmin tänään), että on ihan elämänsä kunnossa, mutta karu totuus iskee ennemmin tai myöhemmin. Tänäänkin 2 ja puolen tunnin ulkoilun lopussa hyvä, että kotio asti pääsin, kun alhaalla oli karsea paine ja sormet ihan turvoksissa ja sen jälkeen olen ollut ihan naatti ja joka askel sattuu johonkin kohtaan. Vali vali, siis.

Usko tai älä, Tinnu, niin tavallaan olen sulle jopa vähän kateeellinen, vaikka varmasti onkin nyt kurjaa sinulla, kun saat jo ensi viikolla oman pienen syliin! Itsellä kun voi vielä pahimmassa tapauksessa mennä kuusikin viikkoa. Toisaalta en ole kyllä yhtään valmis synnyttämään, että ehkä se yliaikaisuus (johon olen koko ajan yrittänyt asennoitua) sitten siihen valmistaa.

Mutta hauskaa vappua vaan kaikille ja sekä Athenen että Tinnun kuulumisia jännäilen, tsempit molemmille!

Tänne ei mitään uutta. Yhä kannan ""vappupalloani"", eikä ole niin sitten mitään merkkiä mahdollisesta synnytyksestä.

Käytiin tuossa mökillä ihastelemassa kevään etenemistä ja minun vanhemmilla kylässä. Huh, tuli ruokittua siellä itseäni ja vaavia vappusimalla ja munkeilla, ja sitten tuli jotenkin mieleen, että mitenkähän iso tapaus tuolla mahassa jo lymyää, kun on mennyt näinkin pitkälti yli lasketun ajan... ja ties miten pitkälti vielä menee...

Eilen näemmä tullu väärät päivät...No anyway, tulin vaan ilmottamaan et valmistaudun kontrolliin lähtöön ja epäilen vahvasti että mulla liruu lapsivettä. Aamusella kun istahdin sohvalle niin ylösnoustessa sohvaan jäi märkä läntti yöpaidan ym läpi ja jotakin lirui reisiä pitkin. Soitin synnärille ja käskivät laittaa siteen housuihin, se sit tarkistetaan samalla kun menen sinne kontrolliin. Vähän kyllä nyt jännittää et onko tää nyt sitä!??!?!=) Eli jos musta ei enää tänään mitään kuulu niin varmaan olen sit jääny osastolle ja vaavi lienee maailmassa tänään tai viimeistään huomenna!

Tinnu ilmoittautuu: ei ollut lapsivettä. Ilmeisesti tää makoilu saanut aikaan sen, että tavaraa kertyy enemmänki tonne onkaloihin ja noin se sit tupsahtaa ulos kun vähän pystyyn nousee....Noloa, mutta totta.=) No eipä siinä mitään, tiistaita nyt odotellaan että saadaan päätettyä se leikkauspäivä. Tämänpäiväinen lääkäri oli sitä mieltä että olis hyvä vielä muutama päivä odottaa, niin epäilen että tiistaina vaan sovitaan joku päivä ens viikolle leikkausta varten. Miehen kans puhuttiin et jos valita saa, niin ehkä otettais mieluiten perjantai 5.5 päivämäärän ja käytännön takia niin sais mieskin sit viikonloppuna olla osastolla kaverina.

Oikein hauskaa Wappua kaikille, vaikka taisin sitä jo eilen toivottaa....=)