6. Plussanneet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kesä/syys/talviyrittäjät
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
oliko se ava kun kysyi villhousuista?

vaipanteko-ohjeet löytyy netistä, www.kestovaippainfo.fi ja sieltä tee-se-itse- osio. sieltä löytyy myös paikat mistä hahtuvalankaa voi ostaa.

Hirmuisesti onnea Lellulle!!! Ja Äitylille tietysti myös!

Ellinoora - pakko kysyä: synnytyslaulukurssi? Mitä, mitä? Kuulostaa hassulta... :) Miten synnytyslauletaan?

Yhdyn edellisten mielipiteisiin mukavasta ketjusta! Kiva, että vaikka näinkin eri vaiheissa osa ollaan, niin juttua silti riittää monelta kantilta.

Dora ja poika, joka kääntyi eilen ensimmäisen kerran mahalta selälleen :0

Voi ihanaa Lellu....ONNEA oikein paljon ja tervetuloa kirjoittelemaan tänne.

Joo mullakin niitä pikku potkuja tuntuu ihanasti. Kevyitä ovat vielä mutta eihän noita viikkojakaan vielä hirveesti ole.

On muuten ihana juttu taas juoda kahvia. On se vaan mahtava aine=). Sitä kokee olevansa ennallaan kun pääsee kahvia hörppimään...

Joo mulla on kaksi poikaa ja kyllä täytyy sanoa että ihania ovat ja luontevaa olla poikien kanssa. Olen perheestä missä on yksi poika ja monta tyttöä, molempiin olen tottunut, mutta niin se vaan menee että se kuka sieltä tulee on paras. Nuo pojat kyllä tuntuu olevan niin äidin poikia, vaikka onhan se iskä tietysti mahtava kanssa, mutta usein sanotaan että yleensä niin menee, että ne pojat on äidin aikuiseksi saakka ja tytöt iskän=). Olen itse oikein isän tyttö ja veljestä huomaa että on äidin kulta vieläkin=). No ei tietenkään liikaa, mutta sopivasti.

Olishan se hieno yllätys saada tyttö, sitä nuo meidän pojat toivoo, vaikka kuulemma poikakin käy...=). Aluksi olis varmaan outoa hoitaa kun on tottunut pippeleitä pesemään=). Toisaalta olen ihan siinä ajatuksessa että poika sieltä taitaa tulla ja untakin olen viime aikoina nähnyt pojista vaan. Mutta tuli kumpi vaan niin ihanaa se. Terveyttä sitä luonnollisesti lapselleen toivoo, vaikka jos lapsi on sairas niin tietenkin yhtä arvokas, mutta iso juttu se olisi ja tottakai siihen pitäisi eri tavalla sopeutua. No asiat menee niinkuin on tarkoitettu.

Huomenna neuvola, mukavaa.
Nyt auttamaan majan rakentamisessa. Meillä on kaksi majan rakentajaa vauhdissa taas.
T: äityli rv 16+5

Ensimmäiseksi onnea Lellulle ja tietty Äitylille tätiytymisestä :)

Täällä pitäisi pakertaa gradun parissa, mutta mutta, no aikataulusta ollaan niin paljon myöhässä ettei tämä varmaan paljoa tässä konkurssissa tunnu.
Aika jännää Tinnu, mutta minä myös ajattelin, että esikoinen olisi tyttö ja meillehän on myös poika tulossa. Ehkä se johtuu juuri siitä, että minukin on todella läheinen suhde äitiin. Mies oli alusta saakka varma, että poika sieltä on tulossa, mutta hänellä taas on vaan veljiä, joten ehkä siksi tyttö tuntui vieraammalta.

Ava taisi kysellä vaunuhankinnoista. Me ostettiin teutonia mistralit, mutta ne on myös aika matalat, joten eivät varmaan teidän tarpeisiin sovi. Tavaroille ei myöskään ole hirveesti tilaa, mutta itse en vaunuja kauppareissuille oikeastaan tarvitse, joten sillä ei ollut meille niinkään merkitystä. Kauppaan on meillä sen verran matkaa, että yleensä mennään autolla ellei nyt lähikaupasta haeta jotain pientä.

Pientä jännitystä alkaa olla ilmassa, laskettuun aikaan on enää alle 8 viikkoa. Tällä viikolla olisi ensimmäinen valmennus haikaranpesässä. Minulla on kuitenkin jotenkin sellainen tunne, että tämä meidän poika varmaan viihtyy tuolla masussa pidempäänkin :)

Eme 32+4

Olipas paljon juttua taas tänään kertynyt! Kiva!

Ihan ekaksi ONNITTELUT Lellulle!

Minä myös tykkään kirjoitella teidän kanssa, en ole ennen asiaa kummemmin ajatellut, mutta kieltämättä juuri tuo, mistä muistaakseni Tinnu puhui, että täällä ei kukaan ota herneitä nenään tai lähde provosoimaan, tekee kirjoittelun mukavaksi. Ainoa, mikä harmittaa, on ehkä tämän sivuston alkeellisuus (esim. vastatessa ei näe kuin sen viestin mihin vastaa, jne.), sen takia olen tämän ketjun lisäksi keskittynyt noihin perhiksen sivuhin, sieltä löytyy tieto haullakin tosi paljon helpommin. Tai no kyllähän minä joskus käyn tuolla Talviyrittäjissäkin kurkkimassa.. Mutta siis kiitos teille mukavasta seurasta!!

Mullakin on ollut tuo sama, että helpompi kuvitella esikoiseksi tyttö (mekin toivotaan, että saadaan yhteensä kaksi) ja olen oikein yrittänyt psyykata itseäni, että jos se onkin poika. Kun poika on ihan varmasti aivan yhtä rakas kuin tyttökin, ei se siitä kiinni ole. Mutta samantapaisia aatoksia kuin muillakin täällä. Me ei siis tiedetä, kumpi on tulossa, kun rakenneultrassa ei näkynyt ja 3/4D:hen ei sen takia lähdetä.

Olin muuten tänään töissä ja meni ihan ok. Mulla vaan tuntuu nyt olevan taipumus sellaisiin ahdistustyyppisiin kohtauksiin (täysin uusi juttu!), että saa nähdä, miten tässä käy. No, riippuu varmaan siitäkin, miten saan nukuttua, kun luulen, että unettomuus laukaisi sen viime viikon supistelun, olin ihan mielettömän poikki.

Nyt välipalalle!

ONNEA LELLULLE!!!!:) Lisäähän itses listaan!

Mulla huomenna lääkäri enkä oikein tiedä miten päin olisi. Jännittää jäänkö vielä saikulle vai passitetaanko mut takas töihin. Toisaalta ollu niin ihanan rauhoittavaa olla vaan ja olla ottamatta paineita töistä vaikka pidemmän päälle aika vois kyllä käydä pitkäksi. Toisaalta epäilen kestänkö enää sitä stressiä ja hektisyyttä mitä meillä töissä on...toisaalta...äh, emmä edes tiiä mitä mä yritän sanoo.:) Huomennapa sen näkee.

Tänään ollu kyl ihme juilintaa tuolla mahassa, niinku puukolla tökittäs tuolla alavatsalla. Eivät ole ainakaan yhteydessä supistuksiin, mut käy kyl kipeetä...Ei oikein tunnu kasvukivuiltakaan kun eivät oo kohdun reunalla tai missään siellä päinkään. Auts, nytki vihloo taas.:/ Välillä kyl tulee semmonen olo, et tätäkö sitä nyt odotti: närästystä, turvotusta, kolotusta ja tunteiden vuoristorataa? No, kaipa palkinto on kaiken tän arvoista.=)

joopa, tunteiden vuoristorataa tosiaan, eilen raivostuin äijälle ihan tosissaan, meille tuli lopultakin kauan kaivatut uudet sohvat ja innostuin sitten sitä myöten laittamaan loputkin taulut seinille ja siivoamaan viimeiset pahvilaatikot kellariin muuton jäljiltä. onhan tuo sisustuksen ""loppusilaus"" saanutkin odotella jo kuukauden päivät... yritin pariin otteeseen pyytää apua, mutta tietokonepeli oli liian jännä keskeytykseen ja hermostuin lopulta niin että kannoin yksin kymmenkunta laatikkoa kellariin. ihan hölmöä reuhtomista, tiedän kyllä, mutta kun ei vaan sisu antanut periksi jättää kaikkea levälleen taas kerran. onneksi pikkudelfiini ei ollut moksiskaan, ainakaan supisteluja ei tullut ja siellä se vaan polski vauhtia mamman siivousinnolle.

mies on edelleen vähän ""toipilas"", jos kukaan muistaa niin hänelle tehtiin vaikea sydänleikkaus viime kesänä ja siitä palautuminen on edelleen kesken. ja sen kyllä huomaa. kaikki flunssat ja kulkutaudit tarttuu ja yleinen vireystaso on välillä kuin kasikymppisellä ukolla. töissäolo on todella pätkittäistä. ette usko että välillä turhauttaa kun saa aina olla se vahvempi ja jaksavampi osapuoli kun oikeasti haluaisi vaan olla helliteltävänä ja hemmoteltuna. olen yrittänyt ymmärtää ja tukea jne. mutta välillä sitä ei vaan jaksa.

ja vauvan kanssa sitä on vielä aika herkkä ajattelemaan kaikesta ihan ylidramaattisesti, samalla kun kaipaan tukea nyt arkisiin puuhiin niin sitä ajattelee että hoidanko lopulta kotia ja vauvaakin ihan yksin. toisen vielä jaksaa mutta jos edes kodinhoitoon ei tule mitään apuja ilman jatkuvaa nalkutusta niin eipä hirveästi naurata.

sori nyt tästä vuodatuksesta, mutta joskus kaipaan sen verran entisiä aikoja jolloin mies sentään hoiti automaattisesti edes kodin rempat ja autonhuollon, nyt kun ne pitää naisen tehdä ainakin tässä perheessä...

BLÄÄHH!!!

mutta kauheasti tsemppiä tínnulle lekuriin ja hyvää ja onnellista vointia kaikille muillekin!

Eme 23.3.2006 KOS (25/30 esikoinen)
Athene 20.4.2006 (28/29, esikoinen)
Tinnu 11.5.2006 OYS (25/27 esikoinen)
Kevätkukkanen (24/27 esikoinen)) 18.5. Lohjan sairaala
Ava 29.5.2006 (27/28 esikoinen)
Nipsu 8.6.2006 (25/29, esikoinen)
Valo 12.6.2006(28/28 esikoinen)
Dreamer 13.6.2006 (25/30 itselle esikoinen, miehelle toinen)
ellinoora 29.6.2006 (28/28 esikoinen)
äityli78 13.7.2006 (27/26 kolmas)
Lellu lokakuu? (29/29 toinen)
Synnyttäneet:
Dora 8.12.05 poika 3270 g/50 cm

Tarkennan ton lasketun ajan sitten ekan neuvolan jälkeen..
Nyt töihin!

Terveiset neuvolasta. kaikki oli oikein hyvin ja siellä ne sydänäänetkin kuului mukavasti syke oli 145 ja liikkui kovasti että meinaa aina paeta alta pois kun ääniä kuunnellaan.

Supsiteluista kysyin, pissa oli ihan puhdas, joten kohdun kasvuun saattaa liittyä, kun on jo kolmas raskaus ja kohta tuo maha oikein kunnolla alkaa pulpahtamaan ulos, mutta mitään kipeitä eivät saa olla supparit tässä vaiheessa. No nyt olen juonut paljon ja se on auttanut kirvelyyn ja pissaakin tulee reippaasti, sanoi jos kirvely palaa niin sitten vaan mars labraan. Ummetus saattaa aiheuttaa myös sitä painetta mitä tunnen kun se taas vaivaa. Mutta ihanaa kun kaikki oli kunnossa.

Niin Ellinoora kyllä se on ymmärrettävää että väsyy vaikka toista haluaa varmasti ymmärtää ja tukeakin, mutta onhan tuo iso juttu ja vaatii myös sinulta paljon. Voimia kovasti.

Hyvää vointia muillekin ja kiva Lellu kun olet mukana.

Mulla tuo la on neuvolan mukaan 12.7 mutta en ele jaksanut korjata tohon listaan saattaa vielä muuttua ultrassa. Ennen ei ole muuttunut, mutta katsotaan nyt.
Nyt ulos. Heipsan!

Olipas tullut paljon juttua teiltä viikonloppuna ja eilen, kiva oli lukea! Paljon onnea Lellulle plussasta, kiva että sieltä talviyrittäjistä tulee lisää väkeä tänne odottajien puolelle. Sinulla on Lellu sitten laskettu aika varmaan joskus lokakuussa?

Paljon onnea myös Äityli78:lle tätiytymisen johdosta! Minähän kanssa tätiydyin tuossa pari viikkoa sitten kun sisko sai tyttövauvan. Kävin taas viikonloppuna tyttöä katsomassa ja on kyllä niin suloinen... Paljon nuo vauvat kyllä ihan parissa viikossa muuttuvat, nyt oli tytöllä tullut jo enemmän omat kasvonpiirteet esiin.

Minustakin meille on muodostunut tästä tosi mukava keskusteluporukka, hyvässä hengessä keskustellaan eikä mitään kyräilyä ole ollut ollenkaan. On mukava kun samat ihmiset joiden kanssa haaveili plussasta on hengessä mukana raskauden etenemisessä!

Täällä on vointi ihan hyvä, tänään lähti 22. viikko käyntiin. Välillä meinaa kyllä hermo mennä kun tuntuu, että illalla varsinkin ramppaan pissalla ihan jatkuvasti ... Illalla varmaan on paikat turvonneet enemmän tai jotain, kun tuntuu sellaista painetta tuolla alavatsalla ja melkein heti kun on käynyt pissalla tuntuu, että on mentävä uudestaan. Onneksi päivällä on helpompaa eikä tarvitse ihan niin usein rampata vessassa.

Ymmärrän hyvin ellinoora, että välillä ei jaksa niin ajatella toisen oloa vaan tarvitsee tukea itselleen näin raskaana ollessa. Itse olen huomannut, että välillä olo on itsellä niin kurja ja hermot kireällä, että puran turhan helposti sitä pahaa mieltä viattomaan mieheeni :(. Onneksi hän on tosi ymmärtäväinen eikä ota sitä itseensä, mutta pitää yrittää muistaa että hänelläkin on välillä stressiä työstä ja muusta, että minulla ei ole yksinoikeus kiukutteluun ;). Välillä vaan tuntuu että on jotenkin yksin tämän raskauden kanssa, kun mies ei joudu kärsimään kaikista krempoista mitä raskaus mukanaan tuo. No toisaalta, olenhan minäkin etuoikeutettu kun esimerkiksi tunnen vauvan potkut ja ylipäätään saan synnyttää meidän yhteisen lapsen! Täytyy pitää se mielessä.

Hyvät viikon jatkot teille kaikille!

Valo 21+1

Hei kaikki kesä/syys/talviyrittäjät! :)

En voi olla kurkkaamatta toiveikkaana tännekin puolelle! Eilen testasin Clear Bluella haalean haamun 6 kk yrityksen jälkeen. Nyt on vasta rv 4+2 mikäli siellä todella joku on. ;) Oireita kyllä riittää: lämmöt koholla, flunssamainen olo ilman kunnon flunssaa, ajoittaista huippausta, tissit aremmat kuin yleensä, pienenpientä tuhruakin, joka kieltämättä vähän huolestuttaa. Onneksi mitään menkkakipuja ei kuitenkaan tunnu. Olemme miehen kanssa 25-vuotiaita molemmat ja asumme pk-seudulla. Esikoinen olisi kyseessä. Tilannettani on mutkistanut vaikea endometrioosi, joka leikattiin kesällä. Lapsen hankkimisella on ollut sen vuoksi kiire, hoitojen suunnitteluunkin oli jo aika varattuna. Toivon siis todella että kaikki menisi nyt hyvin. Onpa ihanaa päästä vihdoin tälle puolelle! :D

Riina-K 4+2 (kp 31/27-31)

Terveisiä neuvolasta taas. Oli siis kontrollikäynti näiden supistusten takia ja sairasloma jatkuu 3 viikkoa, seuraavaan ns. normaalikäyntiin saakka jolloin katotaan tilanne uudestaan. Ei ollu muutoksia kohdunsuulla, mutta supistelutiheys henkisen ja fyysisen rasituksen aikana suuri niin päätettiin jatkaa lepäilyä varmuuden vuoksi.

Painolisäys 590 g/viikko (kokonaisnousu 7,2 kg!!!)
Verenpaine 144/63 ja pissa puhdas.
Sf-mitta 22
Liikkeet ++ ja syke 145

Olo on siis tällä hetkelle muutenki iloinen, nimittäin kelalta tuli lappu että äitiyspakkaus saapuu postiin parin viikon sisään ja Nordealta tuli kirje että meidän vakuutusvaraus on hyväksytty!!!!=)

Ellinooralle ei voi kun toivottaa voimia, sun miehellä sentään on vähän ""syytä"" olla hemmottelematta sua, mut mun mies on siihen vaan liian laiska...joskus raivostuttaa kun ite tahtois nyt vähän hellyyttä ja huolenpitoa niin ei, mies senku huutelee että tuotko mulle sitä ja teetkö tuota. No, ehkä se joku päivä tuosta kasvaa vielä mieheksi, on kyllä muuten tosi rakas ja ihana...olis vaan vähän oma-aloitteisempi...;)

Riina-K:lle varovainen onnittelu plussasta!

No niin, ja taas saikulle! Olin neuvolassa ja sielläkin ollessa suppaili sen verran, että huomenna lääkäriin, joka tsekkaa paikat ja määrää sitten saikkua mitä määrää. Turhauttaa tosi paljon jäädä taas töistä pois, mutta ei voi mitään. Jotenkin toivoo silti, että laittais sitten kerralla ainakin ens viikon loppuun, ettei taas tulis vaan pari päivää saikkua ja sitten kierre jatkuis. Sais töihinkin sijaisen, menee kyllä hommat ihan pelleilyksi, jos on koko ajan tällaisia pikkupätkiä pois.

Muuten neuvolakuulumiset ok:
paino +586g/vko
verenpaine 110/66
sf 21
liikkeet ++
syke 140

Riina-K: ONNITTELUT ja tervetuloa kirjoittelemaan tälle puolelle! Toivottavasti sieltä haaveilijoista muutkin pääsevät mahdollisimman pian tänne!

Moikka!

Kiva että Tinnulla hyvä mieli ja että kaikki ihan ok, siis ettei ole kohdunsuu auennut tai mitään. Toivotaan että supistukset rauhoittuu.

samoin Avalle kanssa, toivottavasti kaikki on hyvin. Noi supistukset on varmasti stressaavia kun ei oikein tiedä että mitä tapahtuu.

Onnea oikein paljon Riina-K ja tervetuloa joukkoomme mukaan kirjoittelemaan.=)

Minulla on hassu tilanne kun maha on jo niin pullea. Yleensä tässä vaiheessa olen saanut kuulla, että voi että miten pieni oot ei yhtään huomaa että ootat jne...yleensä loppuun saakka saanut kuulla miten pieni olen, mutta nyt kaveri nauroi ettei erehdystä että mahassa jotain. Ja mulle jo muutamat sanoneet että ompas jo iso maha ja selviääkö jo onko kaksoset yms.=) että tällä kertaa näin päin... No itse aattelen että kivasti on maha pyöristynyt ja hauska kokea tämäkin puoli...enkä usko että kaksoset on mahassa, mutta eihän sitä koskaan tiedä. No neuvolatäti ainakin sanoi että on jo massu pyöristynyt, mutta ihan normaali kokoa viikkoihin nähden tämäkin.

Hyvät voinnit teille kaikille!
t: Äityli rv 17+1

Visiittini täällä jäi kyllä hyvin lyhyeksi. Vuoto alkoi kipuilujen jälkeen aamulla. Liekö ollut varhainen km tai menkat. Taisi toiveet herätä hieman liian aikaisin. :¨( Hyvää jatkoa teille odotukseen! Toivottavasti tulen pian takaisin...

Riina-K: olen todella pahoillani! Halaus ja voimia!

Omasta puolesta ihan hyviä kuulumisia, eli lääkäri tutki sitten alaosaston ja paikat oli ihan normaalisti kiinni! :) Supisteli tuolla visiitillä kyllä aika kiitettävästi ja kotona olen sitten vielä seuraavat pari viikkoa lepäilemässä. Että pitää jotenkin nyt sitten siihen asennoitua...

Olen tosi pahoillani Riina-K! Paljon voimia.

Hyvä Ava että paikat oli ihan kunnossa supistelusta huolimatta! Koitahan nyt jaksaa lepäillä ja nauttiakin lomasta, vaikka voihan se varmasti tuntua tylsältä kun on vaan kotona.

Kiva kuulla Äityli78:nkin kuulumisia. Eikö se usein menekkin niin, että ekassa raskaudessa maha näkyy myöhemmin kun seuraavissa, vai oliko sinulla jo toisessa raskaudessa isompi maha kun ensimmäisessä? Aika jännä ajatella, että teille tulee jo kolmas lapsi! Me muut ollaan ihan keltanokkia näissä asioissa... :)

Täällä on vointi ihan hyvä, minulla supistelu rauhoittunut aika lailla viime viikosta, tulehdukseen saatu lääkekuuri näemmä puree. Jonkin verran niitä kivuttomia harjoitussuppareita on ollut, mutta nehän on ihan normaaleja. Ruokahalu on kova, tuntuu että koko ajan pitäisi olla jotain suuhunsa pistämässä... No hyvähän se on ettei ole pahoinvointia.

Nyt pitää lähteä koiria ulkoiluttamaan. Kirjoittelemisiin!

Valo 21+3

Jaha, ollaan sit Avan kans samassa veneessä: teretulemast kyytiin vaan, täällä pitää olla hyvin rennosti!:) Onhan tuota itelläki välillä päiviä kun miettii että ompa tylsää, mutta vaavin takiahan tässä lepäillään.

Riina-K:lle pahoittelut. Ei varmaan kauheesti lohduta mut kaverille kävi noin pari kk sit ja hän tuli het seuraavasta kierrosta uudelleen raskaaks ja tällä hetkellä kaikki tuntuu olevan ok!

Mä oon useammallaki palstalla ihmetelly ihmisten ruoka-halua näillä viikoilla, koska itestä tuntuu että ruokahalu on vähentyny. Tai sanotaanko näin, että silmät ja mieli tahtois ehkä ruokaa useammin, mut napa ei vaan vedä. Aamulla yks leipä ja lasi kaakaota niin pärjää kevyesti neljäkin tuntia, ja nyt vedin lautasellisen salaattia ja vähän makkarakeittoo ja tuntuu et miten tästä selviää, siis ihan naurettavan pienistä annoksista tulee ähky!!! Tympäsee ku monesti tekis mieli syödä jotain vaan kun ei voi. Ennen piti syödä vähintään 3 tunnin välein jotakin vaan nyt ei voi, tai no ehkä siinä tapauksessa että syö esim jugurtin tai hedelmän aina parin tunnin välein mut ei muuten. Välillä kyllä tullu mieleen et onkohan tää tosiaan ihan normaalia???

morjens!

riina-k:lle isot halit ja pahoittelut, tervetuloa vaan pian uudestaan tänne...

oman vaakan mukaan paijnoa olis taas tullut viime neuvolakäynnistä 3kg eli yhteensä jo 6 kg! kovasti kyllä kasvan, ei voi kuin ihmetellä. neuvola on ensi viikon torstaina, katsotaan nyt mitä se vaaka siellä sanoo.. mun ruokahalu painottuu aamuihin, aamupalan jälkeen täytyy melkein heti töissä syödä leipää, korppua tms. kun maha kurnii. sit lounaalle on kova kiire mutta sillä pärjääkin sitten ip ja illalla syön yleensä vähän vähemmän. yön jälkeen onkin ihan tajuton nälkä aina.

muuten kaikki ok, potkuttelua tuntuu nyt päivittäin, mikä lohduttaa aina mieltä jos muuten matalalentoa välillä onkin.. jatketan juttua vähän myöhemmin!

Pahoittelut Riina-k:lle, muuta ei oikein osaa sanoa.

Meillä oli eilen ensimmäinen haikaranpesän synnytysvalmennus, ihan mukava, vaikka aika lailla tuttua asiaa minulle, mutta miehelle ehkä synnytys tuli enemmän tutuksi. Vaikutti todella mukavalta paikalta, synnytyssalit oli todella kodikkaita. Sairaalakammoisena todella toivon, että h-hetkellä siellä olisi tilaa. Itse synnytystä en oikeastaan osaa vielä hirveemmin jännittää, edes kipuja. Kuulostaa ehkä hassulta monenkin korviin, mutta minusta kamalinta on se sairaalassa oleminen. Eihän tuossa tietenkään mitään järkeä olekkaan ja taustalla on varmaan se, että minut on pari kertaa lapsena leikattu ja sairaala oli minusta aivan kammottava paikka, jossa laskin sekuntteja, että pääsisin kotiin.

Huomaa, että tunteet on aikalailla pinnassa, sillä olin eilen ihan liikuttunut siellä valmennuksessa kun viereisessä huoneessa syntyi samaan aikaa vauva. Äiti huusi aikalailla kovaa ja hetken päästä kuuluikin sitten jo vauvan parkasut. Ja sai se synnytys videokin vedet kohoamaan silmiin :)

Tinnulle ja Avalle jaksamista sairaslomalle, muistakaa lepäillä! Minä yritän taas jatkaa gradun parissa ja poika jatkaa hikottelua!

Eme 33+1

Vielä isot pahoittelut Riina-k:lle. Tosi harmi juttu. Voimia nyt vaan eteenpäin.

Sairaslomalaisille myös jaksamista sinne!

Niin Valo kyselit mahan kasvusta. Esikoisesta ja kuopuksesta oli vähän eri malliset mahat vaikka poikia ovatkin molemmat=). Eikös vanhan uskomuksen mukaan mahan mallista nää kumpi tulee... Esikoisesta maha oli pyöreä pallo kuopuksesta myös edessä mutta pitkulaisempi. Muuten kasvamisessa en huomannut eroa ja kyllä minua aina pieneksi on sanottu paitsi nyt. Luulen että kun kuopuksesta maha oli pitkulaisempi niin näytti pienemmältä mitä olikaan. Joten luulen että usein on juuri niin että esikoisesta pienin ja sitten tulee muissa raskauksisa nopeammin esille. Ainakin usein niin kuulee käyneen.

Toivottavasti Eme pääset sairaalakammosta, mutta kyllä tuollaiset lapsuuden kokemukset nousee helposti pintaan. Ja usein sairaalassa olo ei ole ollut niin positiivista, varsikin lapsesta se on yleensä ikävää.
Itsellä taas ennen vauvoja ei ole ollut mitään sairaalakokemusta. Ja silloin tuntui kivalta olla sieltä tuhisevan vauva kanssa=), mutta sitten taas oli kyllä kiva tulla kotiin ja sitä odotti omaa sänkyä ja rauhaa.

Tänään tuli yllättäen huono olo piiiitkästä aikaa ja ruoka jäi syömättä, melkein kävin pöntöllä, mutta sain pidettyä=(. Kurja olo, mutta onneksi nyt kuitenkin jo on ollut muuten hyvä vointi.

Jaksamista kaikille!

Eipä tässä ihmeemmin asiaa, nostetaan tätä ylös kertomalla että äitiyspakkaus tuli, jihaa!!! Muuten ihan ok pakkaus, mut yhet järkyttävän keltaiset potkuhousut siellä oli!:)

Juu terveisiä veneestä...
Eli täällä sitä lepäillään kotona, on ollut aktiivinen päivä nettaillessa vauvalle hankintoja ;)

Mulla on Tinnu myös sellainen outo ruokahalu tällä hetkellä, että ei oikein mitään isompaa tee mieli, kun heti tulee täyteen tai alkaa närästää ihan hirveesti. Välillä taas menee pullat ja munkit jne... Mutta siis lähinnä maistuu kaikki pikkujutut, eikä niinkään mikään iso satsi lämmintä ruokaa.

Kiva, että pakkaus oli ok, luulen, että pistän hakemuksen itsekin kohta menemään, jos saan työpaikalta nyt jo 6 kk tulotodistuksen (kelalle se kelpaa täällä jo nyt, mutta sanoivat, että on työnantajasta kiinni), ja sehän tarkoittaa, että käytännössä saamme tuon 2005 pakkauksen.

Hauskaa viikonloppua kaikille!

Taas on työviikko takana... mihin nämä päivät oikein häviää?! Piti tuossa ihan neuvolakortista tarkistaa, että voiko minulla olla 30. raskausviikko aluillaan. Näköjään voi, kun pari viikkoa sitten kävin viimeksi neuvolassa ja silloin oli rv27.

Riina-K:lle pahoittelut ja paljon voimia! Toivottavasti teet paluun tälle puolelle pian.

Ruokahalusta: minä olen aina ollut tosi kovasyömäinen eikä ruokahalu ainakaan tunnu vähenneen raskausaikana. Ihan samalla tavalla vedän kunnon satsin lämmintäkin ruokaa kuin ennen eli ei tunnu kohtu mahalaukkua painavan. Mullakin kuitenkin muutamat ruoka-aineet närästävät. Joulun aikaan närästystä aiheutti lanttulaatikko ja nyt esim. jauhelihakeitto. Tai luulisin, että siihen laitettu lihaliemikuutio, sillä esim. jauhelihakastike ei närästä.

Laskin tuossa, että jäljellä on 22 työpäivää ennen äitiyslomaa. Ei paljon, mutta silti tuntuu, että liikaa! No, onneksi on talviloma parin viikon päästä katkaisemassa tämän ""loppurutistuksen"" töissä. Jotenkin välillä ihan hirvittää, miten vähän aikaa vauvan syntymään on jäljellä. Ihme kyllä, synnytystä en osaa vielä jännittää ollenkaan. Asennoidun siihen vielä kamalan (liiankin?) luottavaisesti... tiedän kyllä, että kivut tulevat olemaan varmasti ennenkokemattoman kovia, mutta silti en osaa pelätä tai edes jännittää. No, kai se on vain hyvä, sillä vielähän tässä ennättää paniikit pitää moneen otteeseen :)

Soittelen muuten tässä samalla vauvalle ja itselleni musiikkia tietokoneelta... pitää pikkuinen totuttaa oikeanlaiseen musaan heti alusta pitäen ;) Harmi, kun en ole enää pystynyt käymään bailatino-tunneilla, niin olisi vauvakin oppinut latinorytmeihin.

Lellulle muuten mahdottomasti onnea plussasta ja oikein onnellista odotusta!!!

Taisi tulla aika pitkä teksti nyt kun taas vihdoin ennätin ja jaksoin kirjoittaa. Joten pidemmittä puheitta hyvää alkavaa viikonloppua kaikille.