40+ so what (vol. 3)

Moi!
Eipä tule plussa meikäläiseltä. Ajattelin testata tänään, kun illalla menoa ja juomaakin tarjolla, mutta miinushan sieltä tuli...ei haamua, ei viivan paikkaa, ei mitään, mutta olotila on kuin olis raskaana, väsyttää, etoo, paleltaa, rinnat kipeenä. No pakko uskoa testiä, jotain hormoonihäriöitä varmaan :kieh:

Päivänjatkoja

- Minni

PS. täällä muuten satoi lunta puolituntia...ja vähän on sitä vielä maassakin.


 
Just kun lopetin edellisen viestin, alkoi lunta ripotella, mutta eipä sitä kauan kestänyt. Ei ole maa vielä yhtään valkoisena.

Minni, jos se ei vaan näy vielä. Onhan näitä kuultu: plussia, jotka näkyvät vasta viikon tai kaksi sen jälkene kun menkkojen olisi pitänyt alkaa. Toivoa on, jos ei ole vuotoa!
 
Huomenta lumivalkoisen keskeltä, täällä silakka aivan joulufiiliksissä :xmas: laitoin jo jouluverhot ja lyhdyt palaa pihalla yötä päivää..

Onnea Taikakuulle työpaikan johdosta!! Koska aloitat?

Oma napanen: Oireita on, mutta lienevät flunssaa? Aamulla herätessä suu on kuiva, kuin olisi nukkunut suu auki koko yön. Myös alapäässä loppui vv ja nyt kuivaa riittää kuin Saharassa, normaalisti enemmän "heti-liukas"-tyyppiä :whistle: kuuluuko flunssaan, kertokaahan kokeneemmat? Myös väsyttää ja vetämätön olo |O vain sohva vetää puoleensa.. muutenkin oireet kuin Minnillä..

Mukavaa päivää teille kaikille!

SS
 
Morjens teille kaikille!
Ihanaa,kun lunta on muutama sentti maassa,niin valoisaa nyt eikä ole pimeää.

Mulla sai kaveri eilen aamulla pienen tyttövauvan,pituutta 50cm,paino 3600g.Menen maanantaina katsomaan tuota pikku tyttövauvaa ja haistelemaan vastasyntyneen vauvan ihanaa vauvatuoksua,mikä saa haluamaan omaa vauvaa entistä enemmän sen jälkeen.
Kävin tänään ostamassa ovistestejä ensi viikon ovis tikutteluun apteekista.

Miten teillä muilla on mennyt?


Peukkuja kaikille teille ja onnea plussan saaneille!
 
Kylläpä on kovin hiljaiseksi mennyt tämä ennen niin hurjan aktiivinen pino :( . Taitaa kaamosaika iskeä mieliin ja vallankin, kun ei kovasti kauheesti ole kaivattuja plussiakaan tullut.. Kurjaa!

Mä olen taas kovasti paljon analysoinut aatoksiani, ja tullut semmoseen tulokseen, jotta kun on olemassa ns. viienkympin villitystä ja kuuenkympin kullitusta(molemmat lie miehille tyypillisempiä), niin oisko meillä 40+-neitosilla jonkinlaista neljänkympin neuvottelua, lähinnä issesseen ja itsensä kanssa? Jotenkin tuntuu, että kun on tullut tähän puolimatkan Krouviin, niin sitä kummasti tekee tilintekoa menneen kanssa ja tulevaisuus on hilppasen usvan peitossa. Ei oikeen tiedä, ollako ylpeä siitä, mitä on saavuttanut vai pitäsikö olla harmissaan siitä, mitä ei tehyt silloin, kun aika olisi ollut sopiva. Ehkä pelottaakin, kun ei tiedä, onko jo enemmän aikaa takana vaiko edessä, ja funtsii tiettyjä valintojaan jostain vuosikymmenten takaa. Haikaileekin ehkä sitä sun tätä, ja huomaa, että muutama "sit kun"- ajatuskin on jäänyt toteuttamatta, vaikka se "sit kun on kolmekymppinen"-aikakin meni jo. Ja välillä jotenkin vaikeeta saada kompanssinneula oikeaan suuntaan, ja ymmärtää, että ihan oikeesti elämää on luultavasti vielä jäljellä ihan reilustikin ja vieläpä kaikkea mukavaakin, vaikka vauva-aikoja ei enää saisikaan itse omanapaisesti kokea.. Sitäkin mietin, kun monesti kuulee sanottavan, että "nyt kun tämä vauva X syntyi, perheemme on täydellinen", eli se vauva olikin ikäänkuin puuttuva pala sen perheen palapelistä. Mutta mitäs sitten, kun sitä aina vaan tuntuu, että joku tästä puuttuu, tai että hyvin se yksi vielä sopisi tähän kuvioon ja jopa täydentäisi sitä? Milläs sen loputtoman palapelin kasaamisen saisi loppumaan ja itselleen vakuutettua, että juu u, palapeli on NYT valmis!? Että jos vain saisi otettua järjen käteensä ja todettua, että juna meni jo...

No, onpa tässä päivässä ainakin positiivista se, että saatiin nähdä jokunen lumihiutale ja lisää ootellaan :) .

Olisi kovasti mukavaa lukea kuulumisianne, ja te myös, jotka olette jo plussanneet! Tulkaahan kertomaan tuntemuksistanne, että saataisiin edes makustella teidän onnea :heart: .

Iloa, onnea, lämpöä ja läheisyyttä koko porukalle :wave:

T: Pilvis
 
Tervehdys, huonovointisten maalmasta, tervetuloa mukaan tänne, mahtuu monta mukaan ja miksei vaikka kaikki! :heart: :flower:

Nyt siinä vaiheessa, että röyhyn mukana aina nousee oksennus suuhun ja jatkuva huono olo, mutta huomenna vapaata, kivaa!! :heart: :saint:

 



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

pääpilvissä (45)..........kp7/25-43.........?................1.yhteinen
Taikakuu (40)..............kp7/27-32.........?................2./1.yhteinen
gitte (39).....................kp9/28...............?................1.
Plättä (44)...................kp10/28-30.......?................7.
velmuliina74 (34).......kp10/24-30......yk2........... 6./1.yhteinen
mimmimamma (46).....kp12/27.............y6v...........4.
touhu tenava (45).......kp12/27-30.......y3v............6.
AinoEmilia (44)...........kp14/31-34.......?................4./1.yhteinen
Saara10 (41)..............kp14/28.............yk?............1.
Matsalu (44)...............kp18/24-25........?................1.
haave3 (39)................kp18/28.............?................3.
kenzie64 (43).............kp19/28-29.......yk3............4.
liiza (42)......................kp20/28............yk5.............4.
Solakka Silakka (39)..kp20/26-27.......yk1............1.
Nuusku (43)................kp21/28.............?................4.
Päikki (40)..................kp22/27.............y1,5v.........2.
Minni007 (44) .............kp28/28.............yk4...........2./1.yhteinen
Kirsikka68 (40)...........kp30/28-39.......?................5.

tirulii (40) ."tuubat poissa"...kp17/?... yk?.....1./1.yhteinen
nillanilla (41) "yksityisyrittäjä"......kp21/ 28-30.INS 17.11....1.
einiinvaan (42) toipuu km:stä....kp?............yk1..........3.
babo67 (41) piuhat katki..kp23/29-31..PAS?/09..5./1.yhteinen

Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/27 = 8,91 Pino alkanut 21.2.2008 --> 20.12.2008 mennessä "tavoite" = 7 - 8 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taustailijat, reilusti "alaikäiset" ja poistuneet)



Mukana myös:
Pinon päivittäjä lapsellinen67
Taustajännäilijät äippä67, pyrstötähti , Pilvenpyörä, vilmaville,ikiemo, Pömppöli ja baby5


"Kadonneet lampaat", ilmoitelkaahan itsestänne
Pennanen (41)............kp59/29-32........y0,5v........2.
Höpisijä (42)...............kp103/28............?...............3.
Elina67 (40)................kp?.......................?...............1.
ruujakengu...................kp122/28...........?...............3.
Mussukka67 (40)........kp176/29...........yk11........2./1.yhteinen
Hellu1...........................kp?/?...................?...............3.
[/i]

[/color] Pinon jättäneet: annastiina, Riikkaliisa, kane, Karpalo67, keijukka, dinosaurus61



Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:


torpeedo (42)....17.4.2008..kp24....yk1..LA 31.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008....kp37.....y1,5v..LA 8.2.2009

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008..kp40......................

mimuli (42).....30.7.2008...kp29..........yk4..LA 8.4.2009

äittä-67 (40).......15.9.2008....kp29.....yk1......................

Rva Pikkumyy (43)..24.10.2008..kp28..yk2..LA 4.7.2009


[/b]





40+ SO WHAT (VOL. 2)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091269
YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1. http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636
 
Hyvää perjantaita!
Uusi "tilastokausi" alkoi siis... ihan hyvinhän me tavoitteessa olemma. Tässä kuussa 1 tai 2 riittää pysymään edelleen tavoitteessamme. :heart: Toivottavasti näin ennen joulua tulee oikea pyrähdys ja harppamme reilusti tavoitteen ohi. :heart:
Ensi viikolla meillä jo onkin iso joukko jännättäviä...
 
Huomenta kaikki ladyt!

Niin kaunis maisema tänään, onko kaikilla maa valkoinen?

Pikkumyylle voimia pahoinvointiin ja rentoa vapaalle viikonlopulle :flower:

Missä kaikki oireilijat on? Miten menee kiertopäiväkaveri Liizalla?

Joko Minnillä on täti kylässä? Toivotaan, että ois eksyny lumipyryssä, eikä löydäkään perille..

Täällä ei kummempaa oiretta kp 20/26.. pientä flunssaa, tissit kuten pms, ilmavaivoja mistä lie, kuivat limakalvot, mutta ei noussutta kuumetta :( paitsi se vauvakuume on edelleen korkealla :LOL:

Tulkaa kertomaan oireistanne!

Hyvää viikonloppua kaikille ympäri Suomen!

SS


 
Heippa! Ei ole lunta vielä etelärannikolla, mutta kovasti taas viikonvaihteeksi lupailtiin.

Mulla on menossa 6. sumuttelupäivä. Menkkoja ei ole näkynyt, joten ainakaan oviksen mukaan (oli siis jo kp 6) ne eivät ainakaan tulleet. Ilmeisesti Synarela ainakin jonkin verran viivyttää.

Sain vihdoin viimein, ekaa kertaa sitten viime lauantain nukuttua kunnon yön. Maailma on taas ihan erinäköinen! Itse asiassa luulen, että kun koen oman työni aika raskaaksi ja rasittavaksi, se johtuu ainakin osoittain siitä, että en juuri milloinkaan pääse tekemään sitä täysin levänneenä. Nyt on onneksi firmassa alkamassa unitutkimus, jossa etsitään lääkkeettömiä keinoja unettomuuden hoitoon. Ehkä siitä koituu apua minullekin.

Täysin asiaan kuulumaton gallupkysymys ajan kuluksi: millaisia nukkujia te muut olette?

 
Moikka!

MATSALU:Gallupkysymykseen vastaus minulta:
Mulla ennen yöuni oli todella sikekää,mutta nyt heräilen yöllä ja hiki lentää ja en saa nukuttua yöllä ollenkaan,tätä ollut jo kolmen kuukauden ajan ja sainkin nyt ajan lääkärille joulukuun alussa,kun mietin,että onko vaihdevuodet mulla alkaneet,kun yöuni huonontunut ja hikoilen yöllä,sen näkee sitten kun lääkäri ottaa kokeita mikä on tulos asiaan.
Jos mulla vaihdevuodet ovat jo nyt 39-vuotiaana alkaneet,niin sitten kyllä en vauvaa enään ala yrittämään vaan nautin karvavauvoista sitten.
Tämän takia kun mulla on yöllä uni mennyt valvomiseen,niin nukuttaa päivällä sitten kamalasti,ei mulla ennen ole tämmöistä ollut ollenkaan,mutta nyt on.

Onko teillä muilla tiedossa pikku jouluja,jos niin kuinka monet?
 
Vastailenpa gallupeihin kun en muutakaan keksi. :LOL:

Minä nukun pääsääntöisesti erittäin hyvin. Jos saan nukkua ilman että tarvitsee herätä töihin tms., nukun n. 9 tuntia yössä. Työaamuina olenkin aina tosi väsynyt... Joskus tietty jos on jotain ahdistusta, ei tahdo saada unta, mutta se on onneksi tosi harvinaista.

Pikkujouluja ei ole tiedossa, enkä ihan vähässä kummassa lähtisikään. Ei hirveästi innosta...
 
Matsalu heitti ihanan gallupkysymyksen. Olen erinomainen nukkuja. Minut voi herättää vaikka neljäkymmentä kertaa yössä, ja aina saan yhtä helposti unen päästä kiinni. Nautin siitä hetkestä, kun olen juuri vaipumassa uneen. Nukun myös suruuni. Joskus se on herättänyt kitkeriä kommentteja miehessäni, joka taas hankaluuksien tullen valvoo ja miettii.

Ongelma on vain siinä, että ei tahdo ehtiä nukkua tarpeeksi. Illat venyvät, ja aamut tulevat järjestään liian aikaisin. Silti tämä tilanne on luksusta: vauvani eivät ole koskaan oppineet nukkumaan opettamatta.

Matsalun aamuahdistukseen on yksi lääke: äitiysloma.

Ilahduin mimmimamman viestistä. Hienoa, että et ole luovuttamassa. Tuskin siihen on aihettakaan, koska selvästi testien perusteella kehosi on yrittänyt raskautua aivan vastikään.

Luin Kodin Kuvalehdestä terveysvinkkejä 40+-naisille. Siellä sanottiin niin osuvasti, että ehkäisystä on huolehdittava. Vaikka vauvaa toivova nelikymppinen usein joutuu pettymään, niin raskaus voi silti tässä iässäkin yllättää. Onnellisinta on silloin, kun tuo yllätys sattuu sille joka toivoo, niin kuin vaikka tipsulille. Menestystä odotukseen!

Olen vähän jäänyt kaipaamaan Pikkumyyn tapaa kuumeilla. Se oli totista touhua. Me muut täällä palstalla olemme vähän tällaisia jähmeämpiä tyyppejä, jotka ajattelevat että jos nyt ei kuitenkaan tai ehkä sittenkin. Eipä silti, tulee oikein hyvä mieli aina kun ajattelee Pikkumyyn haikaramatkaa, joka nyt näyttää olevan aika hyvällä tolalla.

Sain muuten sen Volvon. :heart:
 
Plättä: Yli 40 v. nainen saa gyneltä aikamoisen ristiriitaisia kommentteja. Jos menee kysymään, tarvitseeko vielä ehkäisyä, saa vastaukseksi "juu, tarvitset, koska voit tulla vielä raskaaksi". Jos taas menee kysymään voisinko vielä tulla raskaaksi, vastaus on " se on hyvin epätodennäköistä". :x

Minä ainakaan en pysty kuumeilemaan niin totisesti, koska tunnen jo itseni naurettavaksi pelkästään roikkumalla täällä, kun oikea paikka olisi vaihdevuosipalsta. Sitä vaan ei täällä kaksplussassa valitettavasti ole.
Jos olisin normaali ikäiseni säännöllisine kuukautiskiertoineen ja alhaisine FSH:ne, aika varmaan kuumeilisin täällä hyvinkin totisesti. :saint:

Teille muille sanonkin, että mitä turhia pidättelette, teillä on sentään mahdollisuuksia, joten reippaasti vaan kuumeilemaan! :heart:

Lisäystä: Tuli tuossa mieleen, että kuinkakohan paljon lääkäreiden lausunnot siitä, että on hyvin vaikea tulla raskaaksi yli 40 v. onkin perustunut siihen, että se vaan ei ole ollut juurikaan tapana 70 - 90 -luvuilla, että yli 40 vuotiaat haluaisivat tulla raskaaksi. Eli mistä he ovat tempaisseet nämä prosenttinsa, jos näitä äidiksi yli 40-vuotiaana haluavia ei ole edes juuri ollut.

Nyt kun yhä useampi haluaa tulla äidiksi yli 40 v., niin ainakin tilastojen valossa se on onnistunut.
40 - 44 vuotiaita synnyttäneitä on ollut v. 1987 1387 kpl ja v. 2007 jo 2095 kpl.
Yli 44 vuotiaita synnyttäneitä on ollut v. 1987 49 kpl ja v. 2007 101 kpl.
(Luvut siis Suomen lukuja)
 
LAPSELLINEN67:Tuo on totta mitä sanoi,mulle juuri tällä viikolla gyne sanoi,että raskaaksi tuleminen 40-vuoden jälkeen on hyvin epätodennäköistä,mutta tietysti yrittää saa vauvaa,sitä ei gyne kieltänyt,sanoi vain,että se alkaa olla vaikeampaa saada mitä nuorilla on.
 
Hyvin pikaisesti tulin kuulumisia lukemaan, kun tulin töistä kotiin. Nyt on hurja marraskuinen tahti, kun opetan joka päivä, lauantait ja sunnuntaitkin, ja kotona kasvaa esseiden ja tenttien vuori....Kuitenkin juuri mietin bussissa todella mukavien tuntien jälkeen kuinka paljon pidän työstäni ja olen aina pitänyt.

Todella mielenkiintoinen tilasto Lapsellisella! Onko Stakesin tilasto? Olen kyllä miettinyt nyt omia mahdollisuuksianikin samalla kun olen miettinyt vauvakuumetta monelta kantilta. Tuntui, että raskautuminen oli minulle ihmeen helppoa vielä yli nelikymppisenä, kun lähes aina tulin raskaaksi, kun vähänkin aktivoiduimme kierron keskivaiheilla, mutta keskenmenoon päätyivät sitten kaikki...

Matsalulla on täällä kohtalotoveri eli kärsin ajoittaisesta unettomuudesta. Tämä alkaa olla ajan ilmiö ja kyllä aivot käyvät ylikierroksilla monella töissä...samoin kun kaiken muun ympärillä. Ärsykettä tulee niin valtavasti. Muistelen kuinka lapsuudessa oli kiirettömän oloista aikuisten elämä. Vanhempani olivat opettajia, mutta rennolta vaikutti nykymenoon verrattuna. Nyt opettamisen lisäksi istut kymmensissä tiimeissä visioimassa ja tuottamassa pallukoita ja sähköpostitulva on valtaisa....Nuorena odotimme aina lauantaina neljältä Nuorten sävellahjan alkamista, viikon kohokohta. Nyt teinitytär menee paniikkiin, jos hätistän häntä koneelta, jossa on kymmensiä sivuja samaan aikaan auki ja maaniset viestit sinkoilevat bittiavaruuteen. Jonkinlainen eksistentiaalinen olemassaolon ansgtikin tuntuu vaivaavan, kun aina täytyy kännykkään ilmoittaa missä tällä hetkellä olet....Minulla ei koskaan aikaisemmin ollut univaikeuksia, mutta viimeisten vuosien aikana aivot menee todellakin välillä ylikierroksilla. Jotenkin keskenmenot kyllä traumatisoivat minua aivan valtavasti ja vaikuttivat nukkumiseen. Hieman kateellisena katson miestäni, jolla on hyvät unenlahjat....Raskausaikana jännitin niin järkyttävän paljon ihan synnytykseen asti kaikkea, että en saanut välillä nukutuksi ollenkaan. En voinut olla jännittämättä, kun ennusteetkin olivat kovien vuotojen takia 50%. Jokaista vessareissua pelkäsin, vaikka olen kyllä muuten vahvaa tekoa. Vahvan naisen syndrooma vaivaa muutenkin. Elämäntilanteet ovat olleet sellaisia, että on ollut pakko olla vahva ja selviytyä monesta. Todella tunnollinen ja perfektionisti olen töideni suhteen ja toisaalta sitten näin pienen vauvan äitini korvaani välillä särähtää "uraäiti". Meillä ei ole "uraisää" vaan ihana pehmoisä, joka saa kyllä runsaasti ihailua osakseen vauvakerhoissa. Mutta "uraäitiä" vähän kummeksutaan, kun äitiyslomakin jäi tyngäksi. Olen saanut paljon ystäviltänikin kuulla kuinka "ainutlaatuinen vauva-aika on ja miten menetän sen, kun olen töissä".... En mistään niin paljon ollut haaveillut kuin kotäitiydestä ihan koko äitiysloman ajan, mutta miehellä ei ole vakituista työtä, joten emme voineet ajatellekaan pärjäävämme muutoin. Minulla on vähän sellainen olo, että itselleni on kasautunut liikaakin vastuuta ja kuvittelisin tämän heijastuvan unenikin laatuun. Nautin yli kaiken Mitjan kanssa puuhaamisesta ja todellakin en ole kokenut millään lailla väsyttävänä vauva-arkea. Työ on vaativaa ja tulee kotiinkin ja kyllä äitiysloman aikatauluttomuus on aivan luksusta. Mies nauttii kotonaolosta! Mitja on kyllä hyvin tyytyväinen ja ihana vauva ja nukkunut parin kuukauden ikäisestä aina yöt, joten ehkä meillä on "helppo" vauva. Me teemme kyllä edelleenkin juuri niitä asioita vauvan kanssa mitä aikaisemminkin, vaikka parisuhteelle ei ole niin aikaa. Käymme teatterissa, elokuvissa ja Mitja on mukana viikoittain museoissa ja näyttelyissä ja porhaltaa taaperokärryillään kovaa vauhtia mukana. Luontoretkiä teimme koko kesän ja Tukholman viikko Mitjan kanssa oli aivan fantastinen! Minun rakkain kaupunkinpaikkani on elokuva-arkisto, jossa olen käynyt vuosia ja ne käynnit ovat harventuneet. En malta odottaa Mitjan kasvamista ja sitä, että pääsen pelaamaan jalkapalloa ja jääkiekkoa. Olin lapsesta jo itse todella "poikatyttö" ja jotenkin nautin yli kaiken poikien touhuista. On ihanaa olla pieni lapsi ja leikkiä taas!!!!

Kovasti onnea kaikille omiin elämäntilanteisiin!!! Todellakin Pyrstiksen sanoin kiva kokoelma syntyisi nelikymppisten naisten tarinoita, kun niitä alkaisi keräilemään tältä palstalta....
 
Hetkeksi tännekkin! :D

Tänään aamusta alkaen päänsärkyä, mikä kyllä alkoi jo eilisiltana, samoin kauhea janotus, eli vettä mennee. :heart: Päänsärky parani nukkumalla pvunet. :xmas:

Millainen nukkuja olen?
Raskausaikana: Nukahdan noin 21:30-22:30 joka ilta, olen nukkunut pvunet tai en ole nukkunut pvunia, vkloppuisin pe ja la yritän valvoa vähän pidempään. Nukun aamu 6:00 asti, heräten pissalle 2 kertaa yössä, nukahdan heti uudelleen. Iltapvllä ruuan jälkeen nukun melkein aina pvunet 1-2h mittaiset. :D Eli raskaana ollessa olen nukkujana taitava, muulloin kaikki asiat kiusaavat valvon ja nukun huonosti(siis en raskaana)

Pikkujouluista: Yhdet olisi tiedossa ensi vkn pe, mutta ilmoitin jo ajoissa, että teen silloin iltavuoron, joten en sinne mene, eli ovat työpaikan "ryyppykemut" :saint:

Plättä:Kiitos ajatuksistasi jälleen kerran! :flower: Se on totta olen aika musta-valkoinen, teen jotain täysillä tai en tee ollenkaan, kuten vauvahaaveilua. :heart:
Tämä kolmas kerta onkin nyt viimeinen kertamme, jos onnistumme saamaan vauvan olemme todella iloisia / onnellisia :D :heart: , mutta jos käy tälläkin kerralla huonosti(koko ajan takaraivossa ajatuksia, mitä, jos ja jos???... :headwall: niin eli jos tämä kerta ei tuo meille vauvaa , luovumme haaveilusta kokonaan ja elämme kaksin nykyisten lasten kanssa :heart: ja innolla tietenkin odotamme tyttären vauvaa syntyväksi, tänään hänellä neuvola, rv 16 alkaa huomenna, pikkuinen melskasi niin paljon, ettei sydänääniä kunnolla pystynyt kuulemma paikallistamaan, kun koko ajan karkasi! :D Rakenne ultra vauvalla ennen uuttavuotta. :heart:

Onko täällä paikalla RH-verisiä äitejä, miten se on vaikuttanut raskaudessa/vauvan synnyttyä?

Mukavaa vkloppua vaan kaikille tasapuolisesti!



Rva Pikkumyy :heart: :wave: ja

 
Siis vihdoinkin tänään sain kaksi kyytiläistä :)
Kaksi 8-soluista top-alkiota,jotka olivat alkaneet jakaantumaan hyvin 4-soluvaiheesta,joita olivat eilen sulatettaessa.
Limis oli 10mm,eli vissiin ihan hyvä :)

En ole ollenkaan ajantasalla,mitä ootte puuhastelleet,mutta Galluppiin voisin vastata,että raskaana ollessa päikkärit joka päivä+väh.7h yöunet.Normaalisti riittää 6-7h yöuni,eli siis hieman huono nukkuja :(

Nyt kaikille Hyvää viikonloppua!
 
Omaa napaa..eikä varpilla enään ketään kiinnosta :x Että painon tunnetta alavatsalla,rinnat ei yhtään kipeät(mikä sinänsä on kummallista kun rintojen aristusta ollut lähestulkoon kierron alusta loppuun..)Väsymystä piisaa,huulet kuivaa,suussa rakkoja-mistähän niitäkin taas ilmaantunut?Mieliala vaihtelee..Vatsa on turvonnut kuin potkupallo..lämpöjä en ole mittaillut,mutta vilutustakin ollut..Kivoja nämä pms-oireet!?
 
tsemppityksestä.

Hurja työviikko takana. Viikko sitten kalenteri tyhjä ainoa merkintä tälle päivälle...turbulenssiä töissä ja viikko tupaten täynnä. Joten en kauhean paljon ole kerennyt kommentoimaan asioita.

Tiruulille ensimmäiseksi peukut pystyssä että homma etenesi hyvin tällä kertaa.

Nukkuma galluppiin niin olen tällainen vähintään 9 -10 tuntia vaativa olento ja nukun sikeästi jos ei wc:ssä tarvitse juosta. Päivällä en sitten nuku, vaan meditoin hetken jos väsyttää päivällä.

Kenzien viesti opetustyöstä sai minut entisen opettajan kaipaamaan opiskelijoitani ja opetustyötä. Minä oikeasti rakastan sitä työtä ylikaiken muun. Kutsumusammatti mutta vanhaan työpaikkaani en voi palata tai en halua palata, vaikka he sitä toivovat, että keväällä tulen vaikka irtisanouduin työstäni 9 kk sitten. Minun oli pakko kokeilla hallinto- ja esimieshommia tähän väliin ja vaikka ne ovat ihan yes niin en minä niitä rakasta samalla tavalla kun opettamista.

Minulla on ollut hassu olo nyt viikon verran. Pahoinvointia, heikotusta ja makuaisti terävänä. Eilen kun kävelin keskustassa oli olo kun raskaana olevalla. Olen testannut heikkoja plussia viime lauantaina apteekin omalla ja keskiviikkona selkeä plussa dbestillä ja tänään punaisen ohueen viivan apteekin omalla. En tiedä mitä nämä idiotti testit oikein merkitsee ja aikuisen oikeasti menkat olivat hyytymiä täynnä alkoivat maanantaina ja viimeiset tuhrut olivat vielä lauantaina. Ja kaupan päällisenä sitten tämä yököttävä olo. Niin kun rva pikkumyy sanoi niin röyhtäisyt tulevat ylös oksennuksena. Muutamana aamuna ollut sellaista pienen muotoista oksentelua,

huhuhuhuhuhuhuhuh....oma napaista...mutta kun tällaista ei kellekään voi sanoa...ei edes miehelle kun se innostuisi olemattomista plussista eikä ystäville.

Oikeasti tänään oli sellainen tunne että pitää mennä tuollaiseen veritestiin. ......mutta kun vatsa ei ole mitenkään muuttanut muotoaan niin turha homma ja tätä on kestännyt ikuisia aikoja. Kohta teen reklamaation. Sorry purkaus :'(

viihdykkeet meinas unohtua. Viikko sitten tekemää testiä en saanut kuvattua sallitun ajan sisällä, kun mies haukkana vahti omaa kameraa, mutta tässä sitten kuivunut testitulos
http://www.aijaa.com/v.php?i=3127295.jpg

ja tämänpäivänen tuore testi määräajan sisällä, kun mies matkoilla :)

http://www.aijaa.com/v.php?i=3127325.jpg

mimmimamma

 
Näen kyllä haamut kummassakin testissä..Mietin vaan että jos raskaana olisit viimekierrosta ,olisiko jo vahvempia viivoja?Millä testailit?Itsellä on outo olo ollut jo vkon verran myös.Vko sitten-muistaakseni-oli ovishuippu..Sen jälkeen vihlaisu alavatsalla ja painon tunne aikamoinen koko ajan.Viimeyönä oli vatsa kipeä ja ramppasin wc:ssä koko ajan,enkä saanut nukuttua.Tällaista oloa ja unettomuutta yleensä ennen kuin täti kurvaa paikalle.Vielä ei ole näkynyt..Kp 19,ovis oli kp 11 eli taitaa kierto mennä lyhyeksi.Lämpö oli aamulla kyllä 36.6,eikös sen pitänyt laskea ennenkuin kuukautiset alkaa..vai miten se nyt oli.. :headwall:
 

Yhteistyössä