Syysyrittäjät 3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Airi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ai nipsu mukana vielä jännäämässä. Etkös juuri syysyrittäjt 2 ketjussa sanonut että jännäilyt on tän kuun osalta ohi. voi tietty olla että ymmärsin väärin ja menin poistamaan sun nimen jännäyslistalta.. Pahoittelen. Tietysti parempi näin päin. Toivotaan ettei alakkaan vaan pääset nauttimaan plussasta! Tsemppiä!

Kieltämättä tulee tästä alkoholijutusta mieleen, että mitä hiivattia vetää sitä ollenkaan, kun siitähän on siis niin paljon haittaa ihmiselle, vaikka ei olis raskaanakaan... Miehellekki! Siittiöt tuhoutuu jne. Itse en siis ymmärrä sellaista perus-suomalasita-kännäämistä ollenkaan. Mutta pari siideriä silloin tällöin (=n. kerran kuussa tai harvemmin) on ok. Itse voin suoraan sanoa, etten ole koskaan mitään perskännejä kokenut, enkä ole siitä kyllä yhtään pahoillani. Tästä voi kyllä esittää jo jatkokysymyksenkin, olettekos tupakoinninkin lopettaneet ennen kuin vauvahankkeet on edes aloitettu??? Onhan siitäkin lapselle haittaa.

Itse aion mennän huomenna bileisiin ja luultavasti ottaa pari annosta. Toisaalta voi kyllä olla, että lähden autolla ja mies voi ottaa, jos siltä tuntuu. No problem!

Mutta mitäs mieltä olette sitten siitä, että kun teillä jo on lapsi, niin millaista alkoholin käyttöä kotonanne suvaitsette?

Mutta... Nipsulle peukutan niin, että tuntuu... Tulispa nyt +++++++ Koska testaat, jos tätiä ei näy?

Tosiaan, ilmoitin jo että olin pudonnut pelistä, mutta se olikin väärä tieto. Olin koko ajan siinä uskossa että menkat olivat alkaneet, mutta eihän ne olletkaan. Aamupäivällä tuli ihan ihan vähän verta, ja sitten jo ajattelin että näin tässä taas kävi, ja iltapäivällä huomasin, että eihän ne menkat olletkaan alkaneet.
Joten kaipa se jännäily vielä jatkuu. Ajattelin testata sunnuntaina? Onkohan liian aikaisin? En kyllä millään malttaisi odottaa sinne asti, ja haluaisin jo testata huomenna....
jotenkin on kyllä pessimistinen olo, ja odotan että kyllä ne kohta alkaa sieltä. Tämä kun on ""vasta"" toinen yrityskierto....

Voi Nipsu, toivottavasti sulla onkin tärpännyt! Kyllä mun mielestä voit jo sunnuntaina testata, eikö menkat ole sitten jo kolme päivää myöhässä? Kerro sitten miten kävi, peukut pystyssä täällä!

Niin ei munkaan mielestä mikään älytön kännääminen ole kovin järkevää, siis vaikkei olisi edes raskaana. Joskus teinivuosina tuli otettua vähän liikaa muutaman kerran ja niistä kerroista on kyllä opittu ja omat rajani tunnen hyvin. Kolme-neljä siideriä illassa on sellainen ihan sopiva määrä minulle.

Hei!

Lisäsin listaan uudet tietoni.... Sain vihdoinkin kirjoittaa, että yritys aloitettu! Nimittäin eilen se sitten alkoi. Otettiin muutamalla päivällä varaslähtö kun vasta lokakuussa piti aloittaa :) Vaikka eihän tässä nyt oikein ole mahdollisuuksia eilisestä tärpätä kun oviskin on vasta ensi viikon loppupuolella.

En taida osata kopioda molempia listoja samaan viestiin , joten kirjoitan heti uuden, johon liitän jännäyslistan.

Rosa/24/26/O:39 J:41/yritys aloitettu 06/05
Valo/27/27/O38 J 40/yritys aloitettu 8/05
Dreamer/25/29/0 38 J 40/ yritys aloitettu 5/05
äityli/27/26/ O 38 J 40 yritys aloitettu 09/05
ellinoora/28/28/O 40 J 42/yritys aloitettu 07/05
Airi/27/28/ O 37 J 40/ yritys aloitettu 04/05
WBmamma78/27/28/vko 35/0705
Nipsu/25/29/vk 39/ yritys aloitettu 08/05
Suvi79/26/30/O 40 J 42/yritys aloitettu 9/05
Eeku/26/25/vk38/0905
BéBé/29/29/O-vk 39- - J-vk 41/yritys alkoi 9/05
Johanna/29/32/O vko 38-39, J vko 41/yritys alkoi 8/05
Lellu/29/29/yritys alkoi 6/05
Juusto 30/26/vko 37-38/yritys alkoi 7/05
Helmi 25/28/O40--J41-42/Yritys alkoi 0605
Katri 27/27, O 38-39, J 40-41/yritys alkoi 8/05
katriina 28/28 O 39(-40), J 41(-42)/yritys alkoi 8/05
Iisa 27/30, O36, J38, yr. alkoi 9/05
Sunny 25/26, O 39, J 41/yritys alkoi 4/05
Ellie 22/29, J 40/yritys alkoi 9/05
Muru aloitettu 8/05
Pipsa 30/33, O38/J40, yritys alkoi 8/05

Plussanneet:
Dora 29.12./1.kierrosta
Emilia 24.1. / 4. kierrosta
Unna
kaksonen 29.3./2.kierrosta
Eme 23.3/ 3.kierrosta
Athene 14.4. / 1. kierrosta
Hipsu, huhtikuu
Tinnu 12.5/ 4. kierrosta
f 17.5/ 2. kierrosta
quoise /8.kierrosta
Ava 1.6./2. kierrosta

Peukut täälläkin pystyssä kaikkien jännääjien puolesta. Airi, sun oireet kuulostaa kyllä lupaavalta. Kun mulla oli kesällä se raskaus, niin just rinnoista sitä aloin ekana epäileen. Mies hoki mulle jo jonkin aikaa ennen testaamista, että oot raskaana, kun valittelin noita ""rintavaivoja"". Mähän olin testannu negan kai kaks tai kolme kertaa ennen kuin tuli se plussa. Mulla oli kierto tuolloin viikon myöhässä samoin on nyt, joten vaik menkkojen peruskierron mukaan pitäs alkaa ens viikolla, odottelen niitä vasta kahden viikon päästä.

Tosta alkoholi asiasta sen verran, että itse en ota nyt ollenkaan kun on pienikin mahdollisuus, että olisin raskaana. Opiskelen kuitenkin alaa ja sen puolesta tiedän että neljän ensimmäisen viikon aikana alkion jakautuvat solut ovat erikoistumattomia ja ovat vielä näin ollen helpommin korvautuvia, jos jokin lääkeaine tai muu aiheuttaa vauriota. Sen sijaan viikot 5-12 ovat sitä kaikkein riskialtteinta aikaa, koska tuolloin solut erikoistuvat/ovat jo erikoistuneet ja esim. jokin lääke voi aiheuttaa pysyvän vaikean vamman tai keskenmenon. Tietysti keskenmeno voi tulla vaikean vaurion tai jonkin muun syyn takia jo aikaisemminkin. Mutta tämä on syy, miksi usein ollaan sitä mieltä ettei ennen plussausta nautitusta alkoholista ole niin suurta haittaa. Toinen syy on juuri se mikä täällä on jo tullutkin esiin eli alkio ei vielä ole kiinnittynyt istukan kautta äitiin.

Mulla on tämän kuluvan kierron kans kyllä tosi epätoivoinen olo. Yleensä olen hyvinkin tarkkaan tuntenut, koska mulla on ovulaatio, mut nyt en ole ihan varma. Toisaalta voihan se olla, etten tässä kierrossa ovuloi ollenkaan... Toivo kuitenkin elää...

Se olis sit perjantai, jee. Mukavaa viikonvaihdetta kaikille.

Tässä sitten tämä jännäyslista. Lisäsin siihen omien tietojeni lisäksi loppukuun päivät. Olen näköjään toistaiseksi ainoa loppukuun jännäri...

JÄNNÄYSLISTA
lokakuu

1.
2.
3. Airi jännää (ei kauheesti)
4. Airi, Valo
5. Airi, Valo
6. äityli78
7.Ellie, Katri, äityli78
8.Ellie, Katri, äityli78
9.Ellie, Katri,
10.
11.
12.
13.
14. Rosa, Sunny
15.
16.
17.
18.
19.
20.
21. Suvi79
2 2. Suvi79
23. Suvi79
24.
25.
26.
27.
28.
29.
30.
31.

Kyllähän toi Nipsu voisi olla ollut vaikka kiinnittymisvuotoa.... Jos se täti vaikka olisi tällä kertaa hukannut teidän osoitteen! *kaikki varpaat ristissä*

Meillä tosiaan oli eilen ensimmäinen kerta ilman kumia... Mutta kp on vasta 6/28, joten tuo kerta oli sellainen harjoittelukerta. Oli aika jännä tunne olla sitten lopultakin siinä tilanteessa, ettei kumpikaan lähtenyt niitä kumiukkoja enää hakemaan.

Tuntui jotenkin siltä kuin olisi käyttäytynyt jotenkin holtittomasti... Olla nyt sillä tavalla suojaamattomasti! :)
Mutta ihanaahan se tietysti oli, sai rakastelukin ihan uuden ulottuvuuden kun se saattaa ihan oikeasti olla uuden elämän alku.

Nyt tämä lapsen yrittäminen alkoi tuntua todelta... Minusta saattaa ihan oikeasti tulla äiti. Ei ehkä ihan heti tästä kerrasta, mutta ehkäpä piankin tai ainakin joskus, toivottavasti. Aikamoinen vastuu ja onni!

Täällä töissä lasten parissa mietin usein perheitä. Voi kuinka äidit ja isät lapsiaan rakastavat. Ja se huolen määrä... Minäkin saatan olla yksi heistä muutamien vuosien päästä, uskomatonta!

No, tunteilut sikseen. Täytyy nyt perjantain kunniaksi jättää jo tämä työpaikka taakse ja suunnistaa kotia kohti! Viikonloppuna mennäänkin mökille. Ihanaa! Millaisia suunnitelmia teilä muilla on viikonlopun varalle?

Suvi79

Koitetaan kaikki muistaa listaa kopioidessa että kopioidaan aina se viimeisin lista.. ettei tota viestin aloituslistaa. Aika hölmösti laitoin se aloitusviestiksi jolloin se näkyy joka sivun alussa, mutta koitetaan aina päivittäessä ottaa se viimeisin, ettei kukaan tipu listoilta. ei se sinänsä ole mikään ongelma, mutta on kivempaa jos ei tarvi laittaa tietoja moneen kertaan...

Täällä ei mitään ihmeempiä. huomenna mennään lahteen fitnessexpo messuille. Mies lähtee suununtaiksi pois ja mä saan pyhittää koko päivän itselleni. Taidan mennä treenaamaan, joko salille tai lenkkipolulle. Tai pahimmassa tapauksessa menkkakivut pilaa koko päivän. :-( Onko muuten muilla menkkakivut lisääntyneet yrityksen myötä. mulla ainakin pillereiden jälkeen on menkkakivut ihan sairaat! kp1 on aina pahin. Vuoto on runsaampaa ja kestää pidempään. Jotain hyvää siis oli pillereissäkin.

Kiva olla taas viikonloppu kotosalla (joudumme siis murun kanssa oleen viikot eri paikkakunnilla töiden takia) Tais olla ukolla kova ikävä, kun nyt se kokoajan kiusaa mua. ;-) Nyt se katselee tuolla telkkari joten taidan mennä vuorostani kiusaamaan sitä.. hyvää viikonloppua kaikille.

No, nyt josko kaikki ois taas päivittyneessä muodossa...

Airi/27/28/ O 37 J 40/ yritys aloitettu 04/05
Eeku/26/25/vk38/0905
Muru aloitettu 8/05
Lellu81 24/24/O:38/J:40-41. Yritys alkoi 9/05.

Plussanneet:
Dora 29.12./1.kierrosta
Unna
Eme 23.3/ 3.kierrosta
Hipsu, huhtikuu
Tinnu 12.5/ 4. kierrosta
f 17.5/ 2. kierrosta
quoise /8.kierrosta
Ava 1.6./2. kierrosta

Kirjoittelenpas sittenkin vielä vähän kuulumisia... Ensin meinasin, etten kirjoita.

Joku kyseli viikonloppusuunnitelmia. Eipä kummempia. Mies lähti jo aamulla varhain hirvimetsälle ja minä ajattelin tässä alkaa viimeistelemään yhden koulun harjoitustyön. Iltapäivällä sitten sauna lämpeneen ja kuuden maissa serkun luo illanviettoon. Pitävät siellä pikku pirskeet, joista siis jo alkoholikeskustelun yhteydessä mainitsin. Ensin meinasin, että alan siivoomaan, mutta en taidakaan viitsiä... Nyt ois hyvä tehdä koulutöitä, kun on yksin kotona.

Mulla ois tässä muutamia kysymyksiä esittää... Tyhmiä, mutta herättääpä keskustelua...

1. Mites, onko teidän kotinne omasta mielestänne siisti vai tahtooko paikat jäädä hujan hajan? Oletteko siis ns. siivousintoilijoita?
2. Oletteko miettineet jo tulevalle vauvalle nimiä?
3.Kummeja?

Minusta tuo kummiasia on niin vaikea... Mulla on yksi sisko ja miehelläni yksi veli. Heidät tietysti tulisi kutsua, mutta mites ne heidän puolisot... Siskoni poikaystävän periaatteessa voisin pyytää, mutta miehen tyttökaverin (heillä on kaiken lisäksi kaukosuhde, jonka kestosta ei kai kauheasti takuita...) kanssa en tule edes kauhean hyvin toimeen. Mutta tekeekö tuossa sitten älyttömän mokan, jos tämän tyttökaverin jättää pyytämättä kummiksi, varmaan anopilta saa kuulla... Siis aika kivoja mietteitä näin vauvahaaveilijana, mutta minusta on niin kiva miettiä ja suorastaan vaivatakkin itseä joillakin asioilla...

Nimistä sen verran, että tytölle meillä on jo pitkään ollut nimi, joka koostuu kolmesta eri nimestä. Pojan nimen kanssa onkin sitten vaikeampaa... Mies ei tykkää mistään mitä ehdotan. Enkä minä hänen ehdotuksistaan...

Ja siivous... Mulla tuli nämä vastaukset nyt vähän käänteisessä järjestyksessä! Mulla välillä pistelee se, kuinka pikkutarkka olen! Mulla pitää olla aina tavarat ojennuksessa. Varmaan joku sairaus... :))) Pölykoiria saattaa kyllä välillä päästä juoksentelemaan... Mulla pitää olla aina sellainen pikkusälä piilossa laatikoissa ja kaapeissa, SIISTISTI! Mulla tuntuu, et on hirveen rauhaton oloki, jos on kauheena hyllyt ja pöydät täynnä tavaraa. Ja siis kunnon siivouksen pyrin tekemään n. kerta viikkoon. Lakanat vaihtuu 2 viikon välein.

Tulipas tästä pitkä sepustus. Varmaan jotain, et ei tarvii aloittaa heti sitä koulutyötä:D Taidanpas vielä lähteä kahvin keittoonki...

Mutta hyvät viikonloput!

Heip

Meil on harvinainen viikonloppu, kun mieskin on kotona. Rakennuspuuhat on siinä vaiheessa, ettei siellä voi tehdä mitään, pystytys porukka tulee ensi viikolla. Eilen illalla käytiin vähän sukuloimassa ja tänään olis tarkoitus lähteä kierteleen noita rakennusalan liikkeitä, kyseleen tarjouksia eri jutuista ja silleen. Huomenna sitten varmaan vaan oleillaan. Siivotakin pitäis jossain vaiheessa.

Vastauksia Rosan kyssäreihin:

Mä olen melko tarkka tuon siisteyden suhteen. Jos mieheltä kysyttäis se sanois varmaan et olen siivoushullu =). Vähän eri käsitykset tuosta siisteydestä nääs. Tällä hetkellä astutaan vähän tällaista ""siirtolais elämää"", kun myytiin kesällä meidän rivariasunto pois ja asutaan tämä rakennusaika nyt alivuokralaisina. Mies sano eilen hyvin: ""Kyllä meidän elämä aika pieneen mahtuu, yhteen huoneeseen"".
Mut silloin kun viel oli se oma asunto, niin siivosin kyllä joka viikko pikkusiivouksen ja joka toinen viikko isompi siivous mattojen tomutuksineen ja lakanoitten vaihtoineen. Mulla oli sama meininki kun Rosalla, että siistiltä pitää näyttää, muuten alkaa ahistaan...

No, sit. Kummiasiaa ei olla kyl kovasti viel mietitty. Molemmilla on enemmän kuin yksi sisarus. Mulla on sisko ja veli ja miehellä kaks veljeä ja sisko. Rosalle sen verran, että kyl mun mielestä voi pyytää pariskunnasta vain toista kumiksi varsinkin kun ei olla kihloissa tai naimisissa. Siskoni on esim. veljeni pojan kummi, mutta hänen poikaystävä ei. Eikä tämä poikaystävä siitä loukkaantunut.

Nimiasiaa: Me ollaan mietitty kyl molemmille nimet, mut eihän sitä sit tiedä vaihtuuko ne vielä. Pojan etunimi on melko pitkä ja harvinainen, tytön puolestaan lyhyt ja tänäpäivänä melko yleinenkin.

Nyt täytys läheteä kauppaan. Se on moron.

Heippa! Täällähän on ollut taas kovasti keskustelua ja jännäämistä.
Elä vielä menetä tovoasi valo... ja muillekin nyt tsemppiä että plussa tulisi.
Noihin kiinnittymisvuotoihin en osaa oikeen mitään sanoa. Itse muistan kun esikoista aloin oottamaan vuosin ruskeaa vuotoa tai tuhrua muutaman päivän menkkojen aikaa, kun vuoto ei muuksi muutunut testasin ja raskaana olin.

Niin tuosta alkoholista että pari siideriä ei haittaa mitään. Kauheeta kaatokänniä ei varmaan kannata juoda kun ei muutenkaan ole terveellistä. En tiedä olenko aikaisemmin kertonut keskieuroopassa asuvasta kaveristani, mutta häneltä saa aina vähän avarampaa katsomusta tähän. Heillä ei vaahdota alkoholista samaan tapaan kuin suomessa. lasi viiniä on ok.

Suomessa varmaan tää alkoholi vouhotus on niin kova, koska meillä on todella ongelmia paljon alkoholin kanssa ja jos siinä asiassa oltaisiin tosi rentoja kynnys alenisi ja helposti tulisi sitten juotua liikaa, joten kannatetaan aina sitä alholittomuutta. Siis suojellaan ettei mopo lähde käsistä. Toisaalta ihan hyvin mutta joskus tuntuu, että tää on sellainen holhousyhteiskunta... Itse oon raskausaikana juonut ruualla lasin viiniä silloin tällöin. Enkä pidä asiaa sen ihmeempänä, mutta jos asia mietityttää niin raivoraittus vaan, eipä se niin vakavaa ole, toiset ei uskalla syödä palaakaan lakua tai salmiakkia. se on ihan makuasia mitä kukin tekee kunhan ei tahallaan hallaa yritä.

Tässä vielä tälläinen pätkä yhdestä neuvolasta saadusta kirjasesta:
otsikkona ""ei alkoholille"" ""raskauaikana alkoholia kannattaa välttää, koska turvallista käyttömäärää ei tiedetä. Alkoholi haittaa sikiön kasvua ja kehitystä, ja jo muutama päivittäinen alkoholiannos kaksinkertaistaa keskenmenoriskin. Alkuraskauden jälkeen satunnaisen 1-2 ravintola-annoksen ei ole todettu aiheuttavan vaurioita sikiölle.""

Eli pitää välttää, mutta sitten taas keskiraskauden jälkeen 1-2 ravintola-annosta ei aiheuta variota. Siis on jokin raja kuitenkin tiedossa=). Tämän tapaisesti olen lukenut monesta paikkaa. Varmasti ihan totta, mutta tässä siis varoitetaan päivittäisestä alkoholin käyttöstä, kun taas satunnainen pieni määrä sallittua. Joten jokainen jolla ei ole alkoholi ongelmaa ei varmasti päivittäin käytä alkoholia muutenkaan ja raskausaikana ei tulisi mieleenkään. Satunnaisesti itsekin olen lasin juonut esim. miehen kanssa kun oltu hienossa ravintolassa yms.

No se siitä. Mutta kärpäsestä ei pitäisi tehdä härkästä, ainoastaan silloin kun aisiassa on todellinen ongelma. Ja silloin tehdään haloo asiasta.

Mutta täällä on kiva kun voi avoimesti kirjoitella asiasta ja mielipiteestään.

Rosan galluppiin:
Siistimpää on nyt kuin ennen lapsia, koska kaaos tulee äkkiä ja tuntuu hallitsemattomalta=) kun lapset tulivat elämään tiskejä ei niin vaan jätetä lojumaan eikä koti voi kaatua niskaan, itse koen sen rasittavana tulee sellainen olo että ei hallitse tilannetta=). Joten tavaroilla on paikkansa ja joka päivä lastenhuoneesta raivaamme lelut ennen nukkumaanmenoa viimeistään, lapset oppineet siihen ettei sotkuiseen huoneeseen mennä nukkumaan. Sitten itse järjestän kodin illalla ja ah ihana rauha=). Tiskikone on ehdoton ainakin nyt tuntuu, että ilman sitä sais vaan koko ajan tiskata näin kahden lapsen kanssa tiskiä tulee kun kotona ollaan.

Nimiä on mietitty. Ei vielä kuitenkaan päätetty.

Kummiasiakaan ei varma. En jaksa siinä asiassa vielä miettiä niin pitkälle
Hyvää viikonloppua kaikille!

Lauantaipäivää!

Täällä vaan tisut kipytyy entisestään. Ihan pitää käsillä tukea niistä kun aamulla nousee vessaan. Mielestäni ne on kyllä paljon kipeämmät kuin yleensä ennen kuukautisia. Kp 27/31 elellään ja vatsassa välillä pientä menkkamaista kouristelua. Lisäksi mua väsyttää ihan älyttömästi. Iltaisin mies hikoilee ja avaa ikkunoita, minä puolestani kaivaudun syvemmälle vällyjen alle ja palelen..

Nyt kun ajattelen kaikkia yllämainittuja ja sitä alkuviikon ""muutaman tunnin menkkoja"" on toiveet vaan herännyt entisestään... Kun vaan saisin ajatuksia muualle, mutta kun ei.. Jos laskelami pitävät paikkansa, mun ovis on ollut 21.-22. pvä. Siitä kun lasketaan n. viisi päivää eteenpäin (oletettu kiinnittyminen), jolloin mulla oli juuri sitä vuotoa.

Nyt olen kyllä ehdottomasti sitä mieltä, että jos en tässä kierrossa ole tullut raskaaksi niin en usko jatkossakaan mihinkään oireisiin! Näin kärsimätön minä olen, toinen yrityskierto vasta ja heti uhoamassa. ;)

Ja niihin kysymyksiin; meillä on yleensä aika siistiä (tavarat paikoillaan), koska mies on yllättävän siisti! Itse olen laiskempi siivoamaan, mutta tulen kyllä kiukkuiseksi jos paikat ovat hujan hajan. Kotityöt jakautuu yleensä sen mukaan kumpi ehtii, mutta mies on yleensä se joka imuroi ja tamppaa matot, minä taas pyyhin pölyt. Joka päivä tulee siivottua vähän, ehkä noin joka toinen viikko sitten suurempi siivous ja lakanoiden vaihto.

Nimet on mietitty, onneksi ollaan oltu täysin samaa mieltä. Tykätään vanhoista suomalaisista nimistä ja kivat yhdistelmät löytyi helposti, vielä molempien suvuista löytyy aikojen takaa samoja nimiä.

Kummeista on puhuttu vaan noin yleisellä tasolla, muttei sen kummemmin. Itse olen miettinyt, että viitsiikö pyytää kummiksi sellaista jolla on jo monta kummilasta? Vaikka eihän siihen ole pakko suostua, mutta silti.

Aurinkoa viikonloppuihinne ja kärsivällisyyttä ensi viikkoon...

PAS****! ilma on huono ja sit vielä kp 1! voiko päivä enää huonommin alkaa. Täällä aloitetaan sitten 7. kiertoa eli listan yrittäjä veteraani ei katoa listalta sitten kulumallakaan.

Oikeastaan ei harmita kovasti, koska odotukset eivät olleet tämän kuun osalta korkealla. seksin ajoitus ja määrä pettivät tässä kuussa ja eihän sitä ilman simppoja vauvoja tehdä. Kierto jäi 2 päivää normaalia lyhyemmäksi. Ekat 5 kiertoa kierto oli 30 pv. elokuun kierto jäi 29 päivään ja syyskuun sitten 30 päivään. Toivottavasti ei ala heitteleen kovasti. Onneksi tunnen oviskivut selkeästi, joten oviksen bongaus on helppoa. Silti aion vielä yhden kierron tikuttaa.

Nyt sit vielä jännätään Nipsua, Valoa. Kohta myös sitten muita ensi viikon jännäreitä: Äityli78, Ellie ja Katri. Koittakaan pysyä maltillisena. pidetään peukkuja.

Ja Nipsuhan toivottavasti kertoo testinsä tuloksen ukkonsa jälkeen heti meille eks joo. ;-)

ukko lähti reissuun aj mä jäin vielä yksin tänne. :-/ No on ainakin aikaa siivota. En ole mikään siivous ihminen. Pöly ja villakoirat eivät minua häiritse.. imuroimme noin kerran kuukaudessa. Haluan kuitenkin pitää tavarat järjestyksessä. Astiat suoraan astianpesukoneeseen. Likaiset vaatteet pyykkikoriin eikä lojumaan siihen mihin ne riisuu. Sängyn pitää olla pedattu jne. Ukko tykkää levitellä vaatteensa ympäri asuntoa ja varsikin sukat lojuu aina missä sattuu..ja se pistä joskus hermostumaan! :-) Joskus nuorempana kun asui vielä omien vanhempien luona niin huoneeni oli aina ihan kaaos. Hyvä kun sekaan mahtui, mutta kummasti toi tilanne muuttuu kun asuu omillaan.
Mä luulen että myös toi asunnon koko vaikuttaa asiaan. Vanhemmillani on iso omakotitalo ja siellä saattoi helposti paeta toiseen huoneeseen jos oman huoneen sekaisuus alkoi ärsyttämään. Nyt kun neliöitä on 75m2 ja joskus aikaisemmin oli vain 24m2 niin ei pysty enää pakeneen.

Lapsen nimiä ollaan mietitty ja meidän lapselle tulee kansainvälinen nimi. Ollaan kaksikulttuurinen pari. Ja nimi tulee olemaan ei suomalainen. kuitenkin ajatus olisi sellainen että nimen osaisi myös suomalaiset lausua. meillä on iso ongelma mikäli joskus saamme tyttölapsen. Mä en tiedä miksi ukkoni on päättänyt antaa sille nimen PATRYCIA. YÖK! Mä en ikinä voisi rankaista lastani niin paljoa että antaisin sille tollaisen prinsessanimen. Hän haluaa sen nimen ja ei tingi. sille ei löydy edes mitään selitystä sukulaisista tms. Anteeksi nyt mutta mun mielestä toi nimi on ruma ja liianpitkä. Kyllähän sitä löytyy monta sellaistanimeä hänenkin maansa kalenterista joita suomalaiset osaisivat lausua, mutta joku on itsepäinen ja niin on joku toinenkin. EI IKINÄ! Pojan kanssa ei synny varmasti ongelmaa.

Kummeista ei olla puhuttu, muuta kuin että lapsemme saa katolilaisen kasteen. Itse en kuulu kirkkoon, mieheni on katolinen, mutta ei ole mikään harras uskovainen. Minulle ei ole ihan selvää miten toi kummi toiminta seillä menee, mutta epäilen, että suomalainen saa olla sen kirkon kummina. Täytyy keksiä joitain.

JÄNNÄYSLISTA
lokakuu

2.
3.
4 Valo
5. Valo
6. äityli78
7.Ellie, Katri, äityli78
8.Ellie, Katri, äityli78
9.Ellie, Katri,
10.
11.
12.
13.
14. Rosa, Sunny
15.
16.
17.
18.
19.
20.
21. Suvi79
2 2. Suvi79
23. Suvi79
24.
25.
26.
27.
28.
29.
30.
31.

Airi/27/28/ O 41 J 43/ yritys aloitettu 04/05
Eeku/26/25/vk38/0905
Muru aloitettu 8/05

Plussanneet:
Dora 29.12./1.kierrosta
Unna
Eme 23.3/ 3.kierrosta
Hipsu, huhtikuu
Tinnu 12.5/ 4. kierrosta
f 17.5/ 2. kierrosta
quoise /8.kierrosta
Ava 1.6./2. kierrosta

säälittävää..neljäs viesti peräkkäin multa. huomasin vain ilokseni että pääsin vielä mukaan lokakuun jännäyslistaan.

JÄNNÄYSLISTA
lokakuu

2.
3.
4 Valo
5. Valo
6. äityli78
7.Ellie, Katri, äityli78
8.Ellie, Katri, äityli78
9.Ellie, Katri,
10.
11.
12.
13.
14. Rosa, Sunny
15.
16.
17.
18.
19.
20.
21. Suvi79
2 2. Suvi79
23. Suvi79
24.
25.
26.
27.
28.
29. Airi
30. Airi
31. Airi

Heippa taas!

Täällä juuri imuria kävelyttelin pitkin huushollia ja muutenkin pistin paikkoja järjestykseen. Mies tuli uudestaan kipeäksi ja tuolla se makaa sängyssä pää kainalossa. Eikä ole itse aiheutettua!

Voi Airi, olen tosi pahoillani, että menkat alkoi. Tosi harmittavaa. Kyllä meidän olis jo aika siirtyä odottajiin. Mullakin jo viides kierto menossa, kp 17/28 menossa. Dreamerhan on myös jo aika kauan yrittänyt pikkuista saada alulle. Ollaan vissin ne kolme kauimmin yrittänyttä...?

Musta oli muuten tosi kiinnostavaa lukea, että Airi sinä ja miehesi olette eri kulttuureista ja että lapsenne kastetaan katolilaisen kirkon jäseneksi. Meilläkin on siinä mielessä erilainen tilanne, että itse kuulun ortodoksiseen seurakuntaan, mies on luterilainen. Ollaan kuitenkin päädytty kastamaan lapsi luterilaiseksi. Musta oli siinä mielessäkin jännää kuulla (tai siis lukea), että on ulkomaalainen mies, kun itsekkin joskus olen ulkomaalaisen kanssa seurustellut... :) Asuin silloin ulkomailla. Meillä vain oli liian erilaiset käsitykset ja periaatteet erilaisista elämän perusasioista. No, se siitä, nyt minulla on unelmieni mies ja tänään muuten on meidän 3kk hääpäivä:D

Mutta, hyvää sunnuntaipäivän jatkoa kaikille:)

Hei, päivitän listaa omalta osaltani, koska testi näytti eilen PLUSSAA!!!!
Aika uskomaton fiilis on, mä kun olin ajatellut että siinä menisi kauemmin, toinen yritys kierto kun vasta oli takana. JA muutenkin oli jo pessimistinen olo. Toivottavasti kaikki nyt menee hyvin...
Plussa-onnea teille muille!

Eeku/26/25/vk38/0905
Muru aloitettu 8/05

Plussanneet:
Dora 29.12./1.kierrosta
Unna
Eme 23.3/ 3.kierrosta
Hipsu, huhtikuu
Tinnu 12.5/ 4. kierrosta
f 17.5/ 2. kierrosta
quoise /8.kierrosta
Ava 1.6./2. kierrosta
Nipsu 8.6/ 2. kierrosta

Moikka!

Nyt on vihdoin hetki aikaa istua koneella. Onpa meitä nykyään paljon! Tosi kiva! Mulla siis menossa kp 5 ja ovis vissiin ens viikolla? Viime kierto oli 42pv eli en tosiaan tiiä missä nyt mennään... menkat kesti tasan 2 päivää ja tosi niukat. Katellaan nyt mitä tuleman pitää.
Lueskelin tossa että aika moni jännää jo ja plussanneitakin useita, onnea kaikille! Koitan järkeillä tota listaa ja päivittää omat tietoni. ü

VALTAVASTI ONNEA NIPSU!! Tulehan ilmoittautumaan plussanneisiin kesäyrittäjiin odotuspuolelle!

Airille menkkapahoittelut! Se on niin väärin, että jotkut joutuvat odottamaan sitä plussaa pidempään kuin toiset :(

Eeku/26/25/vk38/0905
Lellu/29/29/O40 J 42/yritys alkoi 6/05
Muru aloitettu 8/05

Plussanneet:
Dora 29.12./1.kierrosta
Unna
Eme 23.3/ 3.kierrosta
Hipsu, huhtikuu
Tinnu 12.5/ 4. kierrosta
f 17.5/ 2. kierrosta
quoise /8.kierrosta
Ava 1.6./2. kierrosta
Nipsu 8.6/ 2. kierrosta

Tässä siis päivitetty versio, ja kaimakin taas mukana üü. Toivon että toi edellisen kierron heitto oli kertaluontonen ja palautuis taas siihen kellontarkkaan 28 päivään. Nyt on työpaineet hellittäny ja voidaan ukkelin kanssa paneutua petipuuhiin.. Jos vaikka saisi alulle toisen kesävauvan. Kahden vuoden ikäero ois mainio. Melkonen kuume kun jo ikäeroa mietin eikä ees oviksesta oo tietoa? Yritysintoa ja plussatuuria kaikille!!
t. Lellu