Syysyrittäjät 3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Airi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Valtavasti onnea Nipsulle. Mä vähän jo arvasin että plussa sulle tulee ennenkuin edes ehdit ilmoittaa. Hieno juttu! Vaikka siirryt luultavasti odottajien puolelle kirjoittelemaan niin Käyhän välillä täälläkin puolella kertomassa kuulumisia ja ampumassa plussanuolia meillekin!

Äkkiä kävin lukeen kuulumisianne...

Suuren suuret plussaonnittelut Nipsulle ja hyvät tarrasukat mukaan :). Ihana aika vauvelille syntyä noin alkukesästä.

Airille pahoittelut menkoista. Vielä on kuitenkin paljon aikaa saada kesävauva alulle =). Kyllä se siitä varmasti vielä iloksi muuttuu, tsemppiä.

Pahoittelut Airille menkoista...plussaonnea kauheasti jatkossa.

Onnea Nipsu, kaikkea hyvää nyt. kesäkuun vauva siis, mukavaa=).

Mulla alkaa ensi viikolla jännäys torstaista alkaen. Tällä hetkellä on oireita niin, että paineen tunne alamahalla ja pissillä saa juosta, toivon ettei tulehduksen alkua taas vaihteeksi. Juon kyllä paljon joten siksi varmaan myös yöllä käytävä vessassa. Suuta kuivaa kun nyt olen totutellut uuteen juomis rytmiin=) että saan noi tulehdukset pidettyä loitolla. Karpalo- ja puolukkamehu sekoitusta myös alkanut litkimään. Ennaltaehkäisee kuulemma virtsatulehduksia. Joo nyt vaan tää paineen tunne alamassa, mutta onneksi ei kirvele.

Mulla ei odotukset kauheen korkeella, mutta katsellaan. Alkaa kunnon yritys vasta tän kierron jälkeen kun mieskin on saatavilla useammin=).

Niin Katri mielenkiintoista kuulla että sulla ulkomaalainen mies. Siskoni mies myös ulkomaalainen=).

Eikä se tytön nimi ruma ole, mutta makuasia tietenkin. Meillä on molemmilla lapsilla aika pitkät nimet molemmilla sattuu olemaan 8 kirjainta, mutta koko nimiä käytetään ja helposti se käy, kivat nimet tietenkin omasta mielestä=) ja kansainväliset, mutta myös suomalaiset. Mullakin on pitkä nimi, joten taitaa kuulua meidän perheen tyyliin=).

Joo nimi kun nimi, mutta onhan se tärkeää että molemmat siitä tykkää.

Siis sori tarkoitin AIRIA. Minä sekoilen, mutta pahoittelut siitä. En tiedä vaikka ei Airi ja Katri ole edes samantapaiset nimet, mutta niin vaan Katrin kirjoitin vaikka Airia ajattelin=).

Onnea paljon Nipsulle!!! Niin mikä kp olikaan kun testasit plussan? Ja testasitko aiemmin negaa??? Haluaa tietää, kun täällä on niin monenlaisia kokemuksia tuosta plussan saamisesta tikkuun, että... Ja kun en oikein muista, kun niin monet omista tikutteluista kirjottavat, että miten olikaan sinun laita...

Odottelen tässä kaveria tulevaksi, päätimme lähteä pururadalle lenkkeilemään. Tuli tuossa päivällä siivoiltua kesätakkeja naulakosta ja kenkiä kans. Varastoonhan ne jo joutivat. Muutenkin mulla on kauhea tämmöinen puunausinto näin syksyisin ja keväisin. Joka paikka pitäisi saada nuohottua ja kaikki turha tavara pois. Mutta lähdenpäs valmistautuun lenkkeilyyn...

Elikkä kun testasin eilen kp oli 31/28. Eli aika aikaisessa vaiheessa testasin. Tämä oli ensimmäinen testi. Tosin viiva on aika haalea, mutta selvästi viiva. Ajattelin vielä tehdä testin uudestaan, toivottavasti viiva on silloin voimakkaampi. Ja kyllähän ne varmaan terveyskeskuksessakin sitten vielä testaavat.
Tyhmmä kysymys; onko terveysasemilla oma äitiysneuvolla, vai käynkö edelleen samalla lääkärillä jolla aikaisemmin?!

Onnea Nipsu!!!=))) Ja tere Rosa, juu-u pitkältä tuntuu aika, kun kuukausi toisen jälkeen koopeet nollaantuu...=(( Mut uskon siltikin, että vielä joskus saa tuijotella plussaa. Pakko uskoa. Täällä odotellaan menkkoja kp28. Kaikenlaisia oireita ollut eilen ja tänään, palelua ja ruoka ei maistu ja alaselkään koskee...Kattellaan. Tekis niin mieli rynnätä jo apteekkiin ostamaan testi, mutta olen jo pettynyt turhan usein, kun olen mennyt etuilemaan. Joten malttia...=)

Nipsu soittele vaan paikkakuntasi äitiysneuvolaan, mikä yleensä on Tk:n yhteydessä. Kun testi on plussaa voi ihan hyvin soitella sinne ja kertovat jatkosta. Meillä täällä ajan saa aika pian parin kolmen viikon päähän siitä kun soittaa.

dreamer hyviltä kuulostaa sun oireet toivotaan parasta. Samoin muillekin vaan sitä plussaa toivotaan.
Illan jatkoja!

Paljon onnea plussasta Nipsu!

Täällä pitäisi menkkojen alkaa parin päivän päästä. Rinnat on tänään kipeytyneet ja on ollut outoja, aika voimakkaita alavatsakipuja muutaman kerran tänään, mutta epäilempä niiden enteilevän vaan menkkoja. Välillä kipu on sellaista pistävää ja välillä menkkamaista. Kertokaapa plussanneet esim Nipsu, onko joillain teistä ollut koviakin kipuja ennen plussaa?

Nyt en ehdi vastaamaan gallup-kysymyksiin, huomenna sitten vastailen kun on paremmina aikaa. Mukavaa sunnuntai-iltaa!

Hei!

Olen jo pitkään taustaillut palstalla ja ajettelin liittyä joukkoon mukaan mikäli vielä mahtuu! :) Hieman tietoa itsestäni: ikää 25 vuotta, mies 24 ja vauvayritys alkanut 8/05. Minulla on paha endometrioosi, (leikattu jokin aika sitten) joten raskautuminen voi olla vaikeaa... mutta täytyy uskoa kuitenkin mahdollisuuksiimme, kun yritystä ei ole vielä pitkään ollut. Olemme naimisissa ja asustelemme pk-seudulla, olemme opiskelujen loppusuoralla joten vauva olisi erittäin tervetullut senkin puolesta! :)

Tällä hetkellä kp 27/30-38, ovistikut olivat tässä kierrossa käytössä ja ovis oli kp 15 tienoilla. Tänään on ollut jo jonkinverran menkkamaista jomotusta ja pientä tuhruiluakin oli muutamia päiviä, eilen en sitä tosin havainnut. Joten ehkäpä se täti sieltä kuitenkin kurvaa paikalle, vaikka kova yritys onkin ollut päällä. Mutta kyllähän nopea ja helppo raskautuminen olisi toisaalta ollutkin yllätys. Mikäli kunnon vuoto ei ala perjantaihin mennessä, teen testin. Tsemppiä kaikki kuumeilijat ja plussaonnea! Pidetään täti loitolla! ;)

-Riina

p.s. Mikäli joku muu käyttää samaa nimimerkkiä, ärähtäköön niin vaihdan omani. :)

Ja listapäivitystä... :)

Rosa/24/26/O:39 J:41/yritys aloitettu 06/05
Valo/27/27/O38 J 40/yritys aloitettu 8/05
Dreamer/25/29/0 38 J 40/ yritys aloitettu 5/05
äityli/27/26/ O 38 J 40 yritys aloitettu 09/05
ellinoora/28/28/O 40 J 42/yritys aloitettu 07/05
Airi/27/28/ O 41 J 43/ yritys aloitettu 04/05
WBmamma78/27/28/vko 35/0705
Suvi79/26/30/O 40 J 42/yritys aloitettu 9/05
Eeku/26/25/vk38/0905
BéBé/29/29/O-vk 39- - J-vk 41/yritys alkoi 9/05
Johanna/29/32/O vko 38-39, J vko 41/yritys alkoi 8/05
Lellu/29/29/O40 J 42/yritys alkoi 6/05
Juusto 30/26/vko 37-38/yritys alkoi 7/05
Helmi 25/28/O40--J41-42/Yritys alkoi 0605
Katri 27/27, O 38-39, J 40-41/yritys alkoi 8/05
katriina 28/28 O 39(-40), J 41(-42)/yritys alkoi 8/05
Iisa 27/30, O36, J38, yr. alkoi 9/05
Sunny 25/26, O 39, J 41/yritys alkoi 4/05
Ellie 22/29, J 40/yritys alkoi 9/05
Muru aloitettu 8/05
Pipsa 30/33, O38/J40, yritys alkoi 8/05
Lellu81 24/24/O:38/J:40-41. Yritys alkoi 9/05.
Riina 25/24/O:38/J:40/yritys alkoi 8/05

Plussanneet:
Dora 29.12./1.kierrosta
Emilia 24.1. / 4. kierrosta
Unna
kaksonen 29.3./2.kierrosta
Eme 23.3/ 3.kierrosta
Athene 14.4. / 1. kierrosta
Hipsu, huhtikuu
Tinnu 12.5/ 4. kierrosta
f 17.5/ 2. kierrosta
quoise /8.kierrosta
Ava 1.6./2. kierrosta
Nipsu 8.6/ 2. kierrosta

Kiitos Airi! :) Teillä tässä ketjussa on ollut tosi mukava tsemppi päällä, menkkojen tulonkin varmasti sietänyt sen avulla paremmin. Mukava liittyä seuraan. Jännäilemisiin! :)

Huhhei!

En malttanut.... Oireet ollut sen kaltaiset, että oli pakko ""uhrata"" yksi kolmesta kaapissa lojuvasta testistä.

Ja kaksi viivaahan sieltä tuli ihan selkeästi, vaikka kkset ei ole vielä edes myöhässä!

Ei tätä käsitä kyllä vielä ollenkaan... Kirjoittelen, nyt kiire! :) Toivottavasti muillakin on tärppi osunut kohdalleen.

Kiva Riina kun tulit joukkoomme mukaan. Toivotaan sulle nyt parasta.

Hei mahtavaa Katri, olet siis plussannut WAU!!! Tämä on oikein plussa ketju. No mahtavaa, eikös sulla tullut sitä vuotoa sillon jossakin vaiheessa *muistelee*. Niin sitä pitää, onnea muillekin.

Mulla ei mitään ihmeitä oireita ole paitsi se paine alamahalla ja pissalla juoksen, mutta se johtuu juomisesta ( varmaan 100 kertaa jo sanonut) ja sitten nippailua ollut alamahalla. Mutta menkkojen pitäisi alkaa tuossa torstaina aikasintaan. Joten katsellaan ja ajattelen kyllä että menkat sieltä alkaa, en usko että raskaaksi olisin tullut.

Siis tää meidän ketju on kyllä todellinen onnenketju! Onnea paljon Katrille plussasta! Mahtavaa! Muistan kun kerroit viime viikolla siitä oudosta vuodosta, ehkä se sitten tosiaan oli sitä kiinnittymisvuotoa.

Täällä on ollut aamusta asti ihan kauhea känkkäränkkäfiilis, joten epäilen kyllä että menkat lähipäivinä alkaa. Monesti mua tosiaan pillereiden aikaankin kiukutti ja oli alakuloinen muutaman päivän ennen menkkpja, mutta nyt tuntuu että pillereiden lopetus on pahentanut näitä pms-oireita. Turvotustakin on ja rinnat kipeät. Tietty toivo elää vielä että nämä johtuisikin raskaudesta, voihan se olla... mutta jotenkin tää olo on niin tuttu että enpä usko että sitä plussaa tässä kuussa tulee. Mutta vielä pitää muutama päivä odottaa menkkoja, tai huomenna niiden oikeastaan pitäisi alkaa. Olen luvannut itselleni että en testaa ennenkun vasta perjantaina jos ei menkat oo alkaneet. Lupaus on helppo toteuttaa kun ei ole yhtään testiä kaapissa odottamassa ;)

Sitten vastailisin niihin gallup-kysymyksiin joita joku oli esittänyt. En kyllä nyt muista muita kysymyksiä kun sen että onko meillä ketjulaisilla nimiehdokkaat jo valmiina lapselle. Meillä on pojalle valmiina sellainen nimi, josta molemmat tykätään tosi paljon ja joka on jo kauan ollut sellainen 'meidän juttu', että jos poikalapsi saadaan niin se tulee sitten nimeksi. Tytölle ei sitten olekaan nimeä valmiina. Mulla on joitain ehdotuksia, mutta mies ei kaikista niistä oikein pidä. Joitain yhteisiä suosikkejakin kyllä on.

Olen kyllä ajatellut, että varmaan sen nimen valitseminen on aika vaikeaa ennen kun lapsi on syntynyt. Eräs ystävä kertoi, että heillä oli sekä tytölle että pojalle nimi valittuna etukäteen, mutta kun poika syntyi niin ei nimi sopinutkaan hänelle yhtään ja he sitten keksivät ihan uuden nimen! Että ehkä sen nimen löisin lukkoon vasta kun lapsi on syntynyt.

Hauska on kyllä lukea teidän juttuja, sekin on mielenkiintoista kuulla että on monikulttuurisia perheitäkin tässä ketjussa. Varmasti se että puoliso on eri maasta ja kulttuurista kotoisin tuo haastetta parisuhteelle mutta on ihan varmasti myös tosi antoisaa. Itse olen aina seurustellut vain suomalaisten kanssa mutta kavereina on kyllä ulkomaalaisia.

Kirjoittelemisiiin taas!

Tuttu tunne valo, siis tuo känkkäränkkä fiilikset ennen menkkoja. Mulla on aina voimakkaat nuo henkiset oireet ja saatan olla masentunutkin juuri viikkoa ennen menkkoja ja tuntuu että sitä pinnaa ei ole lainkaan. Kauheeta, voi lapsi parkoja ja tietenkin miesparkaa.=( Pillereiden aikana noi henkiset probleemat oli pois. Viime kuussa huomasin kyllä känkkäränkän olevan voimakkaampaa kuin nyt, onneksi joinakin kuukasina pääsee vähän vähemmällä nuo lähimmäiset.
Ei muuta, mutta piti komentoida noita fiiliksiä niin ja toivon että sulle tulis se plussa.

Pitääpä vielä kirjoittaa, kun oon ihan innoissani, kun tajusin että hei nyt on jo maanatai, jotenkin en ole päässyt alkuun tässä viikossa, eli siis ihan kohtahan ne menkatkin sitten alkaa jos alkaa.

Meinaatteko tänään katsoa sen maikkarin leffan 2 ""kreikkalainen naimakauppa"", olen kuullut siitä kehua. Aateltiin miehen kanssa katsoa ja vähän herkutella.

ok plussaonnea!

Paljon onnea ja kaikkea hyvää plussanneille odottajille!

Täällä menee kp13 joten kovasti on kiirettä tiedossa lähipäivinä. Terot aloitan ylihuomenna kp15 tasaamaan kiertoa. Eihän niillä ole mitään vaikutusta raskautumiseen? Greippimehuakin tulee juotua, vaikka sillä nyt ei kai mitään sanottavaa merkitystä sitten olekaan. Kaikki keinot täytyy käyttää!

Mitä parhainta viikkoa meille kaikille :)
-Helmi

Mahtavaa, täällähän alkaa oleen melkein plussa per päivä!!! Onnea Katrille!!! Meillä ollu miehen kanssa touhupäivä, siis ei petitouhu vaan ihan pihalla heiluin harava kädessä. Kerättiin loput puutarhajutut talviteloille. Sitten vielä innostuima imuroimaan autot ja miehän pesasin niistä ikkunatki sisäpuolelta. Nyt mies lähti hirviä jahtaamaan ja minä oottelen jumpan alkamista. Mutta, pitääpäs alkaa vielä puuhastelemaan jotain...

Rosa

Onnittelut Katrille plussasta! :) Mahtava juttu!

Itselläni kp 1 eli täti tunki kylään. Hyvä että kierto näyttää tasaantuneen, viimeksi venähti 36 päivään. Täsmäsi ainakin hyvin ovisaikaan. Ei muuta kuin uutta yritystä ensi kierrossa!

Tervetuloa Riinalle ja ONNEA sinulle Katri plussasta.

Täällä alkaa flunssa helpottaan, mies tosin vielä kärvistelee taudin kourissa :(. Mulla lähti käyntiin viimeinen harjoitteluviikko tuossa paikassa. Kauhiaa vauhtia aika on mennyt, nyt jo loppuu...

Mulla ihan hyvät fiilikset yleisesti pitkästä aikaa, vaik liikoja toiveita plussasta en elättelekään. Tiedän kuitenkin, että jos ne menkat alkaa sit ens viikolla niin kyllä pari päivää menee masiksessa. Niin kovasti sitä vauvelia toivotaan.

Riinalle pahoittelut menkkojen alkamisesta, mut niin kuin itsekin sanoit, on hyvä että kierto alkaa tasaantuun. Onnea uuteen kiertoon :).

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille ja plussatuulia...