**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.3**

Tuulia, suuren suuri :hug: täältä sinulle! Ei tuollaisen ikävän uutisen johdosta oikein mitään järkevää pysty nyt sanomaan... Onneksi teillä on karvainen kaveri lohduttamassa.

Kummi, on tää kyllä välillä niin vaikeaa. Raskautuminen kun voi olla niin pienen pienestä tekijästä kiinni. Mielenkiinnosta kyselen, että mitä tarkoittaa tuo probleema hyytymistekijöissä? Tiedätkö, miten/mihin sillä on vaikutusta? Me muuten tullaan sitten yhtäaikaa piinailemaan, kun mun ovis tulee kans olemaan pe/la (ihanaa kun pystyy kerrankin varmuudella sanomaan jo etukäteen, milloin on ovis :) ). Pistän pregnylin huomenna, joten otollisin aika on sitten pe illasta eteenpäin.

Miinamaria, ihanaa tosiaan kuulla välillä näistä onnistumisistakin. Teille tulee sitten kesävauva. Vaikka tunteet varmaan on yhtä vuoristorataa, varmaan ihana alkaa miettimään kaikkia vauvaan liittyviä juttuja.

Merilintu, kyllä täytyy myöntää, että välilllä on eksynyt otsikon houkuttelemana joillekin aivan muihinkin pinoihin. Jokaisella on omat ongelmansa - niin se kai on. Tää on kyllä ehdottomasti aivan paras pino näistä kaikista.

Nyt jumppaan - se on moro :wave:
 
Voi Tuulia lämmin lohtuhali sinulle. Ymmärrän, että sinusta tuntuu siltä, että et jaksa enää yrittää. Mutta hoitoihinhan voi palata joskus myöhemmin jos haluaa. Itse pahimpina epätoivon hetkinä yritin ajatella, että en ollut menettänyt mitään konkreettista, ainoastaan kasan unelmia. En tiedä lohduttiko yhtään, mutta yritin kuitenkin. :hug:
 
Tuulia :hug: ei löydy sanoja. Täytyy vaan toivoa, että tavalla tai toisella se pikkuinen teillekin suotaisiin. Joskushan käy niinkin että kun kaikki hoidot lopetetaan tuloksettomina, yhtäkkiä onkin luomusti raskaana. Toivottavasti te kuuluisitte siihen porukkaan. Olette ajatuksissani!
 
Heips!
Kati, mulla ei km:n jälkeen ole varsinaisesti ollut yhtään järkevää luomukiertoa. 6 viikkoa km:n jälkeen mulla oli parina päivänä jotain ihme ruskeaa tuhrua, jos ne oli menkat niin seuraava kierto oli luomusti 31 päivää, jossa aika varmuudella myös ovuloin. Sitten seuraava eli viime kierto oli 32 päivää progesteronien kanssa. Tämä kierto tuomitaan sunnuntaina, kun luomufolikkeli ultrataan, jos se näyttää onnettoman pieneltä kp 15:sta nähden ei ruveta edes odottelemaan mahdollista ovista vaan kierto katkaistaan progesteroneilla. Mutta minulla on kuitenkin tunne, että nyt km:n jälkeen omat hormonini toimivat kuitenkin jo huomattavasti paremmin kuin ennen km:a. Aiemmin luomukiertoni ovat olleet välillä 42-68. :|

Minäkään en ollut kuullut siitä Femarasta aiemmin. Mutta koska en asu Suomessa, niin täällä on käytössä vähän eri lääkkeet (tai samat lääkkeet erinimillä eri valmistajilta). Googletin ja löysin kuitenkin tietoa siitä Femarasta, joka toimii aika samalla periaatteella kuin clomit, mutta on vahvempaa eli sitä annostellaan pienempiä määriä ja se ei keräänny elimistöön kuten clomit. Luulen että mahdollisesti varsinaiset lapsettomuuteen erikoistuneet lääkärit määräävät mieluummin jotain muuta hormonia kuin clomeja siksi, että clomien käytössä on takarajana usein se puoli vuotta. Jotain vahvempia hormooneja voidaan kai turvallisesti käyttää pidempään, mutta ne vaativat aktiivisen seurannan. Tämä on vaan ihan mutua, mutta luulen, että clomien yleisyys perustuu juuri siihen, että lyhyellä käytöllä ne ovat suht turvallisia ilman seurantaultraakin ja niitä voi määrätä myös tavalliset gynet. Toivon mukaan ei kuitenkaan tarvitsisi mitään hormoneja ruveta vuositolkulla mättäämään.

Miinamarialle onnea matkaan. :heart: Käy täällä meitä välillä tervehtimässä ja puhaltelemassa raskauspöpöjä.

Merilintu, täällä ollan myös viime aikoina eksytty väärille palstoille. Eksyin myös sille 'iik -minulla on klamydia' -palstalle ja sain paniikkikohtauksen, koska totesin että minullakin on ollut virtsatie-infektio kierre joskus vuosia sitten ja olin varma että minullakin oli klamydia, kun kerran oli selittämätön keskenmenokin. Kunnes muutaman tunnin panikoituani muistin, että raskaana olllessani kaikki sukupuolitaudithan testattiin eikä tuloksissa ollut mitään aiheeseen viittaavaa. Suosittelen vastaavaa palstahöyryilyä kaikille muillekin :LOL: .

Jokohan tämä riittäisi tältä erää.
 
Tuulialle hirmuisesti voimia ja aikaa rauhassa toipua kovasta urakasta. Toivotaan Miinamarian sanoin, että te kuulutte tosiaan siihen porukkaan, jolla päätös jättää hoidot johtaa kuitenkin raskauteen. Tuolla lapsettomuus puolella on mielestäni hyvä kirjoitus nimimerkiltä Amodini, joka kertoo hyvin juuri heidän tällaisen tarinansa.

JOten kyllä täällä on käyty kurkkimassa kaikki mahdolliset ketjut ja aiheet odotusajasta lapsettomuuteen.. Mun suosikkeja on tietysti kaikki mahdolliset raskausoireketjut. Voi sitten luulosairailla siinä samalla kun on välillä ollut mielialan vaihteluja, himoa outoon ruokaan tms. Tosin näiden ketjujen mukaan kyllä melkein mikä tahansa asia on tulkittavissa raskausoireeksi.. Niin kai se voi yksilöllisesti ollakin. Mutta mä ainakin kävin alkuun lukemassa kaikki palstat ja kaiken virallisen faktatiedon, mitä muilta sivuilta löytyy. TUli muuten mieleen, että kirjoitteleekohan näille palstoille enemmän ihmiset, joilla on ollut vaikeuksia tulla raskaaksi tai joilla se on kestänyt kauemmin. Kun helposti tulee se kuvaa ketjuja selaillessa, että ihan helppoa tää homma ei ole.. JA kuitenin 90 % ihmisistä pitäisi tulla raskaaksi ihan luomuna.Olis tietysti järkevää, koska silloinhan sitä vertaistukea enemmän tarvii.

Mutta täällä elellään siis kp noin 24/29 eikä oireita oikeesti ole suuntaan eikä toiseen. Ellei sitä lasketa, että olen sortunut välillä katsomaan tosi tv sarjaa Pussycat Dolls, jossa bändiin etsitään uutta laulajaa.. Kisa ratkesi toissa päivänä ja minä pillitin täällä sen 18-pissis voittajan mukana,kun oli muka niin herkkää. :LOL: Toi taitaa olla kyllä enemmän oire mun kypsymättömyydestä..

Mites te muut samaan aikaa jännäilijät, onko positiivista tunnetta vai pessimistisiä mielialoja? MÄ yritän pysyä positiivisena, mutta kun missään ei tunnu miltään erikoiselta..

Voimia kaikille!
 
Minä en osaa muuta lohdutusta antaa kuin rukoilla teidän puolesta...sanaton.. :'(

Oma napa: kp 19/26 menossa...ja kummempia oireita ei ole, väsyttää aivan kamalasti ja valkkaria on vaikka kuivaa yleensä oviksen jälkeen...
mutta viikon päästä viisaampi taas :)
ainakin ovis hyödynnettiin tehokkaasti!
Vaahtokarkin kyselyyn: yritän olla optimisti niin kauan että täti saapuu...toivottavasti ei saavu...meillä on yk 5 menossa...
Mutta nyt iltavuoroon!!!!!
Plussatuulia kaikille!!!
 
Täältä myös valtavasti :hug: Tuulialle. Olen tosi pahoillani puolestanne. Voimia, jaksamista, aikaa itselle ja omille tunteille!

Kati 231: täytyy tunnustaa, etten edes oikein itsekään tiedä, miten nuo hyytymistekijät vaikuttaa koko hommaan. Ilmeisesti jotenkin liittyvissä veren paksuuteen tai ohuuteen, joka taas vaikuttaa....jaa, kohdussa tapahtuviin asioihin?? Tosi tieteellistä :D . Ymmärtääkseni mulla oli häikkää enemmänkin sen suhteen, että veri ei hyydy tarpeeksi (jolla taas lääkärin mukaan ei välttämättä ole mitään yhteyttä näin alkuvaiheessa tapahtuneisiin keskenmenoihin). Joten Primaspankaan ei taida silloin olla sovelias lääke. Mutta voisin kysellä huomenna lisää, kun verikokeisiin olen taas menossa. Jännitetään joka tapauksessa sun kanssa sitten parin viikon päästä!

Jännittää myös se asia, että ollaan lähdössä reilun viikon päästä reissuun ja mä olen kaksi viimeistä kertaa ollut lentomatkalla raskaana, jotka ovat sitten keskeytyneet. Voikohan näissä olla joku yhteys...? (Kaikkia syitä sitä sitten yrittääkin keksiä.)

Mä olen surffaillut myös jos jonkunlaisilla palstoilla, nykyään ehkä enemmän lapsettomuuspuolella lueskelemassa, aikaisemmin km-palstoilla ja tuossa välissä km:n jälkeen yrittävissä, jota en sitten kuitenkaan tuntenut kovin omakseni...

Täällä on kiva olla :wave: !

+++puhalluksia vielä Vaahtokarkille, Heksulle ja ketkä vielä olivat jännityslistalla(?)...!!
 
Tuulia, voimia sinulle

Kuumetta, on varmasti sama lääkäri kun tämä meidän. On ollut vasta vähän aikaa klinikalla töissä, ja sanoikin heti alkun konsultoivansa myös kokeneempia. Kaikenkaikkiaan ihan miellyttävä käynti. Alkukierron kokeet ottivat ja niinkuin joku täällä aiemmin epäilikin, haluavat mieheltä uuden s-näytteen. edelliselle huonolle tulokselle kun ei tutkimuksissa löytynyt syytä. Mutta jos ei tulos parane, niin aika heikolla taidetaan olla.....Ensi viikolla keskikierron ultraan. Ultrasivat kyllä ekallakin kerralla, ja kummastelivat kahden lääkerin voimin, kun toisessa munasarjassa näytti jo olevan munis! kp oli kuitenkin vasta 4, niin totesivat että sen täytyy olla jonkinlainen nesterakkula. Eivät pitäneet pahana kuitenkaan, onneksi. Ensi viikolla saadaan sitten tietää se miehen uusinta näyttteen tulos, sehän tässä nyt eniten jännittää!

Niin ja Kuumetta, onnea uudelle kodille ja muutolle!
Onnea jännääjille!

/Bantsku
 
Luin viestinne, mutta en ehdi tällä krt kommentoida. Laitan vaan pikaiset omat navat, kun Vaahtokarkki ainakin kyseli.

Lämmöt laski eilen ja samalla se kaamea jatkuva jano loppui kuin seinään. En ole koko kiertoa systemaattisesti mittaillut, mutta kun nyt oli 37 oviksen jälkeen ja eilen se laski puoli astetta, niin sen kyllä tunsi. Aika selvä tapaus siis mielestäni, että hormonitasot (eikös se keltarauhanen ole mikä surkastuu jos ei ole raskaana?) jotenkin romahti.

Aamulla tein aconin kympillä negan (kp 27/n.31). Tiedän, hosuin liian aikaisin, mutta en jaksa enää elätellä toiveita. :ashamed: Menee viikonloppu muuten taas pilalle. Ja mulla pitäis tämän kierron olla vain 29 päivää bongatun oviksen takia, joten kaipa tuohon testiin voi luottaa. Sen pitäisi näyttää kuitenkin jo 7 - 11 päivää hedelmöitymisestä...

Clomeilla sitten seuraavaksi eteenpäin, jos uskallan ne aloittaa...

Lopuille jännääjille, Hannelelle ja Vaahtokarkille ainakin, plussapuuh!

 
Merituuli, sorryin ihan samaan testailuun kuin sinä.. Nimittäin mulla ollut jo pidempään ( ei siis itseasiassa vaan tässä kierrossa) tosi etova olo. Tulee aamulla, päivällä, illalla. Aikaisemmin mulla on ollut tosi rankat pahoinvointioireet, jos verensokeri laskee liian alas. Ajattelin nytkin pitkään niin. Mutta tässä ei oikein auta se, et syö jotain. Sit mies alkoi fiilistelemään, et sehän saattais olla jotain masussa ja kaveri lähti samaan hehkutukseen myös. Ja kaverin patistamana päätin ostaa tänään testin kp noin 25/29, mikä näytti tietty negaa.. Ei pitäis mennä testailemaan näin aikaisin. Mut jotenkin kuvittelin, et jos on noin selvät oireet niin kyllähän testikin näyttäis jotain... VAan eipä ei. Nyt sit kiukuttaa ku tein ja se että taas tais ohi mennä. Onhan tässä oikeesti vielä mahiksia, mutta jotenkin sen ottaa sit jo nyt totena. Tosin täällä nyt vähän juilii jo mahaakin, että tuttu vieras taitais olla tulossa. Tosin normaalisti mulla menkkakivut alkaa vasta n. päivää ennen. Mielialan matalapaine on kyllä havaittavissa.

Mutta kyllähän se tosiaan Merituuli voi sielläkin plussaksi vielä kääntyä.Mikään ei ole varmaa ennen kuin täti on putkahtanut..

Voi tätä omaa napaa, pahoittelen! Nyt jos täti tulee, testaan seuraavana kuukautena uutis-keskustelu-ajattelupimentoa ja katson kiipeänkö sitten fiilisten kanssa seinille..

 
Tuulia, todella ikävää!! Sanat eivät riitä kertomaan, kuinka pahoillani olen.. :hug: :hug: !! Maailma on välillä niin hel...tin epäreilu paikka!! Toivon, että teillä tärppäisi nyt luomuna, niinkuin niin monelle muullekin on käynyt.. Tuntuu, että lääkärit eivät välillä tiedä itsekään asioita niin hyvin! Voimia!
 
Olin jo ihan varma, että nyt plussa räpsähti, kun tätiä ei ollut vielä tänä aamunakaan kuulunut (kp29/23-28). Mutta sieltähän se rontti tänään sitten saapui murskaamaan jälleen unelmani. Arg...

Gallup -kysymys:
lasketteko kiertonne alkavaksi siitä päivästä, kun vuoto alkaa (vaikka niukastikin) vai vasta seuraavasta tulva päivästä?
 
Sitten huvikseni ajattelin kysyä diagnoosianne. Ulkomaalaisella ystävälläni ei ole ollenkaan kuukautisia (tai kai todella harvoin), hänellä on runsas karvan kasvu (käsivarret, sääret ja jopa leuassa). Lääkäri on sitä mieltä, että hän ei ovuloi (ei ollut yllätys itselleni...). Missä te asioihin perehtyneet ajattelisitte, että vika on? Kuulostaako sellaiselta, että se olisi vain jollain hormonihoidolla hoidettu? Mitä lääkkeitä määräisitte?
 
Hannele-74, itse lasken kiertoni alkavaksi ensimmäisestä päivästä, vaikka vuoto vain niukkaa. Toinen päivä on todella tulva päivä.

"Olin jo ihan varma, että nyt plussa räpsähti, kun tätiä ei ollut vielä tänä aamunakaan kuulunut (kp29/23-28). Mutta sieltähän se rontti tänään sitten saapui murskaamaan jälleen unelmani. Arg..." Eikös olekin ärsyttävää, kun kiertopäivät täyttyy ja sitten alkaa toivo hiipimään, kunnes penteles kohta pärähtääkin, vähän myöhässä... Itselläni jokin aikaa sitten tätsy tuli kp 34/29-31!
 
Merilintu ja Vaahtokarkki, toivottavasti teillä molemmilla nyt tärppäisi tässä kierrossa! Pidetään peukut pystyssä.

Hannelelle pahoittelut tädin saapumisesta!

Tuohon gallup-kyselyyn sitten, ainakin lääkärini mukaan kierto lasketaan aina ensimmäisestä kunnon vuotopäivästä. Tuhrupäiviä ei siten vielä lasketa mukaan. Vieläpä niin tarkasti, että jos kunnon vuoto alkaa vasta illalla noin klo 18 jälkeen, niin sitä päivää ei vielä lasketa ekaksi kiertopäiväksi, vaan vasta seuraava. Tätä siis noudatetaan ainakin näissä lapsettomuushoitojen puolella.

Tuosta Hannelen ystävän diagnoosista sen verran, että voisikohan kenties olla kyseessä PCO? Joitakin tuollaisia oireita voi olla PCO:ssa, joka ei ehkä mikään lievä.

Oma (.) ovis oli sitten perjantaina ja ne hetket kyllä pystyttiin hyvin hyödyntämään pupuilun merkeissä. Nyt sitten odotellaan mahdollisia hyviä uutisia. Testailen parin viikon päästä. Tänään on ikäväkseni tuntunut alavatsalla sellaista nippailua, joka voi olla merkki surkastuneesta keltarauhasesta.
 
Liityn seuraan, Hannele, valitettavasti.Täälläkin on kp 1, mitä tosin osasin jo odottaakin. Aloin onneksi tankata särkylääkettä ajoissa.

Galluppiin: lasken itse ekaksi päiväksi sen, kun suojaan asti jotain tulee päivällä (en siis laske vielä sitä päivää jos vasta illalla alkaa). Mulla on niukat menkat nykyisin. Jos vain runsas vuoto laskettais, en vois laskea menkkoja ollenkaan olevan...

Tässä kierrossa pitäisi rohjeta sitten clomit ottaa avuksi. Vähän jännittää. OIsko täällä joku joka voisi clomiasiassa mua rohkaista? Olen löytänyt kertomuksia kaameista sivuvaikutuksista sun muista ja vähän jännittää.
:ashamed:
 
Tervehdys kaikille! Jos ihmettelette kirjoitusajankohtaa, niin yksi loppuraskauden ei niin kivoista puolista. Ilman selvää syytä suunnilleen joka toinen yö kuluu valvoessa noin kolmesta eteenpäin, kun ei vain saa enää unta. Koska ei kolotuksia tai muita selviä nukkumisvaikeussyitä, niin pitänee laittaa nämä valvomiset sen piikkiin, että keho totuttaa tuleviin yövalvomisiin. Onneksi valvomiset alkaneet vasta nyt äitiysloma myötä, sillä töissä käymisestä ei kyllä tällä unirytmillä ois tullut mitään.

Olen täällä tiheään käynyt lukemassa kuulumisianne ja kovin aina odotan, että josko taas olisi plussia tipahdellut ja tuttuja nimiä tulisi lisää tuonne toisen puolen pinoon. Pahoittelut kaikille, joille menkat jälleen kerran tulivat. Olkoon viimeiset taas vähään aikaan!

Se miksi lähdin kirjoittamaan on tuo Merilinnun mietintä clomien suhteen. Minähän yksi niistä onnellisista, jotka nimenomaan clomien ansiosta nykytilanteessa ja en ainakaan enää muista, että minun kohdalleni olisi niistä aiheutunut mitään sivuvaikutuksia. Itseasiassa en muista ainoataan negatiivista asiaa niiden osalta, enkä usko, että aikakaan olisi kaikkia muistoja kullannut. Tokihan monelle niistä aiheutuu erilaisia sivuoireita, mutta varmaan helposti kestettävissä. Monihan niistä samoista oireista joutuu sitten kuitenkin kärsimään raskaaksi tultuaankin. Tietty silloin niistä varmasti on mielekkäämpää kärsiä, kun näköpiirissä jo hyvä palkinto kärsityistä pahoinvoinneista ja muista vaivoista. Eli omasta kokemuksestani ainakin voin lämpimästä suositella clomeja vauhdittamaan raskaaksi tuloa. Eikä kannata masentua vaikkei heti niilläkään tärppäisi. Mullakin se tapahtui vasta kolmannessa kierrossa ja silloin tuli aika yllätyksenä kun kierron aikana elin uskossa, että pillereiden teho ois jo haalistunut, koska mitään ovista en tuossa kierrossa bongannut ja seurantaultrassakin tilanne näytti huonolta, mutta niin se vain plussa kuitenkin tuli ja nyt alkoi eilen 37. viikko eli neljä viikkoa enää laskettuun aikaan. Synnytys ei vielä muuten jännitä, muuten kuin tuon lakonuhan takia. Pitäkää siis peukkuja, että lakko jäisi tulematta tai ainakin kohdistettaisiin muualle kuin kätilöihin.

Plussaonnea jokaiselle tässä pinossa kuumeilevalle!
 
Hannele ja Merilintu, liityn seuraanne tuloksettoman kierron osalta.. Kiertopäivä 3/26-29. Hoh hoijaa eli kierto lyheni yks kaks yllättäen lähes 3 päivää riippuen nyt siitä, miten lasketaan. itse oon laskenut ekan tiputtelupäivänkin aiemmin, mut jos toinen tapa on oikeampi niin sitten kierro pituudeksi tuli 27. Joku sen kuitenkin nyt lyhensi ja se sapettaa. Kotidiagnoosi on tietty se, että keltarauhanen surkastuu nopsaan. Onko muuten kellään kokemusta/tietoa, miksi kierto lyhenee? muuten kuin alkavan keski-iän takia :headwall:

Kurja mieli oli kyllä viikonloppuna, olin jotenkin ihan varma, että NYT! tärppäsi, kun oli se hyvä lääkärikäynti ja melko varma ovulaatio ja hienot follikkelit jne. Mutta ei. Mies sanoi lauantaina, kun olin itsesäälin vallassa ja mietin tätä hommaa, että toivottavasti tästä ei ala tulemaan projektia, joka vaikuttaa jo meidän seksielämäänkin.. Yritä siinä sitten vakuttaa, ettei tuu ja en mieti asiaa liikaa ja suorita tätä lapsen tekemistä.. Mutta lupasin hänelle ja lupasin itsellenikin malttaa ottaa asian kanssa nyt hieman rauhallisemmin. Tässä lähestytään vasta 5 kk yritystä, joten hätää ei pitäisi olla. Yritän siis olla hötkyilemättä, miettimättä kierron päiviä ja seuraavaa tärppiäajankohtaa.. Jos nyt keskittyisi vaikka vaan hyvään seksii ja usein! Mikä onkin helppoa kun molemmat raataa töissä ja alkava "kaamosaika" väsyttää klo 16 eteenpäin aika tehokkaasti.

Tsemppiä Merilintu clomien kanssa. Lauralein viesti tuli oikeaan aikaan ja oli hyvä esimerkki + tietenkin kiva oli kuulla, että hoito on oikeasti auttanut ja kohta se palkitaan! Eihän niitä hormoneja nyt turhaan kelleään syötetä. Tärkeä merkitys voi olla myös se, että lääkkeiden aloitus antaa taas uskoa asiaan.

Eikäs muuta kuin alusta taas lähdetään. Kaikille tsemppiä ja aidosti positiivista uskoa omissa vaiheissanne!
 
Kiitos Katille, gallup vastauksesta. Tuon halusinkin kuulla, että mitä ne gynekologit suosittavat laskukäytännöksi.

Mulla vapaapäivä ja aamulla jo mieli apea tämän pettymyksen johdosta. Miten sitä lähes AINA menee kuvittelemaan, että nyt kyllä tärppäsi...

Vaahtokarkki -- kyselit kierron lyhenemisestä. Sullakin tuota vaihtelua näkyy olevan. Mulle gynekologi kertoi vaihtelun johtuvan siitä, että kun välillä munasolu kypsyy toisella puolella ja välillä toisella. Jostain syystä vasen ja oikea munasarja toimivat hieman eri tavalla. Hän mainitsi kumpi puoli naisilla yleensä toimii paremmin, mutta en muista oliko se oikea vai vasen. Mulla on siis välillä tosi lyhyt kierto ja laitan sen siis tuon huonosti toimivan munasarjan syyksi. Sulla ei kuitenkaan ole syytä huoleen -- kp27 on vielä tosi hyvä eikä suinkaan lyhyt kierto...

 
Kiitoksia kaikille lämpimistä sanoista ja ajatuksista.
Mä olen päässyt nyt pahimman pettymyksen yli ja nyt alan pikkuhiljaa hyväksymään elämän ilman lapsia. Tähän loppui mun hoidot ja mikäli ei luomusti ihmettä tapahdu niin täytyy vain keskittyä elämään ilman lapsia.
Onnea teille kaikille ja toivottavasti tulee monta vauvaa vuodelle 2008.
 
...ja ISO KIITOS rohkaisevista sanoistasi. Onpa ihanan lämmittävä ajatus, että kun puolenyön aikaan nukkumaan mennessäni vielä clomijännitystäni tänne purin, niin jo muutaman tunnin päästä minun nukkuessani vastausta rustasit. Viestisi tuli kyllä taivaan lahjana, pitää sanoa!! Tekisi mieleni oikein rutistaa ja halata sinua. :heart:
Vaikka tietenkin varmasti mieluummin sinäkin olisit tuohon aikaan nukkumassa. Onpa harmi, että jo nyt vauva sua valvottaa. Mutta toisaalta varmaan tosi kutkuttavan jänniä nämä viimeiset viikot. Mä käyn puolestani silloin tällöin siellä odotuspuolella "tuttujen" odotuskuulumisia lukemassa niin kuin ehkä olet huomannut, kun välillä jätän puumerkin itsestäni.

Olipa hauskaa, että poikkesit täällä! On ihanaa kuulla onnistumistarinoita!
Nytpä sitten vaan rohkeasti alan napsia clomeja ja koitan olla sopivasti toiveikas, mutta varaudun kuitenkin siihen, että muutama kierto kannattaa odottaa niilläkin ilman hermoromahdusta.

En muista, oliko sulla lauralein hormoneissa tai ovulaatiossa jotakin häiriötä vai miksi sait clomit? Meistähän ei ole löytynyt muuta kuin multa "helminauhamaista muodostelmaa" munasarjoista, mutta varsinaista PCO-diagnoosia ei ole tehty. Olen kuitenkin ymmärtänyt, että ns. selittämättömässäkin lapsettomuudessakin clomeila voidaan ovulaatiota vahvistaa ja tehostaa. Kunpa oviksen avitus nyt sitten toimisi.


Siksi tämä palsta onkin niin ihana, että teiltä kaikilta saa tukea ja arvokasta omaan kokemukseen perustuvaa tietoakin!

Mukavaa viikkoa kaikille! Ja pahoittelut Vaahtokarkille...samaa tahtia mennään taas...
:wave:
 
Eli kävin Lauralein viestin innostamana kurkkaamassa odotuspuolella ja siellähän oli taas onniteltavaa: tällä palstalla kuumeilleista oli synnyttänyt Emman jälkeen Meme ja Miranda! Ja kova tahti jatkuu koko syksyn. Lähtökuopissa ovat pian Dana ja Lauralein ja sitten Nefer...

Kunpa me täällä raskauduttaisiin kanssa kiihtyvällä tahdilla... :D
 

Yhteistyössä