10.Plussanneet yrittäjät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kevät-kesä-syys jne. yrittäjät
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihana kuulla myös Athenesta! Ja onnea vielä kerran pojasta!

Rankka kokemus teillä on ollut, mutta onneksi kaikki nyt on parhain päin. Voimia palautumiseen!

Itse täällä ihmettelen, että kohta on 38 viikkoa täynnä ja milloinkas meille mahtaa tulla kolmas asukki tänne kotiin... Olo onneksi on ihan yhtä helppo ja hankala kuin jo pitkään, eli ei siinä mielessä ole suurta kärsimättömyyttä.

Hauskaa viikonloppua kaikille!

Paljon onnea Athenelle ja koko perheelle! Ihanaa että kaikki on kuitenkin hyvin vaikeuksista huolimatta ja olette jo päässeet kotiinkin. Kuulosti aika hurjalta tuo synnytyskertomus, onneksi kuitenkin tarinalle tuli onnellinen loppu :).

Nyt en ehdi kirjoittaa enempää mutta vielä kerran paljon onnea ja mukavaa kotiutumista!

Kylläpä tosiaan Athenen pikkuihanuuden maailmaantulo on ollut kovan työn takana! Onneksi nyt on pojalla kaikki hyvin ja äidinkin vointi kohenee!

Kerro vaan niin paljon synnytysjuttuja kuin jaksat! Monesti asioiden ylös kirjoittaminen selkiyttää omia ajatuksia tosi hyvin, kun joutuu jäsentelemään mietteensä järkeviksi lauseiksi.

Dora & Sampo (jonka mielestä äidin rinta on mainio purulelu... Taitaa meillä mennä tissibaari kohta kiinni...)

Paljon onnea vielä kerran Athenelle! Hyvä, että kaikki kuitenkin kääntyi parhain päin!

Jos on kiinnostusta niin voitaisiin järkätä sitä sähköpostirinkiä sen perheklubin kautta (www.perheklubi.net) Eli minä voin vaikka keräillä ihmisten sähköpostiosoitteet sitä kautta eli jos lähetätte minulle yksityisviestinä osoitteenne. Kirjottelen siellä nimimerkillä Naty. Niiltä, jotka ei ole perheklubilla kirjoitelleet tämä kyllä vaatisi sinne rekisteröitymistä...

Meidän poika on nyt reilut 6 viikkoa vanha jässikkä ja hyvin ollaan kasvettu: 59cm, 5540g eli rintaraivareista huolimatta ruokaa näyttää saavan. Pojalla on vaan aikalailla vatsavaivoja en tiedä puhutaanko jo koliikista, mutta lähellä ollaan. Illat on oikeestaan pahimpia, öisin hän nukkuu yleensä hyvin. Mutta vaikka välillä tuntuu raskaalta kun toinen vaan itkee, eikä pysty helpottamaan hänen oloaan niin kyllä ne hymyt ja naurut sitten taas palkitsee!

Vitsi Dora aika menee nopeasti vastahan Sampo syntyi!

Eme ja Ukkeli

Voisiko joku laittaa tuon perhekerhon osoitteen tai linkin tänne kun en tahdo löytää oikeaa paikkaa vaikka googletin perhekerhon... niin pistäisin sen sähköpostiosoitteen rinkiä varten...

Aurinkoista viikonloppua ja Avalle tsemppiä, pian on h-hetki edessä!

Huomenta ex-yrittäjille!

Ja kiitos Valo tsempeistä, niitä tällä hetkellä tarvitaan... Eilen sai mies kuulla kunniansa muutamaan otteeseen, muun muassa kun ei suostunut yhtä neuvolan kirjasta lukemaan... Eli taitaa se synnytys ja muu alitajuisesti jännittää enemmän kuin itsekään tajuaa. Päällisin puolin ne ihan pahimmat synnytykseen liittyvät pelot ovat olleet kyllä aika hyvin taka-alalla viime aikoina.

Mulla kyllä vaihtelee tunnelmat päivästä ja hetkestä toiseen, välillä olen tosi onnellinen ja välillä tosi masentunut. Eli huomaa kyllä itsekin, että hormoonit ne tekee tepposiaan.

Niin se perheklubin osoite on siis joko tuo, mikä on Emen viestissä, tai sitten http://perheklubi.net. Mä voisin aloittaa ""listautumisen"" ja laitankin tästä Emelle/Natylle heti yksityisviestillä sähköpostiosoitteeni!

Hirmuisesti onnea Athenellekin pikkumiehestä!! On kyllä ollut hurjan kuuloinen synnytys, mutta loppu hyvin kaikki hyvin. Mulla kans sairaalassa meni unet kokonaan, tunnin pari siellä täällä sai nukuttua ja kotia päästessä oli jo olo kun olis ollu parin promillen humalassa ja kauheet rytmihäiriöt. Olo tasoittunu vasta nyt eilisen ja tämän päivän aikana, joten tiedän miltä susta tuntuu.

Tuo perhekerhon osoite on http://perhekerho.net ja minä olen siellä samalla nimimerkillä kun täälläkin. Pitääki nyt het muistin aikana laittaa Emelle viestiä...tai siis Natylle.

Tinnu on ollut eilen äitienpäivätunnelmissa ilmeisesti jo ;), nimittäin tuo perhekerhokin on kyllä olemassa, mutta se on väärä paikka, eli menkää vaan tuonne http://perheklubi.net, sieltä löytyy Eme/Naty!

Hyvää äitienpäivää teille jo vauvan syliin saaneille ja koitetaan me muut vielä joku aika jaksaa odottaa :)

Voi jösses sentään mikä lahopää mä oon!!!=))) Juu, eli perheklubi eikä mikään kerho...*nolona* Ei oo muuten ensimmäinen moka, liekö imetyshormonit tai jotain mut mieski sanoi että mä puhun välillä niin siansaksaa et hyvä kun saa mitään tolkkua mun puheista!=)

Täällä on vietetty leppoisaa äitienpäivää. Käytiin eka kertaa vaunuilemassa ja ollaan syöty kakkua (pakaste-sellaista;) ja mies ollut pahoillaan kun ei viime viikolla ole kerinny kauppoihin ostamaan mulle mitään kun on tahtonu tulla suoraan töistä kotiin mua ja poikaa kattomaan...aiko mennä sit huomenna shoppaileen. Sanoin et ei oo tarpeellista vaan kun kerta tahtoo niin menkööt.:)

Mulla ei nyt kertakaikkisesti millään onnistu tuo perhekerhoon rekisteröityminen, joten laitan nyt s-postiosoitteeni tänne (silläkin uhalla, että joku kuuppa ulkopuolinen alkaa lähetellä minulle outoja häirikköposteja - antaa tulla vaan :D), eli siis jeemhe@utu.fi on se osoite, josta minut tavoittaa!

Dora (odottelee hämäriä roskaposteja)

kiva nipsu etten ole yksin...:)

hehhee, löysin jonkun yksityisviestin lähettämismahdollisuuden ja ainakin olevinaan laitoin spostiosoitteeni natylle..:) odottelen lisäohjeita, ellinoora kuittaa täältä tähän

Samoihin aikoihin ollaan oltu liikkeellä! Ellinooran yksityisviesti tuli perille ja lähetinkin sulle jo sähköpostia! Nipsu laita siellä perheklubilla yksityisviestinä mulle sun sähköposti niin laitan sullekin viestillä meidän yhteystietoja!

terv.
Eme

Selitättekö vielä mulle tumpelolle, että mistä tuolla perhekerhon sivuilla pystyy laittamaan yksityisviestejä? Kirjautunut olen sisään, mutta etsiskelyyn tuntuu menevän aikaa (poika sylissä).

Täällä vauva-arki on onneksi lähtenyt sujumaan ihan mukavasti. Parina yönä olen saanut nukuttua yhteensä jopa reilut kuusi tuntia ja se tuntuu tosi hyvältä!! Poika oksenteli alkuun paljon, mutta sekin asia on onneksi parempaan päin. Röyhtäytellä täytyy tiuhaan, niin maidot eivät tule nenästäkään niin pahasti ulos (halkiosta johtuvaa).

Ulkoiltu ollaan jo ahkerasti ja kiva, kun olen päässyt vähän pihatöihin pojan nukkuessa vaunuissa. Onko muuten sulla Tinnu mieli nyt synnytyksen jälkeen miten herkkänä? Minä vollotan useita kertoja päivässä liikutuksesta tai onnesta :) On se vaan niin ihana pakkaus tuo meidän poju...

Athene + Jermu 13 pv

Athene: yritän neuvoa:

ensinnäkin toivottavasti olet perheKLUBIN, etkä perhekerhon sivuilla ; )

Kun olet kirjautuneena sisään, sivun oikeassa ylälaidassa lukee ""Asetukset"" - ""0 uutta yksityisviestiä"". Klikkaa tuota yksityisviestijuttua. Sitten aukeaa ""jäsenen hallintapaneeli"", jonka vasemmassa laidassa lukee ""Kirjoita yksityisviesti"". Klikkaat sitä ja sitten vaan ""Anna käyttäjätunnukset tähän"" -kohtaan laitat Naty ja kirjoitat viestin ja lähetät.

Toivottavasti sait selvää :)

Tänään oli vika neuvolalääkäri. Kohdunsuu on sen 2 cm auki, ja kohdunkaulaa jäljellä 1 cm. Lääkärin mukaan on hyvin pehmeä ja kypsä. Eli arvioi että vauva voi syntyä ihan lähiaikoina. Sanoi että on hyvin epätdennäköitsä että menee yliaikaiseksi, ja arvio että syntyy kyllä ennen laskettua aikaa. Joten odottelu jatkuu.

tänne ei erikoista, yhtenä kappaleena ollaan. Pieniä vaivoja ja välillä tukala olo mutta ei mitään merkkejä synnytyksen lähestymisestä. Pitänee itsekin tulla tuonne perheklubiin sitten kun saan aikaiseksi...

jatkakaamme odottelua....

Mulla oli istukka tutkimus ultralla siis lääkäriaika. Istukka noussut ja saan siis synnyttää alakautta. Kohdunulkosuu sormelle auki kanavaa 3 cm jäljellä ja kohdunsuu kiinteä, kaikki siis ok siinä mielessä.

Mutta tuli yllättävä käänne tähän. lääkäri ei saanut kunnon mittaa vauvan päästä siis liian pieni pää kapea, ei normaali lääkärin mielestä joten sain lähetteen naistenklinikalle tarkempiin tutkimuksiin. Rauhoitteli että kaikki varmaan ok, kun ei aikaisemmin huomattu mitään. No tämän viikon odottanut kutsua sinne tutkimuksiin. Lupasivat synnärillä että viimeistään ensi viikolla pääsen sinne ja mitä vielä...sain ajan reilu kahden viikon päähän. Tässä nyt sitten odotellaan... öisin supistelee aika kovasti stressiä varmaan.
No mieli ollut tänään ihan hyvä onneksi. jotenkin haluaa uskoa että kaikki hyvin, välillä iskee pelko ja epätodellinen olo tästä kaikesta.

Mutta katsotaan nyt sitten. Pitkään joudun odottamaan toivottavasti en stressaa vauvaa ulos ennen aikojaan. Eilen vielä synnärillä sain aika tylyä kohtelua kun olisin halunnut kysellä vähän tästä, sanoi vaan että kysele sitten helsingissä ne sitten tietävät. Joo. Inhimmillisyys olisi ihan kiva piirre.

Älkää kokonaan häipykö täältä, meni monta päivää että löysin tän ketjun.
Voikaa hyvin kaikki!

toi on kyllä hurjaa odotella sit 2 viikkoa lääkäriin pääsyä.
Uskon kuitenkin että kaikki on kunnossa. Koita olla stressaamatta.

Mulla oli rakenneultra eilen ja sen mukaan kaikki oli kunnossa. Vauveli oli koonsa puolesta vähän isompi, mutta ei vaikuttanut kuitenkaan laskettuun aikaan niin että olis tarvinnut muuttaa. Sukupuolikin näkyi ja taitaa tännekin poika olla tulossa. Ei siis prinsessaa tiedossa vielä täälläkään. Itse olen super tyytyväinen. loppujen lopuksi tietysti on ihan sama kumpi sieltä tulee, mutta aina olen halunnut 3 pojan äidiksi enkä osaa sanoa miksi. Onhan siellä aina mahdollisuus että se onkin tyttö, mutta kun lääkäri ne vauvan palluraiset ja pippelin näytti niin saatytöllä olla aika turvonneet häppärit jos vielä tytöks muuttuu. no itse pippeliä en itse nähnyt, mutta lääkäri sanoi se siinä olevan.

Älkää nyt kokonaan kadotko. Minusta on niin kiva lukea teidän juttuja kun olette jo niin pitkällä ja mä vasta..kohta puolessa välissä. Hurjaa kun aika menee nopeasti.

Airi ja äijä