**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.6**

Sunni, aivan upeaa!!!! Onnea! :) Mahtavaa, että saatiin vihdoin plussa. Muita väheksymättä sydäntä lämmittää erityisesti ikätoverin plussa, kun välillä ikäkriisi pukkaa päälle... Mutta ihana nähdä, että kyllä niitä plussia tulee tännekin! Tsemppiä sunni nyt raskauteen ja pidän peukkuja, että joku pieni ihmisen alku siellä elää ja voi hyvin!

Pahoittelut sara ja joku_raja tädin tulosta... :) Voimia ja luottavaista mieltä seuraavaan kiertoon!

Mandala, joo samoilla luvuilla mennään! :) Kiva kun lisäsit mut dpo:n. Mulle vois vaihtaa noihin hoitolukuihin kutosen, koska takana siis kuusi hoitokiertoa. Eli 6*ovulaation induktio, 1km....dpo4. Iso kiitos päivittäjille! Itseä pikkasen ahdistaa noi omat yk- ja hoitoluvut, joten päivittäminen tuntuisi kurjalta. Ihanaa, että muut pidätte listaa yllä!

Mulla samat tunnelmat kuin sulla Mandala. Nännit on vähän kipeet, mutta muuta oireihditaa ei ole. Vaik eipä dpo 6 pitäis mitään ollakaan. Mulla ovis saattoi toisin olla vasta keskiviikkonakin - vaikea sanoa. Vaikka mahikset on tosi pienet, haluun silti kuvitella, et plussa vois tulla. :)
 
sunni olitko tikuttanut muuten ovista tässä kierrossa missä nyt näin ihanasti tärppäsi? ihan mielenkiinnolla vain mietin että mikä dpo sulla oli kun alkoi viivanpaikkaa ja sitten haamua ilmestymään r-testiin? Muutenkin olisi tosi ihana kuulla kaikkia oireita mitä sulla on :) tiedän kyllä että hölmöä ja että tulee omia muka-oireitaan vaan tuijoteltua enemmän mutta on se silti niin kivaa :D
Täytyy muuten ehkä tota babyaspirinia kokeilla, siitä niin paljon lukenut raskauden yritykseen, raskauteen ja keskenmenojenkin jälkeen löytyneistä hyödyistä, että ei se ainakaan haitata voi! Jos tää kierto menee taas harakoille niin pakkohan niitä panoksia on jollain lisätä niin tulee fiilis että jotain tekee/tapahtuu :D greippimehu ei näköjään itsellä ainakaan heti auttanut joten järeämmät aseet käyttöön :D
Täytyy kyllä vielä sunni sanoa että kaiholla sua tulen muistelemaan kun täältä ketjusta kokonaan lähdet kun täällä se yksikin, molemmilla, venynyt kierto jännättiin että koen tietyllä tapaa erityistä lämpöä nyt tästä sun plussaamisesta. jotenkin noin hassusti :) :heart:

Mutta hyvä juttu on, että on jännäilykaveri nyt sitten Amandasta, toivon myös erityisesti että sulla(kin) natsaisi koska olet sitä niin kauan haaveillut ja paljon tehnyt sen eteen!
Saako muuten kysyä että onko sun kohdalla mitään erityistä syytä diagnosoitu miksi ei tärppiä ole käynyt vai onko syy 'selittämätön'? En ainakaan muista lukeneeni tästä ketjusta ja kiinnostaa kyllä taustatieto sen suhteen :)

Nyt jos hengailisi miehen ja kavereiden kanssa vielä tän illan valmistuen über tiukkaan työviikkoon minkä jälkeen on enää yksi viikko töitä ja sitten kesäLOMA! :heart:
 
sunni
Ihanat Mandala ja amanda :) Nähdään pian odottajissa!!!! <3

Mandala, tässä minun oireita:
(jotka kyllä kaiken kaikkiaan oli hyvin hyvin vähäisiä, tuntui kerrassaan hiljaiselta olot)
ainuun plussan siis pngasin ovistikkuun kp6 (!!!) ja tikutin kp14 asti,joten en osaa sanoa oisko ollut ovis myöhemmin. Ovisliman tyyppistä,tosi valuvaa limaa tuli muistaaksieni 13.ja 14.6. kaveri epäili et ois kiinnittyminen.
sillon myös kirjattu kalenteriin alaselkäkipuja ja kn ollut kivikova.
kp 15 merkattu tissikivut juoksulenkillä
kp17 aamulämmöt ollu jo yli 37 ja järkyt paleltamiset iltaisin ja öisin (nyt nukun colleget jalassa)
kp20 seuraava merkintä "ei mitään uutta, tissit vähä kipeeet"
kp21 ihon alasia hormoninäppyjä leuassa, ei finnejä. mahaa turvottaa vikkei ois syöny mitään.
kp22 palellus, väsy
kp23 itkuisuus. kn kivikova ja tiukasti kiinni mutta valkoista vahaa, tulee mieleen steariini tms.
kp25 tissit sivuilta ja altakipeet
kp26 lievä närästys ja tissit yhtä kipeet ku ennenki
kp27 näillä tisseillä ei juosta,niin kipeet on.
Eipä täs muita oireita ookaan. Paitsi useena päivänä ollu tositosi huono ruokahalu ja vettä ei meinaa saada juotua millään.

Voi tulkaa jo äkkiä te ihanat naiset tuonne toiselle puolelle, oon niin yksinäinen :) En ees "kuulu minnekään" :(

Ite jätin muuten tässä kierrossa greipit pois. Mammavita ja asperiini oli ainuut kaverit, niin ja kahvinjuonnin olin jättäny jo maaliskuussa pois.
et oisko mitään vaikutusta, tiedä en.

Kaikkea ihanaa teille ja tuun kyl roikkuu täällä vielä joka päivä riesoinanne :p


korjaus:
ekat viivanpaikat bongasin kp 16 jo davidin testiin. sit kp 20 hailu viiva johonki toiseen
ja sit valkosia viivoja joissa ns. erottui reunat tuli kp 20-23, kp 23 fs testiin roskishaamu ja elivon testiin vahvempi valkonen viiva joka tuli heti eikä hävinny kuituttuaankaan.
Hieman tänään itekin mietin millonhan mulla ovis oli ollu, ois kiva tiettää,kun ne viime menkatkin oli niin oudot, kesti päivän. mut jos ois tuolloin kp6 ollut, nyt ois 20 päivää hedelmöittymisestä about, vois käydä kuvioon kun ittee ihmetyttää tää et oon niin voimakkaasti itkuherkkä, että kummastuttaa
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Onnea Sunni ja KattiMattis, vanha tuttu KM saanut näköjään plussan myös taustalta!! :flower::flower:

Toivotan kaikki lämpimästi tervetulleiksi Noin kolmekymppisiin ensikertalaisiin odottajien puolelle. Toivotaan, että nyt lähtee liikkeelle valtava plussa-aalto ++++++++++++++:whistle:.

Tuntuu, että olisi vasta hetki kun itse tässä ketjussa jännäilin ja epätoivoilin. Minäkään en suosittelisi niitä "baby"asperiineja, mutta tunnustan käyttäneeni niitä tärppikierrossa. Mutta toisaalta, mulla ei yrityskuukausina montaa ovista tullut, että voipi olla, että tärppiin vaikutti kuitenkin vaan se, että itse ovis tuli, ja vieläpä kp17 eikä esim. kp 27, mikä myös koettiin.

Kovasti plusaonnea kaikille. Täällä enää 7vkoa ja 4 päivää laskettuun aikaan!

Marienna ja potkukone 32+3
 
Minulla ovis tänään tai siis näin päättelin aiempien kiertojen perusteella. Vasemmalla puolella nivusen yläpuolella viiltävää kipua muutaman minuutin ajan ja muutama tunti siitä vatsa ihan totaalisen sekaisin. Kerta kaikkisen lystikäs alku yövuorolle :D Talletukset tehty eilen, ja huomenna illalla myös. Tietenkin olisi ollut hyvä talletella tänäänkin, mutta mulla yövuoro ja mies tuli kotiin niin myöhään, ettei yksin kertaisesti olisi millään ehditty. No, nyt vain sitten peukut pystyyn!

Mies tänään kyseli, että olenko aina tuntenut ovikset. Oli ihan pakko alkaa itsekin miettiä asiaa. Pillerit aloitin 17-vuotiaana ja niitä söin melkein 12 vuotta putkeen, joten silloin ei tietenkään mitään tuntemuksia. Pillereiden lopetuksen jälkeen oviskivut on tulleet, kuten myös kuukautiskivut. Mies aina päivittelee, kun vääntelehdin kuukautiskipujen kanssa, että mikset ota mitään särkylääkettä. Olen ehkä hiukan outo, mutta kivut on mulle merkki siitä, että mun kroppa toimii niin kuin pitää, enkä siis halua "vaientaa" kipuja lääkkeillä. Varsinkaan kun kivut ei ole mitenkään sietämättömät.

Tänään kun pohdin munasolun kiinnittymistä, niin muistui mieleen muutaman vuoden takainen gynekäynti. Tuolloin gyne ultrasi, ja totesi että mulla kohdun limakalvo paksu. Tuolloin oli kuukautisten alkuun viikon päivät. Eikö sen siis pitäisi puhua sen puolesta, että hedelmöittyneen munasolun on helppo kiinnittyä?
 
Maanantai 27.6.2011



Joku_raja.........29v. .......kp4/27-29.......yk6
Sara_78...........32v. ......kp4/33...........yk6
Sintti-79..........31v. .......kp8/23-30.......yk25.... (2*inssi)
Marjutan..........28v. ......kp10/29-31.......yk2
Anskilia............32v. ......kp12/28...........yk3
Sakara.............34v. ......kp12/?.............yk4
Sissi_81...........30?v. .....kp9/28-30.......yk2
Tatja...............34v. ......kp19/18-29........yk11.... terolut
Ronjaliina.........29v. ......kp19/24-29........yk8
Ginger.............35v. ......kp20/??.............yk18.... 1kkm
Demuli.............31v. ......kp20/14-53........yk9
Amanda77........33v. ......kp23/32-37.......yk15...dpo7 ...6*ovulaation induktio, 1km
Mandala...........31v. ..... kp24/28-35........yk5....dpo7
Nima...............30v. ......kp28/28-37........yk8
Wanda_81........30v. .......kp30/28-42.......yk9....dpo11
Syksy2010.......30v. .......kp32/31-35.......yk8
Rumor..............34v. ......kp33/31...........yk14
Jonesy.............30v. ......kp45/25-35........yk6
Cassis.............28v. .......kp81/31............yk6




Taustalla:
Scrat
PauhaavaSydän
Kippi
Annastiina79
Vadelma30
Samirja
Tunafish-78
Yameliah
Popcorn78
Lusa
Innuli
Sunny80
Lallaa77
krizze
Durasel



plussanneet
sunni..................33v. ................plussa 24.6.
KattiMattis..................................plussa
Miimau...............31v. .................plussa 21.4.
Viena.................33v. ....yk3.........plussa 8.4.
Tuiskuli..............29v. ....yk6.........plussa 7.3.
sgt....................32v. ....yk4.........plussa 20.2.
RR.....................31v. ....yk4........plussa 27.1.
Tömpsis..............31v. ...yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ...yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ...yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ...yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ...yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18.......plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ...yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ...yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ...yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ...yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ...yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-........................................ .plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ...yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ...yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ...yk~20......plussa 1.4.
 
Viimeksi muokattu:
Mandala, mulla on diagnosoitu jo kymmenisen vuotta sitten pco-tyyppiset munasarjat ja ovista ei todennäköisesti voi luomusti tulla. Siksi vain hoidoilla oon saanu oviksen aikaan. Menin tutkimuksiin yksityiselle heti 5 kk pillereiden jätön jälkeen, koska kierrot oli ylipitkät ja tosiaan se diagnoosi jo taustalla. Ekasta hoitokierrosta (clomit ja pistokset) tulin raskaaksi, mutta se juuttui siis munanjohtimeen. Toinen johdin poistettiin ja nyt hoitoja takana taas 5 kiertoa. Kaksi ovista saatu aikaiseksi, mutta molemmat siltä puolelta, jossa johdinta ei ole. Saattaa olla, että syksyllä joudutaan ivf:ään. Miehellä tulokset erinomaiset ja yks hedelmöittyminen takana, joten siinä mielessä hyvä tilanne sitä ajatellen. Lääkäri sanoi myös, että se munasolu voi löytää tiensä toiselle puolelle, josta se ainokainen munanjohdin sen nappaa. Mutta vaikea täysin uskoa, vaikka haluisinkin. Mulla siis jännäilyt tässäkin kierrossa toooodella isot. Onko sulla muuten mitään muita oireita tullu? Mulla nännit kipeät ja kovat, ei mitään muuta. Sillon kun viimeks olin raskaana (ku-raskaudessa on samat raskausoireet), palelu alkoi mullakin jo ennen plussaa, tissin oli kipeet ja vatsa oli sekaisin. Mut hitsi, kun en muista milloin ne oireet alkoi…

Joku_raja, muistui mieleeni, että mainitsit sun vuodon olleen niukka. Voimistuiko vuoto lopulta? Mulle nimittäin gyne on sanonut, että niukka vuoto saattaa olla merkki kohdun limakalvon ohuudesta ja/tai siitä, ettei ovista ole tullut. Mulla niissä kierroissa, kun ovista ei ole tullut, vuoto on ollut niukkaa. Lääkäri selitti, että kun ovis tapahtuu, hormonitasot nousee ja kasvattaa limiksen paksuksi. Jos taas ovista ei tule, voi limis jäädä ohueksi/vuoto niukaksi. Toisaalta clomithan saattaa ohentaa limakalvoa. Ootko käyny ultrassa kierron aikana? Mulle lääkäri sanoi, että clomeja syödessä on aina pieni hyperstimulaation riski (useampia munarakkuloita kehittyy ja irtoaa) joten ultra olisi välttämätön. Lisäks nähdään heti alkukierrosta toimiiko clomit eli kasvaako rakkula riittävästi. Jos ei kasva, voidaan pistoksilla vauhdittaa kasvua tai clomiannosta kasvattaa. Suosittelen siis ehdottomasti lääkärissä käyntiä! :) Tieto ei musta tässä tapauksessa lisää tuskaa, vaan päinvastoin. Hurjasti tsemppiä!

Marienna, kiva kuulla susta! :) Ihanaa, että h-hetki jo häämöttää! Mä en sitten ikävä kyllä ole vielä tullutkaan teidän perässä, vaikka yritys onkin ollut kova. Toivottavasti vielä jossain vauvapalstoilla törmätään! Voimia loppuraskauteen!
 
Viimeksi muokattu:
Amanda ei mulla oo mitään oireiden kirjoa tällä kertaa, vain nuo nännit vähän arat (vähemmänb kylläkin kuin viime viikolla oviksen jälkeen) ja tuolta oikeahkolta puolelta on nyt pari päivää pistänyt melkein jatkuvasti pikkuisen. Finnejä löysin muutaman selästä minne mulla ei kyllä tule oikein koskaan. Kyllähän tää silti pikkaisen jännäilyksi menee vaikkei tosiaan paljoa oireita olekaan kun nyt tehtiin vähän eri tavalla noiden talletusten takia kun vertaa viime kiertoon.

Tsemppiä Wandallekin loppukiertoon. Mitens Nima ynnä muut leidit? Tsempitykset työkiireiden keskeltä kaikille :heart:
 
Kiitos Mandala kun muistit vielä mua! Täällä tarvotaan niin syvällä suossa, että en ole jaksanut kommentoida... Saatiin kuulla tutkimuksien tulokset lääkäriltä ja todellinen tyrmäystuomio oli se, että miehen simppanäytteessä on niin paljon vasta-aineita, että luomuna raskautuminen on käytännössä mahdotonta. Sitten siirryttiinkin suoraan inseminaatioon luonnolliseen kiertoon viime viikolla, koska simpat voidaan pestä hedelmöittämiskykyisiksi. Tyrmäys nro 2 tulikin sitten inssipäivänä, kun simpat kestivät pesun huonosti ja vain pieni määrä saatiin ruiskutettua kohtuun. Inssejä ei enää kannata tehdä, vaan koeputkihedelmöityksen (IVF) suunnittelu aloitetaan elokuussa :'(

Menimme siis viikon sisällä toivosta täyteen epätoivoon. Tilanne on aivan kamala, mieli todella
maassa. Olemme nyt siis virallisesti lapsettomuudesta kärsiviä ja lähete julkisen puolen jonoonkin
saatiin. Nyt täytyy miettiä, miten edetään... :confused:

Ainoa helpotus tässä on se, että pidin pääni ja menimme tutkimuksiin. Ainakin löytyi selvä syy. Miehen simppanäyte maksaa vain 50 euroa (+ lääkärikäynti lähetteen saamiseksi 100-200e), joten suosittelen sitä lämpimästi kaikille oman mielenrauhanne takia. Toivon, että kukaan ei joudu tähän
tilanteeseen...

Anteeksi, en jaksa kommentoida nyt teitä muita, omanapailen vaan... Voin roikkua listalla ensi viikkoon asti, kun inssin (negatiivinen) tulos selviää, mutta sen jälkeen luulen, että lopetan palstailun tai siirryn lapsettomuuspuolelle... Kiitos teille kaikille kannustuksesta :heart:

Lopuksi positiivisuuspläjäys: minun ei tarvitse enää ikinä käyttää minkäänlaista ehkäisyä! :p
 
Amanda: Mulla on clomien käytön aikana ollut aina hyvin niukka vuoto enkä ole kyllä milloinkaan kärsinyt runsaista kuukautisista. Ovat aiemmin kuitenkin neljä päivää kestäneet, nykyään ei oikein sitäkään. Ensimmäisellä kierroksella mulla oli follikkeliultra ja limakalvon paksuus oli erittäin hyvä. Vaste oli myös hyvä yhdellä tabletilla. Silloinkin vuoto oli kuitenkin hyvin niukkaa. Oman mielenrauhan vuoksi varasin kuitenkin ajan follikkeliultraan myös tälle kierrolle. Haluan nähdä, onko vaste edelleen hyvä ja limakalvo kunnossa ja onko munasarjoihin jäänyt puhkeamattomia rakkuloita. Jos näyttää siltä, ettei sieltä kuitenkaan mitään irtoa, niin ehkä saan irrotuspiikkejä tai jotain.
 
Viimeksi muokattu:
Nima, oon tosi pahoillani teidän tuomiosta… :hug: Lämpimät halaukset ja voimia! Tiedän melko hyvin miltä susta tuntuu, vaikka itse olenkin meillä se "toivoton tapaus". Meilläkin muu kuin ivf näyttää olevan lähes mahdotonta. Mäkin odottelen aikaa julkiselle, vaikka eka ivf tehdään ehkä yksityisellä, jos rahat riittää. Aivan hirveä summa mennyt jo rahaa yksityisen hoitoihin… Mutta, Nima, toivoa on paljon ja ihan varmasti vielä onnistutte!! Meillä on täällä hoidot superhyvää tasoa ja ivf ei ole lapsettomuustuomio, vaikka todella ikävää onkin. Paljon tsemppiä ja pidän teille peukkuja, että onnistutte pian! Nähdään ehkä tuolla lapsettomuuspuolella syksyllä… :heart:

Joku_raja, hyvä ett ultra on aina näyttäny et limis on paksu ja ovis lähellä. Se kertoo et moni asia on ok! Sori jos unohdin sun aiemmat kirjoittelut… tsemppiä seuraavaan kiertoon!
 
Mandala, lukaisin muuten mun vanhoja kirjoituksia syksyltä, jolloin plussasin... Ja huomasin, että mulla oli tullu selkeet raskausoireet joskus dpo 10 paikkeilla (tissit kipeet ja turvonneet, lämmät koholla/vilu, väsymys, vatsa turvonnut, itketti...). Nyt ei mitään näistä vain nännit kipeät. Ehkäpä siis pari päivää armonaikaa odotella oireita ja jos ei tule, niin aika hyvin tiedän, ettei munkki oo käynyt. Tiedän ettei pitäisi toivoa ihmettä, mutta en voi muutakaan.
 
Tulinpa tännekin kurkkimaan pitkästä aikaa :D
Vähän heikosti niitä plussia taas on näköjään rapissut tänne pinoon :O Onnea kuitenkin sunnille ja Kattimattikselle plussista :heart:
Tervetuloa tuonne meidän kolmekymppistin odottajien pinoon: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1893439-noin-kolmekymppiset-ekakertalaiset-vol-7-a/

Meillä siellä pinossa alkaa olla jännät paikat kun tämän pinon viime marras-joulukuun plussapuhurilaiset alkavat poksumaan. Itsellä tänään viikkoja 38+0 eli seuraavan neljän viikon sisällä meillä on melko varmasti vauva sylissä :heart: ja se on aikamoinen ihme se kun muistaa missä tunnelmissa meille se plussa tuli. Meillä kummallakin on kaikki hyvin ja nykerön painoarvio lasketulle ajalle n. 3,5 kg. Nyt vaan odotellaan ja toivotaan ettei tulisi liian kova helle näiksi viime viikoiksi. Nyt rupeaa jo aikakin olemaan vähän pitkää kun on jo melkein kaksikuukautta ollut pois töistä ja lomaillut.

Niille siis jotka eivät silloin olleet tässä pinossa vielä niin tiedoksi että me oltiin juuri saatu miehen simbatestien tulokset samalla viikolla kun plussasin ja tulokset oli musertavat: ei ainuttakaan normaalia siittiötä :O ja sitä jaksan edelleen ihmetellä miten meille se luomuplussa silti tuli?!!! Mutta siis kaikille täällä muistutuksena että ihmeitä ihan oikeasti tapahtuu kun vaan jaksaa yrittää!!!

Erityisesti Sinttiä ja Amandaa olen niin kovasti odottanut tuonne Odottajiin ilmoittautumaan ja erityis halaus :hug: ja tsempitys teille, ihan liian kauan se plussa antaa odotuttaa teidän kohdalla!

Ja Nimalle myös halaus :hug: tiedän kyllä hyvin miltä teistä nyt tuntuu! Toivotaan että silti teidänkin kohdalla ihmeitä tapahtuisi!!!

PLUSSATUULIA TEILLE IHAN KAIKILLE ++++++++++++++++:whistle: TOIVOTTAVASTI TULETTE KAIKKI PIAN TUONNE ODOTTAJIEN PINOON!

Sannuli ja Nykerö 38+0 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Tiistai 28.6.2011



Sissi_81...........30?v. .....kp10/28-30.......yk2......dpo2
Joku_raja.........29v. .......kp5/27-29.......yk6
Sara_78...........32v. ......kp5/33...........yk6
Sintti-79..........31v. .......kp9/23-30.......yk25.... (2*inssi)
Marjutan..........28v. ......kp11/29-31.......yk2
Anskilia............32v. ......kp13/28...........yk3
Sakara.............34v. ......kp13/?.............yk4
Tatja...............34v. ......kp20/18-29........yk11.... terolut
Ronjaliina.........29v. ......kp20/24-29........yk8
Ginger.............35v. ......kp21/??.............yk18.... 1kkm
Demuli.............31v. ......kp21/14-53........yk9
Amanda77........33v. ......kp24/32-37.......yk15...dpo8 ...6*ovulaation induktio, 1km
Mandala...........31v. ..... kp25/28-35........yk5....dpo8
Nima...............30v. ......kp29/28-37........yk8
Wanda_81........30v. .......kp31/28-42.......yk9....dpo12
Syksy2010.......30v. .......kp33/31-35.......yk8
Rumor..............34v. ......kp34/31...........yk14
Jonesy.............30v. ......kp46/25-35........yk6
Cassis.............28v. .......kp82/31............yk6




Taustalla:
Scrat
PauhaavaSydän
Kippi
Annastiina79
Vadelma30
Samirja
Tunafish-78
Yameliah
Popcorn78
Lusa
Innuli
Sunny80
Lallaa77
krizze
Durasel



plussanneet
sunni..................33v. ................plussa 24.6.
KattiMattis..................................plussa
Miimau...............31v. .................plussa 21.4.
Viena.................33v. ....yk3.........plussa 8.4.
Tuiskuli..............29v. ....yk6.........plussa 7.3.
sgt....................32v. ....yk4.........plussa 20.2.
RR.....................31v. ....yk4........plussa 27.1.
Tömpsis..............31v. ...yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ...yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ...yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ...yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ...yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18.......plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ...yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ...yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ...yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ...yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ...yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-........................................ .plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ...yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ...yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ...yk~20......plussa 1.4.
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa lukea Sannulin omasta ihmeestä, onnea loppuodotukseen :)

Täällä tuntuu jotenkin nyt vähän surumieliseltä. Eilen jotenkin alkoi ja tuntuu että vähän surkuttelen tässä tulevia menkkoja etukäteen, ihan yhdessä surkuteltiin eilen miehen kanssa. Ehkä se johtuu siitä että nyt ei ole kyllä nännitkään enää kipeät eikä tuo pikkupistely niin erityiseltä tunnu että sitä oireena pitäisin. Toisaalta ei haittaa ollenkaan jos ei tarvitse olla selvinpäin Espanjassa kaveriporukan kanssa mutta kyllähän se taas yksi tärpitön kierto tuntuu inhottavalta. Eli eipä siis ole yhtään jännäilyfiilis tällä hetkellä. Mutta puhuttiin miehen kanssa että syksyllä voisi alkaa miettimään tutkimuksia kun ollaan jo menty reilusti yli puolen vuoden yrittämisessä. Ihan tuo Niman tapauskin mielessä kyllä tulee ajatelleeksi että mielummin sitten heti saa tietää jos ongelmia. Kyllä mies sitten myös eilen lupautui että simppanäytteen antaa kun kerroin että siitä ne tutkimukset yleensä aloitetaan ja kyllähän hän ymmärtää onneksi. Oli niin ihana kun kysy että koska päästään uuteen kiertoon sitten uudella innolla. Noh, niiden menkkojen jälkeen vasta.
Varmaan tässä seuraavassa kierrossa tulee jätettyä ovisbongailu kokonaan pois, jos vaan pystyn niin jättäisin myös hedelmällisen kauden laskemisen mutta en tiedä pystynkö siihen :D

Tsemppiä muuten ihan hirveästi hoitoihin Nima :heart:
 
Voi Nima, isot pahoittelut ja voimahalit :hug: Paljon jaksamisia!

Mä olen päässyt taas vähän yli masennuksesta ja alkaa pikkuhiljaa jaksaa miettiä tätä uutta kiertoa. Kummasti ne toiveet vain nousee, vaikka vain vähän aikaa sitten oli aivan pohjamudissa tämän asian kanssa. Vaan... Ihan pakko ihmetellä ääneen näitä menkkoja. Mulla on normaalisti ihan kohtuu runsaat menkat. No pari ekaa päivää olikin ihan ok, ehkä vähän niukemmat kuin tavallisesti. Vaan eilen töissä aamulla tuli ihan järkyttävät kivut kohtuun. Vuoto oli aivan kirkasta (ei limaista, ei hyytymiä) verta ja sitä tuli tosi reippaasti parikymmentä minuuttia. Sen jälkeen on tiputellut edelleen kirkasta verta, mutta enää vähän. Kohtua nipistelee niin kuin yrittäisi vielä tyhjentää rippeitä ulos. Anteeksi tämä yksityiskohtainen selostus, mutta alkoi niin vaivaamaan tämä. Heti tietysti mietin kaikkea hirveää endosta lähtien. Tai joku kysta tai jokin poksahtanut? Jotakin omituista kuitenkin. Pitänee tästäkin kai elokuussa sitten lääkärin kanssa jutella, josko se katsoisi uudestaan kohdun läpi, että löytyykö sieltä jotain omituista. Hoihjavoih, aina riittää murhetta ja vaivaa.

Vaan aurinkoisempaa päivää kaikille ja tsemppiä loppukiertolaisille!
 
Oi hienoa Sunni ja KattiMattis!! :flower:=) Saatiinhan sitä plussia tännekin! Tervetuloa myös uudet, ja kuten sanottua, tervemenoa nopsasti tuonne seuraavaan keskusteluun, toivottavasti käyntinne jää lyhyeksi. ;)
Nimalle pahoittelut tuloksista, yrittäkää pysyä positiivisina. Tosiaan hoidot on nykyään niin tehokkaita, että varmasti teilläkin onnistaa :wave:
Olen yrittänyt pysyä jalat maassa ja turhia toivomatta, mutta aina sitä tässä vaiheessa rupeaa ajatukset pyörimään tämän asian ympärillä. Bongasin oviksen viime keskiviikkona tai siis tikkuun tuli selkeästi yhtä vahva viiva kuin testiviiva. Aikaisemmin niihin on tullut haaleaa viivaa pitkin kiertoa. Eli ovis ollut sitten varmaan loppuviikosta ja hyödynnettykin parhaamme mukaan :D Jotain siis kropassa tapahtuukin, kun kierrot heittää niin ei ovistakaan välttämättä tapahdu. Nyt taitaa vielä tuon perusteella tulla normaali kiertokin, jos lasketaan n. 14 päivää tädin tuloon. Mitenköhän pitkään malttaa pitää testit laatikossa??? Jospa tämä kesä tosiaan saisi hormonit meillä hyrräämään ja syksyyn mennessä plussataan kaikki!!
 
Oiiiiiiii!!! Ihanaa tulla juhannuksen jälkeen lukemaan tämmöisiä uutisia. Paljon paljon onnea Sunni! Ja isot pahoittelut Joku_raja ja Sara.

EDIT: Pomppasin niin nopeasti Sunnin ilouutisen johdosta kirjoittamaan onnitteluviestiä, että jäi Niman surullinen tarina välistä lukematta. Voimia ja lykästystä hoitoihin roppakaupalla. Toivotan parasta lopputulosta teille.

Ja Sunni, mitä on baby-aspiriini?
 
Viimeksi muokattu:
Täällä dpo 2 ja alavatsalla painon tunnetta koko ajan ja ajoittain viiltävää kipua, joka säteilee nivuseen asti. Aivastaessa viiltävää kipua tuntuu myös. Äsken kun kävin pihalla kitkemässä rikkaruohoja, niin kumartuessa sama juttu. Tuntemukset lisääntyneet nyt iltapäivää kohti. Eilen ei ollut mitään, eikä tänään aamullakaan.
 
sunni
Tsempitykset tänne joka ikiselle naiselle <3 Pakko seurata tätä palstaa 2x päivässä :)
Toivon että siellä jokaisen masukassa alkaa taphtuaa ja äkkiä :)

Samirja, se on 50 mg vahvuista asperiiniä, itse ostin tuon 100 tablöetin pakkausen ja hinta oli päälle kympin. englanninkielisiltä sivuiltaa siitä löytyy paljonkin tietoa, seimerkikse acid.acetylsalic+raskaus tai babyasperin-pregnancy tai jotain sellasta googlasin silloin joskus, otin riskin ja aloin syömään 1 per pvä.


Sannulilla ollut kyllä ihan OIKEA ihme, tollasia on niin ilo lukea ja liikuttavaa <3 Ihanaa ja toivoa antavaa :))))

ite tässä pähkäröin millon soittas neuvolaan, ehkä ensiviikolla, pelkään niin törkeenä kesken menoo :(

ja Mandala, mitä vähemmän oireita, sen lupaavampaa ;) hih...

Eikun äkkiä plussia!!!! puuuh puuuh puuhhh
 
Heippa!

Olen lukenut vähän harvakseltaan tässä kuulumisia ja oon miettinyt, että miten ei ollenkaan täällä plussia näy niihin tärkeisiin testeihin, mutta olipa kiva tulla lukemaan kuulumisia kun oli iloisiakin uutisia luettavana.
ONNEA KATTIS ja SUNNI!!

Tervetuloa uusille!

Niman puolesta tuli tosi surkuolo! Oon niin pahoillani, mutta onneksi tosiaan hoitojentaso on Suomessa korkea! Ei kannata vielä vaipua epätoivoon! Plussa se on koeputkiplussakin! Eikä tärkeintä ole matka toivottuun lopputulokseen vaan itse lopputulos! VOIMIA!!

Täällä mun osalta on hiljaiseloa pidetty tässä kierrossa tän palstan osalta, mutta muutoin tää kierto on ollut kyllä ihan vuoristorataa tunteiden kanssa ja muutenkin. Lähdin kiertoon hyvillä mielin ja aattelin käyttää ovis-testereitä, koska niitä kerran on mulla olemassa kotona. Mies sitten yhden testin näki vessassa ja alkoi ihmetellä, että mitäs nää on. Jota mä tietysti ihmettelin suuresti, koska olin kertonut jo reilusti aiemmin (pari kiertoa), että alan testata, että tiiän, että tapahtuuko alakerrassa mitään. Ja asiasta oli aiemmin puhuttu. Noh, hän halus näistä sitten enemmänkin keskustella, mikä tietysti on mulle tosi ok. Ennen tätä, oli mies useamman kerran ollut aktiivinen seksin suhteen ja puhunut mua välillä ympärikin sanomalla, että pitäähän sitä harrastaa, jos aikoo raskaaksi tulla. No tämän ovistesti-keskustelun yhteydessä mies sitten heitti ilmoille kommentin, että koskas sä niitä oot päättänyt alkaa käyttää ja että eikös pitänyt katsoa, että tulee jos tulee ja että sähän tässä oot innostuneempi asiasta kuin mä, ei hänellä kiire ole. Ja voitte kuvitella, ehkä minkä tunne myrskyn tuollainen suutuspäissään sanottu kommentti aiheuttaa mussa. Hemmetti ku yhessä on puhuttu asioista ja hän ite on monessa komentissa raskaaksi tulemiseen viitannut jne ja nyt sitten alkaa vetä jäitä hattuun. Mä vedin herneet tosi syvälle nenään ja asioista puhuttiin piiiiitkään ja hartaasti. Yritin selittää omia tunteita siitä, kuinka itellä on tosi kova toive ja samalla pelko, että entäs jos ei onnistutakaan. Hänen mukaansa ei voi vielä pelätä, että entä jos ei ikinä saa lapsia. Monenmoista jouduttiin keskustelemaan ja monta kertaa tuli sellanen olo, että ei mies voi ymmärtää näitä asioita! Vaikka ihana onkin! Nyt ollaan kuitenkin samoilla linjoilla asian suhteen ja kommentit tosiaan oli enemmän äkkipikaistuksissa lauottuja kuin jotain muuta, mutta uskoisin, että ensi kerralla kun moiset on mielessä, pitänee mies mölyt mahassaan. Onneks toisaalta tuli puhuttua, jos kerran asiassa oli epäselvyyksiä. Tämän jälkeen ei oikein seksille ole mahdollisuuksia ja innostustakaan löytynyt, mutta sinä päivänä kun ovisplussan bongasin tuli talletukset tehtyä. En tiiä sitte, että voisko se olla riittävästi. Toivohan tietysti on jo herännyt! Rinnat on alta ja sivuilta kipeet ja vessassa saan rampata jatkuvasti, väsymystäkin on ollut ilmassa, mutta toisaalta nää nyt voi kaikki liittyä ihan ihan mihin tahansa. On näitä säävaihteluja ollut ja laitoin ruokavaliotakin remonttiin paremman ja kevyemmän olon toivossa, ettei koko kesä mee ähkyssä. Eli nää voi liittyä ihan mihin vaan. Mutta kyllä se ihmismieli on mielenkiintoinen, koska jotenkin mietin taas jo liiaksi eteenpäin. Mm. sitä, että kun kahen viikon päästä näen ystäviä ja tod. näk. alkoholiakin tarjoillaan, että mikä voisi olla se veruke, miksi ei juo tai vastaavaa. Hui hai! Ei pitäis mennä näin asioiden edelle, mutta minkäs teet. Monien kans oon taas joutunut keskustelemaan siitä, että joko meille tulee vauva ja että oonko harkinnut lapsia jne. Tuntuu pahalta valehdella kaikille, mutta oon alkanut aika sujuvasti jo hoitaa senkin puolen, enää tilanteet ei niin hämää, enkä mene niin jäihin kuin aluksi menin. Välillä mietin sitäkin, että miksi asiasta toisaalta pitää valehdella, mutta ehkä se on sitten parempi pidemmän päälle kuitenkin kuin puhua kaikille avoimesti kaikesta! Ja selitellä asioita tarkasti jokaiselle. Nyt tuntuu, että pyörittelen samoja asioita ees sun taas kohta, joten parempi varmaan lopetella! Kovasti toivoisin, että tää täällä alkanut plussa-aalto (?) jatkuisi ja jatkuisi kaikille tasapuolisesti!!
PLUSSIA PLUSSIA!!! Hellettä ja aurinkoa myös kaikille! :)
 

Yhteistyössä