**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.6**

sunni ootko mitannut iltalämpöjä kun paleltaa kovin? Olen jossain lukenut että joillain raskaudessa ja ovulaatiossa lämmöt koholla vain iltaisin. Mullahan ei lämmöt nouse aamusin koskaan (ei silloin kun oon kipeänä eikä näköjään näin kierrossakaan) vaan vaihdellen jossain puolesta päivästä iltaan tai pelkästään illalla, se 0.5° siis. Aamusin on jopa saman verran alilämpöäkin mitä oon mitannut :O
Noh anyway kuulostaa toiveikkaalta sun oireet, toivotaan että nyt olisi vihdoin tärpännyt :heart: jospa KattiMattis tuo plussa-aallon tänne ja sä seuraat perässä heti ensimmäisenä! :heart:

Joku_Raja tsemppiä sinnekin ihan hirveästi!! kyllähän tuollainen pikkuvuoto noilla päivillä kuulostaa errrittäin lupaavalta!

Ja nyt sitten Gingerkin vaan raskautumaan siitä :)

Pakko painaa vielä pari päivää töitä että saa työhommat sen verran valmiiksi tärkeää projektin lopetusta varten että voi viettää mahtijuhannuksen rakkaiden kanssa.
Kaikilla paljon raskautumisviboja tälle päivälle ja tehkää paaljon juhannusvauvoja tänne palstalle niin päästään kaikki kerralla vaikka pois notkumasta täältä kuumeilupuolelta :D :heart:
 
Hui! Onpas täällä jännät paikat! Tsemppiä ja plussatuulia sunni ja joku_raja!

Itselle nousi kylmä hiki otsalle pikku hetki sitten. Töissä olen ja yhtäkkiä vihlaisi melkoisesti alavatsaa ja tuntui, että lorisee kohta jotain ihan kuten menkkojen aikaan. Kiva, kiva, valkoiset caprit ja 8 tuntia töitä edessä ilman siteitä tai muita tukkimisvälineitä. Äkkiä vessaan paniikissa, mutta kas, ei mitään, ei edes valkovuotoa. Kohtu tuntuu omituisen painavalta, enää ei särje, mutta omituiselta se tuntuu. Ei ole oikein menkkafiiliksiäkään eikä ne koskaan ennenkään ole alkaneet kuin vasta 14 päivää oviksen jälkeen. Perjantaihin on siis vielä pari päivää aikaa. :confused: Iltasin on paleltanut jatkuvasti ja aamulla on ihan tuskaisen kuuma. Mitenköhän sekaisin sitä kroppa oikein on? Jos onkin vaihdevuodet tulossa jo nyt? :D No joo, raskautta en usko alkuunkaan, kroppa vain piruilee taas.

Aurinkoista päivää kaikille! Mä toivon ainoastaan, että päivä menee nopeasti ja valkoiset housut pysyy valkoisina....ehheh.

Edit: Pakko lisätä, nyt mua pyörryttääkin. Kiva.
 
Viimeksi muokattu:
sunni
Sara !! Tuohan kuulostaa lupaavalle!!!!!! Nyt onnea sylikaupalla sinne!!!!! Ja peukut on jo pystyssä :)

Mandala kiitos tsempityksestä :) Iltalämmöt olleet tuolla 37,4 tienoilla, aamulämpö mm. eilen aamulla 36.9 tänä aamuna 37, kun ne on olleet arviolta 10 päivää 36.6-36.8.
Täti ei näy, VIELÄ.
Yllätyin kyllä siitä kun se ei jo heti aamulla tullut, kun heräsin jo viideltä (lomalainen.....) mutta onhan tässä vielä aikaa. Arvatkaas uskallanko käydä vessassa.
Testannut en ole, ajattelin että testaan illalla jos mtn ei ole tapahtunut.

Mikäs joku_rajan tilanne????


Ja sitten kiitos päivityksestä :)

JA kannustukset tasapuolisesti joka ikiselle sinne <3
 
Jostain olin lukevinani joskus että lkohonneet lämmöt on luteaalivaiheessa tapahtuvia asioita ja lämmöt laskee jos menkat alkaa mutta jos on raskaana niin lämmöt voi jäädä koholle. Tai jotenkin noin. Mulla ainakin viime kierrossa lämmöt laski normaaliksi samana päivänä kun alkoi tuhru.
Eihän tuo mikään kunnon "raskaustesti" ole tuo lämpöjen mittailu kun lähinnä liittyy ovulaation testaamiseen/löytämiseen mutta kyllä siitäkin voi jotain todeta jos menkkoja ei kuulu ja lämmöt koholla.
Joten toivotaan toivotaan sunni ja muut loppukiertolaiset! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
sunni, saa nähdä mitä vatsatautia tämä on :confused:

Alkaa työkaverit kohta ihmetellä, kun ravaan vähän väliä vessassa. Semmonen olo, että jotakin vuotaa kohta, mutta mitään ei tule. Typerää. Ja nuo vihlonnat jatkuvat. Kun nousee seisomaan tai kurottaa, vihlaisee kohtua kivasti. Niin ja kylmät väreet menee hetkittäin. Kuulostaa jo oikeasti joltain sairaudelta; oisko vatsaflunssa tulossa.

No niin, josko nyt keskittyisi töihin ja lakkaisi vaivaamasta tällä itseään (tai teitä).
 
sunni
Ootko Sara tehnyt testiä?

Mulla ei vielä merkkejä tädistä, kunpa se nyt älyäis pysyä poissa.
Meinasin hypätä autooni ja ajaa apteekkiin ostamaan jonkun hyvän testin, varmaan minun tuurilla ajomatkalla lurahtaa housuun... :I Pitää varmaan vielä käydä tsekkaamassa tilanne ennen lähtöä. hemmetti. Sietämätöntä.



Edit: lämmöt nousseet eilisestä. Mitä hittoa.. jo 37.5. mitähän tääki meinaa. tosin ei aamulämpö,mut oon näitä päivälämpöjäki pari kk seuraillu luteaalivaiheen aikana.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
sunni, en ole tehnyt. Ehkäpä sitä pitää itsekin huristella töiden jälkeen apteekkiin. Vaan olisko vain kärsivällinen ja odottais perjantain tätiä... njaa... Saapi nähdä riittääkö itsehillintä :D Vaan, mikä testi olis tarpeeksi herkkä? Onko suosituksia?
 
On sitä ihminen hölmö. Maanantaina kävin töiden puitteissa äitiysneuvolassa, ja siinä odotusaulassa istuessani terveydenhoitajan vastaanotolta tuli pariskunta. Tein siinä hienosti omassa päässäni päätelmän, että olivat ensimmäisellä raskausajan neuvolakäynnillä. Siinä hetkessä tuli vaan sellainen olo, että voi kunpa pian mekin...
Kiertopäivä täällä tänään toisiaan kahdeksas, ja "talletukset" aloitettu lauantaina. Parempi talletella säännöllisesti tässä kierron aikana, niin maksimoidaan mahdollisuudet :) Ja onpahan hyvä syy järjestellä aikatauluja niin, että ollaan illalla yhdessä kotona, muutenkin kuin tullaan yhtä aikaa silmät ristissä ovesta sisälle ja suoraan nukkumaan.
Päässä pyörii myös säännöllisesti ajatus, että mitä jos lasta ei vain tulekaan. Tää pelko ehkä osittain kiitos gynen, joka mua viime käynnillä pelotteli lapsettomuudella tai siis lähinnä ikääntymisellä. Kertoili omasta lapsettomuudestaan ja siitä miten lapsia ei vain sitten kolmenkympin jälkeen kuulunutkaan, kun ajankohta olisi ollut heille miehen kanssa muuten hyvä.
Huomenna vielä yhteen palaveriin töihin ja sitten juhannuksen viettoon. Töihin seuraavan kerran vasta juhannuspäivänä yövuoroon.
Mukavaa juhannusta kaikille ja plussatuulia!
 
Mulla ei mitään uutta. Menkkakipuja välillä, mutta ei mitään jatkuvaa. Ei myöskään tuhruvuotoa, jota on tullut nyt joka kierrossa clomien aloituksen jälkeen. Ei mitään raskausoireiksi epäiltävää ilmassa. Testi edelleen aivan blanco tänään. Varaudun henkisesti tädin tuloon huomenna.
 
No niin, testi tehty ja kuten arvasin, eipä ne kivut raskautumisesta johdu. Tuossa kotimatkalla mietin sitä mahdollisuutta, että olisko endo puhkeamassa, kun joka kierrossa on yhä enemmän kipuja oviksen aikaan ja nyt ilmeisesti sitten ennen menkkojen alkuakin. Jotakin omituista kuitenkin. Pitänee puhua elokuussa lääkärisedän kanssa aiheesta. Eipä tässä muuta kuin, että huomiseksi pitää muistaa ottaa tukkimisvälineet töihin mukaan, josko täti kaahaa paikalle etuajassa, ettei tule samanlaista painajaista työmaalla kuin tänään :D

EDIT: Testauksesta on aikaa noin 45 minuuttia ja nyt pregcheckin puikossa näkyy jotain viivanpaikan ja haamun välillä. Ööö... Mikäs se semmonen roskishaamu on?
 
Viimeksi muokattu:
sunni
Mulla on just tehtynnä yks testi. Ens uskalla mennä katsomaan. Tosin vasta minuutti kulunut.

Sara, ei sinne ilman hormonia mitään tule ;)
Testaahan huomenna uudestaan. Pregcheckki on muuten 25 herkkä.....joten ei sulla vielä kummituksen kummituksen kummempaa siihen vielä tuliskaan :)

Mulla tuli viimeks tohon elivoon joku haamu 5 minuutin kuluttua testauksesta, oli kyllä heikon heikko, mut sekin 25 herkkyys.
Hemmetti kun pelottaa tädin tulo. Ei kyllä ole minkään laisia menkkatuntemuksia, ei edes kuuluisaa hutilointia ja ärtyneisyyttä,jota mulla on aina ennen menkkoja. Tissit kipeet yläpuolelta ja sivulta ja alta! hitto. Mahaa turvottaaa vaikken oo tänään syöny mitään. Eli menkat tulee?
Huokaus!
Kunpa nyt saatais joka ikinen väriä siihen hemmetin testiin ja sassiin!!!!!!
 
Katso nyt äkkiä Sunni se tikku! Kauhea jännitys päällä. Ja Sara, kun testasin viimeeksi päivää ennen kuin kuukautiset lopulta alkoi, niin ei tullut kyllä haamun haamua siihen tikkuun, ei niin missään ajassa. Ei edes roskiksessa. Eli plussia saattais olla tulossa!!!

Ikävää Sissi tuo iällä pelottelu. Mulle gyne teki samat ja ihan suorastaan kauhuissani olen sen jälkeen ollut. Vaikka tunnen monia itseni ikäisenä tai reilusti vanhempanakin ekaa kertaa raskautuneita naisia. Ole siinä sitten rento ja stressitön, kun on peloteltu puolikuoliaaksi...

Ja hurjasti onnea KattiMattis!!!
 
Viimeksi muokattu:
sunni ja samirja, testasin vielä clearbluen puikolla, kärsimätön kun olen. Sinne ei tullut kyllä yhtään mitään, vaikka pitäisi sen kai olla pregcheckiä herkempikin. Joops, nyt annan olla noiden testien. Täti tulee perjantaina ja jos ei tule, niin testaan sitten jussina.

sunni, joo kärsivällisyys olis kova sana täälläkin. Ihan turhaan tästä testailusta saa vain hermot kireälle. Vaan tiedän, kun halu on niin valtava saada se viiva sinne tikkuun... :hug:

EDIT: Just. Nyt tuli clearbluehin viivanpaikka, väriä siinä ei kyllä ole. Mutta siis testiajan jälkeen tuokin. Mahtaako mun pissi olla jotain syövyttävää, joka tuo nuo viivanpaikat esille... No nyt lopetan tän typerän tihrustamisen.
 
Viimeksi muokattu:
sunni
^Hei eikös se cb testikin ole 25, näin muistelen. Mullekin siihen tuli eka haamu sillon on testasin niitä haamuja reilu kk sitten. Tulikohan se 25 minuuttii sen testin kastamisen jälkeen.
Ota näistä selvä. Mut mulla viimeks kun haamuja tein (lunttasin kalenterista) tuli eka haamu vasta ku menkat oli 5 pvää myöhässä ja sit tuli se yks tiputtelupäivä ja sen jälkeen siitä päivä kun sain parempia haamuja joissa oli jo väriä.
Huomenna testaan sitten taas ja toivon että sieltä saisi ihanan yllätyksen, niin kuin tietysti meistä joka ikinen toivoo omalle kohdalleen ;)

Mutta toivon sitä vilpittömästi teille kaikille että alkaisi niitä plussia tulemaaan niin että täällä nyt olijoista ei jäis tähän palstalle kukaan,vaan siirryttäis kaikki odottajiin!!!!
 
Tänne palstalle olisi tosiaan aika jo saada plussa (tai muutama). :D

Mulla toive vaan vielä elää. Menkkakivut häviävät aina välillä kokonaan, mitä ei yleensä tapahdu ennen menkkoja. Ei tipan tippaa vuotoa vieläkään (koputan puuta). Alavatsa tuntuu oudon täyteläiseltä ja välillä vatsalihaksia aristaa jännästi. Voi kyllä olla, että mulla on vain tulossa normaalia pidempi kierto. Huomisessa testissä luulisi jo jotain näkyvän, jos on näkyäkseen.
 
Viimeksi muokattu:
Aivan huippujännittävää täällä taas kun on niin monella loppukierto käsillä!! pakko käydä aina tsiigaamassa väliaikatietoja :D hurjasti peukkuja kaikille sinne, jospa se väri sinne testiin ilmestyiskin kääk :heart:

Itsellä vasta dpo2 ja nännit prkleen arat, suihkussa tuntui inhottavalta ja tämän luokan arkuus on jälleen aivan uutta. Jännä juttu oli myös seksin aikana kohdun tms kohdilla kipua miehen siihen kohtaan osuessa :O eipä oo ikinä tuollaista tuntunut, olisikohan se kohdunsuu, jos niin mitä ihmettä se nyt kipuilee :confused:

Taidanpa nauttia lasin viini valkoista ja kääriytyä miehen viereen vaikka sohvalle. Kärsivällisyyttä koetan taikasauvastani leideille loihtia!
 
Kattis, aivan mahtavaa!!! :) Onnea! Tsemppiä hurjasti jatkoon!

Sunni, Sara ja joku_raja, hui miten jännät paikat! Nyt kyllä plussia satelee - I can feel it! :)

Täällä talletukset tehty su, eilen ja tänään, gynen tarkkojen ohjeiden mukaan. Kaikesta kellontarkkuudesta huolimatta ei ollu onneks mitään pakkopullaa… ;) Limoja tuli eilen ja tänään nännit arat, joten uskoisin et ovis oli eilen illalla. Mut siis oikealta se tais irrota, joten nyt vaan pidän peukkuja, että se munis osaisi seikkailla vasemmalle puolelle. Olispa sillä hyvät suunnistustaidot! :)

Eilen kuulin yhden kaverin raskaudesta. Oudointa oli, että hetken kuluttua kun nähtiin (isommalla porukalla) tiesin, että hän on raskaana. Mä vaan tiesin, vaikken edes tienny heidän yrittävän. Mikä ihmeen laaserkatse se voi olla? No, kun uutinen tuli, se ei ollu yllätys, mutta se pahanolon aalto oli aivan kaamee. Mä menin ihan jumiin ja jäädyin. Kauhee tilanne. Koko illan oli paha olla. Inhottavaa tollanen kateus, tai mitä se sitten onkin. Voisipa sitä tulla immuuniks noille uutisille!
 
En raaskinut r-testiä tuhlata näin illalla, mutta mielenkiinnosta oli ovistestillä pakko kokeilla. Tasavahvat viivat tuli. Nyt kyllä jännittää huominen testi vielä enemmän. Saa nähdä, saanko edes nukuttua. Ja pettymys on tietenkin taas valtava, kun se näyttääkin taas puhdasta negaa.

Meillä töissä on menossa joku plop-plop-plop -aalto. Työkaveri toisensa jälkeen kertoo olevansa raskaana. Ei tosiaan tunnu pahalta ei... :kieh:
 
Ja puhdas nega taas, ei edes haamua, joten siirryn odottelemaan sukulaista käymään. Kyllähän joidenkin hcg-taulukoiden mukaan on mahdollista, että dpo12 ei vielä mitään testissä näy, mutta aika epätoivoinen ajatus se kyllä jo on.

Parempaa tuuria jännäilyyn teille muille!
 
joku_raja, voi eikä! Mä olin niin varma, että nyt kuullaan plussauutisia kun se ovistestikin oli niin lupaava. Voi harminpaikka :hug: Vaan eikös niin kauan ole toivoa, kun se sukulainen ei ilmesty?

Tänne ei kuulu mitään. En testannut nyt aamulla enkä taida testata tänään lainkaan. Vahva fiilis on, että täti tulee huomenna. Teen sen testin sitten huomenna, jos mitään ei kuulu. Aika tarkkaan mulla on tuo luteaalivaihe ollut ovisplussasta sama, joten huomista siis odotellaan.

Mikä täällä nyt mättää, kun kukaan ei plussaa?
 
sunni
Tätiä ei näy. Testannut en ole, kun teen lähtöä juuri kesämökille,eikä testiä ole. Pitää illaksi hommata jos täi pysyy poissa.
Tuntuu ettei tissit ole ihan niin kipeät.
Mies soitti pitkän aamupuhelun ja ihan puhuessani koirista, pillahin itkuun ja puhelun jälkeenkin kun pakkasin autoa, turdkahtelin vähän väliä itkuun. Ei ole minun tyylistäni ollenkaan, joko paha pmms, tai raskaus, jompi kumpi,mutta kumpi..
Ette uskokaan miten pelottaa tädin tulo.
Ihan skitsoja uniakin näin yöllä..huh huh.

Mutta elkään siskot vaipuko epätoivoon, ei se vielä merkitse mitään jos ette ole saaneet viivoja!!!!
Enhän minäkään :(
Hcg voi tosiaan nousta hitaammin tai sit ovu ollut myöhemmin. Tiedä näitä. Mutta toivotaan nyt vielä!!
 
Torstai 23.6.2011



Sintti-79..........31v. .......kp4/23-30.......yk25.... (2*inssi)
Marjutan..........28v. ......kp6/29-31.......yk2
Anskilia............32v. ......kp8/28...........yk3
Sakara.............34v. ......kp8/?.............yk4
Sissi_81...........30?v. .....kp10/28-30.......yk2
Tatja...............34v. ......kp14/18-29........yk11.... terolut
Ronjaliina.........29v. ......kp15/24-29........yk8
Ginger.............35v. ......kp16/??.............yk18.... 1kkm
Demuli.............31v. ......kp16/14-53........yk9
Amanda77........33v. ......kp19/32-37.......yk15... 4*ovulaation induktio, 1km
Mandala...........31v. ..... kp20/28-35........yk5....dpo3
Nima...............30v. ......kp24/28-37........yk8
Sunni...............33v. ......kp24/23............yk8
Wanda_81........30v. .......kp26/28-42.......yk9
Syksy2010.......30v. .......kp28/31-35.......yk8
Joku_raja.........29v. .......kp29/24-31.......yk5....dpo12
Rumor..............34v. ......kp29/31...........yk14
Sara_78...........32v. ......kp33/34-38........yk5....dpo12
Jonesy.............30v. ......kp41/25-35........yk6
Cassis.............28v. .......kp77/31............yk6
Scrat...............31v. ......kp94/28-38........yk14.... 4*terolut(tauko)
PauhaavaSydän..29v. .....kp128/?.............yk7



Taustalla:
Kippi
Annastiina79
Vadelma30
Samirja
Tunafish-78
Yameliah
Popcorn78
Lusa
Innuli
KattiMattis
Sunny80
Lallaa77
krizze
Durasel



plussanneet
KattiMattis..................................plussa
Miimau...............31v. .................plussa 21.4.
Viena.................33v. ....yk3.........plussa 8.4.
Tuiskuli..............29v. ....yk6.........plussa 7.3.
sgt....................32v. ....yk4.........plussa 20.2.
RR.....................31v. ....yk4........plussa 27.1.
Tömpsis..............31v. ...yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ...yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ...yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ...yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ...yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18.......plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ...yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ...yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ...yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ...yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ...yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-........................................ .plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ...yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ...yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ...yk~20......plussa 1.4.
 
Ihan ensimmäisenä superonnittelut KattiMattikselle plussasta! :heart: Olipa ihania uutisia! Hurjasti onnea ja kaikkea hyvää raskausajalle.

Tervetuloa joukkoon, marjutan! :wave:

Hienoa ginger että sait kilpirauhaslääkityksen, ja tutkimusajankin jo elokuulle. Nyt vaan peukkuja, että lääkitys puree ja saat pian sen plussankin testiin. =)

Amandalle hurjasti lykkyä tykö, että talletukset tuottavat tulosta!

Meillä on tosiaan vielä suunnitelmissa jatkaa inssejä ainakin parin kierron ajan, ellei tilanne tässä jotenkin muutu (esim. simppanäytteet ala heiketä tms.). Lääkärin mukaan meillä pitäisi olla ihan hyvät mahdollisuudet raskautua inssillä, mutta keskimäärinhän tärppi tulee vasta neljännestä tai viidennestä inssistä, jos tilastoja katsoo. Meillä on nyt vain tullut hoitoihin usean kuukauden tauko, kun mulle tehtiin ensin aukiolotutkimus (jonka yhteydessä ei suositella inssiä), sitten me oltiin seuraavan oviksen aikaan ulkomailla, ja ensi kuussa klinikka on suljettu. Eli elokuussa on mahdollisuus yrittää seuraavan kerran.

Tsemppiä kaikille loppukiertolaisille, täällähän on jännät paikat! Nyt on jo ihme jos ei niitä plussia ala ropista... +++++++ :whistle:
 

Yhteistyössä