Moi!
Mäkin voisin vastata Vaahtokarkin kysymykseen siitä, miten tunnelmat on tässä pitemmän aikaa yrittäessä vaihdelleet. Mulla ainakin oli juuri tuo mainitsemasi kova alkuinnostus. Esitin itselleni, että olen sinut sen kanssa, ettei vähään aikaan tärppää mutta silti mulla oli takaraivossa omia takarajoja. Kyllähän meillä nyt puolessa vuodessa tärppäisi, viimeistään... Sen takia yk:t 4 - 6 oli aika pahat.
Puolen vuoden yrityksen jälkeen löysin tämän palstan, eli siihen asti olin kuitenkin aika huoleton ollut. OIkeastaan seuraava vaikeampi vaihe oli "virallisen" rajapyykin, vuoden lähestyessä. Nythän olen kastia "lapseton" (vaikkei mitään tutkimuksissa olekaan diagnosoitu) ja siihen porukkaan ei tietenkään kukaan haluaisi kuulua.
Nyt kun kaikki ns. omat psyykkaustakarajani on ylitetty, en oikein voi luottaa enää mihinkään. Siinä missä ennen ehkä juuri laskeskelin, minkä ikäinen olen kun vauva ehkä syntyy tms., nyt vain olen ja ihmettelen ja aika on samaa pitkää ja venyvää. Nyt ajattelen ennemminkin, että olenkohan puolen vuoden päästä raskaana. En anna itselleni lupaa jännätä menossa olevaa kiertoa. Toki asia pyörii mielessä koko ajan, siinähän se piina on. Mutta valitettavasti jonkinlainen peruspessimismi meinaa hyökätä, vaikka olenkin aiemmin itseäni optimistiksi sanonut. Haluan uskoa saavani lapsen, mutta siihen menevään aikaan olen alkanut suhtautua pessimistisesti (ehkä se on itsesuojelua).
Kesäloman pystyin olemaan niin, etten juurikaan ajatellut asiaa. Siirsin asian jatkotutkimuksiin asti ikään kuin hyllylle. Se oli todella rentouttavaa!
Tässäpä tämä. Täällä on kp muistaakseni 22/n.31 ja miltään ei tunnu. Paitsi että oviksen jälkeen on janottanut aivan älyttömästi, mutta niin on aina. Luulen, että se liittyy siihen, että ruuansulatus ylipäätään kiihtyy loppukierroksi. Olen usein lukenut tuolta raskausoireista juuri janon lisääntymistä, mutta sen jälkeen kun luin (ihan asiantuntijalähteestä), että mm. hormonaalisista syistä ruuansulatus kiihtyy (eli nälkäkin voi siksi olla loppukuusta enemmän), en ole tuohon "raskausoireeseen" luottanut. Toivon vain, että en enää ikinä joutuisi kokemaan niin kovia menkkakipuja kuin viimeksi. Se melkein pelottaa...Tuohon voisi tietysti joku todeta, että miten sitten kestän synnytyskivut, jos en menkkakipuja, mutta se on ihan eri asia. Sen kyllä kestää lopputuloksen takia, uskon niin.
Kiitos taas kun "kuuntelitte"! :kieh: Tulipa taas sepustettua...
Gittelle: Mäkin käyn aika paljon teatterissa. Lisäksi mulla on kausikortti salille, eli jumppailen ja ulkoilen. Bändien keikoillakin käyn silloin tällöin, koska musiikki on mulle tärkeä juttu.