**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.3**

Joo, kyllä se aika vaan menee vauhdilla. Ihan vähän aikaa sittenhän tuo Merilinnun mainitsema porukka piinaili täällä, ja nyt sitten kohta on kaikilla jo oma pikku nyytti. Tuntuu ihan siltä, että vasta äskenhän he kaikki olivat täällä... Onnittelut kuitenkin kaikille pian synnyttäville, jos täällä jostain syystä piipahtaisitte.

Mä toivon todella kans samaa, että täälläkin alkaisi kohta tapahtumaan meille pitkään yrittäneille. Siitähän on jo aikaa, kun viimeisin plussa on tähän pinoon ylipäänsä saatu.
 
Hannele: juu en ajatellutkaan, että tuo kierto olisi poikkeuksellisen lyhyt. Se vaan oli mulle 3 päivää lyhyempi ja ovulaatiokin kyllä ainakin kipujen perusteella samalta puolelta kuin edellisessä kierrossa. Mutta tarkkaillaan taas.

Ajattelin olla hihhuli ja mennä vyöhyketerapiaan. Siis mitään hoitojahan ei mun pidä alkuunkaan miettiä vielä, mutta lähinnä haluan testata ja ehkä saada enemmän itselleni "stressinpoistoa" kuin mitään varsinaista hoitoa. Se täti kyllä kertoi vuolaasti puhelimessa, miten erityisesti ovulaatiota voi hyvin stimuloida ja tehostaa. No, se ei kai mun ongelma ole. Joten ensi viikolla lisää hörhöaiheesta
:LOL:

Leena-Mari, tervetuloa vaan porukkaan mun puolesta, taidan olla itsekin vielä uusimpia kirjoittelijoita. Ollaan aika saman ikäisiä kaikki, osa jo pitkään yrittäneitä, osa vasta alkutaipaleella opettelemassa. Mä ainakin muistan, että heti ekasta kierrosta oli hirmuinen tarve ymmärtää asioita ja kysellä ja ihmetellä, joten sekaan vaan.
 
Merilintu -> Multa ei koskaan otettu mitään kokeita vaan clomit määrättiin sen perusteella, että kuukautisia ei tullut kuukausiin ilman hormonivalmisteita, siis joko hormoniehkäisyä tai yritysaikana terolutia. Se oli yksi vahva merkki, etten ovuloinut ainakaan kovin usein ja toinen oli sitten se, että terolutin aikana ovista tikuttaessani en koskaan saanut haamua kummempaa ja ultrankaan mukaan ei kunnon munasoluja ollut kehittymässä. Mehän ei ehditty kuin reilut puoli vuotta yrittämään ennen noiden clomien aloittamista ja hoitoon hakeuduin jo aikaisemmin, koska asia mistä olin aikaisempien kokemusten perusteella lähes varma, eli että mulla ei menkkoja tule ilman hormoneja, toteutui ja kolmisen kuukautta niitä odoteltuani menin ekan kerran lääkäriin, joka sitten määräsi mulle sen Terolutin. Terolutin myötä kierto tuli taas säännölliseksi ja ovista saattoi jotenkin koittaa bongata, mutta kun tulosta ei tullut useampaan kuukauteen niin menin uudestaan lääkärille, joka sitten antoi nuo clomit. Kynnys niiden aloittamisen oli mulla jonkinmoinen juuri ehkä sen puolesta, että oltiin kuitenkin vasta sen verran vähän aikaa yritetty lasta, mutta kuitenkin tiesin jo ennen yrityksen alkamista, että siihen voi mennä kauan ja varmaan tarvitaan jotain apua, joten siksi niin nopeasti tuli lääkäriin hakeuduttuakin. Ekan clomikierron jälkeen en kyllä enää ole yhtään miettinyt niiden syömistä, kun se selvästi näytti kohdallani tehoavan. Ovistikkuun tuli selvä plussa parissa ekassa clomikierrossa ja ultra osoitti samaa. Toivotaan, että sinullekin Meri tulee plussa noiden clomien avulla. :)
 
Tuli mieleen kysäistä, et onko teillä ovis aina vuorotellen ja säännöllisesti oikealta ja vasemmalta? Eli pystyttekö oireiden perusteella päättelemään, kummalla puolella kasvaa ja irtoaa? Ja ootteko huomannut itse puolien välillä eroja? Eli näyttääkö testi esim. oviksen selkeämmin toiselta puolelta?

Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen, kun itsellä tosiaan useammin peräkkäin vasen. Nyt vihloo heti menkkojen jälkeen jo oikeaa puolta.

Mitäs muuten luulette tilanteesta, jossa toisella puolella munasarjassa on näkynyt ultrassa 4 munarakkulaa, voiko niistä lähteä joku kasvamaan vaikka monta näkyy? Lääkäri vaan mainitsi siellä viime kuun tutkimuksessa, että toisella puolella aika monta ja mikään ei välttämättä ala kasvamaan.
 
Moikka teille kaikille!
Mulla on ovis huomenna ja laitamme huomenna ja ylihuomenna simpat liikkeelle,sitten vaan jännäillään,että saammeko heinävauvan vai tuleeko täti punainen taas kylään.

Miten teillä muilla on mennyt?

Peukkuja teille kaikille!
 
Moikka teille kaikille!
Tein ovistestin äsken,kun pientä kipua alkoi tulla nyt munasarjan kohdalle ja ovistestiin tuli haalea plussa,harmi vaan kun mieheni on työmatkalla ja tulee huomenna vasta kotiin,toivottavasti huomenna ei ole liian myöhäistä laittaa simppoja liikkeelle.

Mulla on vasen munasarja se parempi ja sen olen huomannut,että vasemmasta munasarjasta kun munasolu irtoaa,niin kipukin on oviksen aikana ihan erilaista,kun silloin kun oikeasta munasarjasta irtoaa mulla munasolu.
Nyt mulla irtoaa vasemmasta munasarjasta,kun siellä päin on nipistävää kipua joka alkoi pari tuntia sitten.

Toivon niin kovasti,että ei mene harakoille tämäkin ovikseni,toivon kovasti,että huomenna ei ole liian myöhäistä laittaa simppoja liikkeelle vauvan saamiseksi.

Miten teillä muilla on mennyt?

Täällä ollaan nyt siis ovis vaiheessa ja toivotaan,että huomenna ei olisi myöhäistä laittaa simpat liikkeelle.

Peukkuja teille kaikille!
 
Heippa teille kaikille!
Tänä aamuna tuli mulla ovistestiin vahva plussa ja illalla laitamme mieheni simpat liikkeelle.Mun pitää nyt sitten ostaa uusi paketti ovistestejä,jos ei onnistuta saamaan vauvaa masuun kasvamaan tänään ja huomenna.

Minkä merkkisiä ovistestejä te muut oviksen tikuttajat käytätte ja ostatteko apteekista ovistestit vai netistä?

Mukavaa viikonloppua teille kaikille!
 
Nostellaanpas meidän pinoa vähän ylemmäksi - kas noin...

Leena-Mari, tervetuloa tänne piinailemaan!

Vaahtokarkki, mulla kyllä ovis on ollut välillä vasemmalla ja välillä taas oikealla. En kyllä tiedä, mistä se johtuu. Näitä hormoneja kun tässä on käyttänyt ja kun oviksen tarkka ajankohta voidaan pregnyl- irrotuspiikillä määrittää, niin olen kyllä tuntenut munasolun irtoamisen (varsinkin kun tietää, kummalta puolelta se on kasvanut). Noista useammista munarakkuloista sitten. Monia pieniä voi tietysti olla, mutta lähtökohtaisesti yksi niistä lähtee kunnolla kasvamaan. Mulla on ainakin joka kerta tässä kun ollaan ultrattu, niin ollut useampia molemmin puolin. Pitkän aikaa sekä oikealla että vasemmalla oli yhdet munikset koko noin 10 mm, mutta sitten vain oikeanpuoleinen lähti kasvamaan.

Oma (.) tästä kierrosta tulee taas pitkä, koska ovis saatiin aikaiseksi vasta kp 21. Nyt sitten odottelen vielä reilun viikon ennen kuin voin testata. Oviksesta lähtien mulla on alavatsan alueella sellaista outoa nippailua ja jomotusta. Sehän voi kyllä hyvin johtua näistä kaikista lukuisista lääkkeistä, mitä käytän. Ennen plussaa en jaksa todellakaan elätellä mitään turhia toiveita - realisti kun olen ;)

Viikonloppuja :wave:
 
Kiitos tervetulotoivotuksista, kati231!

Mä täällä par'aikaa piinailen. Nyt olis kp32/30. Sunnuntai-illasta tiistaiaamuun tuli hieman tuhruvuotoa, jonka oletan olleen kiinnittymisvuotoa. Mulla on sen verran kalenterintarkka täti, että se ei kyllä ikinä tule kp 26, jolloin se tuhruilu alkoi. Silloin myöskin vuoto on aivan erilaista ja kestää pidempään, ja lisäksi tulee runsaampana. Muitakin raskausoireita on, jopa todella paljon tarkentunut hajuaisti. (Jos haistaa viereisestä huoneesta tuorekurkun leikkaamisen vahvempana kuin normaalisti on haistanut itse leikatessaan, niin tuntuu vaikealta ajatella että se olisi haaveilun tuottama oire.)

Torstaina, eli kp 30/30 testasin kuitenkin ClearBluella negan. Olen kuitenkin yhä toiveikas kaikkien oireiden takia (niitä onkin todella iso liuta), joten päätin että käyn maanantaina apteekissa hakemassa pari erimerkkistä testiä ja teen niistä ensimmäisen tiistaiaamuna (eli kp 35/30).
 
Leena-Mari Tuolta odotuspuolelta käyn huikkaamassa ja puhaltelemassa plussatuulia. Kaipailen sinne uusia odottajia, aika monet on paljon minua pidemmällä raskauksissaan. Tietenkin on mukava lukea heidänkin kertomuksiaan.

Omaa (.): Mulla siis tänään rv 7+0. Huomenna olisi varhaisultra. Siitä sitten näkee onko pikkutyypillä kaikki hyvin: sykkiikö sydän ja onko paikka oikea. Aika paljon jännittää mennä sinne. Menen samalle gynelle, joka kirjoitti meille lähetteen sinne lapsettomuustutkimuksiin. Peruin sen tutkimusajan perjantaina, että jos joku saa ajan Kättärille 19.11., niin se on nyt sitten meidän entinen aika =) Sillä voi olla maagisia vaikutuksia :LOL: :LOL:

Plussatuulia kaikille, pitäkää lippu täällä korkealla!
Miinamaria
 
negan testasin päivänä jolloin olisi tätin pitänyt saapua ja nyt ei vieläkään vuotoa ja kierto ollut säännöllinen päivälleen...täytynee muutaman päivän jälkeen tehdä uusi testi...väsyttää ja rinnat aristaa ja syön kuin hevonen :D
Niin siis 28/26 menossa nyt
 
Meidän pikkuinen oli paikallaan, sydän sykki ja kaikki oli hyvin. On aika onnellinen ja hämmentynyt olo. Koko vastasi jo viikkoja 7+6, vaikka menkoista laskettuna on vasta 7+1. Joten se ovulaatio on varmaan oikeasti tapahtunut silloin kun tikutin ja sitä hyödynnettiin :saint:

Plussatuulia kaikille teille! Olisi niin mukava saada teitä tuonne odotuspuolelle.

Haluaisiko joku muuten ostaa halvalla Mammaksin ovistikkuja? Mulla olisi muistaakseni jotain 10 tikkua jäljellä. Laittakaa vaikka yv:tä jos kiinnostaa.

Miinamaria
 
miinamaria, olipas mukava lukea ultrakuulumisiasi. Iloisista uutisista tulee hyvä mieli =) Muistahan käydä odotuspuolelta täällä meidän pinossa välillä meitä tervehtimässä. Kaikkea hyvää odotukseesi!

Leena-Mari, tervetuloa mukaan! Sinulla onkin jo heti jännät paikat. Huomenna siis testailet uudelleen?

Heksu76, oireesi kuulostavat lupaavilta :)
Pidän peukkuja, että nega muuttuisi plussaksi. Montako päivää ajattelit malttaa odottaa ennen uutta testiä?

Vaahtokarkki vastauksena ovisgallupiin - Minä en ole niin tarkasti ovistani seuraillut, että osaisin tuohon ollenkaan vastata. Pitänee alkaa jatkossa seurailemaan tuntemuksiani tarkemmin. Tuntemukset sinänsä ovat kyllä niin vahvat, että uskon ajankohdan niiden perusteella tunnistavani. En tosin ole koskaan tikuttanut ovista, joten en varmaksi tiedä osuuko oviksen tunnistaminen oikeasti kohdalleen, vaikka siitä muka varma olenkin.

Hyvää mieltä ja plussatuulia kaikille! :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tirlittan-75:
Leena-Mari, tervetuloa mukaan! Sinulla onkin jo heti jännät paikat. Huomenna siis testailet uudelleen?
Joo, huomenaamulla olisi suunnitelmissa tehdä testi. Jotenkin on ihan sellainen fiilis että olisin raskaana - niin paljon oireita, pahoinvoinnista ja huimauksesta aina terästyneeseen hajuaistiin. Voihan tietenkin kyseessä olla väärä hälytys, mutta merkkejä on niin paljon, että olen toiveikas.
 
Miinamaria, hienoa kuulla positiivisia uutisia ja ihanaa, että pahimmat pelot olis voitettu, jos siellä sydän reippaasti lyö. Käy hätyyttelemässä meitä täällä välillä niin jos joku innostuisi päätymään sinne odottajapuolelle...

Leena-Marille myös kovasti onnea jänniin hetkiin, jos tänään testailet. Hyvä olis saada välillä mallia salamaonnistumisista! Ja olihan siellä Heksullakin jännät paikat.

Omaan napaan ei mitään uutta. Rauhallisesti olen malttanut oleilla, mutta mieli varmaan taas muuttuu, kun ovis lähenee viikonloppuna tai alkuviikosta, miten nyt sit sattuukaan..
 
Miinamaria, hienoa että ultrassa kaikki näytti hyvältä. :heart: Voi, kun niin mielelläni tekisin sinulle seuraa sinne plussapuolelle vaikka heti, jos se olisi vaan mahdollista.

Leena-Mari ja Heksu, täällä on peukut ja varpaat pystyssä plussan puolesta. Eikös Kummi ja Katikin kuumeile pikapuoliin, joten peukutukset teillekin.

Vaahtokarkin ovisgalluppiin vastaisin, että ennen km:ä en tuntenut mitään nippailuja, mutta sen jälkeen olen yllätyksekseni huomannut, että minua nippailee joka kierrossa vasemmalta puolelta ja joka toisessa lisäksi oikealta. Mulla nippailu tuntuu jo silloin kun rakkulat kasvaa, joten tuo molemmilta puolilta nippailu ei tarkoita välttämättä sitä että kaksi rakkulaa irtoisi yhtäaikaa. Mutta tuo vasen puoli tuntuisi olevan jotenkin aktivisempi.

Omaanapaa . Täällä on viime aikoina ollut vähän alakuloiset tunnelmat. Kävin reilu viikko sitten ultrassa kp 15 ja oikealla puolella näkyi vain 11mm rakkula. Lääkäri vähän veikkaili etten tässä kierrossa ovuloisi lainkaan. :'( Lauantaihin asti piti kuitenkin odotella jolloin aloitin taas Duphaston-kuurin (teroluteja). Tätiä odotellaan kylään viikon päästä. Voi p...., että ottaa päähän. :headwall: Ensi kierrossa aloitellaan sitten avittamaan ovista hormooneilla. Enkä ole yhtään yllättynyt, jos rakkula saadaan aikaiseksi sitten molemmille puolille. Olen jo totuttautunut ajatukseen, että minulla voi olla valittavana kaksi tai ei mitään.

Kuinkas muuten Merilinnulla menee clomien kanssa? Toivotaan että ne tepsivät. Minulle määrättävät Femarat toimivat hyvin samalla tavalla kuin clomit. Viimeksihän plussasin clomeilla, mutta nyt on eri lääkäri, joka haluaa käyttää tätä toista lääkettä. Minua jännittää myös niiden pillereiden aloitus ja toisaalta myös ottaa päähän kun ei tämä kroppa jaksa edes yhtä rakkulaa tuottaa ilman hormoonilisiä. :headwall: Muuten olen terve kuin porkkana (joku käytti tätä ilmaisua jo aiemmin), niin miten ihmeessä tämä lisääntyminen voi olla näin vaikeaa.
 
Olen tässä taustaillut ihan tarkoituksella... Tuntuu että mikään ei mene putkeen meikäläisillä...
Tänne oli ilmestynyt runs. uusia kuumeilijoita ja osa oli ilmeisesti onnellisesti saanut jo siirtyä odottavien puolelle!! Tervetuloa kaikille uusille tasapuolisesti ja hirmu isot onnittelut plussanneille!!

Oma napa on hyvinkin ihmeissään ja kummissaan kroppansa toiminnasta... 1. PAS oli suunnitteilla heti kesäsulun jälkeen. Lääkinnällistä siirtoa yritettiinkin 3 viimeisellä kierrolla. Zumenon lääkkeestä huolimatta munarakkula kehittyi ja ovulaatio oli ihan normaalisti (lääkkeen piti estää oma hormonitoiminta...). Nyt sitten yritetään 1. kertaa luonnollisella kierrolla, ilman lääkkeitä. Huomenna on siis UÄ missä tarkastetaan että rakkula nyt varmasti on kehittynyt ja sitten ovulaatiota bongaamaan, positiivisen ovis testin jälkeen PAS.
Enpä olisi ikinä uskonut että Tampereelle pääsy on näin tiukassa!!!!

Muuten elämä on mallillaan, "pientä" syysväsymystä havaittavissa :)

Tsemppiä ja syysilmoja!

:wave: Mariska75
 
Heippa teille kaikille!
Plussa peukkuja valtavasti lähettelen kaikille piinassa eläville ja jännitän täällä kovasti teidän tilannetta.

Käykö teistä kukaan simpukka yhdistyksen vertaistuki tapaamisissa tapaamassa toisia lapsettomia täällä hesassa?
Mulla on välillä todella raskasta tämä lapsettomuus,olen pienestä asti toivonut omaa lasta itselleni ja nyt mulla on ikää jo 38v ja ei ole sitä omaa lasta vielä ollenkaan,kaipuu on vaan todella valtava saada oma lapsi,saa nähdä saanko lasta ollenkaan.

Miten teillä muilla on mennyt?

Peukkuja teille kaikille todella kovasti!
 
Nega tuli, taas. :( Nyt siis kiertopäivä 35/30 - eikä mulla näin paljon täti viivästele.

HUOM: jatkoviesti sisältää mainintaa eritteistä, herkkäsieluiset älkää lukeko!

Mä olen kyl nyt kovin ihmeissäni. En ollut koskaan kuullut kiinnittymiskivuista ja kiinnittymisvuodosta, joten niitä en voinut toivomisella luoda psykosomaattisiksi oireiksi. Niistä löysin tiedon vasta, kun olin itse kokenut ne. Tai ainakin kokenut jotain, mikä sopisi niiden kuvaukseen. Sekin tuntuu epätodennäköiseltä, että hajuaistin herkistyminen syntyisi pelkästä toiveikkuudesta.

Kuukautisten poisjääminen ja pahoinvointi tietenkin ovat sellaisia oireita, jotka voivat johtua siitä, että vain niin kovasti toivoo, että olisi raskaana. Mutta entä sitten nuo edellä mainitsemani? Mä en tosiaankaan tiedä mitä mun pitäis ajatella.

Itse keksin muutaman mahdollisen selityksen:
1) oireet ovat oikeat, olen raskaana, mutta jostain syystä virtsaan ei erity istukkahormonia. Tämä tietenkin olisi kaikkein toivotuin vaihtoehto.

2) oireet ovat psykosomaattisia, eli ovat syntyneet siksi, että olen niin toivonut niitä. Sitä en tosin tiedä, miten tässä vaihtoehdossa selittää hajuaistin selkeä vahvistuminen. Tai ne selkeät kiinnittymiskivut, joista en ollut edes kuullut aiemmin, ja joita ei voi verrata mihinkään aiemmin kokemaani - kuukautiskivut ovat aivan erilaisia. Kiinnittymisvuoto olisi tietenkin voinut sittenkin olla erittäin niukka kuukautisvuoto, mutta se tuntuu varsin epätodennäköiseltä: kyseinen tuhruvuoto alkoi kp 26/30, eikä mulla ikinä ala kuukautisvuoto niin aikaisin, eikä se ikinä ole niin niukkaa. Eikä kuukautiset koskaan ala ruskeana tuhruna, vaan mulla ne alkaa aina kirkkaanpunaisena verisenä melko runsaana vuotona. Ja aina aamulla, eikä illalla kuten toi tuhru.

3) Oireet ovat todellisia, mutta eivät liity raskauteen, vaan johonkin sairauteen. Siinä tapauksessa alan jo todella huolestua, koska silloin taidan olla pahasti kipeänä: pahoinvointi ja yökkäily, huimaus, heikotus, lisääntynyt jano ja pissahätä, erilaisten ennen miellyttävien hajujen tuottama pahoinvointi, hajuaistin herkistyminen niin että jo pieni määrä jotain hajua tuntuu pitkän matkan päähän tai tuntuu täyttävän koko huoneen, nenän valuminen, tukkoisuus ja nuhainen olo (miten tämä oikein sopii yhteen hajuaistin herkistymisen kanssa?), alavatsassa tuntuva nipistely ja kuplinta, pieni arkuus ja nipistely rinnan sivussa kainalon puolella, hermostuneisuus, mielialan vaihtelut, itkuherkkyys, palelu, hikoilu, väsymys, selän juiliminen, metallin maku suussa... Lisäksi huomasin tuossa eilen, että ulosteiden väri on muuttunut normaalista hyvin vaaleaksi, oljen tai sinapin väriseksi - mikä pienen googlauksen mukaan liittyisi sappivaivoihin. Tämä on kovin huolestuttavaa, kun kuitenkin olen perusterve - onko mulle nyt sittenkin jostain iskenyt jokin vakava sairaus?

Nuo kolme vaihtoehtoa keksin - keksiikö joku jotain muita vaihtoehtoja?

Jos olen raskaana, niin haluaisin saada selvyyden asiaan. Jos en ole raskaana, niin sais nää oireet mennä pois ja kuukautiset alkaa, niin että pääsis uudelle kierrolle yrittelemään uudestaan. Kurjaa, kun koko ajan pahoinvointi pahenee. Kaverikin jo eilen ihmetteli, kun ratikassa yökkäilin. (Mitään ei ole ainakaan vielä tullut yläkautta ulos, mutta yökkäiltyä tulee nykyään varsin usein.) Selitin sitten kaverille, että olen tainnut syödä jotain sopimatonta - en halua vielä kertoa edes yrityksestä, ja jos tärppää niin siinäkin tapauksessa kerron vasta kun pahin keskenmenoriski on mennyt ohi.
 
Leena-Mari, kipaise jonnekin veritestiin niin saat varmuuden asiaan. Mulla on yksi kaveri jolla plussa näkyi tosi myöhään testissä, vaikka ovis oli ihan oikeana ajankohtana.

Gittelle halaus :hug: . Minä yritän lohdutaa itseäni ajatuksella, että jos ei omaa lasta siunaannu, niin onhan sitten adoptiomahdollisuus.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Iida-Liina:
Leena-Mari, kipaise jonnekin veritestiin niin saat varmuuden asiaan. Mulla on yksi kaveri jolla plussa näkyi tosi myöhään testissä, vaikka ovis oli ihan oikeana ajankohtana.
Tietääkö kukaan, kuinka suostuvaisia Helsingissä ollaan julkisella puolella ottamaan verikokeita? Olen palstaa lukiessani huomannut, että monen paikkakunnan terveyskeskukset eivät millään meinaa suostua verikokeeseen.

Tai tietääkö kukaan, minkä verran moinen verikoe maksaisi yksityispuolella?

Entä kuinka kauan joutuu odottamaan tuloksia?

 

Yhteistyössä