6. Plussanneet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kesä/syys/talviyrittäjät
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kesä/syys/talviyrittäjät

Vieras
Uutta ketjua!

Eme 23.3.2006 KOS (25/30 esikoinen)
Athene 20.4.2006 (28/29, esikoinen)
Tinnu 11.5.2006 OYS (25/27 esikoinen)
Kevätkukkanen (24/27 esikoinen)) 18.5. Lohjan sairaala
Ava 29.5.2006 (27/28 esikoinen)
Nipsu 8.6.2006 (25/29, esikoinen)
Valo 12.6.2006(28/28 esikoinen)
Dreamer 13.6.2006 (25/30 itselle esikoinen, miehelle toinen)
ellinoora 29.6.2006 (28/28 esikoinen)
äityli78 13.7.2006 (27/26 kolmas)

Synnyttäneet:
Dora 8.12.05 poika 3270 g/50 cm

Pitääpä kirjoitella heti nyt kun on uusi ketju aloitettu.

Kiva kuulla että *Dora*n perheessä on kaikki noin hyvin mallillaan! Kuulostaa oikein unelmavauvalta tuo teidän tapaus. Ihanaa muutenkin kuulla että nautit äitiydestä!

Yksi kysymys kestovaipoista vielä: missä käytettyjä vaippoja säilytetään? Eli pitääkö koneen pyöriä koko ajan vai onko olemassa joku (hajuton) keino miten käytettyjä vaippoja voi säilyttää?

Täällä tuli maanantaina 20 viikkon täyteen, eli puolivälissä ollaan jo! Tuntuu jotenkin uskomattomalta että nyt on raskausaikaa enemmän takana kun edessä. Vointikin on ollut ihan hyvä, paitsi että viikonloppuna supisteli jonkun verran, sellaisia lievästi kivuliaita supituksia, ja kun soitin neuvolaan niin ilmeni, että labrassa olikin löytynyt joku lievä bakteeritulehdus joka kuulemma lisää supisteluherkkyyttä. Sain siihen sitten reseptilääkkeen jonka pitäisi auttaa. Helpottavaa että supisteluun oli olemassa joku selkeä syy, pelkäsin jo että joudun loppuraskausajan olemaan vuodelevossa tms. Aina sitä kuitenkin huolissaan miettii kaikenlaista.

Mitenkäs muilla vointi? Näkyykö jo ihan selvästi ulkopuolisille että olette raskaana? Minulla ei vieläkään ole niin isoa mahaa että siitä ihan kiistattomasti voisi päätellä että olen raskaana. Asiaan kyllä vaikuttaa vuodenaikakin: kun on iso villapaita päällä niin ei niin helposti huomaa mahaa kun kesällä kireämmissä vaatteissa. Mutta siis ulkopuoliset eivät asiaa vielä ehkä kehtaa suoraan kysyä, voisin kuitenkin olla muuten vaan pyöristynyt tuosta mahan seudulta. Vielä menee matalavyötäröiset tavalliset housutkin jalkaan joten kuten.

Mukavaa kun ilma on vähän lauhtunut niin kestää taas olla ulkona enemmän. Nyt opiskeluiden pariin. Hyvät voinnit kaikille!

Valo 20+2

Jahas, Tinnulle teen seuraa, eli saikulla olen minäkin supistusten takia :( Loppuviikon näillä näkymin, mutta saa nähdä, miten ensi viikon kanssa käy.

Nyt yritän mennä ajattelemaan ja tekemään mukavia asioita, kuten lääkäri määräsi...

Toivottavasti Avalla ja Tinnulla loppuisivat supistukset mahdollisimman pian! Muistakaa nyt ottaa rauhallisesti tai minä annan teille virtuaalihuutia! :)

Valo - Kyllähän tästä äityidestä nauttii. Raskaana sitä välillä melkein pelotti, että osaakohan sitä lasta sitten rakastaa, ja pärjääkö sitä vauvan kanssa ollenkaan, mutta enää ei tarvitse epäillä! :) Päivä päivältä ""tutustuu"" poikaan paremmin, sitä kautta saa itsevarmuutta ja rakkauskin vain syvenee.
Vaippoja minä pesen joka toinen (tai kolmas) päivä. Säilytykseen on monta vaihtoehtoa (esim. just kestovaippainfossa on kerrottu niistä), minä kun olen laiska ja mukavuudenhaluinen, niin ostin isohkon muovisen roskiksen, jossa on heilurikansi (curver taitaa merkki olla), ja sinne sisälle tosi ison pesupussin (kestovaippoja myyvästä nettikaupasta, koko 95X95). Tilasin myös ns. tuoksunappeja (eteerisessä öljyssä liotettuja ""lätkiä"") ja teippasin yhden jeesusteipillä kannen sisäpuolelle, eli kun kannen avaa, niin ainoa haju on sen napin tuoksu. Kun ""pyykkikori"" on täynnä, niin otan koko pesupussin pois, laitan sen kiinni ja heitän koneeseen. Mun ei siis tarvitse enää siinä vaiheessa käsitellä niitä likavaippoja. Pesupussi on muuten niin iso, että sen voi pitää kiinni pesun ajan ja pyykkit tulevat silti puhtaiksi. Näppärää myös sitten, kun kone on pyörinyt - ei tarvitse erikseen pyykkikoria, sen kun vaan kantaa pussin kuivaustelineen luokse. Vaipat täytyy ennen pyykkipussiin laittamista muistaa kopsauttaa auki (harsot ja lisäimut) ja sulkea tarrat, jos sellaisia on. Kakkavaippoja en vielä näin maitokakkavaiheessa ole mitenkään hirveästi käsitellyt ennen pyykkikoriin laittoa (kakka kun imeytyy varsin tehokkaasti imuihin), jos on ihan megakakka tullut, niin vähän huuhtaisen vaippaa, ennen kuin heitän se koriin. Summa summarum: meillä ei likaisten vaippojen haju tunnu eikä pyykkikone ole jatkuvasti päällä. ;) Harsojen puolesta liputan pienellä vauvalla myös siksi, että kuivuvat tosi nopeasti!

Nyt mä lähden keittämään itselleni kupillisen teetä, ennen kuin tuo pieni ihanuus taas herää...

Dora

Avalle iso hali! Tiedän miltä susta tuntuu....Mulla on välillä parempia päiviä ja välillä huonompia, tuntuu että kaikenlainen fyysinen tai henkinen kiihtyminen saa aikaa het tiheitä supistuksia että todellakin saa ottaa RAUHALLISESTI. Nyt on vaan tullu jo pari kertaa pari kivuliasta supistusta, jotka on vähän säikäyttäny, mut toivon ettei ne merkkaa mitään sen kummempaa. Ens tiistaina siis seuraavan kerran lääkäri, jolloin katotaan jatkoja.

Tänään kävin kelalla viemässä paperit, mutta tuntuu että olen edelleen yhtä pihalla kuin ennen käyntiä. Nuori tytsy oli enemmän ku epämääräinen puheissaan, mut sen käsityksen sain että mikäli joudun olemaan saikulla äitiyslomaan asti niin sairaspäivärahatkin katotaan niihin tuloihin, eikä mun viemä lappu viimesen 6 kk tuloista siis kelvannut hälle vaikka olen kuukausipalkkainen. Nooh, ei muuta kun uutta lappua kehiin sit maaliskuussa, vaikka voipi kyl olla et siinä tapauksessa vuoden 2004 tulot on parempia (siis jos joudun oleen saikulla pidempään).

Itsekin olen peseskellyt noita kestovaippoja mitä olen tilaillut ja mulla siis on semmonen starttipaketti pikku-eeron sivuilta, missä on aika laajasti kaikenlaista. Luulisin et sillä tulee pärjään aika pitkälle eli ei tarvii juuri muuta ostaa kun isompia kuoria sitä mukaa kun lapsi kasvaa. Ostin kyl toisenlaisenki startti-paketin (bambino-mio) et mulla kyl riittää noita vaippoja vähän isommallekin aikavälille....;) Käyttääkö Dora esim etikkaa harsoja pehmentään? Tuntuu et ainaki näin eka pesun jälkeen niin tuntuu vähän kovilta noi harsot ja tuskin niitä ainakaan kerkee silittelemään pehmeiksi sitten kun vauva on maailmassa?!

Doralta voisin kysyy semmosta et montakos vaatekertaa sulla on pikkumiehelle? Oon kyl kavereilta kysyny, mut jokaisella on vähän omat mielipiteensä niin kysytään nyt täältäkin. Mites äkkiä sulla pienimmät koot kävi pieneksi? Ite nimittäin ostin nyt ekoja vaatteita ja ostin parit puolipotkarit ja bodyt kokoa 62, aattelin et jos jostain löydän jonku starttipaketin kokoa 56 niin ehkä sillä pärjää kun kuitenki tossa koossa 62 voi aika kääriä lahkeita kunhan on jokunen pienempi body.

moikkis!

hyvä tinnu kun olet oppinut relaamaan.. kunpa itsekin osaisi... flunssa vaivaa vähän vieläkin ja mieli on taas vaihteeksi muutenkin huolestunut... muta yritän psyykata itseäni ja olla onnellinen ettei oikeasti ole ollut vaivoja en kummemmin.

minä bongasin eilen työväenopistosta vauvan vaippojen ompelukurssin, ajoittuisi maalis-huhtikuulle, eli ihan hyvään saumaan.. onneksi säästin muutossa miehen vanhoja lakanoita ja pyyhkeitä, jospa niistä saisi jotain vaippoja ommeltua. mitä olette mieltä? samaan kurssiin sisältyy infoa kestoilusta.

kestoilu kiinnostaa kovasti, pari kaveria on toteuttanut paljonkin ja sitten taas pari unohtanut kokonaan liian aikaa vievänä. katsotaan nyt mihin kastiin itse sitten kuuluu...:)

Huomenta kaikille!

Tinnu - minä käytän vaippapyykille Sonettin huuhteluainetta (se on pelkkää sitruunahappoa) ja mielestäni se pehmentää suht hyvin. Tavallista huuhteluainettahan ei kannata vaipoille käyttää, se vie imukykyä. Väkiviinaetikkaakin kokeilin, mutta minusta tuo Sonett toimii paremmin eikä jätä vaippoihin mitään tuoksua (etikasta jäi kosteaan pyykkiin vähän tuoksua, hävisi kyllä vaippojen kuivuttua). Minä en koe kestoilua mitenkään aikaavievänä puuhana. Vaipan vaihtaminen kestää vähän kauemmin, mutta mukavahan se on pienen kanssa puuhastella. Tuo minun likaisten vaippojen käsittelysysteemikin on niin helppo ja vaivaton, ettei siinä kauaa mene, kun pyykkipussin heittää koneeseen. Ihmiset on tietty erilaisia tuossakin suhteessa.

Kävin vakoilemassa noitten sun starttipakettien sisältöjä, ja ihan kattavilta vaikuttaa. Siitä se lähtee! :)

Vaatteita minulla on niin paljon, että ne riittäisivät varmaan kolmosillekin. Itse en ole ostanut kuin ihan muutamia söpöstelyjuttuja, suurin osa on saatu lainaksi serkun perheeltä (kassitolkulla vaatteita, meinaa kaappi käydä ahtaaksi). Käytännössä me pärjätään aika vähällä, poika kun ei juurikaan puklaile eikä vaipatkaan ole falskanneet kuin kahdesti, eli sama vaatekerta menee hyvinkin pari päivää. Tuollaista on vaan mahdotonta ennustaa, toiset tarvitsee paljon enemmän vaatteita, jos vauva on kova puklaamaan tai jos vaipat ei pidä. Kestovaipoista tulee yleensä vähän isompi paketti kuin kertakäyttöisistä, joten se kannattaa ottaa huomioon. Meillä käytetään nyt 56-62 senttisiä rinnakkain.
Jos olisin nyt itse ostamassa vauvalle vaatteita, niin hankkisin kietaisubodeja (mielellään vielä sellaisia, joissa on ""umpinaiset"" hihansuut, eli tumput mukana - niin pieniä tumppuja ei löydy, että ne pysyisivät huitovan vauvan käsissä), päänylipuettavat on ihan pienelle minusta turhan hankalia. Sit ostaisin puolipotkareita ja sellaisia potkupukuja, joissa on haarassa nepparit (ettei tarvitse vaipanvaihtoa varten kokonaan riisua). Paidat ovat minusta hankalia, ne kun tahtovat väkisinkin jatkuvasti nousta mytyksi kainaloihin kun vauvaa nostelee. Pari pientä ohkaista ""kypärämyssyä"" on kans hyvä olemassa, liian isot vain valuvat silmille. Meillä on lainavaatteiden joukossa myös 50 senttisiä vaatteita, ja mukavahan se oli pukea pienelle sopivia vaatteita päälle, muttei kyllä ainakaan kovin montaa noin pientä kannata ostaa. Jos huono tuuri käy ja vauva syntyy keskosena, niin kyllä sitten ehtii niitä ihan pieniä vaatteita syntymänkin jälkeen hankkimaan.

Ellinoora - tuo vaippakurssi kuulostaa hyvältä idealta (itse olen niin peukalo keskellä kämmentä, ettei mitään järkeä, ihan harmittaa). Vanhat pyyhkeet ovat loistavaa imumateriaalia, varmaan lakanoillekin löytyy uusiokäyttöä.

Yksi juttu minun onkin pitänyt kertoa: en tiedä, että miten paljon tällä nyt on ollut osuutta meidän pojan vatsavaivattomuuteen, mutta me ollaan annettu laitokselta kotiutumisesta asti vauvalle päivittäin maitohappobakteereja. Eli niiden puolesta kyllä liputan ihan täysillä. Me ollaan annettu lactophilus-jauhetta yksi annospussillinen maitoon sekoitettuna joka aamu. Toki muitakin merkkejä on. Vähän kalliitahan nuo ovat, mutta kannataa ainakin kokeilla.

Taas tästä tuli kauhea romaani... Te ajatte mut varmaan kohta muualle palstatilaa viemään! *menee nolona sängyn alle piiloon* :D

Dora sängyn alta

Tuu vaan pois sängyn alta *Dora*, minusta on ainakin tosi mukava lukea sun juttuja :)! On kiva kun joku, jolla on jo kokemusta, kertoo vauvan hankinnoista ja muista vauvan hoitoon liittyvistä asioista! Että kerro vaan jatkossakin, mielellään kuunnellaan.

Kurjaa että Avakin joutui sairaslomalle supistelun takia. Toivotaan nyt että helpottaa, lepää nyt oikein kunnolla ja yritä rentoutua. Tinnulle kanssa tsemppiä.

Eilen totesin että kohta on pakko mennä ostamaan äitiyshousut. Alkaa nimittäin käymään niin, että aamulla omat matalavyötäröiset housut menee hyvin päälle, mutta iltapäivällä sitten alkaa tuntua vähän tukalalta. Yhden äitiyshameen olenkin jo ostanut, mutta viime viikolla ainakin oli niiin kylmä, että ei oikein hametta voinut pitää. Haluaisin jotkut kivat äitiysfarkut mutta mistään ei oikein ole hyviä löytynyt, olen kyllä katsellut vaan ns. halpis-liikkeet läpi eli H&M, Lindex, KappAhl. Ainakin Hennesin farkuista monet oli tosi huonot, koska niissä ei ollut jousto-osassa ollenkaan säätövaraa. Lindexillä taas oli mm. sellaisia farkkuja joissa ei ollut vyötärössä trikoo-osaa ollenkaan eli siis vyötärö on tosi tosi matala mikä tuntuu vähän hassulta, sitten pitäisi aina olla pitkä paita päällä. Onko kellään vinkkejä mistä voisi löytää kivat housut suht halvalla täältä pääkaupunkiseudulta?

Joo-o tällaista tänään. Vähän tympäisee kun vatsa on vieläkin kipeenä, tuntuu että se lääkekuuri ei ole vielä ihan tepsinyt noihin supistuksiin, vaikka tosi tosi lieviä ovatkin. Pitää nyt ottaa rauhallisesti.

Hyvät päivänjatkot!

Valo 20+3

Ihmeen pitkällehän sä oot pärjänny ilman äitiyshousuja, jos vasta nyt niitä harkitset Valo!:) Mä taisin ottaa äitiyshousut käyttöön joskus viikolla 17-18. Ehkä ne oli vähän isot vielä sillon, mutta toisaalta kun ei omatkaan housut enää tuntuneet mukavilta niin oli mukavampi sujauttaa kunnon housut jalkaan. Mulla on yhden suorat housut jotka menee mahan alle, ne on muuten ihan ok mut tosiaan täytyy olla pitkä paita ettei masu palellu. Sit on yhden äitiysfarkut erikoisliikkeestä (hintaaki oli vajaa 60 e vaikka oli -30 % alennus) mut ne on kyl mun suosikit, istuu todella hyvin. Yks mikä kannattaa ottaa huomioon on kyl se, että mulla on sitä painoo tullu muuallekin kun vaan mahaan, eli reidet on levinny eli kovin tiukkoja housuja ei varmaan kannata ostaa. Mulla parit ns. normaalit äitiysfarkut (joissa ei stretchiä) kaverilta lainassa, mut ne ei mee enää jalkaan ku puristavat reisistä...

Ja *Dora*, runoile ihmeessä lisää!!! Kaikki tieto on erittäin tervetullutta!:) Saakohan tuota huuhteluainetta muualta ku netistä, en oo nimittäin aiemmin tollasesta kuullukaan?

ja tosiaan, avalle kans tsemppiä, tuu vaan tänne kirjoittelee meidän kanssa päivät pitkät niin aika kuluu paremmin..:)

en ole minäkään mikään käsityöihminen, mutta ajattelin ettei kakkavaipoissa voi mennä ihan kauheasti pieleen..:) lähinnä ajattelin niitä imuosia ommella kurssilla, kuoret varmaan on sen verran monimukaisia että ostan niitä valmiina. ja mummot pistän neulomaan parit hahtuvavillahousut.

taidan lähteä kotiin vähän aikaisemmin tänään, on sen verran heikko olo tuosta flunssasta vielä ja eilen tempaisin yli 9 tunnin työpäivän tohkeissani... mukavaa talvipäivää kaikille!

Käskystä, ellinoora ;) KIITOS teille kaikille tsempeistä ja erityisesti haleja myös kanssakärsijälle Tinnulle! Yritän tosiaan täällä ajatella mukavia ja ottaa rauhassa, töistä tullut vasta yksi viesti, krhmmm...

Teki tosi hyvää nukkua rauhassa pitkälle aamuun ja olen tässä ihan positiivisilla mielin, vaikka eilen kyllä surffailin kaiken maailman keskosjuttuja ja millä viikoilla vauva voi jo selvitä terveenä jne. Ei kyllä saa meidän vauva vielä syntyä, mutta eipä se varmasti mikään akuutti vaara nyt olekaan.

Viime yönä näinkin muuten tosi ihanaa vauvaunta, aiemmissa raskauden aikaisissa unissa olen aina vain ollut raskaana, mutta tässä unessa vauva syntyi (synnytys oli helppo), oli tyttö ja sillä oli nimikin (yksi tytönnimistä, jota olemme harkinneet :)).

Mekin tehtiin ekat vaatehankinnat vauvalle tällä viikolla, kolme söpöä bodya tarttui mukaan, kun olivat tarjouksessa... Nyt laitettiin sitten vauvan tavaroille jo ihan oma laatikkokin, kun niitä alkaa pikku hiljaa kertyä. Ihanaa!

Tinnu muuten, muistanko väärin, vai ostitteko te Brio Kombit? Meillä on nuo harkinnassa. Entä muut, mitkä vaunut on (jos joku on jo hankkinut, tai siis doralla tietysti ainakin on) tai mitä olette ajatelleet?

Äitiysvaatteista, olin kans ajatellut, että pärjään h&m:n ja lindexin jne vaatteilla, mutta kun sieltä ei mulle hyviä housuja löytynyt, niin satsasin sitten bebesin elly b-farkkuihin. 80 e taisivat maksaa, mutta ovat kyllä aivan ihanat! Mulla on niissä niin hyvä olla, että en kyllä kadu yhtään. Mun mielestä (ainakin tämän kaupungin) h&m:n äitiysvaatteet ovat olleet kyllä tosi suuri pettymys. Yleensä kyseisestä liikkeestä löydän vaatteita, kun taas lindexiltä en ikinä, ja lindexin äitiysvaatteet taas on olleet tosi kivoja! Tai siis yläosat, housuista nyt en kommentoi mitään. Ai niin ja mun mielestä paras (tai ehkä vasta noiden farkkujen jälkeen) hankinta on ollut myös bebesiltä masutuubi, en tiedä, oletteko törmänneet, mutta jos ette, niin kurkatkaa vaikka www.bebes.fi, sen kanssa kun voi käyttää omia paitoja, ilman että maha vilkkuu ja on tosi kivan näköinen.

Ja dora ei sitten harkitsekaan menevänsä minkään huonekalun alle piiloon, sun kokemuksia on aivan ihana lukea!!

Nyt tämä luku romaania saa loppua mun osaltani, palataan!

Avalle: Meille tulee Brion Novat, taitaneeko muuten erota toisistaan kun et Kombissa on erillinen ratas ja koppaosa? En tiedä, mut me ollaan ainaki tosi ihastuneita noihin Noviin. Tosi kätsy se heittoaisa ja click-in-systeemi jos tarvii purkaa vaunut kasaan ja renkaatki irtoo tosi helposti. Ja iso se ritilä siellä alla, mä kuitenki hoidan meillä noi ostokset niin meille ei voinu ottaa mitään sellasia vaunuja missä on pelkkä kangaskori alla.

Okei, okei! *mönkii pois sängyn alta* Vähän meillä on pölyistä... ;)

Tinnu - minä ostin tuota huuhteluainetta Iloisesta maapallosta (myymälä Turussa, on niillä myös nettikauppa). En löytänyt Sonettin sivuilta tietoa jälleenmyyjistä, eli en osaa sanoa, että mistä muualta voisi saada.

Ava - meillä on Gessleinin yhdistelmät, joita jo edellisessä ketjussa hehkutin. Näppärät ovat.

Ellinoora - minäkin nakitin mummon (oman äitini) neulomaan hahtuvapöksyjä. :) Nykyinen suosikkikuori onkin mummon yksisäikeisestä hahtuvasta kutomat lyhytlahkeiset villahousut. Vähän ne vaativat esikäsittelyä, ennen kuin pito löytyi, mutta nyt ovatkin ihan ehdottomat - pehmeät ja ohkaiset, aivan loistavat orgamiksi taitellun harson kanssa (paketti yhtä ohut kuin kertakäyttöisillä). Kannattaa pujottaa joku nauha tms. housujen yläosaan, niin saa ne pysymään ylhäällä.
Synnytyksestä toivuin oikeastaan jo sairaalassa. Toki alapää kirveli pissatessa ja jälkivuotoa riitti, mutta kyllä mä olin ihan pelikunnossa jo samana iltana. Pitkään jos istui yhdessä kohti, niin vähän perä protestoi. Siihen kannattaa varautua, että ensimmäisinä päivinä imettäminen saattaa saada aikaan melkoisen napakoita supistuksia.

Missäs Äityli luuraa? Saataisiin kehiin jonkun oikeasti kokeneen mielipiteitä... Huhuu!?!?

Dora ja tasan seitsemän viikkoa vanha ihanuus

Heipparallaa!!! Olipas monenlaista juttua. Kiva lueskella. Kiitos vaan *dora* kysymästä, en ole kerennyt koneelle muutamaan päivään, joten täällä nyt pitkästä aikaa.

Taisin tuossa viime viikolla kertoakin liikkeistä joita tunsin ja nyt ovat tuntemukset vahvistuneet. Mieskin tunsin ihan kevyttä mönkerrystä yhtenä aamuna. Joten ihanalta tuntuu. Maha on mulla pulpahtanut esiin, tuntuu ihan että viikonlopun aikana niin että naapurikin huomasi kun tuossa ovella kävi...ei minulta kukaan tässä vaiheessa ole ennen kyllä hoksannut. Kai se tekee kun kolmas tulossa.

Eilen siivoilin kaappeja ja tein tilaa mamma vaatteille, ihan omia vaatteita ei ole hirveesti, mutta olen saanut aika paljon. veljen tyttöystävältä sain parit farkut jotka oli itse tehnyt vanhoista farkuista, siis tehnyt tilaa resorilla ihan kätevästi. Paitoja ja parit muuta housut sain ystävältä joka viime kesänä sai juuri vauvan ja sitten on omat vaatteet. Nyt tuntuu että vaatteita on kyllä. Ekassa raskaudessa tuntui että ei juuri valinnanvaraa ole, mutta nyt tuntuu olevan ihan muille asti.=) silloin kun ekaa odotti ei juuri ollut ollut odottavia lähipiirissä, joten ei niitä vaatteita kerääntynyt ja piti sitten kaikki ostaa. Joo olen siis siirtynyt nyt mammavaatteisiin.

Joo mitäs täällä onkaan puhuttu, niin kestovaipoista minulla ei ole kokemusta..., en niihin ole juuri perehtynyt. Pitäisi vissiin.
Synnytyksestä olen kanssa toipunut aika nopeasti, ekan synnytyksen jälkeen istuminen tuotti vaikeuksia eniten aluksi. Henkinen puoli olikin sitten toinen juttu, ekan jälkeen itketti ja oli ekat viikot ihan maassa tämän tästä, mutta onneksi meni sitten ohi. Toisesta oli pientä herkistymistä, mutta muuten oikein virkeä ja jäikin sitten sellainen olo, että ehkä vielä tän homman uskaltaa käydä läpi. Osasi nauttia ihan eri tavalla. Ja tässä sitä ollaan raskaana=).
Kaikki nämä yksilöllisiä juttuja tietenkin. Mutta esikoisen jälkeen tuo henkinen puoli oli minulle täysi yllätys ja olin vähän pettynytkin kun en ollut seitsemännesssä taivaassa niinkuin aina kuvaillaan. En aluksi tuntenut juuri mitään ihmeellistä onnea, pää oli ihan sekaisin, mutta niin sitten se rakkaus kasvoi päivä päivältä. Kuopuksen jälkeen olo oli ihan rakastunut ja vaikka välillä itketti ei tullut sitä oloa että maailma kaatuu päälle. Saa nähdä miten nyt. Kaikki tunteet on tärkeä käydä rehellisesti läpi eikä se tarkoita, että olisi huono äiti, kukaan toinen ei voi sanoa miten kuuluisi tuntea tai olla. Kyllä ne hormoonit tekee omat temppunsa, mutta onneksi sitä sitten tasaantuu ja tietenkin se oma lapsi on maailman ihanin ja äärettömän rakas, vaikka olotilat heittelisikin siinä alussa tai tulis masennusta yms.

joo nyt oli pitkät tarinat.
mukavaa odotusta ja voimia sairaslomalaisille, toivottavasti supistukset rauhoittuu.
T: Äityli78 16+1

hihii, vaipantekokurssin lisäksi ilmoittauduin hetken mielijohteesta myös synnytyslaulukurssille.. nyt on tämä nainen seonnut lopullisesti..:) oikeasti haluan vaan laulaa, olen liian huono kuoroihin, mutta raskaus antaa hyvän tekosyyn vaikka minkälaiselle raakkumiselle. mulle on suositeltu laulua hengityksen ja äänenmuodostuksen parantamiseksi, puheammattilainen kun olen oikeasti.

äsken olin melkein varma että tunsin pari potkua.. voi olisipa ne nyt niitä niin loppuisi sekin jännittäminen. nimim. hermoheikkopeikko

Dora: joo, nyt muistankin, että niistä oli jo puhetta. Ei jäänyt ehkä niin hyvin vaan mieleen, kun eikös noi gessleinit ole aika matalat ja me taas ollaan molemmat pitkiä, niin haluttaisiin sellaiset korkeat. Eli meille ei noita muistaakseni vaunuliikkeissä ole tuon asian takia suositeltu.

Tinnu: Briolla Duoissa on täysin eriksen ratas- ja vaunuosa, Kombeissa se vaunukoppa laitetaan ratasosan päälle. En tiedä sitten mikä Novassa ja Kombissa on erona, olisiko nuo Novat alempana kuin Kombit?

Luulen, että mulla tämä lyhytkin saikku on auttanut, kun on saanut nukuttua hyvin. Saa nähdä sitten mikä tilanne, jos ja kun maanantaina menee taas töihin...

Brioista edelleen: juu, ei me oikeestaan kombeja katottu ku sanottiin et halutaan alle 500 e vaunut ja noi Kombit oli muistaakseni miltei 100 e kalliimpia (vaikka siis kummatki tarjouksessa). Mikäköhän niissä tosiaan on erona? On ne novat vähän alempana, mut siinä on se teleskooppiaisa et kyl niitä ainaki me voidaan työnnellä ihan ok (minä 158, mies 188) mut ehkä se vaunuosa on sen verran alempana et pidemmälle ihmiselle se voi tuntua vähän hankalalta nostella vauvaa? Noh, sitpä sen käytössä näkee.:)

Pitää kyllä vielä vertailla, kun menee katsomaan. Mulle itselleni tuo vaunuosan korkeus on sen takia erityisen tärkeä, kun olen pitkä JA selkäongelmainen, eli siis juuri sen nostelun takia. Eli voipa olla, etteivät sen takia ole Novaa meille ""tarjonneet"", kun ollaan kerrottu tarpeistamme.

Täällä onnellisena, kun veljeni perheelle syntyi tässä pieni poika. Kaikki on hyvin, voi miten ihanaa.

Omaa synnytystä odotellessa=).

Joo mulla selkä on tosi kipeä aargh. sama vaiva kun viimeksikin, itseasiassa selkäkipu jäi toisen raskauden jälkeen. Ainut mikä pitää kunnossa on liikunta ja tän syksyn aikana jäänyt normaalia vähemmälle, joten nyt kevään kunniaksi pakko alkaa taas liikkumaan, muuten kävelen kohta kuin ankka. Uinti, vatsa- ja selkä jumppa on parasta apua tähän.

Eipä nyt tällä erää muuta. Taidan mennä nukkumaan. Öitä kaikille!

Äitylille onnea ""tätiytymisen"" johdosta! On se vaan mukava, jos on lähipiirissä noin samanikäisiä vauvoja kuin oma tuleva!

Dora ja ellinoora, mistä löysitte villapöksyjen neulontaohjeet? Arvelin, että jos minäkin yllyttäisin tulevan mummon (äitini) neulontapuuhiin... tässä alkaa kohta tulla kiire, jollen ala tehdä jotakin ihan käytännössä kestovaippailun eteen.

Mietin muuten tuossa viikolla, kun luin kuulumisianne, että onpa ihanaa, miten mahtavaa porukkaa tähän meidän ketjuun onkaan kasaantunut! Onneksi täällä ei ole minkäänlaista keskinäistä kränää vaan toistemme tsemppaamista, odotuksen/vauva-arjen ilojen ja surujenkin sekä hyvien käytännön vinkkien jakamista! Ja ajatella, että ollaan jo yli vuosi kirjoiteltu.

Tänne ei ihmeempiä. Vauva on nyt alkanut nyrkkeillä minun rakkoa, tuntuu aika inhalta. Potkut taas ovat yhäkin mukavan pehmeitä tuntemuksia, luultavasti etuseinämässä oleva istukka niitä pehmentää.

Hyvää tulevaa viikkoa koko ketjun poppoolle!

Joo kiitos onnitteluista!!! Voi olen ihan rakastunut täti. On todella söpö vauva veljellä ja vaimollaan. Ja itsekin ovat tietty ihan lääpällään. Olisin heti valmis ottamaan pienen hoitoon, heh mutta saan varmaan tovin ootella että pyytävät hoitoapua=).

Tänään on supistellut ja pissi vähän kirvellyt, tiistaina neuvola joten eiköhän asia sitten selviä. Juominen on taas vähän jäänyt, joten se voipi olla vaan sitä nesteen puutetta. Tsekkasin vanhaa raskauspäiväkirjaa niin kuopusta ootellessa supisteli kanssa näihin aikoihin ja pissa kirveli, ohje oli silloin juomisen lisääminen ja se tepsi silloin. Toivon samaa nytkin, eli ei kun juomaan vaan=).

Niin Athene ihan samaa olen miettinyt, että tää on loistava porukka ja jotenkin tuntuu helpolta tänne kaikkea kirjoittaa eikä mikään juttu tavallaan jännitä siis kirjoittaa=), tuntuu niin omalta porukalta.
Mukavaa illan jatkoa, saapi nähdä miten pressan vaaleissa käy.

Mäki olen kyllä ollu onnellinen et meillä on näinki mukava porukka jonka kesken jakaa ajatuksia. Melko aktiivisesti olen kans kirjotellu tonne toukokuulaisten ryhmään, harvemmin oikeestaan luen edes muita ketjuja. Jotenki niin latistaa noi juupas-eipäs inttelyt ja syyttelyt, ei siis ole mua varten semmoset.

Kirjotin just tonne toukokuulaisiin miten olin nähny unta et synnytin tytön (vaikka ultrassa siis luvattu poikaa) ja miten hämmentyny ja onnellinen olin siitä. Kerroin kans miten sitä on aina ajatellu et esikoinen ois tyttö ja nuorimmainen poika et miten tavallaan vaikeeta se on ollu muokata ajatuksiaan et esikoinen on mahdollisesti poika ja et entä jos kummatki lapset ois poikia (meillä siis päätetty et kaks lasta saa tulla). Epäilen et jollain tasolla sitä ehkä suris, koska itellä on mahtava suhde äitiini ja kai sitä jotenki jäis kaipaamaan semmosta äiti-tytär suhdetta. Totta kai poikakin voi olla läheinen äitinsä kans, mut on se kuitenki erilaista. Toisaalta mä oon jo nyt niin rakastunu tähän masuasukkiin et ihan kumpi vaan sieltä tulee, niin se tulee kyl hukkumaan rakkauteen. Odotetaan nimittäin kummatki todella innokkasti jo tätä pientä, mieski on ruvennu enemmän rapsuttelemaan mahaa ja pusuttelemaan ja puhumaan sille, niin hassulta kun se tuntuuki.:) Jotenki se on jo osa meiän arkea, mies saattaa esim sanoa et älä kiroile et poika kuulee!=)

Mut nyt täytyy kyl mennä jännittään kenestä tulee presidentti!!

Heips Athene ja Äityli78 sekä muut alkuaan kesäyrittäjät!

Nyt voin vihdoin siirtyä tähän ketjuun!!!! Plussa tuli eilen illalla!! Käääk, en tiiä miten päin olisi. Itkettää ja naurattaa.
Meillähän alkaa just ukon kanssa yksityisyrittäjän rankka arki, eli ei oikeestaan ois huonompaa aikaa plussalle voinu olla...Toisaalta taas oon riemuissani!

No kaipa ne ajatukset tästä selkiytyy kun arki alkaa rullaamaan, ja mies onneks on aika rauhallinen luonne. Ja on myöskin onnellinen raskaudesta.
Palataan myöhemmin!
-Lellu

onnea lellulle ja tervetuloa! onnea myös äitylille tädiksi tulemisen johdosta, kuulostaa ihan kun sulla olis vauvakuume..:)???? no onneksi asian eteen on jo jotain tehty..;)

meidän kaveri potkutteli eilen jo ihan kunnolla kun jännitin vaalituloksia, toivottavasti oli äidin kanssa samaa meiltä tuloksesta eikä protestoinut potkuillaan.

vaunuista sen verran että mulle on kansa tulossa brio duo vai mikä se oli että ratas ja vaunuosa on erikseen. ne on aikas vanhat vm-99, mutta vasta kahdella vauvalla olleet. en ole edes nähnyt koko vaunuja, saan kaverilta varmaan lähes ilmaiseksi ja saa nyt nähdä onko niistä ykkösvaunuiksi. jos sitä vaikka ensi viikonloppuna jaksaisi ajella 40km hakemaan...

eilen saatiin jo hoitopöytä ja ihana sininen sitteri kotiin toiselta kaverilta. jotenkin pojan väristä tavaraa kertyy kun kaikilla tutuilla on poikia! itse asiassa ihan epähuomiossa suunnittelin eilen sinistä maaliakin lastenhuoneeseen, ehkä kannattaisi sinne kesäkuulle kuitenkin odotella ennen maalaushommia:) minä olisin varmaan myös enemmän sinut tyttölapsen kanssa, omistan pelkkiä siskoja ja suhde äitiin on todella läheinen.. mutta poikaolo on vain koko ajan. jossain ketjussa oli kerrottu huuhaa- sivusta, jonka mukaan sukupuolyta voi ennustaa, laitan sen huvikseni tännekin jos vielä löydän.

nyt aamukahville ja töiden kimppuun! moikkis!

ps. ja TÄYSIN samaa mieltä siitä että hyvään ketjuun olen onneksi päässyt, hirveän mukavaa juttelua täällä aina. kiitos siitä! mukava kuulla eri vaiheista raskauden aikaan ja kysellä kokeneemmilta...